Data: 2019-03-29 11:53:26 | |
Autor: robot | |
Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna? | |
Tak jak się obawiałem, ta pozornie trywialna sprawa nie jest prosta. Mnie zastanawiało właśnie czy nie ma jakiejś jednej konkretnej zasadniczej
przyczyny czysto fizycznej. A wszystkie inne w porównaniu do tej jednej to by były szczegóły. Wszystkie przytoczone przez kolegów zjawiska mają bez wątpienia znaczenie i tez brałem je zawsze pod uwagę. Ale które zjawisko ma znaczenie decydujące? Czy w ogóle takie jest. Czy mamy tu jednak do czynienia z sytuacją, gdzie złożenie kilku faktów skutkuje "mniejszymi obrotami", bez możliwości wyodrębnienia zjawiska decydującego. Jeżeli miałby być taki jeden czynnik, to ja obstawiałem na właściwości spalania ropy. Może właśnie to ma decydujące znaczenie? |
|
Data: 2019-03-29 13:17:19 | |
Autor: viktorius | |
Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna? | |
W dniu 2019-03-29 o 11:53, robot pisze:
Tak jak się obawiałem, ta pozornie trywialna sprawa nie jest prosta. Mnie zastanawiało właśnie czy nie ma jakiejś jednej konkretnej zasadniczej Nie pamiętam w której książce to było, ale na wiki też jest to w miare wytłumaczone. https://pl.wikipedia.org/wiki/Zw%C5%82oka_zap%C5%82onu Jak dla mnie to największa przyczyna ograniczenia szybkobieżności Diesla, druga to wg mnie wolniej przebiegające spalanie mieszanki (w porównaniu z benzyną). -- viktorius |
|
Data: 2019-03-29 16:55:21 | |
Autor: robot | |
Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna? | |
W dniu 2019-03-29 o 13:17, viktorius pisze:
W dniu 2019-03-29 o 11:53, robot pisze: O widzisz. Ale to już trzeba się znać żeby szukać takiego hasła jak "zwłoka zapłonu"
Poczytam, dzięki. |
|