Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?

Data: 2012-12-03 14:21:07
Autor: xan
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?
Z tego co wiem i mówi± starsi ludzie (nawet moherowi zagorzali zwolennicy PiS), Polska jest ca³y czas w kryzysie od stanu wojennego.

To jak mo¿emy w co¶ wchodziæ jak to ju¿ u nas jest ?

Data: 2012-12-03 17:10:57
Autor: u2
W dniu 2012-12-03 14:21, xan pisze:
Z tego co wiem i mówi± starsi ludzie (nawet moherowi zagorzali
zwolennicy PiS), Polska jest ca³y czas w kryzysie od stanu wojennego.

To jak mo¿emy w co¶ wchodziæ jak to ju¿ u nas jest ?

Wiesz co, starsi wiedza wiecej i widza wiecej. A tys mlody i jeszcze glupi.

Data: 2012-12-03 20:37:05
Autor: [He®Sk]
On Mon, 03 Dec 2012 17:10:57 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

> [...]
> zwolennicy PiS), Polska jest ca³y czas w kryzysie od stanu wojennego.

Wiesz co, starsi wiedza wiecej i widza wiecej. A tys mlody i jeszcze glupi.

 od kiedy to wiek usprawiedliwia glupote?

Data: 2012-12-04 14:33:04
Autor: Wiesiaczek
On Mon, 03 Dec 2012 20:37:05 +0100, [He®Sk] wrote:

> [...]

Wiesz co, starsi wiedza wiecej i widza wiecej. A tys mlody i jeszcze
glupi.

 od kiedy to wiek usprawiedliwia glupote?

Od zawsze. Nie darmo ironizuje się, że "jajko mądrzejsze od kury".
Dlatego młodemu więcej się wybacza - dorośnie to zmądrzeje.

--
Wiesiaczek (dziÅ› z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2012-12-04 06:39:30
Autor: Leszczur
On Dec 4, 3:33 pm, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:
>  od kiedy to wiek usprawiedliwia glupote?

Od zawsze.
Nie darmo ironizuje siê, ¿e "jajko m±drzejsze od kury".
Dlatego m³odemu wiêcej siê wybacza - doro¶nie to zm±drzeje.

Rozumiem, ze Prezes dalej dorasta? Bo my dalej czekamy...

Data: 2012-12-03 21:29:18
Autor: xan
W dniu 03.12.2012 17:10, u2 pisze:
[...]

to o¶wieæ mnie, u¶wiadom, nie¶wiadomego

Data: 2012-12-03 21:52:19
Autor: u2
W dniu 2012-12-03 21:29, xan pisze:
Wiesz co, starsi wiedza wiecej i widza wiecej. A tys mlody i jeszcze
glupi.

to o¶wieæ mnie, u¶wiadom, nie¶wiadomego

miales zaledwie 13 lat przed 1989 rokiem. co tu komentowac :-)

Data: 2012-12-03 22:28:37
Autor: xan
W dniu 03.12.2012 21:52, u2 pisze:
[...]

widaæ, trudno¶ci ze zrozumieniem czytanego tekstu, demencja starcza ?

Data: 2012-12-03 22:32:02
Autor: u2
W dniu 2012-12-03 22:28, xan pisze:
miales zaledwie 13 lat przed 1989 rokiem. co tu komentowac :-)

widaæ, trudno¶ci ze zrozumieniem czytanego tekstu, demencja starcza ?

ucz sie xam :-)

Data: 2012-12-03 22:33:09
Autor: u2
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?
W dniu 2012-12-03 22:28, xan pisze:
Nie wiem gdzie ty pracujesz, ale ja doskonale widze co sie dzieje na
rynku.

zmieñ bran¿ê :)

wg, GUS

Gusla i zabobony :-)

Data: 2012-12-03 22:44:25
Autor: xan
W dniu 03.12.2012 22:33, u2 pisze:
[...]

tak, racja ty masz lepsze dane ni¿ GUS, ty wiesz wszystko najlepiej, tylko nobla nie chc± ci daæ - to komuchy wredne

Data: 2012-12-03 22:58:27
Autor: u2
W dniu 2012-12-03 22:44, xan pisze:
Gusla i zabobony :-)

tak, racja ty masz lepsze dane ni¿ GUS, ty wiesz wszystko najlepiej,
tylko nobla nie chc± ci daæ - to komuchy wredne

Wiecej mowi mi czucie i wiara nizli oko i szkielko medrca takiego jak ty
xam.

Data: 2012-12-03 23:21:56
Autor: xan
W dniu 03.12.2012 22:58, u2 pisze:
[...]

ale¿ gdzie¿ mi konkurowaæ z tak± alf± i omeg± jak ty.

Data: 2012-12-03 23:36:57
Autor: u2
W dniu 2012-12-03 23:21, xan pisze:
ale¿ gdzie¿ mi konkurowaæ z tak± alf± i omeg± jak ty.

no to wypierdalaj.

Data: 2012-12-04 11:09:55
Autor: xan
W dniu 03.12.2012 23:36, u2 pisze:
W dniu 2012-12-03 23:21, xan pisze:
ale¿ gdzie¿ mi konkurowaæ z tak± alf± i omeg± jak ty.

no to wypierdalaj.

siêgamy dna, o przepraszam ty ju¿ taplasz siê w bagnie. We¼ sobie cz³owieku kropelki na uspokojenie bo ci serducho stanie

Data: 2012-12-04 17:15:12
Autor: u2
W dniu 2012-12-04 11:09, xan pisze:
siêgamy dna, o przepraszam ty ju¿ taplasz siê w bagnie. We¼ sobie
cz³owieku kropelki na uspokojenie bo ci serducho stanie

Nie boj sie xam o mnie, martw sie o siebie.

Data: 2012-12-04 04:55:04
Autor: Leszczur
On Dec 3, 10:28 pm, xan <i...@activsoft.pl> wrote:
> miales zaledwie 13 lat przed 1989 rokiem. co tu komentowac :-)

widaæ, trudno¶ci ze zrozumieniem czytanego tekstu, demencja starcza ?

No wlasnie nie starcza. Musi ja jeszcze importowac ;-)

Data: 2012-12-04 12:14:24
Autor: Lord Donald
[...]

to oświeć mnie, uświadom, nieświadomego

miales zaledwie 13 lat przed 1989 rokiem. co tu komentowac :-)

Nic się innego nie działo co dzieje się dzisiaj, jakie kol wiek manifestacje nadal są rozwalane siłą i pałą. Myślisz, że bieżący reżim odda władzę pewnej niewielkiej uzbrojonej grupce bo im się zachciało rządzić, zawsze byli terroryści i bohaterowie, pojęcia są względne zależne od bieżącego ustroju. Ciekawe co ty taki zwolennik PO lub PiS byś dzisiaj sądził o grupce górników czy stoczniowców, którzy uznali by że chcą z powrotem komuny i zażądali by oddania im władzy występując zbrojnie na ulicy, uznał byś ich za bohaterów czy terrorystów i kto miał by ten problem rozwiązać?

Data: 2012-12-04 17:15:54
Autor: u2
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?
W dniu 2012-12-04 12:14, Lord Donald pisze:
Nic siê innego nie dzia³o co dzieje siê dzisiaj, jakie kol wiek
manifestacje nadal s± rozwalane si³± i pa³±.

Chyba tys tez mlody :-)

Data: 2012-12-04 12:04:53
Autor: Lord Donald
W dniu 03.12.2012 14:21, xan pisze:
Z tego co wiem i mówią starsi ludzie (nawet moherowi zagorzali
zwolennicy PiS), Polska jest cały czas w kryzysie od stanu wojennego.

To jak możemy w coś wchodzić jak to już u nas jest ?
Toniemy coraz bardziej, ale trudno im przełknąć to, że jedyny okres w dziejach naszego kraju, kiedy było dobrze był PRL i to dzięki temu okresowi jest jeszcze co rozkradać, co z resztą sprawia, że toniemy trochę wolniej.

Data: 2012-12-04 04:58:58
Autor: Leszczur
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?
On Dec 4, 12:04 pm, Lord Donald <lorddon...@sejm.pl> wrote:
Toniemy coraz bardziej, ale trudno im prze³kn±æ to, ¿e jedyny okres w
dziejach naszego kraju, kiedy by³o dobrze by³ PRL i to dziêki temu
okresowi jest jeszcze co rozkradaæ, co z reszt± sprawia, ¿e toniemy
trochê wolniej.

Ooo - a to ciekawa koncepcja. Zwykle wyznawana przez sêdziwych
dziadków którym po zmianach ustrojowych zwyczajnie gorzej siê ¿yje z
wypracowanej za komuny emerytury, lub przez m³okosów którzy PRL znaj±
tylko z seriali typu "Wiosna panie sier¿ancie".

Na kredyt zawsze siê zyje lepiej ni¿ w czasach gdy trzeba ten kredyt
sp³acaæ. Ot cala tajemnica.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-04 14:15:14
Autor: Lord Donald
W dniu 04.12.2012 13:58, Leszczur pisze:
[...]
trochÄ™ wolniej.

Ooo - a to ciekawa koncepcja. Zwykle wyznawana przez sędziwych
dziadków którym po zmianach ustrojowych zwyczajnie gorzej się żyje z
wypracowanej za komuny emerytury, lub przez młokosów którzy PRL znają
tylko z seriali typu "Wiosna panie sierżancie".

Na kredyt zawsze się zyje lepiej niż w czasach gdy trzeba ten kredyt
spłacać. Ot cala tajemnica.

Pozdro

L'e-szczur

Mówisz o polityce Gierka i USA, przypomnij sobie na co był ten kredyt, i dlaczego USA wprowadziło embargo, po prostu to był przykład że z USA interesów się nie robi, tak naprawdę to polityka USA i sposób na prowadzenie zimnej wojny doprowadziła to tego tego długu, to było takie zagranie, powinni ponieść za to odpowiedzialność jak zostali naszymi sojusznikami. Po za tym dług był niewielki a solidaruchy mieli powód do agitacji, teraźniejsze długi bieżącej władzy kilkadziesiąt razy przekraczają tamte, a co dziwniejsze ludzie mimo tych długów żyli i żyją w nędzy, parując jako niewolnicy za granicą.

