Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?

Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?

Data: 2019-03-28 13:05:43
Autor: viktorius
Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?
W dniu 2019-03-28 o 10:30, robot pisze:
Dlaczego silniki o zapłonie samoczynnym kręcą się wolniej, niż o zapłonie iskrowym?

Kręcą się tak samo, np na obydwu dam po 3000 obrotów na minutę, to wał korbowy z diesla kręci się tak samo szybko jak wał w benzyniaku. Na gazie nie sprawdzałem :P

PS.
doprecyzuj, co znaczy wolniej? Wolniejsze obroty biegu jałowego, czy może mniejsze obroty maksymalne? A może jeszcze cos innego?

--
viktorius

Data: 2019-03-28 14:32:14
Autor: robot
Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?
W dniu 2019-03-28 o 13:05, viktorius pisze:
W dniu 2019-03-28 o 10:30, robot pisze:
Dlaczego silniki o zapłonie samoczynnym kręcą się wolniej, niż o zapłonie iskrowym?

Kręcą się tak samo, np na obydwu dam po 3000 obrotów na minutę, to wał korbowy z diesla kręci się tak samo szybko jak wał w benzyniaku. Na gazie nie sprawdzałem :P

PS.
doprecyzuj, co znaczy wolniej? Wolniejsze obroty biegu jałowego, czy może mniejsze obroty maksymalne? A może jeszcze cos innego?

Myślałem, że będzie jasne, ale dobra.

Zazwyczaj (nie zawsze) większość, przeciętnych, zwykłych, standardowych, silników z zapłonem samoczynnym,
który to silnik przeznaczony jest do napędu przeciętnych, zwykłych, standardowych osobowych samochodów
powstałych w okresie ostatnich 50 lat z tego oraz ubiegłego wieku charakteryzuje się mniejsza
maksymalną ilościa obrotów jaką może osiągnąć podczas napędzania przeciętnych, zwykłych, standardowych osobowych samochodów,
nie na biegu jałowym, nie na luzie, nie pod wodą, nie w próżni, tylko normalnie na drodze asfaltowej
lub dobrze utwardzonej. Jak również zazwyczaj (nie zawsze) większość, przeciętnych, zwykłych, standardowych, silników z zapłonem samoczynnym
który to silnik przeznaczony jest do napędu przeciętnych, zwykłych, standardowych osobowych samochodów
powstałych w okresie ostatnich 50 lat z tego oraz ubiegłego wieku osiąga większy moment obrotowy przy mniejszych obrotach niż
silnik z zapłonem samoczynnym.
Nie sorry, nie dam rady chyba.
Innym razem spróbuję.

Data: 2019-03-28 14:41:47
Autor: robot
Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?
W dniu 2019-03-28 o 14:32, robot pisze:
W dniu 2019-03-28 o 13:05, viktorius pisze:
W dniu 2019-03-28 o 10:30, robot pisze:
Dlaczego silniki o zapłonie samoczynnym kręcą się wolniej, niż o zapłonie iskrowym?

Kręcą się tak samo, np na obydwu dam po 3000 obrotów na minutę, to wał korbowy z diesla kręci się tak samo szybko jak wał w benzyniaku. Na gazie nie sprawdzałem :P

PS.
doprecyzuj, co znaczy wolniej? Wolniejsze obroty biegu jałowego, czy może mniejsze obroty maksymalne? A może jeszcze cos innego?

Myślałem, że będzie jasne, ale dobra.

Zazwyczaj (nie zawsze) większość, przeciętnych, zwykłych, standardowych, silników z zapłonem samoczynnym,
który to silnik przeznaczony jest do napędu przeciętnych, zwykłych, standardowych osobowych samochodów
powstałych w okresie ostatnich 50 lat z tego oraz ubiegłego wieku charakteryzuje się mniejsza
maksymalną ilościa obrotów jaką może osiągnąć podczas napędzania przeciętnych, zwykłych, standardowych osobowych samochodów,
nie na biegu jałowym, nie na luzie, nie pod wodą, nie w próżni, tylko normalnie na drodze asfaltowej
lub dobrze utwardzonej. Jak również zazwyczaj (nie zawsze) większość, przeciętnych, zwykłych, standardowych, silników z zapłonem samoczynnym
który to silnik przeznaczony jest do napędu przeciętnych, zwykłych, standardowych osobowych samochodów
powstałych w okresie ostatnich 50 lat z tego oraz ubiegłego wieku osiąga większy moment obrotowy przy mniejszych obrotach niż
silnik z zapłonem samoczynnym.
Nie sorry, nie dam rady chyba.
Innym razem spróbuję.

