Dlaczego banki nie udzielają kredytów hipotecznych w EUR?

Data: 2009-06-20 13:47:01
Autor: Robert Tomasik
Dlaczego banki nie udzielają kredytów hipotecznych w EUR?
Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości news:h1fgce$l9m$1nemesis.news.neostrada.pl...
Już od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie takie pytanie:
dlaczego banki nie udzielają kredytów hipotecznych w euro?
Kredyty w tej walucie wydają się być czym całkowicie oczywistym, o wiele
bardziej uzasadnionym niż kredyty we frankach szwajcarskich, a pomimo
tego banki wolą jednak kredyty nominowane we frankach.
Mam swoje podejrzenia w tej kwestii, ale chciałbym najpierw poznać
zdanie innych na ten temat.

Moim zdaniem powodem jest to, że przy kredycie w obcej walucie banki zarabiają nie tylko oficjalną prowizję ale i dodatkowo na sprzedaży Ci waluty, którą spłacasz ów kredyt. Przy czym z reguły ten drugi zarobek w umowę kredytową nie jest wpisany, więc mogą sobie to dowolnie w jakiś graniach regulować.

Udzielenie - zwłaszcza długoterminowego - kredytu w EURO niesie to ryzyko, ze gdyby Polska przystąpiła do strefy EURO, to ten drugi zarobek by im zniknął. A ten drugi zarobek jest wliczony w rachunek ekonomiczny banku i potem by tego brakło.

Dlaczego banki nie udzielają kredytów hipotecznych w EUR?