Dlaczego darmowy internet w komórkach jest z³y

Data: 2014-08-03 10:08:39
Autor: Pszemol
Dlaczego darmowy internet w komórkach jest z³y
Przeczyta³em ciekawy artyku³ na temat ostatnio rozwijaj±cych
siê trendów w amerykañskich sieciach komórkowych:
http://www.wired.com/2014/08/free-mobile-data-plans-are-going-to-crush-the-startup-economy

Wspomnia³em tu Wam o tym, ¿e T-Mobile w USA oferuje
w abonamencie darmowe s³uchanie muzyki internetowej
które nie wlicza siê do limitów pakietów danych. Jak siê
okazuje, dotyczy to tylko Spotify, iTunes, Pandory. A wiêc
pewne serwisy, pewne applikacje dostaj± preferowany
uk³ad z operatorem...
Inny operator, Sprint, przez sobie podleg³± markê prepaidow±
Virgin Mobile daje klientom nielimitowany dostêp do
Facebooka, Twittera, Instagramu, lub Pinterest za $12/miesi±c
lub dostêp do wszystkich czterech serwisów za $22/miesi±c.
Za dodatkowe $5 dostaniesz te¿ tam dostêp do
nielimitowanej muzyki.

Autor artyku³u ostrzega, ¿e taka sytuacja szybko mo¿e siê
przerodziæ do tej znanej z telewizji kablowej. Sieæ kablówki
staje siê "cerberem" zezwalaj±cym lub zabraniaj±cym swojemu
klientowi ogl±dania jakiego¶ kana³u TV poprzez w³±czanie
go w swe ramówki lub nie w³±czaniu go. Jaka¶ powiedzmy
sobie TV Lublin nie mo¿e sobie ot-tak emitowaæ w Netii
czy Canal+ programu dla klientów spoza Lublina - musi
negocjowaæ najpierw uk³ad z Neti± czy Canal+ aby wpu¶cili
j± w swe kable. Na odmianê klient Canal+ czy Netii musi
dzi¶ p³aciæ krocie za ogl±danie 300 kana³ów z których nie
interesuje go 280 z nich... P³aci w efekcie du¿o dro¿ej ni¿
p³aci³by gdyby móg³ wybraæ tylko to, co go interesuje...

To samo mo¿e siê staæ w kwestii internetu: za³ó¿my ¿e dzi¶
powstaje jaki¶ ¶wietny serwis muzyczny, konkurencyjny
do Spotify czy Pandory. Jak± ma on szansê zaistnieæ na
rynku je¶li jego konkurencja cieszy siê umow± z operatorem
gwarantuj±c± im przewagê nad konkurencj± bo ich klienci
maj± darmow± transmisjê danych od operatora? Klient
bêdzie mia³ barierê ¿e musi zap³aciæ ekstra za luksus
s³uchania nowego serwisu zamiast pozostaæ ze Spotify...
Ma³o tego - dostêpne bêd± tylko na rynku oferty z "wliczonym"
w cenê garniturem serwisów z których wcale nie chcemy
korzystaæ: "Facebook, Twitter, Instagram, or Pinterest"?
Ja z tych 4 korzystam tylko z facebooka i czasem po¶rednio
z Twittera gdy jaki¶ inny serwis internetowy co¶ z Twittera
zacytuje ¶miesznego, ale sam nie "piszczê" :-) I bêdê
w krótce zmuszany do p³acenia za ca³y pakiet ¶mieci...

My¶lê ¿e to przekonywuj±cy artyku³ bij±cy na alarm bo tak
siê mo¿e staæ - sygna³y zaczynaj± siê ju¿ pojawiaæ...

Co Wy o tym my¶licie? Spotykacie siê z podobnymi
praktykami u operatorów komórkowych w Polsce?

Data: 2014-08-03 17:24:40
Autor: Alf/red/
On 03/08/14 17:08, Pszemol wrote:
Facebooka, Twittera, Instagramu, lub Pinterest za $12/miesi±c

:-o drogo, no ale to inne relacje ekonomiczne.

nie interesuje go 280 z nich... P³aci w efekcie du¿o dro¿ej ni¿
p³aci³by gdyby móg³ wybraæ tylko to, co go interesuje...

No i operator ma wiêkszy przychód. A ja przez kolejny rok przed³u¿ania umowy mówi³em nc+ ¿e nie interesuj± mnie kana³y np. sportowe i muzyczne, a oni w kó³ko macieju ¿e muszê je mieæ.

co¶ z Twittera zacytuje ¶miesznego, ale sam nie "piszczê"

U nas siê mówi: nie æwierkam.

Co Wy o tym my¶licie? Spotykacie siê z podobnymi
praktykami u operatorów komórkowych w Polsce?

Oferty "youtube nie wlicza siê do pakietu danych" ju¿ by³y (Redbull). Na razie wygl±da to jak ³apanie uzale¿nionych. Jak siê rozwinie - bardzo mo¿liwe, ¿e tak jak artyku³ kracze. Póki dostêp stacjonarny nolimit jest silny, to te nowe serwisy nie s± takie poszkodowane. Owszem, owszem, m³ode pokolenie musi wszystko przez smartfona, najlepiej wszczepionego pod skórê..

--
Alf/red/

Data: 2014-08-03 10:53:17
Autor: Pszemol
"Alf/red/" <fake_1408@ump.waw.pl> wrote in message news:lrlk7o$2pp$1node1.news.atman.pl...
On 03/08/14 17:08, Pszemol wrote:
Facebooka, Twittera, Instagramu, lub Pinterest za $12/miesi±c

:-o drogo, no ale to inne relacje ekonomiczne.

Dla porównania: plan rodzinny z 10giga internetu na miesi±c
gdzie masz wliczone 4 numery z nielimitowanymi rozmowami
i sms/mms kosztuje $160 netto/miesi±c. Nie ma 23% VATu ale
s± inne op³aty i podatki, wychodzi z tego prawie $200/miesiac.

[...]

I w³a¶nie to samo mo¿e siê staæ z internetem - na pró¿no bêdziesz
panienkê z T-Mobile przekonywa³ ¿e nie æwierkasz - ona Ci bêdzie
wpychaæ Twittera wliczonego w pakiet i ju¿. Czy chcesz czy nie: p³acisz.

co¶ z Twittera zacytuje ¶miesznego, ale sam nie "piszczê"

U nas siê mówi: nie æwierkam.

Super... :-) Nie piskam, nie æwierkam - cudowne wyrazy...
Dziêki, w³a¶nie nie mog³em wymy¶leæ polskiego odpowiednika :-))))

Co Wy o tym my¶licie? Spotykacie siê z podobnymi
praktykami u operatorów komórkowych w Polsce?

Oferty "youtube nie wlicza siê do pakietu danych" ju¿ by³y (Redbull).

O, to nie widzie³em ¿e ju¿ podobne rzeczy próbowali...

[...]

Dostêp stacjonarny "no limit" w USA koñczy siê od wielu lat...
Ci co wisz± na starych kontraktach abonamentowych maj± no limit,
Ci co zawieraj± nowe umowy czêsto maj± ju¿ limity i rurki.

W³a¶nie w tym rzecz, ¿e internet stacjornalny nie zast±pi mobilnego
tak jak telefon stacjonarny nie zast±pi telefonu mobilnego...
Trend jest taki ¿e ludzie pozbywaj± siê telefonów stacjonarnych
masowo bo nie s± im potrzebne oprócz komórek, które ma ka¿dy
z domowników, nawet babcia i osesek... To samo bêdzie nied³ugo
z internetem - po co masz p³aciæ w domu za internet, skoro
u¿ywasz go tylko do Facebooka, Youtube i Xboxa - a te trzy serwisy
nied³ugo mo¿esz mieæ "wliczone" w pakiet swojej komórki...
I szybko wy³±czysz internet domowy bo Twoja komórka 5G bêdzie
szybsza... Ju¿ dzi¶ niektóre komórki 4G daj± szybsze transfery
ni¿ niektóre wersje Neostrady/DSLa - co bêdzie za parê lat?

Data: 2014-08-03 16:56:10
Autor: masti
Dlaczego darmowy internet w komórkach jest z³y
Dnia pięknego Sun, 03 Aug 2014 10:53:17 -0500 osobnik zwany Pszemol
napisał:

Dla porównania: plan rodzinny z 10giga internetu na miesiąc gdzie masz
wliczone 4 numery z nielimitowanymi rozmowami i sms/mms kosztuje $160
netto/miesiąc. Nie ma 23% VATu ale są inne opłaty i podatki, wychodzi z
tego prawie $200/miesiac.

OT: Uwaga lekcja dla korwinistów:
nie ma 23% VAT ale jest 25% podatków :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-03 12:05:00
Autor: Pszemol
Dlaczego darmowy internet w komórkach jest zły
napisał:

[...]

Nie ma sensu abyś obliczał te procenty z mojej wypowiedzi...
Nie cytowałem liczb z rachunku ale z pamięci, a ta nie jest niezawodna.

Po prostu są tam oprócz normalnych podatków różne opłaty
telekomunikacyjne, jakieś opłaty za numery alarmowe itp, itd
rozliczane osobno bo narzucane przez prawo a nie operatora
- podobnie jak w cenach biletów lotniczych są wyszczególnione
opłaty lotniskowe, jakieś dopłaty za paliwo itp, itd...

Generalnie jak kupujesz żywność w sklepie (w stanie Illinois) to cena
netto na półce różni się od ceny brutto przy kasie o około 2% a inne
produkty (agd, meble, samochody itp) mają różnicę rzędu 6-9%
w zależności od tego w jakim mieście kupujesz...
Są stany gdzie nie ma w ogóle tego podatku i cena netto, ta na półce
w sklepie jest taka sama jak cena przy kasie. Ale to sÄ… wyjÄ…tki raczej...

Data: 2014-08-03 22:12:25
Autor: J.F.
Dlaczego darmowy internet w komórkach jest z³y
Dnia Sun, 3 Aug 2014 12:05:00 -0500, Pszemol napisa³(a):
[...]
Nie ma sensu aby¶ oblicza³ te procenty z mojej wypowiedzi...
Nie cytowa³em liczb z rachunku ale z pamiêci, a ta nie jest niezawodna.
Po prostu s± tam oprócz normalnych podatków ró¿ne op³aty
telekomunikacyjne, jakie¶ op³aty za numery alarmowe itp, itd
rozliczane osobno bo narzucane przez prawo a nie operatora
- podobnie jak w cenach biletów lotniczych s± wyszczególnione
op³aty lotniskowe, jakie¶ dop³aty za paliwo itp, itd...

Takie tam podatki ... celowe. tzn na konkretny cel :-)

Zawsze sie dziwilem jak mozna miec male podatki i taka armie :-)
A i kraj duzy, to autostrady sporo kosztuja :-)

J.

Data: 2014-08-03 20:18:12
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 03 Aug 2014 22:12:25 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

Dnia Sun, 3 Aug 2014 12:05:00 -0500, Pszemol napisał(a):
"masti" <gone@to.hell> wrote in message
Dla porównania: plan rodzinny z 10giga internetu na miesiąc gdzie
masz wliczone 4 numery z nielimitowanymi rozmowami i sms/mms kosztuje
$160 netto/miesiąc. Nie ma 23% VATu ale są inne opłaty i podatki,
[...]

te autostrady to wyglądają jak nasze krajówki z PRLu :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-03 16:38:53
Autor: rs
On 8/3/2014 4:18 PM, masti wrote:
te autostrady to wyglądają jak nasze krajówki z PRLu :)

ty to się nawet na autostradach amerykańskich znasz. podziwiam rozległość zainteresowań i dogłębną wiedzę. <rs>

Data: 2014-08-03 20:47:38
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 03 Aug 2014 16:38:53 -0400 osobnik zwany rs napisał:

On 8/3/2014 4:18 PM, masti wrote:
te autostrady to wyglądają jak nasze krajówki z PRLu :)

ty to się nawet na autostradach amerykańskich znasz. podziwiam
rozległość zainteresowań i dogłębną wiedzę. <rs>

naucz się korzystać ze źródeł to jak dorośniesz to też będziesz się znał

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-03 17:44:19
Autor: rs

On 8/3/2014 4:18 PM, masti wrote:
[...]

i jeszcze poradą życiową służy. <rs>

Data: 2014-08-03 21:52:37
Autor: masti

On 8/3/2014 4:18 PM, masti wrote:
[...]

możesz skorzystać. Przestaniesz być nic nie wnoszącym trollem

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-03 18:15:35
Autor: rs

On 8/3/2014 4:18 PM, masti wrote:
[...]

prawda w oczy kole. co? to dobrze.
jak personalnie, to personalnie. trollem to ty jesteś i nie mogłeś tego lepiej udowodnić, niż w wątku o appce iphona. tak smuciłeś, smuciłeś bez sensu, bez pojęcia, tylko żeby klawiaturę dopieszczać. teraz o autostradach amerykańskich będziesz pitolił? na źródła się powołujesz w tej rozmowie? pokaz chociaż jedno, które pozwoli ci uzasadnić chociaż ironicznie, porównanie do "PRLowskich krajówek", choć o nich pewnie tez ze źródeł tylko wiesz, albo z opowiadań rodziców. no ale parcie na ekran masz. <rs>

Data: 2014-08-04 11:28:07
Autor: masti

napisał:

On 8/3/2014 4:18 PM, masti wrote:
[...]

tl;dr

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-03 18:47:35
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lrm5e4$qaj$22dont-email.me...
te autostrady to wyglądają jak nasze krajówki z PRLu :)

To to nawet zabawny czasem jestes jak walniesz taką głupotę!

Data: 2014-08-03 23:28:57
Autor: J.F.
Dlaczego darmowy internet w komórkach jest z³y
Dnia Sun, 3 Aug 2014 20:18:12 +0000 (UTC), masti napisa³(a):
Dnia piêknego Sun, 03 Aug 2014 22:12:25 +0200 osobnik zwany J.F. napisa³:
Zawsze sie dziwilem jak mozna miec male podatki i taka armie :-) A i
kraj duzy, to autostrady sporo kosztuja :-)

te autostrady to wygl±daj± jak nasze krajówki z PRLu :)

Gdzie widziales krajowke o 12 pasach ? :-)

Kwestia terminologii - highway to niekoniecznie nasza autostrada.
Ale Interstate to juz raczej tak, a oni tego maja 76 tys km.

J.

Data: 2014-08-03 21:33:20
Autor: masti

napisał:
[...]

ale one nie mają po 12 pasów :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-03 20:23:03
Autor: AL
On 2014-08-03 17:08, Pszemol wrote:

My¶lê ¿e to przekonywuj±cy artyku³ bij±cy na alarm bo tak
siê mo¿e staæ - sygna³y zaczynaj± siê ju¿ pojawiaæ...

Co Wy o tym my¶licie? Spotykacie siê z podobnymi
praktykami u operatorów komórkowych w Polsce?

wielokrotnie tu niesmialo podawalem co sadze o tych technologiach 'masowych' - osytnio przy streamingu muzyki - moze nie do konca w temacie - ale chodzilo o to, ze godzac sie na taki uklad jestem skazany na to co ktos mi przygotuje, czyli nie dotrze do mnie wiele ciekawych rzeczy - bo ich tam nie bedzie.
Zostalem tu wyzwany od 'technologicznych staruchow' ;)

Jak cos jest darmowe - wlacza mi sie zawsze 'czerwona lampka'.
Juz nawet AdBlock nie jest skuteczny - bo rozne serwisy placa im by nie byly blokowane i reklamy sie pojawiaja - tym razem wybiorcze (mechanizm podobny do tego, ktory sam opisales).

Data: 2014-08-03 13:31:36
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam.pl> wrote in message news:lrlum8$rco$1dont-email.me...
On 2014-08-03 17:08, Pszemol wrote:

[...]

Bo to w tym w±tku nie o to chodzi w ogóle...

Jak cos jest darmowe - wlacza mi sie zawsze 'czerwona lampka'.

Przeczyta³e¶ w ogóle artyku³ ?
Nie o to chodzi ¿e co¶ jest darmowe w znaczeniu "nie p³acisz za to".
Chodzi o to, ¿e to co¶ jest wliczone w abonament, p³acisz za to
z góry, czy u¿ywasz czy nie - jak za 180 kana³ów których nie ogl±dasz
w kablówce za któr± miesiêcznie p³acisz abonament dla 2-3 programów.

Juz nawet AdBlock nie jest skuteczny - bo rozne serwisy placa im by nie byly blokowane i reklamy sie pojawiaja - tym razem wybiorcze (mechanizm podobny do tego, ktory sam opisales).

Nie widzê podobieñstwa...

Data: 2014-08-03 22:49:02
Autor: ToMasz
[...]

w wiêkszo¶ci przypadków produkt jest robiony (wyceniany) tak aby by³ kupowany. Je¶li produkt jest kupowany, to znaczy ¿e panowie od marketingu odnie¶li sukces. odnosz± tym wiêksze sukcesy im wiêcej debili jest w ¶ród nas. je¶li sprzedaj± siê pakiety to po kija zawracaæ sobie g³owê? A darmowe co¶ tam podnosi sprzeda¿.
Z drugiej strony, ja nie mam ¿adnej telewizji, dobrowolnie zrezygnowa³em w³a¶nie przez "pakiety". Czy dziêki temu jestem m±drzejszy? Chyba nie, tym bardziej ¿e mam Youtuba wliczonego w abonament GSM i ma³o tego, ogl±dam!

ToMasz

Data: 2014-08-03 23:45:08
Autor: J.F.
Dlaczego darmowy internet w komórkach jest z³y
Dnia Sun, 03 Aug 2014 22:49:02 +0200, ToMasz napisa³(a):
[...]

Ale wlasnie o to chodzi - YT masz wliczonego, a innych serwisow nie.

i sie tworzy monopol.

J.

Data: 2014-08-03 15:18:27
Autor: rs
On 8/3/2014 2:23 PM, AL wrote:
On 2014-08-03 17:08, Pszemol wrote:

[...]

no bo jeste¶ i to do tego stopnia, ze nawet nie jeste¶ w stanie doczytaæ i zrozumieæ tekst, na który odpowiadasz. prostu nie umiesz u¿ywaæ tych technologii. kropka. nie oczekuj te¿, ¿e nawet w p³atnych serwisach bêdzie wszystko, czego oczekujesz, bo jest du¿a szansa, ¿e np. szwedzkiego kolesia graj±cego na swoim casio, w piwnicy domu swoich rodziców, równie¿ nie bêdzie, mimo, ¿e ju¿ wydal parê p³yt, dostêpnych np. na bandcamp.

Jak cos jest darmowe - wlacza mi sie zawsze 'czerwona lampka'.

i co? mamy ci zazdro¶ciæ, ¿e po tylu latach, wreszcie ci siê taki mechanizm wyewoluowa³? chyba wszystkim nawet ¶rednio rozgarniêtym siê w³±cza, tylko ze wiêkszo¶æ z nich nie biadoli nad jako¶ci±, tylko przyjmuje darmowy produkt jakim jest, dlatego, ze jest darmowy.

Juz nawet AdBlock nie jest skuteczny - bo rozne serwisy placa im by nie
byly blokowane i reklamy sie pojawiaja - tym razem wybiorcze (mechanizm
podobny do tego, ktory sam opisales).

no to straszne po prostu. z czym masz jeszcze problemy. poskar¿ siê. <rs>

Data: 2014-08-03 22:03:49
Autor: J.F.
Dlaczego darmowy internet w komórkach jest z³y
Dnia Sun, 3 Aug 2014 10:08:39 -0500, Pszemol napisa³(a):
[...]

Duzy ruch generuje taki FB ?
Bo wydaje mi sie ze to bardzo drogo ... ale na amerykanska kieszen juz
pewnie nie..

[...]

No ale co zrobisz - zabronisz takiego laczenia uslug ?

Ma³o tego - dostêpne bêd± tylko na rynku oferty z "wliczonym"
w cenê garniturem serwisów z których wcale nie chcemy
korzystaæ: "Facebook, Twitter, Instagram, or Pinterest"?

A to juz chyba rola klienta - wybrac najlepsza dla siebie oferte ...

Co Wy o tym my¶licie? Spotykacie siê z podobnymi
praktykami u operatorów komórkowych w Polsce?

Darmowe Gadu-Gadu, darmowa nawigacja - to sie zdarza.
No i kazdy ma swoj serwis muzyczny ... ale z tego przeciez sa
pieniadze :-)

J.

Dlaczego darmowy internet w komórkach jest z³y