Dla kogo rower poziomy?

Data: 2014-04-29 09:20:08
Autor: cytawa
Dla kogo rower poziomy?
Lisciasty pisze:

Poziomki kusz± mnie od dawna, ale jako¶
tak ¶miało¶ci nie miałem. Mam pytanie,
czy taki rower nadaje się do codziennej
exploatacji (tzn. dojazdy do roboty,
jakie¶ wycieczki wokół komina), czy tylko
na dłuższe wyjazdy? Chc±c sprawić sobie takie
jeĽdzidło musiałbym sprzedać swój obecny rower,
na dwa mnie póki co nie stać. Tylko czy
sobie kuku nie zrobię takim zakupem :>

Pewno kuku sobie nie zrobisz ale problemow troche to na pewno.

Poziomka ma niewatpliwe zalety, jesli chodzi o szybkosc jazdy i inny sposob siedzenia.
Ale slaba manewrowosc, niewidocznosc w ruchu miejskim, duze rozmiary i waga to MZ czynniki dyskalifikujace poziomki jako rower codziennego uzytku.

Jan Cytawa

Data: 2014-04-29 03:54:34
Autor: Lisciasty
Dla kogo rower poziomy?
On Tuesday, April 29, 2014 9:20:08 AM UTC+2, cytawa wrote:

Ale slaba manewrowosc,

Poziomkarze pisz±, że ósemki kręc±. Pewnie dopóki sam
nie usi±dę to się nie dowiem jak to jest :>

niewidocznosc w ruchu miejskim, duze rozmiary i  waga to MZ czynniki dyskalifikujace poziomki jako rower codziennego uzytku.

Waga chyba nie jest drastycznie większa niż w przypadku
typowego złomka miejskiego? Jak patrzyłem na parametry
poziomek to może te 4-5kg więcej, ale to chyba nie tragedia. Natomiast duże rozmiary? Tego nie zauważyłem.

L.

Data: 2014-04-29 15:24:59
Autor: Alf/red/
Dla kogo rower poziomy?
On 29/04/14 12:54, Lisciasty wrote:
Poziomkarze pisz±, że ósemki kręc±.

Na Masie popatrzyłem na różne konstrukcje. Niektórzy maj± przednie kółko pod kolanami, to mog± kręcić. Większo¶ć jednak ma przed stopami, to musz± jechać prosto...

poziomek to może te 4-5kg więcej, ale to chyba nie
tragedia. Natomiast duże rozmiary? Tego nie zauważyłem.

Waga to może dlatego, że to s± samoróbki na stali, a nie na alu/cro/cokolwiek jak piórko. No a wymiary też zależ± od konstrukcji, patrz poprzedni akapit.

--
Alf/red/

Data: 2014-04-30 19:38:19
Autor: Anyone
Dla kogo rower poziomy?
Alf/red/ wrote:

On 29/04/14 12:54, Lisciasty wrote:
Poziomkarze piszą, że ósemki kręcą.

Na Masie popatrzyłem na różne konstrukcje. Niektórzy mają przednie kółko
pod kolanami, to mogą kręcić. Większość jednak ma przed stopami, to
muszą jechać prosto...

No i tu pieprzysz - bo SWB jest znacznie więcej niż CLWB i LWB :D

poziomek to może te 4-5kg więcej, ale to chyba nie
tragedia. Natomiast duże rozmiary? Tego nie zauważyłem.

Waga to moĹĽe dlatego, ĹĽe to sÄ… samorĂłbki na stali, a nie na
alu/cro/cokolwiek jak piĂłrko. No a wymiary teĹĽ zaleĹĽÄ… od konstrukcji,
patrz poprzedni akapit.

I znowu bzdura. Może jednak się kolega rozejrzy, podzowni, powysyła mejle do producentów i popyta jak są robione i z czego nasze rowery, co?
Bo tak, to ja też mogę pierdolić o lotach w kosmos i na Księżyc ;P

Data: 2014-04-30 20:29:29
Autor: Alf/red/
Dla kogo rower poziomy?
On 30/04/14 19:38, Anyone wrote:
No i tu pieprzysz
I znowu bzdura
Bo tak, to ja też mogę pierdolić

I ja mam dyskutować na takim poziomie?
Jeszcze raz, skoro tamta gałąź jakoś została niezauważona - proszę (i nie tylko ja) o KONKRETY, a nie o INWEKTYWY.

