[piÄ…tkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB ?

Data: 2010-12-01 15:32:51
Autor: Lagod
[piÄ…tkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB ?
Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku, że 1GB=1000000000 bytes :-)))
PowyĹĽsze to "autentyczny" fakt i dotyczy dysku USB 2,5" Samsung "640GB"
Ciekawe ile ludzi się na to nabrało i dzwoniło do sklepu gdzie moje 40GB ;-)
Pozdrawiam po 1024-kroć.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-12-01 15:38:12
Autor: Vituniu
[piÄ…tkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB?
Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku,
ĹĽe 1GB=1000000000 bytes

A tak nie jest? :P
Hint: 1 GB to nie to samo co 1 GiB

PowyĹĽsze to "autentyczny" fakt i dotyczy dysku USB 2,5" Samsung "640GB"
Ciekawe ile ludzi się na to nabrało i dzwoniło do sklepu gdzie moje 40GB
;-)
Pozdrawiam po 1024-kroć.

Spozniles sie z ta sensacja o jakies, czy ja wiem, 10 lat?... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-12-01 16:45:12
Autor: Lagod
W dniu 2010-12-01 15:38, Vituniu pisze:
Spozniles sie z ta sensacja o jakies, czy ja wiem, 10 lat?... ;)

No to przepraszam wszystkich bystrzachów, ale jak do tej pory kupowałem, to jasno było wiadomo jaką mają pojemność, a nie drobnym druczkiem.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-12-01 16:57:41
Autor: JoteR
"Lagod" napisał:

No to przepraszam wszystkich bystrzachów, ale jak do tej pory kupowałem, to jasno było wiadomo jaką mają pojemność, a nie drobnym druczkiem.

I jak kupowałeś taki na przykład dysk 40GB, to on miał na naklejce napisane 37,25 GB? Serio? I czemu płaciłeś jak za pełne 40 GiB?

JoteR

Data: 2010-12-03 09:26:16
Autor: Lagod
[piÄ…tkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB?
W dniu 2010-12-01 16:57, JoteR pisze:
"Lagod" napisał:

No to przepraszam wszystkich bystrzachĂłw, ale jak do tej pory
kupowałem, to jasno było wiadomo jaką mają pojemność, a nie drobnym
druczkiem.

I jak kupowałeś taki na przykład dysk 40GB, to on miał na naklejce

Było (i jest) na naklejce napisane co do bajta. I to wszystko.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-12-01 16:59:00
Autor: RadoslawF
[pi±tkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB?
Dnia 2010-12-01 16:45, Użytkownik Lagod napisał:

Spozniles sie z ta sensacja o jakies, czy ja wiem, 10 lat?... ;)

No to przepraszam wszystkich bystrzachów, ale jak do tej pory kupowałem, to jasno było wiadomo jak± maj± pojemno¶ć, a nie drobnym druczkiem.

Proszę bardzo, napisz jeszcze ile lat temu był to "do tej pory jak
kupowałem" ?

Pozdrawiam

Data: 2010-12-01 18:23:56
Autor: boxfish
W dniu 2010-12-01 16:45, Lagod pisze:
[...]

podaj jaki¶ przykład bo inaczej pomy¶lę że zmy¶lasz ...

Data: 2010-12-01 23:00:34
Autor: Grzegorz Krukowski
[pi±tkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB?
On Wed, 01 Dec 2010 16:45:12 +0100, Lagod
<niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:

[...]

Musiałe¶ to baaaardzo dawno robić, bo prawie 20. letni dysk ma podan±
bojemno¶ć 31,9MB, pomimo że z przemnożenia cylindrów, głowic i
sektorów na ¶cieżkę wynika co¶ nieco innego ;)
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-12-01 17:47:27
Autor: WiesłaW
Dnia 01-12-2010 o 15:38 Vituniu napisał na pl.comp.pecet:

Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku,
że 1GB=1000000000 bytes

A tak nie jest? :P
Hint: 1 GB to nie to samo co 1 GiB

W tym sęk, że nikt nie używa/ł "GiB".

Pozdrawiam po 1024-kroć.

Spozniles sie z ta sensacja o jakies, czy ja wiem, 10 lat?... ;)

I to jest wła¶nie imponuj±ce. ¦wietny przykład, jak można ładować
ludzi w bambuko 10 lat i nikt nie oponuje :)
Ci, którzy wiedz± o co chodzi już się chyba przyzwyczaili. Dla
pozostałych jest oczywiste, że 1GB = 1000000000 bajtów, ale już
to, co z tego wynika na dyskach, jest czarn± magi±.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-12-01 18:09:49
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.12.2010 17:47, WiesłaW pisze:
I to jest wła¶nie imponuj±ce. ¦wietny przykład, jak można ładować
ludzi w bambuko 10 lat i nikt nie oponuje :)

Dla dalszego "pocieszenia":

http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2009-09&id=981

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-12-03 13:50:51
Autor: Mich@l
W dniu 2010-12-01 17:47, WiesłaW pisze:

I to jest wła¶nie imponuj±ce. ¦wietny przykład, jak można ładować
ludzi w bambuko 10 lat i nikt nie oponuje :)

Hmm, kupujesz dyski na gigabajty? Bo ja to na sztuki, ale ja to w ogóle dziwny jestem, truskawki cukrem itp. :)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-12-01 15:40:20
Autor: boxfish
W dniu 2010-12-01 15:32, Lagod pisze:
Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku, że 1GB=1000000000 bytes
:-)))
Powyższe to "autentyczny" fakt i dotyczy dysku USB 2,5" Samsung "640GB"
Ciekawe ile ludzi się na to nabrało i dzwoniło do sklepu gdzie moje 40GB
;-)

bosze, kolejny zdziwiony - sprawdĽ google takich jak ty s± tysi±ce ....

Data: 2010-12-01 15:55:53
Autor: Robson
[...]

Ale tak jest odk±d dyski zaczęli produkować masowo...

Data: 2010-12-01 16:10:05
Autor: Dawid
W dniu 2010-12-01 15:55, Robson pisze:
[...]

A kiedy niby robili je nie masowo?
Ręcznie i po kilka sztuk robione dyski, nie słyszałem.
Pozdrawiam

Data: 2010-12-01 17:04:31
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2010-12-01 16:10, Dawid pisze:

A kiedy niby robili je nie masowo?
Ręcznie i po kilka sztuk robione dyski, nie słyszałem.
Pozdrawiam

A to może jest pomysł na dobry biznes :) Taki dysk twardy marki Leica, ręcznie robiony, pozłacany i pokryty diamentami, to jest coś! ;)

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-12-01 17:05:39
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-12-01 16:10, Użytkownik Dawid napisał:

[...]

Bo wy młodzi nie macie pojęcia co było w czasach przed internetowych.
http://www.pcworld.pl/artykuly/55740/Pamiec.na.talerzu.html
I zastanów się czy "dyski twarde" wielko¶ci szaf były aby na pewno
produkowane masowo ?

Pozdrawiam

Data: 2010-12-01 17:31:59
Autor: Dawid
W dniu 2010-12-01 17:05, RadoslawF pisze:

[...]

Z tob± nawet nie my¶lę dyskutować.
Ty wiesz dlaczego, stary.

Data: 2010-12-01 17:48:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-12-01 17:31, Użytkownik Dawid napisał:

[...]

Wiem, ale napiszę dla tych którzy nie wiedz±, brak ci wiedzy, młody.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-12-01 17:56:34
Autor: Dawid
W dniu 2010-12-01 17:48, RadoslawF pisze:
[...]

Nie, jednak odpowiem.
Jeżeli to grupa o pecetach to trochę się zagubiłe¶.
Dyski wkładane do komputerów osobistych, od pocz±tku istnienia pecetów
(komputerów osobistych), maj± raczej wymiary umiarkowane.
Chcesz napisać o tych innych, proszę, ale NTG.
Po prostu *tempy* jeste¶ i i nie pierwszy raz się tym chwalisz.
STARY .......

Data: 2010-12-01 18:23:57
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-12-01 17:56, Użytkownik Dawid napisał:

[...]

To jeszcze może wskaż ten fragment z którego wynika że chodzi
o dyski wkładane do komputerów osobistych ?
Bo jak czytam następny w±tek to dochodzę do wniosku założenie
że jest to grupa tylko i wył±cznie o PC nie jest do końca prawdziwe.
Więc jak na razie to pochwaliłe¶ się że czytanie ze zrozumieniem
jest ci obce. Pochwalisz się jeszcze czym¶ ?

Pozdrawiam

Data: 2010-12-01 21:00:55
Autor: Dawid
W dniu 2010-12-01 18:23, RadoslawF pisze:

To jeszcze może wskaż ten fragment z którego wynika że chodzi
o dyski wkładane do komputerów osobistych ?

Ależ proszę
*W dniu 2010-12-01 15:32, Lagod pisze:
> Powyższe to "autentyczny" fakt i dotyczy dysku USB 2,5" Samsung "640GB" *
Oczywi¶cie masz rację, jeste¶ nieomylny i najm±drzejszy.
Nie musisz odpisywać.
No chyba, że musisz znów się wyżyć i komu¶ naubliżać.
Już kiedy¶ było, ale wkleję jeszcze raz ;-)
http://www.demoty.pl/ty-przed-komputerem-10764

Data: 2010-12-01 22:13:25
Autor: JoteR
"Dawid" napisał:

[...]

Nie, z tego bynajmniej nie wynika, iż chodzi o dysk *wkładany* do komputerów. Zazwyczaj dyski USB s± używane jako dyski zewnętrzne.

JoteR

Data: 2010-12-01 22:22:38
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-12-01 22:13, Użytkownik JoteR napisał:

[...]

Teraz tobie w odpowiedzi linka do zwierz±tek zapoda.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-12-02 09:12:38
Autor: Robson
[pi±tkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB?
Po prostu *tempy* jeste¶ i i nie pierwszy raz się tym chwalisz.

Te "tempy" maj± jaki¶ zwi±zek z katalogiem TEMP? Czy następny dys-leń?

Data: 2010-12-01 18:28:22
Autor: boxfish

to nizbyt wiele słyszałe¶, widziałe¶ kiedy¶ http://www.ontrack.pl/muzeum/dysk1.php ja nawet kilka razy go przenosiłem, uwierz że nie jest to produkt masowy

Data: 2010-12-01 21:45:35
Autor: Robson
[pi±tkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB?
A kiedy niby robili je nie masowo?
Ręcznie i po kilka sztuk robione dyski, nie słyszałem.
Pozdrawiam

Moze za mlody jestes i nie siegasz 20 lat wstecz.

Data: 2010-12-02 14:31:10
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 01.12.2010 16:10, Dawid pisze:

A kiedy niby robili je nie masowo?

Zanim nie zaczęli masowo.

Ręcznie i po kilka sztuk robione dyski, nie słyszałem.

A jednak. Jak większo¶ć rzeczy na tym ¶wiecie, produkcja nie zaczęła się
od masówki.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-12-02 09:17:01
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 01.12.2010 15:32, Lagod pisze:
Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku, że 1GB=1000000000 bytes
:-)))
No i słusznie, bo kilo, Mega, Giga itp. to fizyczne przedrostki będące
potęgą dziesiątki.
Dla potęg dwójki są odpowiednio Kibi, Mebi, Gibi. Niestety są używane
rzadko, tylko przez dobre oprogramowanie.

Swoją szosą, 1 grudnia to była środa, a nie piątek :D

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-12-03 14:41:26
Autor: PesTYcyD
[...]

Przecież tak było zawsze. Gdzie ty się uchowałe¶?

Data: 2010-12-03 17:20:15
Autor: Borneq
[piÄ…tkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB?
W dniu 2010-12-01 15:32, Lagod pisze:
Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku, że 1GB=1000000000 bytes
:-)))
A 1GiB=1024^3
I dobrze. Jest 640 gigabajtów a nie 640 gibibajtów, w dyskach od dawna używano przelicznika 1000, tak samo jest w płytach DVD, nie wiem czemu w CD inaczej. Denerwujące jest że przelicznik 1024 używany jest zbyt często nie tylko do kart pamięci ale też do zliczania wielkości plików (które mogą być dowolne a nie 2^n).

Data: 2010-12-04 17:34:32
Autor: Feromon

Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości news:4cf65cc7$1news.home.net.pl...
Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku, że 1GB=1000000000 bytes :-)))

No i małym drukiem jest też napisane, że 1000 plików o długości jednego bajta nie zajmuje 1 kilobajta,
tylko duuuuużo więcej... ;))))

Jeszcze mniejszym drukiem jest napisane, że nowsze dyski mialy trochę więcej bajtów niż napisane średnim druczkiem
i w razie awarii któregoś sektora "podmieniają" go tymi zapasowymi zamiast nazywać go BAD SECTOR.

Wszędzie kantują. Wkładam ci ja 1GB RAMu do płyty głównej, a tu grafa zintegrowana mi kradnie 256 MB. Granda! ;))

Miłego łykendu
Feromon

[piÄ…tkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB ?