Dlaczego WIBOR rosnie mimo niskich stop?

Data: 2009-05-05 03:01:28
Autor: chucky
Dlaczego WIBOR rosnie mimo niskich stop?
Witam,
To zupelnie nie moja branza. Nie znam sie na tym a interesuje jedynie
dlatego, ze mam kredyt zlotowkowy.
Generalnie, to WIBOR nie jest jeszcze wyjatkowo wysoki. Ale zauwazylem
pewna prawidlowosc. Obserwuje WIBOR3M i zauwazylem, ze spadl jakis
czas temu do 4.14... i nizej juz nie poszedl. Mimo, ze stopy siegnely
3.75. Ciekawe, ze wartosc 4.14 jest poki co chyba najnizsza w
historii.. a przynajmniej od pocz. 2006 roku.
Co wiecej, stopy wciaz sa na niskim poziomie, ale WIBOR3M sobie
powolutku smiga w gore.
Troche czytalem na ten temat.. Ale moze jednak cos przeoczylem. Z tego
co sie orientuje stopy stanowia minimum dla WIBOR. Ale czy jest jakies
maksimum? Skoro WIBOR jest ustalany przez niezalezne stowarzyszenie,
to jaki maja interes aby WIBOR mial wartosc zblizona do wysokosci stop
procentowych... I czy teoretycznie WIBOR3M mimo niskich stop moglby
miec teraz wartosc np... 6.0 czy wiecej?
Moze mi to ktos na chlopski rozum wytlumaczyc? Bede wdzieczny:)

Pozdrawiam,
Chucky

Dlaczego WIBOR rosnie mimo niskich stop?