Dla miłośników oscypków

Data: 2009-10-12 10:06:12
Autor: Waldek Brygier
Dla miłośników oscypków
W RMF Classic w wiadomościach podali, że rozstrzygnięto przetarg na stoiska handlowe pod gubałówką, gdzie mają być sprzedawane oscypki. Cena wywoławcza wynosiła 500 złotych, większość wylicytowanych stoisk poszła za kilka tysięcy złotych, a rekordzista zapłacił za jedno stoisko 7000 złotych.

Czy naprawdę to taki złoty interes, że stać ich będzie na 7000 zł płacić miesięcznie  za dzierżawę?

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
mój e-mail: kliknij na http://cerbermail.com/?qVvHiHNwHr - GG 415880

Data: 2009-10-12 10:13:27
Autor: Grzegorz
Dla miłośników oscypków
Hello Waldek Brygier !:
[...]

To tylko ok. 250 zł dziennie. Załóżmy że góral sprzeda przez 12 godzin po ok. 10 łoscypków = 120 łoscypków - i to już tylko 2 zł na śtuce. Przy średniej cenie jakieś 8 zł to nie aż taki wielgachny procent :-D !

Ale może być i tak, jak z ekskluzywnymi sklepami w centrum Katowic. Czynsze były wyśrubowane i większość modnych ciuchmarketów popadała ... albo może to o coś innego chodzi ? Czasem trzeba jakoś wyprać kasiorę ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-10-12 10:20:40
Autor: any
Dla miłośników oscypków
Waldek Brygier pisze:
W RMF Classic w wiadomościach podali...

Radio Erewań?

stoiska handlowe pod gubałówką, gdzie mają być sprzedawane oscypki.

Nie tylko oscypki - stoiska regionalne, jeden wariat wywalił 6000 zł, a nie 7 000 zł, za kram dobrze zlokalizowany.

wywoławcza wynosiła 500 złotych, większość wylicytowanych stoisk poszła za kilka tysięcy złotych,

Średnia cena po przetargu za te kramy wyniosła nieco poniżej 2 000 zł od sztuki.

Czy naprawdę to taki złoty interes, że stać ich będzie na 7000 zł płacić

Świetny dla radia tak...

Ale tak bez ironii - zdajesz sobie sprawę, ile osób dziennie przewala się na trasie Gubałówka - Krupówki?
Pod przetarg poszły - miejsca, gdzie od kilku lat się handluje, tzw. sprawdzone lokalizacje. Prawo wielkich liczb tutaj działa.

W tym samym czasie lokale do wzięcia w przejściu podziemnym świecą pustkami...
A za osiem metrów kw. pod Orbisem na Krupówkach kramiarz z duperelkami płaci 2 000 + VAT miesięcznie. Serio.

A z byle maszynki z lodami postawionej na Krupówkach w lipcu/sierpniu miałbyś dziennie na czysto średnią krajową (co najmniej).

I takie same relacje są na sopockim monciaku, w okolicach rynku w Krakowie, na warszawskiej starówce i jeszcze w kilkunastu (co najmniej) miejscach w tym kraju...

Normalka.

any

Data: 2009-10-12 17:19:15
Autor: Michał Siwicki
Dla miłośników oscypków

I takie same relacje są na sopockim monciaku, w okolicach rynku w Krakowie, na warszawskiej starówce i jeszcze w kilkunastu (co najmniej) miejscach w tym kraju...

Andrzeju,

Jednak się z tobą nie zgodzę. Krupówki, czy też pasaż pod Gubałówką to jednak coś naprawdę wyjątkowego. Mam na myśli wielkość tłumu i długość trwania sezonu.

Pozdrawiam

Michał

Data: 2009-10-13 08:23:58
Autor: any
Dla miłośników oscypków
Michał Siwicki pisze:

Andrzeju,

:-)

Jednak się z tobą nie zgodzę.

Zgoda, jednak pisałem o relacjach, nie o skali.
Zakopane dla mnie jest codziennością i wiedziony doświadczeniem, w okresach sezonowych skwapliwie omijam niektóre rejony miasta.
Jednakże dodam, że dla mnie już np. Jastrzębia Góra, czy Władysławowo w sierpniu jest tożsama z Zakopanem...

any

Data: 2009-10-12 18:29:55
Autor: Michał
Dla miłośników oscypków
any <andrzej.bielak.m@lpka.interia.pl> napisał(a):
Waldek Brygier pisze:
> W RMF Classic w wiadomościach podali...

Informacja podana przez radio trochę już nieświeża. Wyniki opublikowane 1 października br.

Radio Erewań?

> stoiska handlowe pod gubałówką, gdzie mają być sprzedawane oscypki.

Nie tylko oscypki - stoiska regionalne, jeden wariat wywalił 6000 zł, a nie 7 000 zł, za kram dobrze zlokalizowany.

Sery i inne produkty mleczarskie. Za kram równie dobrze zlokalizowany (sąsiedni) kwota jaka została osiągnięta to ok 3 700 zł i dalej ok 4 600 zł, 3 500 zł etc.

> wywoławcza wynosiła 500 złotych, większość wylicytowanych stoisk poszła > za kilka tysięcy złotych,

Średnia cena po przetargu za te kramy wyniosła nieco poniżej 2 000 zł od sztuki.

Nie poniżej 2 000 zł a ok 3 300 zł,

Michał

Data: 2009-10-13 09:27:30
Autor: Marcin Kysiak
Dla miłośników oscypków
Michał pisze:

Średnia cena po przetargu za te kramy wyniosła nieco poniżej 2 000 zł od sztuki.

