Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.

Data: 2018-08-02 10:46:01
Autor: Bolko
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
Z jednej strony:
"CBOS: 57% Polaków popiera dalsze opodatkowywanie "zamo¿nych" przy czym za zamo¿nych uznaj± osoby od 3500 z³ /m-c netto"

Z drugiej od 6 miesiêcy mam auto z LPG.
I nie widzia³em stacji gdzie by³by wiêcej ni¿ jeden dystrybutor LPG.
A widzia³em stacje bez.
Czyli LPG nie jest popularne.

btw 1

Dzisiaj widzia³em w galerii Forum w gliwicach
samochody z LPG mog± wje¿dzaæ :)

btw 2

Dlaczego jak tankuje LPG to muszê trzymaæ przycisk a paliwa nie?

Data: 2018-08-02 12:27:59
Autor: losspistolss
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
Tankuj tam, gdzie nie ma samoobs³ugi, zatankujesz czêsto taniej, r±k nie pobrudzisz i knefla nie bêdziesz trzyma³.

Data: 2018-08-02 20:53:40
Autor: Myjk
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
Thu, 2 Aug 2018 10:46:01 -0700 (PDT), Bolko
Dlaczego jak tankuje LPG to muszê trzymaæ przycisk a paliwa nie?

Taki hint. ¯ona na stacji zmaga siê z pistoletem, bo jej ci±gle klamka
odbija. Podchodzi go¶æ z dystrybutora obok i mówi: "Przepraszam mogê pomóc?
Bo Pani zdecydowanie za g³êboko sobie wk³ada". --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-08-02 22:48:18
Autor: ToMasz
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
Dlaczego jak tankuje LPG to muszê trzymaæ przycisk a paliwa nie?
1. bo to co jest tanie musi byc do dupy. trzeba i¶æ do galerii handlowej popisaæ siê ze nas staæ wydawaæ forsê w takim przybytku, a jak zobacz± ze masz auto na lpg to¶ cebulak. i wstyd
2. Bo niema fabrycznych aut, które mia³by tylko lpg. mo¿e nie tylko, ale jako g³ówne zasilanie. zamaiast baku, - zbiorniczek na 5 litrów benzyny, tylko do zimnych startów silnika. bez katalizatora, sondy lambda, fitrów cz±setk i czego¶tam. palisz gaz jak w piecyku domowym.
3. bo pseudoinstalacje gazowe bywaj± zawodne. A pamiêtamy o problemach, a nie o spokojnie przejechanych tysi±cach kilometrów. a gazuje siê stare auta, bardziej awaryjne..

ToMasz

Data: 2018-08-02 22:02:30
Autor: Bolko
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
2. Bo niema fabrycznych aut, które mia³by tylko lpg. mo¿e nie tylko, ale jako g³ówne zasilanie. zamaiast baku,
No w³a¶nie dlaczego?
Za cholere nie mogê tego zroumumieæ ¿e nie mogê kupiæ NOWEGO
samochodu z fabryczn± instalacj±.
Nawet tipo który by³ sprzedawany z LPG to i tak instalacja by³a dorabiana
w Polsce.

Data: 2018-08-03 09:33:24
Autor: losspistolss
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
Dacia ma fabryczn± instalkê choæ fachury mówi±, ¿e sza³u nie ma, chodzi o monta¼ i komponenty.

Data: 2018-08-03 10:13:32
Autor: T.
W dniu 2018-08-03 o 07:02, Bolko pisze:
[...]

Jest takich kilka.
Generalnie siê nie da z prostego powodu - teraz s± prawie wy³±cznie silniki z turbin±, co mocno podra¿a instalacjê LPG i w dodatku mog± byæ k³opoty z obrotami. Do niedawna mo¿na by³o zamówiæ Suzuki Vitara, ale w³a¶nie skoñczyli z silnikami wolnoss±cymi. Ostatni Mohikanin to SsangYong Tivoli/XLV. Za 3000 mo¿na zamówiæ instalacjê LPG. Fabryczn±.
T.

Data: 2018-08-03 20:27:45
Autor: Mirek Ptak
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
W dniu 2018-08-03 o 07:02, Bolko pisze:
Za cholere nie mogê tego zroumumieæ ¿e nie mogê kupiæ NOWEGO
samochodu z fabryczn± instalacj±.

