Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?

Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?

Data: 2010-02-15 20:11:35
Autor: nootropil
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch. W przypadku innych firm jest podobnie. Tymczasem patrząc tak na "chłopski rozum" to H7 powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i  ma tylko jedno włókno przez co liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do wytworzenia tejże jest mniej.
Czy jest wypełniona innym(droższym) gazem? A może żarnik jest z jakiegoś droższego stopu? A może w grę wchodzą jakieś opłaty licencyjne?

--
nootropil

Data: 2010-02-15 21:06:35
Autor: Przemysław Bernat
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Dnia Mon, 15 Feb 2010 20:11:35 +0100, nootropil napisał(a):

Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch.

Nie wiem dlaczego H7 są takie drogie. Może chodzić o precyzję wykonania. H7
pracują zwykle w reflektorach typu FF, które pięknie świecą. niestety
żarówki H7 są drogie i o żenująco nietrwałe. W użytkowanym codziennie
samochodzie komplet żarówek zmieniam circa raz na kwartał, czasem częściej.
Próbowałem nawet Osram Night&Day, ale padły tak samo szybko jak zwykłe.
Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-15 13:02:11
Autor: Adam Adamaszek
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
On Feb 15, 9:06 pm, Przemysław Bernat <pber...@wp.pl> wrote:

Nie wiem dlaczego H7 są takie drogie. Może chodzić o precyzję wykonania. H7
pracują zwykle w reflektorach typu FF, które pięknie świecą. niestety
żarówki H7 są drogie i o żenująco nietrwałe. W użytkowanym codziennie
samochodzie komplet żarówek zmieniam circa raz na kwartał, czasem częściej.
Próbowałem nawet Osram Night&Day, ale padły tak samo szybko jak zwykłe.
Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

Kwestia napiecia w instalacji, a nie typu zarowki. Sprobuj pojezdzic z
H4 na 14.5V, tez padnie po miesiacu-trzech.

pozdr
AA

Data: 2010-02-15 22:51:06
Autor: Przemysław Bernat
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Dnia Mon, 15 Feb 2010 13:02:11 -0800 (PST), Adam Adamaszek napisał(a):

Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

Kwestia napiecia w instalacji, a nie typu zarowki. Sprobuj pojezdzic z
H4 na 14.5V, tez padnie po miesiacu-trzech.

Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
innych problemów z wyposażeniem elektrycznym. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-15 23:02:23
Autor: DoQ
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Przemysław Bernat pisze:

Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie szybko.


Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-16 07:37:35
Autor: wojtek
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie szybko.
Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40 żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to druga się przepala. Niby warto wymieniać obydwie ale już mam taką wprawę że mi się nie chce i wymieniam w minutę jak trzeba (wozi w schowku zawsze zapas). W dup.. z takimi żarówkami. U siebie mam na szczęscie xenon i miał być taki drogi w eksploatacji.. a wychodzi  że to dobrodziejstwo nawet jak by miała paść przetwornica to wychodzi taniej.

--
Wojtek

Data: 2010-02-16 08:54:42
Autor: Kuba \(aka cita\)
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?

Użytkownik "wojtek" <aaa@bbb.ccc> napisał w wiadomości news:hldefa$6hq$1news.onet.pl...
M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie szybko.
Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40 żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to druga się przepala.

ale rozumiem, ze drążyleś temat i zdązyleś sie dowiedziec, ze najczęsciej to nie pada żarówka, tylko śniedzieje wypalony styk żarówki, ktory w  307 (i moze innych też) jest skopany.
Często wystarczy wyczyścić te blaszki i żarówka świeci nadal. Owszem czasem sie przepala i zwykle jej stopien zużycia spowodowany jest również przez słaby styk zarówki.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-02-16 09:16:15
Autor: DoQ
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Kuba (aka cita) pisze:

ale rozumiem, ze drążyleś temat i zdązyleś sie dowiedziec, ze najczęsciej to nie pada żarówka, tylko śniedzieje wypalony styk żarówki, ktory w  307 (i moze innych też) jest skopany.
Często wystarczy wyczyścić te blaszki i żarówka świeci nadal. Owszem czasem sie przepala i zwykle jej stopien zużycia spowodowany jest również przez słaby styk zarówki.

Ale tam wszystkie zarowki _przepalają się_ na potęgę, łącznie z podświetleniem panelu klimatyzacji :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-02-16 09:35:15
Autor: J.F.
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
On Tue, 16 Feb 2010 07:37:35 +0100,  wojtek wrote:
M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie szybko.
Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40 żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to druga się przepala.

A mierzyles napiecie i zmieniles marke zarowek ?
W dup.. z takimi żarówkami. U siebie mam na szczęscie xenon i miał być taki drogi w eksploatacji.. a wychodzi  że to dobrodziejstwo nawet jak by miała paść przetwornica to wychodzi taniej.

No nie wiem, w takim pechowym samochodzie to moze i przetwornice by
padaly :-)

J.

Data: 2010-02-16 10:30:34
Autor: Marx
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
W ramach gwarancji do znajomego mi P307 dolozono stabilizatory napiecia i problem ustapil.
Marx

Data: 2010-02-16 01:01:36
Autor: Adam Adamaszek
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
On 15 Lut, 22:51, Przemysław Bernat <pber...@wp.pl> wrote:

Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

Niech zgadne, te auta to Fabia, Focus, albo jakies PSA?

A czemu od razu skopane? To nie wiesz, ze im wyzsze napiecie, tym
zarowki lepiej swieca?

Tutaj masz wykres zaleznosci trwalosci od napiecia:

http://images23.fotosik.pl/82/3d5196beb17a15b0.jpg

a tutaj strumienia swietlnego, mocy i temperatury BARWOWEJ od
napiecia:

http://images12.fotosik.pl/97/a32f1fb5487bec31.jpg

Widac producenci uznali, ze bezpieczenstwo kierowcy jadacego noca jest
wazniejsza, niz pare groszy na wymiane zarowek, raz na jakis czas.

Podobno pomoc moze zamontowanie ukladu, ktory wygladzi przebieg
napiecia przy wlaczaniu swiatel, ale tu juz glowy nie dam - nie mam
doswiadczenia w tej materii.

pozdrawiam
Adam

Data: 2010-02-16 08:57:15
Autor: Axel
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
"Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> wrote in message
news:1amhb2kidndxe$.z873fkw7b0hm.dlg40tude.net...

Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.
Kwestia napiecia w instalacji, a nie typu zarowki. Sprobuj pojezdzic z
H4 na 14.5V, tez padnie po miesiacu-trzech.
Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

Ja mam drugi z kolei samochod z zarowkami H7 i zmieniam nie czesciej niz raz w roku (w poprzednim mialem nawet modul "skandynawski", ktory wlacza automatycznie swiatla mijania po wlaczeniu silnika). Z jednym wyjatkiem - jak "na szybko" kupilem zarowke z hipermarketu, to wytrzymala dwa miesiace...

--
Axel

Data: 2010-02-16 21:21:42
Autor: ALGI
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Dnia Mon, 15 Feb 2010 22:51:06 +0100, Przemysław Bernat napisał(a):



Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

Nie wiem jak Opel ale Focusy są znane z tego że jarają H7mki....

Np. Osram nie przyjmuje reklamacji jak żarówka przepaliła się "z kulką" -
czyli przepięcie w instalacji...

Data: 2010-02-15 21:26:26
Autor: Michał
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

potwierdzam w oplu corsie c z soczewkami... tragedia z tymi h7;/
pozdrawiam
michal

Data: 2010-02-15 21:48:50
Autor: Krzysztof Niemkiewicz
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał

żarówki H7 są drogie i o żenująco nietrwałe. W użytkowanym codziennie
samochodzie komplet żarówek zmieniam circa raz na kwartał, czasem
częściej. Próbowałem nawet Osram Night&Day, ale padły tak samo szybko
jak zwykłe. Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki
instalacji w samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7
padają co chwilę.

