Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych

Data: 2010-09-16 16:15:26
Autor: Jan Strybyszewski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych
Ostatnio na wielu stronach blogach i forach odbywa się “jazda jak na burej s…ce ” a za kozły ofiarne robią zarządzający funduszami inwestycyjnymi, szczególnie tymi otwartymi. Teza iż zarządzający nie pokonują indeksu, ba nawet losowego portfela to koronny argument według przeciwników. To prawda, często otwarte fundusze nie pokonują indeksu, ale przyczyn tego stanu rzeczy, jest wiele.

Wielu krytykantów nie ma zielonego pojęcia jak działa fundusz i dlaczego fundusz otwarty, będzie miał średni wynik rynkowy i nic ponad to. Przyczyny tego to głównie:

a) Ograniczenia prawne w kategorii lokat i poziomie dywersyfikacji. To chyba najmniej istotne ograniczenie które w większości przypadków nie ogranicza zarządzających, bo i tak przy dużym kapitale inwestycje są rozproszone.

Dalej i c ałosc tutaj:  http://tinyurl.com/2wyho3f

Data: 2010-09-16 11:07:32
Autor: Tomasz [Bubon]
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedowych
On 16 Wrz, 16:15, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
Ostatnio na wielu stronach blogach i forach odbywa si "jazda jak na
burej s...ce " a za kozy ofiarne robi zarzdzajcy funduszami
inwestycyjnymi, szczeglnie tymi otwartymi. Teza i zarzdzajcy nie
pokonuj indeksu, ba nawet losowego portfela to koronny argument wedug
przeciwnikw. To prawda, czsto otwarte fundusze nie pokonuj indeksu,
ale przyczyn tego stanu rzeczy, jest wiele.

Wielu krytykantw nie ma zielonego pojcia jak dziaa fundusz i dlaczego
fundusz otwarty, bdzie mia redni wynik rynkowy i nic ponad to.
Przyczyny tego to gwnie:

a) Ograniczenia prawne w kategorii lokat i poziomie dywersyfikacji. To
chyba najmniej istotne ograniczenie ktre w wikszoci przypadkw nie
ogranicza zarzdzajcych, bo i tak przy duym kapitale inwestycje s
rozproszone.

Dalej i c aosc tutaj:  http://tinyurl.com/2wyho3f

Wg mnie ciekawym rozwizaniem moe by Ipopema - ETF na mWig40. W
mbankowym SFI dostpny bez prowizji. Koszt zarzdzania 1,5%
Do inwestycji wystarczy 100 z.

http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/fi.html?MIND

Data: 2010-09-17 09:28:42
Autor: Jarek Andrzejewski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedowych
On Thu, 16 Sep 2010 11:07:32 -0700 (PDT), "Tomasz [Bubon]"
<tompod@gmail.com> wrote:

Wg mnie ciekawym rozwizaniem moe by Ipopema - ETF na mWig40. W

a dlaczego "ciekawym"? Co w tym funduszu jest wyjtkowego?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-17 00:42:03
Autor: Tomasz [Bubon]

<tom...@gmail.com> wrote:
>Wg mnie ciekawym rozwizaniem moe by Ipopema - ETF na mWig40. W

a dlaczego "ciekawym"? Co w tym funduszu jest wyjtkowego?

> [...]

Nawizujc do pierwszego postu, gdzie autor pisze (z reszt susznie),
e wiele funduszy nie bije indeksu - ten fundusz reprezentuje indeks
mwIG40.
Po drugie ma niskie jak na polskie warunki koszty zarzdzania (1,5%) i
barier wejcia (100z).
Uwaam, e to dobre rozwizanie dla osb, ktre chc inwestowa w
indeks a nie maj rachunku w domu maklerskim.
I tyle.

Data: 2010-09-17 10:04:01
Autor: Jarek Andrzejewski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedowych

<tom...@gmail.com> wrote:
> [...]

Nawizujc do pierwszego postu, gdzie autor pisze (z reszt susznie),
e wiele funduszy nie bije indeksu - ten fundusz reprezentuje indeks

Jestem laikiem. Co to znaczy "reprezentuje indeks"? Gwarantuje, e za
moje dzi zainwestowane 100 z kupi odpowiedni ilo akcji z tego
indeksu, a gdy zechc jutro wyj z niego, to owe akcje sprzedadz?

A jeli akurat danego dnia nikt nie zechce sprzeda swoich akcji,
jutro ich warto wzronie, to czy fundusz wypaci mi jutro t wiksz
warto pomimo tego, e akcji jednak nie kupi? (oczywicie pojcia
"dzi", "dany dzie", "jutro" uywam umownie)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-17 10:06:14
Autor: Jarek Andrzejewski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedowych
On Fri, 17 Sep 2010 10:04:01 +0200, Jarek Andrzejewski
<ptja.pl@gmail.com> wrote:

Jestem laikiem. Co to znaczy "reprezentuje indeks"? Gwarantuje, e za
moje dzi zainwestowane 100 z kupi odpowiedni ilo akcji z tego
indeksu, a gdy zechc jutro wyj z niego, to owe akcje sprzedadz?

doczytaem jeszcze: "W jego skad wchodzi staa liczba 40 spek.
Spki do indeksu mWIG40 wybierane s na postawie tego samego
rankingu, co do WIG20 i sWIG80 jako 40 kolejnych po 20
zakwalifikowanych do WIG20."

Czyli jeli skad indeksu si zmieni, to fundusz szybciutko wyprzedaje
jedna akcje, a kupuje inne?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-17 01:52:04
Autor: Tomasz [Bubon]

<ptja...@gmail.com> wrote:
> [...]

zakwalifikowanych do WIG20."

Czyli jeli skad indeksu si zmieni, to fundusz szybciutko wyprzedaje

ETF:
http://blog.viixpublish.info/2010/09/03/etf-czyli-czym-to-sie-je/

a tutaj Ipopema:
http://www.ipopematfi.pl/founds.php?lang=pl&miId=54&fId=12

Data: 2010-09-17 11:26:32
Autor: Jarek Andrzejewski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedowych
On Fri, 17 Sep 2010 01:52:04 -0700 (PDT), "Tomasz [Bubon]"
<tompod@gmail.com> wrote:

a tutaj Ipopema:
http://www.ipopematfi.pl/founds.php?lang=pl&miId=54&fId=12

OK, mniej wicej ju wiem. "Postaraj si", ale "bez gwarancji", aby
"jednostka funduszu" miaa tak warto jak mWIG40.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-18 19:53:44
Autor: Zbyszek
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedo wych
Dnia 17-09-2010 o 09:42:03 Tomasz [Bubon] <tompod@gmail.com> napisa(a):

[...]

tak, z tym e skoro naladuje - to tez nie bije, szczeglnie po odliczeniu  kosztw.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2010-09-18 21:36:44
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-09-18 19:53, Zbyszek pisze:
[...]

Jestes w bledzie.... Gdyz Mwig40 jest indeksem cenowym i po kazdej dywidendzie jest spadek indeksu o kwote dywidendy. Czykli indeks nie zawiera w sobie premi  za dywidende w odroznieniu od funduszu. Zasadniczo dywidenda podwyzsza wynik o 2-3% (minus koszty zarzadzania).
Jak bedzie sie dowiemy

Data: 2010-09-18 13:48:01
Autor: macieks
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedowych
Jest ju wybr.
http://www.lyxoretf.pl/homepl/
Bdzie notowane na GPW.
Tanio, mniejsze koszty. Odzwierciedlenie indeksu. Bez lewaru.

Data: 2010-09-19 17:03:08
Autor: Zbyszek
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedo wych
Dnia 18-09-2010 o 21:36:44 Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> napisa(a):

[...]

technicznie jestem w bdzie, ale dalej uwaam e to adne bicie :)

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2010-09-16 16:28:51
Autor: Jarek Andrzejewski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedowych
On Thu, 16 Sep 2010 16:15:26 +0200, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl>
wrote:

Ostatnio na wielu stronach blogach i forach odbywa si "jazda jak na burej s...ce " a za kozy ofiarne robi zarzdzajcy funduszami inwestycyjnymi, szczeglnie tymi otwartymi. Teza i zarzdzajcy nie

Z mojego, klienta, punktu widzenia sprawa jest prosta: instytucja
bierze ode mnie pienidze i licz na to, e wie, co z nimi zrobi.
Jeli okazuje si po dwch latach regularnych wpat (np. w ING), e
kapita czci inwestycyjnej jest mniejszy ni suma wpat  (cz
skadki pobran na ubezpieczenie pomijam), to ja dzikuj za takie
"zarzdzanie" i wol by 'frajerem" trzymajcym kas na rachunku
oszczdnociowym (co zreszt jest w pewnej czci prawd).

I przyznam, e mao mnie obchodzi, jakie fundusz ma koszty i z jakimi
regulacjami musi si boryka. Podobnie, jak nie obchodzi mnie z jakimi
przepisami i kosztami musi sobie radzi kolej, a jednak oczekuj, e
za kupiony bilet dojad o czasie do celu.
By moe inaczej bym sdzi, gdyby fundusz potrca sobie
wynagrodzenie z zyskw, ale przecie tak nie jest.

Data: 2010-09-16 16:43:08
Autor: walter
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedowych
Uytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisa w wiadomoci news:4u9496591qh01j1qn9ui82kphflr95er1c4ax.com...
wrote:

[...]

bo co oni z tego maj czy klient zarobi czy wtopi

liczy sie prowizja i dobre nagonienie klienta
wsio

Data: 2010-09-16 18:05:15
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-09-16 16:15, Jan Strybyszewski pisze:
[...]

Nie tylko ostatnio, tak jest odkąd pamiętam.

[...]

.... a opłata za zarządzanie *jest pobierana zawsze i niezależnie od wyników*.
Zastanówcie się dlaczego nie ma funduszu, który opł. za zarz. pobiera progresywnie od zysków. Powinien zbić kokosy, nieprawdaż? Skoro nie ma, to wniosek może być tylko jeden: "zarządzanie" to ściema.
Tylko idiota powierza swoje pieniądze funduszom. Tylko idiota do kwadratu pakuje się w "struktury", czyli połączenie funduszy z ubezpieczeniem, których regulamin/statut jest tak ustawiony, że osoba nie będąca specjalistą od finansów nie jest w stanie porównać różnych struktur. Nie darmo banki kuszą gadżetami, aby ładować się w struktury.

Dalej i c ałosc tutaj: http://tinyurl.com/2wyho3f

a po co? Trza przysiąść fałdów, trochę poczytać i samodzielnie zainwestować długoterminowo. Wtedy pretensje tylko do siebie. A przy okazji świadomość, że żadna wesz nie pasie się na naszych pieniądzach.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-16 18:36:48
Autor: mvoicem
(09/16/2010 06:05 PM), SQLwiel wrote:

[...]

Z drugiej strony, doradca podatkowy weźmie kasę niezależnie od wyniku twojego sporu z US, księgowy weźmie kasę niezależnie od tego czy twój interes przynosi zyski czy straty.

To czemu to takie dziwne że tak samo jest z zarządzającymi funduszami?

p. m.

Data: 2010-09-16 18:56:19
Autor: walter
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4c9247a0$0$20998$65785112news.neostrada.pl...

Z drugiej strony, doradca podatkowy weźmie kasę niezależnie od wyniku twojego sporu z US

jak adwokat, nie daje gwaranta wygranej
chyba że Ci mówi, że na pewno wygrasz

księgowy weźmie kasę niezależnie od tego czy twój interes przynosi zyski czy straty.

księgowy nie jest od tego jak idzie biznes tylko od tego żeby w papierach był porządek i US nie miał czego czepić
jak jest strata z powodu kary nałożonej przez US powstałej z winy księgowego, to wtedy sprawa jasna
przykład bez sensu

a fund w reklamie kiedy idzie czytana formułka o rydzyku, poprzez osobe pana pikusia robi grymasy, sie krzywi czy tam puka w czółko przez co przecietny tvmaniak ma rozumieć że nie ma żadnego rydzyka i tylko bedzie koszona kapucha że ho ho

Data: 2010-09-16 19:48:50
Autor: mvoicem
(09/16/2010 06:56 PM), walter wrote:
[...]

I tak samo fundusz nie daje gwarancji.

[...]

Czy mam nie zapłacić księgowemu tylko dlatego że zrobił grymas jak mówił o tym że taka interpretacja przepisów podatkowych może nie przejść w sądzie?

p. m.

Data: 2010-09-16 20:21:48
Autor: walter
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych

Czy mam nie zapłacić księgowemu tylko dlatego że zrobił grymas jak mówił
o tym że taka interpretacja przepisów podatkowych może nie przejść w sądzie?

mieszasz wszystko mam wrażenie celowo

odpowiednim porównaniem jest tu gdyby urzędnik Ci mówił, że coś tam na pewno zapłacisz a księgowy mrugał okiem i pukał się w głowe pokazujać Ci, że tak nie bedzie

Data: 2010-09-16 22:26:19
Autor: mvoicem
(09/16/2010 08:21 PM), walter wrote:

[...]

No o tym myślałem.

Jeżeli nie podoba Ci się taki księgowy - wypowiedz mu umowę/nie zawieraj z nim umowy.

Tak samo z funduszami - umawiają się z klientami że będą się starać, nic nie gwarantują ale tak czy inaczej dostaną prowizję. Skoro są chętni na takie umowy - to co w tym złego? Możesz przecież zawrzeć umowę z takim funduszem który pobiera prowizję uzależnioną od wyników. Albo wręcz samemu grać na giełdzie, bez pośrednictwa funduszy.

p. m.

Data: 2010-09-16 22:52:00
Autor: walter
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych
Skoro są chętni na takie umowy - to co w tym złego?

nic w tym złego oprócz ich głupoty i o tym tu piszemy

Data: 2010-09-17 00:39:58
Autor: dziegiec
On 16 Wrz, 22:52, "walter" <wal...@onet.mars> wrote:
> Skoro s chtni na takie umowy - to co w tym zego?

nic w tym zego oprcz ich gupoty i o tym tu piszemy

Do ju tych offtopw politycznych.

Data: 2010-09-17 09:58:03
Autor: walter
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedowych
Uytkownik "dziegiec" <dziegiec@googlemail.com> napisa w wiadomoci news:eb2250b9-e378-473c-9957-1c44fcc822cdm16g2000vbs.googlegroups.com...
On 16 Wrz, 22:52, "walter" <wal...@onet.mars> wrote:
> Skoro s chtni na takie umowy - to co w tym zego?

nic w tym zego oprcz ich gupoty i o tym tu piszemy

Do ju tych offtopw politycznych.

Jest taka tendencja wychwala TFI a szczeglnie OFE, ale darujmy sobie to nie GoldenLine.

Data: 2010-09-16 19:12:27
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-09-16 18:36, mvoicem pisze:
[...]

Doradca podatkowy informuje Cię o mających zastosowanie przepisach, a Ty podpisujesz papierki idące do US i decydujesz, czy je wysłać. Księgowy - wykonuje "papierkową robotę" - zapisuje faktury, podlicza, wylicza należne składniki, robi zestawienia, a Ty decydujesz ile i czego kupić i za ile to sprzedać. Doradca ma głos "doradczy", a księgowy - "read only" (z dołożoną możliwością generowania błędów - ale wtedy odpowiada on, księgowy, czy biuro rachunkowe).

Zarządzający w funduszu ma głos decydujący o Twoich pieniądzach. Może je wpakować w ewidentną wtopę w zamian za wręczoną pod stołem łapówę.

Pominąłeś "papugę", który weźmie kasę za występowanie w Twoim imieniu przed sądem niezależnie od tego, czy wygrasz, czy przegrasz. Tak, masz rację. To taka sama wesz, jak "zarządzający" w funduszach.
Trzeba ich po prostu omijać z promieniem paru kilometrów. Niestety, w aglomeracjach (większych skupiskach) się nie da ;)

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-16 19:09:35
Autor: hants
"Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> wrote in message news:i6t7cl$6tf$1news.onet.pl...

Wielu krytykantów nie ma zielonego pojęcia jak działa fundusz i dlaczego fundusz otwarty, będzie miał średni wynik rynkowy i nic ponad to.

Nie pamietam dokladnie, ale jakies 10 lat temu oszczedzałem przez dwa lata, w tzw "3 filarze".
Byle lokata bankowa dawała wówczas 10%, wyniki giełdy kształtem przypominały wchodzenie na K2 - ogólnie - czas na oszczedzanie w banku był rewelacyjny. Przy wypłacie, ze zgrozą zdałem sobie sprawę, ze ten fundusz  nie zarobił ani złotówki. Rozumiem: koszty obsługi, prowizje, koszty ubezpieczenia, etc. Ale z samego kapitału - ZERO zwrotu.

W zwiazku z tym - poszukuję tego jednego-jedynego. Kogoś, komu fundusz przez ostatnie lata zarobił i wypłacił przy zamknięciu rachunku - ze 100 zł.

Data: 2010-09-17 09:11:03
Autor: ~|_ukasz
[...]

Ba, otwarte fundusze to mały pikuś przy OFE...

Co grosza - ostatnio nawet wyciekły projekty rządowe co do zmian systemu. Będą zmieniać tak by zostało po staremu - nowe możliwości pobierania opłat i "benchamark" zewnętrzny, którego zewnętrzność polega na tym, że ustali go... MinFin.

Data: 2010-09-17 09:11:19
Autor: witrak()
Jan Strybyszewski wrote:

Dalej i c aosc tutaj:  http://tinyurl.com/2wyho3f

Na tej licie panuje zwyczaj, e linki podaje si bezpieczne w tym
przypadku

http://preview.tinyurl.com/2wyho3f

So, please...

witrak()

Data: 2010-09-18 02:53:02
Autor: Marcin Wasilewski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giedowych
Uytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisa w wiadomoci news:4c931496$0$20999$65785112news.neostrada.pl...

Na tej licie panuje zwyczaj, e linki podaje si bezpieczne w tym
przypadku
http://preview.tinyurl.com/2wyho3f
So, please...
witrak()

    A co niby w tym linku jest bezpieczne? I tak zostaniesz przekierowany na oryginaln stron. Nadto maj one pewn istotn wad - za jaki czas przestan dziaa. Jedyna zaleta, e s krtsze i si nie poami, ale to samo mona zapewni podajc link w klamrach (jak poniej).

<http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/16/dlaczego-fundusze-nie-pokonuje-indeksu-gieldowego>

Data: 2010-09-18 08:49:48
Autor: hants
"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> wrote in message news:i712h8$ecn$1news.task.gda.pl...

samo mona zapewni podajc link w klamrach (jak poniej).

<http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/16/dlaczego-fundusze-nie-pokonuje-indeksu-gieldowego>

Zajefajne. Dziki :-)

Data: 2010-09-18 09:45:43
Autor: Endriu
[...]

A to ci ciekawostka :).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-09-18 11:53:02
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych
Marcin Wasilewski pisze:

Na tej liście panuje zwyczaj, że linki podaje się bezpieczne w tym
przypadku
http://preview.tinyurl.com/2wyho3f
So, please...
witrak()

A co niby w tym linku jest bezpieczne? I tak zostaniesz przekierowany na
oryginalną stronę. Nadto mają one pewną istotną wadę - za jakiś czas
przestaną działać. Jedyna zaleta, że są krótsze i się nie połamią, ale
to samo można zapewnić podając link w klamrach (jak poniżej).

<http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/16/dlaczego-fundusze-nie-pokonuje-indeksu-gieldowego>

Ja pier... :-)
Tyle lat w sieci - i ciągle coś nowego człowiek poznaje. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-09-18 15:10:13
Autor: witrak()
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

Ale przynajmniej wida na ktr.

[...]

Niektrzy nie potrafi bez skracania :-)

witrak()

Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych