Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.

Data: 2018-08-06 15:50:44
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "Bolko"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:92db1f47-2c0d-4857-982e-8c3443cfb76e@googlegroups.com...
Z jednej strony:
"CBOS: 57% Polaków popiera dalsze opodatkowywanie "zamo¿nych" przy czym za zamo¿nych uznaj± osoby od 3500 z³ /m-c netto"
Z drugiej od 6 miesiêcy mam auto z LPG.
I nie widzia³em stacji gdzie by³by wiêcej ni¿ jeden dystrybutor LPG.
A widzia³em stacje bez.
Czyli LPG nie jest popularne.

I narzekasz ?
Dzieki temu do tego jednego dystrybutora nie ma kolejki :-)

A czemu tak malo popularne:
-uzywane diesle potanialy i ludzie mysla, ze bedzie tak samo tanio, a bez wad :-)
-zakazy wjazdow do garazy troche utrudniaja,
-za granica roznie z tym LPG bywa,
-teraz takie nowoczesne silniki, co sie nie gazuja, albo z trudem gazuja,
-a do tych mniej nowoczesnych instalacja tez droga,
-pare wad to lpg ma, np mniejszy bagaznik.

J.

Data: 2018-08-09 08:24:57
Autor: Kviat
W dniu 2018-08-06 o 15:50, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Bolko"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Czyli LPG nie jest popularne.

I narzekasz ?
Dzieki temu do tego jednego dystrybutora nie ma kolejki :-)

Niestety czêsto dystrybutor LPG stoi w rzêdzie z innymi i kolejki takie same. Jak stoi jako ostatni w rzêdzie, to czasem da siê objechaæ tankuj±cego "zwyk³e" paliwo i podjechaæ ty³em.

-zakazy wjazdow do garazy troche utrudniaja,

To jest mit. Nie wiem dlaczego rozpowszechniany.
Nie ma takich zakazów. Je¿eli ju¿, to mo¿e byæ tylko widzimisiê w³a¶ciciela prywatnego parkingu, który w praktyce tego zakazu nie mo¿e wyegzekwowaæ je¿eli to parking z dostêpem publicznym. Prywatny w³a¶ciciel mo¿e sobie najwy¿ej "nie ¿yczyæ" w swoim parkingu samochodu z LPG i nic ponad to.

Osobi¶cie nigdy nie trafi³em na taki parking gdzie by³by zakaz, a trochê latem je¿d¿ê po europie, g³ównie Niemcy, Francja, Hiszpania.
W centrach miast s± parkingi podziemne i zakazów nie ma. Np. trzy dni temu parkowa³em w samym centrum Norymbergi, parking podziemny.

Kto¶ by³by taki uprzejmy i poda³ przyk³ad faktycznie istniej±cego takiego parkingu z zakazem? Bo ja na w³asne oczy jeszcze takiego nie widzia³em.

-za granica roznie z tym LPG bywa,

Pewnie tak, ale mogê napisaæ (mo¿e komu¶ siê przyda), ¿e w krajach, które wymieni³em wy¿ej nie ma ¿adnych problemów. Owszem s± d³u¿sze odcinki bez stacji LPG, np. na trasie za Dreznem do Monachium (albo za Lipskiem do Monachium, zale¿y jak mi siê pojedzie), ale "d³u¿sze" oznacza po prostu kilkadziesi±t kilometrów wiêcej ni¿ normalnie, np. na co drugiej stacji. To ¿aden problem. We Francji jeszcze takie przeskoki spotka³em.
Ale to dotyczy tylko stacji przy autostradach. W razie czego mo¿na zjechaæ z autostrady do byle miasteczka obok i tam LPG jest.
(Przy okazji trzeba pamiêtaæ, ¿e nie wszystkie stacje w tych miasteczkach s± ca³odobowe i w nocy mo¿na siê zdziwiæ).

Drobn± niedogodno¶ci± jest konieczno¶æ posiadania przej¶ciówki do tankowania w Niemczech. We Francji maj± takie same koñcówki jak u nas, za to w Hiszpanii ró¿nie mo¿na trafiæ, nawet na taki inny typ zwany EUROCONNECT (trafi³em tylko raz na tak± stacjê). Tak czy inaczej, na wszelki wypadek wo¿ê wszystkie przej¶ciówki ;)

-pare wad to lpg ma, np mniejszy bagaznik.

