Disle w zimie bardziej kopcą NOx

Data: 2019-03-21 14:28:39
Autor: Janusz
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
I producenci mają zgryz.
"Systemy, które miały zmniejszyć emisję trujących związków przez diesle, są skuteczne tylko od wiosny do jesieni"
"Okazuje się, że system SCR jest skuteczny tylko przez około pół roku."

i trują ponad normę i to sporo:

"Z opublikowanego w czerwcu 2018 r. raportu Międzynarodowej Rady Czystego Transportu (ICCT) wynikało, że rzeczywista emisja NOx przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych samochodów z silnikiem Diesla spełniających normę Euro 5 lub niższą. W przypadku samochodów realizujących wytyczne Euro 6, odsetek ten wyniósł 91 proc. "

i mocno zatruwa zachodnią europę:

"Z tlenkami azotu (NOx) zaczęły walczyć niemieckie miasta. I słusznie. Jak widać na najnowszych mapach Europejskiej Agencji Kosmicznej, Holandia i Niemcy należą do państw, w których obecność dwutlenku azotu należy do największych w Europie"

https://autokult.pl/33354,niemiecka-akcja-ratowania-diesli-z-euro-5-pod-znakiem-zapytania-system-scr-nie-zawsze-jest-skuteczny
--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-03-21 09:31:24
Autor: przemek.jedrzejczak
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Czyli 91% aut z normą E6 (wyposażonych w SCR) także truje. No rewelka. Gdzie robili certyfikaty ? W słonecznej Hiszpanii w środku lata ? Aha jakbyście jednak chcieli kupić diesla to dobrze to przemyślcie ;-)

Data: 2019-03-21 22:30:40
Autor: ToMasz
W dniu 21.03.2019 o 17:31, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Czyli 91% aut z normą E6 (wyposażonych w SCR) także truje. No rewelka. Gdzie robili certyfikaty ? W słonecznej Hiszpanii w środku lata ? Aha jakbyście jednak chcieli kupić diesla to dobrze to przemyślcie ;-)

To jakie rozwiązanie w grupie cenowej "bieda edition"  byś proponował? Bo moim zdaniem "zakaz diesli" najlepszym rozwiązaniem z możliwych, jeśli chcemy mieć czyste powietrze

ToMasz

Data: 2019-03-21 22:49:08
Autor: Janusz
W dniu 2019-03-21 o 22:30, ToMasz pisze:
[...]

wg mnie tylko zagazowana benzyna daje radę cenowo.

Bo moim zdaniem "zakaz diesli" najlepszym rozwiązaniem z możliwych, jeśli chcemy mieć czyste powietrze
Ale jak spojrzysz na mapkę z artykułu to zobaczysz że u nas tylko Śląsk, Warszawa,
Poznań i okolice są żółte a reszta zielona, czyli tego NOx nie ma tak dużo w porównaniu do zachodnich niemiec, Belgi, Holandii gdzie tam jest aż pomarańczowo.
U nas kopcą głównie kominy węglem i śmieciami.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-03-22 00:20:50
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

tylko realne testy czyli czujnik w rure wydechowa zidentyfikuja sprawcow bo na razie Niemcy bladza jak dzieci we mgle :-) potrzebne sa inteligentne dzialania czyli zamiast pierdolenia potluczonych politykow powinni zatrudnic fachowcow ... wezmy Hamburg, debile zablokowali 2 ulice (tak dwie) i czego oczekiwali ? zmniejszenia emisji kiedy ruch idzie 300m dalej ? jak glupim trzeba byc zeby cos takiego zarzadzic ?

-- U nas kopcą głównie kominy węglem i śmieciami.

i dlatego kierowcy powinni zachowac czujnosc bo jakies durne paly (tu mam na mysli politykow) moga probowac pod szyldem unijnej jednosci zakazac diesli w PL :-)

Data: 2019-03-22 00:35:52
Autor: przemek.jedrzejczak
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-fahrverbote/dieselkauf-abgasnorm/hardware-nachruestungen/

ha ha no tak jak przypuszczalem kutafony ustawili test pod 23C ... to sa jakies jaja normalnie https://de.statista.com/statistik/daten/studie/5564/umfrage/monatliche-durchschnittstemperatur-in-deutschland/

jeden pozytyw z tego (kolejnego juz oszustwa) teraz gamonie udowodnili ze rowniez E6 (katalizatory SCR) to sciema i nie sa w stanie tego ogarnac :-)

Data: 2019-03-22 11:34:41
Autor: WS
On Friday, March 22, 2019 at 8:35:54 AM UTC+1, przemek.j...@gmail.com wrote:
[...]

