Dla Animki przeprosiny

Data: 2013-09-30 21:29:57
Autor: Zakonspirowany
Dla Animki przeprosiny
Się śmiałem, żeby sobie szła programować pralkę.
Mam w użytkowaniu jakiś nowocześniejszy model Indesit i mnóstwo diod z hieroglifami. :(
W domu mam dwa pokrętła. Jedno od programu, a drugie od temperatury. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-09-30 22:09:27
Autor: \(c\)RaSz
Dla Animki przeprosiny

Użytkownik "Zakonspirowany" napisał w

[...]
:

Myślę, że niedługo wdrożony zostanie standard, obejmujący wszelakie
urządzenia wymagające jakiegokolwiek sterowania, tudzież zmiany jego
ustawień, a pozwalający na programowanie ich za pomocą tabletu. Łączone a to
kabelkiem, a to przez Wi-Fi, czy może Blue Tooth'em...

Pozwoli to zaoszczędzić na wyświetlaczu, tudzież na przyciskach, bo
dodatkowy czip będzie tańszy...

Już teraz można tak sterować telewizorami z nieco wyższej półki. Potem
przyjdzie czas na pralki, i - bo ja wiem? - inteligentny odkurzacz, co to
sam obmiecie wszystkie zakamarki. Dalej - takaż kosiarka do trawy. Tylko
papier toaletowy oprze się tym zmianom...

Data: 2013-09-30 23:51:01
Autor: BQB
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-09-30 22:09, (c)RaSz pisze:

[...]

Chyba nie widziałeś kibelków w Japonii, ja nie wiedziałbym, jak się załatwić, tam, aby wysunąć papier, to trzeba odpowiednią kombinację wybrać :P
http://aannaa.flog.pl/wpis/691002/japonskie-toalety
http://www.makbet.pl/artykul/1965/o-japonskich-kibelkach

Data: 2013-10-01 00:17:19
Autor: animka
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-09-30 23:51, BQB pisze:
[...]

Haha.
Tradycyjny kibelek jest kibelkiem kucanym, który jest ponoć zdrowszy od siadanego, bo poprawia perystaltykę...
To ja już wolę to co polskie :-)

--
animka

Data: 2013-10-01 08:13:11
Autor: Chris
Dla Animki przeprosiny
BQB nabazgrał(a):

[...]

Ale przynajmniej deski mają podgrzewane.

Data: 2013-10-01 00:07:35
Autor: animka
Dla Animki przeprosiny
[...]

Ale się uśmiałam :-)

[...]

Taki odkurzacz to chciałabym mieć (oby mi tylko ścian i mebli) nie poobijał. Przydałby sie, ale drogi.

--
animka

Data: 2013-10-01 00:04:00
Autor: animka
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-09-30 21:29, Zakonspirowany pisze:
[...]

Przedtem też taką miałam - dużą Whirpool. Pięknie prała, ale dużo miejsca zajmowała i musiała stać w kuchni.

Nie pamiętam już o co konkretnie chodzi w byłym temacie, ale ja przy nowej pralce Whirpool (otwierana od góry) trochę postałam. Na pocztku byłam wściekła, że nie mogę ustawić temperatury prania na 95 st i trzeba było uprać na 60 st. Następnym razem zaczęłam sobie naciskać jeden guziczek i aż puknęłam się w głowę i śmiałam się sama z siebie. Tym jednym guziczkiem ustawia się temperatury jakie się chce. Takie to są próby, rozpoznawania czynności nowej praleczki. Guziczków trochę jest, panel podświetlany. Jak wiruje to tak cichutko sobie ładnie pogwizduje i nawet nie drgnie. Nawet w nocy można w tej pralce prać. Instrukcja obsługi instrukcją, ale człowiek musi sam przetestować i wybrać taki program, który niezadługi w/g czasu i dobrze upierze i wypłucze.

--
animka

Data: 2013-10-01 05:29:31
Autor: Zakonspirowany
Dla Animki przeprosiny
W dniu 01-10-2013 00:04, animka pisze:
Przedtem też taką miałam - dużą Whirpool. Pięknie prała, ale dużo
miejsca zajmowała i musiała stać w kuchni.

Ta z domu jest Mastercoock. I nie pierze dobrze. Ma już min. 10 lat. Oczywiście przed zakupem nikt się nie spytał brata czy mnie o zdanie. Baby wzięły, pojechały i kupiły. A Mastercoocka, to sobie kuchenkę można kupić. Kilka lat później siostra wzięła mnie ze sobą, posłuchała się, kupiła trochę droższego Boscha i jest zadowolona.