Data: 2012-12-04 05:28:23
Autor: Leszczur
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?
On Dec 4, 2:15 pm, Lord Donald <lorddon...@sejm.pl> wrote:
Mówisz o polityce Gierka i USA, przypomnij sobie na co by³ ten kredyt, i
dlaczego USA wprowadzi³o embargo, po prostu to by³ przyk³ad ¿e z USA
interesów siê nie robi,

Fakt. Wszak nasi przyjaciele zza wschodniej granicy tak chêtnie nam
pomagali. I w dodatku zupe³nie bezinteresownie.

 tak naprawdê to polityka USA i sposób na
prowadzenie zimnej wojny doprowadzi³a to tego tego d³ugu, to by³o takie
zagranie, powinni ponie¶æ za to odpowiedzialno¶æ jak zostali naszymi
sojusznikami.

A teraz siê zastanów dlaczego Polska nie by³a w stanie sp³acaæ
zaci±gniêtych kredytów.
Mo¿e mia³o to jaki¶ zwi±zek z niewydoln± scentralizowan± gospodark±? A
mo¿e z niskim popytem na polskie towary eksportowe?
Mo¿e mia³o to jaki¶ zwi±zek z nisk± jako¶ci± produkowanych w Polsce
dóbr?

Po za tym d³ug by³ niewielki a solidaruchy mieli powód do
agitacji, tera¼niejsze d³ugi bie¿±cej w³adzy kilkadziesi±t razy
przekraczaj± tamte, a co dziwniejsze ludzie mimo tych d³ugów ¿yli i ¿yj±
w nêdzy, paruj±c jako niewolnicy za granic±.

A bo widzisz - to zale¿y jak korzystasz z kredytów. Za czasów Gierka
inwestycje stanowi³y nik³y u³amek tego co by³o po¿yczane. Reszta
s³u¿y³a do sp³aty istniej±cych zobowi±zañ, by³a zwyczajnie przejadana,
lub s³u¿y³a do zakupu surowców z ktorych produkowano buble. Ale to
oczywi¶cie jest wina z³ych Jankesów, a nie niewydolnej gospodarki.
Rrrrrajt.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-04 14:54:44
Autor: Wiesiaczek
On Tue, 04 Dec 2012 05:28:23 -0800, Leszczur wrote:

[...]

Fakt. Wszak nasi przyjaciele zza wschodniej granicy tak chętnie nam
pomagali. I w dodatku zupełnie bezinteresownie.

 tak naprawdÄ™ to polityka USA i sposób na
prowadzenie zimnej wojny doprowadziła to tego tego długu, to było takie
zagranie, powinni ponieść za to odpowiedzialność jak zostali naszymi
sojusznikami.

A teraz się zastanów dlaczego Polska nie była w stanie spłacać
zaciągniętych kredytów.
Może miało to jakiś związek z niewydolną scentralizowaną gospodarką? A
może z niskim popytem na polskie towary eksportowe? Może miało to jakiś
związek z niską jakością produkowanych w Polsce dóbr?

Po za tym dług był niewielki a solidaruchy mieli powód do agitacji,
teraźniejsze długi bieżącej władzy kilkadziesiąt razy przekraczają
tamte, a co dziwniejsze ludzie mimo tych długów żyli i żyją w nędzy,
parujÄ…c jako niewolnicy za granicÄ….

A bo widzisz - to zależy jak korzystasz z kredytów. Za czasów Gierka
inwestycje stanowiły nikły ułamek tego co było pożyczane. Reszta służyła
do spłaty istniejących zobowiązań, była zwyczajnie przejadana, lub
służyła do zakupu surowców z ktorych produkowano buble. Ale to
oczywiście jest wina złych Jankesów, a nie niewydolnej gospodarki.
Rrrrrajt.

Czegoś takiego dawno nie widziałem.
Piszesz dokładnie odwrotnie na temat wykorzystania kredytów w PRL i teraz.
Opanuj siÄ™!
Na początek mała wprawka:
Ile za obecne kredyty zbudowano fabryk lub innych środków produkcji?
Ile dróg, szkół, szpitali i tak dalej?
I dlaczego wszystkie nasze fabryki sprzedano?
I dlaczego robotnik w takiej sprzedanej fabryce jest niewolnikiem i pobiera pensjÄ™ na granicy minimum biologicznego?

Data: 2012-12-04 16:07:41
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:k9l2rk$269$4news.task.gda.pl...
[...]

Nie dla tego, że fabryki były obiektami nadającymi się jedynie do muzeum?

roześmiany

Data: 2012-12-04 19:56:54
Autor: Wiesiaczek
On Tue, 04 Dec 2012 16:07:41 +0100, Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

temat wykorzystania kredytów w PRL i teraz. Opanuj się!
[...]

Nie odpowiada się pytaniem na pytanie, tępaku.

Data: 2012-12-04 21:14:02
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:k9lki6$b5d$4news.task.gda.pl...
[...]

I w tym momencie doszedłeś do kresu swoich intelektualnych możliwości. Przyszła kolej na prostackie inwektywy, co było do przewidzenia.

rozczarowany

Data: 2012-12-04 22:48:54
Autor: Lord Donald
W dniu 04.12.2012 16:07, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

Fabryki, jak i sieć elektryczna i kolej, nadają się teraz jedynie do muzeum, już minęły dokładnie 33 lata od tego jak solidarność zaczęła przejmować władzę, nie dziwne że po 33 latach zaniedbań i dewastacji wszystko nadaje się jedynie do muzeum. Ale to nie tamten system okradł ludzi z emerytur, z książeczek mieszkaniowych, darmowej opieki zdrowotnej, darmowej edukacji, itp..., to stracili za tego systemu, a gadanie że tamten system winny to bzdura, skoro za tamtego systemu to działało, to jakby system był do dziś działało by nadal i było ulepszane.

Data: 2012-12-05 10:57:18
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Lord Donald" <lorddonald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:k9lr47$8oi$1news.icm.edu.pl...
[...]

Jak było tak dobrze, to dlaczego było tak źle, że tamten system chuj strzelił?

ubawiony

Data: 2012-12-05 23:25:36
Autor: Lord Donald
W dniu 05.12.2012 10:57, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

jakiÅ›
[...]

Odpowiedź jest łatwa, popatrz kto teraz na tym skorzystał i się obłowił i kto rządzi, a będziesz miał odpowiedź, popatrz także jaka jest naiwność zwykłego Kowalskiego i jak daje się manipulować. Po prostu jak ktoś to kiedyś powiedział, że demokracja to rządy hien nad osłami i to się sprawdza nie tylko w naszym kraju.

Data: 2012-12-05 05:48:13
Autor: Leszczur
On 4 Gru, 15:54, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:
> [...]
> s³u¿y³a do zakupu surowców z ktorych produkowano buble. Ale to
> oczywi¶cie jest wina z³ych Jankesów, a nie niewydolnej gospodarki..

Czego¶ takiego dawno nie widzia³em.
Piszesz dok³adnie odwrotnie na temat wykorzystania kredytów w PRL i teraz.

Piszê tylko i wy³±cznie o PRL.

Na pocz±tek ma³a wprawka:
Ile za obecne kredyty zbudowano fabryk lub innych ¶rodków produkcji?
Ile dróg, szkó³, szpitali i tak dalej?

No ile?

I dlaczego wszystkie nasze fabryki sprzedano?

Bo panstwo nie powinno brac sie za zarz±dzanie firmami. Proste.
Sam fakt sprzedania nie musi byæ b³êdem. Ot pytanie czy uzyskana kwota
by³a wystarczaj±ca.

I dlaczego robotnik w takiej sprzedanej fabryce jest niewolnikiem i
pobiera pensjê na granicy minimum biologicznego?

Pensje s± regulowane przez stusunek popytu do poda¿y. Przy
ograniczonym popycie i nieomal nieograniczonej poda¿y pensje musza byæ
niskie.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-05 18:29:26
Autor: Wiesiaczek
On Wed, 05 Dec 2012 05:48:13 -0800, Leszczur wrote:

> [...]

Czegoś takiego dawno nie widziałem. Piszesz dokładnie odwrotnie na
temat wykorzystania kredytów w PRL i teraz.

Piszę tylko i wyłącznie o PRL.

Na początek mała wprawka:
Ile za obecne kredyty zbudowano fabryk lub innych środków produkcji?
Ile dróg, szkół, szpitali i tak dalej?

No ile?

Nic. Zero!

Data: 2012-12-04 16:01:22
Autor: Lord Donald
W dniu 04.12.2012 14:28, Leszczur pisze:
[...]

Nie pomagali, ale nas chronili i pozwalali nam się rozwijać, tak jak dobry krzepki przyjaciel, przypominam, że Rosja po caracie także nie wiele miała i rozwinęli się do super mocarstwa, dzięki temu partnerstwu zachód nie mógł nam narzucić polityki i przejąć państwa tak jak to ma miejsce dziś, co mieli to dali nam za pół darmo, gaz, itp... kosztowały grosze, pomagali budować rurociągi i inne rzeczy, dawali surowce których u nas brak, resztę oczywiście musieliśmy robić sami, chyba to normalne, jesteśmy polakami i potrafimy pracować, jak to ma sens i jest dla nas, co było widać po rozwoju gospodarczym za PRL, byle wiocha została uprzemysłowiona, dostałą prąd i zapewniono do niej komunikację. A teraz powróciły miejsca gdzie można dojechać jedynie rowerem pedałując cały dzień, gdzie poza zgliszczach PGR nie ma już nic, nawet przewracają się nieremontowane od czasów PRL słupy elektryczne i rozkręcono tory kolejowe. A jaki mieli w tym interes, chyba wszystkim odpieprzyło na punkcie internacjonalistycznych teorii marksistowskich, chyba nie sądzisz że odnosili korzyści z naszej współpracy skoro po odcięciu to Rosja i Chiny gwałtownie się rozwinęły, a kraje które się odcięły, jak i my popadły w nędzę, fakty mówią same za siebie.

[...]

