Diuna - coś jest nie tak ze mną, czy z nią?

Data: 2009-11-19 13:57:34
Autor: Wiktor S.
Diuna - coś jest nie tak ze mną, czy z nią?
Próbowałem wczoraj oglądać na TV4; nawet bym może obejrzał do końca,
gdyby nie pora (koniec przewidywali na 2 w nocy). Ale przy niektórych
scenach skręcało mnie - te mundury, fryzury, sprzęt... Czy to
specjalnie miało wyglądać na te śmieszne SF z lat 50-tych, czy
niechcący, czy może w ogóle jest dobrze, czy jeszcze coś innego..?
Czy tylko ja tak mam, że jak widzę ten film, to na płacz mi się
zbiera?

Obejrzyj nową Diunę, z 2000 r. Jest wierniejsza książce (wiem, zaczynam flejma) i zdecydowanie mniej kiczowata.

--
Azarien

Data: 2009-11-19 05:27:21
Autor: neuro
Diuna - coś jest nie tak ze mną, czy z nią?

   No bo to Lynch, w dodatku w formie ;) Wg mnie to świetna adaptacja,
z doskonałą muzyką.
Trochę już lat ma, ale klimat industrialny nie do podrobienia.
Zresztą sama książka Herberta jest już mocno leciwa, więc trudno
dyskutować o wizji autorskiej.

pozdr,
p.

Data: 2009-11-19 21:21:21
Autor: Thomas

Użytkownik "neuro" <neuro6@gmail.com> napisał w wiadomości news:62533c29-6306-499e-9af8-5131d36875d2b15g2000yqd.googlegroups.com...

[...]

Dokladnie. Muzyke ma swietna, a ta wraz z ta "kiczowata" scenografia, kostiumami buduje klimat nie do podrobienia. Wg. mnie dokladnie taki jaki moglby panowac wokol Przyprawy i samej planety - w tamtym uniwersum i czasie. Zawsze swietnie mi sie oglada ten film. Wtedy, kiedy powstawal mogl wydawac sie ekstrawagancki, udziwniony - teraz stal sie czyms jeszcze bardziej interesujacym (majac na uwadze to co aktualnie powstaje z gst. sci-fi) i niepowtarzalnym.
Magia Diuny emanuje z ekranu za kazdym razem kiedy ogladam te adaptacje, czego nie moge powiedziec o nowszej produkcji, ktora jest taka... plastikowa dosc i plaska, choc nie powiem zeby byla slaba.

Thomas

Data: 2009-11-19 22:20:24
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 19 Nov 2009 21:21:21 +0100, Thomas napisał(a):

Magia Diuny emanuje z ekranu za kazdym razem kiedy ogladam te adaptacje, czego nie moge powiedziec o nowszej produkcji, ktora jest taka... plastikowa dosc i plaska, choc nie powiem zeby byla slaba.

No cóż, magia Diuny dla mnie płynie jak do tej pory wyłącznie z książki,
obie adaptacje nie powalają, ale jednak ta z 2000r nie wywołała odruchu
wymiotnego w przciwieństwie do wersji Lyncha. Ta ostatnia broni IMO
wyłącznie muzyką.

Pozdrawiam,

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Diuna - coś jest nie tak ze mną, czy z nią?