Trudno tu mowic o oszutwach, te "normy" to przeciez pic na wode i wartosci wziete spod duzego palca, np. wyznawcy teorii spiskowyh uwazaja, ze glownym celem bylo przystopowanie/utrudnienie sprzedazy tanich pojazdow ze wschodu (tata...), ale niemom tez sie nie udalo ich spelnic do konca ...

A norma mowi dokladnie jak sprawdzac, wiec w czym problem? Katalogowego zuzycia paliwa tez w realu osiagnac sie nie da. BTW Wspolczesne samochody przerobione w garazu na LPG emituja wiecej syfu niz na benzynie.

Data: 2019-03-22 12:33:37
Autor: przemek.jedrzejczak
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Yhy
tymczasem w USA padły następujące słowa:
"Drugiego skandalu VW nie przeżyje"

https://www.welt.de/wirtschaft/video190718187/Dieselskandal-Thompson-warnt-VW-vor-weiteren-Rechtsverstoessen.html?wtrid=onsite.onsitesearch

Imbecyle znów zaczynają kombinować bo jeśli Euro6 udaje się utrzymać tylko powyżej 23C to amerykańskich norm też raczej nie spełniają. Ok udało im się raz wydymać klientów w Europie ale tym razem wpienieni Amerykanie naprawdę mogą ich wykończyć ;-)

Data: 2019-03-23 16:06:01
Autor: Janusz
W dniu 2019-03-22 o 19:34, WS pisze:
BTW Wspolczesne samochody przerobione w garazu na LPG emituja wiecej syfu niz na benzynie.
A to skąd wziałeś? bo są badania  i nawet  na grupie był link że na gazie
dają mniej zanieczyszczeń szczególnie benzen i pochodne.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-03-23 11:29:50
Autor: WS

np. https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-paliwa-6068731478758529a

Data: 2019-03-23 21:59:47
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2019-03-23 o 19:29, WS pisze:
[...]

w swoim samochodzie miałem robione badanie spalin na tej samej stacji
diagnostycznej przed i po założeniu gazu. Pomiary nie wykazały aby po
założeniu gazu emitował czegoś więcej niż przed..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2019-03-24 14:58:59
Autor: Janusz
[...]

To nie jest tak do końca, nowe instalacje III i IV generacji dają znacznie mniej NOx
niz stare, a stare dawały porównywalnie do benzyny.
Nie mogę znaleść tego opracowania jakiegoś instytutu gdzie badali silniki, znalazłem inne
"
Wyniki badańemisji wg Regulaminu 83 ECE wybranych pojazdów
NazwP  Rodzaj paliwa THC [g/km] CO [g/km] NOx [g/km] Generacja instalacji gazowej
Peugeot Partner  CNG  0,79  1,79 0,01  II
Renault Traffic  CNG  2,87 4,86  0,32 II
Opel Astra  LPG  0,24  1,51  0,07  II
Daewoo Nubira  LPG  0,27  2,08  0,16  III
Renault Megane  LPG  0,18  1,41 0,02 III
FIAT Multipla  CNG  0,17  1,14 0,03  IV
Renault Clio dCi
Olej napędowy 0,03 0,35  0,26 zapłon samoczynny

Widać że meganka portafi mieć tylko 0,03g/km NOx a stare silniki jak nubira prawie połowę tego co duzo nowsze clio.
Ja tez mam III gen gazu i spaliny na nos dużo mniej śmierdzą niz na benzynie.
--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-03-24 15:01:09
Autor: Janusz
[...]

https://www.motocaina.pl/artykul/czy-zasilanie-aut-lpg-nadal-jest-ekologiczne-30609.html

"Gaz propan - butan jest wolny od azotu paliwowego, dlatego też obecność tych wybitnie szkodliwych związków w spalinach jest w przypadku spalania LPG znacznie niższa, niż w przypadku spalania benzyn lub oleju napędowego. Jako paliwo dla transportu jest źródłem czystszej energii, ponieważ emituje ok. 20% mniej związków węgla niż benzyna. Redukcja zanieczyszczeń w transporcie dzięki LPG może sięgać:

     ok. 10-15% mniej CO2,
     20% mniej CO,
     ok. 60% mniej węglowodorów.
"

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-03-24 15:02:50
Autor: Janusz
[...]