Przypominam, że PRL upadł po 80 roku, długi powstały w skutek zaczynaniu polityki gospodarczej z USA, co było błędem naszego kraju, czy zamierzonym tego nie wiemy, ale następna polityka po upadku inwestycji pod umowy z USA była przyczyną upadku PRL, to co działo się w okresie przemian nie było normalną sytuacją. Okres PRL należy rozpatrywać od końca drugiej wojny aż do końca lat 80, gdzie polska gospodarka jednak ogromnie się rozwinęła, biorąc pod uwagę stan początkowy, i stan obecny, gdzie rozgrabianie majątku państwowego, tak zwane wpływy z prywatyzacji do dziś są uważane za główny dochód państwa, a więc mimo tych kilku dolarów długu zgromadziliśmy ogromny majątek. Teraz dług wynosi setki miliardów dolarów, a okres w którym powstał ten dług nie można nazwać sytym okresem dla polskich obywateli, po za tym cały przemysł rozprzedano i rozkradziono, w 80% zniszczono służbę zdrowia i szkolnictwo, obecnie bieżący rząd zastanawia się jak rozkraść pozostałości po tej służbie. W przyszłości jak już stracimy resztki łupu jakim jest służba zdrowia i szkolnictwo, rząd już zapowiada kataster, w wyniku czego ludzie potracą domy i mieszkania a więc resztki tego co dorobili się za PRL, miła perspektywa, zostaną już tylko długi.

[...]

Jakby nie embargo pożytek byłby duży, amerykanie zerwali umowy wprowadzając embargo, według prawa gospodarczego powinni zapłacić odszkodowanie za zerwanie umów tym bardziej, że nasz kraj poniósł koszty inwestycji.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-07 04:01:22
Autor: Leszczur
On 4 Gru, 16:01, Lord Donald <lorddon...@sejm.pl> wrote:
> Fakt. Wszak nasi przyjaciele zza wschodniej granicy tak chêtnie nam
> pomagali. I w dodatku zupe³nie bezinteresownie.

Nie pomagali, ale nas chronili i pozwalali nam siê rozwijaæ,

Nikt nie dba³ o swoje terytoria zale¿ne tak jak Rosja. No chyba, ¿e
zaczê³o im zale¿eæ na niezale¿no¶ci - wtedy zaczyna³ obowi±zywaæ
"model czeczeñski".

tak jak dobry krzepki przyjaciel, przypominam, ¿e Rosja po caracie tak¿e nie
wiele mia³a i rozwinêli siê do super mocarstwa, dziêki temu partnerstwu

Nom. To by³y sielankowe czasy. Nic to ¿e niemal wy³±cznie dla ludzi
zwi±zanych a w³adz±.

zachód nie móg³ nam narzuciæ polityki i przej±æ pañstwa tak jak to ma miejsce dzi¶,

Panstwo bylo juz przejete - nie bardzo by³o jak.
Poza tym zdaje sie, ze nie odrozniasz zaleznosci politycznej od
gospodarczej.

co mieli to dali nam za pó³ darmo, gaz, itp... kosztowa³y
grosze, pomagali budowaæ ruroci±gi i inne rzeczy, dawali surowce których u nas brak,

No tak - widzê tutaj nostalgiczn± têsknotê za otrzymywaniem rzeczy za
darmo.

resztê oczywi¶cie musieli¶my robiæ sami, chyba to normalne,

No to teraz jest jeszcze normalniej, bo nikt niczego nie daje nam za
darmo. Co wypracujemy to nasze.
Tylko takim ktorzy przyzwyczaili sie do "prezentow" zwyczajnie nie
chce sie pracowac.

jeste¶my polakami i potrafimy pracowaæ, jak to ma sens i jest dla nas,
co by³o widaæ po rozwoju gospodarczym za PRL, byle wiocha zosta³a
uprzemys³owiona, dosta³± pr±d i zapewniono do niej komunikacjê.

Taaaa. Bajka. A jak jeszcze bys dorzuci³, ¿e ludzie dostali ciep³±
wodê i kanalizacjê dziêki czemu nie musieli juz latac za potrzeb± do
s³awojki to juz obraz wsi spokojnej, wsi weso³ej by³by pe³ny.

A teraz powróci³y miejsca gdzie mo¿na dojechaæ jedynie rowerem peda³uj±c ca³y
dzieñ, gdzie poza zgliszczach PGR nie ma ju¿ nic, nawet przewracaj± siê
nieremontowane od czasów PRL s³upy elektryczne i rozkrêcono tory
kolejowe.

Nom. Bo wiesz - w kapitalizmie s³owo "rentowno¶æ" ma naprawdê bardzo
istotne znaczenie.

A jaki mieli w tym interes, chyba wszystkim odpieprzy³o na
punkcie internacjonalistycznych teorii marksistowskich, chyba nie
s±dzisz ¿e odnosili korzy¶ci z naszej wspó³pracy skoro po odciêciu to
Rosja i Chiny gwa³townie siê rozwinê³y, a kraje które siê odciê³y, jak i
my popad³y w nêdzê, fakty mówi± same za siebie.

No widzisz - Ty po prostu nie rozumiesz znaczenia i warto¶ci s³owa
"wolno¶æ".

Przypominam, ¿e PRL upad³ po 80 roku, d³ugi powsta³y w skutek zaczynaniu
polityki gospodarczej z USA,

A bo oni niczego nie chcieli juz nam dawac za darmo! Rosja w koncu tez
by przesta³a - spokojna g³owa.

co by³o b³êdem naszego kraju, czy
zamierzonym tego nie wiemy, ale nastêpna polityka po upadku inwestycji
pod umowy z USA by³a przyczyn± upadku PRL, to co dzia³o siê w okresie
przemian nie by³o normaln± sytuacj±.

Nie by³o normaln± sytuacj± bo to kwintesencja przemian.
Zmiany zachodz± poprzez destabilizacje istniej±cego uk³adu.

 Okres PRL nale¿y rozpatrywaæ od koñca drugiej wojny a¿ do koñca lat 80, gdzie polska gospodarka jednak
ogromnie siê rozwinê³a,

Tak to juz jest, ze najwieksze zmiany widaæ w fazie pocz±tkowej gdy
startujesz od zera.

 bior±c pod uwagê stan pocz±tkowy, i stan obecny,
gdzie rozgrabianie maj±tku pañstwowego, tak zwane wp³ywy z prywatyzacji
do dzi¶ s± uwa¿ane za g³ówny dochód pañstwa,

I dobrze. Panstwo nie jest od tego ¿eby prowadziæ firmy. Panstwo sie
do tego nie nadaje, wiec lepiej niech sprzeda wszystko co ma przynosiæ
dochody.

a wiêc mimo tych kilku dolarów d³ugu zgromadzili¶my ogromny maj±tek.

Ogromny maj±tek który nie by³ warty z³amanego centa w chwili gdy
musia³ zacz±æ na siebie zarabiaæ.
Stary we¼ sobie poczytaj o prawie Savasa i prywatyzacji zanim bedziesz
kontynuowa³ swoj± romantyczn± opowie¶æ o PRL'u.

Teraz d³ug wynosi setki miliardów dolarów, a okres w którym powsta³ ten d³ug nie mo¿na nazwaæ
sytym okresem dla polskich obywateli,

Eeeee. Oczywi¶cie ¿e mo¿na. On by³, jest i bêdzie syty dla tych którzy
chc± pracowaæ, a nie tylko wyci±gaæ ³apê po prezenty.

po za tym ca³y przemys³ rozprzedano i rozkradziono

I dobrze. Teraz przynajmniej s³u¿y tym, którzy potrafi± z niego
korzystaæ.

w 80% zniszczono s³u¿bê zdrowia

A moze nawet w 87.5%!

szkolnictwo, obecnie bie¿±cy rz±d zastanawia siê jak rozkra¶æ
pozosta³o¶ci po tej s³u¿bie.

Tu nie ma czego kra¶æ. Dopóki system ubezpieczeñ zdrowotnych nie
bêdzie oparty o konkrencjê o klienta - nie ma mowy, zeby by³ wydolny.
No ale to tylko kolejna cecha centralnego zarz±dzania, za którym tak
têsknisz.

> [...]
> lub s³u¿y³a do zakupu surowców z ktorych produkowano buble. Ale to
> oczywi¶cie jest wina z³ych Jankesów, a nie niewydolnej gospodarki..

Jakby nie embargo po¿ytek by³by du¿y, amerykanie zerwali umowy
wprowadzaj±c embargo, wed³ug prawa gospodarczego powinni zap³aciæ
odszkodowanie za zerwanie umów tym bardziej, ¿e nasz kraj poniós³ koszty
inwestycji.

I teraz zastanów siê co by³o powodem blokady gospodarczej.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-05 11:09:47
Autor: the_foe
W dniu 2012-12-04 13:58, Leszczur pisze:
Ooo - a to ciekawa koncepcja. Zwykle wyznawana przez sêdziwych
dziadków którym po zmianach ustrojowych zwyczajnie gorzej siê ¿yje z
wypracowanej za komuny emerytury,

ee tam gorzej. Za komuny za srednia place kupil 15 litrow wódki. Teraz za minimalna emeryture kupisz 20. ;)

--
the_foe

Data: 2012-12-05 06:33:18
Autor: Leszczur
On 5 Gru, 11:09, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
W dniu 2012-12-04 13:58, Leszczur pisze:

> Ooo - a to ciekawa koncepcja. Zwykle wyznawana przez s dziwych
> dziadk w kt rym po zmianach ustrojowych zwyczajnie gorzej si yje z
> wypracowanej za komuny emerytury,

ee tam gorzej. Za komuny za srednia place kupil 15 litrow w dki. Teraz
za minimalna emeryture kupisz 20. ;)

Czyli to tylko kwestia punktu odniesienia? ;-)

Data: 2012-12-05 18:25:54
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-05 11:09, the_foe pisze:

ee tam gorzej. Za komuny za srednia place kupil 15 litrow wódki. Teraz za minimalna emeryture kupisz 20. ;)

A ile mo¿e kupiæ wêgla, op³aty czynszowe, leki, pr±d itd. w stosunku do cen PRLowskich?

Data: 2012-12-05 23:30:30
Autor: Lord Donald
W dniu 05.12.2012 18:25, Trybun pisze:
W dniu 2012-12-05 11:09, the_foe pisze:

ee tam gorzej. Za komuny za srednia place kupil 15 litrow wódki. Teraz
za minimalna emeryture kupisz 20. ;)

A ile może kupić węgla, opłaty czynszowe, leki, prąd itd. w stosunku do
cen PRLowskich?
To teraz masz wybór, wolność, kup po prostu wódkę olej resztę bo i tak nie starczy na opłaty, a jak się zalejesz to nie będziesz myślał o tym jak wykopią cię na drugi dzień na ulicę z całą rodziną, nędza to by była dopiero wtedy jakby zabrakło nawet na znieczulenie.

Data: 2012-12-06 19:23:11
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-05 23:30, Lord Donald pisze:
[...]

ZwróciÅ‚eÅ› uwagÄ™ na to że prawdziwa żywność (ryby, nabiaÅ‚, pieczywo itd) jest dzisiaj dużo droższa (chodzi o moc nabywczÄ…) niż przed 89 rokiem? I zupeÅ‚nym idiotyzmem jest wycena np.  dzisiejszej buÅ‚ki z tamtÄ…, PRLowskÄ… - wtedy taka buÅ‚ka to 100 gram mÄ…ki i odrobina drożdży, dzisiaj to gram mÄ…ki i gram spulchniacza. To samo jest z miÄ™sem i jego pochodnymi - nastrzykiwanie wodÄ… miÄ™sa z sztucznie tuczonych zwierzÄ…t. DoszÅ‚o do tego że oszust kupuje za milion$ nastrzykiwarkÄ™ po to żeby mógÅ‚ konsumenta bardziej oszukać..

Data: 2012-12-07 19:14:05
Autor: Anatol
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kr yzys ?
W dniu 2012-12-06 19:23, Trybun pisze:

Zwróciłeś uwagę na to że prawdziwa żywność (ryby, nabiał, pieczywo itd)
jest dzisiaj dużo droższa (chodzi o moc nabywczą) niż przed 89 rokiem? I
zupeÅ‚nym idiotyzmem jest wycena np.  dzisiejszej buÅ‚ki z tamtÄ…, PRLowskÄ…
- wtedy taka bułka to 100 gram mąki i odrobina drożdży dla, dzis to gram
mąki i gram spulchniacza. To samo jest z mięsem i jego pochodnymi -
nastrzykiwanie wodą mięsa z sztucznie tuczonych zwierząt. Doszło do tego
że oszust kupuje za milion$ nastrzykiwarkę po to żeby mógł konsumenta
bardziej oszukać..

W PRL do oficjalnych statystyk spożycia miÄ™sa wliczano gÅ‚owiznÄ™, podroby i koÅ›ci. Receptury byÅ‚y zaniżane nieoficjalnie na poziomie pracowników gastronomi i zakÅ‚adów przetwórczych. Na kartkÄ™ na 2,5 kg miÄ™sa - np. http://www.prl.cba.pl/kartki.html (ja miaÅ‚em taki przydziaÅ‚ miesiÄ™czny) można byÅ‚o kupic tylko 1,8 kg miÄ™sa lub wÄ™dliny (w tym głównie jako-tako dostÄ™pnej kieÅ‚basy zwyczajnej z dużą zawartoÅ›ciÄ… tÅ‚uszczu i wody - zdarzaÅ‚y siÄ™ przypadki eksplozji po podgrzaniu) a 0,7 kg dotyczyÅ‚a gnatów  na zupÄ™. Szynka, schab, kabanosy, banany, pomaraÅ„cze byÅ‚y trudno dostÄ™pnymi i bardzo drogimi dobrami luksusowymi konsumowanymi od Å›wiÄ™ta. Bardzo drogie byÅ‚y również czekolada, kawa. Emeryt nie miaÅ‚ co marzyc o kupnie za swoje Å›wiadczenie samochodu, mebli czy nowego telewizora. Główny sposób spÄ™dzania jesieni życia polegaÅ‚ na staniu w kolejkach na mrozie, w deszczu lub upale.

Przechlapane mieli niepeÅ‚nosprawni i niedołężne starsze osoby: brak transportu, brak Å‚Ä…cznoÅ›ci,  brak wygodnych centrów handlowych z parkingami i innych miejsc publicznych dostosowanych do niepeÅ‚nosprawnych, brak sprzÄ™tu ortopodycznego (różnych ortez, protez, wyspecjalizowanych wózków, wyposażenia mieszkaÅ„), brak systemu usÅ‚ug rehabilitacyjnych.

Anatol

Data: 2012-12-07 19:24:06
Autor: u2
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?
W dniu 2012-12-07 19:14, Anatol pisze:
W PRL do oficjalnych statystyk spo¿ycia miêsa wliczano g³owiznê, podroby
i ko¶ci. Receptury by³y zani¿ane nieoficjalnie na poziomie pracowników
gastronomi i zak³adów przetwórczych. Na kartkê na 2,5 kg miêsa - np.
http://www.prl.cba.pl/kartki.html (ja mia³em taki przydzia³ miesiêczny)

No widac, za duzo miesa zarles.

Data: 2012-12-08 10:39:50
Autor: Przemys³aw M.
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?
Dnia Fri, 07 Dec 2012 19:24:06 +0100, u2 napisaù(a):

W dniu 2012-12-07 19:14, Anatol pisze:
W PRL do oficjalnych statystyk spoýycia miæsa wliczano gùowiznæ, podroby
i koúci. Receptury byùy zaniýane nieoficjalnie na poziomie pracowników
gastronomi i zakùadów przetwórczych. Na kartkæ na 2,5 kg miæsa - np.
http://www.prl.cba.pl/kartki.html (ja miaùem taki przydziaù miesiæczny)

No widac, za duzo miesa zarles.

No widaã, ýe ty ýywisz ciæ odpadkami stàd twojà PiSanina na to forum mozna
úmiaùo nazwaã efektem PiSowskiego oszoùoma.

--

¥Musimy pamiætaã, ýe aby zwyciæýyã, trzeba pamiætaã o maksymie
 Józefa Piùsudskiego  zwyciæýyã i spoczàã na laurach to klæska, byã

Data: 2012-12-08 11:26:18
Autor: Trybun
[...]

Nieprawda - wątrobę, flaki czy serca, a także nogi, głowy czy ogony były w sprzedaży pozakartkowej. I po co w tak beznadziejny sposób próbujesz kogoś wprowadzić w błąd?
Za "zwyczajną" z tamtych lat oddam 99% dzisiejszych wędlin. Pamiętam również smak PRLowskiego baleronu.. dzisiaj baleron to towar którego nie dałbym psu do jedzenia, to tak nawiasem.
Pokaż mi dzisiejszego emeryta którego stać na zakup auta. Chodzi mi oczywiście o auto a nie złom sprowadzany z zagranicy za 100 €.

A jednak nie znalazłeś mieszkania które nie byłoby umeblowane, z telewizorem i .... ogrzane.

Z tymi centrami daj sobie spokój - to byÅ‚ dwudziesty wiek i kraj w ciÄ…gÅ‚ej odbudowie i rozbudowie, a wiÄ™c nie porównuj tego do dnia dzisiejszego.  I z Å‚aski swojej - nie dawaj mi tu do porównania sytuacji z RFN czy Holandii.

Data: 2012-12-07 00:00:40
Autor: the_foe

http://i.pinger.pl/pgr366/2189c1fd00261d9d4b72ea6e/prl+ceny.jpg

--
the_foe

Data: 2012-12-07 00:20:03
Autor: boukun
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?

U¿ytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k9r82o$43u$1news.dialog.net.pl...
[...]

Jedno wielkie oszustwo z tymi cenami i ¶redni± krajow±. Obcenie, 90 procent spo³eczeñstwa zarabia do 1500 z³ na rekê, przewa¿nie 1100-1200 z³.

W 1981 roku ja zarabia³em blisko 20 tysiêcy z³otych, a nie jak tam stoi, 11.631 tysiêcy... W 1982 roku dopiero mia³y miejsce radykalne podwy¿ki stanu wojennego, który mamy praktycznie do dzi¶.

boukun

Data: 2012-12-07 02:53:58
Autor: Leszczur
On 7 Gru, 00:20, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U ytkownik "the_foe" <the_...@wupe.pl> napisa w wiadomo cinews:k9r82o$43u$1news.dialog.net.pl...

>http://i.pinger.pl/pgr366/2189c1fd00261d9d4b72ea6e/prl+ceny.jpg

> the_foe

Jedno wielkie oszustwo z tymi cenami i redni krajow . Obcenie, 90 procent
spo ecze stwa zarabia do 1500 z na rek , przewa nie 1100-1200 z .

W 1981 roku ja zarabia em blisko 20 tysi cy z otych, a nie jak tam stoi, 11.631
tysi cy... W 1982 roku dopiero mia y miejsce radykalne podwy ki stanu wojennego,
kt ry mamy praktycznie do dzi .

Pensja netto sie nie liczy. Wazna jest si³a nabywcza pieni±dza.

Data: 2012-12-08 11:24:13
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-07 11:53, Leszczur pisze:

Pensja netto sie nie liczy. Wazna jest si³a nabywcza pieni±dza.

Wyliczona na podstawie dochodów netto... ;-)

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2012-12-08 11:25:03
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-07 00:00, the_foe pisze:

A ile mo¿e kupiæ wêgla, op³aty czynszowe, leki, pr±d itd. w stosunku do
cen PRLowskich?

http://i.pinger.pl/pgr366/2189c1fd00261d9d4b72ea6e/prl+ceny.jpg

Gdzie tu masz o czynszach, pr±dzie, wodzie itp? Naprawdê na powa¿nie porównujesz ceny pó³butów mêskich z PRLu z tymi dzisiejszymi, z tekturow± podeszw±? Porównujesz cenê twarogu który dzisiaj sk³ada siê w ponad 90% z wody, z tamtym którego nie sz³o no¿em przekroiæ?

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2012-12-04 12:09:34
Autor: xan
W dniu 04.12.2012 12:04, Lord Donald pisze:
[...]

Komu za PRL by³o dobrze ? Tym co lizali dupê komunie, czerpali ca³ymi gar¶ciami z PZPR ?

Data: 2012-12-04 12:31:36
Autor: Lord Donald
W dniu 04.12.2012 12:09, xan pisze:
[...]

Komu za PRL było dobrze ? Tym co lizali dupę komunie, czerpali całymi
garściami z PZPR ?
Tak jak teraz liżą dupę kapitalizmowi, czerpią całymi garściami oligarchowie i ci co w PO lub PiS.
Za PRL więcej skapło dla zwykłych ludzi, dochód państwa stanowiła z centralizowana gospodarka, gdzie byśmy byli po destrukcyjnej polityce okresu międzywojennego zwanej okresem wielkiego głodu i drugiej wojnie światowej gdzie z kraju zostały jedynie zgliszcza gdyby nie PRL.
Dzisiejszy system oparty jest na wyciskaniu co się da z ludzi, podatki, akcyzy, monopol karteli udających korporacje, itp..., nawet te cudowne dopłaty unijne to jedynie składaka unijnych karteli za monopolizowanie wygodnych im obszarów rynku. Po co komu dopłaty za zalesianie ziemi, wykorzystujący głupotę rolników, niszczących swoją ziemię, gdy trzeba zwiększać podaż żywności, produkcje biopaliw, czy w innych dziedzinach, polityka państwa jest destrukcyjna dla rozsądnej gospodarki, opiera się jedynie na wsparciu monopolu karteli USA i z UE, zwykły obywatel to jedynie surowiec w ich polityce.

Data: 2012-12-04 05:02:53
Autor: Leszczur
On Dec 4, 12:31 pm, Lord Donald <lorddon...@sejm.pl> wrote:
> Komu za PRL by³o dobrze ? Tym co lizali dupê komunie, czerpali ca³ymi
> gar¶ciami z PZPR ?

Tak jak teraz li¿± dupê kapitalizmowi, czerpi± ca³ymi gar¶ciami
oligarchowie i ci co w PO lub PiS.
Za PRL wiêcej skap³o dla zwyk³ych ludzi, dochód pañstwa stanowi³a z
centralizowana gospodarka,

Taaaa. Bo przecie¿ ka¿dy wówczas pracowa³ dla dobra ogólnego i robi³
to tak wydajnie, ¿e ca³y kraj po prostu puszcza³ têczowe b±ki ze
szczê¶cia.

gdzie by¶my byli po destrukcyjnej polityce okresu miêdzywojennego zwanej okresem wielkiego g³odu i drugiej wojnie
¶wiatowej gdzie z kraju zosta³y jedynie zgliszcza gdyby nie PRL.

No w³asnie - gdzie? Byliby¶my drug± Kub± czy Kore± Pó³nocn±..

Dzisiejszy system oparty jest na wyciskaniu co siê da z ludzi, podatki,
akcyzy, monopol karteli udaj±cych korporacje, itp..., nawet te cudowne
dop³aty unijne to jedynie sk³adaka unijnych karteli za monopolizowanie
wygodnych im obszarów rynku.

No i?

Po co komu dop³aty za zalesianie ziemi, wykorzystuj±cy g³upotê rolników, niszcz±cych swoj± ziemiê, gdy trzeba
zwiêkszaæ poda¿ ¿ywno¶ci, produkcje biopaliw, czy w innych dziedzinach,
polityka pañstwa jest destrukcyjna dla rozs±dnej gospodarki, opiera siê
jedynie na wsparciu monopolu karteli USA i z UE, zwyk³y obywatel to
jedynie surowiec w ich polityce.

Taaa. Czyli zak³adasz, ¿e PRL nie maj±c powy¿szych wad nie mia³by te¿
¿adnych innych.
Ciekawa logika.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-04 14:48:23
Autor: Wiesiaczek
On Tue, 04 Dec 2012 05:02:53 -0800, Leszczur wrote:

> [...]

oligarchowie i ci co w PO lub PiS.
Za PRL więcej skapło dla zwykłych ludzi, dochód państwa stanowiła z

Taaaa. Bo przecież każdy wówczas pracował dla dobra ogólnego i robił to
tak wydajnie, że cały kraj po prostu puszczał tęczowe bąki ze szczęścia.

Nie wiem czy wiesz, ale po wojnie zelektryfikowano kraj, wybudowano drogi, linie kolejowe, szkoły, szpitale, mieszkania, fabryki, zlikwidowano analfabetyzm etc.
Samo się to zrobiło?
Ile lat byśmy to budowali w obecnym ustroju, gdy wybudowanie kawałka linii kolejowej jest sukcesem na skalę ogólnonarodową?
Pytanie chyba proste? Wystarczy gdy wpiszesz liczbę, zamiast pierdolić o kolorowych bąkach.

Data: 2012-12-04 16:06:11
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:k9l2fn$269$3news.task.gda.pl...
> [...]

Pytanie chyba proste?
Wystarczy gdy wpiszesz liczbę, zamiast pierdolić o kolorowych bąkach.

A autostrad, to tyle wybudowano za PRL, że palca pomiędzy nie nie można wcisnąć!

ubawiony

Data: 2012-12-04 19:58:33
Autor: Wiesiaczek
On Tue, 04 Dec 2012 16:06:11 +0100, Bogdan Idzikowski wrote:

> [...]

Wystarczy gdy wpiszesz liczbę, zamiast pierdolić o kolorowych bąkach.

A autostrad, to tyle wybudowano za PRL, że palca pomiędzy nie nie można

I ajpodów nie było głąbie.

Data: 2012-12-04 21:15:05
Autor: Bogdan Idzikowski

Data: 2012-12-04 23:01:23
Autor: Lord Donald
W dniu 04.12.2012 16:06, Bogdan Idzikowski pisze:

> [...]

Wystarczy gdy wpiszesz liczbę, zamiast pierdolić o kolorowych bąkach.

A autostrad, to tyle wybudowano za PRL, że palca pomiędzy nie nie można

Technologia się zmienia, jeździłem po krajach które od zawsze należały do bloku zachodniego i autostrad do dziś za wiele w nich niema, u nas za tego systemu za wiele nie wybudowano, a te co wybudowano to i tak już się prawie rozpadły i nie stać na nie przeciętnego kierowcę. Po za tym co tu porównywać, wejdź na mapę satelitarną Chin, poparz na te piękne miasta i domy jakie tam stoją, jeżeli trzeba mieć jedynie legitymację żeby tak żyć, co ciekawsze korzystają z tego miliardy ludzi to ja także chcę żyć w takim kraju. A nie jedyna moja perspektywa jako Polaka, aby nie zdechnąć z głodu to niewolniczo zapieprzać w krajach lepszej europy i np: skrobać azbest z dachów, babrać się w jakiś chemikaliach, za kilka centów bo już nie było chętnych w tym kraju aby to robili i zdechnąć od tego na raka po 40-sce.

Data: 2012-12-05 04:53:02
Autor: Leszczur
On 4 Gru, 23:01, Lord Donald <lorddon...@sejm.pl> wrote:
W dniu 04.12.2012 16:06, Bogdan Idzikowski pisze:

> U¿ytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielin...@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> A autostrad, to tyle wybudowano za PRL, ¿e palca pomiêdzy nie nie mo¿na
> wcisn±æ!

> ubawiony

Technologia siê zmienia, je¼dzi³em po krajach które od zawsze nale¿a³y
do bloku zachodniego i autostrad do dzi¶ za wiele w nich niema,

Andorra sie nie liczy :-)

u nas za tego systemu za wiele nie wybudowano, a te co wybudowano to i tak ju¿
siê prawie rozpad³y i nie staæ na nie przeciêtnego kierowcê.

Niemniej jednak wybudowano ich "trochê" wiêcej ni¿ za komuny.
Wiesz - rz±dz±cych trzeba krytykowaæ tam gdzie krytyka siê nale¿y, ale
nale¿y równie¿ zachowaæ odrobinê umiaru.

Po za tym co tu porównywaæ, wejd¼ na mapê satelitarn± Chin, poparz na te piêkne
miasta i domy jakie tam stoj±, je¿eli trzeba mieæ jedynie legitymacjê
¿eby tak ¿yæ, co ciekawsze korzystaj± z tego miliardy ludzi to ja tak¿e
chcê ¿yæ w takim kraju.

No taaaaak bo przecie¿ Chiny to wrêcz kolebka wolno¶ci i swobód
obywatelskich.
I to wcale nie jest kraj którego sukces opiera siê na taniej sile
roboczej i eksploatacji pracowników.
Chocia¿ jak kto¶ za punkt widzenia przyjmuje obraz satelitarny to mo¿e
faktycznie ma prawo do tak "ciekawych" wniosków.

A nie jedyna moja perspektywa jako Polaka, aby
nie zdechn±æ z g³odu to niewolniczo zapieprzaæ w krajach lepszej europy

Masz mo¿liwo¶æ dokonania wyboru. To wrêcz definicja wolno¶ci.
Problem w tym, ¿e ludzie tacy jak ty chc± wyboru, ale nie chc±
wi±¿±cych siê z nim konsekwencji.

i np: skrobaæ azbest z dachów, babraæ siê w jaki¶ chemikaliach, za kilka
centów bo ju¿ nie by³o chêtnych w tym kraju aby to robili i zdechn±æ od
tego na raka po 40-sce.

A tam. Zamiast skrobaæ azbest mo¿esz zbieraæ truskawki albo zaj±æ siê
wyrêbem lasów. Praca ciê¿ka, ale zdrowsza i równie¿ nie wymaga
szczególnych kwalifikacji. Wystarczy pomy¶leæ.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-05 23:05:10
Autor: Lord Donald

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielin...@vp.pl> napisał w wiadomości
[...]

do bloku zachodniego i autostrad do dziÅ› za wiele w nich niema,

Andorra sie nie liczy :-)

u nas za tego systemu za wiele nie wybudowano, a te co wybudowano to i tak już
się prawie rozpadły i nie stać na nie przeciętnego kierowcę.

Niemniej jednak wybudowano ich "trochę" więcej niż za komuny.
Wiesz - rządzących trzeba krytykować tam gdzie krytyka się należy, ale
należy również zachować odrobinę umiaru.

Trochę więcej jest także telewizorów plazmowych, komputerów, itp... Po za tym i tak wszystko robią Chińczycy, może jakby u nas był nadal PRL, to my byśmy wybudowali sobie sami autostrady i jeszcze byśmy wykonywali zlecenia za granicom. A tak nawet 80% naszych obywateli nie stać aby wjechać na ta autostradę, służą one jedynie krają lepszej europy do handlu ze wschodem aby za darmo objechać nasz kraj.

[...]

No taaaaak bo przecież Chiny to wręcz kolebka wolności i swobód
obywatelskich.
I to wcale nie jest kraj którego sukces opiera się na taniej sile
roboczej i eksploatacji pracowników.
Chociaż jak ktoś za punkt widzenia przyjmuje obraz satelitarny to może
faktycznie ma prawo do tak "ciekawych" wniosków.

No tak zachodnie media, to bardzo rzetelny przekaz. Stan kraju dużo mówi o komforcie życia jego mieszkańców. To u nas naiwniacy chwalą fabrykę bo szef jeździ maybachami i lata helikopterem, a że ludzie pracują w wyziębionych halach, dochodząc z kapcia bo nawet na autobus nie stać, w zamian żyjąc na granicy ubóstwa w zapleśniałych norach nie ma znaczenia, jest po prostu dobrobyt, bo telewizja nie krytykuje. Nie tylko wynika w mapy, chociaż z mapy dobrobyt w Chinach jest nie zaprzeczany, porównując byle wiochę z Chin a naszą Warszawę, jest masę artykułów w internecie, których życie Chin jest dobrze opisane i nie opiera się jedynie na przekazie z obrazu Chin z lat 40-80, kiedy kraj się rozwijał i rzeczywiście nie było tam dobrze. Problem w tym że my się zwijamy a oni się rozwijają, mimo że osiągnęli już i tak wysoki standard, a więc zorganizowany system gospodarczy wygrywa z cudem niewidzialnej ręki rynku.

A nie jedyna moja perspektywa jako Polaka, aby
nie zdechnąć z głodu to niewolniczo zapieprzać w krajach lepszej europy

Masz możliwość dokonania wyboru. To wręcz definicja wolności.
Problem w tym, że ludzie tacy jak ty chcą wyboru, ale nie chcą
wiążących się z nim konsekwencji.

No właśnie nie trza było po prostu wypieprzać a nie drzeć gęby, ludzie by w kraju żyli normalnie, a kto chciał wyjechać niech wyjeżdża i nie wraca. Dlaczego ludzie którzy zostali w kraju mają ponosić konsekwencje za tych co tu nabruździli i wyjechali, jak się podobał zachód to trza było na nim siedzieć zabierając całą rodzinkę a nie przywozić go tutaj i gnoić Polakom normalne życie!

i np: skrobać azbest z dachów, babrać się w jakiś chemikaliach, za kilka
centów bo już nie było chętnych w tym kraju aby to robili i zdechnąć od
tego na raka po 40-sce.

A tam. Zamiast skrobać azbest możesz zbierać truskawki albo zająć się
wyrębem lasów. Praca ciężka, ale zdrowsza i również nie wymaga
szczególnych kwalifikacji. Wystarczy pomyśleć.

Jakich kwalifikacji, polskim dyplomem każą sobie d... podcierać, oni nie potrzebują polaczka do biura, od takiej pracy są miejscowi!

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-06 04:24:04
Autor: Leszczur
On 5 Gru, 23:05, Lord Donald <lorddon...@sejm.pl> wrote:
> Niemniej jednak wybudowano ich "trochê" wiêcej ni¿ za komuny.
> Wiesz - rz±dz±cych trzeba krytykowaæ tam gdzie krytyka siê nale¿y, ale
> nale¿y równie¿ zachowaæ odrobinê umiaru.

Trochê wiêcej jest tak¿e telewizorów plazmowych, komputerów, itp... Po
za tym i tak wszystko robi± Chiñczycy, mo¿e jakby u nas by³ nadal PRL,
to my by¶my wybudowali sobie sami autostrady i jeszcze by¶my wykonywali
zlecenia za granicom.

Polska mia³a byæ ju¿ drug± Japoni±, drug± Irlandi±, a teraz drugimi
Chinami???

A tak nawet 80% naszych obywateli nie staæ aby wjechaæ na ta autostradê,

Tutaj dwa komentarze:
1. Kto powiedzia³, ¿e ma byæ na to staæ ka¿dego?
2. Ka¿dy ma prawo (a jak naprawdê chce to i mo¿liwo¶ci) ¿eby poprawiaæ
swój status bytowy. Dzi¶ mo¿e i nie staæ, ale jutro mo¿e ju¿ tak. Po
prostu ludzie musz± zacz±æ robiæ co¶ w tym kierunku zamiast czekaæ
¿eby pañsywo im da³o.

s³u¿± one jedynie kraj± lepszej europy do
handlu ze wschodem aby za darmo objechaæ nasz kraj.

Skoro s± p³atne, to nie za darmo.

> [...]
> faktycznie ma prawo do tak "ciekawych" wniosków.

No tak zachodnie media, to bardzo rzetelny przekaz.

Aaaa - czyli media k³ami±, a Chiny to kraj mlekiem i miodem p³yn±cy -
normalnie drugi Eden.

Stan kraju du¿o mówi o komforcie ¿ycia jego mieszkañców.

Nom. Tyle ¿e w tym wypadku ten komfort ¿ycia dotyczy 10% ludno¶ci, ale
przecie¿ to i tak wiêcej ni¿ gdziekolwiek na ¶wiecie, prawda?

To u nas naiwniacy chwal± fabrykê bo szef je¼dzi maybachami i lata helikopterem, a ¿e ludzie pracuj± w
wyziêbionych halach, dochodz±c z kapcia bo nawet na autobus nie staæ, w
zamian ¿yj±c na granicy ubóstwa w zaple¶nia³ych norach nie ma znaczenia,
jest po prostu dobrobyt, bo telewizja nie krytykuje.

Powtarzam - takie rzeczy reguluje prawo popytu i poda¿y. Tak w Polsce,
jak w Stanach a nawet w Chinach.

Nie tylko wynika w mapy, chocia¿ z mapy dobrobyt w Chinach jest nie zaprzeczany, porównuj±c
byle wiochê z Chin a nasz± Warszawê, jest masê artyku³ów w internecie,
których ¿ycie Chin jest dobrze opisane i nie opiera siê jedynie na
przekazie z obrazu Chin z lat 40-80, kiedy kraj siê rozwija³ i
rzeczywi¶cie nie by³o tam dobrze.

No tak - przecie¿ sam fakt istnienia czego¶ w internecie jest
automatycznym dowodem i¿ jest to prawda.
A dwa akapity wy¿ej sam narzekasz ¿e media k³ami±. Oj Stary - co¶
ciê¿ko u Ciebie z konsekwencj±.

Problem w tym ¿e my siê zwijamy a oni siê rozwijaj±, mimo ¿e osi±gnêli ju¿ i tak wysoki standard, a wiêc
zorganizowany system gospodarczy wygrywa z cudem niewidzialnej rêki rynku.

Bzdura. Konkrencyjno¶æ Chin polega na zapewnieniu niemal darmowej si³y
roboczej. I zastanów siê sam jak to wp³ywa na jako¶æ ¿ycia tych¿e
tanich pracowników.

> Masz mo¿liwo¶æ dokonania wyboru. To wrêcz definicja wolno¶ci.
> Problem w tym, ¿e ludzie tacy jak ty chc± wyboru, ale nie chc±
> wi±¿±cych siê z nim konsekwencji.

No w³a¶nie nie trza by³o po prostu wypieprzaæ a nie drzeæ gêby, ludzie
by w kraju ¿yli normalnie, a kto chcia³ wyjechaæ niech wyje¿d¿a i nie
wraca.

A czemu ma nie wracaæ? Chyba nie masz pojêcia jak du¿a czê¶æ pieniêdzy
wydawanych w Polsce pochodzi z pracy za granic±.

Dlaczego ludzie którzy zostali w kraju maj± ponosiæ konsekwencje
za tych co tu nabru¼dzili i wyjechali,

A jakie¿ to konsekwencje? Ci co wyjechali nie tylko wspieraj± polsk±
gospodarkê, ale i nie stanowi± wewnêtrznej konkurencji na rynku
pracy!

jak siê podoba³ zachód to trza by³o na nim siedzieæ zabieraj±c ca³± rodzinkê a nie przywoziæ go tutaj i
gnoiæ Polakom normalne ¿ycie!

Czekaj. Ale ci co wyjechali to tez Polacy. Czemu nie mieliby miec
prawa do powrotu?

> A tam. Zamiast skrobaæ azbest mo¿esz zbieraæ truskawki albo zaj±æ siê
> wyrêbem lasów. Praca ciê¿ka, ale zdrowsza i równie¿ nie wymaga
> szczególnych kwalifikacji. Wystarczy pomy¶leæ.

Jakich kwalifikacji, polskim dyplomem ka¿± sobie d... podcieraæ, oni nie
potrzebuj± polaczka do biura, od takiej pracy s± miejscowi!

Bzdura. Je¶li dyplom jest z jakiej¶ "uczelni" w Pi¼dziejowie Wielkim,
to nie ma co siê dziwiæ, ze na Zachodzie jest psu na budê. Ale dyplomy
wiekszo¶ci uczelni pañstwowych s± honorowane na Zachodzie i tylko w
wybranych kierunkach trzeba je nostryfikowaæ.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-05 06:27:04
Autor: u2
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?
W dniu 2012-12-04 23:01, Lord Donald pisze:
A nie jedyna moja perspektywa jako Polaka, aby nie zdechn±æ z g³odu to
niewolniczo zapieprzaæ w krajach lepszej europy i np: skrobaæ azbest z
dachów, babraæ siê w jaki¶ chemikaliach, za kilka centów bo ju¿ nie by³o
chêtnych w tym kraju aby to robili i zdechn±æ od tego na raka po 40-sce.

Ogladalem niedawno reportaz z NY z t.zw. ground zero. Ludzie ktorzy tam
pracowali przy odgruzowywaniu sa obecnie ciezko chorzy. Ponoc zalegaly
tam tony azbestu.

Data: 2012-12-05 10:59:32
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Lord Donald" <lorddonald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:k9lrrk$af6$1news.icm.edu.pl...
> [...]

Technologia się zmienia, jeździłem po krajach które od zawsze należały do bloku zachodniego i autostrad do dziś za wiele w nich niema, u nas za tego systemu za wiele nie wybudowano, a te co wybudowano to i tak już się prawie rozpadły i nie stać na nie przeciętnego kierowcę. Po za tym co tu porównywać, wejdź na mapę satelitarną Chin, poparz na te piękne miasta i domy jakie tam stoją, jeżeli trzeba mieć jedynie legitymację żeby tak żyć, co ciekawsze korzystają z tego miliardy ludzi to ja także chcę żyć w takim kraju. A nie jedyna moja perspektywa jako Polaka, aby nie zdechnąć z głodu to niewolniczo zapieprzać w krajach lepszej europy i np: skrobać azbest z dachów, babrać się w jakiś chemikaliach, za kilka centów bo już nie było chętnych w tym kraju aby to robili i zdechnąć od tego na raka po 40-sce.

No to, apologeto PRL, masz tylko jedno wyście - rozpuszczalnik. Nie męcz się dłużej i nas dłużej nie męcz.

życzliwy

Data: 2012-12-05 04:37:32
Autor: Leszczur
On 4 Gru, 15:48, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:
> Taaaa. Bo przecie¿ ka¿dy wówczas pracowa³ dla dobra ogólnego i robi³ to
> tak wydajnie, ¿e ca³y kraj po prostu puszcza³ têczowe b±ki ze szczê¶cia.

Nie wiem czy wiesz, ale po wojnie zelektryfikowano kraj, wybudowano
drogi, linie kolejowe, szko³y, szpitale, mieszkania, fabryki, zlikwidowano analfabetyzm etc.

Brawo! A teraz popatrz co siê sta³o po tej samej wojnie w RFN, albo
nawet w g³upim NRD.
A te¿ mieli co odbudowywaæ.

Samo siê to zrobi³o?

Pewnie ¿e nie.

Ile lat by¶my to budowali w obecnym ustroju, gdy wybudowanie kawa³ka
linii kolejowej jest sukcesem na skalê ogólnonarodow±?

Tutaj siê zgadzam. Polska ma genialny patent na marnowanie ¶rodków
publicznych.
Tylko to bardziej wi±¿e siê z brakiem jakiejkowliek odpowiedzialnosci
za niegospodarno¶æ, a nie problemem z obecnym ustrojem.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-05 13:20:49
Autor: Wiesiaczek
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?
On Wed, 05 Dec 2012 04:37:32 -0800, Leszczur wrote:

[...]
Ile lat byśmy to budowali w obecnym ustroju, gdy wybudowanie kawałka
linii kolejowej jest sukcesem na skalę ogólnonarodową?

Tutaj się zgadzam. Polska ma genialny patent na marnowanie środków
publicznych.
Tylko to bardziej wiąże się z brakiem jakiejkowliek odpowiedzialnosci za
niegospodarność, a nie problemem z obecnym ustrojem.

Yhy... znaczy się... operacja się udała, tylko pacjent zmarł? :)

Data: 2012-12-05 06:00:02
Autor: Leszczur
On 5 Gru, 14:20, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:

> [...]
> Tylko to bardziej wi±¿e siê z brakiem jakiejkowliek odpowiedzialnosci za
> niegospodarno¶æ, a nie problemem z obecnym ustrojem.

Yhy... znaczy siê... operacja siê uda³a, tylko pacjent zmar³? :)

No mniej wiêcej. Ale przecie¿ w poprzednim ustroju te¿ by wyci±gn±³
kopyta.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-05 18:30:36
Autor: Wiesiaczek
On Wed, 05 Dec 2012 06:00:02 -0800, Leszczur wrote:

> [...]
> za niegospodarność, a nie problemem z obecnym ustrojem.

Yhy... znaczy się... operacja się udała, tylko pacjent zmarł? :)

No mniej więcej. Ale przecież w poprzednim ustroju też by wyciągnął
kopyta.

Ludziom żyło się dużo lepiej.
Nie wiem, co by było gdyby...

Data: 2012-12-05 19:35:40
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:k9o3sb$kfh$2news.task.gda.pl...

> [...]

Yhy... znaczy się... operacja się udała, tylko pacjent zmarł? :)

No mniej więcej. Ale przecież w poprzednim ustroju też by wyciągnął

Co za głupole, ci ludzie! Zlikwidowali ten ludzki system. Nie chcieli żyć w dobrobycie! Także nie chcieli jeździć Fiatami 126p. Wolą zachodni szmelc!
Głupi ten naród, oj głupi!

ubawiony po pachy

Data: 2012-12-05 19:53:14
Autor: Wiesiaczek
On Wed, 05 Dec 2012 19:35:40 +0100, Bogdan Idzikowski wrote:

> [...]

Co za głupole, ci ludzie! Zlikwidowali ten ludzki system. Nie chcieli
żyć w dobrobycie! Także nie chcieli jeździć Fiatami 126p. Wolą zachodni

No pacz pan! Zgadzam siÄ™ z tym! Tylko mnie to zasmuca.

Data: 2012-12-05 23:19:26
Autor: Lord Donald
W dniu 05.12.2012 19:35, Bogdan Idzikowski pisze:

> [...]

Co za głupole, ci ludzie! Zlikwidowali ten ludzki system. Nie chcieli
żyć w dobrobycie! Także nie chcieli jeździć Fiatami 126p. Wolą zachodni

Może jesteśmy za chciwi żeby żyć w takiej wspólnocie. Po prostu nie dorośliśmy do takiego systemu, cała nasza historia tylko opowiada jak Oligarchia - poprzednio zwana szlachtą jeździła na konikach i rozpieprzała i rozdawała z tak zwany w niemieckiej prasie kilogram kiełbasy nasz kraj, wsadzając resztę obywateli w nędzę. Przydarzał by się w naszym kraju tysiąc lecie kolokwializmu jak to miało miejsce w Chinach aby nauczyć nas życia i dbania o swój kraj, a później taki system jak był w PRL. W Rosji jakby nie Putin to podobnie jak my wpadli by w nędzę, to on tam pogonił Jelcyna i jego oligarchiczną bandę co o mało nie rozwaliła kraju, mimo że jesteśmy tej samej rasy tyle szczęścia nie mieliśmy, przydał by nam się taki przywódca jak Putin, co nie dba tylko o interesy o swoich kolesi oligarchów, może mieli byśmy jeszcze szansę. Przypominam że nie system tworzy ludzi, tylko ludzie system!

Data: 2012-12-04 12:43:34
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Lord Donald" <lorddonald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:k9kmuo$snb$1news.icm.edu.pl...
[...]

Jeśli tak dobrze było za PRL i było takie przyspieszenie, to jak wytłumaczysz pozycję Niemiec mimo przegranej wojny. Do porównań masz byłe NRD i RFN.
Jebie ciÄ™ w czachÄ™?

rozbawiony naiwnością

Data: 2012-12-04 05:05:13
Autor: Leszczur
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?
On Dec 4, 12:43 pm, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
Je¶li tak dobrze by³o za PRL i by³o takie przyspieszenie, to jak
wyt³umaczysz pozycjê Niemiec mimo przegranej wojny. Do porównañ masz by³e
NRD i RFN.
Jebie ciê w czachê?

Ale to naturalne u ludzi, którzy nie maj± zielonego pojêcia czym by³
socjalizm.
Pewna czê¶æ spo³eczeñstwa zawsze bêdzie mia³a nastawienie lewicowe i
nie da sie tego zmieniæ racjonalnymi argumentami, bo u podstaw ich
argumentacji le¿y romantyczna (i bardzo naiwna) wiara w altruizm
spo³eczny i polityczny.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2012-12-04 13:41:24
Autor: Lord Donald
W dniu 04.12.2012 12:43, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

Dzisiejszy system oparty jest na wyciskaniu co siÄ™ da z ludzi,
podatki, akcyzy, monopol karteli udajÄ…cych korporacje, itp..., nawet
[...]
gospodarki, opiera siÄ™ jedynie na wsparciu monopolu karteli USA i z
[...]

Niemcy nie były zniszczone, po za tym Hitler trochę wywiózł w czasie wojny, i wiadomo gdzie ulokował. Pozycja RFN była kluczowa dla USA, im przypadły zrabowane dobra przez Hitlera, po za tym łupy wojenne i prowadzona tam jako w jedynym kraju zachodu Społeczna Gospodarka Rynkowa, którą układ UE nakazał znieść jako objaw komunizmu, umożliwiła im taki rozwój. NRD musiało się rozwijać podobnie jak inne kraje wschodu od zera. RFN rozkwitło zaraz po wojnie wiadomo z jakich środków i po rozwinięciu UE, zmianie systemu gospodarczego połączeniu z NRD zaczęło upadać. Kraje bloku wschodniego, które nadal pozostają przy swojej polityce, która przeszła sporą ewolucję, nadal się rozwijają, mamy tu Rosję, Chiny, itp..., gdzie gospodarka np Chin zdewastowanych po wojnie przez Japonię przekroczyła wielkość USA które rozwijało się w swoim systemie setki lat. Po prostu głupio naszym polityką przyznać że zamiast rozwijać się dalej wdepnęliśmy w niezłe g....
Ale z tego co wiadomo i relacji niektórych ważnych działaczy solidarności w latach 80-90 to było zamierzone i USA w tamtych czasach w zamian za dofinansowanie i pomoc w przejęciu władzy zażądała destrukcji naszej gospodarki i poziomu rozwoju, jako zbyt konkurencyjnej dla ich rynku. Działanie rządu nawet tego w okresie stanu wojennego prowadzącego do utwierdzenia obywateli że zmiany są konieczne, jak tego sprawującego władzę w latach 90 do dziś nie można widzieć jako porażki reform, Balcerowicza, itp..., tylko jako celowe działanie zmuszające naszych obywateli do upadku na kolana, niewolniczej pracy w krajach zachodnich, gdzie miliony obywateli zmuszono do wyjazdu z kraju, wielu ludzi wyjeżdżając za granicę w końcu zdaje sobie sprawę, że zmuszonych zostało do wielkiego poniżenia, pracując w najgorszych warunkach za najgorsze pieniądze w tych krajach, i to tylko dlatego że u nas ktoś celowo doprowadził do takiej sytuacji że życie w naszym kraju stało się dla niego niemożliwe. Za takie działanie ci co teraz chcą się obłudnie nazwać bohaterami powinni odpowiedzieć za zdradę stanu, a nie śmiać się obywatelom w twarz urządzając medialne szopki.

Data: 2012-12-04 13:50:11
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Lord Donald" <lorddonald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:k9kr1l$5gn$1news.icm.edu.pl...
[...]

Sranie w banie. Takie pierdółki opowiadaj swoim wnukom. Propagandę wsadź se w buty. Może będziesz wyższy.
Teściowa mojej siostry jest rodowitą Niemką i opowiadała mi, jak to było po wojnie i jaką biedę przechodzili.

rozbawiony naiwnością

Data: 2012-12-04 14:05:28
Autor: Lord Donald
W dniu 04.12.2012 13:50, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

rozwijajÄ…, mamy tu RosjÄ™, Chiny, itp..., gdzie gospodarka np Chin
[...]
obywatelom w twarz urzÄ…dzajÄ…c medialne szopki.

Sranie w banie. Takie pierdółki opowiadaj swoim wnukom. Propagandę wsadź
se w buty. Może będziesz wyższy.
Teściowa mojej siostry jest rodowitą Niemką i opowiadała mi, jak to było
po wojnie i jakÄ… biedÄ™ przechodzili.

rozbawiony naiwnością

Trudno awansować z rasy panów do zwykłych ludzi, nie mówię że nie odczuli pogorszenia warunków jak zabrali im niewolników, a dzieci wyginęły poszerzając wpływy rzeszy, moja babcia mi opowiadała bo była jednym z niewolników wywiezionych do Niemiec, pod koniec wojny stracili dzieci na wojnie, taka jest wojna, ale to oni ją wywołali, po tym jak zabrali im niewolników musiało być im ciężej, może nie tak ciężko jak za Wilhelma gdzie mieli głód i nędzę, Hitler ich wyciągną z nędzy ogromnym kosztem wielu narodów. Ale my Polacy na zgliszczach przymieraliśmy głodem i budowaliśmy kraj, aż strach by pomyśleć co by było jakby w kraju było jakby rozwinęła się polityka jaką mamy dziś i władzę w kraju przejęły zachodnie kartele i przedwojenni oligarchowie, z nędzy i ciemnoty do dziś byśmy nie wyszli.

Data: 2012-12-04 14:13:34
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Lord Donald" <lorddonald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:k9ksep$8kk$1news.icm.edu.pl...
[...]

Aleś ty naiwny i zindoktrynowany. Widzę, że ty wierzysz w to, co napisałeś. Z wierzącymi nie ma diologu. Posługiwanie się w stosunku do nich rzeczowymi argumentami jest sypaniem pereł przed wieprze.

zdegustowany

Data: 2012-12-04 14:17:51
Autor: Lord Donald
W dniu 04.12.2012 14:13, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

No tak to było, trudno polemizować, dziwię się innym bo nie można nazwać tego nawet wiarą, co widzą g... przed oczami a nadal myślą że kiedyś będzie raj, jak to można nazwać?

Data: 2012-12-04 13:09:37
Autor: xan
W dniu 04.12.2012 12:31, Lord Donald pisze:
[...]

centralizowana gospodarka, gdzie by¶my byli po destrukcyjnej polityce
[...]
wygodnych im obszarów rynku. Po co komu dop³aty za zalesianie ziemi,
[...]

skoro by³o tak super, to dlaczego mojemu tacie nie chcieli daæ paszportu, odmowê t³umaczyli tym ze ma kartê mobilizacyjn± - tylko kto za komuny jej nie mia³.

Dlaczego by³y problemy z wyjazdem za granicê nawet do krajów "uk³adu" ?

Data: 2012-12-04 13:53:13
Autor: Lord Donald
W dniu 04.12.2012 13:09, xan pisze:
[...]

akcyzy, monopol karteli udajÄ…cych korporacje, itp..., nawet te cudowne
[...]

skoro było tak super, to dlaczego mojemu tacie nie chcieli dać
paszportu, odmowę tłumaczyli tym ze ma kartę mobilizacyjną - tylko kto
za komuny jej nie miał.

Dlaczego były problemy z wyjazdem za granicę nawet do krajów "układu" ?

Dziwne, wizy turystyczne do lat 80 były wydawane bez problemu, chyba że to był krętacz który cwaniacko zlecił wykształcenie i wychowanie dzieci państwu, a sam kombinował z wizami pracując na zachodzie unikając płacenia podatków na kraj. W latach od 80-90 kiedy zaczęła się zmiana ustroju sprawa oczywista i nie można tego rozpatrywać jako normalnego okresu gospodarki tylko okresu przekonania obywateli do konieczności dokonania zmian, podobne działania robi się w rozkradaniu dóbr narodowych doprowadzając je do upadku po to aby je przejąć, jak załatwiono tak ustrój w państwie, przemysł to teraz robi się tak ze służba zdrowia i edukacją, po czasie nikt nie zakwestionuje tego że trzeba to zlikwidować.

Data: 2012-12-04 17:44:58
Autor: xan
W dniu 04.12.2012 13:53, Lord Donald pisze:
[...]

Dziwne, wizy turystyczne do lat 80 by³y wydawane bez problemu, chyba ¿e
to by³ krêtacz który cwaniacko zleci³ wykszta³cenie i wychowanie dzieci
pañstwu, a sam kombinowa³ z wizami pracuj±c na zachodzie unikaj±c
p³acenia podatków na kraj.

co ty pierdzielisz ? tylko poplecznicy PZPR mogli bez problemu wyjechac za granicê, pamietam do dzi¶ kolejki do wydzia³ów paszportowych, i czekanie miesi±cami aby siê dostaæ i co¶ siê dowiedziec

Data: 2012-12-04 17:52:13
Autor: u2
W dniu 2012-12-04 17:44, xan pisze:
[...]

Wiesz co, tys mial zaledwie 1 roczek kiedy zaczely sie lata 80-te.

Kolejki byly, ale w nich nie stali poplecznicy PZPR, tylko zwykli
obywatele. Poplecznicy PZPR dostawali paszporty bez kolejek. Poza tym w
takich kolejkach zbierano na lapowki dla urzedasow.

Data: 2012-12-04 18:38:09
Autor: xan
W dniu 04.12.2012 17:52, u2 pisze:
[...]

naucz sie czytaæ ze zrozumieniem, bedziesz mia³ mniej problemów

Data: 2012-12-04 18:48:51
Autor: u2
W dniu 2012-12-04 18:38, xan pisze:
naucz sie czytaæ ze zrozumieniem, bedziesz mia³ mniej problemów

Naucz siê pisaæ poprawnie po polsku. Dopiero potem pisz.

Data: 2012-12-04 19:03:57
Autor: xan
W dniu 04.12.2012 18:48, u2 pisze:
W dniu 2012-12-04 18:38, xan pisze:
naucz sie czytaæ ze zrozumieniem, bedziesz mia³ mniej problemów

Naucz siê pisaæ poprawnie po polsku. Dopiero potem pisz.

dla kogo¶ co u¿ywa inwektyw, nie warto zwracaæ uwagi jak siê pisze

Data: 2012-12-04 19:13:39
Autor: u2
W dniu 2012-12-04 19:03, xan pisze:
Naucz siê pisaæ poprawnie po polsku. Dopiero potem pisz.

dla kogo¶ co u¿ywa inwektyw, nie warto zwracaæ uwagi jak siê pisze

No to nie u¿ywaj inwektyw xam i we¼ do rêki s³ownik.

Data: 2012-12-04 20:27:00
Autor: Trybun
[...]

O czym ty gadasz?  Znasz choæ jednego mieszkañca PRL któremu sprawiano problemy z wyjazdem za granicê gdy mia³ stamt±d zaproszenie? Jakie do diab³a kolejki po paszport??

Data: 2012-12-05 08:44:34
Autor: xan
W dniu 04.12.2012 20:27, Trybun pisze:
[...]

znam, kilku i widzia³em sporo ludzi z zaproszeniami w wojewódzkim wydziale paszportowych

Data: 2012-12-05 09:36:55
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-05 08:44, xan pisze:
[...]

To jeste¶ wyj±tkowym szczê¶ciarzem, ja nie znam nikogo. Dla jasno¶ci - nikt z tych moich znajomych nie mia³ nic wspólnego z PZPRem.

Data: 2012-12-05 21:07:17
Autor: Przemys³aw M.
Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?
Dnia Wed, 05 Dec 2012 09:36:55 +0100, Trybun napisaù(a):

W dniu 2012-12-05 08:44, xan pisze:
W dniu 04.12.2012 20:27, Trybun pisze:
W dniu 2012-12-04 17:44, xan pisze:

co ty pierdzielisz ? tylko poplecznicy PZPR mogli bez problemu
wyjechac za granicæ, pamietam do dziú kolejki do wydziaùów
paszportowych, i czekanie miesiàcami aby siæ dostaã i coú siæ dowiedziec

O czym ty gadasz?  Znasz choã jednego mieszkañca PRL któremu sprawiano
problemy z wyjazdem za granicæ gdy miaù stamtàd zaproszenie? Jakie do
diabùa kolejki po paszport??

znam, kilku i widziaùem sporo ludzi z zaproszeniami w wojewódzkim wydziale paszportowych

To jesteú wyjàtkowym szczæúciarzem, ja nie znam nikogo. Dla jasnoúci - nikt z tych moich znajomych nie miaù nic wspólnego z PZPRem.

Oczywiúcie. Nigdy nie naleýeliúcie do tej bandy! Wszyscy jak jeden czùonek
walczyliúcie z komunà.

Data: 2012-12-06 20:06:57
Autor: Trybun
W dniu 2012-12-05 21:07, Przemysùaw M. pisze:

[...]

Jakiej bandy? Gdzieú tak 90% czùonków to byli porzàdni ludzie. A pokaý mi kogoú porzàdnego w PO, PiS czy PSL?

Data: 2012-12-05 10:08:09
Autor: Lord Donald
W dniu 04.12.2012 17:44, xan pisze:
[...]

za granicę, pamietam do dziś kolejki do wydziałów paszportowych, i
czekanie miesiącami aby się dostać i coś się dowiedziec

Wszyscy mogli wyjechać, ale jak podjął tam pracę i olał nasz kraj pozostawiając rodzinę na karku Polaków to nie mógł wrócić, z resztą to chyba sprawiedliwe, cwaniactwo należało zwalczać. Dlaczego my co pracujemy w kraju mamy tyrać na utrzymanie rodzinek tych wszystkich, którzy olali kraj i pojechali pracować za granicę, niech zabierają rodzinki ze sobą. Nie dość, że nie składają się na utrzymanie i wykształcenie swoich dzieci to jeszcze gnoją rynek pracy ludziom, którzy mieszkają w tym kraju do którego pojechał, jak tacy mają konkurować z frajerem, któremu do życia wystarcza jedynie barak, a o wykształcenie jego dzieci dbają obywatele innego kraju, na który nawet nie musi się złożyć, ostatecznie sam nie ma praw do emerytury, i świadczeń socjalnych, jak się wyeksploatuje to wróci z powrotem do Polski i takiego będzie trzeba utrzymywać aby nie zdechł z głodu. Nadal powinien obowiązywać zakaz powrotu i kontaktu z rodziną, chyba że zabierze ją ze sobą, i niech zajmuje się ją kraj na który tyra.

Data: 2012-12-04 12:39:40
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Lord Donald" <lorddonald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:k9klcm$p6j$1news.icm.edu.pl...
[...]

Kup se akwalung. Uratujesz siÄ™!

rozbawiony

Dlaczego PiS mówi ze Polska wchodzi w kryzys ?