Dinesh D'Souza o Einsteinie

Data: 2009-11-14 21:45:10
Autor: abc
Dinesh D'Souza o Einsteinie
Jak wykazałem w mojej nowej książce What's So Great About Christianity,
większość spośród największych naukowców z ostatnich 500 lat (Kopernik,
Kepler, Galileo, Brahe, Descartes, Newton, Leibniz, Gassendi, Pascal,
Mersenne, Cuvier, Harvey, Dalton, Faraday, Herschel, Joule, Lyell,
Lavoisier, Priestley, Kelvin, Ohm, Ampere, Steno, Pasteur, Maxwell, Planck,
Mendel, Lemaitre) było pobożnymi chrześcijanami. Gassendi, Mersenne i
Lemaitre byli księżmi.

Postawiony w obliczu w/w listy wierzących Dawkins desperacko próbuje
przeciągnąć Einsteina do obozu ateistów.

Problemem, jaki ma Dawkins, jest to, że Einstein często odwoływał się do
Boga. Znane są jego powiedzenia: "Bóg jest subtelny, ale nie jest złośliwy",
czy "Bóg nie gra w kości" z wszechświatem.

Dawkins dokonuje przebudowy słów Einsteina. "Bóg nie gra w kości" zmieniło
się w "przypadek nie kłamie w sercu wszechrzeczy". Dawkins nalega, że jego
interpretacja jest usprawiedliwiona gdyż "Einstein stosował słowa 'Bóg' w
sensie czysto metaforycznym, poetyckim".

Kwestia ateizmu Einsteina omówiona została przez Dawkinsa na podstawie
książki Maxa Jammera Einstein and Religion. W najlepszym razie - pisze
Dawkins - Einstein był panteistą, identyfikującym boga z samymi prawami
natury.

Kiedy jednak filozof Antony Flew dotarł do oryginalnego źródła, odkrył, że
Dawkins dobrał cytaty współgrające z jego hipotezą, a równocześnie pominął
te, które jej przeczyły.

Einstein jednoznacznie odciął się od przypisywania mu ateizmu i panteizmu.
"Nie jestem ateistą, a nie myślę również, że mógłbym określić siebie jako
panteistę". Dawkins zapomniał przepisać tę linijkę.

Więcej http://www.konserwatyzm.pl/publicystyka.php/Artykul/4375/

Data: 2009-11-15 00:04:15
Autor: jadrys
Dinesh D'Souza o Einsteinie
abc pisze:
[...]

A co może mieć za znaczenie wiara bądź niewiara Einsteina? Einstein  to jakaś wyrocznia w kwestii wiary i istnienia Boga?

Data: 2009-11-15 02:03:07
Autor: MH
Dinesh D'Souza o Einsteinie
[...]

Giordano Bruno też !!