Poddaje się.
Wszystkie silniki kręcą się tak samo. Dizle, benzyny , dizle w czołgu, w największym tankowcu, parowe o spalaniu zewnetrznym.
Wszystkie kręcą się tak samo, identycznie ale wiadomo że dizle 2 razy szybciej od innych a od turbinowych 1,6 raza szybciej
A najszybciej kręcące się silniki , to strumieniowe.
Nie było pytania.

Data: 2019-03-28 07:03:33
Autor: R. Daneel Olivaw
Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?
Tak to wygląda jak pytanie zadaje sztuczna inteligencja...

Data: 2019-03-29 09:54:26
Autor: robot
Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?
W dniu 2019-03-28 o 15:03, R. Daneel Olivaw pisze:
Tak to wygląda jak pytanie zadaje sztuczna inteligencja...

A przepraszam. Jeszcze zapomniałem o elektrycznych. Przecież elektryczne też tak samo się kręcą
jak się je ustawi na takie same obroty jak dizla.

Data: 2019-03-28 10:16:18
Autor: Zenek Kapelinder
Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?
Nie wszystkie tak samo. Jedne kreca sie w lewo a inne w prawo.

Data: 2019-03-29 10:44:44
Autor: yabba
Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?
W dniu 28-03-2019 o 14:41, robot pisze:
W dniu 2019-03-28 o 14:32, robot pisze:
W dniu 2019-03-28 o 13:05, viktorius pisze:
W dniu 2019-03-28 o 10:30, robot pisze:
Dlaczego silniki o zapłonie samoczynnym kręcą się wolniej, niż o zapłonie iskrowym?

Kręcą się tak samo, np na obydwu dam po 3000 obrotów na minutę, to wał korbowy z diesla kręci się tak samo szybko jak wał w benzyniaku. Na gazie nie sprawdzałem :P

PS.
doprecyzuj, co znaczy wolniej? Wolniejsze obroty biegu jałowego, czy może mniejsze obroty maksymalne? A może jeszcze cos innego?

Myślałem, że będzie jasne, ale dobra.

Zazwyczaj (nie zawsze) większość, przeciętnych, zwykłych, standardowych, silników z zapłonem samoczynnym,
który to silnik przeznaczony jest do napędu przeciętnych, zwykłych, standardowych osobowych samochodów
powstałych w okresie ostatnich 50 lat z tego oraz ubiegłego wieku charakteryzuje się mniejsza
maksymalną ilościa obrotów jaką może osiągnąć podczas napędzania przeciętnych, zwykłych, standardowych osobowych samochodów,
nie na biegu jałowym, nie na luzie, nie pod wodą, nie w próżni, tylko normalnie na drodze asfaltowej
lub dobrze utwardzonej. Jak również zazwyczaj (nie zawsze) większość, przeciętnych, zwykłych, standardowych, silników z zapłonem samoczynnym
który to silnik przeznaczony jest do napędu przeciętnych, zwykłych, standardowych osobowych samochodów
powstałych w okresie ostatnich 50 lat z tego oraz ubiegłego wieku osiąga większy moment obrotowy przy mniejszych obrotach niż
silnik z zapłonem samoczynnym.
Nie sorry, nie dam rady chyba.
Innym razem spróbuję.

Poddaje się.
Wszystkie silniki kręcą się tak samo. Dizle, benzyny , dizle w czołgu, w największym tankowcu, parowe o spalaniu zewnetrznym.
Wszystkie kręcą się tak samo, identycznie ale wiadomo że dizle 2 razy szybciej od innych a od turbinowych 1,6 raza szybciej
A najszybciej kręcące się silniki , to strumieniowe.
Nie było pytania.

Nie unoś się tak. :)

Słyszałem naukowe wyjaśnienie, że w cylindrze ON spala się wolniej niż benzyna, więc suw pracy musi trwać dłużej.

yabba

Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona