Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych

Data: 2010-09-16 11:07:32
Autor: Tomasz [Bubon]
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych
On 16 Wrz, 16:15, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
Ostatnio na wielu stronach blogach i forach odbywa się "jazda jak na
burej s...ce " a za kozły ofiarne robią zarządzający funduszami
inwestycyjnymi, szczególnie tymi otwartymi. Teza iż zarządzający nie
pokonują indeksu, ba nawet losowego portfela to koronny argument według
przeciwników. To prawda, często otwarte fundusze nie pokonują indeksu,
ale przyczyn tego stanu rzeczy, jest wiele.

Wielu krytykantów nie ma zielonego pojęcia jak działa fundusz i dlaczego
fundusz otwarty, będzie miał średni wynik rynkowy i nic ponad to.
Przyczyny tego to głównie:

a) Ograniczenia prawne w kategorii lokat i poziomie dywersyfikacji. To
chyba najmniej istotne ograniczenie które w większości przypadków nie
ogranicza zarządzających, bo i tak przy dużym kapitale inwestycje są
rozproszone.

Dalej i c ałosc tutaj:  http://tinyurl.com/2wyho3f

Wg mnie ciekawym rozwiązaniem może być Ipopema - ETF na mWig40. W
mbankowym SFI dostępny bez prowizji. Koszt zarządzania 1,5%
Do inwestycji wystarczy 100 zł.

http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/fi.html?MIND

Data: 2010-09-17 09:28:42
Autor: Jarek Andrzejewski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych
On Thu, 16 Sep 2010 11:07:32 -0700 (PDT), "Tomasz [Bubon]"
<tompod@gmail.com> wrote:

Wg mnie ciekawym rozwiązaniem może być Ipopema - ETF na mWig40. W

a dlaczego "ciekawym"? Co w tym funduszu jest wyjątkowego?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-17 00:42:03
Autor: Tomasz [Bubon]

<tom...@gmail.com> wrote:
>Wg mnie ciekawym rozwiązaniem może być Ipopema - ETF na mWig40. W

a dlaczego "ciekawym"? Co w tym funduszu jest wyjątkowego?

> [...]

Nawiązując do pierwszego postu, gdzie autor pisze (z resztą słusznie),
że wiele funduszy nie bije indeksu - ten fundusz reprezentuje indeks
mwIG40.
Po drugie ma niskie jak na polskie warunki koszty zarządzania (1,5%) i
barierę wejścia (100zł).
Uważam, że to dobre rozwiązanie dla osób, które chcą inwestować w
indeks a nie mają rachunku w domu maklerskim.
I tyle.

Data: 2010-09-17 10:04:01
Autor: Jarek Andrzejewski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych

<tom...@gmail.com> wrote:
> [...]

Nawiązując do pierwszego postu, gdzie autor pisze (z resztą słusznie),
że wiele funduszy nie bije indeksu - ten fundusz reprezentuje indeks

Jestem laikiem. Co to znaczy "reprezentuje indeks"? Gwarantuje, że za
moje dziś zainwestowane 100 zł kupią odpowiednią ilość akcji z tego
indeksu, a gdy zechcę jutro wyjść z niego, to owe akcje sprzedadzą?

A jeśli akurat danego dnia nikt nie zechce sprzedać swoich akcji,
jutro ich wartość wzrośnie, to czy fundusz wypłaci mi jutro tę większą
wartość pomimo tego, że akcji jednak nie kupił? (oczywiście pojęcia
"dziś", "dany dzień", "jutro" używam umownie)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-17 10:06:14
Autor: Jarek Andrzejewski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych
On Fri, 17 Sep 2010 10:04:01 +0200, Jarek Andrzejewski
<ptja.pl@gmail.com> wrote:

Jestem laikiem. Co to znaczy "reprezentuje indeks"? Gwarantuje, że za
moje dziś zainwestowane 100 zł kupią odpowiednią ilość akcji z tego
indeksu, a gdy zechcę jutro wyjść z niego, to owe akcje sprzedadzą?

doczytałem jeszcze: "W jego skład wchodzi stała liczba 40 spółek.
Spółki do indeksu mWIG40 wybierane są na postawie tego samego
rankingu, co do WIG20 i sWIG80 jako 40 kolejnych po 20
zakwalifikowanych do WIG20."

Czyli jeśli skład indeksu się zmieni, to fundusz szybciutko wyprzedaje
jedna akcje, a kupuje inne?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-17 01:52:04
Autor: Tomasz [Bubon]

<ptja...@gmail.com> wrote:
> [...]

zakwalifikowanych do WIG20."

Czyli jeśli skład indeksu się zmieni, to fundusz szybciutko wyprzedaje

ETF:
http://blog.viixpublish.info/2010/09/03/etf-czyli-czym-to-sie-je/

a tutaj Ipopema:
http://www.ipopematfi.pl/founds.php?lang=pl&miId=54&fId=12

Data: 2010-09-17 11:26:32
Autor: Jarek Andrzejewski
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych
On Fri, 17 Sep 2010 01:52:04 -0700 (PDT), "Tomasz [Bubon]"
<tompod@gmail.com> wrote:

a tutaj Ipopema:
http://www.ipopematfi.pl/founds.php?lang=pl&miId=54&fId=12

OK, mniej więcej już wiem. "Postarają się", ale "bez gwarancji", aby
"jednostka funduszu" miała taką wartość jak mWIG40.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-18 19:53:44
Autor: Zbyszek
Dnia 17-09-2010 o 09:42:03 Tomasz [Bubon] <tompod@gmail.com> napisał(a):

[...]

tak, z tym że skoro naśladuje - to tez nie bije, szczególnie po odliczeniu  kosztów.

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2010-09-18 21:36:44
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2010-09-18 19:53, Zbyszek pisze:
[...]

Jestes w bledzie.... Gdyz Mwig40 jest indeksem cenowym i po kazdej dywidendzie jest spadek indeksu o kwote dywidendy. Czykli indeks nie zawiera w sobie premi  za dywidende w odroznieniu od funduszu. Zasadniczo dywidenda podwyzsza wynik o 2-3% (minus koszty zarzadzania).
Jak bedzie sie dowiemy

Data: 2010-09-18 13:48:01
Autor: macieks
Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych
Jest już wybór.
http://www.lyxoretf.pl/homepl/
Będzie notowane na GPW.
Tanio, mniejsze koszty. Odzwierciedlenie indeksu. Bez lewaru.

Data: 2010-09-19 17:03:08
Autor: Zbyszek
Dnia 18-09-2010 o 21:36:44 Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> napisał(a):

[...]

technicznie jestem w błędzie, ale dalej uważam że to żadne bicie :)

--
Pozdrawiam,
Z.

Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych