Dla polskiej gospodarki to siedem straconych lat

Data: 2014-09-14 12:37:08
Autor: u2
Dla polskiej gospodarki to siedem straconych lat
http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/kluska-dla-dobra-tuska-lepiej-nie-mowic,-co-zrobil,11676492978

Kluska: Dla dobra Tuska lepiej nie mówić, co zrobił...

"Dla polskiej gospodarki to siedem straconych lat".

Na łamach weekendowego "Faktu" Roman Kluska nie zostawia suchej nitki na siedmioletnich dokonaniach premiera Donalda Tuska w sferze gospodarki i finansów. "Dla dobra pana Donalda Tuska lepiej nie mówić o tym, co zrobił. Obiecywał tyle uproszczeń dla firm, a tak naprawdę jeszcze skomplikował przedsiębiorcom życie. To jego rząd zwiększał koszty pracy, podniósł stawki VAT. Dla polskiej gospodarki to siedem straconych lat" - podkreśla.

Były prezes Optimusa zwraca uwagę na sytuację przedsiębiorców w polskiej rzeczywistości. Jego zdaniem multum przepisów i obostrzeń niesłychanie mocno utrudnia życie właścicielom firm. "Na każdą złotówkę trzeba w Polsce oddać ponad 60 groszy różnych podatków i świadczeń! Ostatnie informacje o tym, żę firmy w Polsce chcą zatrudnia, dowodzą tylko jednego: że mamy normalnych przedsiębiorców, który mimo wszystko chcą rozwijać swój biznes, sprawiać, by był jeszcze bardziej konkurencyjny" - dowodzi Kluska.

W opinii przedsiębiorcy Polsce należy się szereg reform, które dałyby odetchnąć gospodarce. "Trzeba byłoby czerpać wzorce  tego, co robili Ronald Reagan, Mieczysław Wilczek czy Margaret Thatcher - ciąć to wszystko! Wyrzucić do kosa! Gospodarki wszędzie ruszyły po anulowaniu bzdurnego, nieżyciowego prawa" - kończy Kluska.

Całość felietonu na łamach "Faktu".
--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2014-09-14 12:54:39
Autor: MarkWoydak
lokator wychodka "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:54156fd5$0$26835$65785112news.neostrada.pl...
http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/kluska-dla-dobra-tuska-lepiej-nie-mowic,-co-zrobil,11676492978

Kluska: Dla dobra Tuska lepiej nie mówić, co zrobił...

"Dla polskiej gospodarki to siedem straconych lat".

Uratuje nas on: http://www.youtube.com/watch?v=HaDZ9AV_BmI

MW

Data: 2014-09-14 17:04:09
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 14 września 2014 12:37:

[...]

No to w sumie ciekawe, co na temat reform a'la Margharet Thatcher mieliby do powiedzenia górnicy np, i ile to opon wywaliliby na ulicę w celu ich obrony? :-)

Data: 2014-09-14 17:09:43
Autor: u2
W dniu 2014-09-14 o 17:04, Marek Czaplicki pisze:
No to w sumie ciekawe, co na temat reform a'la Margharet Thatcher mieliby do
powiedzenia górnicy np, i ile to opon wywaliliby na ulicę w celu ich obrony?

Thatcher nie zyje i od dluzszego czasu nie jest premierzyca. poza tym czeplik co ty wiesz o Thatcher ?:)

Data: 2014-09-14 17:12:16
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 14 września 2014 17:09:

[...]

Że np przeprowadziła swe reformy dotyczące rynku węgla i wydobycia jego w Wlk Brytanii też i dlatego, bo kupywała tani wegiel z Polski w latach 80-
tych ubiegłego wieku. Zresztą na panią Thatcher powołuje się autor "Twojego" posta, więc czy ja musze wiedzieć?