Na pocztku
byłam wściekła, że nie mogę ustawić temperatury prania na 95 st i trzeba
było uprać na 60 st.

Prać w 95 st.?! Przecież to już jest praktycznie gotowanie. Się namoczy wcześniej, to później 60 wystarcza.

Instrukcja obsługi instrukcją...

Z instrukcjami obsługi jest tak, że Kobietom wolno. A dla faceta to tak, jak zatrzymywanie się i pytanie o kierunek (i mnie się zdarza, ale to bardziej dlatego, że map papierowych już się raczej nie używa, a mizianie palcem po ekranie smartfona mnie nie bawi).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-10-01 08:55:50
Autor: Marcin N
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-01 05:29, Zakonspirowany pisze:

Ta z domu jest Mastercoock. I nie pierze dobrze.

Czym się różni pranie w tej pralce od innych? Każda kręci bębnem. Żadnej filozofii tam nie ma od dziesiątek lat.

--
MN

Data: 2013-10-01 11:15:33
Autor: Zakonspirowany
Dla Animki przeprosiny
W dniu 01-10-2013 08:55, Marcin N pisze:
W dniu 2013-10-01 05:29, Zakonspirowany pisze:

Ta z domu jest Mastercoock. I nie pierze dobrze.

Czym się różni pranie w tej pralce od innych? Każda kręci bębnem. Żadnej
filozofii tam nie ma od dziesiątek lat.

Tak jak w laptopach – ten i ten ci stronę w przeglądarce otworzy...

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-10-01 12:23:21
Autor: Marcin N
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-01 11:15, Zakonspirowany pisze:
[...]

Serio?

Gacie, to ciągle gacie. A strony internetowe się zmieniają i stary komputer nie otworzy nowej strony.

Twój przykład jest bez sensu.

--
MN

Data: 2013-10-01 12:32:08
Autor: Chris
Dla Animki przeprosiny
Marcin N nabazgrał(a):

[...]

Twój przykład też jest bez sensu bo stronę otwiera przeglądarka a nie komputer.

Data: 2013-10-01 14:56:14
Autor: Ghost
Dla Animki przeprosiny

Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisał w wiadomości news:l2e8b9$f5s$1node1.news.atman.pl...
Marcin N nabazgrał(a):

[...]

Strone otwiera komputer wykonujac program przegladarki.

Data: 2013-10-02 09:03:06
Autor: Zakonspirowany
Dla Animki przeprosiny
W dniu 01-10-2013 14:56, Ghost pisze:

[...]

Ale gacie (proszek) mogą być z poliestru lub jedwabiu.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-10-02 12:12:46
Autor: Marcin N
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-02 09:03, Zakonspirowany pisze:

Strone otwiera komputer wykonujac program przegladarki.

Ale gacie (proszek) mogą być z poliestru lub jedwabiu.

Mów dalej, mów dalej. Czym różnią się nowe pralki od starych?
Wszystkie kręcą bębnem. Czyż nie?

--
MN

Data: 2013-10-02 12:28:46
Autor: Zakonspirowany
Dla Animki przeprosiny
W dniu 02-10-2013 12:12, Marcin N pisze:
[...]

Wystarczy źle zaprojektowany rozpuszczacz proszku i po wyschnięciu będziesz miał od niego plamy.
Na krótkim programie zdarzało się regularnie. Na normalnym, z Persilem, już się nie pojawia. No to na chuj mi ten szybki program, jak mam później plamy z proszku na gaciach?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-10-02 13:24:08
Autor: Marcin N
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-02 12:28, Zakonspirowany pisze:
[...]

W końcu jakiś konkret.
Choć przyznam, że w życiu nie słyszałem o żadnym rozpuszczaczu proszku. Proszek jest spłukiwany z pojemniczka bezpośrednio do bębna i tyle. Rozpuszcza się już w trakcie prania. Skoro Ci się nie rozpuszcza - to sypiesz go za dużo.

--
MN

Data: 2013-10-02 14:37:51
Autor: Zakonspirowany
Dla Animki przeprosiny
W dniu 02-10-2013 13:24, Marcin N pisze:
[...]

Nie. Przecież sypie miarką, a że na pieniądzach nie śpię, to nie przesypuję. Po prostu źle jest to zaprojektowane i tyle. A pranie nie ogranicza się do obracania bębnem, bo wcześniej pralka powinna sobie to pranie wyważyć, by później dobrze wypłukać. Odwirowanie to formalność, ale fajnie, by po wysuszeniu nie mieć na ciemnych rzeczach (a większość mam taką) plam z proszku. Ostatecznie kupiłem Persil i włączam tryb normalny na 40 st. No i pierze. Ale ona powinna wyprać nawet tańszym proszkiem i przy niższej temperaturze. Tak że pralki się różnią. Ale dołoży się 200 zł i ma dobrego Boscha zamiast taniego Mastercooka.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-10-02 15:33:29
Autor: GAD Zombie
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-02 14:37, Zakonspirowany pisze:
[...]

