Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.

Data: 2018-04-04 11:37:10
Autor: Bolko
Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.
Kupiłem A4go.
Zawsze zastanawiało mnie dlaczego dla ciezarówek udało się stworzyć system ogólnopolskim poboru opłat gdzie opłaty są naliczne w ruchu.
A na A4 się nie da.
Trzeba się zatrzymać bo jest szlaban.
Dopiero mi pani sprzedając powiedziała że trzeba uważać bo ludzie którzy pracują na bramkach muszą się jakoś wyjść z budek i dostać się do biura.
I tutaj jest pies pogrzebany.

Data: 2018-04-04 21:40:33
Autor: J.F.
Dnia Wed, 4 Apr 2018 11:37:10 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
Kupiłem A4go.
Zawsze zastanawiało mnie dlaczego dla ciezarówek udało się stworzyć system ogólnopolskim poboru opłat gdzie opłaty są naliczne w ruchu.
A na A4 się nie da.

Ale ktore A4, bo sa dwa zestawy bramek.

[...]

Byc moze, a moze po prostu nikt nie chce zmieniac systemu, ktory musi
rozne funkcje spelniac. Bedzie stale otwarte, to ktos wjedzie bez transpondera, potem sie
bedzie awanturowal ...

J.

Data: 2018-04-05 03:04:15
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Jak będzie miał np. czerwone to też wjedzie i będzie się awanturował?

--
Marcin

Data: 2018-04-05 07:45:48
Autor: J.F.
Dnia Thu, 05 Apr 2018 03:04:15 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2018-04-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Jasne ze wjedzie - spojrz na jakies polskie skrzyzowanie :-)
A potem go jakos dziwnie podlicza i bedzie sie awanturowal :-)

Poza tym bedzie czerwone, to tez bedziesz musial stac :-)

J.

P.S. Dogonilismy Chiny - u nas korek mial 50 km

http://www.gazetawroclawska.pl/motofakty/g/we-wtorek-dramatyczna-sytuacja-na-a4-korek-mial-ponad-50-km,13061602,28201656/

Data: 2018-04-05 06:00:15
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No jak nie będzie miał transpondera to nie wjedzie, a jak ktoś będzie miał, to zmieni się na zielone i wjedzie. Moze być nawet z automatyczną barierką. Przeciez to działa tak w wielu miejscach na świecie. Oczywiście trzeba zwolnic, ale juz niekoniecznie zatrzymać się.

--
Marcin

Data: 2018-04-05 08:11:01
Autor: J.F.
Dnia Thu, 05 Apr 2018 06:00:15 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2018-04-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Czyli musi byc szlaban zamkniety, ktory sie podnosi, ewentyalnie swiatlo czerwone, palace sie na tyle dlugo, zeby kierowca
nie mial watpliwosci ze nie wolno mu przejechac, musi zwolnic na tyle,
zeby moc sie zatrzymac w razie nieotwarcia ... czyli tak czy inaczej
duze zwolnienie ruchu.
A wtedy mozna nacisnac przycisk, zablokowac ruch, i spokojnie przejsc
:-) Jak ma byc szybko, to trzeba wprowadzic system bezbramkowy.
Da sie, tylko trzeba bylo zaczac 20 lat temu.

J.

Data: 2018-04-04 23:24:44
Autor: Bolko
[...]

Pisałem o A4 Kraków Katowice.
Myślę że to jest system bezbramkowy w sensie że auta nie muszą się zatrzymywać by dane zostały pobrane. Natomiast ograniczenia wynikają jedynie z tego że ludzie pracujący w budkach muszą się dostać jakoś do tych budek i po to jest ten szlaban.
Pani nawet zwróciła uwagę żebym uważał na bramkach na przechodzących ludzi.
Czyli człowiek przechodzący przez nie ma przycisku blokującego szlaban.
Generalnie 100% profesjonalizmu i BHP.

Data: 2018-04-05 06:52:35
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-05, Bolko <suryga@gmail.com> wrote:
[...]

Prawdę mówiąc trudno w to uwierzyć. Przecież wystarczyłoby opuszczać te szlabany wyłącznie na czas przejścia. Jeden głupi guzik przy każdej z bramek by styknął.

--
Marcin

Data: 2018-04-05 10:27:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7a2e56de-8c2f-47c8-a149-ee1172df19e1@googlegroups.com...
[...]
:-)

Pisałem o A4 Kraków Katowice.
Myślę że to jest system bezbramkowy w sensie że auta nie muszą się zatrzymywać by dane zostały pobrane.

Nie o to chodzi. System niezadziala z dowolnych przyczyn  i oplaty ma nie pobrac ?
O nie, tu o duze pieniadze chodzi :-)
Odebranie sygnalu z transpondera, sprawdzenie platnosci, i dopiero szlaban w gore, nie wczesniej.

W dodatku jesli dobrze widze, to oznakowanie jest karygodne -
https://youtu.be/uHOfQgGz17E?t=251
https://www.youtube.com/watch?v=kOziksQTZ1w

Skad zwykly obywatel, a moze i zagraniczny, ma wiedziec, ze tu tylko dla A4GO ?

Wiec wjedza, a potem to co - obsluga mu bilet wyda ?

Natomiast ograniczenia
wynikają jedynie z tego że ludzie pracujący w budkach muszą się dostać

Z tego co widze, to sa szlabany i przed bramkami, wiec obsluga moglaby na chwile zamknac.
Ale jak sie kierowcy przyzwyczaja, ze bramki przejezdza sie 50km/h, to i ten szlaban nie pomoze :-)

J.

Data: 2018-04-05 03:37:09
Autor: Bolko
Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.

Skad zwykly obywatel, a moze i zagraniczny, ma wiedziec, ze tu tylko dla A4GO ?

w chicago są ludzie z naprawdę różnych zakątków świata
i dlatego tam mają tylko jedno rondo bo ludzie nie wiedzą jak jeżdzić
ale już 10 lat temu mieli i-pass który można przejechać z prędkościa 45km/h
a jak zapomnisz nie masz nie potrafisz to może potem zapłacić
https://www.illinoistollway.com/tolling-information/unpaid-tolls

zresztą daleko szukać a co jest z ciężarówkami w Polsce

Data: 2018-04-05 06:42:31
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie musi.

ewentyalnie swiatlo czerwone, palace sie na tyle dlugo, zeby kierowca

Ono się może palić czerwone w trybie domyślnym a zmieniać na zielone jak ma kogoś przepuścic

nie mial watpliwosci ze nie wolno mu przejechac, musi zwolnic na tyle,
zeby moc sie zatrzymac w razie nieotwarcia ... czyli tak czy inaczej
duze zwolnienie ruchu.

W porównaniu z sytuacja gdzie każdy staje, to spory postęp.

A wtedy mozna nacisnac przycisk, zablokowac ruch, i spokojnie przejsc
:-) Jak ma byc szybko, to trzeba wprowadzic system bezbramkowy.
Da sie, tylko trzeba bylo zaczac 20 lat temu.

Pewnie się nadal da, tylko trzeba zapłacić a jest taka uniwersalna prawidłowość, że usługodawcy niechętnie płacą za coś co zaoszczędzi czas ich klientom.

--
Marcin

Data: 2018-04-05 10:00:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rzjxC.200661$f77.15323@fx14.ams1...
On 2018-04-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No to ktos przejedzie na czerwonym, a potem bedzie awantura, ze mu nie powiedzino, ze jemu po prawej stronie nie wolno.

ewentyalnie swiatlo czerwone, palace sie na tyle dlugo, zeby kierowca
Ono się może palić czerwone w trybie domyślnym a zmieniać na zielone jak
ma kogoś przepuścic

No i tak bedzie musialo dzialac.

[...]

Tak to dziala na "panstwowym".
https://www.youtube.com/watch?v=YcVFH9z9L7I

-mozna bez zatrzymania. Prawie.
-budki obslugi na tym pasie nie ma,  to i uzasadnienie bieganiem nie dziala
-zobacz jaka kolejka na prawych pasach.

[...]

Szczegolnie jak maja monopol :-)

Ale nie spytales sie ile to kosztuje.
Pomysl jakis wspolnych transponderow chyba byl, ale kto wie - moze panstwo pomyslalo "oni nam za to zaplaca", a oni stwierdzili "za drogo - nie zaplacimy".

Tak nawiasem mowiac - ktos zna jakies podsumowanie - ile zabralismy z Viatoll, a ile nas system kosztowal ?

J.

Data: 2018-04-05 09:58:31
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No to ktos przejedzie na czerwonym, a potem bedzie awantura, ze mu nie powiedzino, ze jemu po prawej stronie nie wolno.

WY-MY-ŚLASZ

A jak jest teraz? Wisi po środku. Można zrobić typowy sygnalizator. Dojdzie mandat, punkty karne, windykacja i brak wjazdu dopóki nie ureguluje.

[...]

No właśnie i na wielu np. głupich parkingach i to od wielu wielu lat.

Pewnie się nadal da, tylko trzeba zapłacić a jest taka uniwersalna
prawidłowość, że usługodawcy niechętnie płacą za coś co zaoszczędzi czas
ich klientom.

Szczegolnie jak maja monopol :-)

Ano.

Ale nie spytales sie ile to kosztuje.

Bo nic ta wiedza mi nie da :) Jak uznają, że kierowcy łykną, to zrobią, a jak nie, to będa się męczyć ze szlabanami i staniem.

Pomysl jakis wspolnych transponderow chyba byl, ale kto wie - moze panstwo pomyslalo "oni nam za to zaplaca", a oni stwierdzili "za drogo - nie zaplacimy".

A opłaty są regulowane centralnie?

--
Marcin

Data: 2018-04-05 13:40:00
Autor: J.F.
On 2018-04-05, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No to ktos przejedzie na czerwonym, a potem bedzie awantura, ze mu nie
powiedzino, ze jemu po prawej stronie nie wolno.

WY-MY-ŚLASZ

Krakow-Katowice to bardzo krotki jest, ale juz na "panstwowej", podobnie jak we Wloszech - kto nie ma biletu placi za caly dostepny odcinek.

Wiec jakos wyraznie powinno byc oznaczone.

[...]

No, zauwaz, ze  pozno go puscilo, byl na granicy koniecznosci hamowania.
A jakby nie puscilo, to dalby rade stanac ?

Tez spora strata czasu i paliwa :-)

Pewnie się nadal da, tylko trzeba zapłacić a jest taka uniwersalna
prawidłowość, że usługodawcy niechętnie płacą za coś co zaoszczędzi
czas ich klientom.

Ale nie spytales sie ile to kosztuje.

Bo nic ta wiedza mi nie da :)

Ale moze nie trzeba narzekac na zlych uslugodawcow, tylko na zly rzad :-)

Jak uznają, że kierowcy łykną, to zrobią,
a jak nie, to będa się męczyć ze szlabanami i staniem.

Jak widac - zrobili to A4GO i przyspieszyli.

Pomysl jakis wspolnych transponderow chyba byl, ale kto wie - moze
panstwo pomyslalo "oni nam za to zaplaca", a oni stwierdzili "za
drogo - nie zaplacimy".
A opłaty są regulowane centralnie?

Na "panstwowych" odcinkach - tak :-)
Na tych dwoch czy trzech "prywatnych" - niby nie, choc i tak trzeba uzgadniac w Warszawie.

Ale nie o to chodzi - GD po wprowadzeniu Viatoll wprowadzila transpondery u kierowcow, i zarzadzalo oplatami centralnie,
i Stalexportowi, Kulczykowi, a moze i GTC pozostala decyzja - przylaczyc sie, czy nie, czy zrobic wlasne.
I tu sie rodzi bardzo wazne pytanie - a ile to kosztuje :-)

Moze po prostu oferta byla za droga.

J.

Data: 2018-04-04 23:52:45
Autor: Poldek
W dniu 2018-04-04 o 20:37, Bolko pisze:
[...]

Nie mogli by chodzić tunelami pod ziemią, albo kładką nad bramkami?

Data: 2018-04-05 07:47:25
Autor: J.F.
Dnia Wed, 4 Apr 2018 23:52:45 +0200, Poldek napisał(a):
[...]

Tunelami nie, skoro ich nie zamowiono i nie zrobiono.
Ale kladke chyba mozna zrobic.

J.

Data: 2018-04-04 23:30:56
Autor: Bolko
W dniu czwartek, 5 kwietnia 2018 07:50:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Tunelami nie, skoro ich nie zamowiono i nie zrobiono.
Ale kladke chyba mozna zrobic.

J.

Miejse jest :
https://www.google.pl/maps/@50.0832115,19.7909211,105m/data=!3m1!1e3
wystarczy tylko chody dorobić i ewentualnie dach wzmoncnić.
No chyba że zatrudniają niepełnosprawnych to windy.

Data: 2018-04-05 15:11:29
Autor: Marek
On Thu, 5 Apr 2018 07:47:25 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Tunelami nie, skoro ich nie zamowiono i nie zrobiono.

Mogą , są tunele na A1.

--
Marek

Data: 2018-04-05 08:10:47
Autor: Skolmi
W dniu czwartek, 5 kwietnia 2018 15:11:33 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
On Thu, 5 Apr 2018 07:47:25 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
> Tunelami nie, skoro ich nie zamowiono i nie zrobiono.

Mogą , są tunele na A1.

-- Marek

Na gdaczanej A4 też.

Dlaczego kupując a4go muszę się zatrzymać.