Data: 2014-09-14 17:30:29
Autor: u2
W dniu 2014-09-14 o 17:12, Marek Czaplicki pisze:
[...]

widzisz czeplik, technika idzie do przodu. technologia pozwala budowac elektrownie weglowe praktycznie nieszkodliwe dla srodowiska naturalnego. a ty ciagle lata 80-te ub. wieku wspominasz:)

Data: 2014-09-14 17:35:26
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 14 września 2014 17:30:

[...]

Technologia pozwala też na budowę: elektrowni jądrowych, elektrowni wiatrowych, elektrowni solarnych i tylko ludzie którzy mają na tych osiągnięciach stracić miejsca pracy to nie wiedzieć czemu oponiska palą. Zamiast fajek jak drzewiej bywało. :-)

Data: 2014-09-14 19:54:35
Autor: u2
W dniu 2014-09-14 o 17:35, Marek Czaplicki pisze:
> [...]
>a ty ciagle lata 80-te ub. wieku wspominasz:)

Technologia pozwala też na budowę: elektrowni jądrowych, elektrowni

tylko pomylency rezygnuja z wlasnych surowcow naturalnych, n.p. wegla kamiennego, czy gazu lupkowego. ewentualnie agenciaki zywotnie zainteresowani w storpedowaniu wydobycia rodzimych bogactw naturalnych.

Data: 2014-09-14 20:21:03
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 14 września 2014 19:54:

> [...]

kamiennego, czy gazu lupkowego. ewentualnie agenciaki zywotnie
zainteresowani w storpedowaniu wydobycia rodzimych bogactw naturalnych.

Przecież uran jest w Polsce, wiatry też polskie wieją, słońce nad Polską wschodzi i zachodzi.Gdzie sens rezygnowania z tego dobra. :-) Acha może jesteś w typie XIX wiecznych robotników, którzy niszczyli maszyny bo zabierały im pracę. :-)

Data: 2014-09-14 20:24:26
Autor: u2
W dniu 2014-09-14 o 20:21, Marek Czaplicki pisze:
> [...]
>zainteresowani w storpedowaniu wydobycia rodzimych bogactw naturalnych.

Przecież uran jest w Polsce, wiatry też polskie wieją, słońce nad Polską

no tak czeplik, nie zawiodlem sie na tobie, po raz kolejny dajesz popis swojej ignorancji:)

na szczescie pozostaly nam jablka, rodzima energetyka dogorywa, ale mamy jablka, w dodatku w nadmiarze:)

Data: 2014-09-14 20:28:01
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 14 września 2014 20:24:

> [...]

swojej ignorancji:)

na szczescie pozostaly nam jablka, rodzima energetyka dogorywa, ale mamy

O uranie to masz http://pl.wikipedia.org/wiki/Kopaliny_(kopalnia_uranu)
o wiatrach może nie będę się wypowiadał bo można by dostać po łbie od prezesa bo on zaraz udowodni, że wiatry w Polsce należą do tego z której strony wieją. Taki jest dobroczynny. :-)

Data: 2014-09-14 20:34:45
Autor: u2
W dniu 2014-09-14 o 20:28, Marek Czaplicki pisze:
[...]

oczywiscie czeplik znowu nie jarzysz bazy, ty marzysz o gruszkach na wierzbie, a tymczasem energetyka dogorywa, bo nie ma nowych inwestycji w nowoczesne technologie na polnocy kraju. elektrownia w Ostrolece zostala storpedowana przez takich polglowkow jak ty:)

btw podawalem juz na psp kilka artykulow o gigantycznych przekretach przy elektrowniach wiatrowych, tylko ty ich nie przeczytales:)

Data: 2014-09-14 20:37:13
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 14 września 2014 20:34:

[...]

Gigantyczne przekręty to były i przy wydobyciu węgla. Jedna pani pomawiana za udział to nawet targnęła się skutecznie przy najeździe PiS Policji na dom.

Data: 2014-09-14 23:48:23
Autor: Jakub A. Krzewicki
Marek Czaplicki wrote:

> [...]

prezesa bo on zaraz udowodni, że wiatry w Polsce należą do tego z której
strony wieją. Taki jest dobroczynny. :-)

A propos zastosowań pokojowych Uranium. Ciekawe, kiedy znowu będzie produkcja czegoś takiego:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szk%C5%82o_uranowe

--
СВЕТ
МИР

Data: 2014-09-15 16:55:11
Autor: rewers
Dla polskiej gospodarki to siedem straconych lat
W dniu 14.09.2014 o 20:21, Marek Czaplicki pisze:
Przecież uran jest w Polsce,

Uran może i jest ale żeby wybudować zakład wzbogacania uranu trzeba by sprzedać pol Polski i to tę połowę bogatszą:)

słońce nad Polską
wschodzi i zachodzi

Przy tej ilości dni słonecznych jak u nas  - produkcja elektryczności ze słońca jest nieopłacalna bez dotacji.

http://www.ncbj.edu.pl/niezalezna-ocena-kosztow-produkcji-energii-elektrycznej

Data: 2014-09-15 17:22:19
Autor: u2
W dniu 2014-09-15 o 16:55, rewers pisze:
W dniu 14.09.2014 o 20:21, Marek Czaplicki pisze:
Przecież uran jest w Polsce,

Uran może i jest ale żeby wybudować zakład wzbogacania uranu trzeba by
sprzedać pol Polski i to tę połowę bogatszą:)

no przeciez czeplik pisze o gruszkach na wierzbie, chce nas puscic z torbami, a nawet bez nich jak na slugusa tuseka przystalo:)

Data: 2014-09-15 18:20:21
Autor: Marek Czaplicki
rewers pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 15 września 2014 16:55:

[...]

Może rynek by to ustalił? Zastanawia mnie jedno, że jak dotować to tych którzy "potrafią" protestować. Jak zabierać to tych którzy są cisi i nie mają takie siły przebicia jak niektórzy.

Data: 2014-09-15 18:41:23
Autor: u2
Dla polskiej gospodarki to siedem straconych lat
W dniu 2014-09-15 o 18:20, Marek Czaplicki pisze:
Może rynek by to ustalił?

a wiesz czeplik kto ustala ceny uranu na europejskim rynku ?

Data: 2014-09-15 19:01:16
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 15 września 2014 18:41:

W dniu 2014-09-15 o 18:20, Marek Czaplicki pisze:
Może rynek by to ustalił?

a wiesz czeplik kto ustala ceny uranu na europejskim rynku ?

W linku o kopalni uranu w Polsce który Ci podałem, gdybyś czytał to w 2006 roku bodajże jedna firma wystąpiła do rządu o koncesję na wydobycie tego dobra. W Polsce. Tak. Pozatym uważam, że Ty tak sobie myślisz że skoro pod ziemią istnieje jakikolwiek worek nawet węgla to nalezy go wydobyć i schajcować w nowo budowanych elektrowniach. W artykule na jaki powołałeś się rozpoczynając dyskusję było coś o reformach pani Margaret Thatcher. Czy jak Ty piszesz o nich to wszystko jest w porządku, a jak ktoś inny to znaczy że żyje w dawnych czasach? Pani Thatcher nie oglądała się na to czy ludzie będą protestować czy nie. Po prostu zrobiła to na czym oparta jest każda gospodarka, na rachunku zysków i strat i pan Kluska (autor artykułu który cytowałeś bez słowa od siebie, czyli się z nim zgadzasz) też chce na tym oprzeć gospodarkę. Ja tylko napisałem, że jakby zacząć wprowadzać reformy a'la "Żelazna Dama" to mnóstwo ludzi, którzy wygodnie umieścili się na dotacjach, zaniechaniach ZUS-owskich np, to w "obronie" tychże reform palili by kauczuk w oponach, aż miło. :-)

Data: 2014-09-15 19:07:36
Autor: u2
W dniu 2014-09-15 o 19:01, Marek Czaplicki pisze:
[...]

czyli nie wiesz czeplik kto reguluje cene na uran w unii jewropejskiej, a stad wnioskuje, ze sciemniasz czeplik:)

Data: 2014-09-15 19:21:14
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 15 września 2014 19:07:

[...]

Jak dotąd to Ty ściemniasz. Jak Ktoś pisze o "Twym" artykule to masz pretensje, jak ktoś pisze o nowych metodach uzyskiwania energi to źle. Ja tam nie zastanawiam się z jakiej to elektrowni płynie prąd do mojego domu, czy ogólnie do gospodarki. Jakby ktoś wynalał metodę "zimnej syntezy" to miałbyś pretensję że wegiel poszedłby w odstawkę i chciał zabronić. Nie wiem co siedzi w Twojej głowie, ale coś mi się widzi, że najczęściej jest to prezes, który jak powie o prastarych źródłach energi to będziesz ich bronił jak niepodległości. Wiesz co. Zbliża się zima. Zobacz czym zasilana jest Twoja ciepłownia i jak to będzie węgiel to rozkręć grzejniki na maxa. A co nie górnicy mają trzynaste, czternaste i następne wypłaty.

Data: 2014-09-15 19:31:56
Autor: u2
W dniu 2014-09-15 o 19:21, Marek Czaplicki pisze:
  Zbliża się zima. Zobacz czym zasilana jest
Twoja ciepłownia i jak to będzie węgiel to rozkręć grzejniki na maxa. A co
nie górnicy mają trzynaste, czternaste i następne wypłaty.

bujasz w oblokach, poki co polska energetyka opiera sie na weglu, a nie na uranie:)

dlatego 13 i 14 dla gornikow sa jak najbardziej sluszne, jak zaczniesz wydobywac uran w skali przemyslowej to daj mi znac czeplik:)

Data: 2014-09-15 19:36:06
Autor: MarkWoydak

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5417228d$0$26837$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Twoja energetyka opiera się na pierdzeniu w gacie.

MW

Data: 2014-09-15 19:37:19
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 15 września 2014 19:31:

[...]

Ty się zdecyduj. Najpierw mówisz, że energetyka dogorywa, potem że opiera się na weglu. To może powstaje pytanie? Że według jutu dogorywa, bo na węglu się opiera? :-)

Data: 2014-09-15 19:41:49
Autor: u2
W dniu 2014-09-15 o 19:37, Marek Czaplicki pisze:
Ty się zdecyduj. Najpierw mówisz, że energetyka dogorywa, potem że opiera
się na weglu. To może powstaje pytanie? Że według jutu dogorywa, bo na węglu
się opiera?

widzisz czeplik, energetyka dogorywa, bo nie buduje sie nowych elektrowni, a te w budowie/modernizacji w Kozienicach i w Opolu maja przejsciowe trudnosci. a zima tuz tuz. Police i Pulawy niechybnie sa w planach do prywatyzacji, wiec musza najpierw upasc, aby je latwo sprzedac z "zyskiem" dla wrogich inwestorow:)

btw nie wspominam o liniach przesylowych, o ktore nie dba pies z kulawa noga:)

Data: 2014-09-16 16:56:43
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 15 września 2014 19:41:

[...]

Jak dotąd w gniazdach jest elektryka. U mnie w pracy też. Pamiętam czasy gdy w Polsce było wydobywane 200 mln ton węgla rocznie chyba, a były dwudzieste czwarte stopnie zasilania. Energetyka nie jest jakimś konstytucyjnym konarem godopodarki i jak taniej będzie się opłacało energię za granicą kupić to się ją sprowadzi. A tak nawiasem to ile powinno być owych elektrowni, abyś był ustatysfakcjonowany? Jeszcze z dwadzieścia, trzydzieści? :-)

Data: 2014-09-16 17:08:09
Autor: u2
W dniu 2014-09-16 o 16:56, Marek Czaplicki pisze:
Jak dotąd w gniazdach jest elektryka. U mnie w pracy też.

no jest, ale takie planowe niszczenie polskiej energetyki smierdzi na kilometr agientura, niekoniecznie ruska:)

Data: 2014-09-16 17:10:10
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 16 września 2014 17:08:

W dniu 2014-09-16 o 16:56, Marek Czaplicki pisze:
Jak dotąd w gniazdach jest elektryka. U mnie w pracy też.

no jest, ale takie planowe niszczenie polskiej energetyki smierdzi na
kilometr agientura, niekoniecznie ruska:)

Ja też uważam że złodzieje trakcji to złodzieje, ale że agenci? :-)

Data: 2014-09-16 17:12:19
Autor: u2
W dniu 2014-09-16 o 17:10, Marek Czaplicki pisze:
Ja też uważam że złodzieje trakcji to złodzieje, ale że agenci

trywializujesz, mieszasz watki, zmieniasz temat, uciekasz od tematu, ot caly czeplik

Data: 2014-09-16 17:15:35
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 16 września 2014 17:12:

[...]

Dla Ciebie każdy który nie kwacze tak jak Ty. To. Patrz wyżej. A tak nawiasem, to w innym topiku przeczytałem że 6 listopada odejdziesz od kompa i pójdziesz na ulicę. Prawda to li?

Data: 2014-09-16 17:19:40
Autor: u2
W dniu 2014-09-16 o 17:15, Marek Czaplicki pisze:
Dla Ciebie każdy który nie kwacze tak jak Ty.

wg ciebie czeplik kazdy kto nie trzyma linii partii kwacze, a ja twierdze, ze sa cisi i gegacze jak za komuny.

Data: 2014-09-16 17:21:22
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 16 września 2014 17:19:

W dniu 2014-09-16 o 17:15, Marek Czaplicki pisze:
Dla Ciebie każdy który nie kwacze tak jak Ty.

wg ciebie czeplik kazdy kto nie trzyma linii partii kwacze, a ja
twierdze, ze sa cisi i gegacze jak za komuny.

Oczywiście. Nie pisałbyś o polskiej energetyce gdyby nie był to teraz konik prezesa.

Data: 2014-09-16 17:26:33
Autor: u2
W dniu 2014-09-16 o 17:21, Marek Czaplicki pisze:
Oczywiście. Nie pisałbyś o polskiej energetyce gdyby nie był to teraz konik
prezesa.

chodzi tobie o Romana Kluske ? jaki on teraz prezes czeplik ?:)

Data: 2014-09-16 17:34:32
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 16 września 2014 17:26:

[...]

Nazywasz się Roman Kluska?

Data: 2014-09-16 17:36:16
Autor: u2
Dla polskiej gospodarki to siedem straconych lat
W dniu 2014-09-16 o 17:34, Marek Czaplicki pisze:
Nazywasz się Roman Kluska

nie, nazywam sie Marek Czaplicki

Data: 2014-09-16 17:39:28
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 16 września 2014 17:36:

W dniu 2014-09-16 o 17:34, Marek Czaplicki pisze:
Nazywasz się Roman Kluska

nie, nazywam sie Marek Czaplicki

To kto za Ciebie pisze jako u2?

Data: 2014-09-16 17:50:31
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 16 września 2014 17:49:

W dniu 2014-09-16 o 17:39, Marek Czaplicki pisze:
To kto za Ciebie pisze jako u2

Marek?

Data: 2014-09-16 17:52:24
Autor: u2
Dla polskiej gospodarki to siedem straconych lat
W dniu 2014-09-16 o 17:50, Marek Czaplicki pisze:

Marek?

zegarek

Data: 2014-09-16 17:54:04
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 16 września 2014 17:52:

W dniu 2014-09-16 o 17:50, Marek Czaplicki pisze:

Marek?

gar

Dla polskiej gospodarki to siedem straconych lat