Data: 2010-02-15 21:06:35 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Dnia Mon, 15 Feb 2010 20:11:35 +0100, nootropil napisał(a):
Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch. Nie wiem dlaczego H7 są takie drogie. Może chodzić o precyzję wykonania. H7 pracują zwykle w reflektorach typu FF, które pięknie świecą. niestety żarówki H7 są drogie i o żenująco nietrwałe. W użytkowanym codziennie samochodzie komplet żarówek zmieniam circa raz na kwartał, czasem częściej. Próbowałem nawet Osram Night&Day, ale padły tak samo szybko jak zwykłe. Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-02-15 13:02:11 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
On Feb 15, 9:06 pm, Przemysław Bernat <pber...@wp.pl> wrote:
Nie wiem dlaczego H7 są takie drogie. Może chodzić o precyzję wykonania. H7 Kwestia napiecia w instalacji, a nie typu zarowki. Sprobuj pojezdzic z H4 na 14.5V, tez padnie po miesiacu-trzech. pozdr AA |
|
Data: 2010-02-15 22:51:06 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Dnia Mon, 15 Feb 2010 13:02:11 -0800 (PST), Adam Adamaszek napisał(a):
Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było innych problemów z wyposażeniem elektrycznym. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-02-15 23:02:23 | |
Autor: DoQ | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Przemysław Bernat pisze:
Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie szybko. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-02-16 07:37:35 | |
Autor: wojtek | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie szybko.Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40 żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to druga się przepala. Niby warto wymieniać obydwie ale już mam taką wprawę że mi się nie chce i wymieniam w minutę jak trzeba (wozi w schowku zawsze zapas). W dup.. z takimi żarówkami. U siebie mam na szczęscie xenon i miał być taki drogi w eksploatacji.. a wychodzi że to dobrodziejstwo nawet jak by miała paść przetwornica to wychodzi taniej. -- Wojtek |
|
Data: 2010-02-16 08:54:42 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Użytkownik "wojtek" <aaa@bbb.ccc> napisał w wiadomości news:hldefa$6hq$1news.onet.pl... M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie szybko.Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40 żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to druga się przepala. ale rozumiem, ze drążyleś temat i zdązyleś sie dowiedziec, ze najczęsciej to nie pada żarówka, tylko śniedzieje wypalony styk żarówki, ktory w 307 (i moze innych też) jest skopany. Często wystarczy wyczyścić te blaszki i żarówka świeci nadal. Owszem czasem sie przepala i zwykle jej stopien zużycia spowodowany jest również przez słaby styk zarówki. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-02-16 09:16:15 | |
Autor: DoQ | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Kuba (aka cita) pisze:
ale rozumiem, ze drążyleś temat i zdązyleś sie dowiedziec, ze najczęsciej to nie pada żarówka, tylko śniedzieje wypalony styk żarówki, ktory w 307 (i moze innych też) jest skopany. Ale tam wszystkie zarowki _przepalają się_ na potęgę, łącznie z podświetleniem panelu klimatyzacji :) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2010-02-16 09:35:15 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
On Tue, 16 Feb 2010 07:37:35 +0100, wojtek wrote:
M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie szybko.Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40 żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to druga się przepala. A mierzyles napiecie i zmieniles marke zarowek ? W dup.. z takimi żarówkami. U siebie mam na szczęscie xenon i miał być taki drogi w eksploatacji.. a wychodzi że to dobrodziejstwo nawet jak by miała paść przetwornica to wychodzi taniej. No nie wiem, w takim pechowym samochodzie to moze i przetwornice by padaly :-) J. |
|
Data: 2010-02-16 10:30:34 | |
Autor: Marx | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
W ramach gwarancji do znajomego mi P307 dolozono stabilizatory napiecia i problem ustapil.
Marx |
|
Data: 2010-02-16 01:01:36 | |
Autor: Adam Adamaszek | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
On 15 Lut, 22:51, Przemysław Bernat <pber...@wp.pl> wrote:
Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo Niech zgadne, te auta to Fabia, Focus, albo jakies PSA? A czemu od razu skopane? To nie wiesz, ze im wyzsze napiecie, tym zarowki lepiej swieca? Tutaj masz wykres zaleznosci trwalosci od napiecia: http://images23.fotosik.pl/82/3d5196beb17a15b0.jpg a tutaj strumienia swietlnego, mocy i temperatury BARWOWEJ od napiecia: http://images12.fotosik.pl/97/a32f1fb5487bec31.jpg Widac producenci uznali, ze bezpieczenstwo kierowcy jadacego noca jest wazniejsza, niz pare groszy na wymiane zarowek, raz na jakis czas. Podobno pomoc moze zamontowanie ukladu, ktory wygladzi przebieg napiecia przy wlaczaniu swiatel, ale tu juz glowy nie dam - nie mam doswiadczenia w tej materii. pozdrawiam Adam |
|
Data: 2010-02-16 08:57:15 | |
Autor: Axel | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
"Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> wrote in message
news:1amhb2kidndxe$.z873fkw7b0hm.dlg40tude.net... Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samoTestowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji wKwestia napiecia w instalacji, a nie typu zarowki. Sprobuj pojezdzic z Ja mam drugi z kolei samochod z zarowkami H7 i zmieniam nie czesciej niz raz w roku (w poprzednim mialem nawet modul "skandynawski", ktory wlacza automatycznie swiatla mijania po wlaczeniu silnika). Z jednym wyjatkiem - jak "na szybko" kupilem zarowke z hipermarketu, to wytrzymala dwa miesiace... -- Axel |
|
Data: 2010-02-16 21:21:42 | |
Autor: ALGI | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Dnia Mon, 15 Feb 2010 22:51:06 +0100, Przemysław Bernat napisał(a):
Nie wiem jak Opel ale Focusy są znane z tego że jarają H7mki.... Np. Osram nie przyjmuje reklamacji jak żarówka przepaliła się "z kulką" - czyli przepięcie w instalacji... |
|
Data: 2010-02-15 21:26:26 | |
Autor: Michał | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę. potwierdzam w oplu corsie c z soczewkami... tragedia z tymi h7;/ pozdrawiam michal |
|
Data: 2010-02-15 21:48:50 | |
Autor: Krzysztof Niemkiewicz | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał
żarówki H7 są drogie i o żenująco nietrwałe. W użytkowanym codziennie Coś w tym jest, choć moje osobiste doswiadczenia nie są aż tak bardzo negatywne - tak mniej więcej raz w roku muszę jedną wymienić, a kupuję co popadnie (ostatnio firmowane przez Tesco za 8zł/szt). Tu parę osób się wypowiedziało: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic950441.html i piszą m.in. o oryginalnych, dostepnych w ASO "przewodach oporowych". -- Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ! |
|
Data: 2010-02-15 20:55:13 | |
Autor: to | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Krzysztof Niemkiewicz wrote:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic950441.html i piszÄ m.in. o Jak siÄ zmniejszy napiÄcie to na pewno dĹuĹźej wytrzymajÄ . Ale bÄdÄ teĹź gorzej ĹwieciÄ. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-02-15 22:07:48 | |
Autor: Krzysztof Niemkiewicz | |
Dlaczego H7 jest 2x droĹźsza niĹź H4? | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:4b79b4b1$1news.home.net.pl...
Krzysztof Niemkiewicz wrote: Ja tam siÄ nie znam, ale to wcale nie musi byÄ takie oczywiste. "nie moĹźna z ograniczeniem mocy przeginaÄ, bo poniĹźej pewnej temperatury wĹĂłkna zanika zjawisko regeneracji Ĺźarnika i obniĹźa siÄ trwaĹoĹÄ ĹźarĂłwki" - cytat z powyĹźszego linka. Jest wiÄc jakieĹ optymalne napiÄcie, a w zasadzie wideĹki pomiÄdzy ktĂłrymi ĹźywotnoĹc mieĹci siÄ w jakichĹ normach, a po przekroczeniu ktĂłrych lawinowo spada. Widocznie w przypadku H7 te wideĹki sÄ mniejsze, stÄ d problemy. -- Krzysiek Niemkiewicz - inicjaĹy[at]post.pl Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TYĹU - TAK POWIEDZIAĹ! |
|
Data: 2010-02-15 21:10:02 | |
Autor: to | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Krzysztof Niemkiewicz wrote:
Ja tam siÄ nie znam, ale to wcale nie musi byÄ takie oczywiste. "nie To prawda, Ĺźe powyĹźej pewnej wartoĹci trwaĹoĹÄ spada znacznie szybciej niĹź roĹnie jasnoĹÄ, ale wÄ tpiÄ, by ĹźarĂłwki samochodowe byĹy dostosowane do innego napiÄcia niĹź typowe w samochodzie. JeĹli wiÄc napiÄcie to nie jest zbyt duĹźe, to raczej wraz z jego dalszym obniĹźaniem bÄdzie takĹźe istotnie malaĹa jasnoĹÄ ĹźarĂłwki. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-02-16 03:05:30 | |
Autor: Artur Miller | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b79b82a$1news.home.net.pl... To prawda, że powyżej pewnej wartości trwałość spada znacznie szybciej nienienie, zarówki halogenowe mają to do siebie, ze trwałość spada ze spadkiem napięcia (i jasnością świecenia) @ |
|
Data: 2010-02-16 05:17:41 | |
Autor: to | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Artur Miller wrote:
To prawda, Âże powyÂżej pewnej wartoÂści trwaÂłoœÌ spada znacznie szybciej Tu mnie zaskoczyĹeĹ. JakieĹ ĹşrĂłdĹo? -- cokolwiek |
|
Data: 2010-02-16 08:51:45 | |
Autor: J.F. | |
Dlaczego H7 jest 2x dro?sza ni? H4? | |
On 16 Feb 2010 06:17:41 +0100, to wrote:
Artur Miller wrote: Cykl halogenowy. Ale to raczej w jakims mocno nienormalnym zakresie pracy dopiero. J. |
|
Data: 2010-02-15 23:50:16 | |
Autor: J_K_K | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1s1o9769t0f3j.1t5h6w46w723r.dlg40tude.net...
Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji wU mnie tam wszystkie wytrzymują podobnie - >= 30 kkm. Trzy generacje Astry + Omega + Xantia + Passat + Escort + Ascona etc. Pzdr JKK |
|
Data: 2010-02-16 07:05:19 | |
Autor: Grzegorz | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Hello J_K_K !:
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1s1o9769t0f3j.1t5h6w46w723r.dlg40tude.net... Ja przed epoką xenonów wymieniałem komplet H4 raz na rok - czyli 25 do 40 kkm. Ale jest inny problem - wibracje. Takie np. H3 po nawett małym puknięciu padały od razu ! Może więc to kwestia także odporności na wibracje ? A co do napięcia - w zasadzie w dzień to można by zmniejszyć napięcie do nawet 8 V, wtedy żarówki wytrzymają znacznie dłużej. Tylko na noc te 13,8. Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie zwiększa trwałość halogenów - przetestowane na domowych 12V. Udar prądowy przeciąża miejsca, które są nieco cieńsze i klops ;-) ! pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2010-02-16 08:37:27 | |
Autor: wchpikus | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Witam!
Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie Dokladnie. Ja mam zamontowany uklad rozgrzewajacy wlokna przez ok 10 sek, potem podaje pelne zasilanie. Bez tego ukladu zarowki padaly co 2-3 miesiace, z ukladem mam juz je 5 i nic sie nie dzieje. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-02-16 09:35:56 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
wchpikus pisze:
Witam! To twórczość własna? Czy jakieś gotowe rozwiązanie, do którego mógłbyś rzucić linkiem? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 turbotraktor Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż |
|
Data: 2010-02-17 08:01:11 | |
Autor: wchpikus | |
Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4? | |
Witam! To twórczość własna? Czy jakieś gotowe rozwiązanie, do którego mógłbyś Tworczosc wlasna, wlaczona w obwod przekaznika odpowiedzialnego za zalaczanie swiatel. Zasada prosta. Masz uklad czasowy, ktory po zalaczeniu swiatel przekaznikiem dolacza do zarowek dodatkowa rezystancje (moze byc to inna zarowka, komplet diod prostowniczych, opornik). Po czasie x przekaznik odlacza dodatkowe obciazenie, przez jego zwarcie (zwarcie dodatkowego obciazenia stykami przekaznika) Pozdrawiam |
|