Dlaczego Michnik nienawidzi Polakow?

Data: 2009-11-24 17:21:02
Autor: Karol
Dlaczego Michnik nienawidzi Polakow?

....jednym z Polakow, ktorego nienawidzi Nadredaktor GW, Michnik, jest prof. Kazimierz Z. Poznański, autor ksiazki opisujacej dzialania *ludzi
honoru*, ktore doprowadzily do zniszczenia Polski
(kto nie wie, niech koniecznie przeczyta). Ponizej wklejam fragment z tego
opracowania.

Wielki Przekręt.  Klęska Polskich Reform
  Przedmiotem książki jest proces półdarmowej wyprzedaży większości polskiego
majątku obcym inwestorom. Nazywam tę operację "wielkim przekrętem", gdyż zwrot
ten najlepiej oddaje sposób wyzbycia się majątku. Jedni twierdzą, że groził
koniec świata, więc szybko trzeba było sprzedać obcym, bo mieli środki.
Argument ten, podobnie jak opinia, że kapitał poszedł tanio, bo był niewiele
wart, jest niepoważny. W istocie spieszono się, gdyż urzędnicy odpowiedzialni
za sprzedaż mieli mało czasu na ukartowane przetargi. Chodzi o transakcje, w
których obcych nabywców przyciąga się głównie na przynętę zaniżonych cen w
zamian za osobiste korzyści, w tym zwłaszcza, prowizje.
   Ponieważ - jak wyliczam - majątek banku i przemysłu jest sprzedawany za
najwyżej dziesięć procent jego wartości, Polska po drodze do kapitalizmu gubi
pozostałe dziewięćdziesiąt procent. Te dziewięćdziesiąt procent wycieka do
nabywców za granicę, zamiast zasilić słabowitą gospodarkę, którą zostawił
komunizm. Za niezrealizowane wpływy można było powiększyć majątek dokładnie o
te dziewięćdziesiąt procent, co pociągnęłoby za sobą proporcjonalny wzrost
globalnej produkcji. Na taką ogromną stratę narażono społeczeństwo, żeby
osiągnąć prowizje, stanowiące tylko ułamek wartości kapitału.

http://www.anonimus.com.pl/index13.html

Data: 2009-11-24 20:01:21
Autor: Prawusek
"Karol " <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message

[...]

    Dlatego też powinna zostać przeprowadzona renacjonalizacja bez
odszkodowań. Uzasadniona, bo aby dokonać takiej sprzedaży trzeba było
dokonać przestępstwa, co czyni wszystkie "umowy" nieważne.
I będą ręce do ręcznej pracy na Żuławach....

Data: 2009-11-24 19:27:49
Autor: Karol
Prawusek <prawusek@interia.pl> napisał(a):
> [...]

dokonać przestępstwa, co czyni wszystkie "umowy" nieważne.
I będą ręce do ręcznej pracy na Żuławach....

szczerze piszac tez tak uwazam, tylko czy to jest mozliwe po ponad 20 latach
tej hucpy i zawlaszczenia Polski, wiadomo przez kogo? --

Data: 2009-11-24 20:56:16
Autor: Prawusek

" Karol" <jef_f@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message

> [...]

latach
tej hucpy i zawlaszczenia Polski, wiadomo przez kogo?

Potrzebna jest wola i czyn.

Data: 2009-11-24 21:41:33
Autor: matusm

Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hehdtk$lm2$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

latach
tej hucpy i zawlaszczenia Polski, wiadomo przez kogo?

Potrzebna jest wola i czyn. a nadal,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Pozdrowienia
matusm

Data: 2009-11-25 10:51:08
Autor: Tomek

Użytkownik " Karol" <jef_f@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hehc3k$t12$1inews.gazeta.pl...
> [...]

szczerze piszac tez tak uwazam, tylko czy to jest mozliwe po ponad 20 latach
tej hucpy i zawlaszczenia Polski, wiadomo przez kogo?

Poczekaj na następną prywatyzacje - PKP, energetykę, przedsiębiorstwa komunalne, resztkę banków. I będzie za niedługo tak, jak chciał Frank - Polak ma umieć podpisać się, liczyć do 500 i pracować na rzecz swoich panów. Dodam, że te prawie 70 lat po wojnie doszły by może nowe postulaty - oglądać TVN, czytać GW i nie myśleć, nie myśleć...
Tomek

Data: 2009-11-25 05:04:38
Autor: zbig
On 24 Lis, 18:21, "Karol " <je...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
[...]
 A skąd ty Kaniadyjczyku wiesz,że Michnik nienawidzi Polaków. Piszesz
gołosłownie, że nienawidzi prof. Poznańskiego, choć nie wiem tak
naprawdę za co. Michnik w tekście Poznańskiego w ogóle nie występuje.
Ja owszem, Polaków nie lubię, zwłaszcza takich co szczęścia szukają za
granicą i stamtąd mędrkują.
Ale co ma do tego Michnik?

Dlaczego Michnik nienawidzi Polakow?