Dlaczego Kosciol potepil 'bandy podziemia'

Data: 2013-01-14 00:42:15
Autor: jr
Dlaczego Kosciol potepil 'bandy podziemia'
....a dlaczego blogoslawil okraglemu meblowi?
Powod jest jeden: Odzyskanie zabranego przez komunistow majatku w pierwszej kolejnosci, zanim o ten majatek zaczna ubiegac sie inni.
:
Dzisiaj Kosciol glosno placze, ze dostal tylko 19%. Rzeczywiscie troche malo - Mistrz Twardowski otrzymal od diabla magiczne moce za swoja dusze i diabel slowa dotrzymal.

Data: 2013-01-14 07:02:07
Autor: abc
Dlaczego Kosciol potepil 'bandy podziemia'
Porozumienie Kościoła z władzą z 1950 r., było straszne i rzeczywiście
zawierało określenie "bandy podziemia". Ale trzeba zrozumieć, w jakiej
sytuacji był wówczas Wyszyński. Komuniści zniszczyli podziemie, opozycję,
prywatną gospodarkę i wzięli się za Kościół.  Aresztowano kardynała Berana
(Czechosłowacja) i kardynała Midszenty'ego (Węgry).

Gdy zaczynała się ofensywa przeciw Kościołowi, Wyszyński chwycił się
rozpaczliwej próby ugody z władzą. Wierzył, że trzeba to przeczekać.  I miał
rację.

Decyzja, którą podjął była dla niego trudna, ale stawką było przetrwanie
Kościoła w Polsce. Dzięki temu Kościół w Polsce przetrwał w znacznie lepszym
stanie niż gdzie indziej.

Data: 2013-01-14 17:09:48
Autor: jr

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:50f39fc9$0$1212$65785112news.neostrada.pl...
| Porozumienie Kościoła z władzą z 1950 r., było straszne i rzeczywiście
| zawierało określenie "bandy podziemia". Ale trzeba zrozumieć, w jakiej
| sytuacji był wówczas Wyszyński.

Powtarzasz w zalosny sposob. Nie obchodzi mnie sytuacja Wyszynskiego ani jego moralne dylematy. Dowodze jedynie, ze jego decyzje mialy fatalne nastepstwa dla polskiego spoleczenstwa (ktore ty uparcie utozsamiasz z polskim kosciolem).

   Komuniści zniszczyli podziemie, opozycję,

Pisalem juz, ze Kosciol walnie sie do tego przyczynil! W czasie niemieckiej okupacji Armia Krajowa mogla liczyc na wszechstronna i ofiarna pomoc ze strony polskiej ludnosci, bez czego nie byla w stanie funkcjonowac. Nozem w plecy powojennego podziemia byla wlasnie polityka Wyszynskiego. To on zlamal kregoslup moralny spoleczenstwa. To dzieki temu nie mielismy ciaglosci podziemia do 1980 roku. Dlatego nie bylo nas stac na 'opozycje' inną jak Michnik i Kuron.

| prywatną gospodarkę i wzięli się za Kościół.  Aresztowano kardynała Berana
| (Czechosłowacja) i kardynała Midszenty'ego (Węgry).

Kardynala Mindszentego uratowali wegierscy powstancy, ktorych on nigdy nie nazwalby 'bandami'.

Data: 2013-01-14 09:48:12
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-14 00:42, jr pisze:
[...]

Każdy uczciwy człowiek (czy instytucja) potępił by bandytów biegających z karabinami po lasach, a pobłogosławił tych którzy pragną osiągnąć porozumienie bez rozlewu krwi. Nie próbój swojego prymitywnego myślenia o świecie przedstawiać jako prawdy objawionej.

Data: 2013-01-14 16:57:27
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kd0gom$hrn$1node2.news.atman.pl...

| Każdy uczciwy człowiek (czy instytucja) potępił by bandytów biegających
| z karabinami po lasach, a pobłogosławił tych którzy pragną osiągnąć
| porozumienie bez rozlewu krwi.

Podobnie rozumowal gubernator Frank, gdy chcial kompromisu z kardynalem Sapiecha.

 Nie próbój swojego prymitywnego myślenia
| o świecie przedstawiać jako prawdy objawionej.

Byc moze moj sposob myslenia jest prymitywny, lecz wymaga tego lojalnosc wobec wlasnego kraju. Ty jestes uczciwy wobec bylego okupanta. Nie przenos wlasnego rozumienia uczciwosci na innych (nie jestes wyrocznia ani uczciwosci, ani madrosci Andrzeju).

Data: 2013-01-14 18:12:35
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-14 16:57, jr pisze:

> [...]
| porozumienie bez rozlewu krwi.

Podobnie rozumowal gubernator Frank, gdy chcial kompromisu z kardynalem

Na kogo podnosili te karabiny ci biegający z nimi w lasach. Mieli odwagę strzelać do sowietów? Oddali w ich kierunku chociaż jeden strzał? Pomijam już tu tych co ten karabin służył im do samoobrony, ich postawę można zrozumieć - wszak groziła im utrata wolności, a w wielu wypadkach nawet życia. Ja o tych którzy to "po 45 roku nie złożyli broni - walczyli dalej", pytam się o co walczyli i z kim - o analfabetyzm dla chłopów i roboli? O powrót  z londyńskiego "wygnania" jaśnie panów dziedziców?

> [...]

wobec wlasnego kraju. Ty jestes uczciwy wobec bylego okupanta. Nie przenos
wlasnego rozumienia uczciwosci na innych (nie jestes wyrocznia ani

Twój prymitywizm polega na braku wszelkich hamulców w legitymizowania wszelakiego q*twa jakie niesie zaraza zwana kapitalizmem.
  I tak z ciekawości jak zapatrujesz się na obecnego okupanta którego sprawili Polakom kapitaliści, panie moralisto, w własnym mniemaniu?

Data: 2013-01-14 21:40:42
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kd1ea9$g3f$2node2.news.atman.pl...
|W dniu 2013-01-14 16:57, jr pisze:
| > |

> [...]
| nawet życia. Ja o tych którzy to "po 45 roku nie złożyli broni -
| walczyli dalej", pytam się o co walczyli i z kim

No jak to z kim?
Walczyli z okupantem, odbijali wiezniow z ubeckich kazamatow, zabijali najbardziej zwyrodnialych oprawcow.

Data: 2013-01-14 21:46:45
Autor: jr
Dlaczego Kosciol potepil 'bandy podziemia'

| Twój prymitywizm polega na braku wszelkich hamulców w legitymizowania
| wszelakiego q*twa jakie niesie zaraza zwana kapitalizmem.

Kapitalizmu nie trzeba legitymizowac. Ludzie nie chcieli feudalizmu, wiec wybrali sobie kapitalizm.

Data: 2013-01-15 11:31:36
Autor: matusm

Użytkownik "jr" <tractusalbus@gru.pl> napisał w wiadomości news:kcvgon$lov$1node2.news.atman.pl...
[...]

Kosciół błogosławił i  współtworzył zebrania konfidentów  okrągłego mebla jako  (mogli nic nie odzyskać i nie uzyskac konkordatu)  jako jeden z konfidentów pod dyktat,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby
czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace

Data: 2013-01-15 15:56:55
Autor: jr

Użytkownik "matusm" <matusm@interia.eu> napisał w wiadomości news:kd3b5i$k4f$1news.task.gda.pl...

| Użytkownik "jr" <tractusalbus@gru.pl> napisał w wiadomości
| >
| Kosciół błogosławił i  współtworzył zebrania konfidentów  okrągłego mebla
| jako  (mogli nic nie odzyskać i nie uzyskac konkordatu)

No... Nareszcie cos od siebie!
Lepiej tyle niż nic.
jb

  jako jeden z

Data: 2013-01-15 16:28:10
Autor: matusm
Dlaczego Kosciol potepil 'bandy podziemia'

No... Nareszcie cos od siebie!
Lepiej tyle niż nic.
jb

Mój fanie dzieki za uznanie ,,,chociaz nadal,,,,,,,,

Data: 2013-01-15 21:57:00
Autor: jr

Użytkownik "matusm" <matusm@interia.eu> napisał w wiadomości news:kd3shi$rmv$1news.task.gda.pl...

| Mój fanie dzieki za uznanie

Wybacz, ale trudno być fanem czyjejś sugnaturki.
jb

Dlaczego Kosciol potepil 'bandy podziemia'