Diuna - coś jest nie tak ze mną, czy z nią?

Data: 2009-11-20 14:43:40
Autor: TeleV
Diuna - coś jest nie tak ze mną, czy z nią?
Użytkownik "flower" <flower19737@wp.pl
Próbowałem wczoraj oglądać na TV4; nawet bym może obejrzał do końca, gdyby
nie pora (koniec przewidywali na 2 w nocy). Ale przy niektórych scenach
skręcało mnie - te mundury, fryzury, sprzęt... Czy to specjalnie miało
wyglądać na te śmieszne SF z lat 50-tych, czy niechcący, czy może w ogóle
jest dobrze, czy jeszcze coś innego..? Czy tylko ja tak mam, że jak widzę
ten film, to na płacz mi się zbiera?

nie wiem jaka wersję widziałeś, bo są 2

tej dłuższej wyrzekł się jej reżyser; ja całkiem niedawno oglądałem obie- różnice między nimi są kosmetyczne, David Lynch po prostu focha strzelił [celem kreacji swojego wizerunku]

obie są nudne strasznie [finałowa bitwa do porażka]

film cierpi na gigantyczny przerost formy nad treścią

wizualnie film poraża; np. w jednej tylko scenie pojawia się [na kilka sekund] korytarz ze schodami gdzie ogólna liczba detali [wystrój / design] po prostu zniewala; i tak co chwila, po prostu pięknie to wygląda

ale co z tego skoro filmu nie zapełnia się korytarzami tylko akcją
[chyba, że ktoś gustuje w opowieściach typu "stary facet mieszkający w klastorze od 20 roku życia, je pomidora przez 20 minut"]

a jak na mój gust to wcale to nie wygląda jak te kostiumowe zbrodnie lat 50.

TV

Diuna - coś jest nie tak ze mną, czy z nią?