Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy samochodem ?

Data: 2010-07-21 10:50:18
Autor: nuroslaw
Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy samochodem ?
Jak nie liczę, wychodzi drożej.
Jedno i drugie około 1 zł/km, ale rower jednak ciut drożej.
Eeeeh, muszę chyba szybciej kręcić pedałami???

jeśli patrzeć na jazdę rowerem z pkt A do B to wychodzi zdecydowanie drożej.

Przejazd autobustem Karpacz - Kołobrzeg 100 zł  i 1 dzień
Dojazd rowerem to około 5 dni i koszt 150 zł ( przy założeniu że śpimy w terenie, żywność liczę jak koszt paliwa/opłaty za bilet, bo jest konieczne by dojechać). jeśli doliczymy jeszcze koszty noclegu, albo lepszej jakości wyżywienie, to koszty znacznie większe wychodzą.

Data: 2010-07-21 10:55:35
Autor: Adam
W dniu 2010-07-21 10:50, nuroslaw@poczta.fm pisze:
[...]

nie zależnie czy jedziesz czy nie jeść musisz wiec to nie jest koszt jazdy

Data: 2010-07-21 11:28:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy samochodem ?
Adam bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
[...]

Ja tam w czasie dnia na rowerze jem więcej, ale ja to dziwny jestem.

Data: 2010-07-21 14:40:14
Autor: Adam
[...]

I jaki masz stosunek wagi do wzrostu ? :)

Data: 2010-07-22 09:54:37
Autor: Adam
[...]

Czyli jeszcze ok. 6kg masz do zrzucenia.

Data: 2010-07-22 13:02:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy samochodem ?
Adam bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
6kg masz do zrzucenia.

???
Już ledwie mnie widać jak stoję bokiem, a BMI mam około 21-22.

Data: 2010-07-22 13:14:58
Autor: Fabian
W dniu 22.07.2010 13:02, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Adam bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
6kg masz do zrzucenia.

???
Już ledwie mnie widać jak stoję bokiem, a BMI mam około 21-22.

Może porównuje do takiego Andiego shlecka - 187 cm/ 67 kg lub jego brata
Franka 61 kg przy tym samym wzroście :P

Fabian.

Data: 2010-07-22 13:19:58
Autor: Coaster
On 7/22/10 1:02 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Adam bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):

6kg masz do zrzucenia.

???
Już ledwie mnie widać jak stoję bokiem [...]

Juz wiesz jak zminimalizowac opory powietrza? :-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-07-22 14:20:58
Autor: Adam
[...]

http://picasaweb.google.com/SylwesterSzmyd/KonferencjaPrasowaOtwierajacaTourDePologne2009#5366085345779138802

Szmyd przy taki samym wzroście jak Twój waży 60kg, 9 kilogramów mniej niż Ty

Data: 2010-07-22 23:55:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy samochodem ?
Adam bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Szmyd przy taki samym wzroście jak Twój waży 60kg,

No i co z tego? Szmyd z rowerem waży mniej niż ja i mam to w dupie.

Data: 2010-07-23 14:38:52
Autor: Adam
[...]

To z tego, że pisałeś "Już ledwie mnie widać jak stoję bokiem". A w rzeczywistości masz sporo do zrzucenia

Data: 2010-07-23 06:08:01
Autor: rzymo
On 23 Lip, 14:38, Adam <a...@o2.pl> wrote:
A w rzeczywistości masz sporo do zrzucenia

Tylko po co jeszcze ma zrzucać te "sporo" kilogramów?
Żeby zyskać parę sekund na kilkunastu kilometrach podjazdu? Czy może
żeby wyglądać jak niedożywione dzieci w Afryce? ;)

Data: 2010-07-23 15:55:48
Autor: Fabian
W dniu 23.07.2010 15:08, rzymo pisze:
[...]

Tak. Jak patrze na relacjach taki góral w rozpiętej koszulce wyprostuje
się i widać co ma pod koszulką to aż żal ściska ;)

Fabian.

Data: 2010-07-23 17:16:19
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Dnia 23-07-2010 o 15:55:48 Fabian <fabian@niematakiegoadresu.pl>  napisał(a):

[...]

dlatego lepiej patrzec na takie obrazki
http://img196.imageshack.us/f/26846104156542959096100.jpg/

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-07-23 19:02:32
Autor: Fabian
napisał(a):
[...]

Ale to chyba sprinterka jest, bo nie sądzę aby góralka pozwoliła sobie
na taki zbędny balast ;)

Fabian.

Data: 2010-07-24 08:24:46
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
Dnia 23-07-2010 o 19:02:32 Fabian <fabian@niematakiegoadresu.pl>  napisał(a):

Ale to chyba sprinterka jest, bo nie sądzę aby góralka pozwoliła sobie
na taki zbędny balast ;)

Fabian.

oj, taki balast nigdy nie jest zbedny ;]

Data: 2010-07-23 19:06:53
Autor: arturbac
W dniu 2010-07-23 17:16, Leszek \"QSi\" Pasoń pisze:
dlatego lepiej patrzec na takie obrazki
http://img196.imageshack.us/f/26846104156542959096100.jpg/

A jak im gorąco to też rozpinają koszulki ? ;-)

Data: 2010-07-24 20:16:39
Autor: MadMan
Dnia Fri, 23 Jul 2010 19:06:53 +0200, arturbac napisał(a):

dlatego lepiej patrzec na takie obrazki
http://img196.imageshack.us/f/26846104156542959096100.jpg/

A jak im gorąco to też rozpinają koszulki ? ;-)

Replay, replay!

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-23 08:02:55
Autor: MichałG
Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy samochodem ?
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

???
Już ledwie mnie widać jak stoję bokiem, a BMI mam około 21-22.

anorektyk? ;)

> Adam bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):

ale wymyślił... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-07-22 13:33:43
Autor: Norbert
Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy samochodem ?
69kg przy 180cm.

Czyli jeszcze ok. 6kg masz do zrzucenia.

O kurde, a jak ja mam 103 kg przy 190cm to co mam zrobic? Utylo mi sie ostatnio, a najgorsze ze moje kolo zaczelo gubic szprychy i ich uzupelnianie nie pomaga bo leca lawinowo. Ale stare kolo, trzeba kupic nowe.

Data: 2010-07-22 13:59:38
Autor: Coaster
On 7/22/10 1:33 PM, Norbert wrote:
69kg przy 180cm.

Czyli jeszcze ok. 6kg masz do zrzucenia.

O kurde, a jak ja mam 103 kg przy 190cm to co mam zrobic?

Jak masz same miesnie, mozesz nic nie robic. ;-)
Ale teoretycznie weedlug uproszczonego kalkulatora lapiesz sie z BMI 28.5 w koncowce nadwagi, tuz przed otyloscia.
http://www.nhlbisupport.com/bmi/bmi-m.htm

Jednak w zaawansowanej wersji kalkulatora BMI nie jest zle - zrzuc dyche i jest ok.
http://www.halls.md/ideal-weight/body.htm

Utylo mi sie ostatnio, a najgorsze ze moje kolo zaczelo gubic szprychy i ich uzupelnianie
nie pomaga bo leca lawinowo. Ale stare kolo, trzeba kupic nowe.

Nowe, nowe, nowe co za brak osczednosci - kup nowe _szprychy_ DT.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-07-22 15:56:09
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-07-22 13:59, Użytkownik Coaster napisał:

[...]

Jeśli potrafi sobie sam wymienić to taniej będzie kupić szprychy.
Jeśli za wymianę będzie płacił to taniej wyjdzie nowe koło.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-21 16:01:47
Autor: nuroslaw
Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy samochodem ?

nie zależnie czy jedziesz czy nie jeść musisz wiec to nie jest koszt jazdy

znasz się na ekonomii? czy próbujesz ukryć rzeczywiste koszty?

Podałem Tobie kalkulację. Ale dla Ciebie powtórzę. Jazda rowerem gdzie nie wazna jest radość z jazdy ale ważne jest by dostać się z pkt A do B, - samochodem taniej.
Jak patrzysz na samą radość z jazdy - to tu liczy się czas spędzony na rowerze czy w samochodzie - to faktycznie wyżywienia nie musisz liczyć, bo to zupełnie inna bajka.

Inaczej mówiąć - zapłać kierowcy by zawiózł Tobie rowerem przesyłkę z Krakowa do Gdańska i zapłać rowerzyście - obydwoje prowadzą firmę transportową. I wystarczy że będzie to przesyłka wielkości, która rowerzysta zabierze na jeden raz. Dobra, niech będzie to nawet list, aby rowerzysty nie obciążać zbyt znacznie.

Kurier w mieście ? ma prawo wyjsć taniej - jest szybszy, bez noclegów, bez parkingów.

Data: 2010-07-21 16:12:03
Autor: nuroslaw
Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy samochodem ?

Inaczej mówiąć - zapłać kierowcy by zawiózł Tobie rowerem przesyłkę z
Krakowa
do Gdańska i zapłać rowerzyście -

oczywiście miało byc kierowcy samochodu i rowerzyście.
Dla jazdy rekreacyjnej, to rower jest tańszy. --

Data: 2010-07-21 16:17:58
Autor: Fabian
W dniu 21.07.2010 16:01, nuroslaw@poczta.fm pisze:

[...]

To ja Ci podam inną kalkulację, chcę się dostać z punktu A do punktu B,
które oddalone są o 5 km. Rower już mam więc nie liczę. Koszty 0.

Przebijesz?

Bez podania założeń takie kalkulacje są bez sensu.

Fabian.

Data: 2010-07-21 22:11:03
Autor: nuroslaw
[...]

tak :)  pada deszcz a Ty jedziesz na oficjalna impreze, nie rowerową :)
..

Data: 2010-07-22 09:56:01
Autor: Fabian
W dniu 21.07.2010 22:11, nuroslaw@poczta.fm pisze:

[...]

No i co, wsiadasz wtedy do samochodu, chcesz odpalić, a on wybucha!
Widać sąsiad Cie nie lubi i podłożył bombę. To ja już wolę  trochę mokry
dojechać, ale żywy.

Fabian.

Data: 2010-07-22 16:01:10
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Fabian wrote:
[...]

Widać sąsiad Cie nie lubi i podłoĹźył bombę. To ja juĹź wolę  trochę mokry
dojechać, ale żywy.

No właśnie!
http://www.youtube.com/watch?v=YkIVgtn1r4A

(wiem, że już było, ale teraz pasuje do kontekstu)

--
Krzyś

Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy samochodem ?