A co do ilości jakichś TLS, to na następnej Masie policzę. Powtarzam: popatrzyłem, niektórzy, większość, może. Się mi wydawało to i tamto. Wyrywkowo. Argument owszem słaby, ale i tak lepszy niż takie jak zacytowałem. Tym bardziej się dziwię agresji, że próbowałem znaleźć argumenty "z drugiej strony".

--
Alf/red/

Data: 2014-04-30 21:47:08
Autor: Anyone
Dla kogo rower poziomy?
Alf/red/ wrote:

A co do ilości jakichś TLS, to na następnej Masie policzę.

Jakich znowu TLS?
Czy ty w ogóle wiesz, co oznaczają te skróty, które podałem? Może powinieneś się jednak nimi zainteresować, aby wiedzieć chociaż O CZYM się wypowiadasz???

Powtarzam:
popatrzyłem, niektórzy, większość, może. Się mi wydawało to i tamto.

Ach, no tak: "popatrzyłeś".
Ale w temacie nic więcej nie wiesz poza paczeniem, tak?
Równie dobrze ja mogę popaczeć sobie na MiG-21 i stwierdzić, że jest o 2 generacje do przodu względem F-22, bo jest jak dla mnie ładniejszy, tak?

Nie rozumiem jednej rzeczy - jak ja się nie znam kompletnie na MTB i downhillu - to się na tym nie wypowiadam. A tu na tej grupie mamy MNÓSTWOOOO specjalistów od poziomek, którzy nigdy na takich nawet nie siedzieli, ale wypowiadać się jak najbardziej mogą i będą! Bo je widzieli! Cóz za racje i co za argumenty! ;P

Data: 2014-04-30 22:21:37
Autor: Alf/red/
Dla kogo rower poziomy?
On 30/04/14 21:47, Anyone wrote:
Jakich znowu TLS?
Czy ty w ogóle wiesz, co oznaczają te skróty, które podałem?

No właśnie nie, i próbuję czegoś się dowiedzieć. Niestety, anyone ma tylko wyzwiska... tak, od tego na pewno pokocham poziomki.

Ach, no tak: "popatrzyłeś".
Ale w temacie nic więcej nie wiesz poza paczeniem, tak?

Tak, i usiłuję się czegoś dowiedzieć. Niestety, anyone jest pomocny jak skurczybyk.

specjalistĂłw od poziomek, ktĂłrzy nigdy na takich nawet nie siedzieli, ale
wypowiadać się jak najbardziej mogą i będą!

Ja się nie wypowiadam autoratywnie, ja się wypowiadam pytajniczo. Kiedy to wreszcie zauważysz? Mam pisać powoli, czy jak?

 Bo je widzieli! CĂłz za racje i co za argumenty! ;P

Yep, za to anyone ma argumenty jak stal!

--
Alf/red/

Data: 2014-05-01 20:01:35
Autor: Alf/red/
Dla kogo rower poziomy?
On 01/05/14 10:19, Anyone wrote:
USE google.

I did. And I've found http://bi.gazeta.pl/im/0/7867/z7867350X.jpg
Widzisz, w internecie możesz znaleźć wszystko. W realu... zrobiłem dziś traskę Warszawa- Wołomin - Warszawa i poziomek zauważyłem zero, słownie 0. To jest właśnie to, co próbujemy (niektórzy poza Anyone) tu zrozumieć: jeśli poziomki są takie fajne, to czemu ich nie ma??

Całkiem możliwe, że jesteś wielkim fanem poziomek. Niestety umiejętności przekonania dyskutantów masz takie:
pierdolisz jak potłuczony.
Poczytaj sobie!
Chyba sobie jaja robisz, co?
Co ja, nauczyciel jestem? Nie mam nic do roboty tylko wyszukiwać dla ciebie
linki, bo ty sam nie umiesz sobie znaleźć???
Opamiętaj się nieco.
pewnie nie wiesz o czym sam piszesz
Hint: czy wiesz, co to jest UCI
to pokazuje, jak malutko (w ogĂłle nic) nie wiesz
A kto cię tak okłamał
najpierw zrob poziomkÄ™
No i tu pieprzysz
I znowu bzdura
Bo tak, to ja też mogę pierdolić

Całkiem możliwe, że kilka osób tutaj chciało przekonać się do poziomek. Niby bardzo łatwa pozycja w dyskusji: ludzie chcą kupić to co ja daję!! Niestety, zamiast tego, solidnie zapracowałeś na opinię, że poziomkowicze to gbury i zarozumialce.