Mo¿na jak najbardziej. !00% fabryczna instalacja (montowana na etapie produkcji samochodu a nie u dealera) jest w Oplach. Na przyk³ad Astrze 4 Sedan 1.4 Turbo 140 KM.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2018-08-02 23:27:01
Autor: WS
On Thursday, August 2, 2018 at 10:48:20 PM UTC+2, ToMasz wrote:
[...]

tylko zadnych eko norm by to nie spelnialo...

http://www.auto-swiat.pl/lpg/trujacy-gaz/rqbwr
https://gazeo.pl/informacje/wiadomosci/LPG-a-ekologia,wiadomosc,175.html

3. bo pseudoinstalacje gazowe bywaj± zawodne. A pamiêtamy o problemach, a nie o spokojnie przejechanych tysi±cach kilometrów. a gazuje siê stare auta, bardziej awaryjne..

no i maly zbiornik, ja na baku ON spokojnie 800km przejade, jadac na wakacje nawet 1000km, gdybym mial co 200-300 na stacje jezdzic to...

Data: 2018-08-03 10:00:03
Autor: Budzik
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik WS LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl ...

[...]

To co? Jedziesz jednym ci±giem 800km?
Nie zrozum mnie zle, ja na swoim baku prawie 1800 przejade ale gdybym mog³ jezdzic o polowe taniej to moge sie poswiecic i tankowac co 300-
400km.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2018-08-03 03:09:16
Autor: WS
On Friday, August 3, 2018 at 12:00:22 PM UTC+2, Budzik wrote:

To co? Jedziesz jednym ci±giem 800km?

~800 to wychodzi przy zwyklej, codziennej jezdzie, czyli zaleznie od pory roku tydzien - miesiac

ale juz wyjazd na narty typu Krk - Tyrol ~ 1000km to jednym ciurem, wyjazd ~22, rano pod wyciagiem ;)
+ oczywiscie szybki postoj na kupno winiet i ze 2x WC...

Nie zrozum mnie zle, ja na swoim baku prawie 1800 przejade ale gdybym mog³ jezdzic o polowe taniej to moge sie poswiecic i tankowac co 300-
400km.

kiedys (benzyna wolnossca) liczylem i tak dobrze to jednak nie wychodzilo....
pewnie przy duzych przebiegach jest lepiej, ale mi wychodzil przebieg sredni 16 tys / rok...

Data: 2018-08-03 17:00:08
Autor: Budzik
[...]

Fajne wakacje ;-P

[...]

Hmm... Chyba nie rozumiem... Co ma przebieg roczny do zasiegu na jednym tankowaniu?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Nic tak nie obna¿a ludzkiego charakteru, jak obra¿anie siê
z powodu ¿artu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2018-08-03 21:24:11
Autor: Irokez
W dniu 2018-08-03 o 19:00, Budzik pisze:

Hmm... Chyba nie rozumiem... Co ma przebieg roczny do zasiegu na jednym
tankowaniu?

Czê¶ciej stajesz tankowaæ to mniej kilometrów zrobisz w tym samym czasie.
Proste.

--
Irokez

Data: 2018-08-04 09:00:07
Autor: Budzik
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik Irokez no.email@wp.pl ...

Hmm... Chyba nie rozumiem... Co ma przebieg roczny do zasiegu na
jednym tankowaniu?

Czê¶ciej stajesz tankowaæ to mniej kilometrów zrobisz w tym samym
czasie. Proste.

Hmm, ja jezdze tyle ile musze a nie tyle ile moge :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "mo¿e"; kiedy mówi "mo¿e",
ma na my¶li "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomat±."
Henry Louis Mencken

Data: 2018-08-05 03:46:47
Autor: WS
On Friday, August 3, 2018 at 7:00:41 PM UTC+2, Budzik wrote:

> ale juz wyjazd na narty typu Krk - Tyrol ~ 1000km to jednym ciurem,
> wyjazd ~22, rano pod wyciagiem ;) + oczywiscie szybki postoj na
> kupno winiet i ze 2x WC... > Fajne wakacje ;-P

Zawsze szkoda mi urlopu na takie dojazdy, jak biore 3-5 dni w zimie to robie tak, zeby noca po pracy przejechac, na drugi dzien juz jezdzic na nartach, ostatni dzien narty do konca (~17) i do Krk, czyli przyjazd 2-3 w nocy i... do pracy
Zarwanie jednej nocy jakos mi nie przeszkadza, zazwyczaj jest jeszcze zmiennik

Hmm... Chyba nie rozumiem... Co ma przebieg roczny do zasiegu na jednym tankowaniu?

To juz dotyczylo sensownosci przejscia na LPG - parenascie lat temu liczylem dla wolnossacej astry 1.6 16V i wyszlo mi, ze w moim przypadku to tak sobie...

Data: 2018-08-05 16:59:58
Autor: Budzik
> [...]

czyli przyjazd 2-3 w nocy i... do pracy Zarwanie jednej nocy jakos
mi nie przeszkadza, zazwyczaj jest jeszcze zmiennik
Gdzies tam kiedys wyrasta sie z takiego wariactwa i umeczania:)

[...]

Rozumiem.
U mnie 100 km to 8l beny albo 10 gazu. Srednio.
Czyli na kazde 100 km mam 44z³ vs 20z³ - 24z³ oszczednosci.
Przy 1000km to jest 240z³.
Przy 10.000 2.400 czyli instalacja sie zwraca.
To nei wiem jak moze sie nie op³acac...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2018-08-05 19:11:05
Autor: cef
W dniu 2018-08-05 o 18:59, Budzik pisze:

[...]

To zale¿y. Wszystkie zagazowane jakimi je¼dzi³em generowa³y tyle problemów,
¿e jak pomy¶la³em, ¿e mnie by to mia³o dotyczyæ, to zrezygnowa³em :-),
bo mi wysz³o, ¿e siê nie op³aca.

Data: 2018-08-05 23:56:09
Autor: WS
On Sunday, August 5, 2018 at 7:00:00 PM UTC+2, Budzik wrote:

> [...]
Czyli na kazde 100 km mam 44z³ vs 20z³ - 24z³ oszczednosci..
Przy 1000km to jest 240z³.
Przy 10.000 2.400 czyli instalacja sie zwraca.

Nie pamietam juz, myslalem zakladajac dzial.gosp w 2001, wtedy benzyna byla chyba po 3.50, LPG ???, instalacja gazowa jakiejs sensownej generacji ???
Oczywiscie bralem pod uwage ekstra koszty na mechanikow od gazu itp...
Teraz mam diesla ;)

Data: 2018-08-05 23:12:48
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
Dnia 03 Aug 2018 17:00:08 GMT, Budzik napisa³(a):
[...]

Narty w Alpach ... bardzo fajne :-)
Tylko potem trzeba miec kogos, kto obudzi na wyciagu :-)

Gorzej z powrotem, jak zmeczony po nartach musisz jeszcze cala noc
jechac.

[...]

16kkm ... 53 tankowania co 300km. IMO - nic zlego, raz na tydzien. Ale kiedys jezdzilem 100km dziennie, tankowanie co 2 dni ... w
zasadzie tez nic zlego. Choc jakby tak podsumowac te stracone
kwadranse...

Ale przez takie 1000km cztery tankowania to juz troche wk* :-)

J.

Data: 2018-08-06 03:00:00
Autor: Budzik
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

Oczywi¶cie

Tylko potem trzeba miec kogos, kto obudzi na wyciagu :-)

Ano w³asnie

Gorzej z powrotem, jak zmeczony po nartach musisz jeszcze cala noc
jechac.

Nie mowie bo tez mi sie zdarza³o planowaæ takie wyjazdy.
Po prostu z tego wyros³em. Stwierdzi³em, ze skoro masz czas na wakacje to musi byc tez czas na rozsadny dojazd na te wakacje.

[...]

1000km - 100z³ oszczednosci w kieszeni - nawet liczac ze to sa 4 kwadranse - stówka na godzine - ca³kiem fajnie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Ka¿dy kiedy¶ osi±gnie najwy¿szy stopieñ niekompetencji
Tylko ¿e politycy go osi±gaj± tu¿ po wyborach"

Data: 2018-08-06 00:09:31
Autor: WS
On Monday, August 6, 2018 at 5:10:05 AM UTC+2, Budzik wrote:

> Narty w Alpach ... bardzo fajne :-)

Oczywi¶cie

> Tylko potem trzeba miec kogos, kto obudzi na wyciagu :-)

Ano w³asnie

Nigdy nie mialem z tym problemu, w moim wypadku najgorszy okres to tuz na d ranem (wtedy zazwyczaj zona mnie zmienia na ~2h), jak juz slonko swieci, to problemu nie ma, tylko spac ide przez 21...

 > Gorzej z powrotem, jak zmeczony po nartach musisz jeszcze cala noc
> jechac.

Wraca mi sie zawsze lepiej, zapewne dlatego, ze jestem juz w domu dlugo przed switem, no i wypoczety po urlopie ;)

BTW narty mnie nie mecza, z gorki sie zjezdza, wystarcza sila grawitacji ;)
Przykladowo pierwszy i ostatni dzien na nartach:
https://www.endomondo.com/users/1770735/workouts/1086181819
https://www.endomondo.com/users/1770735/workouts/1089617076

Nie mowie bo tez mi sie zdarza³o planowaæ takie wyjazdy.
Po prostu z tego wyros³em. Stwierdzi³em, ze skoro masz czas na wakacje to musi byc tez czas na rozsadny dojazd na te wakacje.

Moze kiedys... ;)
Na "przedluzony weekend" nie ma u mnie opcji dokladac 2 dni na dojazd, dodatkowo w nocy sie znacznie szybciej jedzie. Choc ostatnio jezdzimy zazwyczaj na dluzej niz 3-4 dni...

Data: 2018-08-06 10:59:59
Autor: Budzik
[...]

No w³asnie - teraz juz tez minimum tydzieñ.
Nawet mi siê 250km na 2-3 dni nie chce jechaæ.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Kiedy delektujemy siê dziwnym i egzotycznym piêknem kwiatów - zdrowo
jest u¶wiadomoæ sobie, ¿e w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia"

Data: 2018-08-06 15:07:23
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "Budzik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA93682D0BE368budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Wszystko od celu zalezy.
Jak sie chce, lub trzeba, to
-250km ... sie wsiada i jedzie, tyle, ze zajmie to 2-4h, w zaleznosci od ilosci autostrad i miast po drodze
-500km ... no niestety 4-8h, 4h - "pol dnia", 8h - "caly dzien".
  Ale mimo tego "caly dzien", to mozna wyjechac np o 7-mej i o 14-tej byc nad morzem.
  Tyle ze ... 2*500km dla dwoch dni to mi sie niezbyt chce, a portfel podpowiada "nie oplaca sie" :-)
-1000km ... no, tu juz autostrady beda, wiec to tak raczej ~10-12h, czyli jednak caly dzien zmarnowany, i drugi na powrot.

J.

Data: 2018-08-06 15:18:57
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "WS"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:06b2fba0-45cf-4f05-813d-807656ca63f2@googlegroups.com...
On Monday, August 6, 2018 at 5:10:05 AM UTC+2, Budzik wrote:
> Narty w Alpach ... bardzo fajne :-)
Oczywi¶cie

> [...]

jak juz slonko swieci, to problemu nie ma, tylko spac ide przez 21...

Moze te 2h pomaga, ... bo tak po 24h na nogach, to ja zasypiam na siedzaco :-)
Problemu w zasadzie nie ma, tylko ktos musi szturchnac przed wysiadaniem z wyciagu :-)

> [...]
BTW narty mnie nie mecza, z gorki sie zjezdza, wystarcza sila grawitacji ;)

Ale nozki pracuja :-)
A tu jeszcze 1000 km ... a lepiej nie zasnac.

Przykladowo pierwszy i ostatni dzien na nartach:
https://www.endomondo.com/users/1770735/workouts/1086181819
https://www.endomondo.com/users/1770735/workouts/1089617076

wow, nie oszukuje tam cos ?
104 km, zakladajac jakies 40km wyciagami i 60km w dol ... szybkie te wyciagi :-)

J.

Data: 2018-08-06 07:29:07
Autor: WS
On Monday, August 6, 2018 at 3:19:24 PM UTC+2, J.F. wrote:

Problemu w zasadzie nie ma, tylko ktos musi szturchnac przed wysiadaniem z wyciagu :-)

e... nie zadrzylo sie jeszcze

> [...]

wow, nie oszukuje tam cos ?
104 km, zakladajac jakies 40km wyciagami i 60km w dol ... szybkie te wyciagi :-)

no nie wiem, nagrane Garminem i skopiowane automatem (tapiriik.com) do endomondo
oryginalne:
https://connect.garmin.com/modern/activity/2561761292
https://connect.garmin.com/modern/activity/2580030837

W sumie glowny powod jazdy na nartach poza PL to wyzsze gory i wlasnie b. szybkie wyciagi, track okolo 100km/dzien to nic specjalnego, tym bardziej meczacego... i tak sporo czasu zajmuje czekanie na zone ;) https://connect.garmin.com/modern/activity/1628552731
https://connect.garmin.com/modern/activity/1628552976
https://connect.garmin.com/modern/activity/1480864481
https://connect.garmin.com/modern/activity/1153560354
https://connect.garmin.com/modern/activity/2464686117

WS

Data: 2018-08-06 17:53:31
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dlaczego LPG jest tak mało popularne.
W dniu .08.2018 o 16:29 WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> pisze:

W sumie glowny powod jazdy na nartach poza PL to wyzsze gory i wlasnie  b. szybkie wyciagi, track okolo 100km/dzien to nic specjalnego, tym  bardziej meczacego... i tak sporo czasu zajmuje czekanie na zone ;)

¦rednia wychodzi bardzo niska - kolejki pod wyci±gami?

TG

Data: 2018-08-06 18:05:36
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2018 o 17:53 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:

[...]

¶lepota, trza do okulisty. W ostatnim zdaniu napisa³e¶ wyja¶nienie :-)

TG

Data: 2018-08-13 20:47:20
Autor: LinFanQri
W dniu 03.08.2018 o 08:27, WS pisze:

no i maly zbiornik, ja na baku ON spokojnie 800km przejade, jadac na
wakacje nawet 1000km, gdybym mial co 200-300 na stacje jezdzic to...

