"Dlaczego Tu-154 się rozpadł?" Eksperci o słowach szefa PiS

Data: 2010-09-06 18:18:40
Autor: Bogdan Idzikowski
"Dlaczego Tu-154 się rozpadł?" Eksperci o słowach szefa PiS
To nie był przerobiony bombowiec, bo Tu-154M od początku był projektowany jako samolot pasażerski. I wcale nie miał szczególnie silnej konstrukcji - w wielu miejscach grubość blach duralowych liczyło się w milimetrach. Eksperci odnoszą się do słów Jarosława Kaczyńskiego na temat katastrofy pod Smoleńskiem.

W poniedziałek Międzynarodowy Komitet Lotniczy przekazał polskiej stronie dokumenty m.in. z eksperymentu, który przeprowadzono na symulatorach lotu. W jego ramach zmodelowano podejście polskiego Tu-154M do lądowania na lotnisku w Smoleńsku. W eksperymencie uczestniczyli rosyjscy i polscy eksperci oraz piloci. Piloci wykonali cztery próby posadzenia maszyny. Jedna z nich - gdy założono, że odejście nastąpi z wysokości 20 metrów - zakończyła się katastrofą.

"W samolocie siły bezwładności są na tyle duże, że trzeba odczekać kilka czy kilkanaście sekund, zanim nastąpi odpowiedź samolotu, np. po dodaniu gazu czy wychyleniu samolotu. Twierdzenie, że można nie wyjść z wysokości 20 m, może być prawdziwe" - ocenił Abraszek.

Inny z ekspertów, Tomasz Hypki, prezes Agencji Lotniczej Altair, zwraca uwagę, że "w Polsce zrezygnowano z ćwiczeń na symulatorach, a teraz w Moskwie odwzorowuje się na nich lot Tu-154". "A więc symulator pozwala na realistyczne odwzorowanie lotu. Rezygnacja z ćwiczeń na symulatorach przyczyniła się do tej katastrofy" - ocenił.

więcej:

http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/301011,dlaczego-tu-154-sie-rozpadl-eksperci-o-slowach-szefa-pis.html

A to śp. Szczygło stwierdził, że ćwiczenia pilotów na symulatorach są niepotrzebne i zrezygnował z nich.

Data: 2010-09-06 18:25:50
Autor: Jarek od kżyża
"Dlaczego Tu-154 się rozpadł?" Eksperci o słowach szefa PiS

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał

[...]

Dziwi mnie, że poważni ludzie odnoszą się do wypowiedzi błazna.

Przemysław Warzywny

--

"Tadeusz Mazowiecki dodaje, że to, co robi Jarosław Kaczyński, wynika z tego, że jest "przeżarty dążeniem do władzy". Przypomina mu pod tym względem wielmoży z czasów I Rzeczpospolitej."

Data: 2010-09-06 18:45:35
Autor: rAzor
"Dlaczego Tu-154 się rozpadł?" Eksperci o słowach szefa PiS
Darz bór! Użytkownik... he he - Jarek od kżyża raczył napisać:

[...]

Dlatego rzadko kto odpowiada na twoje posty, a powaznie to już chyba tylko przygłup-kapusta Skalimowski, platformiany buraczku. he he he
--
"..because *this time* is all you have..."

Data: 2010-09-06 19:44:14
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "rAzor" <napisz.na.berdyczow@albo.kas.indziej.com> napisał w wiadomości news:i635rh$7ff$1news.onet.pl...
[...]

No i ty, picowski kartoflu. he he he

Data: 2010-09-06 19:54:01
Autor: rAzor
"Dlaczego Tu-154 się rozpadł?" Eksperci o słowach szefa PiS
Darz bór! Użytkownik... he he - Bogdan Idzikowski raczył napisać:
Dlatego rzadko kto odpowiada na twoje posty, a powaznie to już chyba
tylko przygłup-kapusta Skalimowski, platformiany buraczku. he he he

No i ty, picowski kartoflu. he he he

Wsadź z powrotem mordę do wiaderka i zajmij się swoimi kartoflami ze śrutą. he he he
--
"..because *this time* is all you have..."

Data: 2010-09-06 19:58:51
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "rAzor" <napisz.na.berdyczow@albo.kas.indziej.com> napisał w wiadomości news:i639rt$kf9$1news.onet.pl...
[...]

Tylko sraczki nie dostań, jak śp. prezydent.

Data: 2010-09-07 17:52:32
Autor: ~ heÂŽsk
"Dlaczego Tu-154 się rozpadł?" Eksperci o słowach szefa PiS
On Mon, 6 Sep 2010 19:58:51 +0200, "Bogdan Idzikowski"
<bogdanid@sz.home.pl> wrote:

> [...]
> Darz bór! Użytkownik... he he - Bogdan Idzikowski raczył napisać:

Tylko sraczki nie dostań, jak śp. prezydent.

 ta wszechpolska gnida chwali sie moim nazwiskiem?   wiecie jakie on ma nazwisko? B U Ł A ! tak duza buleczka ;o)))

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2

Data: 2010-09-06 19:29:39
Autor: cyc

Użytkownik "Jarek od kżyża" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:i634mg$6js$1inews.gazeta.pl...

[...]

Komentowac jego rewelacje to tak jakby komentowac ofensywne analizy strategiczne jakiegos "Napoleona" z Tworek .

cyc

"Dlaczego Tu-154 się rozpadł?" Eksperci o słowach szefa PiS