Coś w tym jest, choć moje osobiste doswiadczenia nie są aż tak bardzo
negatywne - tak mniej więcej raz w roku muszę jedną wymienić, a kupuję
co popadnie (ostatnio firmowane przez Tesco za 8zł/szt).
Tu parę osób się wypowiedziało:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic950441.html
i piszą m.in. o oryginalnych, dostepnych w ASO "przewodach oporowych".


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2010-02-15 20:55:13
Autor: to
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Krzysztof Niemkiewicz wrote:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic950441.html i piszą m.in. o
oryginalnych, dostepnych w ASO "przewodach oporowych".

Jak się zmniejszy napięcie to na pewno dłużej wytrzymają. Ale będą też gorzej świecić.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-15 22:07:48
Autor: Krzysztof Niemkiewicz
Dlaczego H7 jest 2x droĹźsza niĹź H4?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b79b4b1$1news.home.net.pl...
Krzysztof Niemkiewicz wrote:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic950441.html i piszą m.in. o
oryginalnych, dostepnych w ASO "przewodach oporowych".
Jak się zmniejszy napięcie to na pewno dłużej wytrzymają. Ale będą też
gorzej świecić.

Ja tam się nie znam, ale to wcale nie musi być takie oczywiste.
"nie można z ograniczeniem mocy przeginać, bo poniżej pewnej
temperatury włókna zanika zjawisko regeneracji żarnika i obniża się
trwałość żarówki" - cytat z powyższego linka.
Jest więc jakieś optymalne napięcie, a w zasadzie widełki pomiędzy którymi
żywotnośc mieści się w jakichś normach, a po przekroczeniu których
lawinowo spada. Widocznie w przypadku H7 te widełki są mniejsze, stąd
problemy.


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2010-02-15 21:10:02
Autor: to
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Krzysztof Niemkiewicz wrote:

Ja tam się nie znam, ale to wcale nie musi być takie oczywiste. "nie
można z ograniczeniem mocy przeginać, bo poniżej pewnej temperatury
włókna zanika zjawisko regeneracji żarnika i obniża się trwałość
żarówki" - cytat z powyższego linka. Jest więc jakieś optymalne
napięcie, a w zasadzie widełki pomiędzy którymi żywotnośc mieści się w
jakichś normach, a po przekroczeniu których lawinowo spada. Widocznie w
przypadku H7 te widełki są mniejsze, stąd problemy.

To prawda, że powyżej pewnej wartości trwałość spada znacznie szybciej niż rośnie jasność, ale wątpię, by żarówki samochodowe były dostosowane do innego napięcia niż typowe w samochodzie. Jeśli więc napięcie to nie jest zbyt duże, to raczej wraz z jego dalszym obniżaniem będzie także istotnie malała jasność żarówki.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-16 03:05:30
Autor: Artur Miller
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b79b82a$1news.home.net.pl...
To prawda, że powyżej pewnej wartości trwałość spada znacznie szybciej
niż rośnie jasność,

nienienie, zarówki halogenowe mają to do siebie, ze trwałość spada ze spadkiem napięcia (i jasnością świecenia)

@

Data: 2010-02-16 05:17:41
Autor: to
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Artur Miller wrote:

To prawda, ¿e powy¿ej pewnej wartoœci trwa³oœÌ spada znacznie szybciej
ni¿ roœnie jasnoœÌ,

nienienie, zarówki halogenowe maj¹ to do siebie, ze trwa³oœÌ spada ze
spadkiem napiĂŞcia (i jasnoÂściÂą Âświecenia)

Tu mnie zaskoczyłeś. Jakieś źródło?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-16 08:51:45
Autor: J.F.
Dlaczego H7 jest 2x dro?sza ni? H4?
On 16 Feb 2010 06:17:41 +0100,  to wrote:
Artur Miller wrote:
nienienie, zarĂłwki halogenowe majÂą to do siebie, ze trwa?oÂś? spada ze
spadkiem napi?cia (i jasnoÂściÂą Âświecenia)

Tu mnie zaskoczyłeś. Jakieś źródło?

Cykl halogenowy.
Ale to raczej w jakims mocno nienormalnym zakresie pracy dopiero.

J.

Data: 2010-02-15 23:50:16
Autor: J_K_K
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1s1o9769t0f3j.1t5h6w46w723r.dlg40tude.net...
Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

U mnie tam wszystkie wytrzymują podobnie - >= 30 kkm.
Trzy generacje Astry + Omega + Xantia + Passat + Escort + Ascona etc.

Pzdr

JKK

Data: 2010-02-16 07:05:19
Autor: Grzegorz
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Hello J_K_K !:
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1s1o9769t0f3j.1t5h6w46w723r.dlg40tude.net...
Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

U mnie tam wszystkie wytrzymują podobnie - >= 30 kkm.
Trzy generacje Astry + Omega + Xantia + Passat + Escort + Ascona etc.

Ja przed epoką xenonów wymieniałem komplet H4 raz na rok - czyli 25 do 40 kkm.

Ale jest inny problem - wibracje. Takie np. H3 po nawett małym puknięciu padały od razu ! Może więc to kwestia także odporności na wibracje ?

A co do napięcia - w zasadzie w dzień to można by zmniejszyć napięcie do nawet 8 V, wtedy żarówki wytrzymają znacznie dłużej. Tylko na noc te 13,8.

Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie zwiększa trwałość halogenów - przetestowane na domowych 12V. Udar prądowy przeciąża miejsca, które są nieco cieńsze i klops ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2010-02-16 08:37:27
Autor: wchpikus
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Witam!

Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie
zwiększa trwałość halogenów.....

Dokladnie.
Ja mam zamontowany uklad rozgrzewajacy wlokna przez ok 10 sek, potem podaje pelne zasilanie.
Bez tego ukladu zarowki padaly co 2-3 miesiace, z ukladem mam juz je 5 i nic sie nie dzieje.

Pozdrawiam

Data: 2010-02-16 09:35:56
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
wchpikus pisze:
Witam!

Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie
zwiększa trwałość halogenów.....

Dokladnie.
Ja mam zamontowany uklad rozgrzewajacy wlokna przez ok 10 sek, potem podaje pelne zasilanie.
Bez tego ukladu zarowki padaly co 2-3 miesiace, z ukladem mam juz je 5 i nic sie nie dzieje.

To twórczość własna? Czy jakieś gotowe rozwiązanie, do którego mógłbyś rzucić linkiem?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż

Data: 2010-02-17 08:01:11
Autor: wchpikus
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?

Witam!

To twórczość własna? Czy jakieś gotowe rozwiązanie, do którego mógłbyś
rzucić linkiem?


Tworczosc wlasna, wlaczona w obwod przekaznika odpowiedzialnego za zalaczanie swiatel.
Zasada prosta.
Masz uklad czasowy, ktory po zalaczeniu swiatel przekaznikiem dolacza do zarowek dodatkowa rezystancje (moze byc to inna zarowka, komplet diod prostowniczych, opornik).
Po czasie x przekaznik odlacza dodatkowe obciazenie, przez jego zwarcie (zwarcie dodatkowego obciazenia stykami przekaznika)
Pozdrawiam

Data: 2010-02-17 09:28:56
Autor: Robert_J
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
...tak na "chłopski rozum" to H7 powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i  ma tylko jedno włókno przez co liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do wytworzenia tejże jest mniej.

