Dlaczego istnieje zasada, ze pojazd z prawej strony ma pierwszenstwo?

Data: 2013-07-02 22:00:40
Autor: Budzik
Dlaczego istnieje zasada, ze pojazd z prawej strony ma pierwszenstwo?
Użytkownik Marcin nomail@nospam.com ...

kierowca ma duzo lepsza widocznosc z lewej strony

hmm, może w tzw. anglikach...

Data: 2013-07-03 21:56:41
Autor: Marcin
Dlaczego istnieje zasada, ze pojazd z prawej strony ma pierwszenstwo?
Witam

W dniu 2013-07-03 00:00, Budzik pisze:
Użytkownik Marcin nomail@nospam.com ...

kierowca ma duzo lepsza widocznosc z lewej
strony

hmm, może w tzw. anglikach...

Skoro siedze w samochodzie po lewej stronie to widze lepiej na lewo. Po prawej stronie moze byc pasazer ograniczajacy widocznosc.
Przy zmianie pasa na lewy mam lusterko w srodku i na zewnatrz samochodu wiec widze znacznie wiecej niz zmieniajac na prawy gdzie mam tylko lusterko zewnetrze. A pamietam jeszcze czasy gdy samochody mialy tylko lewe lusterko - chociaz nigdy nie prowadzilem samochodu tylko z jednym lusterkiem zewnetrznym.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2013-07-03 21:00:35
Autor: Budzik
[...]

A mi wychodzi ze z lewej mam słupek wiec widze gorzej.
Ale przyznaje, ze bardziej przemawia do mnie argument z wieżą i rycerzem biegającym po schodach. :)

Dlaczego istnieje zasada, ze pojazd z prawej strony ma pierwszenstwo?