Dlaczego Kiszczak zdecydowal sie skompromitowac Michnika?

Data: 2009-11-21 17:44:22
Autor: Karol
Dlaczego Kiszczak zdecydowal sie skompromitowac Michnika?

wklejam calosc i bardzo prosze rozsadnych ludzi z tej grupy o sensowne hipotezy.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Gwoli ścisłości, Czesław Kiszczak raz już to powiedział − niemal słowo w słowo
tak samo. Bodajże w roku 1994, przed zapomnianą już sejmową komisją ds.
ustalenia odpowiedzialności za stan wojenny (zdominowana przez SLD, ustaliła
ona oczywiście, że stan wojenny był OK).

We wczorajszym „Dzienniku − Gazecie Prawnej” wyznanie to brzmi następująco: „W
1989 roku przychodzili do mnie, jako do szefa MSW, działacze opozycji, którzy
byli tajnymi współpracownikami SB, wywiadu i kontrwywiadu. Naciskałem na
guzik. Odbierał szef biura, w skład którego wchodziły archiwa. Prosiłem o
przyniesienie teczki. Następnie dawałem ją mojemu gościowi. A on na zapleczu
gabinetu wrzucał dokumenty do niszczarki.”

Jedyna różnica w stosunku do zeznań sejmowych jest taka, że wówczas Kiszczak
powiedział, iż teczki do niszczarki wrzucał sam (tak czy owak, powtórnie
przyznaje się do popełnienia przestępstwa, ale jemu to przecież niczym nie
grozi). No i nie było przy jego słowach tak morderczej pointy: na pytanie „Kim
były te osoby?” były szef bezpieki odpowiada: „Porządni ludzie − działacze,
politycy. Niektórych do dziś oglądam w telewizji”.

Trudno o bardziej cyniczne podsumowanie minionego dwudziestolecia. Wieloletni
szef komunistycznego aparatu przemocy, zbrodni i łamania ludzi wystawia
świadectwo moralności tym, którym oddał władzę − tajnym współpracownikom SB,
wywiadu i kontrwywiadu: „bardzo porządni ludzie”. A ci, którym oddał władzę,
wystawiają świadectwo moralności jemu: „człowiek honoru”. Ręka rękę myje.

A jednak coś w tej sielance zgrzyta, skoro generał uznał za stosowne udzielić
takiego wywiadu. Z jakiegoś powodu Kiszczak zechciał postraszyć „porządnych
ludzi”, przypomnieć, ile o nich wie, i ile mu zawdzięczają. Opowieści o
niszczeniu teczek towarzyszy przypomnienie, że miały one swoje duplikaty.
Skądinąd wiadomo, że rok wcześniej, zanim tak łaskawie rozdawał porządnym
ludziom ich teczki, kazał Kiszczak całą ich zawartość zmikrofilmować – są
przesłanki, iż mikrofilmy te są nie tylko w Polsce. Skąd i po co to publiczne
upomnienie? Człowiek honoru żali się, że spotykają go różne afronty. Mówi o
tym, że nie zaproszono go na obchody rocznicowe rządu Mazowieckiego. Ale chyba
nie tylko o to chodzi.

„Premier [Mazowiecki] powołał trzyosobową komisję, w której byli historycy:
Andrzej Ajnenkiel, Jerzy Holzer i Adam Michnik. Po tygodniu ta trójka przybyła
do MSW, mieli nieograniczony dostęp do teczek. Dostawali wszystko, o co
prosili…” − przypomina Kiszczak. Żadna nowość, ale jest jeden drobiazg − po publikacji „Michnikowszczyzny”
dostałem od internautów wiele relacji, także w formie wideo, ze spotkań, które
odbywał Michnik w różnych stronach kraju. Zresztą są one także dostępne w
sieci. Zawsze wyglądało to tak samo − udaje się dorwać mikrofonu komuś, kto
pyta, co robił szef „Wyborczej” w archiwach bezpieki, czego tam szukał i co
znalazł. Sala, wypełniona „tą lepszą częścią polskiej inteligencji” zaczyna
buczeć, tupać i ubliżać pytającemu, który natychmiast traci mikrofon, a
Michnik z wyżyn sceny śmieje się i oznajmia: to wszystko bzdury! Nigdy nie
byłem w archiwach bezpieki! Nigdy nie było żadnej „komisji Michnika”! I czasem
jeszcze cytuje rozanielonej publiczności wierszyk „Kiedy Kara Mustafa, wielki
wódz Krzyżaków”… Owacje, temat zakończony.

A tu jedno słowo człowieka honoru jasno i dobitnie negliżuje prawdomówność
Wielkiego Autorytetu, który nie tak dawno rozpętał hucpę, jakich to niecnych
„kłamstw” dopuścił się IPN wobec jego tatusia, nazywając go sowieckim
szpiegiem − gdy w istocie członek agenturalnej KPZU skazany został za zdradę
główną. Jakby nie patrzeć, zdrajca Ojczyzny to nic lepszego od szpiega, ale
nie przeszkadza to podwładnym Michnika po raz nie wiedzieć który potępiać
„kłamstw” i rozpływać się nad martyrologią swego szefa.

Ale jeśli tak mówi Kiszczak – to chyba nie może kłamać? A co będzie, jeśli
powie więcej? Jeśli zechce „porządnych ludzi” pochwalić raz jeszcze, bardziej
konkretnie, z imienia i nazwiska?

Nie ma obawy. Porządni ludzie do tego nie dopuszczą. Jakiekolwiek życzenie
wyrazi ten, który trzyma w ręku ich życiorysy, bądź jego polityczni
spadkobiercy, którym tę wiedzę przekazał, zostanie ono spełnione.

http://www.rp.pl/artykul/2,395142.html

Data: 2009-11-21 19:25:43
Autor: cyc

Użytkownik " Karol" <jef_f.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:he98tm$77q$1inews.gazeta.pl...

wklejam calosc i bardzo prosze rozsadnych ludzi z tej grupy o sensowne hipotezy.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Gwoli ścisłości, Czesław Kiszczak raz już to powiedział &#8722; niemal słowo w słowo
tak samo. Bodajże w roku 1994, przed zapomnianą już sejmową komisją ds.
ustalenia odpowiedzialności za stan wojenny (zdominowana przez SLD, ustaliła
ona oczywiście, że stan wojenny był OK).

We wczorajszym &#8222;Dzienniku &#8722; Gazecie Prawnej&#8221; wyznanie to brzmi następująco: &#8222;W
[...]
gabinetu wrzucał dokumenty do niszczarki.&#8221;

[...]
grozi). No i nie było przy jego słowach tak morderczej pointy: na pytanie &#8222;Kim
były te osoby?&#8221; były szef bezpieki odpowiada: &#8222;Porządni ludzie &#8722; działacze,
politycy. Niektórych do dziś oglądam w telewizji&#8221;.

Mowil tez Kiszczak , choc przy innej okazji w rozmowie bodaj z Olejnikowa , ze jego czeste i nieomal przyjacielskie kontakty z koscielna chierarchia dawaly oczekiwane przez niego efekty . Co znaczy ni mniej ni wiecej tylko tyle , ze mial w nich sojusznikow o czym kosciol milczy jak zaklety .

...................<

Ale jeśli tak mówi Kiszczak &#8211; to chyba nie może kłamać? A co będzie, jeśli
powie więcej? Jeśli zechce &#8222;porządnych ludzi&#8221; pochwalić raz jeszcze, bardziej

cyc

Data: 2009-11-21 19:42:59
Autor: mkarwan
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:he9bbf$he4$1news.onet.pl...

[...]

Masz link do tych informacji, czy sam je wymyśliłeś jak ci się to często zdarza?

Data: 2009-11-21 21:02:33
Autor: Mirek
[...]

Wy się szykujcie, liczę na Was.

Data: 2009-11-21 20:22:59
Autor: pluton
Dlaczego Kiszczak zdecydowal sie skompromitowac Michnika?

wklejam calosc i bardzo prosze rozsadnych ludzi z tej grupy o sensowne
hipotezy.

Moja hipoteza jest taka, że powineneś jeść mniej pigulek czerwonych,
a wiecej niebieskich.

Nullification

Data: 2009-11-21 19:33:11
Autor: Karol
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a):
> wklejam calosc i bardzo prosze rozsadnych ludzi z tej grupy o sensowne
hipotezy.

Moja hipoteza jest taka, że powineneś jeść mniej pigulek czerwonych,
a wiecej niebieskich.

jak widac tobie pluto nie pomagaja, wiec nie badz niezyczliwy.
Postaraj sie napisac cos na temat tekstu Ziemkiewicza ktory wkleilem.
 Mozemy miec ciekawa dyskusje. To podlaczasz sie? Stac cie na cos sensowniejszego?

Data: 2009-11-21 20:36:25
Autor: pluton
[...]

No dobra, daj streszczenie w 2 zdaniach, to podyskutuje.

Nullification

Data: 2009-11-21 19:39:55
Autor: Karol
> [...]
sensowniejszego?

No dobra, daj streszczenie w 2 zdaniach, to podyskutuje.

nie udawaj Neko:) Ja cie traktuje powaznie, wiec i ty sie dostosuj do mnie.

Data: 2009-11-21 20:50:50
Autor: pluton
> [...]
> No dobra, daj streszczenie w 2 zdaniach, to podyskutuje.

nie udawaj Neko:) Ja cie traktuje powaznie, wiec i ty sie dostosuj do

Dostosowanie sie do ciebie zdecydowanie przekracza moje mozliwosci
intelektualne.
Poza tym nie myslisz chyba, ze bede czytal kilobajty jakiegos belkotu.

Nullification

Data: 2009-11-21 20:50:23
Autor: matador
  Karol pisze:

Dlaczego Kiszczak zdecydowal sie skompromitowac Michnika?

Strzelam:

Za długo czerwoni czekają na powrót do władzy?
Ubectwo traci emerytury ?
Skończyła się kasa na koncie szwajcarskim ?

A może po prostu Kiszczak dał głos, bo Michnik go o to poprosił
- by odwrócić uwagę od innych działań ?

matador.

Data: 2009-11-21 20:03:03
Autor: Karol
matador <matador@neostrada.pl> napisał(a):
  Karol pisze:

> Dlaczego Kiszczak zdecydowal sie skompromitowac Michnika?

Strzelam:

Za długo czerwoni czekają na powrót do władzy?

...ale oni przeciez nadal rzadza.

Ubectwo traci emerytury ?
Skończyła się kasa na koncie szwajcarskim ?

A może po prostu Kiszczak dał głos, bo Michnik go o to poprosił
- by odwrócić uwagę od innych działań ?

to by go nie kompromitowal.

...boi sie ponownego dojscia do wladzy PIS-u?

Data: 2009-11-21 21:36:15
Autor: matador
  Karol pisze:

A może po prostu Kiszczak dał głos, bo Michnik go o to poprosił
- by odwrócić uwagę od innych działań ?

to by go nie kompromitowal.

..boi sie ponownego dojscia do wladzy PIS-u?

Wszystko zrobią - byle nie wrócił PiS.
Gotowi są nawet własne gówno zjeść.  :-\

matador.

Data: 2009-11-21 20:37:33
Autor: Karol
Dlaczego Kiszczak zdecydowal sie skompromitowac Michnika?
matador <matador@neostrada.pl> napisał(a):
Wszystko zrobią - byle nie wrócił PiS.
Gotowi są nawet własne gówno zjeść.  :-\

..ale cos nerwowi sie robia:)))

Data: 2009-11-21 22:11:00
Autor: matador
Karol pisze:
matador <matador@neostrada.pl> napisał(a):
Wszystko zrobią - byle nie wrócił PiS.
Gotowi są nawet własne gówno zjeść.  :-\

.ale cos nerwowi sie robia:)))

Zdenerwowany kłamca ma tendencje do "chlapania".
Wydaje mi się, że niedługo usłyszymy dużo ciekawych rzeczy...

matador.

Data: 2009-11-22 13:31:31
Autor: heÂŽsk
Dlaczego Kiszczak zdecydowal sie skompromitowac Michnika?
On Sat, 21 Nov 2009 17:44:22 +0000 (UTC), " Karol"
<jef_f.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

wklejam calosc i bardzo prosze rozsadnych ludzi z tej grupy o sensowne hipotezy.

 [...]

http://www.rp.pl/artykul/2,395142.html

 od pewnego czasu zauwazam nagonke rzepy na PO.  poslugujesz sie kiszczakiem jako nedznym argumentem.
 zauwaz, ze koles dopadniety demencja moze tworzyc
 roznego rodzaju sytuacje ktore maja miejsce tylko
 w jego umysle. gloryfikujesz kogos kto ma krew na rekach.
 kreujesz go na bohatera tamtych mrocznych czasow.  kto ci za to placi ?

 --

 HeSk

Dlaczego Kiszczak zdecydowal sie skompromitowac Michnika?