Nie poniżej 2 000 zł a ok 3 300 zł,

Średnia, czy mediana? A jak średnia, to jak liczona?

Akurat informacjom o rekordowych cenach bardziej bym wierzył, niż wszystkim "średnim"...

Pzdr,
M.

--
Marcin Kysiak
Galeria fotografii: http://www.marcinkysiak.pl

Data: 2009-10-13 08:13:46
Autor: Michał
Dla miłośników oscypków
Marcin Kysiak <mkysiak@gmail.com> napisał(a):
Michał pisze:

Średnia, czy mediana? A jak średnia, to jak liczona?

Akurat informacjom o rekordowych cenach bardziej bym wierzył, niż wszystkim "średnim"...

Pzdr,
M.

Średnia arytmetyczna. Poza tym co to za problem, zajrzeć na stronę urzędu czy tez biura promocji żeby u źródła sprawdzić jak wygląda ta sprawa o ile kogoś to zainteresowało?

Nie wiem czy Waldek Brygier podał kwotę 7000 zł za Radiem RMF czy też sam z siebie ją zaokrąglił. Skłonny jestem przyjąć, iż to radio RMF tak podało bo lepiej wygląda 7000 zł niż 6000 zł. Tak więc nie wierzyłbym za specjalnie, w to co podają "dzinnikarze" w tej (mimo że błaha przecież) czy innej sprawie, ważne że info poszło w świat, a że nie do końca prawdziwe (a i praca wykonana przez "dziennikarza" mało rzetelna), cóż to chyba mało ważne.

Dla ułatwienia podaję adres:
http://www.promocja.zakopane.pl/strona,menu,pol,glowna,0,0,1476,przetrgi,ant.html

oraz wyniki na poszczególne kramy:
Stoisko nr.1
Liczba złożonych ofert &#8211; 5
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 6074,13 zł
 Stoisko nr.2
Liczba złożonych ofert &#8211; 4
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 3670,00 zł

Stoisko nr.3
Liczba złożonych ofert &#8211; 4
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 4630,00 zł
 Stoisko nr.4
Liczba złożonych ofert &#8211; 9
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 3577,00 zł

Stoisko nr.5
Liczba złożonych ofert &#8211; 10
Liczba ofert odrzuconych - 1
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 4072,00 zł
 Stoisko nr.6
Liczba złożonych ofert &#8211; 17
Liczba ofert odrzuconych - 2
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 4020,00 zł

Stoisko nr.7
Liczba złożonych ofert &#8211; 12
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 3800,00 zł

Stoisko nr.8
Liczba złożonych ofert &#8211; 5
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 3007,00 zł

Stoisko nr.9
Liczba złożonych ofert &#8211; 12
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 2560,00 zł

Stoisko nr.10
Liczba złożonych ofert &#8211; 12
Liczba ofert odrzuconych - 2
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 2900,00 zł

Stoisko nr.11
Liczba złożonych ofert &#8211; 18
Liczba ofert odrzuconych - 1
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 2969,67 zł

Stoisko nr.12
Liczba złożonych ofert &#8211; 7
Liczba ofert odrzuconych - 1
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 2250,00 zł

Stoisko nr.13
Liczba złożonych ofert &#8211; 6
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 2969,67 zł

Stoisko nr.14
Liczba złożonych ofert &#8211; 6
Liczba ofert odrzuconych - 2
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 2506,00 zł
 Stoisko nr.15
Liczba złożonych ofert &#8211; 7
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 3011,00 zł
 Stoisko nr.16
Liczba złożonych ofert &#8211; 5
Liczba ofert odrzuconych - 1
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 3030,00 zł
 Stoisko nr.17
Liczba złożonych ofert &#8211; 9
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 2800,00 zł
 Stoisko nr.18
Liczba złożonych ofert &#8211; 6
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 2376,00 zł
 Stoisko nr.19
Liczba złożonych ofert &#8211; 7
Liczba ofert odrzuconych - 2
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 2480,00 zł
 Stoisko nr.20
Liczba złożonych ofert &#8211; 4
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 2607,00 zł
 Stoisko nr.21
Liczba złożonych ofert &#8211; 8
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 3606,00 zł
 Stoisko nr.22
Liczba złożonych ofert &#8211; 16
Liczba ofert odrzuconych - 1
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 3000,00 zł
 Stoisko nr.23
Liczba złożonych ofert &#8211; 11
Liczba ofert odrzuconych - 0
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 3362,00 zł
 Stoisko nr.24
Liczba złożonych ofert &#8211; 11
Liczba ofert odrzuconych - 1
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 3016,00 zł
 Stoisko nr.25
Liczba złożonych ofert &#8211; 14
Liczba ofert odrzuconych - 1
Cena netto oferty uznanej za najkorzystniejszą &#8211; 3444,00 zł

Michał

Data: 2009-10-13 10:58:46
Autor: any
Dla miłośników oscypków
Michał pisze:

Średnia arytmetyczna. Poza tym co to za problem,

No tośmy wtopili, ja podwójnie, bom jeszcze zaufał wieści gminnej...

Cena netto ...
       ^^^^^^^

Co do rzetelności Waldkowego przekazu nie ma zastrzeżeń.
A co do 6 czy 7 tys, to sprawa ma się tak:

6074,13 zł + 22% VAT = 7 410,44 zł

Obie kwoty są prawidłowe!

Swoje twierdzenie o prawie wielkich liczb podtrzymuję, zapewne licytujący umiał liczyć i wie co robi, chociaż różnie to bywa.
Z drugiej strony wiem z doświadczenia, że położony kilkaset metrów dalej lokal handlowy stoi pusty przy cenie 50 zł/m^2 netto.

any

Dla miłośników oscypków