To prawda. Akurat u mnie zbiornik LPG jest w miejscu (we wg³êbieniu) przeznaczonym na ko³o zapasowe, wiêc ko³o w pokrowcu trochê miejsca zajmuje. Dla mnie to ¿aden problem bo mam spory baga¿nik i tego nie odczuwam.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-08-09 08:01:10
Autor: Mateusz Viste
On Thu, 09 Aug 2018 08:24:57 +0200, Kviat wrote:
[...]

Z tym siê nie zgodzê. We Francji LPG jest niezwykle ma³o popularne. Moja Niva ma LPG, wiêc wiem :) Najbli¿sza stacja LPG ode mnie to 60km, i to stacja na autostradzie na której cena gazu jest kosmiczna. Taka "normalna" stacja to 100km. Bywaj± oczywi¶cie regiony gdzie zagêszczenie jest wiêksze, ale to ¿adna zasada. Generalnie nie ma parcia na gaz, jak to ma miejsce w PL. Historycznie Francuzi masowo brali ropê, bo rz±d g³osi³ ¿e to jest dobre. Teraz rz±d zmieni³ zdanie wiêc mo¿e sytuacja LPG te¿ siê zmieni, ale póki co jest jak jest.

[...]

U mnie zbiornik jest pod tylnim zderzakiem, wiêc miejsca w ogóle nie zajmuje. Wszystko zale¿y od konstrukcji auta.

Mateusz

Data: 2018-08-09 11:44:08
Autor: Kviat
[...]

Tak, o tych miasteczkach to pisa³em w kontek¶cie Niemiec, o Francji wspomnia³em przy okazji.
We Francji w ogóle k³opot z takim zje¿d¿aniem do miasteczek, bo to za ka¿dym razem bramki i p³acenie.
Ale na autostradzie LPG jest dostêpne bez k³opotów.

i to
stacja na autostradzie na której cena gazu jest kosmiczna.

To fakt. Nie wiem jak w tym roku, ale w zesz³ym to by³o ok. 0.20 Euro/l
Do zbiornika u mnie wchodzi ok.36 l, wiêc ró¿nica ok. 7Euro na jednym tankowaniu nie powoduje siwizny. Jak siê tylko przelatuje przez Francjê to na 2 mo¿e 3 tankowania wychodzi ok. 70-100 z³ ró¿nicy. Nie ma siê o co biæ :)
We Francji bardziej bol± koszty p³atnych autostrad.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-08-09 12:05:03
Autor: Kviat
W dniu 2018-08-09 o 11:44, Kviat pisze:

i to
stacja na autostradzie na której cena gazu jest kosmiczna.

To fakt. Nie wiem jak w tym roku, ale w zesz³ym to by³o ok. 0.20 Euro/l

Kurcze. Zabrzmia³o jakby to by³a cena za litr :):)
Oczywi¶cie chodzi³o mi o ró¿nicê 0.2 E miêdzy cen± na stacji autostradowej, a tymi poza autostrad±.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-08-09 09:06:51
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
Dnia Thu, 9 Aug 2018 08:24:57 +0200, Kviat napisa³(a):
W dniu 2018-08-06 o 15:50, J.F. pisze:
-zakazy wjazdow do garazy troche utrudniaja,

To jest mit. Nie wiem dlaczego rozpowszechniany.
Nie ma takich zakazów. Je¿eli ju¿, to mo¿e byæ tylko widzimisiê

Wiele poznikalo, ale ciagle widuje.

[...]

A jak to "prywatny" parking wspolnoty mieszkaniowej pod blokiem?

[...]

U nas przez dlug czas tez nie bylo zakazow. Bo i LPG nie bylo.
Biorac pod uwage popularnosc LPG w Niemczech ... moze nie zauwazyli "problemu".

Do Anglii tez nie dojedziesz https://www.eurotunnel.com/uk/site-information/lpg/

[zeby bylo smieszniej - to mozesz przewozic do 50kg LPG w przenosnych
butlach lub stalych zbiornikach, byle ich nie uzywac do napedzania
silnika - musi maja jakas umowe z urzedem skarbowym Jej Wysokosci :-)]

[...]

Otoz to ...

[...]