--
Alf/red/

Data: 2014-05-01 20:48:22
Autor: mt
Dla kogo rower poziomy?
W dniu 2014-05-01 20:01, Alf/red/ pisze:

[...]

No jak to czemu. Bo UCI, zakamuflowana opcja pionowa, sprzedawcy, Marsjanie czy co tam sobie jeszcze uroił :)

--
marcin

Data: 2014-05-01 22:37:44
Autor: Anyone
Dla kogo rower poziomy?
mt wrote:

[...]

Idź kupić Tata'ę Primę w jakimś Poznaniu i zobacz czy się da - i dlaczego w Poznaniu się nie da.
I dlaczego Primy nie ma na polskich ulicach tak gęsto jak np Corolli?

Data: 2014-05-01 22:32:39
Autor: Anyone
Dla kogo rower poziomy?
Alf/red/ wrote:

On 01/05/14 10:19, Anyone wrote:
USE google.

I did. And I've found

Wydawało mi się, że jesteśmy na PL.rec.rowery a nie na EN.bikes?
Mógłbyś pisać po polsku, czy musisz się chwalić swoją poprawnom angielszczyznom wszędzie gdzie się da?
TrochÄ™ kultury.

[...]

Mam to głęboko gdzieś. Jak ktoś pisze pierdoły i bzdury o czymś na czym się KOMPLETNIE NIE ZNA, nie ma, nie jeździł na czymś takim i widzi od wielkiego święta i mimo to udaje, że jest wielkim znafffcom - to dyskusji z kimś takim normalnej być nie może.

Data: 2014-05-01 23:19:46
Autor: Lisciasty
Dla kogo rower poziomy?
W dniu czwartek, 1 maja 2014 20:01:35 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:
zrozumieć: je¶li poziomki s± takie fajne, to czemu ich nie ma??

Mam wrażenie, że to banalna kwestia kasy. Zrobić samemu
poziomkę nie jest łatwo, jak chce się kupić nówkę to trzeba
wyłożyć od 4 tysiaków w górę, a używek jest bardzo mało.
Natomiast "zwykły" rower można mieć za 500 zł nówka sztuka,
z amorami i tarczami, no to ludzie kupuj±.

L.

Data: 2014-05-02 08:29:30
Autor: 2late
Dla kogo rower poziomy?
On 02/05/2014 07:19, Lisciasty wrote:
[...]

z amorami i tarczami, no to ludzie kupujÄ….

Zgadza sie, argument finansowy jest bardzo wazny ale wynika przede wszystki z popytu. Gdyby 'normalnymi' nikt nie chcial jezdzic, za swoja szosowke z karbonowym widelcem musialbym zaplacic z 3 razy tyle.
Tak ze moim zdaniem, kasa to wazna czesc skladowa niepopularnosci poziomek ale nie jedyna.

Data: 2014-05-02 14:47:44
Autor: Titus Atomicus
Dla kogo rower poziomy?
In article <8ee57034-33d4-4134-b853-00cd9233029e@googlegroups.com>,
 Lisciasty <lisciasty@post.pl> wrote:

> [...]

Natomiast "zwykły" rower można mieć za 500 zł nówka sztuka,
z amorami i tarczami, no to ludzie kupuj±.

E, za 300 nawet.
Rzecz w tym ze marketach poziomki nawet w dzialach spozywczyczo-owocowych trudno napotkac.
--
TA

Data: 2014-05-04 03:29:51
Autor: kaczor1
Dla kogo rower poziomy?
W dniu pi±tek, 2 maja 2014 08:19:46 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]

Natomiast "zwykły" rower można mieć za 500 zł nówka sztuka,

z amorami i tarczami, no to ludzie kupuj±.

To nie jest taki proste i chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi. To raczej zbiór czynników, kasa jest oczywi¶cie bardzo istotna, UCI to też jeden z czynników, choć on również w efekcie powoduje wzrost kosztów. Nie potrafię zliczyć, ile razy słyszałem "ja to bym się na czym¶ takim wyp..." Nie na takim rowerze, tylko na czym¶ takim, więc pozioma konstrukcja nie funkcjonuje w ogóle, w ogólnej ¶wiadomo¶ci jako rower.    Więc dochodzi przełamanie konwencjonalnego my¶lenia u klienta, co też jest chyba dużym problemem, a raczej kosztownym. Więc pewnie masz racje, że chodzi o kasę, ale raczej w całym procesie, a nie jedynie postrzegan± jako cenę końcow±.

Data: 2014-05-06 22:40:54
Autor: Anyone
Dla kogo rower poziomy?
Lisciasty wrote:

[...]

Mój sztywniak poziomy SWB kosztował mnie 600 złotych. Na takim samym lub i lepszym osprzęcie niż makrokesz.

Data: 2014-05-04 03:41:18
Autor: kaczor1
Dla kogo rower poziomy?
On 01/05/14 10:19, Anyone wrote:

> USE google.

I did. And I've found http://bi.gazeta.pl/im/0/7867/z7867350X.jpg

Widzisz, w internecie możesz znaleĽć wszystko. W realu... zrobiłem dzi¶ traskę Warszawa- Wołomin - Warszawa i poziomek zauważyłem zero, słownie 0. To jest wła¶nie to, co próbujemy (niektórzy poza Anyone) tu zrozumieć: je¶li poziomki s± takie fajne, to czemu ich nie ma??

Całkiem możliwe, że jeste¶ wielkim fanem poziomek. Niestety umiejętno¶ci przekonania dyskutantów masz takie:

> pierdolisz jak potłuczony.

> Poczytaj sobie!

> Chyba sobie jaja robisz, co?

> Co ja, nauczyciel jestem? Nie mam nic do roboty tylko wyszukiwać dla ciebie

> linki, bo ty sam nie umiesz sobie znaleĽć???

> Opamiętaj się nieco.

> pewnie nie wiesz o czym sam piszesz

> Hint: czy wiesz, co to jest UCI

> to pokazuje, jak malutko (w ogóle nic) nie wiesz

> A kto cię tak okłamał

> najpierw zrob poziomkę

> No i tu pieprzysz

> I znowu bzdura

> Bo tak, to ja też mogę pierdolić

Całkiem możliwe, że kilka osób tutaj chciało przekonać się do poziomek. Niby bardzo łatwa pozycja w dyskusji: ludzie chc± kupić to co ja daję!! Niestety, zamiast tego, solidnie zapracowałe¶ na opinię, że poziomkowicze to gbury i zarozumialce.

Bo my nie jakie¶ odmieńce, lecz ludzi jako i inni. S± w¶ród nas, chamy, gbury, buce i zarozumialcy, s± też osoby fajne wesołe, sympatyczne i uczynne, s± osoby rozgarnięte i tępaki, s± inżynierowie, malarze, księża, strażacy itd. Ot, jak to ludzie.

Data: 2014-05-04 14:21:08
Autor: Wojciech
Dla kogo rower poziomy?

No i tu pieprzysz
I znowu bzdura
Bo tak, to ja też mogę pierdolić

Całkiem możliwe, że kilka osób tutaj chciało przekonać się do poziomek.
Niestety, zamiast tego, solidnie zapracowałeś na opinię, że
poziomkowicze to gbury i zarozumialce.

E, nie - dostaliśmy odpowiedź na pytanie zadane w tytule wątku ;)

W skrócie: poziomki dla oszołomów którzy potrafią je bezgranicznie i bezwarunkowo pokochać.

Tylko czy tak naprawdÄ™ jest?

Data: 2014-05-04 08:09:40
Autor: kaczor1
Dla kogo rower poziomy?
W dniu niedziela, 4 maja 2014 14:21:08 UTC+2 użytkownik Wojciech napisał:

> Całkiem możliwe, że kilka osób tutaj chciało przekonać się do poziomek.

> Niestety, zamiast tego, solidnie zapracowałe¶ na opinię, że

> poziomkowicze to gbury i zarozumialce.

E, nie - dostali¶my odpowiedĽ na pytanie zadane w tytule w±tku ;)

W skrócie: poziomki dla oszołomów którzy potrafi± je bezgranicznie i bezwarunkowo pokochać.

Tylko czy tak naprawdę jest?

Lubię, ale żeby do razu wielbić?
Nie wielbię też piwa a jedynie lubię - to co, piwo nie dla mnie ;)

Data: 2014-05-06 22:39:36
Autor: Anyone
Dla kogo rower poziomy?
Wojciech wrote:

[...]

Dla oszołomów? A to interesujące. Czyli wg ciebie ludzie w wariatkowie na nich jeżdżą, tak? ;P

Tylko czy tak naprawdÄ™ jest?

Nie. Poziomkę może mieć każdy kto albo ma ciutkę kasy - jak w przypadku pionowca - albo sam umie coś zrobić z niczego.

Data: 2014-05-04 03:54:41
Autor: kaczor1
Dla kogo rower poziomy?
W dniu ¶roda, 30 kwietnia 2014 22:21:37 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:
On 30/04/14 21:47, Anyone wrote:

> Jakich znowu TLS?

> Czy ty w ogóle wiesz, co oznaczaj± te skróty, które podałem?

No wła¶nie nie, i próbuję czego¶ się dowiedzieć. Niestety, anyone ma tylko wyzwiska... tak, od tego na pewno pokocham poziomki.

> Ach, no tak: "popatrzyłe¶".

> Ale w temacie nic więcej nie wiesz poza paczeniem, tak?

Tak, i usiłuję się czego¶ dowiedzieć. Niestety, anyone jest pomocny jak skurczybyk.

Po lewej LWB po prawej SWB
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/81960

CLWB też ma najpierw koło a potem korby, ale jest o wiele krótszy.
https://plus.google.com/u/0/photos/111081183791750087511/albums/5919007122927702097/5919007223549018402?pid=5919007223549018402&oid=111081183791750087511

Data: 2014-05-04 14:31:25
Autor: Wojciech
Dla kogo rower poziomy?

[...]

Tak też sobie, mniej więcej, wyobrażam poziomki. Podstawow± wad± tej konstrukcji jest brak możliwo¶ci amortyzowania nierówno¶ci nogami/stopami (podjazd pod krawężnik, klasyczna "jazda na stojaka") ale podobno się da? Masz jakie¶ fotki/rysunki takiego sprzętu?

Data: 2014-05-04 08:37:27
Autor: kaczor1
Dla kogo rower poziomy?
W dniu niedziela, 4 maja 2014 14:31:25 UTC+2 użytkownik Wojciech napisał:
> Po lewej LWB po prawej SWB

> http://bzaborow.org/galer/pg/photo/81960

> CLWB te� ma najpierw ko�o a potem korby, ale jest o wiele kr�tszy.

> [...]

Tak te� sobie, mniej wi�cej, wyobra�am poziomki. Podstawow� wad� tej konstrukcji jest brak mo�liwo�ci amortyzowania nier�wno�ci nogami/stopami (podjazd pod kraw�nik, klasyczna "jazda na stojaka") ale podobno si� da?

Dlatego pisałem, że w SWB brak amortyzacji (przynajmniej z tyłu) to kiepski pomysł, je¶li rozważamy t± konstrukcje jako rower do codziennej miejskiej jazdy. Widzisz, ty dostrzegasz w tym wadę, a dla mnie to zagadnienie, na które odpowiedzi± jest inny styl jazdy oraz amortyzacja - na pocz±tku też mi to trochę przeszkadzało, ale wła¶nie po zmianie stylu jazdy, nie jest to dla mnie w ogóle uci±żliwe.
Je¶li jest jaka¶ wada, która mi przeszkadza i nie znalazłem na ni± żadnej recepty, to brak możliwo¶ci jazdy w garniturze (marynarka się gniecie) - na mieszczuchu gdzie plecy s± wyprostowane a łańcuch osłonięty, nie jest to problem.
Masz jakie� fotki/rysunki takiego sprz�tu?

Którego?
LWB ze zdjęcia to samoróbka, pocz±tki jej powstawania s± opisane tutaj http://poziome.pl/index.php/sa-na-poziomie/uzytkownicy-i-ich-konstrukcje/37-lwb-w-wolnym-stylu
Pocz±tki, bo ilo¶ć modyfikacji, jak± wła¶ciciel zrobił w tym rowerze sprawia, że to już zupełnie inna poziomka - lepsza i lepiej się prezentuj±ca. A tak na marginesie, wła¶ciciel robi tym rowerem stójkę, dlatego z automatu jest wykluczany z naszych zawodów na najwolniejszy przejazd ;)     CLWB to rower fabryczny, który był produkowany przez holendersk± firmę M5 - akurat konkretnie tego modelu już nie robi±, ale podobne oraz cał± gamę innych modeli jak najbardziej.

Natomiast SWB to polska konstrukcja pochodz±ca z niedużej manufaktury - trochę ich jeĽdzi, a każdy troszeczkę inny (rysunków nie mam, ale je¶li jakie¶ szczegóły ciebie interesuj±, to nie ma problemu ze zdjęciami, bo to jeden z moich rowerów)

Data: 2014-05-04 14:59:50
Autor: Jacek Maciejewski
Dla kogo rower poziomy?
Dnia Sun, 4 May 2014 03:54:41 -0700 (PDT), kaczor1 napisał(a):

[...]

Alem się napatrzył :) Dzięki za piękne zdjęcia.
--
Jacek

Data: 2014-05-04 08:56:53
Autor: kaczor1
Dla kogo rower poziomy?
W dniu niedziela, 4 maja 2014 14:59:50 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Sun, 4 May 2014 03:54:41 -0700 (PDT), kaczor1 napisaďż˝(a):

> Po lewej LWB po prawej SWB

> [...]

Alem si� napatrzy� :) Dzi�ki za pi�kne zdj�cia.

-- Jacek

Skoro się podobało, polecam również zdjęcia z poprzednich zlotów -  Na stronie linki go galerii:
http://gsign.linuxpl.eu/ozrpwawa/?page_id=16 choć na dłuższ± metę, w tej ilo¶ci jest to do¶ć nudne ;)

Natomiast zdjęcia konstrukcji znalezione w necie, zostały zebrane i posegregowane (zdarzaj± się błędy) tutaj:   http://poziome.pl/index.php/galeria

Data: 2014-05-04 14:46:11
Autor: Wojciech
Dla kogo rower poziomy?
W dniu 30.04.2014 21:47, Anyone pisze:
Alf/red/ wrote:

[...]

Więc jako osoba znająca temat powinieneś nam go przybliżyć. Napisz co oznaczają te skróty, jakie są wady i zalety poszczególnych konstrukcji.
TrochÄ™ konkretĂłw.
JeĹĽeli nie masz nic do powiedzenia (a na to wyglÄ…da) to zamilcz.

Data: 2014-05-06 22:35:33
Autor: Anyone
Dla kogo rower poziomy?
Wojciech wrote:

[...]

oznaczajÄ… te skrĂłty, jakie sÄ… wady i zalety poszczegĂłlnych konstrukcji.
TrochÄ™ konkretĂłw.
JeĹĽeli nie masz nic do powiedzenia (a na to wyglÄ…da) to zamilcz.

A tobie co? Google zajebali? Provider internetowy ci go odciÄ…Ĺ‚?
Podstawa to samodzielne poszukiwanie informacji!
A jak tego nie umiesz, to co ci z tego, że ja ci wyjaśnię, że SWB to Short Wheel Base, skoro i tak nic z tego nie rozumiesz?

Data: 2014-04-30 19:36:43
Autor: Anyone
Dla kogo rower poziomy?
cytawa wrote:

Pewno kuku sobie nie zrobisz ale problemow troche to na pewno.

Poziomka ma niewatpliwe zalety, jesli chodzi o szybkosc jazdy i inny
sposob siedzenia.
Ale slaba manewrowosc,

Jesteś pewien? Skąd to wiesz? Jeździłeś kiedykolwiek poziomką? A małym SWB z kółkiem 16" i 20"? :P

niewidocznosc w ruchu miejskim,

Pieprzysz Waćpan.
Gdyby tak było, to bym już nie żył pewnie, a tymczasem w mieście kierowcy omijają mnie znacznie dalej niż wtedy kiedy jadę pionowcem.

duze rozmiary i

Jw.
180cm długości roweru to dużo czy jednak tyle samo co pionowca?

waga to MZ czynniki dyskalifikujace poziomki jako rower codziennego
uzytku.

Waga - tak. Tu owszem się można i tzreba zgodzić.

Ale zapomniałeś, że o ile wy na pionowcach macie tylko do pomocy Matkę Naturę i jej grawitację - o tyle my na poziomkach mamy możliwość zaparcia się o fotelik i wydobycia takiego momentu obrotowego, jakiego wy za CHiny Ludowe nigdy nie uzyskacie :DDD

Nie wspominając o tym, że ja po 300km nadaję się do tańca - a wy zsiądziecie i z gardła wyciągniecie sztycę. A nadgarstki oddacie ortopedom... O karku nie wspominając.
I kiedy my podczas jazdy podziwiamy widoki - wy widzicie przednie koło. Co na nim takiego ciekawego może być, że często jedziecie tak mocno w nie wpatrzeni? A może liczycie ilość obrotów koła? Czy szprychy w swoich kołach? ;>>>

Dla kogo rower poziomy?