Data: 2014-04-24 03:52:54 | |
Autor: kaczor1 | |
Dla kogo rower poziomy? | |
W dniu środa, 23 kwietnia 2014 09:08:10 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
Poziomki kuszą mnie od dawna, ale jakoś Dojeżdżam poziomką do pracy codziennie 16km w jedną stronę. Mam SWB i LWB. Moja droga do pracy to DDR, jezdnia, park. I w moim mieście [WAW] sprawdza się równie dobrze jak rower tradycyjny. To jak się będzie jeździło, zależy od tego jaki model wybierzemy, bo nawet poszczególne modele z tej samej klasy potrafią mieć naprawdę odmienne cechy. Np. LWB zapewnia mi doskonałą widoczność, stabilność, pozwana również zsiąść z roweru, gdy ten jeszcze jedzie. Podobno wsiadanie i zsiadanie dyskredytuje poziomki :P http://poziome.pl/index.php/sa-na-poziomie/uzytkownicy-i-ich-konstrukcje/143-lwb-z-ciekawosci Niestety, pozycja siedząca i waga roweru powoduje, że nie jest demonem prędkości, manewrowanie też wymaga nabrania odrobiny wprawy, bo rower ma 230cm. SWB jest dość szybki - dla porównania, w miejscach gdzie góralem jeździłem z prędkościami 28-31 SWB'kiem jeżdżę 38-42. Ma 200cm (baza kół 124cm) jest dość zwrotny, choć nie tak jak tradycyjny rower. W tym wypadku zsiadanie i wsiadanie nie jest sprawne i szybkie. Widoczność jest bardziej ograniczona, przez co jazda staje się bardziej defensywna. Obracanie się nie jest wygodne, więc korzystam z lusterka przy okularach. "Poziomki są niższe, przez co nie widać ich na drodze" To kolejny mit. Oczywiście jest klasa lowracer gdzie faktycznie "szoruje się tyłkiem po asfalcie" ale jednak duża część osób korzystająca z poziomek w mieście, ma siedzenie na wysokości 50-60cm. Z kolei doświadczenia moje i kolegów pokazują, że właśnie po przesiadce na rower poziomu, jesteśmy przez kierowców zauważani. Było pytanie o segment MTB Tak, są modele, na kołach 26", które są przedstawiane w reklamach jako przedstawiciele tego segmentu, i jako tako w lekkim terenie, rzeczywiście dają radę. Pytanie tylko czy o to chodzi, żeby dawać radę, czy o to, żeby poruszać się w tym terenie naprawdę skutecznie. Jezdna rowerem poziomym po leśnych dyktach może sprawiać sporo frajdy i dostarczyć solidnej dawki adrenaliny, ale prawda jest taka - to nie jest skuteczny rower do lasu. Każdy MTB będzie się w terenie poruszał szybciej i sprawniej. Prawdopodobnie w lipcu będziemy mieli Zlot w Sieradzu. Tych co tylko teoretyzują zapraszam. Sami będziecie mogli sprawdzić, jak jeździ się z nogami do przodu ;) |
|
Data: 2014-04-25 00:38:43 | |
Autor: Lisciasty | |
Dla kogo rower poziomy? | |
On Thursday, April 24, 2014 12:52:54 PM UTC+2, kaczor1 wrote:
Moja droga do pracy to DDR, jezdnia, park. I w moim mieście [WAW] sprawdza się równie dobrze jak rower tradycyjny. Ja mam do roboty około 10km, droga jak to we Wrocławiu, pewnie bardziej dziurawa niż w Wawie ale da się żyć. > SWB jest dość szybki - dla porównania, w miejscach gdzie góralem jeździłem z prędkościami 28-31 SWB'kiem jeżdżę 38-42. Jak rozumiem, SWB jest bardziej "uniwersalny", bo krótszy, bardziej zwroty itp.? L. |
|
Data: 2014-04-25 04:30:11 | |
Autor: kaczor1 | |
Dla kogo rower poziomy? | |
W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 09:38:43 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
On Thursday, April 24, 2014 12:52:54 PM UTC+2, kaczor1 wrote: Gabaryty, łatwość transportu i przechowywania to dość istotny czynnik przy wyborze konstrukcji. Mój SWB mieści się w pionie w windzie, na dachowym bagażniku, w przypadku awarii w autobusie . Wchodzi też do pociągu (nawet do kibla) http://bzaborow.org/galer/pg/photo/67497 Zwrotność w dużej mierze zależy od bazy. Im baza jest większa, tym rower będzie miej zwrotny. Całkowita długość roweru w przypadku SWB będzie podyktowana między innymi twoim wzrostem. Krótszym rowerem łatwiej się "łamać" w zakręty, bo potrzebujemy miej miejsca. W SWB zachodzi przód i trzeba to mieć na uwadze - na DDR czasem trzeba kogoś puścić, aby go przodem nie zahaczyć. Czy SWB jest uniwersalny? To jest chyba największa wada poziomek. Są konstrukcjami wyspecjalizowanymi. Na SWB bardziej moknę niż na LWB bo woda zalega na kurtce zamiast spływać (potrzebne lepsze ubranie). Muszę używać lusterka przy okularach, bo sposób prowadzenia i konstrukcja nie pozwala na umieszczenie go na kierownicy, ale to bardziej kwestia konstrukcji układu kierowniczego niż tego, że to SWB. Przy mojej geometrii ramy, rower prowadzi się nerwowo, choć mi to akurat odpowiada. Jak wspomniałem, trudnej się wsiada i zsiada, ale to też zależy od układu kierowniczego. Na śliskim trzeba uważać, bo jest spora odległość od pedały do ziemi, więc nie podeprzemy się szybko w razie poślizgu. LWB to głównie problem z przechowywaniem, bo jednak te 30cm więcej, to sporo jeśli się nie ma miejsca . Tu mam na dach już specjalny wydłużony bagażnik, więc transport to nie problem. Braku zwrotności w mieście jakoś w sposób negatywny nie odczułem, choć tego obawiałem się najbardziej. To jednak w dużym stopniu kwestia wprawy i zmiany sposoby jazdy. Myślenia z wyprzedzeniem, jakie manewry na drodze będzie się wykonywało. Np. na OK sporo osób jeździ bez hamulców a jednak nie są masowo rozjeżdżani przez kierowców. Widziałeś śmieciarki manewrujące w wąskich uliczkach? - dają radę... bo potrafią. Najlepiej jeśli masz blisko, przejedź się do Veogica, pogadaj z Mariuszem. Jeśli ma jakieś rowery na składzie, to będziesz pewnie mógł się przymierzyć. To co mogę z całą pewnością stwierdzić, to, to że odradzam SWB bez amortyzacji do użytku w mieście. W CLWB i LWB brak amortyzacji jest do przeżycia, natomiast w SWB to kiepska opcja. |
|
Data: 2014-05-04 19:25:28 | |
Autor: 2late | |
Dla kogo rower poziomy? | |
On 24/04/2014 11:52, kaczor1 wrote:
DojeĹźdĹźam poziomkÄ do pracy codziennie 16km w jednÄ stronÄ. Mam SWB i LWB. Czy ja nie umiem szukac czy poziomki sa cholernie drogie? Wykluczam jakiekolwiek skladanie samemu. Najtansze co znalazlem to ok. 1800 euro. Co prawda nie wnikalem z jakich czesci sa poskladane a interesowalby mnie jakosciowo-cenowy ekwiwalent mojej szosowki za ok. 2000PLN (cena w chwili kupna). Taki zwykly Specialized Allez z carbonowym widelcem. Do pracy jezdze codziennie (1.2 km w jedna strone) :) wiec to w ogole odpada ale tak mnie cos kreci taka poziomka. Pozdrawiam -- 2late⢠Outspace Communication Inc.ÂŽ 1999*2014Š Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2014-05-05 05:32:23 | |
Autor: Lisciasty | |
Dla kogo rower poziomy? | |
On Sunday, May 4, 2014 8:25:28 PM UTC+2, 2late wrote:
Czy ja nie umiem szukac czy poziomki sa cholernie drogie? Są :> Bez piątaka nie podchodź. ale tak mnie cos kreci taka poziomka. Mnie też, i chciałbym nówkę, gdyż albowiem jeden rower sobie kupiłem nowy w życiu i teraz wypadałoby to powtórzyć :] Używki zresztą wiele tańsze nie są, 3,5-4 tysiaki. L. |
|
Data: 2014-05-05 06:04:56 | |
Autor: kaczor1 | |
Dla kogo rower poziomy? | |
W dniu poniedziałek, 5 maja 2014 14:32:23 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
On Sunday, May 4, 2014 8:25:28 PM UTC+2, 2late wrote: Wcale nie ukrywam, że aby w Polsce używana poziomka trafiła na sprzedaż, musi się coś wydarzyć. Najczęściej jest to zbieranie fundusz, robienie miejsca pod nowy projekt lub zakup kolejnej poziomki. Często zdarza się jeszcze zmiana miejsca zamieszkania, która powoduje kłopot z przechowywaniem. Część konstrukcji, to również import w celach zarobkowych - to widać po ogłoszeniach, gdy wystawiający ma w ofercie rower firmowy a nie samoróbkę i opisuje ją w sposób lakoniczny. Czasem jakoś rower zmieni właściciela podczas zlotu. Więc jeśli mówimy o naszym rynku wtórnym, to raczej trzeba upolować okazje. Na Holenderskim portalu jest tych ofert dużo więcej, a i ceny bywają całkiem atrakcyjne. http://www.marktplaats.nl/z/fietsen-en-brommers/fietsen-ligfietsen.html?categoryId=458 |
|
Data: 2014-05-06 13:47:07 | |
Autor: WS | |
Dla kogo rower poziomy? | |
W dniu poniedziałek, 5 maja 2014 14:32:23 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
Używki zresztą wiele tańsze nie są, 3,5-4 tysiaki. e... na znanym serwisie aukcyjnym od jakiegos czasu wisi taki za 1.5kPLN Nawet myslalem nad kupnem (cena do przezycia, mam gdzie trzymac, nawet w Krakowie ;) jest, chetnie bym takim pojezdzil ), ale po kwandransie podniety stwierdzilem, ze w Krk mam wlasciwie dwie trasy - Plaza - Tyniec i Blonia :( Po ulicach rowerem jezdzic nie lubie (do tego mam motocykl), na rowerze wole rekreacyjnie gorki... Jak widac, to nie sprzet "dla kazdego" :( WS |
|
Data: 2014-05-06 22:44:31 | |
Autor: Anyone | |
Dla kogo rower poziomy? | |
Lisciasty wrote:
On Sunday, May 4, 2014 8:25:28 PM UTC+2, 2late wrote: LiĹciasty - moĹźe jednak wejdziesz na jakieĹ strony z poziomkami polskimi i poszukasz i obliczysz co i jak? Mnie rama z Velogica SLRa kosztowaĹa na pewno mniej niĹź poĹowÄ tej kwoty, ktĂłra podaĹeĹ. NĂłwka oczywiĹcie. ale tak mnie cos kreci taka poziomka. Kiepsko szukasz. NaprawdÄ kiepsko. |
|
Data: 2014-05-06 22:27:23 | |
Autor: Lisciasty | |
Dla kogo rower poziomy? | |
W dniu wtorek, 6 maja 2014 22:44:31 UTC+2 użytkownik Anyone napisał:
Liściasty - może jednak wejdziesz na jakieś strony z poziomkami polskimi i poszukasz i obliczysz co i jak? Sama rama chyba za wiele mi nie da, jak dodam resztę złomu to 5 koła akurat pęknie. Kiepsko szukasz. Naprawdę kiepsko. Pisałem o sensownych używkach, a nie zajechanych strupach. Zresztą jak pisałem interesuje mnie nówka, więc nie szukam jakoś intensywnie używek :> L. |
|
Data: 2014-05-08 20:45:20 | |
Autor: Anyone | |
Dla kogo rower poziomy? | |
Lisciasty wrote:
LiĹciasty - moĹźe jednak wejdziesz na jakieĹ strony z poziomkami polskimi Ĺšle siÄ wyraziĹem - rower kompletny SLR kosztowaĹ mnie mniej niz 2.500 PLN. Kiepsko szukasz. NaprawdÄ kiepsko. Dlaczego zajechanych strupach? Ja przeglÄ dajÄ c ceny na jakiejĹ trony - podane w Euro - bez problemu znalazĹem oferty poziomek za 200-300 Eu. Kompletnych! A ty mi mĂłwisz, Ĺźe siÄ nie da??? |
|
Data: 2014-05-06 22:43:15 | |
Autor: Anyone | |
Dla kogo rower poziomy? | |
2late wrote:
Czy ja nie umiem szukac czy poziomki sa cholernie drogie? Nie umiesz szukaÄ. Ot chociaĹźby pierwsze z brzega: http://www.velogic.pl Znajdziesz tam ramy jak i kompletne rowery. Wykluczam jakiekolwiek skladanie samemu. Nie masz znajomego spawacza, ktĂłry umie spawaÄ aluminium czy stal? Nie masz dwĂłch rÄ k, aby podokrÄcaÄ te kilkanaĹcie Ĺrubek i Ĺrub? Najtansze co znalazlem to ok. Ojej. A powiedz mi, te karbonowe widelce i ramy kolarskie to sÄ robione rÄcznie czy fabrycznie przez maszyny? Bo widzisz, OIMW to wszystkie poziomki majÄ ramy robione rÄcznie. A w zwiÄ zku z tym niestety cena idzie w gĂłrÄ. |