Django

Data: 2013-01-14 00:27:20
Autor: the_foe
Django
W dniu 2013-01-11 14:04, frank drebin pisze:
Film jest na torrentach i tak patrz, jak technika posza do przodu.
Film ma 2 godz. 45 min. a jest w naprawd dobrej jakoci na 700 mb.

dla mnie to magia H.264/MPEG-4 AVC 845kbs + AAC 96kbs = 800 mb mp4 1280 x 544, jakosc o wiele lepsza niz DVD zuzycie procka co najmniej 2x mniejsze niz avi.
http://img846.imageshack.us/img846/2092/shot0004c.png

--
the_foe

Data: 2013-01-14 14:17:47
Autor: Marcin N
Django
W dniu 2013-01-14 00:27, the_foe pisze:
[...]

Nie oszukuj.
H264 ze strumieniem 800 kbit nie bdzie miao lepszego obrazu od DVD ze strumieniem 6 Mbit. MPG2 z grubsza ma dwukrotnie mniejsz kompresj przy podobnej jakoci obrazu.

--
MN

Data: 2013-01-16 08:32:02
Autor: Marek
Django
On Mon, 14 Jan 2013 14:17:47 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
H264 ze strumieniem 800 kbit nie będzie miało lepszego obrazu od
DVD ze
strumieniem 6 Mbit. MPG2 z grubsza ma dwukrotnie mniejszą kompresję
przy
podobnej jakości obrazu.

A co z rozdzielczością ? H264 w poziomie ma w tym przykładzie 2x wieksza  od standardowego mpeg2, :) wiedziałeś screenshot?

--
Marek

Data: 2013-01-16 10:15:31
Autor: Marcin N
Django
W dniu 2013-01-16 08:32, Marek pisze:
[...]

Dobre DVD ma strumień około 8-10 Mbit/s.
Dobre HD (BD) ma grubo ponad 30 Mbit/s. 3-4x więcej. Powierzchnia obrazu też około 4x większa.

Przy tej samej rozdzielczości uzyskanie podobnej jakości co w DVD - wymaga około połowy strumienia.

Widziałem screenshota. Ładny, ale niczego nie dowodzi. Jedna klatka to nie cały film.

--
MN

Data: 2013-01-16 12:25:17
Autor: Ghost
Django

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:kd5r3j$cb5$1news.task.gda.pl...
[...]

Jedna klatka, to przede wszytskim obraz statyczny.

Data: 2013-01-17 09:59:56
Autor: Marek
Django
On Wed, 16 Jan 2013 10:15:31 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
Przy tej samej rozdzielczości uzyskanie podobnej jakości co w DVD - wymaga około połowy strumienia.
Widziałem screenshota. Ładny, ale niczego nie dowodzi. Jedna klatka
nie cały film.

To teraz nie rozumiem, co chcesz przekazać: ze przykładowy film (te 700 MB) na pewno jest w złej jakości bo:
a)  nie jest w mpeg2  c) jedna klatka niczego nie dowodzi?

--
Marek

Data: 2013-01-19 14:21:03
Autor: the_foe
Django
W dniu 2013-01-16 10:15, Marcin N pisze:

Widziałem screenshota. Ładny, ale niczego nie dowodzi. Jedna klatka to
nie cały film.

dowodzi, ze ma większa rozdzielczość (2x wieksza powierzchnia) niz DVD i ma wiecej szczegółów niz DVD (bo to downscale z BD). Z DVD przegrywa dzwiekiem (jesli ktos uzywa kino domowe) i artefaktami co przy mpeg-4 jest smutna norma (vide: naziemna tv cyfrowa).
Np. TVP1 HD ma bitrate ok 7,5 Mbs (1080i). Jets to kompresja on-fly srednio jest ona 3 razy wyzsza niz optymalna. Porównując wiec to z kodowaniem ktore moze trwac o wiele dluzej niz material jest to ok 2,5 Mbs, materialu 2,9 wiekszego niz ten rip loopera, ktory  ma 0.95 Mbs. 2,5/2,9 = 0,86 Mbs. Czyli material wyjsciowy TVP1 HD po resizingu do 1280x544 i rekompresji da nam  plik jeszcze mniejszy niz omawiany!

--
the_foe

Data: 2013-01-20 00:33:27
Autor: Marcin N
Django
W dniu 2013-01-19 14:21, the_foe pisze:

Np. TVP1 HD ma bitrate ok 7,5 Mbs (1080i).

O ile wiem, to żadna TV w Europie nie nadaje wyżej niż 1280x720.

--
MN

Data: 2013-01-20 14:34:44
Autor: the_foe
Django
W dniu 2013-01-20 00:33, Marcin N pisze:
W dniu 2013-01-19 14:21, the_foe pisze:

Np. TVP1 HD ma bitrate ok 7,5 Mbs (1080i).

O ile wiem, to żadna TV w Europie nie nadaje wyżej niż 1280x720.

http://pl.wikipedia.org/wiki/TVP1_HD#TVP1_HD
moja wiwa nagrywa pliki o rozmiarze wlasnie 1920x1080i
Inna sprawa, ze TVP nie staje na rzesach by zrodlo bylo w HD i najczesciej skaluje zrodlo o mniejszej rozdzielczosci. W wyniku tego czesto sie zdarza ze obraz na TVP2 SD jest lepszy niz TVP1 HD; widocznie nawet porzadnie skalowac im sie nie chce... no coz, ludzie abonamentu nie placa to trzeba robic im na zlosc...

--
the_foe

Django