A kola coraz wieksze i sporo miejsca w bagazniku zajmuja :-)

A tak naprawde ... przeciez to tylko kwestia podatkow.
Ulga podatkowa w zamian za "zepsucie" samochodu ...

J.

Data: 2018-08-09 11:29:29
Autor: Kviat
W dniu 2018-08-09 o 09:06, J.F. pisze:
[...]

Piszesz, ¿e wiele poznika³o, a ja w ogóle nie przypominam sobie ¿ebym kiedykolwiek taki parking z zakazem widzia³.

[...]

A to nie wiem. Ja piszê tylko o takich z publicznym dostêpem, miejskie, przy galeriach handlowych itp.

[...]

Hmmm... zabrzmia³o tak, jakby teraz te zakazy by³y :)
To ja w³a¶nie siê pytam, gdzie jest taki parking? Chêtnie bym takie cudo zobaczy³ na w³asne oczy :)

Biorac pod uwage popularnosc LPG w Niemczech ... moze nie zauwazyli
"problemu".

Ale LPG jest w Niemczech do¶æ popularny. Zdarzaj± siê stacje bez LPG, ale na wiêkszo¶ci jednak jest. Chyba nie bez powodu.

Do Anglii tez nie dojedziesz
https://www.eurotunnel.com/uk/site-information/lpg/

Wprawdzie nie wybieram siê tam w najbli¿szej przysz³o¶ci, ale dziêki za informacjê, warto wiedzieæ i zapamiêtaæ.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-08-09 12:38:03
Autor: T.
W dniu 2018-08-09 o 11:29, Kviat pisze:
[...]

Podobno podobne zakazy obowi±zujê w kilku alpejskich tunelach.
"Eurotunel te¿ ich nie przyjmuje, podobnie wiêkszo¶æ najd³u¿szych tuneli alpejskich, zw³aszcza ¿e w Austrii i Szwajcarii auta na gaz stanowi± rzadko¶æ ­ mówi Cezary Kasprowicz, prezes zarz±du PZM Travel. Za z³amanie zakazu gro¿± wysokie kary pieniê¿ne. ­ Po kilku du¿ych po¿arach w alpejskich tunelach znacznie zaostrzono przepisy dotycz±ce wentylacji i zabezpieczenia przeciwpo¿arowego ­ t³umaczy dr Wojciech Grodecki, który bra³ udzia³ w budowie tunelu pod Mont Blanc. "
T.

Data: 2018-08-09 14:46:35
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "Kviat" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5b6c0979$0$606$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Widac za mlody jestes :-)
Kiedys byly masowe wrecz ... ciekawe co sie stalo, ze poznikaly.

https://www.youtube.com/watch?v=V0U5O_Ld6UA
https://www.youtube.com/watch?v=WmVMTsPh_6k
5s

P.S. A ten znak to prawny ? Tzn wymieniony w rozporzadzeniu ?

http://moto.pl/MotoPL/1,111276,6524212,Czy_autom_z_LPG_wolno_parkowac_pod_ziemia_.html
"Dokumentem reguluj±cym kwestiê parkowania pod ziemi± jest jedynie rozporz±dzenie Ministra Infrastruktury dotycz±ce wentylacji parkingów. W tych, w których parkuj± samochody zasilane LPG i podziemnych musi byæ wentylacja "mechaniczna, sterowana czujkami niedopuszczalnego poziomu stê¿enia gazu propan-butan" (rozporz±dzenie MI z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie i jego nowelizacja z 12 marca 2009 r.)"

teraz sprawdzic jak bylo w 2002, jak w 2009, jak przed 2002, i jak obecnie ... no i przekonac wspolnote, ze musi zainwestowac, bo Kowalski ma auto na gaz :-)

[...]

A pod domem trzeba jakos parkowac :-)

[...]

Potem sie pojawily. Bo wczesniej ... po co mieliby zakazywac :-)

[...]

https://de.statista.com/statistik/daten/studie/154370/umfrage/anzahl-der-autogas-fahrzeuge-in-deutschland/

w 2006 niemal nie istnial, w 2008 moglo sie wydawac ze nie ma problemu,
dopiero pozniej ... ale  oni maja 45 mln samochodow ... 1% ...

Do Anglii tez nie dojedziesz
https://www.eurotunnel.com/uk/site-information/lpg/
Wprawdzie nie wybieram siê tam w najbli¿szej przysz³o¶ci, ale dziêki za informacjê, warto wiedzieæ i zapamiêtaæ.

Ale mozna promem.

J.

Data: 2018-08-09 14:55:06
Autor: T.
W dniu 2018-08-09 o 14:46, J.F. pisze:
[...]

Ciekaw jestem, czy mo¿na wjechaæ z pustym zbiornikiem gazu?
T.

Data: 2018-08-09 15:00:40
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "T."  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5b6c39aa$0$622$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przeciez wyraznie napisane - nie.
Pusty, pelny - nie wolno, bo nie.

A cztery butle po 11 kg w kamperze wolno miec :-)

J.

Data: 2018-08-09 17:56:06
Autor: kk
[...]

Pitolenie "najlepiej gdyby w³a¶ciciele przystosowali gara¿e". To chyba w³a¶ciciel sam wie co mu siê op³aca. Zawsze mo¿na sobie kupiæ taki parking i przystosowaæ tylko trzeba mieæ trochê siana.

https://www.youtube.com/watch?v=WmVMTsPh_6k
5s

To przejazd Twizy? :-)

P.S. A ten znak to prawny ? Tzn wymieniony w rozporzadzeniu ?

No przecie¿ jasne, ¿e nie, ale co z tego, jak nie mo¿na to nie mo¿na, nie tylko znaki reguluj± prawa.

Data: 2018-08-09 18:40:35
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "kk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pkho6n$k2p$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Kredyt mozna wziac w banku i kupic :-)

[...]

Ale jesli w PoRD nie zakazane, ani w innym przepisie o ogolnym zastosowaniu,
to powinna byc jakas informacja, ze tu nie mozna.

Ale nie w formie nieokreslonego szyldu bez mocy prawnej :-)

J.

Data: 2018-08-09 20:01:33
Autor: kk
W dniu 2018-08-09 o 18:40, J.F. pisze:
[...]

To we¼ i kup :-)

[...]

Mandatu za to nie dostaniesz :-)

Data: 2018-08-09 23:17:25
Autor: Kviat
[...]

Dziêkujê.
:):)

Kiedys byly masowe wrecz ... ciekawe co sie stalo, ze poznikaly.

https://www.youtube.com/watch?v=V0U5O_Ld6UA

Zaskoczy³e¶ mnie :)

teraz sprawdzic jak bylo w 2002, jak w 2009, jak przed 2002, i jak obecnie ... no i przekonac wspolnote, ze musi zainwestowac, bo Kowalski ma auto na gaz :-)

2002 to prehistoria w motoryzacji :)
Prawie maszyny parowe :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-08-10 06:59:25
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
Dnia Thu, 9 Aug 2018 23:17:25 +0200, Kviat napisa³(a):
[...]

I to calkiem nowy film ...

[...]

Ale my tu o garazach a nie mototoryzacji.

Z tego co widze - w 2009 do rozporzadzenia dopisano punkt o tej
wentylacji, co z jednej strony nalozylo nowe obowiazki, ale z drugiej
.... otwarlo furtke. Bo wczesniej tez widzialem, tylko nie bardzo
wiadomo dlaczego.

Od poczatku (2002) byl taki par 157
8. Instalacje gazowe zasilane gazem o gestosci
wiekszej od gestosci powietrza nie moga byc stosowane
w pomieszczeniach, których poziom podlogi znajduje
sie ponizej otaczaj?cego terenu oraz w których
znajduja sie studzienki lub kanaly instalacyjne i rewizyjne
ponizej podlogi

No i nie wiadomo - chodzi o instalacje budynku, czy w ogole - nawet w
samochodach :-)

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20020750690

A co przed 2002 ?

J.

Data: 2018-08-09 17:58:02
Autor: kk
W dniu 2018-08-09 o 08:24, Kviat pisze:
[...]

W³a¶ciciel decyduje, Ty mo¿esz sobe chcieæ wjechaæ i nic ponad to. :-)

Data: 2018-08-09 18:35:45
Autor: J.F.
Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.
U¿ytkownik "kk"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pkhoab$k2p$2@news.icm.edu.pl...
[...]

Zazwyczaj to jeszcze mozesz wjechac, bo nikt nie patrzy.

Pytanie tylko co bedzie, jak ktos spojrzy i zauwazy ...

J.

Dlaczego LPG jest tak ma³o popularne.