Acha jeszcze zapomniałem "redaktorek moto wp" kontra
"Autorzy:
dr inż. Krzysztof Garbala, Centrum Badań i Rozwoju AC S.A., Instytut Inżynierii Laserowej w Bielsko - Białej
mgr inż. Piotr Cybulko, Instytut Inżynierii Laserowej w Bielsko - Białej"

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-03-22 00:11:21
Autor: przemek.jedrzejczak
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
-- To jakie rozwiązanie w grupie cenowej "bieda edition"  byś proponował? Bo moim zdaniem "zakaz diesli" najlepszym rozwiązaniem z możliwych, jeśli chcemy mieć czyste powietrze

jesli chodzi o Polske to Warszawa i Slask ma problem i powinny ograniczyc (wzorem miast niemieckich wjazd diesli do centrum) calkowity zakaz jest bez sensu i trzeba pamietac o wzmozonej emisji CO2 kiedy ludzie zaczna sie przesiadac na benzyne -> koncerny potrzebuja diesla aby utrzymac limity kwotowe

Data: 2019-03-24 21:46:26
Autor: kk
On 2019-03-22 08:11, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

A gdzie jest centrum Warszawy albo Śląska (którego w ogóle Śląska)?

Data: 2019-03-21 23:35:10
Autor: z
W dniu 2019-03-21 o 17:31, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Czyli 91% aut z normą E6 (wyposażonych w SCR) także truje. No rewelka. Gdzie robili certyfikaty ? W słonecznej Hiszpanii w środku lata ? Aha jakbyście jednak chcieli kupić diesla to dobrze to przemyślcie ;-)

Właśnie myślę i myślę i wychodzi mi że za diesla muszę dać 15 tys. a za porównywalną benzynę 22 tys.

UE wprowadzi zakaz diesli i złamie moją nabytą wolność obywatelską ;-)

Data: 2019-03-22 00:14:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
-- Właśnie myślę i myślę i wychodzi mi że za diesla muszę dać 15 tys. a za porównywalną benzynę 22 tys. UE wprowadzi zakaz diesli i złamie moją nabytą wolność obywatelską ;-)

pomysl jak wydymali miliony Niemcow kupujacych diesle z E5 a teraz i E6 i od razu zrozumiesz ze moglo byc gorzej ... jak wyszlo ze E6 truje przez pol roku to zakaz wjazdu jest tylko kwestia czasu

Data: 2019-03-22 00:26:54
Autor: z
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
W dniu 2019-03-21 o 23:35, z pisze:

Dla zagmatwania tematu napiszę że mój obecny diesel
pali 4,3 (na trasie) do 5,7 (w zimie w mieście) l/100km ROPY
Więc... Kto tu bardziej truje?
Uturbiona benzynka 1,2 paląca 7-9 jest lepsza?
Dłużej pojeździ i mniej wpłynie na środowisko sumarycznie z kosztem wytworzenia?

Data: 2019-03-22 10:22:23
Autor: Poldek
W dniu 2019-03-22 o 00:26, z pisze:
[...]

Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.
Wiem, bo sam płacę za benzynę z własnych ciężko zarobionych pieniędzy.
Jakbym się postarał jechać oszczędnie, to by spaliła mniej.

A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak się jeździ, niż od silnika. Tzn. nie do końca - jeżeli ktoś kupuje samochód 400 KM, to statystycznie obstawiam, że będzie spalał i emitował kilka razy więcej zanieczyszczeń, niż kierujący samochodem 100 KM. Ale to dlatego, że obywatel kierujący samochodem 400KM uprawia na moich oczach styl jazdy PYTA-HEBEL, czyli rusza spod świateł z rykiem, rozpędza się w kilka sekund do 150 i paręset metrów dalej hebluje przed kolejnymi światłami. Obywatel poruszający się samochodem 100 KM toczy się 60 km/godz. mijając kolejne światła na zielonej fali.

