Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(

Data: 2011-11-14 20:41:13
Autor: Waldek Godel
Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(
Dnia Mon, 14 Nov 2011 21:16:31 +0100, Maciek napisał(a):

Dlaczego nikt nie produkuje juz samochodow, ktore sa tak klasycznie piekne
i tak wspaniale, z przepychem wykonczone i komfortowe...?

Bo mało kto chciałby kupić samochód stabilizowany wirem w baku, równie
bezpieczny jak drezyna kolejowa, nie mieszczący się w żadnym europejskim
garażu, śmierdzący spalinami na kilometr i gnijący równie szybko jak fiat
125p

--
Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu

Data: 2011-11-14 22:16:35
Autor: Maciek
Dnia Mon, 14 Nov 2011 20:41:13 +0000, Waldek Godel napisał(a):

[...]

A malo ludzi jezdzi od swieta roznymi zabytkami? W porownaniu z
dzisiejszymi samochodami 90% zabytkow jest niebezpiecznych, wolnych i pali
za duzo, ale maja to cos. Jak auto z mojego linka.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-14 21:20:49
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:16:35 +0100, Maciek napisał(a):

A malo ludzi jezdzi od swieta roznymi zabytkami? W porownaniu z

Mało. Bo mało ludzi stać na utrzymanie kolejnego samochodu do jazdy od
święta oraz miejsca na jego trzymanie.
I to jest odpowiedź na pytanie dlaczego takich nie robią. A jak już kogoś
stać, to może sobie kupić odrestaurowany albo zapłacić za remont.

Data: 2011-11-14 22:56:06
Autor: Maciek
Dnia Mon, 14 Nov 2011 21:20:49 +0000, Waldek Godel napisał(a):

I to jest odpowiedź na pytanie dlaczego takich nie robią.

Pytanie bylo retoryczne. Wiadomo, ze seryjna produkcja nie mialaby sensu
ekonomicznego. Zal mi po prostu, ze nawet maloseryjne, ekskluzywne modele
nie maja juz dzis tego przepychu i elegancji (ktora to osobnikom skazonym
przez niemiecka motoryzacje kojarzy sie z kiczem, burdelem i alfonsami :>
).

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-14 22:45:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:56:06 +0100, Maciek napisał(a):

nie maja juz dzis tego przepychu i elegancji (ktora to osobnikom skazonym
przez niemiecka motoryzacje kojarzy sie z kiczem, burdelem i alfonsami :>
).

Mnie też się kojarzy z tanim alfonsem (bo drogi jeździłby Lincolnem). Dla
siebie wolałbym Corvette Stingray. Albo Lincolna Continentala Mk.V

Data: 2011-11-15 11:10:46
Autor: kamil
On 14/11/2011 21:56, Maciek wrote:
[...]

Eh, kiedyś to było lepiej, taaaaak.

Ty chyba Alfy 8c czy Astona DB Vantage na żywo nie widziałeś, o dowolnym TVR nie wspominając.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-15 13:14:10
Autor: Maciek
Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(
Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:46 +0000, kamil napisał(a):

Pewnie, ze kiedys bylo lepiej. Kiedys liczyla sie fantazja, a dzisiaj jej
nie uswiadczysz.

Alfy 8c

No nie widzialem, ale ogladam teraz na zdjeciach. Nic specjalnego.

czy Astona DB Vantage

Widzialem na jakims zlocie chyba, ale starego. Nowe sa ohydne. Klasyczna
sylwetka "kojarzaca sie z moca, drapieznoscia i predkoscia", czyli jak w
99% koreancow. Wnetrze w chromach jak japońska lodowka.

o dowolnym TVR nie wspominając.

Owszem, widzialem TVR-a, ale nie widzialem w nim komfortu. A o tym m.in.
jest ten watek.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-15 13:20:44
Autor: Deflegmator
Maciek wrote:

Widzialem na jakims zlocie chyba, ale starego. Nowe sa ohydne.
Klasyczna sylwetka "kojarzaca sie z moca, drapieznoscia i
predkoscia", czyli jak w 99% koreancow.

Nie obrażaj koreańców. Ja swojego kupiłem właśnie ze względu na urodę.
Bije na łeb wszystkie obleśne golfy i paski.

--
Deflegmator

Data: 2011-11-15 15:54:52
Autor: Maciek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 13:20:44 +0000 (UTC), Deflegmator napisał(a):

Nie obrażaj koreańców. Ja swojego kupiłem właśnie ze względu na urodę.
Bije na łeb wszystkie obleśne golfy i paski.

A jaki to?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-15 15:16:31
Autor: Deflegmator
Maciek wrote:

> [...]

> Nie obrażaj koreańców. Ja swojego kupiłem właśnie ze względu na
> urodę.  Bije na łeb wszystkie obleśne golfy i paski.

Zaraz zostanę sponiewierany jak szmata. :D

Hyundai Coupe rd2, okularnik. Taki mniej więcej, tylko srebrny.

http://imageshack.us/photo/my-images/241/imgp2870duy.jpg/

A teraz się nabijajcie, golfiarze TDI. :)

--
Deflegmator

Data: 2011-11-15 16:59:09
Autor: Maciek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 15:16:31 +0000 (UTC), Deflegmator napisał(a):

http://imageshack.us/photo/my-images/241/imgp2870duy.jpg/

Jest tak brzydki, ze az ladny :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-15 16:31:48
Autor: Deflegmator
Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(
Maciek wrote:

Jest tak brzydki, ze az ladny :)

W dyplomacji pracujesz? :)

--
Deflegmator

Data: 2011-11-16 08:20:20
Autor: Mario
W dniu 2011-11-15 14:20, Deflegmator pisze:
Maciek wrote:

[...]

Dokładnie. Bije na łeb - jest obleśniejszy.

pozdrawiam
mario

Data: 2011-11-15 13:26:49
Autor: kamil
On 15/11/2011 12:14, Maciek wrote:
Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:46 +0000, kamil napisał(a):

Pewnie, ze kiedys bylo lepiej. Kiedys liczyla sie fantazja, a dzisiaj jej
nie uswiadczysz.

To samo mówili właściciele koni, kiedy powstawały pierwsze samochody. A przed nimi jeszcze dziesiątki innych pokoleń, nic nowego.

Alfy 8c

No nie widzialem, ale ogladam teraz na zdjeciach. Nic specjalnego.

W przeciwieństwie do tego Chevroleta ciosanego siekierą od linijki z uroczą tapicerką..

[...]

W omawiany Chevym pół karoserii i sporo elementów uroczej deski jest chromowane, chyba po to żeby odciągnąć wzrok od koloru powodującego wymioty po minucie oglądania. On ma nawet chromowane znaczki przyklejone na środku tylnych lamp, ale jakoś to już Tobie nie przeszkadza.

Gubię się już w tej logice, szczerze powiedziawszy..

o dowolnym
TVR nie wspominając.

Owszem, widzialem TVR-a, ale nie widzialem w nim komfortu. A o tym m.in.
jest ten watek.

Wolę jednak komfort psychiczny, zamiast zastanawiania się jak tym razem ta łódka pojedzie w zakręcie. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-15 15:07:31
Autor: CeSaR
Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(
W przeciwieństwie do tego Chevroleta ciosanego siekierą od linijki z uroczą tapicerką..

O gustach się nie dyskutuje. A co do ilości prostych linii i ciosaniu siekierką to bym jednak w tym przypadku nie przesadzał.

[...]

Taka jest amerykańska moda, w dużej mierze lansowana do dziś  - mysle o prostych do "bulu" deskach w samochodach. Tak wyglądają amerykanskie meble, nawet dzis. Taki styl lokalny i juz. Mialem przyjemnosc jezdzic jednym z ostatnich chryslerow "wielkopowierzchniowych" czyli wlasnie jakos tak koniec lat 70-tych, w idealnym stanie, zachowany w zasadzie jak nowka sztuka - ten sam kolor w srodku, ta sama prostota, jakosc materialow dosc zenujaca. Ale cos w tym wszystkim bylo - komfort kanapy albo szerokiego, rozkladanego fotela.
Oni to po prostu lubia i tyle. W sklepie z meblami zawsze znajdziesz zaje..scie szerokie fotele z raczka z boku do wyciagania podnozka. W podlokietnikach beda otwory na kubki z kawa....
Widzialem kanapy narozne z podlokietnikami na srodku wlasnie z miejscami na kubki z kawa :-) Wyglada to dosc specyficznie.... :-)

Nasze europejskie samochody tez jakos tam szalu nie robia... Te piekne alfy czy inne tvr-y stadnie na ulicach nie wystepuja. Jaguary tez nie.
Japonia robi dla nich troche inne wersje swoich samochodow. Cywilizuja sie powoli ale jeszcze chwile im to zajmie :-)
A tu jest statek z lat 70-tych. Wtedy Ameryka byla wielka i bogata....

Data: 2011-11-15 16:13:44
Autor: kamil
On 15/11/2011 14:07, CeSaR wrote:

[...]

Tylko, że nie możemy stawiać sentymentalnego "coś w tym było" widzianego z perspektywy polaka, który na codzień mijał same syrenki i kaszlaki, z ogólnoświatowym trendem "kiedyś to było lepsze".

[...]

Europejskie samochody szału nie robią tak samo, jak Europa nie jeździ tanimi chevroletami czy innymi pontiacami. Inna sprawa, że marki takie jak Mercedes czy Audi są akurat w stanach prestiżowe.

A że kiedyś byli wielcy i bogaci też nie do końca jest prawdą. Są nadal, stąd w byle rodzinnym dupowozie dla ubogich typu mazda 6 podstawową jednostką jest 2.5-litrowy silnik. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-15 15:59:41
Autor: Maciek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 13:26:49 +0000, kamil napisał(a):

[...]

Tutaj te chromy pasuja, a szaro-grafitowo-skorzano-plastikowym wnetrzu bija po oczach.

Gubię się już w tej logice, szczerze powiedziawszy..

Co ma indywidualny gust i poczucie estetyki do logiki?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-15 16:01:09
Autor: kamil
On 15/11/2011 14:59, Maciek wrote:
[...]

A co ma indywidualny gust do "teraz wszystko jest do dupy"? :-)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-14 22:25:12
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
On 11/14/2011 10:16 PM, Maciek wrote:
[...]

IMO to jest ładne stare amerykańskie auto:

http://www.miastogier.pl/mod/forum/img/avatars/1969CamaroSS.jpg

Po Poznaniu nawet jeden taki jeździ.

Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(