Dlaczego 90% odtwarzaczy blu-ray nie ma wyjscia analogowego na dzwiek przestrzenny?

Data: 2011-07-25 23:39:00
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2011-07-25 19:26 aaaa napisał(a):

Dlaczego 90% odtwarzaczy blu-ray nie ma wyjscia analogowego na dzwiek
przestrzenny?
Jak ktos nie chce sobie zagracac pokoju gratami typu amplitunery to dla
niego taki odtwrzacz jest zupelnie nieprzydatny. Czy koszt elektroniki
do dekodowania dzwieku jest az taki drogi, ze nie ma tych wyjsc w
modelach do 900 zl?

Ale chodzi o wyj¶cia sygnałowe (analogowo każdy kanał) czy gło¶nikowe?

Bo w pierwszym przypadku i tak musisz podł±czyć wzmacniacz dla każdego kanału - zajmie co najmniej tyle miejsca co cały amplituner czyli odpada argument "zagracania pokoju". A spróbuj tym bardziej znaleĽć wzmacniacz 5- czy 7-kanałowy (subwoofer zwykle ma swój własny wzmacniacz) bez dekoderów cyfrowych, heh.

A w drugim przypadku to z odtwarzacza BD robi się od razu "kino domowe" czyli klocek all-in-one. Może takiego urz±dzenia po prostu szukasz (z wyj¶ciami na gło¶niki)?

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2011-07-26 00:13:23
Autor: aaaa
[...]

Chodzi mi o wyj¶cie sygnałowe 6xRCA. Subwoofer ma wzmacniacz i tak.
Więc po co mi drugi wzmacniacz w amplitunerze?
A dekodery cyfrowe i tak każdy odtwarzacz blu-ray ma, bo nawet najlichszy ma wyj¶cie analogowe stereo.

A w drugim przypadku to z odtwarzacza BD robi się od razu "kino domowe" czyli klocek all-in-one. Może takiego urz±dzenia po prostu szukasz (z wyj¶ciami na gło¶niki)?

Ja szukam klocka, który zast±pi odtwarzacz dvd, który bez żadnych amplitunerów się podł±cza do gło¶ników 5.1 sze¶cioma chinchami lub 3-ma kablami stereo.
Nie chce sobie układać wieżyczek ze sprzętu audio-wideo. Odtwarzacz, projektor, gło¶niki- i wsio. Nie chcę amplitunera, gramofonu, radia, magnetofonu ani niczego innego.

Data: 2011-07-26 22:07:46
Autor: boxfish
W dniu 2011-07-26 00:13, aaaa pisze:

[...]

To wtedy, jak ci juz powiedziano, kupujesz klocek "wszystko w jednym" i nie zagracasz sobie mieszkania dodatkowymi kablami 6 x rca

Data: 2011-07-27 03:30:31
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2011-07-26 00:13 aaaa napisał(a):

Ja szukam klocka, który zast±pi odtwarzacz dvd, który bez żadnych
amplitunerów się podł±cza do gło¶ników 5.1 sze¶cioma chinchami lub 3-ma
kablami stereo.

Hmm, jak masz normalne kolumny to podł±czasz je kablami gło¶nikowymi do wzmacniacza/amplitunera/kina domowego. A Ty masz gło¶niki z wej¶ciami RCA? I wbudowanymi wzmacniaczami w każdym gło¶niku? :-o

Może najpierw napisz dokładnie co to za gło¶niki.

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2011-07-27 04:33:34
Autor: aaaa
[...]

Oj, normalne gło¶niki. Sygnał leci sobie po 3 kablach stereo do subwoofera, a od niego do pozostałych 5-ciu gło¶ników.

Data: 2011-07-27 12:16:03
Autor: Axel
"aaaa" <aaaa@aaaaaaaaaaaaaaaaaaa.com> wrote in message
[...]

ROTFL!

Normalne glosniki to sie podlacza bezposrednio do wzmacniacza i kazdy z nich, a takze sub ma oddzielne gniazdo.
A to jest zestaw ze wzmacniaczem w subwooferze, cos takiego jak to: http://www.komputronik.pl/product/119649/Sprzet_komputerowy/Peryferia_i_eksploatacja/Logitech_Z_906_THX.html
tylko pewnie jakis badziew, skoro ma tylko analogowe wejscie.

--
Axel

Data: 2011-07-29 21:14:48
Autor: majkel
Dlaczego 90% odtwarzaczy blu-ray nie ma wyjscia analogowego na dzwiek przestrzenny?
Użytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisał w wiadomo¶ci news:j0ooht$5o3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Eee tam od razu ROTFL...

Normalne komputerowe, np. Creative THX 550 5.1 albo wersja 7.1, przeznaczone do wspolpracy z kartami 5.1 i 7.1
I zapewniem ze nie jest to zaden bedziew. Graja lepiej niż niejedne obecnie produkowane z dekoderami AC3 i DTS.

majkel

Data: 2011-07-27 21:19:15
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2011-07-27 04:33 aaaa napisał(a):

Może najpierw napisz dokładnie co to za gło¶niki.

Oj, normalne gło¶niki. Sygnał leci sobie po 3 kablach stereo do
subwoofera, a od niego do pozostałych 5-ciu gło¶ników.

No to potrzebny będzie amplituner do zdekodowania dĽwięku przestrzennego. I to nie pierwszy z brzegu - powinien posiadać wej¶cie HDMI (zwykle takich wej¶ć jest kilka) do pobierania dĽwięku z odtwarzacza BD, wyj¶cie HDMI oczywi¶cie też będzie miał (do telewizora/projektora) oraz - co ważne w twoim przypadku - komplet wyj¶ć sygnałowych analogowych (dla każdego kanału), tzw. Pre Out.

Jak już będziesz miał amplituner to ew. wymiana gło¶ników w przyszło¶ci na normalne (bez wzmacniaczy) nie będzie stanowiła problemu.

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2011-07-28 11:26:35
Autor: aaaa
[...]

Albo po prostu kupię odtwarzacz blu-ray, który ma wyj¶cie 7.1 analogowe, co moim zdaniem ma więcej sensu niż zakup odtwarzacza blu-ray i amplitunera. Znalazłem już nawet kilka poniżej 600zł czyli jak za darmo.

Data: 2011-07-30 21:25:37
Autor: Tomek GĹ‚owacki
W dniu 2011-07-27 21:19, Adam Dybkowski pisze:
W dniu 2011-07-27 04:33 aaaa napisał(a):

Może najpierw napisz dokładnie co to za głośniki.

Oj, normalne głośniki. Sygnał leci sobie po 3 kablach stereo do
subwoofera, a od niego do pozostałych 5-ciu głośników.

No to potrzebny będzie amplituner do zdekodowania dźwięku
przestrzennego. I to nie pierwszy z brzegu - powinien posiadać wejście
HDMI (zwykle takich wejść jest kilka) do pobierania dźwięku z
odtwarzacza BD, wyjście HDMI oczywiście też będzie miał (do
telewizora/projektora) oraz - co ważne w twoim przypadku - komplet wyjść
sygnałowych analogowych (dla każdego kanału), tzw. Pre Out.

Jak już będziesz miał amplituner to ew. wymiana głośników w przyszłości
na normalne (bez wzmacniaczy) nie będzie stanowiła problemu.

No ale po co? Ja rozumiem w czym rzecz. Coś takiego robiłem, jak miałem zintegrowany zestaw Logitecha. Tyle, że dźwięk leciał z peceta i tam miałem 6 kanałów na 3 jackach i to się wpinało w głośniki. Dekodowaniem sygnału DTS/DD zajmował się soft.

Chodzi koledze o odtwarzacz BluRay z analogowymi wejściami ze zdekodowanym dźwiękiem "na wyjściu" coby mógł sobie podłączyć taki zintegrowany zestaw. Co jak już pisano, często gra lepiej niż jakieś gówno typu "kino domowe".

Pozdr,
Tomek

Data: 2011-07-30 22:34:08
Autor: Adam Dybkowski
W dniu 2011-07-30 21:25 Tomek Głowacki napisał(a):

Chodzi koledze o odtwarzacz BluRay z analogowymi wejściami ze
zdekodowanym dźwiękiem "na wyjściu" coby mógł sobie podłączyć taki
zintegrowany zestaw. Co jak już pisano, często gra lepiej niż jakieś
gĂłwno typu "kino domowe".

Odtwarzaczy Blu-ray z analogowymi wyjściami wszystkich kanałów dźwięku jest wiele do wyboru, praktycznie od wszystkich większych producentów co najmniej jeden model. Wystarczy wyszukać po zdjęciach tylnej ścianki. W opisach sprzętu w wielu sklepach internetowych się tego nie doczyta.

Pierwszy z brzegu: Denon DBP-2012:
http://usa.denon.com/us/product/pages/Product-Detail.aspx?CatId=fb911101-2934-48a0-9526-070f5d35b4eb&ProductId=e7ca7d86-c3f6-4310-bb38-6c7d7ca08c19

Na zdjęciu widać wyraźnie komplet złącz:
http://usa.denon.com/Assets/images/products/DBP2012UDCI/L_DBP2012UDCIBack360dpi.png

Ani najtańszy z możliwych, ani najdroższy. Ot pierwszy z brzegu wyszukany. Niech teraz wątkotwórca wykaże się inwencją i sam poszuka innych modeli.

BTW: A na końcu się okaże, że i tak będzie taniej kupić najprostszy odtwarzacz Blu-ray oraz amplituner wykorzystywany tylko do dekodowania dźwięku (i tu znowu conieco szukania bo najtańsze modele nie mają wyjść analogowych wszystkich kanałów dźwięku).

--
Adam Dybkowski
               http://dybkowski.net/

Data: 2011-07-31 03:27:40
Autor: aaaa
[...]

Jeden u każdego producenta, czyli 10% wśród wszystkich. I stąd moje pytanie- czemu tak mało?

Pierwszy z brzegu: Denon DBP-2012:

Ani najtańszy z możliwych, ani najdroższy. Ot pierwszy z brzegu wyszukany. Niech teraz wątkotwórca wykaże się inwencją i sam poszuka innych modeli.

Powiedziałbym, że bardzo drogi biorąc pod uwagę specyfikację oraz produkty konkurencji.
Za 900zł jest Samsung BD C6800:
http://www.euro.com.pl/odtwarzacze-blu-ray/samsung-bd-c6800-3d.bhtml
który dodatkowo obsługuje MKV.

[...]

Najprostszy odtwarzacz blu-ray to jakieś 200 zł. Najprostszy amplituner- 1000 zł.
MoĹĽe i taniej niĹĽ ten Denon, ale nie taniej od Samsunga.

Data: 2011-07-31 22:01:19
Autor: Irokez
Użytkownik "aaaa" <aaaa@aaaaaaaaaaaaaaaaaaa.com> napisał w wiadomości news:4e34af8c$0$2484$65785112news.neostrada.pl...
Najprostszy odtwarzacz blu-ray to jakieś 200 zł. Najprostszy amplituner- 1000 zł.

najprostrzy ampli to Ferguson za 659zł na aledrogo jest.

--
Irokez

Data: 2011-07-31 22:07:45
Autor: Irokez
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:j14cak$3tb$1news.onet.pl...
[...]

A uĹĽywki z DTS juĹĽ od 350 widzÄ™ za Soniacza.

--
Irokez

Data: 2011-08-01 00:49:48
Autor: aaaa
[...]

Nie ma wyjścia 5.1 analogowego RCA na głośniki.

Data: 2011-08-01 21:28:54
Autor: Irokez
Użytkownik "aaaa" <aaaa@aaaaaaaaaaaaaaaaaaa.com> napisał w wiadomości news:4e35dc09$0$2497$65785112news.neostrada.pl...
Najprostszy odtwarzacz blu-ray to jakieś 200 zł. Najprostszy
amplituner-  1000 zĹ‚.
najprostrzy ampli to Ferguson za 659zł na aledrogo jest.
Nie ma wyjścia 5.1 analogowego RCA na głośniki.

Ale masz głośniki, podłaczasz je do tego ampli a nie tego wzmacniacza co masz

No.. jedynie z subem może być problemik

--
Irokez

Data: 2011-08-01 22:19:46
Autor: aaaa
Dlaczego 90% odtwarzaczy blu-ray nie ma wyjscia analogowego na dzwiek przestrzenny?
Ale masz głośniki, podłaczasz je do tego ampli a nie tego wzmacniacza co masz

No.. jedynie z subem może być problemik

Problemik jest większy, bo jeden z głośników ma regulację głośności, więc zamiast kabla typu chinch dali jakiś dziwny. Czyli mam 5+1 głośników, a tylko 4 kable chinch.
Są amplitunery na takie głośniki, ale to już nie ta półka cenowa co ten Ferguson.

Dlaczego 90% odtwarzaczy blu-ray nie ma wyjscia analogowego na dzwiek przestrzenny?