Data: 2019-03-22 10:57:34
Autor: z
W dniu 2019-03-22 o 10:22, Poldek pisze:

Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.

Czy piszesz o fiatowskim t-jet? mam na oku takiego potwora ;-)

A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak się jeździ, niż od silnika.

jeździłem wcześniej benzyną 1,5 98KM co prawda nie uturbioną ale dochodziłem do 10 litrów. Teraz przy tej samej nodze w małym dieslu 1,4 palę 5,7. MAX
Różnica jest i kropka ;-)

Data: 2019-03-22 03:28:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
-- Czy piszesz o fiatowskim t-jet? mam na oku takiego potwora ;-)

obstawiam 1.4 tsi w golfie ale zeby tam wyciagnac 5l to trzeba zredukowac funkcje zyciowe do minimum :-) spritmonitor podaje srednie 6,7 i 8 dla DSG

Data: 2019-03-22 14:26:46
Autor: Poldek
W dniu 2019-03-22 o 11:28, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Czy piszesz o fiatowskim t-jet? mam na oku takiego potwora ;-)

obstawiam 1.4 tsi w golfie ale zeby tam wyciagnac 5l to trzeba zredukowac funkcje zyciowe do minimum :-)

5l/100 km spaliłem na trasie Warszawa - Płock - Warszawa. W jedną stronę autostradą, powrót krajówkami. Prędkość bez szaleństw, ale nie jechałem nigdzie mniej niż maksymalna dopuszczalna prędkość. W samochodzie były 3 osoby dorosłe i dziecko, włączona klimatyzacja, światła, radio.

Data: 2019-03-22 08:13:27
Autor: przemek.jedrzejczak
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Ja nie mogę jeździć za tirami bo przysypiam ;-)

Data: 2019-03-22 17:12:08
Autor: Poldek
W dniu 2019-03-22 o 16:13, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

Ja nie mogę jeździć za tirami bo przysypiam ;-)

Gdybym jechał za TIRami, to pewnie spaliłbym poniżej 4 l/100 km.

Data: 2019-03-22 09:40:15
Autor: przemek.jedrzejczak
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Data: 2019-03-22 20:36:37
Autor: Poldek
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
W dniu 2019-03-22 o 17:40, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
I wtedy zostalbys mistrzem ;-)

http://premiummoto.pl/tdi-tsi-realne-spalanie-ile-pali-tdi-tsi/

W ich teście benzyniak dokładnie taki, jak mój spalił w trasie 4.1 l/100 km. Ja spaliłem 5.0, bo jechałem w 4 osoby i widocznie wciąż nie dość ekolo/nomicznie. Przy następnej okazji spróbuję spalić tyle, co oni.

Data: 2019-03-22 11:26:15
Autor: Poldek
W dniu 2019-03-22 o 10:57, z pisze:
[...]

Benzyną nieturbioną 130KM też spalałem w porywach pod 10 l zimą.
Teraz benzyną turbioną 150 KM nie zdołałem przekroczyć 7 l.
ALE turbiony M3, czy jak to się tam nazywa 400 KM realnie będzie spalał 30l nie dlatego, że więcej pali przy takim samym stylu jazdy, tylko dlatego, że realnie przemieszcza się metodą PYTA-HEBEL. Więc patrząc z punktu widzenia zanieczyszczenia planety podatek powinien być za konie i to rosnący wykładniczo.

Data: 2019-03-24 21:50:02
Autor: kk
On 2019-03-22 11:26, Poldek wrote:
[...]

Jaki udział mają 400-konne samochody?

Data: 2019-03-25 11:54:27
Autor: Poldek
W dniu 2019-03-24 o 21:50, kk pisze:
On 2019-03-22 11:26, Poldek wrote:
[...]

W emisji spalin nieproporcjonalnie duży do ilości pojazdów.
Różnych mocnych samochodów, niekoniecznie od razu 400, ale 250+ koni szybciutko przybywa na naszych drogach. Salony Lamborgini, Ferrari, nie mówiąc już o Porsze itp. ryczących wyjców rosną jak grzyby po deszczu.
Ogólnie przeciętna moc silnika rośnie i to szybko. Obecnie sprzedawane samochody typu do jazdy do dyskontu mają przeciętnie 150-200 KM. Jest moc, to się z niej korzysta. Jak się korzysta z mocy, to się emituje spaliny.

Data: 2019-03-25 11:59:57
Autor: Budzik
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

Obecnie sprzedawane samochody typu do jazdy do dyskontu mają przeciętnie 150-200 KM. Jest moc, to się z niej korzysta. Jak się korzysta z mocy, to się emituje spaliny.

Tu troche przesadziłes...
....powiedział, czujac instynktownie ze raczej auta w graniach 100-110 koni po czym postanowił sprawdzic i danych nie znalazł... :)))

Ma ktos dane o sprzedazy aut w kontekscie mocy silnika?

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2019-03-25 21:58:12
Autor: kk
On 2019-03-22 11:26, Poldek wrote:
[...]

No i te samochody normalnie palą. Weź się trochę zainteresuj.

Salony Lamborgini, Ferrari, nie mówiąc już o Porsze itp. ryczących wyjców rosną jak grzyby po deszczu.
Ogólnie przeciętna moc silnika rośnie i to szybko.

Przeciętna nie rośnie. Rośnie twoje przekonanie.

Obecnie sprzedawane samochody typu do jazdy do dyskontu mają przeciętnie 150-200 KM. Jest moc, to się z niej korzysta. Jak się korzysta z mocy, to się emituje spaliny.

Przecież wszyscy jedziemy w jednym korku.

Data: 2019-03-25 23:23:39
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-03-25 o 21:58, kk pisze:

Obecnie sprzedawane samochody typu do jazdy do dyskontu mają przeciętnie 150-200 KM. Jest moc, to się z niej korzysta. Jak się korzysta z mocy, to się emituje spaliny.

Przecież wszyscy jedziemy w jednym korku.

Nie, ty jedziesz pierwszy i go robisz :]

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-03-25 23:32:05
Autor: kk
On 2019-03-25 23:23, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Też mi się tak zdaje

Data: 2019-03-23 14:24:18
Autor: Tom N
Poldek w <news:5c94a947$0$479$65785112news.neostrada.pl>:

Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.
                            ^^^^^^

Jesteś DEBILEM!?

A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak się jeździ, niż od silnika.

Zaczynasz się ogarniać...

 Tzn. nie do końca - jeżeli ktoś kupuje samochód
Obywatel poruszający się samochodem 100 KM toczy się 60
                                     ^^^^^^^^
km/godz. mijając kolejne światła na zielonej fali.

Jednak jesteś DEBILEM!!!

--
'Tom N'

Data: 2019-03-23 14:35:12
Autor: Jacek Maciejewski
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Dnia Sat, 23 Mar 2019 14:24:18 +0100, Tom N napisał(a):

Jednak jesteś DEBILEM!!!

Spadaj na bambus banany prostować.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-03-23 14:46:53
Autor: Tom N
Jacek Maciejewski w <news:1uky7d08xv7ee$.ned9mh6gfxaw.dlg40tude.net>:

Dnia Sat, 23 Mar 2019 14:24:18 +0100, Tom N napisał(a):

Jednak jesteś DEBILEM!!!

Spadaj na bambus banany prostować.

Jacuś, proponujesz spotkanie na swoim terenie?
Nie mam nic przeciwko, ale bambus i banany to raczej na talerzu preferuję...

--
'Tom N'

Data: 2019-03-23 14:54:12
Autor: J.F.
Dnia Fri, 22 Mar 2019 00:26:54 +0100, z napisał(a):
W dniu 2019-03-21 o 23:35, z pisze:
Dla zagmatwania tematu napiszę że mój obecny diesel
pali 4,3 (na trasie) do 5,7 (w zimie w mieście) l/100km ROPY
Więc... Kto tu bardziej truje?

No, akurat tlenkow azotu produkuje mniej.
Ale tak razem, szczegolnie w zimie ?

Uturbiona benzynka 1,2 paląca 7-9 jest lepsza?
Dłużej pojeździ i mniej wpłynie na środowisko sumarycznie z kosztem wytworzenia?

Pojezdzi pewnie tyle samo - zardzewieje, znudzi sie, i trafi na zlom.
Ewentualnie powiedza, ze nowe mniej truja.

Koszt wytworzenia ... diesel drozszy ...

J.

Data: 2019-03-23 17:00:47
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
W dniu 2019-03-21 o 14:28, Janusz pisze:

"Systemy, które miały zmniejszyć emisję trujących związków przez diesle, są skuteczne tylko od wiosny do jesieni"
To trochę dziwne, bo NOx powstają w wysokich temp. Ta zaś zależy od m.in. składu mieszanki - im uboższa, tym gorętsza. Czemu - nie umiem wytłumaczyć. Uboższa mieszanka to z kolei mniej CO2 i oczywiście nie spalonego paliwa, sadzy itp. No i najwyraźniej trudno to pogodzić.
Mój diesel pali 7,5 l/100km po mieście. Pojemność 2,4l, waga samochodu 1600kg. Taki sam z benzyną pali 10-12. Po prostu sprawność diesla to ok. 40%, a benzyny 25 w porywach do 30.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2019-03-23 17:32:51
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 23 Mar 2019 17:00:47 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

"Systemy, które miały zmniejszyć emisję trujących związków przez diesle, są skuteczne tylko od wiosny do jesieni"
To trochę dziwne, bo NOx powstają w wysokich temp

Nie wydziwiać. Reporter dał dowód niezrozumienia sprawy. Ale chociaż
napisał że dodatek wykrystalizowuje poniżej -11 stC, więc nie dziwota że
zimą to nie działa :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-03-24 16:07:28
Autor: Janusz
[...]

Ale ty też nie do końca doczytałeś :)
"Test przeprowadzony na samochodzie osobowym - oplu astrze 1.7 CDTI o mocy 110 KM -- pokazał, że przy temperaturze 23 stopni Celsjusza instalacja SCR obniżyła rzeczywistą emisję NOx z 0,785 g/km do 0,237 g/km. Jest to więc rezultat lepszy od normy. Sytuacja zmieniła się jednak, gdy stało się zimniej.

Przy temperaturze wynoszącej 10 stopni Celsjusza emisja NOx wyniosła już 0,664 g/km, a poniżej zera było to już 0,865 g/km przy normie określonej na 0,540 g/km. "

Jak widzisz do -11 st jest daleko, i przy <0 masz przekroczoną emisję z 23st o 364% :(

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-03-25 16:14:28
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 24 Mar 2019 16:07:28 +0100, Janusz napisał(a):

Jak widzisz do -11 st jest daleko, i przy <0 masz przekroczoną emisję z 23st o 364% :(

Błąd konstrukcyjny. Wystarczy parę eksperymentów i zaizolować termicznie
co tam trzeba - zbiornik z czynnikiem czy katalizator.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-03-25 17:26:14
Autor: Janusz
[...]

Ale jak widzisz nikomu z producentów na tym nie zależy, w zimie może kopcić i tyle.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-03-25 19:46:27
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 25 Mar 2019 17:26:14 +0100, Janusz napisał(a):

[...]

To już inna bajka. Niektórym się zdaje że producenci produkują dla dobra
powszechnego. To błąd, oni produkują dla zysku. Rzeczą rządów jako
emanacji społeczeństwa jest wymóc na nich udoskonalenia kosztem zysków.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-03-28 09:54:30
Autor: Janusz
W dniu 2019-03-25 o 21:54, kk pisze:
On 2019-03-25 19:46, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Gdzie tu widzisz komunę?
Producent produkując rzecz musi spełnić wymogi bezpieczeństwa, środowiskowego
także, to własnie za komuny przymykano oko na rózne patologie.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-03-26 08:27:11
Autor: Jacek Maciejewski
Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Dnia Mon, 25 Mar 2019 21:54:58 +0100, kk napisał(a):

Komuno wróć?

To kraje kapitalistyczne nie mają rządów? Trzymających za pysk wszystkie
podmioty gospodarcze za pomocą podatków czy ustaw antymonopolowych? A
szczególnie swoje spółki państwowe?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-03-26 20:12:16
Autor: kk
On 2019-03-26 08:27, Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Ano właśnie, państwowe. Za kilka lat może i te elektryki zaczniemy produkować.

Disle w zimie bardziej kopcą NOx