Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?

Data: 2011-11-04 09:00:17
Autor: XXL
Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
Z braku wątków świadczących o zainteresowaniu rynkami finansowymi, prognozami
giełdowymi, kursami walut itp. proponuję do dyskusji temat przekrojowy:
dlaczego po raz kolejny liberalna prawica poniosła druzgocącą klęskę w
wyborach parlamentarnych ?

Z oczywistych względów z góry odrzucam tezę, że 99% wyborców to idioci, którzy
nie rozumieją tego programu i dlatego głosują na wszelkiej maści socjalistów.

Całkowicie przemilczeli klęskę liberałów ich zwolennicy na tej grupie
dyskusyjnej: Endriu, sys29, totus, skippy czy root (?).
Dlaczego Waszym zdaniem koledzy, wyborcy w ponad 99% postawili na "socjalizm" ?

Data: 2011-11-04 10:07:43
Autor: Endriu
Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
Całkowicie przemilczeli klęskę liberałów ich zwolennicy na tej grupie
dyskusyjnej: Endriu, sys29, totus, skippy czy root (?).

Kategorycznie protestuje aby totusa i Skippiego nazywać zwolennikiem wolnego rynku. Jak się okazało są to zwolennicy skrajnej antykatolickiej lewica i udowodnili to głosując na Palikota.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-04 10:01:17
Autor: XXL
Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a): Kategorycznie protestuje aby totusa i Skippiego nazywać zwolennikiem wolnego rynku. Jak się okazało są to zwolennicy skrajnej antykatolickiej lewica i udowodnili to głosując na Palikota.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

No to się nieźle zblamowali  :-)
Osobiście uważam J.Palikota za inteligentnego człowieka i lubię oglądać
dyskusje z jego udziałem, ale uważam go raczej za celebrytę niż za polityka
natomiast Ruch Palikota to zbieranina "od Sasa do Lasa", której fenomen można
porównać do casusu Stana Tymińskiego z 1990r. Endriu: wracając do meritum, dlaczego według Ciebie K.Mikke i jego Nowa
Prawica ponieśli druzgocącą klęskę ?

Data: 2011-11-04 18:09:59
Autor: Endriu
Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
Endriu: wracając do meritum, dlaczego według Ciebie K.Mikke i jego Nowa
Prawica ponieśli druzgocącą klęskę ?

A co ty gazet Sławku nie czytasz ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-04 10:14:55
Autor: totus
 XXL wrote:

[...]

Kto to dla Ciebie "liberalna prawica"?

[...]

Kto miał program liberalny w ostatnich wyborach?

dyskusyjnej: Endriu, sys29, totus, skippy czy root (?).
Dlaczego Waszym zdaniem koledzy, wyborcy w ponad 99% postawili na
"socjalizm" ?

Socjalizm wygrywa w wyborach zawsze i zawsze będzie wygrywał bo takich, którzy chcą by za ich obiad płacili inni jest znaczna większość. Historia ekonomi pokazuje, że tu nic nie zmienia się od wieków i zawsze kończy tak samo.

Data: 2011-11-04 12:54:25
Autor: XXL
Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a): Socjalizm wygrywa w wyborach zawsze i zawsze będzie wygrywał bo takich, którzy chcą by za ich obiad płacili inni jest znaczna większość. Historia ekonomiI pokazuje, że tu nic nie zmienia się od wieków i zawsze kończy tak samo.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie obraź się ale wypisujesz bzdury i jeszcze udajesz, że nic Ci nie wiadomo o
klęsce Nowej Prawicy J.K.Mikke, która uzyskała 1% poparcia (!!!).
A tyle było utyskiwań i narzekań na rzekomo beznadziejny rząd PO-PSL i co ?

Data: 2011-11-04 21:20:34
Autor: totus
 XXL wrote:

[...]

Ja się nie obrażam. Nowa Prawica to nie jest partia liberalna to wynika dobrze z nazwy. Co do PO-PSL to razem uzyskali 39,18% + 8,36% = 47,54% przy frekwencji 48,92% czyli była koalicja uzyskała poparcie 23,26% uprawnionych do głosowania tym samym 76,74% uprawnionych do głosowani ich nie poparło. Twoje wrażenie, ze większość narzeka i utyskuje jest mocno uzasadnione. Ale Twoje pytanie było dlaczego partia liberalna poniosła klęskę. W tych wyborach nie startowała partia liberalna.

Być może rząd PO-PSL jest/był beznadziejny ale 76,74% wyborców nie potrafi z siebie wykrzesać lepszego. Wyborcy w głosowaniu stwierdzili, że obecny rząd jest zły ale też stwierdzili, że alternatywy byłyby beznadziejne.

Przy obecnie obowiązującej ordynacji wyborczej oraz roszczeniowym nastawieniu nie ma żadnej szansy na to by partia liberalna gospodarczo osiągnęła jakiś liczący się wynik. Polskie społeczeństwo w mojej ocenie jest również nietolerancyjne światopoglądowo. Partia liberalna światopoglądowo też nie ma wielkich szans choć większe niż partia liberalna gospodarczo.

Nowa Prawica to partia z elementami liberalnymi gospodarczo ale skrajnie nietolerancyjna światopoglądowo. Ruch Palikota to partia mniej liberalna gospodarczo ale dużo bardziej liberalna światopoglądowo. Wyniki można porównać.

Tak czy inaczej. Oferty liberalnej w tych wyborach nie było więc nie mogła przegrać.

Data: 2011-11-05 04:00:33
Autor: Barbara
Użytkownik "totus"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j90aeg$f83$1@inews.gazeta.pl...

XXL wrote:

[...]

====================

chyba jednak nie rozróżniasz pojęć: komunizm i i socjalizm
Barbara

Data: 2011-11-04 10:32:44
Autor: DJ\(Dominik\)
Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
NTG spamerze

Data: 2011-11-04 14:26:09
Autor: Przemek

Użytkownik " XXL" <duzy_slawek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j909j1$cj7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wpierw trzeba sobie odpowiedziec na pytanie dlaczego przed wyborami Palikot byl prawie wszedzie w TV a Korwina ani sladu
Tak kiedys glosowalem na Korwina ale teraz nie poszedlem na wybory - i juz jestem na etapie jak Skippy: interesuje mnie tylko micha dla mego dziecka reszte ma w d....

Data: 2011-11-04 14:27:10
Autor: XXL
Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
Przemek <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał(a): Tak kiedys glosowalem na Korwina ale teraz nie poszedlem na wybory - i juz jestem na etapie jak Skippy: interesuje mnie tylko micha dla mego dziecka reszte ma w d.... -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

No to tylko pogratulować "postawy obywatelskiej" :-)
A dlaczego teraz też nie zagłosowałeś na partię Korwina jeśli popierasz taki
program ?
Masz się czym chwalić i Ty i skippy, nie ma co  :-(

Data: 2011-11-04 16:42:16
Autor: kc
 XXL <duzy_slawek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
No to tylko pogratulować "postawy obywatelskiej" :-)
A dlaczego teraz też nie zagłosowałeś na partię Korwina jeśli popierasz taki
program ?
Masz się czym chwalić i Ty i skippy, nie ma co  :-(

Przypominam : "gdyby wybory mogły coś zmienić, zostałyby zakazane". Powiedzenie niesłusznie przypisywane w polskim internecie JKM, a to tylko tłumaczenie z angielskiego (Emma Goldman?). Hi, hi, hi Korwin cytuje Emmę Goldman. Niegłosowanie to też postawa obywatelska, kto wie czy nie lepsza niż wybieranie większego zła. Wszak wybory w demokracji to wybór zła. Mniejszego lub większego. Chcesz coś zmienić, zrób rewolucję.
Tyle.

pozdrawiam
kc

Data: 2011-11-04 18:41:02
Autor: root
Dnia Fri, 4 Nov 2011 16:42:16 +0000 (UTC), kc napisał(a):

[...]

Zgadzam się z tobą całkowicie. To mit że głosowanie to obowiązek. Moim
obowiązkiem jest dbanie o własną rodzinę. Jeśli wybory miałyby w
wypełnieniu tego obowiązku pomóc chodziłbym na nie co 4 lata. Teraz po raz
pierwszy od 20 lat głosowałem, własnie dlatego, że uznałem, że muszę siebie
i swoją rodzinę ratować wszelkimi sposobami, nawet jeśli nie bardzo wierzę
w sens i nawet jeśli muszę wybierać między lepszym a gorszym złem.

Data: 2011-11-04 18:45:21
Autor: Endriu
Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
 Teraz po raz pierwszy od 20 lat głosowałem, własnie dlatego, że
uznałem, że muszę siebie i swoją rodzinę ratować wszelkimi sposobami,

No i jak ci się wydaje, uratowałeś ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-04 19:08:15
Autor: root
Dnia Fri, 4 Nov 2011 18:45:21 +0100, Endriu napisał(a):

 Teraz po raz pierwszy od 20 lat głosowałem, własnie dlatego, że
uznałem, że muszę siebie i swoją rodzinę ratować wszelkimi sposobami,

No i jak ci się wydaje, uratowałeś ?.

Endriu, skoro chciałem ratować a nic się nie zmieniło, to by wynikało że
nie. Ale mimo wszystko jestem optymistą więc az tak bardzo się nie przejmuję.
Nie ma co mitoligizować rządów. Ci goście pod krawatami i tak niewiele
potrafią.

Data: 2011-11-04 20:02:51
Autor: Endriu
Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
Endriu, skoro chciałem ratować a nic się nie zmieniło, to by wynikało że
nie.

Niejednoznacznie odpowiedziałes - jeśli można jaśniej proszę. Ratowałeś poprzez ratowanie przed zmianami, czy chciałes uratować poprzez chęć zmiany tych po których trzeba będzie ratować?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-04 21:40:08
Autor: root
Dnia Fri, 4 Nov 2011 20:02:51 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Mój pogląd na to co zrobiono z OFE znasz. Mój pogląd nt. tego co się
wyrabia z edukacją też pewnie znasz albo przynajmniej się go domyślasz, bo
niewiele tu o tym gadaliśmy. I wreszcie przechodzenia "suchą stopą" kryzysów za pomocą rozdęcia deficytu
budżetowego, który ratuje gospodarkę na chwilę żeby potem pogrążyć przyszłe
pokolenie w długach (coś jak leczenie zapalenia płuc aspiryną) - jak
sądzisz co o tym myślę? Ratowałem przed tymi po których BYĆ MOŻE będzie trzeba postprzątać ale też
ratowałem swoje egoistyczne interesy, przed tzw. cięciami, które pewnie ten
rząd zacznie wdrażać. Cięcia=bezrobocie+przedłużenie wieku emerytalnego do
75 lat + zwalenie się służby zdrowia. Uważam że nie tędy droga. Zapominamy,
że państwo jest dla ludzi a nie ludzie dla państwa. Wszystko można zrobić
wystarczy tylko dobra wola, skromność i umiejętności - w tej właśnie
kolejności. Na razie widzę, ośmieszających się gości w garniturach, którzy
kopią piłkę oddając kolejny stadion albo kolejne 2 km autostrady, która
rozpieprzy się w ciągu następnej zimy. A 300km stąd widzę sąsiedni kraj, w
którym autostrady są płaskie jak pas startowy a pani premier nie robi z
siebie idiotki kopiąc piłkę w garsonce. Nie jestem ekonomistą i nie twierdzę z całą stanowczością, że będzie trzeba
po nich ratować. Może tak, może nie. Jeśli będziemy mieli pecha i będziemy
dalej zwiększać dług zagraniczny a gospodarka nie będzie nadążać, żeby
zarobić na odsetki, to się to wszystko rypnie. I nie pomogą zaklęcia ani
rządy miłości, tylko się rypnie i już. Może będziemy mieli szczęście i PKB
będzie rosło te 5% na rok.  Nie wiem.

Data: 2011-11-04 21:57:55
Autor: totus
root wrote:

 Może będziemy mieli szczęście i PKB
będzie rosło te 5% na rok.  Nie wiem.

Ja wiem. Nie będziemy mieli szczęścia bo to nie jest kwestia szczęścia. PKB nie będzie rosło 5% rocznie bez wielu radykalnych zmian. Upłynie jeszcze wiele lat nim ludzie się pogodzą z tym, że państwa z główną rolą socjalną prowadzą do bankructwa. Rozwiązanie, w którym obciąża się tych którzy sobie radzą na rzecz tych, którzy sobie nie radzą nie może prowadzić do rozwoju. Co może być dobrego w tym, ze Niemcy, którzy sobie w Europie najlepiej radzą pozbawiani są kapitału na rzeczy Greków, którzy sobie radzą najgorzej. To wspiera rozwój i konkurencyjność tych dwóch narodów? Takie działania pozbawiają oba te narody motywacji do działania.

Data: 2011-11-04 14:25:39
Autor: root
On 4 Lis, 21:57, totus <to...@poczta.onet.pl> wrote:
root wrote:
>  Mo e b dziemy mieli szcz cie i PKB
> b dzie ros o te 5% na rok.  Nie wiem.

Ja wiem. Nie b dziemy mieli szcz cia bo to nie jest kwestia szcz cia. PKB
nie b dzie ros o 5% rocznie bez wielu radykalnych zmian. Up ynie jeszcze
wiele lat nim ludzie si pogodz z tym, e pa stwa z g wn rol socjaln
prowadz do bankructwa. Rozwi zanie, w kt rym obci a si tych kt rzy sobie
radz na rzecz tych, kt rzy sobie nie radz nie mo e prowadzi do rozwoju.
Co mo e by dobrego w tym, ze Niemcy, kt rzy sobie w Europie najlepiej radz
pozbawiani s kapita u na rzeczy Grek w, kt rzy sobie radz najgorzej. To
wspiera rozw j i konkurencyjno tych dw ch narod w? Takie dzia ania
pozbawiaj oba te narody motywacji do dzia ania.

Wiesz przetlumacze ten tekst na niemiecki i wysle Angeli. Ciekawe.
Moze odpowie a moze sie przynajmniej przez chwile zamysli, nad swym
biednym krajem, w ktorym niedolezni i nieardzacy sobie  emeryci
wynajmuja luksusowa knajpe zeby sobie zorganizowac potancowke NA
KOSZT... tych ktorzy pracuja!!!
Jak to qwa mozliwe?!!!
No i jeszcze ci wolno pracujacy Niemcy! No i ta ich piprzona
akuratnosc. Jak jest 10 kas na dworcu, to w kazdej jest kasjer, nawet
kurna jak pasazerow nie ma. Coz za rozrzutnosc! U nas wystarcza 3
kasjerki na 10 kas. Patrz jaki my ludek oszczedny. A co to bedzie jak
jeszcze ciecia wprowadzimy, kasy zamkniemy a potem i dworce, bo na
cholere nam one przeciez deficytowe sa no i zatrudniac nierobow w nich
trzeba. Zwolni sie kolejarzy, to sie dopiero gospodarka dzwignie!

Data: 2011-11-04 22:01:17
Autor: Endriu
[...]

Sie kurwa odezwał ten któremu śni się po nocach ustawowa równość pensji kobiet i mężczyzn ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-05 17:25:08
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:1rgs8x3ol25fo$.13vli16nswnnr$.dlg40tude.net...
[...]

dołączam się
to papka ze strony polityków, których dosyć ograniczona grupa stale mieli i wymienia się u koryta
dzieki wtłoczeniu tego mitu we łby ludzi, w naturalny sposób psychologicznie część odpowiedzialności politycy zrzucają z siebie
a ludzie przyjmują to z pokorą no bo demokratycznie głosowali
więc spełnili swój obywatelski obowiązek wybrania władców z ograniczonej ilości zaproponowanych
to nie jest żadna demokracja, bowiem ta ograniczona grupa została wyłoniona dzięki naszym podatkom z których jest konserwowany system
z podatków kupują bilbordy i się na nich reklamują, a partie niefinansowane są wtłoczone w ślepy zaułek
większość ludzi jest głupia itd.

ja głosowałem bo jestem za legalizacją marychy
zajarałbym po 30 latach jointa ale się boję bo za tak banalną rzecz człowiek się staje kryminalistą
no tam jeszcze pare spraw, ale nie przeżywam bo naprawdę bardziej mnie interesuje własna mich niż czyjać

Data: 2011-11-05 18:18:04
Autor: root
Dnia Sat, 5 Nov 2011 17:25:08 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Jeśli chodzi o michę, to tylko przyklasnąć. Jeśli ja potrafię napełnić
michę, to jeden obywatel tego kraju jest zadowolony. I właśnie o to chodzi,
żeby każdy mógł napełnić michę i był zadowolony. Kraj to MY - ludzie a nie
flagi, defilady, godła. Choćby nie wiem jak pięknie brzmiał nasz hymn, to
bez tych 38 mln pełnych mich jesteśmy g. warci. Nie tylko micha wpływa na przyjemność życia w tym kraju. Są też drobnostki,
dziesiątki a może setki drobnostek, które mnie na codzień odbierają tę
przyjemność: a to trzeba miesiącami załatwiać pozwolenie na budowę altanki
we własnym ogródkum, a to jakiś młokos-kark ze strazy miejskiej goni
dziadków za to że pili piwko w parku, a to mnie gonią codziennie za to że
mam śmiałość parkować auto, i wreszcie - za głupiego jointa moża trafić do
pierdla. Komu zależy żeby mi odbierać przyjemność życia w moim własnym
kraju? 400 posłów siedzi, i dłubie w nosie a z nudów wymyśla setki ustaw i
regulacji, które mają na celu jedynie utrudniać mi życie. Żeby tylko się
pochwalić, że w swojej kadencji coś jeden z drugim zainicjował, był czegoś
autorem, poruszył jakiś ważki temat.

Data: 2011-11-05 21:28:56
Autor: marfi
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:1uearl5bzbylv.a2lz96tix6bk.dlg40tude.net...
[...]

 Pewna część z tej grupy posłów pewnie nie chce pamiętac starej  zakazanej piosenki z której fragment brzmiał:
"dlaczego kurwa mać bez przerwy, ktoś mówi mi co robić mam" - lub podobnie bo było kilka mutacji dla wierzących, że Bóg jest i dla wierzących, że Boga niema...
--
amen

Data: 2011-11-04 20:49:05
Autor: Przemek

Użytkownik " XXL" <duzy_slawek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j90snu$eo0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bo po rozmowie z facetem ktory prowadzil pare kampanii we Wroclawiu Korwinowi zdalem sobie sprawe ze on sie nie zmieni i swoim sposobem bycia zraza do siebie ludzi.
Uwazam że ze swoim logicznym rozumowaniem najlepiej by sie on nadawal na jakiegos eksperta/doradce  ktory pozostaje w cieniu.
Do  tego dochodzi szlaban na niego w mediach- to akurat widac golym okiem, numer z sadem najwyzszym i teraz z rejestrowaniem jego list wyborczych- wiec nie ma szans sie przebic ze swymi pogladami do ogolu opinii.

Postawe obywatelska w wyborach? hihih jaja sobie robisz?  Tutaj przeciez twierdzenie Łysiaka o muchach i gównie nic nie traci na znaczeniu.

A z ostatniej chwili: za dziennik gazeta prawna -- > nowe prawo mialo ulatwic adopcje dzieci ale je ograniczy;  wiec sorry ty nie masz wyrzutow ze glosowales w poprzednich wyborach gdy po efektach widac ze w sejmie zasiadaja totalni idioci?
Dlatego z powyzszych powodow dalem sobie spokoj z glosowaniem, a swoja 3letnia coreczke wychowam tak by znala jezyki i mogla w kazdej chwili wyjechac z tej Banana Republik of Poland

Data: 2011-11-04 20:09:08
Autor: kc
[...]

Ale dokąd biedna wyjedzie jeżeli jeszcze tylko dwie czy trzy rewolucje przed nami? Będzie musiała wybrać się na Marsa. Byleby nie zaczynała od wprowadzania demokracji :). A gdyby, to niech Lecha i Radka zabierze ze sobą, oni mają praktykę w tych sprawch.

kc

PS. Sorry, kończę z tym tematem, bo znów wyjdę na frustrata :(.

Data: 2011-11-04 21:21:20
Autor: Endriu
Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?
Ale dokąd biedna wyjedzie jeżeli jeszcze tylko dwie czy trzy rewolucje przed
nami? Będzie musiała wybrać się na Marsa.

Ostatnia nadzieja w tym, że jest takie miejsce we wszechśiwecie gdzie nie nadają TVN-u i RMF-u, i nie ma unijnych dopłat bezpośrednich z ARiMR  .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-11-04 21:51:13
Autor: root
Dnia Fri, 4 Nov 2011 20:09:08 +0000 (UTC), kc napisał(a):

[...]

A mnie się podobało. Zwłaszcza to o Radku ;)

Data: 2011-11-05 08:45:49
Autor: skippy
[...]

że moja najbliższa rodzina to priorytet ponad wszystko???
oj stary chyba wiemy jakie masz fajne poglądy:)

Data: 2011-11-05 10:10:52
Autor: Przemek

[...]

Skippy dla niego jego rodzina to tez najwyzsy priorytet tylko chcialby zeby dla innych najwyzszym priorytetem tez byla JEGO rodzina

Data: 2011-11-05 16:57:42
Autor: skippy
Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w wiadomości news:j92uj0$3b0$1news.onet.pl...

[...]

i to jest sedno sprawy

Data: 2011-11-04 18:33:44
Autor: root
Dnia Fri, 4 Nov 2011 09:00:17 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

[...]

W kwestii sprostowania. Nie jestem zwolennikiem żadnej liberalnej prawicy,
gdyż jak udowodnili mi to inni wzmiankowani zwolennicy, kompletnie nie mam
pojęcia czym jest liberalizm. Mało tego, przekonano mnie rózwnież że jestem
socjalistą a żeby tego nie było dość, osobiście zacząłem się czuć jak
zakamuflowana opcja.

Data: 2011-11-05 08:42:25
Autor: skippy
[...]

każdy woli dostawać więcej za mniej pracy niż odwrotnie, to normalne

Dlaczego liberalna prawica poniosła znowu druzgocącą klęskę ?