Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(

Data: 2011-11-15 09:29:08
Autor: Andrzej Lawa
Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(
W dniu 14.11.2011 21:16, Maciek pisze:

Dlaczego nikt nie produkuje juz samochodow, ktore sa tak klasycznie piekne
i tak wspaniale, z przepychem wykonczone i komfortowe...?

http://allegro.pl/1974-chevrolet-monte-carlo-landau-i1932807683.html

Jest ohydny, ogromny i paliwożerny.

Z dwojga złego chyba wolałbym SKOTa ;->

Data: 2011-11-15 10:38:26
Autor: CeSaR
Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(
Jest ohydny, ogromny i paliwożerny.

Jest amerykański. A w Ameryce miasta i ulice projektuje się dla samochodów a nie samochody dla miast i ulic.
W przeciwieństwie do Europy, w Stanach najpierw były samochody a później miasta.
A benzyna w 74 roku kosztowała tyle, że w zasadzie nikogo nie interesowało to, ile ten samochód jej potrzebuje żeby jechać.
Co do bezpieczeństwa - obawiam się że samochód amerykański AD 1974 był bezpieczniejszy od swojego europejskiego równolatka.

Data: 2011-11-15 09:48:50
Autor: Deflegmator
CeSaR wrote:

> Jest ohydny, ogromny i paliwo�erny.

Jest ameryka�ski. A w Ameryce miasta i ulice projektuje si� dla
samochodďż˝w a nie samochody dla miast i ulic.  W przeciwieďż˝stwie
do Europy, w Stanach najpierw byďż˝y samochody a pďż˝niej miasta.  A
benzyna w 74 roku kosztowa�a tyle, �e w zasadzie nikogo nie
interesowa�o to, ile ten samoch�d jej potrzebuje �eby jecha�.
Co do bezpiecze�stwa - obawiam si� �e samoch�d ameryka�ski
AD 1974 by� bezpieczniejszy od swojego europejskiego r�wnolatka.

Był większy i solidniejszy zapewne. Ale nic z tego nie wynikało przy
braku pasów i zagłówków. Nawet jak skorupka się za bardzo nie
stłukła, w środku się robił kogel-mogel.

--
Deflegmator

Data: 2011-11-15 10:55:52
Autor: Maciek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 09:48:50 +0000 (UTC), Deflegmator napisał(a):

Był większy i solidniejszy zapewne. Ale nic z tego nie wynikało przy
braku pasów i zagłówków. Nawet jak skorupka się za bardzo nie
stłukła, w środku się robił kogel-mogel.

W latach 70 wiekszosc, jesli nie wszystkie, aut amerykanskich miala pasy, a
zaglowki to juz chyba 100%.

Monte Carlo z mojego linka ma jedno i drugie.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-15 10:58:41
Autor: CeSaR
[...]

Ten ma pasy. I chyba nawet lepsze niż w tym czasie europejskie.
Kierownice były wszedzie takie same - cienki precik i tyle.
Chyba wolalbym zadzwonic tym niz jakims wspolczesnym mu oplem w wersji europejskiej.

Data: 2011-11-15 10:09:06
Autor: Deflegmator
CeSaR wrote:

> By� wi�kszy i solidniejszy zapewne. Ale nic z tego nie
> wynika�o przy braku pas�w i zag��wk�w. Nawet jak skorupka
> si� za bardzo nie st�uk�a, w �rodku si� robi�
> kogel-mogel.

Ten ma pasy. I chyba nawet lepsze niďż˝ w tym czasie europejskie.
Kierownice by�y wszedzie takie same - cienki precik i tyle.
Chyba wolalbym zadzwonic tym niz jakims wspolczesnym mu oplem w
wersji europejskiej.

OK, faktycznie macie rację. Nie dojrzałem tych pasów wcześniej.
Też bym wolał tym autem przydzwonić, niż oplem. Jak zginąć, to
efektownie, w czymś z charakterem. :)

--
Deflegmator

Data: 2011-11-15 21:49:24
Autor: Rabbit McCroolick

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:j9tbtr$5gk$1news.onet.pl...

A benzyna w 74 roku kosztowała tyle, że w zasadzie nikogo nie interesowało

Oj, oj, ktoś tu ma braki w edukacji historycznej. 74 to szczyt kryzysu energetycznego, gdy benzyny po prostu... brakowało. Te puste autostrady w RFN, te kilometrowe kolejki przed stacjami benzynowymi w USA. A wszystko zaczęło się od wojny Yom Kippur...

Data: 2011-11-16 09:58:01
Autor: CeSaR
[...]

A pamiętasz ile to trwało? Dla nich to był szok bo benzin nagle przestał być "prawie darmo" tylko zaczal kosztować jakies pieniadze.

Data: 2011-11-16 22:22:12
Autor: Rabbit McCroolick
Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:j9vtu1$l5m$1news.onet.pl...

A pamiętasz ile to trwało?

Trochę trwało, skoro Amerykanie polubili takie cudaki jak AMC Pacer oraz "japońce" - Civic pierwszej generacji zaczął sprzedawać się jak ciepłe bułeczki... Gdyby nie kryzys energetyczny, to Japończycy nie mieliby co szukać w Stanach...

Data: 2011-11-16 22:56:55
Autor: Maciek
Dnia Wed, 16 Nov 2011 22:22:12 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

Trochę trwało, skoro Amerykanie polubili takie cudaki jak AMC Pacer

Pacer mial 4-litrowy silnik :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-18 21:38:41
Autor: Rabbit McCroolick
Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(

Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1l8iwwjh4np6j$.1e1f0i69zkbn7.dlg40tude.net...

Pacer mial 4-litrowy silnik :)

Cóż, presja czasu - nie mieli innych. 4 litry to był wtedy amerykański "małylitraż";-) Za to samochodzik był mały, może na europejskie i japońskie standardy niezbyt lekki, ale palił i tak mniej niż inne amerykańskie konstrukcje.

Data: 2011-11-17 10:02:46
Autor: CeSaR
[...]

Civic nie zaczal sie sprzedawac jak cieple buleczki - "japonia" generalnie zaczela sie sprzedawac bo firmy z J pootwieraly fabryki i pokazaly, jak sie ROBI samochody.
Sami Amerykanie przyznaja, ze to co bylo produkcji amerykansiej mialo niewiele wspolnego z jakoscia.
Co do kryzysu to w szkolach jeszcze czasami mowi sie o pewnym fenomenie ekonomicznym, ktory zaistnial na granicy USA i Meksyku - był duzo wiekszy ruch w obie strony. Do Meksyku jechali Amerykanie, zeby kupic tansze paliwo i tam na stacjach byly ogromne  kolejki a do Stanow jechali Meksykanie, zeby kupic drozsze paliwo za to bez kolejek :-) Kryzys paliwowy troche im myslenie zmienil ale to byla zmiana krotkotrwala i kosmetyczna. Caly czas, nawet teraz, paliwo sie tam leje strumieniami a maly samochod jest bardziej modą niz koniecznoscia.
Diesel - zapomnij. Ich to wali. Passata TDI mozna trafic. Ale to trzeba miec duzo szczescia.

Data: 2011-11-16 10:22:17
Autor: Maciek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 10:38:26 +0100, CeSaR napisał(a):

A benzyna w 74 roku kosztowała tyle, że w zasadzie nikogo nie interesowało to, ile ten samochód jej potrzebuje żeby jechać

Nie wiem, czy cena jest tu najwazniejsza. Gdzies widzialem wykres historii
cen benzyny w USA za ostatnie 30 czy 40 lat i po uwzglednieniu inflacji
wychodzilo, ze obecna cena jest tylko 20 czy 30 procent wyzsza niz  w
latach 70. XX w.

Ale nie wiem, jak sie to ma do zarobkow.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-15 10:52:16
Autor: Maciek
Dnia Tue, 15 Nov 2011 09:29:08 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Z dwojga złego chyba wolałbym SKOTa ;->

Jestem sklonny przystac na SKOT-a z czerwona tapicerka i pompowanym
fotelem.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(