Ale gacie (proszek) mog by z poliestru lub jedwabiu.

Mw dalej, mw dalej. Czym rni si nowe pralki od starych?
Wszystkie krc bbnem. Czy nie?

Wystarczy le zaprojektowany rozpuszczacz proszku i po wyschniciu
bdziesz mia od niego plamy.
Na krtkim programie zdarzao si regularnie. Na normalnym, z Persilem,
ju si nie pojawia. No to na chuj mi ten szybki program, jak mam
pniej plamy z proszku na gaciach?

W kocu jaki konkret.
Cho przyznam, e w yciu nie syszaem o adnym rozpuszczaczu proszku.
Proszek jest spukiwany z pojemniczka bezporednio do bbna i tyle.
Rozpuszcza si ju w trakcie prania. Skoro Ci si nie rozpuszcza - to
sypiesz go za duo.

Nie. Przecie sypie miark, a e na pienidzach nie pi, to nie
przesypuj. Po prostu le jest to zaprojektowane i tyle. A pranie nie
ogranicza si do obracania bbnem, bo wczeniej pralka powinna sobie to
pranie wyway, by pniej dobrze wypuka. Odwirowanie to formalno,
ale fajnie, by po wysuszeniu nie mie na ciemnych rzeczach (a wikszo
mam tak) plam z proszku. Ostatecznie kupiem Persil i wczam tryb
normalny na 40 st. No i pierze. Ale ona powinna wypra nawet taszym
proszkiem i przy niszej temperaturze. Tak e pralki si rni. Ale
dooy si 200 z i ma dobrego Boscha zamiast taniego Mastercooka.

I to jest grupa pl.comp.pecet, gdzie nie wolno spyta nawet o rzeczy zwizane z oprogramowaniem czy systemami, bo leci salwa w stylu "NTG".
Dlatego rozmowa o pralce jest jak najbardziej na temat.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2013-10-02 15:43:38
Autor: Zakonspirowany
Dla Animki przeprosiny
W dniu 02-10-2013 15:33, GAD Zombie pisze:
Dlatego rozmowa o pralce jest jak najbardziej na temat.

Spoko. Te diody to tak dla zmyłki dali. Pokazują tylko proces, na którym pranie się znajduje. Jest tam jakaś dodatkowa opcja, by opóźnić pranie o X minut, ale ja tego nie potrzebuję, toteż zostaje przycisk od programów, których jest w psikutas, przycisk od temperatury, no i przycisk od ilości obrotów wirowania.
Ogarnąłem bez instrukcji, tylko musiałem przetrzeźwieć. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-10-02 20:26:25
Autor: Marcin Szumilas
Dla Animki przeprosiny
Quoted:
GAD Zombie (gad@USUN.gad.USUN.art.pl) in news:l2h7ek$l3v$1opal.futuro.pl

I to jest grupa pl.comp.pecet, gdzie nie wolno spyta nawet o rzeczy zwizane z oprogramowaniem czy systemami, bo leci salwa w stylu "NTG".
Dlatego rozmowa o pralce jest jak najbardziej na temat.

No bo to jest grupa "o sprzcie".
A pralka to sprzt. No i ma programy...

MSz

Data: 2013-10-02 23:51:28
Autor: animka
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-02 20:26, Marcin Szumilas pisze:
Quoted:
GAD Zombie (gad@USUN.gad.USUN.art.pl) in news:l2h7ek$l3v$1opal.futuro.pl

I to jest grupa pl.comp.pecet, gdzie nie wolno spytać nawet o rzeczy
związane z oprogramowaniem czy systemami, bo leci salwa w stylu "NTG".
Dlatego rozmowa o pralce jest jak najbardziej na temat.

No bo to jest grupa "o sprzęcie".
A pralka to sprzęt. No i ma programy...

Ale to nie pecet.

--
animka

Data: 2013-10-03 04:22:45
Autor: Zakonspirowany
Dla Animki przeprosiny
W dniu 02-10-2013 23:51, animka pisze:
[...]

Animka, trochę nie ogarniasz. To nie jest grupa wyłącznie o dyskusjach na temat zasilaczy pecetowych, które zawsze są za słabe.
Czasami miło jest, tak dla odmiany, po prostu zwyczajnie sobie popisać. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-10-03 08:01:51
Autor: Maciek
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-02 23:51, animka pisze:
No bo to jest grupa "o sprzęcie".
A pralka to sprzęt. No i ma programy...
Ale to nie pecet.
No jak nie jak tak? W osobistej pralce masz osobisty komputer z
osobistymi programami :-)

Maciek

Data: 2013-10-03 08:42:09
Autor: Zakonspirowany
Dla Animki przeprosiny

http://i.imgur.com/vAFMWk8.jpg

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-10-02 20:31:47
Autor: Akarm
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-02 15:33, GAD Zombie pisze:

I to jest grupa pl.comp.pecet [...]

Dlatego rozmowa o pralce jest jak najbardziej na temat.

W z godzin wypowiedziae.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-10-03 09:19:12
Autor: GAD Zombie
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-02 20:31, Akarm pisze:
W dniu 2013-10-02 15:33, GAD Zombie pisze:

I to jest grupa pl.comp.pecet [...]

Dlatego rozmowa o pralce jest jak najbardziej na temat.

W z godzin wypowiedziae.

15:33 bya niewaciwa? ;)

Data: 2013-10-02 18:55:33
Autor: animka
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-02 13:24, Marcin N pisze:
[...]

W mojej pralce szybkie pranie (15 munutowe) płucze tylko raz. Juz się na tym "przejechałam".
Trzeba potem ustawić pralkę na samo płukanie, żeby wypłukała jak trzeba.

--
animka

Data: 2013-10-02 18:52:21
Autor: animka
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-02 12:12, Marcin N pisze:
[...]

To porównaj sobie osobiście. Kup i przetestuj.
Co z tego, że kręcą bębnem.

--
animka

Data: 2013-10-03 16:00:51
Autor: Marcin N
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-02 18:52, animka pisze:
[...]

Naprawdę warto rozumieć, jak działa świat.
Pralki praktycznie nie zmieniają się od pokolenia.

Kolega powyżej sypie za dużo proszku i ma typowe tego objawy. Koleżanka, której odpowiadam sprawia wrażenie, że dla niej pralka to black-box z magią w środku.

A tam jest po prostu bęben połączony z silniczkiem, zbiornik na wodę i pompa. Plus parę dodatków, które robią woodoo.

--
MN

Data: 2013-10-03 23:08:10
Autor: animka
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-03 16:00, Marcin N pisze:
[...]

Moja to sama sobie proszek dozuje, ustala i poniera odpowiednią ilośc wody itp.
Nie jest z tych najdroższych. Miałam Whitpool dużą, która pięknie prała (oddałam ja koleżance, bo robiłam remont i potrzebowałam wstawić wąską pralkę do łazienki), teraz też ma Whirpool. Dużo jeszcze w niej nie prałam. Może z 6 razy. Najbardziej podoba mi się jak wiruje (tak cichutko gwiżdże), bo i pranie nie jest pogniecione co jest też ważne.
http://www.whirlpool.pl/produkty-1/pielęgnacja-tkanin-2/pralki-3/-[AWE-8026-P]-601244/859385349020/

Data: 2013-10-02 18:48:10
Autor: animka
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-01 05:29, Zakonspirowany pisze:
Prać w 95 st.?! Przecież to już jest praktycznie gotowanie. Się namoczy
wcześniej, to później 60 wystarcza.

Do kolorów to wystarczy. Białe się pierze z gotowaniem.

--
animka

Data: 2013-10-02 19:31:53
Autor: Zakonspirowany
Dla Animki przeprosiny
W dniu 02-10-2013 18:48, animka pisze:
W dniu 2013-10-01 05:29, Zakonspirowany pisze:
Prać w 95 st.?! Przecież to już jest praktycznie gotowanie. Się namoczy
wcześniej, to później 60 wystarcza.

Do kolorów to wystarczy. Białe się pierze z gotowaniem.

Ty masz męża? Daje on radę bez uspokajających psychotropów? :P

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-10-01 10:12:38
Autor: BUNIEK
Dla Animki przeprosiny
Się śmiałem, żeby sobie szła programować pralkę.
Mam w użytkowaniu jakiś nowocześniejszy model Indesit i mnóstwo diod z hieroglifami. :(
W domu mam dwa pokrętła. Jedno od programu, a drugie od temperatury. :)

Koledze nawalała pralka - robiła jakieś dziwne rzeczy, a ze posiadał ja na gwarancji zadzwonił do serwisu, przyszedł specjalista i .....

.... wyjął telefon a do pralki podłączył (chyba do zwykłego USB w środku) moduł Bluetooth  i zaktualizował firmware.

Kolega zbladł a pralka...
...a pralka działa poprawnie.

Buniek

Data: 2013-10-01 12:00:53
Autor: Maciek
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-01 10:12, BUNIEK pisze:
... wyjął telefon a do pralki podłączył (chyba do zwykłego USB w środku) moduł Bluetooth  i zaktualizował firmware.
Kolega zbladł a pralka...
..a pralka działa poprawnie.
Następną fazą będzie pranie w chmurze - odpadnie zakup pralki,
konieczność jej instalacji itp. :->

Maciek

Data: 2013-10-01 12:54:39
Autor: GAD Zombie
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-01 12:00, Maciek pisze:

Nastpn faz bdzie pranie w chmurze - odpadnie zakup pralki,
konieczno jej instalacji itp. :->

To ju byo. Nazywa si pralnia.

Data: 2013-10-01 19:39:35
Autor: \(c\)RaSz
Dla Animki przeprosiny

Użytkownik "BUNIEK" napisał w
news:l2e05n$g66$1usenet.news.interia.pl   ...
:
[...]

Nnoo!  mniej-więcej coś takiego miałem na myśli, w swoim poście:

Ale ciekawe, dlaczego  _tylko_serwis_  wie o opisanej możliwości?

Onegdaj Steve Jobs (bodajże) stworzył uniwersalnego pilota, do obsługi wszystkich "po-pilotowanych" urządzeń domowych. Potem takie ustrojstwa zaczęli produkować inni, ale cena była dość słona, coś kole 250 $, jeśli dobrze pamiętam - i nie chciała spadać. Za taki grosz można kupić jakieś nienajgorsze audio...
Natomiast tablet ma w zasadzie całkiem wystarczające uzasadnienie, aby wydać taką kasę, a już całkiem extra - dochodzi możliwość sterowania TV, czy zestawem "kino domowe". Dodanie do tego choćby i mikrofalówki - to już tylko kwestia czasu, choć raczej jasnym jest, że będą zarówno wersje sprzętu sterowane wyłącznie tabletem, jak i takie z własnymi klawiszami i wyświetlaczem.

Zaletą tabletowego sterowania będzie bardziej rozbudowane menu, od razu zintegrowane z systemem "help" tudzież jakichś podpowiedzi i dodatkowych opisów. Na małym wyświetlaczu pralki - rzecz jednak nieosiągalna...

Data: 2013-10-01 19:40:51
Autor: Pszemol
Dla Animki przeprosiny
"(c)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> wrote in message news:524b08d6$0$2231$65785112news.neostrada.pl...
Onegdaj Steve Jobs (bodajże) stworzył uniwersalnego pilota,
do obsługi wszystkich "po-pilotowanych" urządzeń domowych.

Jak się ten produkt miał nazywać?

Data: 2013-10-01 19:52:11
Autor: marfi
Dla Animki przeprosiny
Użytkownik "(c)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:524b08d6$0$2231$65785112news.neostrada.pl...

Zaletą tabletowego sterowania będzie bardziej rozbudowane menu, od razu
zintegrowane z systemem "help" tudzież jakichś podpowiedzi i dodatkowych
opisów. Na małym wyświetlaczu pralki - rzecz jednak nieosiągalna...

  Zamiast 2 sekund spędzimy przy ustawianiu  mikrofalówki 3 minuty....

--
marfi

Data: 2013-10-01 23:12:42
Autor: Michal
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-01 19:39, (c)RaSz pisze:

Zaletą tabletowego sterowania będzie bardziej rozbudowane menu, od razu zintegrowane z systemem "help" tudzież jakichś podpowiedzi i dodatkowych opisów. Na małym wyświetlaczu pralki - rzecz jednak nieosiągalna...

"Keep it simple, stupid" ;P

--
/MB

Data: 2013-10-04 20:37:03
Autor: BQB
Dla Animki przeprosiny
[...]

Na elektrodzie jednemu zepsuła się pralka, a że programator drogi i trudno dostępny, to zamiast programatora użył starego PC:

Data: 2013-10-04 21:18:46
Autor: Zakonspirowany
Dla Animki przeprosiny
W dniu 04-10-2013 20:37, BQB pisze:
[...]

Pomyleńcy. :)

--

Data: 2013-10-04 22:04:14
Autor: BQB
Dla Animki przeprosiny
W dniu 2013-10-04 21:18, Zakonspirowany pisze:
[...]

Nie zgodzę się - to inwencja twórcza konstruktora. Im więcej takich osób na świecie, tym lepiej, bo powstają przedmioty proste, funkcjonalne i tanie.

Dla Animki przeprosiny