Dlaczego TOPR i GOPR nie staną się czę ściowo odpłatne?

Data: 2018-09-04 06:32:18
Autor: Liwiusz
Dlaczego TOPR i GOPR nie staną się czę ściowo odpłatne?
Co roku powtarzają się głośne przypadki, kiedy to obie organizacje robią za taksówki. Dlaczego jest taka niemoc, żeby chociażby w uzasadnionych przypadkach obciążać choćby częścią kosztów, osoby "ratowane"?

Z tego samego powodu, dla którego bezpłatna jest karetka w mieście.

Można dyskutować, czy powinna być bezpłatna, ale nie można rozpoczynać dyskusji od świadectwa swojego braku spostrzegawczości, jakoby darmowa pomoc medyczna w przypadku wypadków miałaby być co do zasady w Polsce płatna i darmowy TOPR był w tym przypadku jakimś ewenementem.

Nie zapominaj również o bardzo ważnej rzeczy - za wejście do TPN pobierana jest opłata, z której można finansować pomoc, w przeciwieństwie do Słowaków, gdzie biletów nie ma, ale i pomoc jest płatna (jest w tych dwóch zasadach wewnętrzna spójność, prawda?).

--
Liwiusz

Data: 2018-09-04 12:03:07
Autor: nie ma emaila
Dlaczego TOPR i GOPR nie staną się częściowo odpłatne?
w <pml1sj$voi$2@node1.news.atman.pl>, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>
napisał(-a):

[...]

W Słowacji i Czechach jest obowiązkowe ubezpieczenie przed wyruszeniem w góry
(dosyć symboliczne) i z tego jest finansowana ewentualna pomoc.

Oczywiście jeżeli ktoś nie wykupi, to płaci koszty.

Data: 2018-09-04 12:08:15
Autor: Liwiusz
napisał(-a):

[...]

"Jest obowiązkowe", "jeśli ktoś nie wykupi" nie składa mi się w logiczną całość.

--
Liwiusz

Data: 2018-09-04 12:46:48
Autor: nie ma emaila
Dlaczego TOPR i GOPR nie staną się częściowo odpłatne?
w <pmllih$juo$2@node1.news.atman.pl>, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>
napisał(-a):

> [...]
> (dosyć symboliczne) i z tego jest finansowana ewentualna pomoc.

"Jest obowiązkowe", "jeśli ktoś nie wykupi" nie składa mi się w logiczną całość.

Tak jak OC samochodowe u nas -- co jest niejasne?

Przestępstwa też są zabronione, a jednak...

Data: 2018-09-04 12:57:02
Autor: Liwiusz

napisał(-a):

[...]

Że nie sądzę, aby OC na Słowacji było obowiązkowe - są jakieś kary za niemanie OC i kontrole? Nie mówiąc już o podstawie prawnej obowiązkowości.

--
Liwiusz

Data: 2018-09-04 22:10:54
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 04.09.2018 o 06:32, Liwiusz pisze:
Z tego samego powodu, dla którego bezpłatna jest karetka w mieście.

Karetka jest bezpłatna w uzasadnionych przypadkach. W pozostałych wezwana policja może nałożyć mandat z art. 66 kodeksu wykroczeń.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-09-05 09:46:44
Autor: Liwiusz
[...]

Czyli jest tak samo, zatem nie ma powodu do odpłatności TOPR.

--
Liwiusz

Dlaczego TOPR i GOPR nie staną się czę ściowo odpłatne?