Elektryka ³adujesz ca³± noc aby dojechaæ _DO_ i _Z_ pracy i to ju¿ jest OK?

P.S. TV to ju¿ pranie mózgu widzê robi na potêgê...

P.S. Chyba, ¿e mieszkasz w Australii... tam faktycznie odleg³o¶ci rzêdu ~400 km do obwodnicy nikogo nie dziwi±...

Data: 2018-08-03 10:14:52
Autor: T.
W dniu 2018-08-02 o 19:46, Bolko pisze:
[...]

Jest sporo stacji z samym LPG, wiêc nie do koñca jestem pewny, których jest wiêcej. W mojej okolicy s± 2 osobne stacje LPG i 1 stacja paliw, na której jest LPG.
T.

Data: 2018-08-03 12:29:08
Autor: pueblo
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
Witaj Bolko, 02 sie 2018 w
napisa³e¶/a¶:
I nie widzia³em stacji gdzie by³by wiêcej ni¿ jeden dystrybutor LPG.
A widzia³em stacje bez.
Czyli LPG nie jest popularne.

Niekoniecznie. Stawiam, ¿e tam gdzie nie ma LPG wynika to braku mo¿liwo¶ci dostosowania siê do przepisów budowlanych - musz± byæ zachowane odpowiednie odgleg³o¶ci od zbiorników na i podziemnych z gazem od np. budynków mieszkalnych. Paliwo p³ynne mam mniejsze obostrzenia.

Data: 2018-08-06 09:21:59
Autor: Skolmi
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
W dniu czwartek, 2 sierpnia 2018 19:46:03 UTC+2 u¿ytkownik Bolko napisa³:

I nie widzia³em stacji gdzie by³by wiêcej ni¿ jeden dystrybutor LPG.
A widzia³em stacje bez.

No to mam farta, bo na najbli¿szej mam 4.
A i tak tylko w nocy nie stoi siê w kolejce.

Ludzie z DC pewnie wiedz±, o któr± chodzi ;-)

Data: 2018-08-06 15:50:44
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "Bolko"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:92db1f47-2c0d-4857-982e-8c3443cfb76e@googlegroups.com...
[...]

I narzekasz ?
Dzieki temu do tego jednego dystrybutora nie ma kolejki :-)

A czemu tak malo popularne:
-uzywane diesle potanialy i ludzie mysla, ze bedzie tak samo tanio, a bez wad :-)
-zakazy wjazdow do garazy troche utrudniaja,
-za granica roznie z tym LPG bywa,
-teraz takie nowoczesne silniki, co sie nie gazuja, albo z trudem gazuja,
-a do tych mniej nowoczesnych instalacja tez droga,
-pare wad to lpg ma, np mniejszy bagaznik.

J.

Data: 2018-08-09 08:24:57
Autor: Kviat
W dniu 2018-08-06 o 15:50, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Bolko"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Czyli LPG nie jest popularne.

I narzekasz ?
Dzieki temu do tego jednego dystrybutora nie ma kolejki :-)

Niestety czêsto dystrybutor LPG stoi w rzêdzie z innymi i kolejki takie same. Jak stoi jako ostatni w rzêdzie, to czasem da siê objechaæ tankuj±cego "zwyk³e" paliwo i podjechaæ ty³em.

-zakazy wjazdow do garazy troche utrudniaja,

To jest mit. Nie wiem dlaczego rozpowszechniany.
Nie ma takich zakazów. Je¿eli ju¿, to mo¿e byæ tylko widzimisiê w³a¶ciciela prywatnego parkingu, który w praktyce tego zakazu nie mo¿e wyegzekwowaæ je¿eli to parking z dostêpem publicznym. Prywatny w³a¶ciciel mo¿e sobie najwy¿ej "nie ¿yczyæ" w swoim parkingu samochodu z LPG i nic ponad to.

Osobi¶cie nigdy nie trafi³em na taki parking gdzie by³by zakaz, a trochê latem je¿d¿ê po europie, g³ównie Niemcy, Francja, Hiszpania.
W centrach miast s± parkingi podziemne i zakazów nie ma. Np. trzy dni temu parkowa³em w samym centrum Norymbergi, parking podziemny.

Kto¶ by³by taki uprzejmy i poda³ przyk³ad faktycznie istniej±cego takiego parkingu z zakazem? Bo ja na w³asne oczy jeszcze takiego nie widzia³em.