A dlaczego stringi są dużo droższe niż np. reformy? Przecież materiału tam niewiele ;-)))

Data: 2010-02-17 12:13:31
Autor: Artur\(m\)
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości
news:hlg9d6$l1p$1inews.gazeta.pl...


A dlaczego stringi są dużo droższe niż np. reformy? Przecież
materiału tam niewiele ;-)))


Jesteś pewien?

Data: 2010-02-17 13:21:47
Autor: daxus
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
W dniu 15-02-2010 20:11, nootropil pisze:
Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch. W przypadku
innych firm jest podobnie. Tymczasem patrząc tak na "chłopski rozum" to H7
powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i  ma tylko jedno włókno przez co
liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do wytworzenia tejże jest
mniej.
Czy jest wypełniona innym(droższym) gazem? A może żarnik jest z jakiegoś
droższego stopu? A może w grę wchodzą jakieś opłaty licencyjne?


Ja się tym,że padają, kompletnie nie przejmuję. Kupuję H7 jakieś tanie w Praktikerze. Jak się spsuje - reklamuję - dostaję z miejsca nową :)
Padają mi co ok 3 miesiące jedna.

Data: 2010-02-17 14:40:43
Autor: Filip KK
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
W dniu 2010-02-15 20:11, nootropil pisze:

Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch. W przypadku
innych firm jest podobnie. Tymczasem patrząc tak na "chłopski rozum" to H7
powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i  ma tylko jedno włókno przez co
liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do wytworzenia tejże jest
mniej.
Czy jest wypełniona innym(droższym) gazem? A może żarnik jest z jakiegoś
droższego stopu? A może w grę wchodzą jakieś opłaty licencyjne?

Bo H7 jest montowana do nowszych "lepszych" samochodów.

Data: 2010-02-18 00:59:08
Autor: p47
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
W dniu 2010-02-17 22:50, to pisze:
perszing wrote:


Pozytywy są mało warte, bo jak ktoś zmienia łyse opony na jakiekolwiek
nowe to będą relatywnie dobre. Po za tym Astra 1 to nie bolid i
zdecydowana większość jeździ tym autem spokojnie, wiec zbyt wiele o
oponach tak naprawdę nie może powiedzieć. Patrz przede wszystkim na
negatywy.

Wlasnie tak robilem, ale potrzebuje 3 opinii od Was :)


--
www.ogloszenia.krakow.pl

Data: 2010-02-18 01:13:40
Autor: J.F.
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?

Chyba niektorych rozczaruje, ale nie chce pytac czy juz zmieniac na
letnie :).

Rozgladam sie za nowymi oponami letnimi (185/60 R14) do Opla Astry 1

Jakie letnie opony (185/60 R14) do Opla Astry1 polecicie do 200zl?

Ja polecam Ci Yokohamy A drive, koszt rzędu 190zł/szt w tym rozmiarze, a opona?
bardzo dobra na mokrym, cicha, bardzo dobra na suchym, minus to to, że jest miękka i szybko pokonywane zakręty na suchym powodują czasem wrażenie jakby chciała spaść z felgi, sprawę wówczas załatwia dopompowanie ciśnienia w górny zakres wskazany przez producenta auta, z kolei jej 'miękkość' doceniam na naszych drogach, jest komfortowa,
(wcześniej miałem Dunlopy Sport SP01 i sprzedałem je bo były tragiczne)
Yokohamy mam na Astrze II i jestem super zadowolony, myślę że inne o podobnych właściwościach trakcyjnych kosztują dwukrotnie więcej,
brat

Data: 2010-02-18 01:40:39
Autor: p47
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
Witam,

co możecie polecić taniego do "zagazowania"? Do 10 000zł ale im mniej tym lepiej. Nie może to być segment A, eksploatacja nie może być droga, reszta parametrów nie istotna. Na razie faworytami są Lanos/Nubira.

--
kamil d
red 206

Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona