Data: 2011-10-18 22:12:09 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Dla zwolenników szybkości ... | |
... którzy twierdzą, że jest ona mało istotna...
http://fwd.channel5.com/fifth-gear/videos/features/120mph-mega-crash |
|
Data: 2011-10-18 21:23:17 | |
Autor: masti | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
Dnia pięknego Tue, 18 Oct 2011 22:12:09 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
wystukał: .. którzy twierdzą, że jest ona mało istotna... a co się stało podczas jazdy 120mph? Bo według przedstawionego filmu nic. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-10-18 23:29:07 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 18-10-2011 23:23, masti pisze:
http://fwd.channel5.com/fifth-gear/videos/features/120mph-mega-crasha co siê sta³o podczas jazdy 120mph? Bo wed³ug przedstawionego filmu nic. Kierowca zasn±³. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-19 08:56:41 | |
Autor: J.F. | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
Dnia Tue, 18 Oct 2011 23:29:07 +0200, DoQ napisa³(a):
W dniu 18-10-2011 23:23, masti pisze: A zasnal przy 120, czy zasnal znuzony jazda 55mph, a potem nieprzytomnie gaz nacisnal ? Wiem, obowiazkowy tempomat, niech zwiekszenie predkosci wymaga swiadomej akcji. A moze lepiej gps ? Kto przektoczy przedkosc o 10km/h temu sie lilnik wylaczy. Odblokowac w zasadzie mozna by dopiero kodem paskowym z mandatu :-) J. |
|
Data: 2011-10-19 10:33:10 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 19-10-2011 08:56, J.F. pisze:
Kierowca zasn±³.A zasnal przy 120, czy zasnal znuzony jazda 55mph, a potem nieprzytomnie Ew. zas³ab³ albo dosta³ udaru. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-18 22:51:37 | |
Autor: venioo | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-18 22:12, Artur Ma¶l±g pisze:
.. którzy twierdz±, ¿e jest ona ma³o istotna... szkoda takich ladnych felg. -- venioo GG:198909 |
|
Data: 2011-10-19 00:08:55 | |
Autor: Hinek | |
Dla zwolenników szybkości ... | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał
Ciekawi mnie co chciałeś tym postem przekazać? Informację o tym że auto uderzające w blok betonu z prędkością 120 mph ulega totalnej destrukcji? Nie wiedziałeś o tym i to cię zadziwiło, czy też sądzisz że zadziwi to innych? A może sugerujesz, że gdyby pasażerowie tego auta uderzyli w przeszkodę z prędkością np. 100 mph - odczuli by mniejszy dyskomfort? Czy nie sądzisz, że powinno się zakać montażu wind w domach powyżej dwóch pięter? Niektórzy powiedzą że to nonsens, ale co zostanie się z windy, która urwie się z 10 piętra? PO CO RYZYKOWAĆ? A te samoloty co tak wysoko i szybko latają - to już Panie Dzieju zgroza!! Kuniem to było bezpiecznie i zdrowo. Komu to przeszkadzało! Co za czasy! Zakazać. Ograniczyć. Nakazać... -- Hinek |
|
Data: 2011-10-19 00:22:36 | |
Autor: Micha³ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> napisa³(a):
... którzy twierdzÄ…, że jest ona maÅ‚o istotna... O ju¿ siê nauczyli ¿e jak chc± waln±æ szybko w co¶ to nie mercem i nie renaultem, bo nie bêdzie widowiskowo ciekawe czy by siê Vel Satis zgniót³, czy by "tylko" tyna szyba przelecia³a przez przedni± ;) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-10-20 13:00:41 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
Micha³ wrote:
Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> napisa³(a): he he te¿ mni to na my¶l przysz³o... http://www.autocentrum.pl/euroncap/renault/vel-satis-2003 http://www.youtube.com/watch?v=Sn9y9pbfVpA tak BTW http://www.euroncap.com/Content-Web-Faq/21982f7f-a312-49db-99e0-8e38e37004de/the-testing-process.aspx wiêkszo¶æ wypadków zdarza sie przy prêdko¶ciach do 65 km/h przy 120 km/h dzisiejsza technologia nie potrafi zapewniæ bezpieczeñstwa. a takie zdarzenia s± bardzo rzadkie. mój komentarz zwykle samochody zaczynaj± hamowaæ i nawet gdy wypadek zaczyna sie przy prêdkosci powy¿ej 100km/h to uderzenie nastêpuje przy znacznie mniejszej prêdko¶ci. |
|
Data: 2011-10-20 17:50:39 | |
Autor: Micha³ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Micha³ wrote:a312-49db-99e0-8e38e37004de/th e-testing-process.aspxh dzisiejsza technologia nie potrafi zapewniæ bezpieczeñstwa. a takie zdarzenia s± bardzo rzadkie. One tak do czego¶ ko³o 100km/h powinny byæ bardzo bezpieczne, zosta³o jeszcze du¿o przodu, a to i tak by³o po skosie, pasy nie s± do s³upków tylko w fotelach wiêc powinno byæ ok. ale ciekawe czy przy 200km/h ju¿ zgniecie przód, bo w lagunieII przy 86km/h drzewo do ¶rodka nie w³azi - tylko siê peda³y minimalnie przesuwaj±. A laguna i vel satis to zupe³nie co innego. zreszt± modele 2001 by³y bezpieczniejsze (inaczej: mocniejsze) ni¿ 2011 pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-10-19 09:20:54 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybkości ... | |
W dniu 2011-10-18 22:12, Artur Maśląg pisze:
.. którzy twierdzą, że jest ona mało istotna... Nikt nie twierdzi że prędkość jest mało istotna podczas wypadku, jednak taki test po za wartością jak najbardziej edukacyjną jest tak samo interesujący jak test polegający na uderzeniu w ziemię boeinga 747 przy prędkości 1000km/h, albo TGV w wiadukt kolejowy przy 300km/h. O czym wg Ciebie powinien on świadczyć? Tym bardziej że uderzenie przy jak najbardziej legalnych 140km/h w ścianę będzie niemal identyczne w skutkach. Zresztą "pogromcy mitów" przeprowadzili podobny eksperyment przy 160km/h daewoo nubira w roli głównej i z tego co pamiętam został tylko bagażnik w całości. Film jest na youtube. Teraz wzbogacony o wiedzę z tego filmu jak rozumiem postulujesz aby jeździć wolniej ale czy tak samo wolniej będziesz latał samolotem, jeździł pociągiem? W Polsce pociągi rozwijają 160km/h wiec przy takiej prędkości podczas uderzenia w wiadukt mało kto by przeżył. Czy w związku z tym że grozi nam śmierć w samochodzie mamy chodzić pieszo ? Przecież po to są samochody/pociągi/samoloty aby szybciej się przemieszczać! Każdy właśnie po to kupuje samochód. Jeżeli ograniczymy prędkość samochodów do 30km/h to i tak będą ginąć ludzie. Nie ma prędkości bezpiecznej kiedy porusza się 40t pojazd wobec pieszego. Kolejna sprawa to ilość wypadków. W Polsce ginie 3500osób rocznie w wypadkach drogowych. Dla porównania jeszcze nie dawno 70tys umierało na raka płuc a na wszystkie inne nowotwory ponad 150 tys osób! Ilość osób które umierają z powodu chorób układy krążenia jest jeszcze większa! To nie są naturalne powody śmierci ale z powodu chorób. Widać wiec że jest 100 razy większa szansa że umrzesz na raka lub chorobę układu krążenia niż zginiesz w wypadku drogowym. Moim zdaniem wypadki drogowe będą zawsze, tylko elektronika w samochodach co raz bardziej zaawansowana będzie w stanie za kierowcę przeciwdziałać bardzo wielu z nich. Po za tym należy budować co raz bezpieczniejsze drogi. Prędkość samochodów będzie wzrastać a nie maleć. Moce silników idą w górę i nigdy nie będziemy się poruszać z prędkością taka jak kiedyś. Postępu nie da się powstrzymać. Natomiast już teraz ilość śmiertelnych wypadków w samochodach jest mała a nie duża jak ją przedstawiają media. W Polsce większa jest ilość SAMOBÓJSTW niż wypadków komunikacyjnych! Zmniejszenie ilości wypadków stało się tematem zastępczym w UE, gdzie zamiast skupić się na poprawie bezpieczeństwa dróg - czyli tam gdzie jest masa rzeczy do zrobienia skupiamy się na ograniczaniu/zakazywaniu/strofowaniu i karaniu. Nie tędy droga. -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2011-10-19 12:31:55 | |
Autor: PaweL | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
Brawo! To jest naprawdê m±dry post. |
|
Data: 2011-10-19 14:19:20 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 19-10-2011 09:20, The_EaGle pisze:
Nikt nie twierdzi ¿e prêdko¶æ jest ma³o istotna podczas wypadku, jednak A przeczyta³e¶ tre¶æ posta nad linkiem? Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-20 12:23:38 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-19 14:19, DoQ pisze:
W dniu 19-10-2011 09:20, The_EaGle pisze: Naturalnie. Jestem zwolennikiem szybko¶ci. Uwa¿am ¿e tam gdzie mo¿na nale¿y poruszaæ siê najszybciej jak siê da to robiæ bezpiecznie. Po to s± samochody. Nie chodzi o wygodne siedzenie na d... w aucie ale o szybkie dotarcie do miejsca przeznaczenia - to podstawowa cecha samochodów i powód ich kupowania przez miliony ludzi na ca³ym ¶wiecie. Pozdrawiam Rafa³ |
|
Data: 2011-10-20 13:26:54 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 20-10-2011 12:23, The_EaGle pisze:
Naturalnie. Jestem zwolennikiem szybko¶ci. Uwa¿am ¿e tam gdzie mo¿na To naturalne, ¿e wszyscy Polacy je¿d¿± doskonale. Tak wysokie umiejêtno¶ci wysoko podnosz± poprzeczkê prêdko¶ci na jak± sobie mog± pozwoliæ. Niestety do¶æ czêsto ju¿ lekki ³uk drastycznie weryfikuje te nadzwyczajne predyspozycje. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-21 10:27:19 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-20 13:26, DoQ pisze:
W dniu 20-10-2011 12:23, The_EaGle pisze: Ale co te sarkastyczne uwagi maj± wspólnego z meritum? Eagle obstaje, ¿e wypadki samochodowe s± ma³o istotn± sk³adow± wszystkich przyczyn ¶mierci. Zw³aszcza jak na skalê zjawiska pt. ruch drogowy. A samochód osobowy jest po to, ¿eby by³o wygodniej i szybciej, po nic innego. Je¶li by zrobiæ wykres, to wraz ze wzrostem prêdko¶ci bezpieczeñstwo oczywi¶cie spada, ale jednocze¶nie ogólna u¿yteczno¶æ+wygoda pojazdu ro¶nie. Punkt na osi V, o którym powiemy: tu jest jeszcze wystarczaj±co bezpiecznie, (co nie znaczy ¿e "bezpiecznie", bo tego nie zapewnia nawet 0), a ju¿ wystarczaj±co wygodnie - jest zawsze subiektywnym wyborem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-21 10:33:59 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Dla zwolenników szybkości ... | |
On 2011-10-21, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Je¶li by zrobiæ wykres, to wraz ze wzrostem prêdko¶ci bezpieczeñstwo I dlatego jest i bêdzie narzucany odgórnie. Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-10-21 11:36:03 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 10:33, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-10-21, Jakub Witkowski<jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote: Subiektywnym wyborem kogo¶ innego. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-21 12:17:42 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 11:36, Jakub Witkowski pisze:
Punkt na osi V, o którym powiemy: tu jest jeszcze wystarczaj±co bezpiecznie, Mo¿e rozszerzmy ten temat: otó¿ problem polega na zwa¿eniu dwóch sprzecznych kryteriów, z których jedno (ryzyko) jest nietrudne do oszacowania, i przek³ada siê na mierzalny parametr: liczbê ofiar. Drugie za¶ - wygoda, satysfakcja - jest czysto subiektywne i trudno mierzalne. A decydenci s± rozliczani g³ównie z parametrów mierzalnych - to na ich podstawie ocenia siê s³uszno¶æ decyzji "za rz±dów X liczba ofiar wzros³a/spad³a o 5%!!!") £atwo o rodzaj moralnego szanta¿u "co wa¿niejsze, jaka¶ wygoda, czy ¦wiête Ludzkie ¯ycie?!?". Dlatego we w³asnym interesie zawsze bêd± d±¿yæ w stronê minimalizacji ryzyka silniej, ni¿ wiêkszo¶æ z nas robi na "w³asny rachunek". St±d ograniczenia, które przeciêtny kierowca ocenia jako nadmierne, i w efekcie czêsto ³amie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-21 12:18:07 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Dla zwolenników szybkości ... | |
On 2011-10-21, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Je¶li by zrobiæ wykres, to wraz ze wzrostem prêdko¶ci bezpieczeñstwo Grupy paru osób, które (przynajmniej teoretycznie) reprezentuj± pogl±dy wiêkszo¶ci. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-10-21 12:25:22 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 12:18, Krzysiek Kielczewski pisze:
Grupy paru osób, które (przynajmniej teoretycznie) reprezentuj± pogl±dy Lud siê wypowiada ustami przedstawicieli? ;) Eee tam - prawdziwe pogl±dy wiêkszo¶ci to mo¿na poznaæ tylko w referendum. W sumie nie mia³ bym nic przeciwko, ¿eby tak w³a¶nie ustaliæ limity prêdko¶ci :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-21 12:44:23 | |
Autor: Arek | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 12:25, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-10-21 12:18, Krzysiek Kielczewski pisze: I na takiej gierkówce jecha³by¶ 50km/h bo tamtêdy Arturo-podobni je¿d¿± raz do roku na ¶wiêto zmar³ych i chcieli by je¼dziæ "bezpiecznie". A. |
|
Data: 2011-10-21 12:59:58 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 12:44, Arek pisze:
W dniu 2011-10-21 12:25, Jakub Witkowski pisze: Polecam ksi±¿kê "Wisdom of crowds". Okazuje siê, ¿e statystycznie u¶rednione wyniki zapytania szerokich grup okazuj± siê zaskakuj±co rozs±dne. Na przyk³ad, badania ankietowe w¶ród pracowników du¿ych korporacji da³y o wiele lepsz± estymacjê ich perspektyw wzrostu, trafnego przewidywania sprzeda¿y us³ug, produktów, najlepszych kierunków rozwoju itd, ni¿ teorie ich najbardziej kompetentnych managerów. Poza tym czego chcesz - demokracja - w³adza ludu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-21 23:27:07 | |
Autor: John Ko³alsky | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
U¿ytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> Grupy paru osób, które (przynajmniej teoretycznie) reprezentuj± pogl±dy Ale to nic nie ma do u¶redniania bo kierowcy ró¿nie sprawni s±. Ju¿ pomijaj±c, ¿e kto¶ jest sprawniejszy bo zdolny to masz kierowców lokalnych, którzy s± sprawniejsi na danej drodze bo j± dobrze znaj± albo na przeciêtnej drodze bo du¿o je¿d¿±. MZ w ogóle nie ma miejsca na ograniczenia. Droga powinna byæ oznaczona trzykolorowym poziomem trudno¶ci i tyle. Jest mnóstwo innych znaków informacyjnych do informowania o konkretnych zagro¿eniach. |
|
Data: 2011-10-21 13:28:23 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Dla zwolenników szybkości ... | |
On 2011-10-21, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Grupy paru osób, które (przynajmniej teoretycznie) reprezentuj± pogl±dy Jak zrobi± referenda lokalne pod has³em "jaki ma byæ limit ko³o Twojego domu" to miejscami bêdziesz siê móg³ rozpêdzaæ do szalonych 20km/h ;-) Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-10-21 23:28:41 | |
Autor: John Ko³alsky | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
U¿ytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> Grupy paru osób, które (przynajmniej teoretycznie) reprezentuj± pogl±dy I to, ¿e w³a¶ciciel lokalnej drogi decyduje akurat ma sens. Gorzej gdy na krajowej robi siê pas spowalniaj±cy na ¶rodku. Po prostu jakie¶ pojeby. |
|
Data: 2011-10-22 10:57:41 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Dla zwolenników szybkości ... | |
On 2011-10-21, John Ko³alsky <john@kowal.invalid> wrote:
Eee tam - prawdziwe pogl±dy wiêkszo¶ci to mo¿na poznaæ tylko w referendum. Wiesz, mi siê nie podoba to co zrobili np. na DK10 - ale obawiam siê, ¿e po przeprowadzeniu referendum by³oby jeszcze gorzej. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-10-24 10:05:32 | |
Autor: Arek | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 23:28, John Ko³alsky pisze:
G³upki na "zachodzie" robi± trzy pasy, dwa w jednym kierunku na zmianê. aby *umo¿liwiæ* wyprzedzania. Intelekty w Polsce, równie¿ robi± trzy pasy, z czego jeden wy³±czaj± z ruchu aby *uniemo¿liwiæ* wyprzedzanie. Jak nie ³apiesz siê w tym popro¶ o wyt³umaczenie Artura M. "wyt³umaczy" Ci:) A. |
|
Data: 2011-10-21 19:34:31 | |
Autor: Cavallino | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
U¿ytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa³ w wiadomo¶ci news:j7rhai$2m9s$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2011-10-21 12:18, Krzysiek Kielczewski pisze: Masz je codziennie na drogach. I od razu dowód ¿e ta grupa osób nie reprezentuje pogl±dów wiêkszo¶ci, równie¿ w tym aspekcie. |
|
Data: 2011-10-21 23:34:52 | |
Autor: John Ko³alsky | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> W dniu 2011-10-21 12:18, Krzysiek Kielczewski pisze: Dok³adnie tak przy czym nie jest oczywiste, kto powinien mieæ co¶ do gadania. Bo to, ¿e kierowcy decyduje o poziomie bezpieczeñstwa jest oczywiste, ale poziom ha³asu dotyka w³a¶cicieli przydro¿nych dzia³ek. |
|
Data: 2011-10-22 08:50:03 | |
Autor: Cavallino | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
U¿ytkownik "John Ko³alsky" <john@kowal.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:j7soo0$gk1$1mx1.internetia.pl...
Mog± sobie pog³osowaæ w sprawie zakazu wydawania pozwoleñ na budowê przy istniej±cych drogach numerowanych. Bo czêsto jest tak, ¿e miasto buduje obwodnice, jakie¶ debile kupuj± dzia³ki nieopodal bo ³atwo dojechaæ, buduj± siê, a potem wrzeszcz± ¿e im g³o¶no. Identycznie by³o w Poznaniu z blokami na ul. Polanka, chcieli tramwaj usuwaæ, bo ha³asowa³. A tramwaj tam je¼dzi³ na kilkadziesi±t lat przed powstaniem bloków. |
|
Data: 2011-10-23 23:31:49 | |
Autor: John Ko³alsky | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> Grupy paru osób, które (przynajmniej teoretycznie) reprezentuj± pogl±dy Mi akurat chodzi o dzia³ki, na których ludzie pobudowali siê przed 2-g± wojn± ¶wiatow±. By³a wtedy droga ... co 15 minut furmanka. Teraz po dwa pasy w ka¿d± stronê jad± ci±gle. W sumie normalna droga, mo¿e kiedy¶ nie krajówka, ale przecie¿ nikt ludzi nie pyta³ czy siê zgadzaj± na krajówkê. I tak jest w³a¶ciwie z ka¿d± drog±, nawet lokaln±. Potrzebne by³yby w³a¶nie obwodnice na dzia³kach niemieszkalnych. W ka¿dym mie¶cie jakie¶ plany zagospodarowania s±. Tylko to jest o ile¶ lat za pó¼no. |
|
Data: 2011-10-21 23:23:29 | |
Autor: John Ko³alsky | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
U¿ytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> Grupy paru osób, które (przynajmniej teoretycznie) reprezentuj± pogl±dy To by¶ siê móg³ zdziwiæ. Ju¿ prêdzej referendum jakie codziennie odbywa siê na drogach :-) |
|
Data: 2011-10-21 12:34:23 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 12:18, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2011-10-21, Jakub Witkowski<jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote: Ciê¿ko tutaj mówiæ wprost o wyborze - to pewna wypadkowa oceny bezpieczeñstwa, ekonomii i wzglêdnej jako¶ci pogodzenia interesów spo³ecznych. |
|
Data: 2011-10-21 10:48:55 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 21-10-2011 10:27, Jakub Witkowski pisze:
Punkt na osi V, o którym powiemy: tu jest jeszcze wystarczaj±co Tak ¿eby by³o po twojemu. Punkt na osi V jest u nas postawiony szczególnie wysoko, bo taki jest subiektywny wybór naszych mistrzów prostej. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-21 11:37:08 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 10:48, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 10:27, Jakub Witkowski pisze: A to jest z kolei twoja subiektywna ocena. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-21 11:39:09 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 21-10-2011 11:37, Jakub Witkowski pisze:
Tak ¿eby by³o po twojemu.A to jest z kolei twoja subiektywna ocena. Ba, obiektywnie patrz±c (w przeciwieñstwie do mnie) u nas sami najlepsi w najlepszych samochodach. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-21 11:47:37 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 11:39, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 11:37, Jakub Witkowski pisze: Alegdzieta... tylko ¿e tych ofiar, jak na skalê ruchu nie ma tak du¿o, zw³aszcza ja siê jeszcze we¼mie poprawkê na kiepskie drogi. Je¶li to przyjmiemy za obiektywny :) wyznacznik, to widaæ, ¿e statystyczny Polak jako¶ drastycznie nie przecenia swoich mo¿liwo¶ci, w dodatku z roku na rok jest coraz lepiej. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-21 11:50:20 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 21-10-2011 11:47, Jakub Witkowski pisze:
to widaæ, ¿e statystyczny Polak jako¶ drastycznie nie przecenia swoich Bo buduj± coraz wiêcej lepszych dróg, które wiêcej wybaczaj± :P Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-21 11:55:11 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 11:50, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 11:47, Jakub Witkowski pisze: No có¿ je¶li w ten sposób prêdko¶æ (wzglêdnie) bezpieczna zbli¿y siê do poziomów aspiracji naszych kierowców, to tylko przyklasn±æ ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-21 12:05:20 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 21-10-2011 11:55, Jakub Witkowski pisze:
Bo buduj± coraz wiêcej lepszych dróg, które wiêcej wybaczaj± :PNo có¿ je¶li w ten sposób prêdko¶æ (wzglêdnie) bezpieczna zbli¿y siê Otó¿ to ;-) Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-21 12:43:04 | |
Autor: Arek | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 11:55, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-10-21 11:50, DoQ pisze: Czyli do jakiej? A. |
|
Data: 2011-10-21 12:42:38 | |
Autor: Arek | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 11:50, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 11:47, Jakub Witkowski pisze: Zdecydowanie za du¿o TV i portali typu onet. Poszukaj ile wybudowano dróg w ostatnich latach, jaki to procent ca³ej sieci, oraz jakie jest obci±¿enie tych dróg. I przestañ w koñcu siê kompromitowaæ. A. |
|
Data: 2011-10-21 12:50:58 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 12:42, Arek pisze:
W dniu 2011-10-21 11:50, DoQ pisze: Jad±c przez Polskê widzê sta³± poprawê - nie chodzi tylko, ani nawet g³ównie o nowe drogi, tylko raczej o remonty starych, przy okazji czêsto poszerza siê pobocza itd. Sieæ drogowa, poza mo¿e gminnymi najni¿szej kategorii wydaje mi siê dostosowana do area³u i gêsto¶ci zaludnienia. Wa¿niejsza jest jej jako¶æ. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-21 12:52:03 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 11:50, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 11:47, Jakub Witkowski pisze: OOO w³a¶nie. Bo jak siê we¼mie tak± mapkê z kolorowymi polskimi drogami, (kolor czarny max ilo¶æ wypadków, niebieski - bardzo ma³o) to siê okazuje ¿e te najszybsze s± najbezpieczniejsze... Przecie¿ nie tak mia³o byæ! Przecie¿ ja s³yszê ci±gle ¿e to prêdko¶æ zabija! Ni cholery mi siê to wpisuje w to co widzê... Nawet EuroNCAP twierdzi ¿e najwiêksza liczba _wypadków_ odbywa siê przy 64km/h... Pozdrawiam Rafa³ |
|
Data: 2011-10-21 11:36:06 | |
Autor: AZ | |
Dla zwolenników szybkości ... | |
On 2011-10-21, The_EaGle <ehge@jss.com> wrote:
http://edroga.pl/images/stories/ir_brd/mapy-ryzyka-na-drogach/mapa.jpg Zreszta NIK mowi to samo, ale chujtam, predkosc zabija! -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-21 12:55:03 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 12:52, The_EaGle pisze:
OOO w³a¶nie. Bo jak siê we¼mie tak± mapkê z kolorowymi polskimi drogami, Mapki: http://tinyurl.com/6cj4exo dane: http://tinyurl.com/6zkdfy6 Pozdrawiam Rafa³ |
|
Data: 2011-10-21 12:57:29 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 21-10-2011 12:52, The_EaGle pisze:
Bo buduj± coraz wiêcej lepszych dróg, które wiêcej wybaczaj± :POOO w³a¶nie. Bo jak siê we¼mie tak± mapkê z kolorowymi polskimi drogami, Bo to jest tak, ¿e kieruj±cy ma siê dostosowaæ do drogi, a nie droga do kieruj±cego. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-21 13:03:58 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 12:57, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 12:52, The_EaGle pisze: Niedasie. Kupujesz auto pierwsze z brzegu a nastêpnie podporz±dkowujesz siê pod jego ograniczenia czy te¿ kupujesz auto które najlepiej spe³nia Twoje wymagania? Ludzie maj± w zwyczaju do siebie dostosowywaæ otoczenie a nie na odwrót. Mieszkanie urz±dzasz pod siebie a nie dostosowujesz siê niewygód mieszkania. Generalnie w Polsce jest ogromna potrzeba szybkiego i sprawnego przemieszczania siê i do tego trzeba zbudowaæ drogi. Ot i ca³a filozofia. Pozdrawiam Rafa³ |
|
Data: 2011-10-21 13:10:46 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 21-10-2011 13:03, The_EaGle pisze:
Niedasie. Kupujesz auto pierwsze z brzegu a nastêpnie podporz±dkowujesz Mo¿esz jako¶ rozwin±æ my¶l, co ma wybór samochodu do zachowania na drodze? Generalnie w Polsce jest ogromna potrzeba szybkiego i sprawnego Owszem, ale to nie uprawnia do bezmy¶lnego (jestem szybki i bezpieczny) naginania na drogach niespecjalnie do tego przystosowanych. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-21 13:41:00 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 12:52, The_EaGle pisze:
W dniu 2011-10-21 11:50, DoQ pisze: Poniewa¿ s± do takiego ruchu przystosowane - to chyba oczywiste. Nie wiem czy zauwa¿y³e¶, ale na takich drogach obowi±zuj± inne limity prêdko¶ci. |
|
Data: 2011-10-21 13:51:34 | |
Autor: Arek | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 13:41, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2011-10-21 12:52, The_EaGle pisze: To prawda, we¼my taki przyk³ad: 1. droga lokalna, brak pobocza, czasem dwa samochody ledwo siê mieszcz± - limit 90km/h. Do tego nieoznakowane zakrêty w których 60km/h to za du¿o. 2. Droga krajowa, szerokie pobocza, widoczno¶æ po horyzont, ograniczenie 70km/h albo 50km/h sporadycznie 90km/h. To która droga jest lepiej przystosowana do wiêkszych prêdko¶ci i gdzie jest wiêcej wypadków? A. |
|
Data: 2011-10-21 13:02:29 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 11:50, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 11:47, Jakub Witkowski pisze: Buduj± nowe, remontuj±/przebudowuj± stare, uspokajaj± ruch itd. - kto tego nie widzi jest zwyczajnie ¶lepy (w tym na argumenty). Postêp siê czuje od lat. Natê¿enie ruchu te¿ oczywi¶cie wzros³o, ale same drogi mamy coraz lepsze i bezpieczniejsze (nie tylko dziêki FR). Widaæ to zreszt± po statystykach. |
|
Data: 2011-10-21 13:09:43 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 13:02, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2011-10-21 11:50, DoQ pisze: Uwa¿asz ¿e np malowanie 800m prostych podwójnie ci±g³ych ma co¶ wspólnego z bezpieczeñstwem i uspokajaniem ruchu? Szczególnie taki debilizm obserwuje w woj.lubelskim Ilo¶æ miejsc gdzie mo¿esz zgodnie z prawem wyprzedziæ jest coraz mniejsza. Ruch siê zwiêksza a wiec w efekcie mo¿esz jechaæ 20km za tirem aby znale¼æ bezpieczne miejsce do wyprzedzenia. Co to ma wspólnego z bezpieczeñstwem? Ostatnio rozmawia³em z cz³owiekiem w ¶rednim wieku który stwierdzi³ ¿e to co widzi w nowej organizacji ruch doprowadzi³o do jego ca³kowitego ignorowania znaków poziomych. Kiedy¶ mówi³ linia ci±g³a by³a w miejscu ewidentnego niebezpieczeñstwa i najechanie na ni± by³o kompletnym idiotyzmem a teraz bez przekraczania linii nie da siê wyprzedzaæ. Pozdrawiam Rafa³ |
|
Data: 2011-10-21 13:15:36 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 21-10-2011 13:09, The_EaGle pisze:
ignorowania znaków poziomych. Kiedy¶ mówi³ linia ci±g³a by³a w miejscu Kiedy¶ nie by³o tylu zjazdów, rozjazdów, wyjazdów z posesji, stacji paliw itp. itd. Za¶ co do "lubelskiej" to powinni postawiæ na ¶rodku jezdni 2metrowy mur oddzielaj±cy pojebów. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-21 11:41:56 | |
Autor: AZ | |
Dla zwolenników szybkości ... | |
On 2011-10-21, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Eeee tam, to zalezy od mentalnosci wladzy i kierowcow. W takiejignorowania znaków poziomych. Kiedyś mówił linia ciągła była w miejscu Chorwacji masz 50 cm od jezdni wyjscia z podworek na droge, wjazdy, wyjazdy (czesto slepe), zakret i znak "Koniec zakazu wyprzedzania". No i jakos ludzie tam zyja. A w Polsce? Las, prosto po horyzont i linia ciagla bo kilometr dalej jest wjazd do lasu ktory jest i tak zagrodzony szlabanem... Wlasnie w takim miejscu na lubelskiej panowie policjanci wszczeli za mna niebezpieczny poscig bo najechalem na ciagla. Nie wmawiaj mi, ze to jest normalnosc. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-21 13:51:17 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 13:15, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 13:09, The_EaGle pisze: Ano. Zreszt± by³bym bardzo ostro¿ny w opieraniu siê pogl±dach "pojedynczych osób w wieku ¶rednim", których to pogl±dy pasuj± akurat do prezentowanej tezy. Ja np. nie zauwa¿y³em by te ci±g³e tak naprawdê wystêpowa³y w miejscach zbêdnych. Owszem, mo¿e to na oko tak czêsto wygl±da, ale to do¶æ subiektywne wra¿enie. Za¶ co do "lubelskiej" to powinni postawiæ na ¶rodku To to chyba od zawsze tak by³o. |
|
Data: 2011-10-26 22:13:17 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 13:51, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2011-10-21 13:15, DoQ pisze: Bêdê w ci±gu miesi±ca je¼dzi³ tamtejszymi drogami wiec obiecuje przedstawiæ stosowny materia³ video - foto. Do dyskusji - jak zwykle. Sam ocenisz. Pozdrawiam Rafa³ |
|
Data: 2011-10-21 23:43:31 | |
Autor: John Ko³alsky | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
U¿ytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> ignorowania znaków poziomych. Kiedy¶ mówi³ linia ci±g³a by³a w miejscu Now± podwójn± obserwujê na drogach, na których nie ma tego a tylko konieczne jest wyprzedzanie z g³ow±. |
|
Data: 2011-10-26 10:38:55 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 13:15, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 13:09, The_EaGle pisze: Chyba sobie kpisz. Wjazdów i rozjazdów by³o jeszcze wiêcej. Ka¿dy móg³ sobie zrobiæ wjazd z posesji do ówczesnej DK. Obecnie to niemo¿liwe. Za¶ co do "lubelskiej" to powinni postawiæ na ¶rodku Zakazami i nakazami jeszcze nigdy nic dobrego nigdzie nie osi±gniêto. Zawsze to prowadzi tylko do jednego - ignorowania prawa na ca³ej linii. Dok³adnie tak samo jak przesadne ograniczanie prêdko¶ci... Pozdrawiam Rafa³ |
|
Data: 2011-10-26 20:38:30 | |
Autor: John Ko³alsky | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
U¿ytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com>
Dzisiaj widzia³em podwójn± spomiêdzy której wyziera³y kreski z poprzednio przerywanej. |
|
Data: 2011-10-26 21:37:33 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 26-10-2011 10:38, The_EaGle pisze:
Kiedy¶ nie by³o tylu zjazdów, rozjazdów, wyjazdów z posesji, stacjiChyba sobie kpisz. Wjazdów i rozjazdów by³o jeszcze wiêcej. Ka¿dy móg³ Chyba sobie jaja robisz. Domów, budynków handlowo-us³ugowych, stacji paliw czy warsztatów jest nieporównywalnie wiêcej ni¿ by³o (to chyba oczywiste) i jako¶ do zdecydowanej wiêkszo¶ci dojazdy s±. Za¶ co do "lubelskiej" to powinni postawiæ na ¶rodkuZakazami i nakazami jeszcze nigdy nic dobrego nigdzie nie osi±gniêto. Ostatnio widzia³em reporta¿ dotycz±cy ruchu drogowego w Grecji. Tam ¿eby dostaæ PJ trzeba siê nie¼le nagimnastykowaæ i zdaæ egzaminy bezb³êdnie. Grecy natomiast je¿d¿± jeszcze gorzej ni¿ Polacy, norma to pod pr±d, na czerwonym, po chodniku, po nogach pieszemu - generalnie maj± wszystko i wszystkich w dupie. Dlaczego? Policja nie nak³ada mandatów bo nie ma na to nacisku. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-26 21:57:59 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-26 21:37, DoQ pisze:
W dniu 26-10-2011 10:38, The_EaGle pisze: Je¿eli wytyczono DK to nowego dojazdu do niej nie zrobisz zgodnie z prawem. Nawet jak masz dzia³kê przy drodze to GDDKiA nie da ci zrobiæ wjazdu. Przyk³ad: Rolnik mia³ pole 10ha podzieli³ to na dzia³ki. Zrobi³o siê 20 dzia³ek wzd³u¿ DK. Ka¿dy z nowych nabywców chce mieæ dojazd do drogi. I nie ma. Do DK nowych dojazdów nie da siê zgodnie z prawem zrobiæ. Gmina musi wytyczyæ drogê zbieraj±ca i ta ma dochodziæ do najbli¿szej lokalnej. Wjazdy i dojazdy do DK to tylko te co by³y 10-20 lat temu nowych w zasadzie nie ma. Za¶ co do "lubelskiej" to powinni postawiæ na ¶rodkuZakazami i nakazami jeszcze nigdy nic dobrego nigdzie nie osi±gniêto. Ja nie jestem zwolennikiem anarchii na drogach. Chcia³bym natomiast aby ZNAKI drogowe bardziej liberalnie podchodzi³y do niebezpieczeñstwa. Je¿eli kierowca przyzwyczaja siê ¿e znaki prowadz± go za rêkê to w miejscu gdzie ich nie ma nagle siê gubi i staje siê bezradny. Po za tym to znaki daj± sztuczne poczucie bezpieczeñstwa. Je¿eli jedziesz szybko i ostrzegaj± ciê przed byle zakrêtkiem to jedziesz ile da siê. Gdyby ich nie by³o kierowca by³by bardziej zorientowany na drodze. To samo tyczy siê reklam od DK minimalna odleg³o¶æ to 300m a powierzchnia nie wiêksza ni¿ 2m2, jak np w Austrii. W moim odczuciu znak powinien staæ wtedy kiedy faktycznie mamy do czynienia z niebezpieczeñstwem. Ci±g³a linia tylko wtedy kiedy nie widaæ dalszej czê¶ci jezdni na wzniesieniach a nie niemal wszêdzie. Pozdrawiam Rafa³ |
|
Data: 2011-10-21 13:31:43 | |
Autor: Arek | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 13:09, The_EaGle pisze:
W dniu 2011-10-21 13:02, Artur Ma¶l±g pisze: To jest prosty mechanizm. Masz niebezpieczny odcinek. Nie wnikasz dlaczego on jest niebezpieczny. Malujesz podwójn± ci±g³±, stawiasz FR. Dodajesz wysepki. "Uspokajasz" ruch. I faktycznie na tym odcinku liczba wypadków spada. Jest sukces, Artur biega podniecony. Je¿eli problem wyskoczy w innym miejscu, to bêdzie tylko potwierdzenie z góry za³o¿onej tezy. Uspokajanie pomog³o, a wypadki zwiêkszy³y siê tam, gdzie jeszcze ruchu nie "uspokojono". W efekcie uzyskamy drogi z najni¿szymi ¶rednimi jazdy z najwiêksz± liczb± wypadków. Ale to przecie¿ nie organizacja jest winna tylko ludzie. Zapytaj miszcza Artura M. on Ci wszystko wyja¶ni. A. |
|
Data: 2011-10-26 22:10:37 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 13:31, Arek pisze:
Ale to przecie¿ nie organizacja jest winna tylko ludzie. Zapytaj miszcza Pro¶ciej ni¿ zmieniæ ludzi jest zmieniæ drogi. Problem w tym ¿e my jeszcze do tego nie doro¶li¶my i nie rozumiemy tego fenomenu. Tak samo jak z narkotykami. Od lat 80tych trwa krucjata na rzecz zwalczania narkotyków na ca³ym ¶wiecie. Efekt = wzrost spo¿ycia o 300% ! Za chwilê w niektórych krajach UE dojdziemy do poziomu w którym kolejne kroki ograniczaj±ce prawa kierowców spowoduj± wzrost a nie spadek ilo¶ci wypadków. To tylko kwestia czasu. Dotychczasowy spadek ilo¶ci wypadków to g³ównie wzrost bezpieczeñstwa samochodów w krajach rozwiniêtych motoryzacyjnie. Dokonali¶my milowego skoku w latach 90tych z samochodów w których bezpieczeñstwo by³o ma³o istotne do bezpiecznych, teraz ludzie stopniowo wymieniaj± nawet stare graty na stare ale ju¿ bezpieczne auta. Dlatego kolejnych spadków ilo¶ci wypadków nie spodziewajmy siê w starej UE. W Polsce ¶redni wiek samochodu to oko³o 15 lat, za 5-8 lat wszyscy niemal bêdziemy je¼dziæ bezpiecznymi autami a ilo¶æ wypadków mo¿e przestaæ spadaæ (chyba ¿e drogi w tym czasie wybudujemy bezpieczne). -- Pozdrawiam Rafa³ |
|
Data: 2011-10-27 09:39:50 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-26 22:10, The_EaGle pisze:
W dniu 2011-10-21 13:31, Arek pisze: Nie, no sk±d. Drogi nie zmieniaj± siê na lepsze, nie buduje siê nowych, nie wprowadza siê ró¿nych rozwi±zañ poprawiaj±cych bezpieczeñstwo. Tak samo jak z narkotykami. Od lat 80tych trwa krucjata na rzecz Aha, to skutek tej krucjaty. Za chwilê w niektórych krajach UE dojdziemy do poziomu w którym kolejne Do¶æ odwa¿na teoria, tylko bez pokrycia w faktach. Zwyczajnie poni¿ej pewnego poziomu zej¶æ siê nie da. Mo¿na tylko minimalizowaæ ¶miertelno¶æ itd. Szwedzkie pomys³y s± ca³kiem fajne tylko, ¿e im wysz³o, ¿e musz± motocyklistów wyeliminowaæ z dróg - raczej niemo¿liwe. Dotychczasowy spadek ilo¶ci wypadków To ja poproszê jakikolwiek ¶lad dowodu w postaci choæby statystycznego rozk³adu wp³ywu poszczególnych elementów na spadek ilo¶ci wypadków. Do tej pory samo bezpieczeñstwo samochodów mia³o tylko niewielki wp³yw na ilo¶æ wypadków, za to mia³o wiêkszy na ilo¶æ ofiar ¶miertelnych, choæ to te¿ w zestawie z innymi czynnikami. Dokonali¶my milowego skoku w latach 90tych z samochodów Wiesz, ¿e statystyki zaprzeczaj±, ¿e mia³o to jaki¶ du¿y wp³yw na ilo¶æ wypadków, rannych, zabitych? Dlatego kolejnych spadków ilo¶ci wypadków nie spodziewajmy siê w starej Naprawdê? To dlatego, ¿e maj± wzglêdnie nowe samochody? LOL W Polsce ¶redni wiek samochodu to oko³o 15 lat, za 5-8 lat wszyscy Podaj definicjê bezpiecznego samochodu. a ilo¶æ wypadków mo¿e Tak naprawdê nie chodzi o spadek samej ilo¶ci wypadków, a spadek ilo¶æ ofiar. Tego siê nie zrobi w ¿aden sposób "nowoczesnymi" samochodami tylko przykrêceniem wielu kierowcom "radosnej twórczo¶ci" i dobudowaniem dróg szybkiego ruchu. Bezpieczeñstwo na drogach jest coraz wy¿sze, je¼dzi siê coraz lepiej, kultura wzrasta, jednak nadzór nad ruchem oraz eliminacja zachowañ odstaj±cych od zasad wspó³¿ycia spo³ecznego jest bardzo kiepska. |
|
Data: 2011-10-27 10:08:52 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-27 09:39, Artur Ma¶l±g pisze:
Ale to przecie¿ nie organizacja jest winna tylko ludzie. Zapytaj miszcza Owszem buduje siê. Jednak Pañstwo nie przedstawia tego jak g³ównego powodu wypadków a wini kierowców. Tymczasem kierowcy s± jak najbardziej winni ale tego ¿e maj± do czynienia z drogami nie przystosowanymi do obecnego rozwoju motoryzacji i ich potrzeb do przemieszczania siê. Tak samo jak z narkotykami. Od lat 80tych trwa krucjata na rzecz Nie widzisz zale¿no¶ci po miêdzy zachowaniem siê ludzi w obu przypadkach? Zakazami nie wiele da siê osi±gn±æ. Mo¿na co¶ ograniczyæ na krótk± metê ale jak kto¶ chce to siêgnie po narkotyki tak jak kto¶ chce zapierdalaæ po drogach publicznych to bêdzie to robi³.
Szwedzkie pomys³y s± ca³kiem fajne tylko, ¿e im Motocyklistów, rowerzystów i pieszych. A jak ju¿ wyeliminuj± to ka¿± avatorom je¼dziæ w samochodach. Ich pomys³y to utopia. Nazwijmy rzecz po imieniu. Do czasu a¿ kierowca czyli cz³owiek bêdzie za kierownic± to kolizje i wypadki bêd± czêste. Zreszt± inna jest filozofia ¿ycia Szweda a inna W³ocha - po³owa tych po³udniowców prêdzej rozniesie rz±d w py³ ni¿ pozwoli sobie za³o¿yæ kajdany na kierownicê. Kto inny jak nie kierowcy wybieraj± tych co to ustalaj±? Dotychczasowy spadek ilo¶ci wypadków Piszê o ilo¶ci wypadków w sensie ¶miertelnych wypadków. Oczywi¶cie ¿e sama ilo¶æ wypadków jest wiêksza bo wiêksza jest ilo¶æ samochodów i co raz wiêkszy ruch.
Jaka statystyka zaprzecza tezie ¿e wzrost bezpieczeñstwa samochodów prze³o¿y³ siê na mniejsz± ilo¶æ wypadków ¶miertelnych? Statystyka mówi ¿e na 1000 wypadków kiedy¶ np umiera³o 300osób a teraz 30 a to zas³uga bezpiecznych samochodów. Lepsza opieka medyczna nie jest w stanie odpowiedzieæ za X krotny spadek. Dlatego kolejnych spadków ilo¶ci wypadków nie spodziewajmy siê w starej Oczywi¶cie - ilo¶æ ¶miertelnych wypadków nowych krajach UE spad³a kiedy? Na prze³omie lat 90tych i XXI wieku. U nas spada 10 lat pó¼niej. Cud? W Polsce ¶redni wiek samochodu to oko³o 15 lat, za 5-8 lat wszyscy Samochodu który przy zderzeniu z szybko¶ci± 65km/h w tward± przeszkodê jest w stanie ochroniæ pasa¿erów przed ¶mierci±. Samochody pocz±tku lat 90tych nie by³y w stanie tego zapewniæ. Piêciogwiazdkowe auta patrz±c na test fifth gear z lagun± daj± du¿e szanse prze¿ycie przy uderzeniu przy 100km/h w drzewo! ¯adne auto z pocz±tku lat 90tych tego nie potrafi³o.
Pisz±c wy¿ej o wypadkach mam na my¶li wypadki ¶miertelne. Sama ilo¶æ wypadków/kolizji jest zale¿na od ruchu (drogi) i jego nasilenia. Wypadki ¶miertelne w samochodach s± zale¿ne od moim zdaniem bezpieczeñstwa samochodu w bardzo du¿ym stopniu a na pewno drugim wa¿nym czynnikiem jest bezpieczna droga. Zachowanie kierowcy jest ró¿ne ale zarówno samochód jak i droga mog± wybaczaæ wiêcej lub mniej. Pozdrawiam Rafa³ |
|
Data: 2011-10-27 11:34:05 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-27 10:08, The_EaGle pisze:
(...) Owszem buduje siê. Jednak Pañstwo nie przedstawia tego jak g³ównego Poniewa¿ to prawda. Tymczasem kierowcy s± jak najbardziej Nie, kierowcy s± winni zachowañ nieadekwatnych do standardu dróg po których siê poruszaj±. To zreszt± widaæ go³ym okiem. Jazda na czerwonym, wyprzedzanie na skrzy¿owaniach, pasach, spychanie przy wyprzedzaniu innych na jednojezdniowych krajówkach czy zapieprzanie po mie¶cie. Tak samo jak z narkotykami. Od lat 80tych trwa krucjata na rzecz ¦rednio. Za chwilê w niektórych krajach UE dojdziemy do poziomu w którym kolejne Nie, nie wyeliminuj±, poniewa¿ to absurdalne. Ich pomys³y to utopia. Tylko w czê¶ci - reszta siê ¶wietnie sprawdza. Nazwijmy rzecz po Bzdura. Widaæ to zreszt± po statystykach choæby francuskich - o szwedzkie mam nie pytaæ? Zreszt± inna jest filozofia ¿ycia Szweda Niech próbuj±. Na szczê¶cie wiêkszo¶æ kierowców to nie zapierdalacze z klapkami na oczach. Dotychczasowy spadek ilo¶ci wypadków Ja prosi³em o te statystyki, które by to potwierdza³y. Wiesz, ¿e statystyki zaprzeczaj±, ¿e mia³o to jaki¶ du¿y wp³yw na Poproszê o tê statystykê i to najlepiej z lat o których pisa³e¶. Dlatego kolejnych spadków ilo¶ci wypadków nie spodziewajmy siê w starej Poproszê o tê statystykê i to najlepiej z lat o których pisa³e¶. Tylko takie statystyki, które by w ogóle mog³y potwierdziæ Twoje teorie o wp³ywie (i to du¿ym) wieku samochodów (i sugerowanego bezpieczeñstwa). W Polsce ¶redni wiek samochodu to oko³o 15 lat, za 5-8 lat wszyscy Nadal tego zapewniæ nie s± w stanie, a do tego przeoczy³e¶ fakt, ¿e paradoksalnie w³a¶nie mo¿liwo¶ci techniczne nowszych samochodów s± katalizatorem ró¿nych wypadków, w tym z racji jazdy z wiêksz± prêdko¶ci±, pó¼niejszego hamowania, zaprzestania zwracania uwagi na wiele rzeczy. Tutaj znowu Szwedzi od lat o tym bêbnili, prowadz±c badania i obserwacje od dziesiêcioleci. Zreszt± nie tylko oni. Piêciogwiazdkowe auta patrz±c na Za du¿o siê telewizji naogl±da³e¶. Nie Ty jeden zreszt±. Pó¼niej czytam jak to mo¿na zapierniczaæ na zimówkach Lagun± 100 w zimie, bo Laguna bezpieczna, ESP, ABS, zimówki i jest bezpiecznie. Pisz±c wy¿ej o wypadkach mam na my¶li wypadki ¶miertelne. Sama ilo¶æ Nieprawda. Bardzo du¿o zale¿y od nadzoru, zachowañ ludzi i jak praktyka pokazuje jednak od prêdko¶ci. Mówi±c o nadzorze mam na my¶li równie¿ konsekwentne i skuteczne karanie oraz cywilizacjê ró¿nych osobników. > Wypadki ¶miertelne w samochodach s± zale¿ne od moim zdaniem bezpieczeñstwa To ju¿ jest jak widzê opinia, a ja czekam na statystyki, które by to potwierdza³y. Oczywi¶cie, prawd± jest, ¿e dobry samochód i dobra droga to wiêksze szanse na prze¿ycie, ale pytanie o ile wiêksze i w zale¿no¶ci od czego. Zachowanie kierowcy jest ró¿ne ale zarówno Kierowca ma siê tak zachowaæ, by by³o bezpiecznie i zgodnie z przepisami, a nie samemu sobie decydowaæ co jest dobre dla niego i ile to on potrafi je¼dziæ 'bezpiecznie'. Dobry samochód nie upowa¿nia go do zapieprzania, ograniczenie prêdko¶ci nie jest sugesti±, ¿e byæ mo¿e inni jad± wolniej... |
|
Data: 2011-10-27 10:48:03 | |
Autor: Arek | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-26 22:10, The_EaGle pisze:
W dniu 2011-10-21 13:31, Arek pisze: Mia³bym pewne obiekcje. Ludzie o dziwo jak przekraczaj± granice pañstwa potrafi± ca³kiem sensownie siê poruszaæ. Je¿eli chodzi o drogi to nie wydaje mi siê aby co¶ tu siê za du¿o zmieni³o. Teraz trochê kasy z unii p³ynie, ale to siê nied³ugo skoñczy. Za t± kasê buduje siê najdro¿sze na ¶wiecie autostrady, które ze wzglêdu na wysokie koszty przejazdu, znacz±co nie odci±¿± dróg krajowych i lokalnych. Wiêc nie nale¿y liczyæ na jaka¶ znacz±c± poprawê. Tak samo jak z narkotykami. Od lat 80tych trwa krucjata na rzecz To nie jest za dobra analogia. Kierowcy chc± po prostu mieæ mo¿liwo¶æ przemieszczenia siê z punktu A do punktu B. Nie tylko brak dróg im w tym przeszkadza. Dla przyk³adu, ostatnio na urlopie przejecha³em ok 1300km, po Polsce oczywi¶cie. Je¼dzi³em ró¿nymi drogami (poza sezonem). By³ to wyjazd rodzinny z ma³ym dzieckiem. Zasadniczo je¼dzi³em zgodnie z ograniczeniami +10km. ¦rednia prêdko¶æ z ca³ego wyjazdu wysz³a 56km/h. To nie jest du¿o. Gdyby jecha³ równo z ograniczeniami wysz³o by jeszcze mniej. Byæ mo¿e paradoksalnie, najszybciej i najsprawniej mo¿na siê przemieszczaæ drogami lokalnymi. Tam nie ma tylu ograniczeñ i terenów zabudowanych co na krajówkach. Dla przyk³adu, podobnie je¿d¿±c po innych krajach, zawsze uzyskuje wiêksze ¶rednie prêdko¶ci. Np. po Szwecji i Norwegii ok 70km/h. Po Niemczech (sporadycznie autostrady, ale g³ównie krajówki) ok 90km/h. Francja ok. 68km/h. Dlatego uwa¿am, ¿e jest du¿o do zrobienia wykorzystuj±c obecn± sieæ dróg. To jest tylko kwestia chêci. Za chwilê w niektórych krajach UE dojdziemy do poziomu w którym kolejne To prawda. Ale mo¿e byæ kolejny spadek statystyk. Jad±c zapchanymi drogami, z minimalnymi prêdko¶ciami coraz trudniej spowodowaæ wypadek:) Po prostu nie wyprzedzasz bo siê nie da z jednej i drugiej strony sznur samochodów. A. |
|
Data: 2011-10-27 18:08:47 | |
Autor: kamil | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
On 26/10/2011 21:10, The_EaGle wrote:
W dniu 2011-10-21 13:31, Arek pisze: Ty oczywi¶cie przeprowadzi³e¶ stosowne symulacje i stwierdzasz z ca³± pewno¶ci±, ¿e gdyby tej krucjaty nie by³o, to wzrost nie wyniós³ by 3000%? Jako ciekawostka niech Tobie pos³u¿y "krucjata" o prawa kobiet i dzieci w europie czy ameryce pó³nocnej. Kobiety mog± g³osowaæ, studiowaæ i pracowaæ i nawet samochód prowadziæ. W niektórych krajach arabskich krucjaty o prawa kobiet nikt licz±cy siê nie urz±dza³ jeszcze do niedawna. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-10-21 11:54:15 | |
Autor: Arek | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 11:39, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 11:37, Jakub Witkowski pisze: Bo obiektywnie patrz±c, masz jaki¶ problem. Zdecydowana wiêkszo¶æ kierowców, je¼dzi normalnie. Zdecydowana wiêkszo¶æ kierowców chce po prostu przejechaæ z punktu A do B. A w Twojej chorej ¶wiadomo¶ci, wszyscy chc± ³amaæ prawo i s± mistrzami prostej. Zdecydowanie za du¿o TV. A. |
|
Data: 2011-10-21 12:04:56 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 21-10-2011 11:54, Arek pisze:
Bo obiektywnie patrz±c, masz jaki¶ problem. Zdecydowana wiêkszo¶æ Czytaj±c twoje wypociny mo¿na doj¶æ do wniosku, ¿e podniecasz siê niedawno uzyskanym PJ. Tak wiêc bujaj worek miszczu, nie zamierzam z tob± dyskutowaæ. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-21 12:40:39 | |
Autor: Arek | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 12:04, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 11:54, Arek pisze: Za ile lat Ty bêdziesz móg³ podnieci¶ siê matur±? O PJ nie wspominam. A. |
|
Data: 2011-10-21 12:55:18 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 21-10-2011 12:40, Arek pisze:
Czytaj±c twoje wypociny mo¿na doj¶æ do wniosku, ¿e podniecasz siêZa ile lat Ty bêdziesz móg³ podnieci¶ siê matur±? O PJ nie wspominam. Maturka w tym roku by³a, to siê ch³opczyk teraz obnosi? ROTFL. |
|
Data: 2011-10-21 12:57:18 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 12:04, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 11:54, Arek pisze: Byæ mo¿e te¿, ale raczej obstawiam jaki¶ chroniczny zespó³ b³êdnego wnioskowania, którego formê mamy okazjê poznaæ - ka¿dy kto ma inne zdanie nie je¼dzi samochodem, ma chor± ¶wiadomo¶æ i w ogóle posiada jakie¶ dysfunkcje intelektualne. |
|
Data: 2011-10-21 13:02:28 | |
Autor: DoQ | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 21-10-2011 12:57, Artur Ma¶l±g pisze:
Byæ mo¿e te¿, ale raczej obstawiam jaki¶ chroniczny zespó³ b³êdnego To jest to co opisywa³em wy¿ej - "umie najlepiej" ;) Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-10-21 13:24:43 | |
Autor: Arek | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-21 13:02, DoQ pisze:
W dniu 21-10-2011 12:57, Artur Ma¶l±g pisze: Jak siê nauczycie czytaæ, ¿ycie bêdzie du¿o prostsze. A. |
|
Data: 2011-10-19 15:22:43 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
Wed, 19 Oct 2011 09:20:54 +0200, w <j7lton$2d3$1@news.onet.pl>, The_EaGle
<ehge@jss.com> napisa³(-a): W Polsce wiêksza jest ilo¶æ SAMOBÓJSTW ni¿ wypadków komunikacyjnych! Liczba wypadków - 38 tys. Liczba samobójstw - 4 tys. |
|
Data: 2011-10-19 22:00:07 | |
Autor: m4rkiz | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
radekp@konto.pl wrote:
W Polsce wiêksza jest ilo¶æ czepiasz sie, napisal ze smiertelnych i to 2 razy, za trzecim mu zabraklo Liczba wypadków - 38 tys. "W Polsce w ci±gu roku w wypadkach drogowych ginie prawie 4 tysiêcy osób, a dziesiêciokrotnie wiêcej jest rannych (statystyki podaj± odpowiednio 3907 i 48,952 w 2010 r." |
|
Data: 2011-10-20 12:25:48 | |
Autor: The_EaGle | |
Dla zwolenników szybko¶ci ... | |
W dniu 2011-10-19 15:22, radekp@konto.pl pisze:
Wed, 19 Oct 2011 09:20:54 +0200, w<j7lton$2d3$1@news.onet.pl>, The_EaGle Liczba samobójstw - 4 tys udanych. Liczba wypadków ¶miertelnych 3.5tys osób. Dlaczego samobójstwa nie s± tak samo g³o¶ne w mediach i tak wiele siê nie robi aby nim przeciwdzia³aæ? Dlaczego UE nie mówi o ograniczeniu do 0 liczby samobójstw? Pozdrawiam Rafa³ |
|
Data: 2011-10-19 14:55:05 | |
Autor: Arek | |
Dla zwolenników szybkości ... | |
W dniu 2011-10-18 22:12, Artur Maśląg pisze:
.. którzy twierdzą, że jest ona mało istotna... O brawo! Artur odkrył internet. Teraz będzie się działo. A. |
|
Data: 2011-10-20 21:30:16 | |
Autor: nalesnik | |
Dla zwolenników szybkości ... | |
W dniu 18.10.2011 22:12, Artur Maśląg pisze:
.. którzy twierdzą, że jest ona mało istotna... Jest bardzo istotna! 120mph to zdecydowanie zła prędkość http://www.youtube.com/watch?v=7Ew8rdu7ZY4 |