-za granica roznie z tym LPG bywa,

Pewnie tak, ale mogê napisaæ (mo¿e komu¶ siê przyda), ¿e w krajach, które wymieni³em wy¿ej nie ma ¿adnych problemów. Owszem s± d³u¿sze odcinki bez stacji LPG, np. na trasie za Dreznem do Monachium (albo za Lipskiem do Monachium, zale¿y jak mi siê pojedzie), ale "d³u¿sze" oznacza po prostu kilkadziesi±t kilometrów wiêcej ni¿ normalnie, np. na co drugiej stacji. To ¿aden problem. We Francji jeszcze takie przeskoki spotka³em.
Ale to dotyczy tylko stacji przy autostradach. W razie czego mo¿na zjechaæ z autostrady do byle miasteczka obok i tam LPG jest.
(Przy okazji trzeba pamiêtaæ, ¿e nie wszystkie stacje w tych miasteczkach s± ca³odobowe i w nocy mo¿na siê zdziwiæ).

Drobn± niedogodno¶ci± jest konieczno¶æ posiadania przej¶ciówki do tankowania w Niemczech. We Francji maj± takie same koñcówki jak u nas, za to w Hiszpanii ró¿nie mo¿na trafiæ, nawet na taki inny typ zwany EUROCONNECT (trafi³em tylko raz na tak± stacjê). Tak czy inaczej, na wszelki wypadek wo¿ê wszystkie przej¶ciówki ;)

-pare wad to lpg ma, np mniejszy bagaznik.

To prawda. Akurat u mnie zbiornik LPG jest w miejscu (we wg³êbieniu) przeznaczonym na ko³o zapasowe, wiêc ko³o w pokrowcu trochê miejsca zajmuje. Dla mnie to ¿aden problem bo mam spory baga¿nik i tego nie odczuwam.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-08-09 08:01:10
Autor: Mateusz Viste
On Thu, 09 Aug 2018 08:24:57 +0200, Kviat wrote:
[...]

Z tym siê nie zgodzê. We Francji LPG jest niezwykle ma³o popularne. Moja Niva ma LPG, wiêc wiem :) Najbli¿sza stacja LPG ode mnie to 60km, i to stacja na autostradzie na której cena gazu jest kosmiczna. Taka "normalna" stacja to 100km. Bywaj± oczywi¶cie regiony gdzie zagêszczenie jest wiêksze, ale to ¿adna zasada. Generalnie nie ma parcia na gaz, jak to ma miejsce w PL. Historycznie Francuzi masowo brali ropê, bo rz±d g³osi³ ¿e to jest dobre. Teraz rz±d zmieni³ zdanie wiêc mo¿e sytuacja LPG te¿ siê zmieni, ale póki co jest jak jest.

[...]

U mnie zbiornik jest pod tylnim zderzakiem, wiêc miejsca w ogóle nie zajmuje. Wszystko zale¿y od konstrukcji auta.

Mateusz

Data: 2018-08-09 11:44:08
Autor: Kviat
[...]

Tak, o tych miasteczkach to pisa³em w kontek¶cie Niemiec, o Francji wspomnia³em przy okazji.
We Francji w ogóle k³opot z takim zje¿d¿aniem do miasteczek, bo to za ka¿dym razem bramki i p³acenie.
Ale na autostradzie LPG jest dostêpne bez k³opotów.

i to
stacja na autostradzie na której cena gazu jest kosmiczna.

To fakt. Nie wiem jak w tym roku, ale w zesz³ym to by³o ok. 0.20 Euro/l
Do zbiornika u mnie wchodzi ok.36 l, wiêc ró¿nica ok. 7Euro na jednym tankowaniu nie powoduje siwizny. Jak siê tylko przelatuje przez Francjê to na 2 mo¿e 3 tankowania wychodzi ok. 70-100 z³ ró¿nicy. Nie ma siê o co biæ :)
We Francji bardziej bol± koszty p³atnych autostrad.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-08-09 12:05:03
Autor: Kviat
W dniu 2018-08-09 o 11:44, Kviat pisze:

i to
stacja na autostradzie na której cena gazu jest kosmiczna.

To fakt. Nie wiem jak w tym roku, ale w zesz³ym to by³o ok. 0.20 Euro/l

Kurcze. Zabrzmia³o jakby to by³a cena za litr :):)
Oczywi¶cie chodzi³o mi o ró¿nicê 0.2 E miêdzy cen± na stacji autostradowej, a tymi poza autostrad±.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-08-09 09:06:51
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
Dnia Thu, 9 Aug 2018 08:24:57 +0200, Kviat napisa³(a):
W dniu 2018-08-06 o 15:50, J.F. pisze:
-zakazy wjazdow do garazy troche utrudniaja,

To jest mit. Nie wiem dlaczego rozpowszechniany.
Nie ma takich zakazów. Je¿eli ju¿, to mo¿e byæ tylko widzimisiê

Wiele poznikalo, ale ciagle widuje.

[...]

A jak to "prywatny" parking wspolnoty mieszkaniowej pod blokiem?

[...]

U nas przez dlug czas tez nie bylo zakazow. Bo i LPG nie bylo.
Biorac pod uwage popularnosc LPG w Niemczech ... moze nie zauwazyli "problemu".

Do Anglii tez nie dojedziesz https://www.eurotunnel.com/uk/site-information/lpg/

[zeby bylo smieszniej - to mozesz przewozic do 50kg LPG w przenosnych
butlach lub stalych zbiornikach, byle ich nie uzywac do napedzania
silnika - musi maja jakas umowe z urzedem skarbowym Jej Wysokosci :-)]

[...]

Otoz to ...

[...]

A kola coraz wieksze i sporo miejsca w bagazniku zajmuja :-)

A tak naprawde ... przeciez to tylko kwestia podatkow.
Ulga podatkowa w zamian za "zepsucie" samochodu ...

J.

Data: 2018-08-09 11:29:29
Autor: Kviat
W dniu 2018-08-09 o 09:06, J.F. pisze:
[...]

Piszesz, ¿e wiele poznika³o, a ja w ogóle nie przypominam sobie ¿ebym kiedykolwiek taki parking z zakazem widzia³.

[...]

A to nie wiem. Ja piszê tylko o takich z publicznym dostêpem, miejskie, przy galeriach handlowych itp.

[...]

Hmmm... zabrzmia³o tak, jakby teraz te zakazy by³y :)
To ja w³a¶nie siê pytam, gdzie jest taki parking? Chêtnie bym takie cudo zobaczy³ na w³asne oczy :)

Biorac pod uwage popularnosc LPG w Niemczech ... moze nie zauwazyli
"problemu".

Ale LPG jest w Niemczech do¶æ popularny. Zdarzaj± siê stacje bez LPG, ale na wiêkszo¶ci jednak jest. Chyba nie bez powodu.

Do Anglii tez nie dojedziesz
https://www.eurotunnel.com/uk/site-information/lpg/

Wprawdzie nie wybieram siê tam w najbli¿szej przysz³o¶ci, ale dziêki za informacjê, warto wiedzieæ i zapamiêtaæ.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-08-09 12:38:03
Autor: T.
W dniu 2018-08-09 o 11:29, Kviat pisze:
[...]

Podobno podobne zakazy obowi±zujê w kilku alpejskich tunelach.
"Eurotunel te¿ ich nie przyjmuje, podobnie wiêkszo¶æ najd³u¿szych tuneli alpejskich, zw³aszcza ¿e w Austrii i Szwajcarii auta na gaz stanowi± rzadko¶æ ­ mówi Cezary Kasprowicz, prezes zarz±du PZM Travel. Za z³amanie zakazu gro¿± wysokie kary pieniê¿ne. ­ Po kilku du¿ych po¿arach w alpejskich tunelach znacznie zaostrzono przepisy dotycz±ce wentylacji i zabezpieczenia przeciwpo¿arowego ­ t³umaczy dr Wojciech Grodecki, który bra³ udzia³ w budowie tunelu pod Mont Blanc. "
T.

Data: 2018-08-09 14:46:35
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "Kviat" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5b6c0979$0$606$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Widac za mlody jestes :-)
Kiedys byly masowe wrecz ... ciekawe co sie stalo, ze poznikaly.

https://www.youtube.com/watch?v=V0U5O_Ld6UA
https://www.youtube.com/watch?v=WmVMTsPh_6k
5s

P.S. A ten znak to prawny ? Tzn wymieniony w rozporzadzeniu ?

http://moto.pl/MotoPL/1,111276,6524212,Czy_autom_z_LPG_wolno_parkowac_pod_ziemia_.html
"Dokumentem reguluj±cym kwestiê parkowania pod ziemi± jest jedynie rozporz±dzenie Ministra Infrastruktury dotycz±ce wentylacji parkingów. W tych, w których parkuj± samochody zasilane LPG i podziemnych musi byæ wentylacja "mechaniczna, sterowana czujkami niedopuszczalnego poziomu stê¿enia gazu propan-butan" (rozporz±dzenie MI z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie i jego nowelizacja z 12 marca 2009 r.)"

teraz sprawdzic jak bylo w 2002, jak w 2009, jak przed 2002, i jak obecnie ... no i przekonac wspolnote, ze musi zainwestowac, bo Kowalski ma auto na gaz :-)

[...]

A pod domem trzeba jakos parkowac :-)

[...]

Potem sie pojawily. Bo wczesniej ... po co mieliby zakazywac :-)

[...]

https://de.statista.com/statistik/daten/studie/154370/umfrage/anzahl-der-autogas-fahrzeuge-in-deutschland/

w 2006 niemal nie istnial, w 2008 moglo sie wydawac ze nie ma problemu,
dopiero pozniej ... ale  oni maja 45 mln samochodow ... 1% ...

Do Anglii tez nie dojedziesz
https://www.eurotunnel.com/uk/site-information/lpg/
Wprawdzie nie wybieram siê tam w najbli¿szej przysz³o¶ci, ale dziêki za informacjê, warto wiedzieæ i zapamiêtaæ.

Ale mozna promem.

J.

Data: 2018-08-09 14:55:06
Autor: T.
W dniu 2018-08-09 o 14:46, J.F. pisze:
[...]

Ciekaw jestem, czy mo¿na wjechaæ z pustym zbiornikiem gazu?
T.

Data: 2018-08-09 15:00:40
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "T."  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5b6c39aa$0$622$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przeciez wyraznie napisane - nie.
Pusty, pelny - nie wolno, bo nie.

A cztery butle po 11 kg w kamperze wolno miec :-)

J.

Data: 2018-08-09 17:56:06
Autor: kk
[...]

Pitolenie "najlepiej gdyby w³a¶ciciele przystosowali gara¿e". To chyba w³a¶ciciel sam wie co mu siê op³aca. Zawsze mo¿na sobie kupiæ taki parking i przystosowaæ tylko trzeba mieæ trochê siana.

https://www.youtube.com/watch?v=WmVMTsPh_6k
5s

To przejazd Twizy? :-)

P.S. A ten znak to prawny ? Tzn wymieniony w rozporzadzeniu ?

No przecie¿ jasne, ¿e nie, ale co z tego, jak nie mo¿na to nie mo¿na, nie tylko znaki reguluj± prawa.

Data: 2018-08-09 18:40:35
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "kk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pkho6n$k2p$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Kredyt mozna wziac w banku i kupic :-)

[...]

Ale jesli w PoRD nie zakazane, ani w innym przepisie o ogolnym zastosowaniu,
to powinna byc jakas informacja, ze tu nie mozna.

Ale nie w formie nieokreslonego szyldu bez mocy prawnej :-)

J.

Data: 2018-08-09 20:01:33
Autor: kk
W dniu 2018-08-09 o 18:40, J.F. pisze:
[...]

To we¼ i kup :-)

[...]

Mandatu za to nie dostaniesz :-)

Data: 2018-08-09 23:17:25
Autor: Kviat
[...]

Dziêkujê.
:):)

Kiedys byly masowe wrecz ... ciekawe co sie stalo, ze poznikaly.

https://www.youtube.com/watch?v=V0U5O_Ld6UA

Zaskoczy³e¶ mnie :)

teraz sprawdzic jak bylo w 2002, jak w 2009, jak przed 2002, i jak obecnie ... no i przekonac wspolnote, ze musi zainwestowac, bo Kowalski ma auto na gaz :-)

2002 to prehistoria w motoryzacji :)
Prawie maszyny parowe :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-08-10 06:59:25
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
Dnia Thu, 9 Aug 2018 23:17:25 +0200, Kviat napisa³(a):
[...]

I to calkiem nowy film ...

[...]

Ale my tu o garazach a nie mototoryzacji.

Z tego co widze - w 2009 do rozporzadzenia dopisano punkt o tej
wentylacji, co z jednej strony nalozylo nowe obowiazki, ale z drugiej
.... otwarlo furtke. Bo wczesniej tez widzialem, tylko nie bardzo
wiadomo dlaczego.

Od poczatku (2002) byl taki par 157
8. Instalacje gazowe zasilane gazem o gestosci
wiekszej od gestosci powietrza nie moga byc stosowane
w pomieszczeniach, których poziom podlogi znajduje
sie ponizej otaczaj?cego terenu oraz w których
znajduja sie studzienki lub kanaly instalacyjne i rewizyjne
ponizej podlogi

No i nie wiadomo - chodzi o instalacje budynku, czy w ogole - nawet w
samochodach :-)

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20020750690

A co przed 2002 ?

J.

Data: 2018-08-09 17:58:02
Autor: kk
W dniu 2018-08-09 o 08:24, Kviat pisze:
[...]

W³a¶ciciel decyduje, Ty mo¿esz sobe chcieæ wjechaæ i nic ponad to. :-)

Data: 2018-08-09 18:35:45
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "kk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pkhoab$k2p$2@news.icm.edu.pl...
[...]

Zazwyczaj to jeszcze mozesz wjechac, bo nikt nie patrzy.

Pytanie tylko co bedzie, jak ktos spojrzy i zauwazy ...

J.

Data: 2018-08-06 23:45:10
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 02.08.2018 o 19:46, Bolko pisze:
I nie widzia³em stacji gdzie by³by wiêcej ni¿ jeden dystrybutor LPG.

Tutaj masz 4:

https://i.imgur.com/F86vQa9.png :)

--
Pozdrawiam,