Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD

Data: 2017-02-03 01:10:45
Autor: wO.Ă´hoo!
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
Pomijamy kwestię "wygody" platform, bo gdy potrzebujemy jechać w innych butach, to wymiana pedałów zajmuje ile - 2 minuty?

Data: 2017-02-03 00:33:41
Autor: mmateusz
W dniu piątek, 3 lutego 2017 01:10:50 UTC+1 użytkownik wO.ôhoo! napisał:
Pomijamy kwestię "wygody" platform, bo gdy potrzebujemy jechać w innych butach, to wymiana pedałów zajmuje ile - 2 minuty?

... kazdemu według potrzeb.
nie wyobrażam sobie mtb bez spd'ow, ale:
w zeszłym roku po 2 miesiacach dojeżdżania rowerem do pracy w spd'ach stwierdziłem, że nie ma co dalej cudować i zmieniłem pedały w mieszczuchu na platformy -permanentnie.

--
mk

Data: 2017-02-03 00:46:48
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu piątek, 3 lutego 2017 09:33:44 UTC+1 użytkownik mmateusz napisał:
[...]
Ja zmieniłem na podwójne. Z jednej spd z drugiej platforma. Ale na wiosnę z powrotem wrócę do obustronnych spd.

--
Piotr

Data: 2017-02-03 09:51:50
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 03.02.2017 o 09:46, Piecia aka dracorp pisze:
Ja zmieniłem na podwójne. Z jednej spd z drugiej platforma.

A mogłeś kupić nakładki SPD (platformy wpinane w SPD).

Data: 2017-02-03 05:29:04
Autor: WS
On Friday, February 3, 2017 at 9:51:54 AM UTC+1, wO.ôhoo! wrote:

A mogłeś kupić nakładki SPD (platformy wpinane w SPD)..

tylko tego  nie da sie uzywac... kiedys kupilem, raz zalozylem, jak zona moim rowerem do pracy miala jechac, a nie miala butow SPD (jeszcze ;) )

1. pedal sam obraca sie nakladka do dolu - miala problem co chwile, zeby go obracac po zdjeciu nogi z pedala

2. ja pozniej jechalem z tym w SPDach, nakladka z dolu zahaczala o asfalt na zekretach - sam sie zdziwilem, to tylko ~1cm nizej

WS

Data: 2017-02-03 16:01:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2017-02-03 o 14:29, WS pisze:
[...]

Bo to powinno być sprzedawane i używane w postaci kompletu. Tzn. 4-ech sztuk. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2017-02-03 07:50:37
Autor: WS
On Friday, February 3, 2017 at 4:01:51 PM UTC+1, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

> 1. pedal sam obraca sie nakladka do dolu - miala problem co chwile, zeby go obracac po zdjeciu nogi z pedala

Bo to powinno być sprzedawane i używane w postaci kompletu. Tzn.. 4-ech sztuk. ;)

Tez o tym pomyslalem, jak zona powiedziala, ze sie toto obraca odwrotna strona, nawet chcialem dokupic 2szt, ale na drugi dzien pojechalem z tym w SPDach i pozostaje punkt 2 - bedzie zahaczac o asfalt ;)

WS

Data: 2017-02-03 17:22:16
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Fri, 03 Feb 2017 09:51:50 +0100, wO.ôhoo! napisał(a):

A mogłeś kupić nakładki SPD (platformy wpinane w SPD).
Ty chyba nigdy nie używałeś tych nakładek. Większego badziewia nie ma.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-02-05 01:52:21
Autor: AL
On 2017-02-03 09:51, wO.ôhoo! wrote:
W dniu 03.02.2017 o 09:46, Piecia aka dracorp pisze:
Ja zmieniłem na podwójne. Z jednej spd z drugiej platforma.

A mogłeś kupić nakładki SPD (platformy wpinane w SPD).

najgorsze rozwiązanie z możliwych - ta nakładka powoduje, że pedał zawsze odwraca się nakładką w dół.
Dodatkowo zawsze cos może odlecieć z pedała (ta nakładka platformowa).

Już lepiej kupić pedały dedykowane: pół na pół (jedna strona SPD a z drugiej platforma.

Data: 2017-02-05 13:58:24
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sun, 05 Feb 2017 01:52:21 +0100, AL napisał(a):

Już lepiej kupić pedały dedykowane: pół na pół (jedna strona SPD a z
drugiej platforma.
Te też się obkręcają. Ale nakładki są mega śliskie i to ich główna wada.

Data: 2017-02-05 17:41:48
Autor: AL
Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> Wrote in message:
[...]

Mam takie pół na pół w trekkingu - nie potwierdzam (albo inaczej,
 nie jest to uciążliwe) --
AL

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-02-03 12:21:56
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-03 09:33, mmateusz wrote:
[...]

I ja to rozumiem. Kiedyś sprawdziłem z ciekawości ile razy muszę się zatrzymywać 8 kilometrowej drodze do pracy. Wyszło mi około 25 jezdni ze światłami do przekroczenia. Nie zawsze są podpórki przy ścieżce albo latarnia, której mozna się chwycić.

Nadal jeżdżę w SPD, bo choć mam super komfortowe warunki do "2 minutowej wymiany pedałów", nie robię tego.

pozdr
Prot

Data: 2017-02-03 12:43:32
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 03.02.2017 o 12:21, Prot Ogenes pisze:
Nadal jeżdżę w SPD, bo choć mam super komfortowe warunki do "2 minutowej
wymiany pedałów", nie robię tego.

Tak trudno zrozumieć, że chodziło mi raczej o sytuację, gdy wybieramy się na cały dzień na jakąś górę, gdzie będzie dużo podchodzenia, a więc wygodniej w butach trekkingowych? Choćbym miał poświęcić 5 minut na wymianę. Ba! 15 minut na wyczyszczenie korby i pedałów, to jestem w stanie to zrobić.
Jak zrozumiałeś codzienną wymianę, to gratuluję wyobraźni. Nie chciałoby mi się.

Data: 2017-02-03 20:36:26
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-03 12:43, wO.ôhoo! wrote:
[...]

Tak trudno zrozumieć, że są całkiem zajebiste buty przypominające bardzo cywilne trekingi z miejscami na bloki? I o dziwo da się w nich chodzić!

[...]

Uwierz mi że tak to odebrałem. Wiesz dlaczego? Otóż pojawili się tu ludzie chcący w zależności od zastanych warunków pogodowych zmieniać koła! :-)

Śmieszne? No dla mnie nie.

pozdr
Prot

Data: 2017-02-03 23:50:04
Autor: Rowerex
W dniu piątek, 3 lutego 2017 20:36:31 UTC+1 użytkownik Prot Ogenes napisał:
Otóż pojawili się tu ludzie chcący w zależności od zastanych warunków pogodowych zmieniać koła! :-)

Koła z oponami, bo o opony tu chodzi, i nie chcący, tylko praktykujący - ale to nie na co dzień. Nienawidzę zmieniania kół, ale bardziej nienawidzę zmiany opon :) Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-02-04 10:34:29
Autor: ąćęłńóśźż
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
Żeby jeszcze dało się przewidzieć, czy w połowie drogi będzie łata lodu na trasie, czy nie będzie :-o
Strasznie ciacham środkowe kolce w tym roku :-(

-- -- -

Data: 2017-02-21 06:51:56
Autor: zbrochaty
[...]

Tutaj jest link do video:
https://www.youtube.com/watch?v=q8h_DalTjV0
Jak widać wszyscy sa bardzo profesjonalni - w kaskach i SPD :)
Niektorzy nawet jezdza 8km :)

Data: 2017-02-21 20:23:35
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-21 15:51, zbrochaty@gmail.com wrote:

[...]

Eeeee, chyba nie czaję Twojego komentarza do mojej wypowiedzi.
Ktoś czai? To pisać, może dyskusja nie umrze.

pozd
Prot

Data: 2017-02-08 12:09:57
Autor: Marek
[...]

Może wystarczyło zmienić buty?
Ja mam w górskim pedały SPD, a w miejskim platformy. Ale czasem jeżdżę do
pracy na MTB. I wtedy niskie buty trekkingowe o twardej podeszwie i mocno
wciętym protektorze siedzą na pedałach jak przyklejone i to małe metalowe
ustrojstwo w stopę nie uciska. Takie buty (obecnie Merrell Chameleon z taką
podeszwą: http://tiny.pl/gfxmc ) są dostatecznie wygodne w mieście, by nie
męczyć stopy podczas pedałowania punktowym uciskiem i ryzykować poślizg
w jakichś trampkopodobnych laczkach.
Zimą zdarzają mi się górskie wycieczki, na których z pedałami SPD stykają
się wysokie (i ciepłe) buty trekkingowe i taki patent nawet na szybkich
i nierównych zjazdach przyzwoicie hula. --
Marek

Data: 2017-02-08 22:26:44
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-08 21:09, Marek wrote:
[...]

W przypadku CB też? ;-)

Pozdr
Prot

Data: 2017-02-09 07:40:31
Autor: Marek
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
Prot Ogenes napisał:

W przypadku CB też? ;-)

Prot Ogenes napisał:

W przypadku CB też? ;-)

Jeśli "CB" to rower miejski i pytanie dotyczy komfortu chodzenia po płaskim
w butach o nieco twardszej podeszwie, to też. A nawet bardziej.
Buty "podejściowe" są dość uniwersalne i nie ustępują w mieście zwykłym
"adidasom". Ten model Merrella jest kupowany także jako but miejski.
Dlatego nie ma znaczenia, jakie buty zakładam jadąc na miejskim, ale ma
znaczenie, jakie buty zakładam jadąc na "góralu".

--
Marek

Data: 2017-02-09 17:11:29
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-09 16:40, Marek wrote:
Prot Ogenes napisał:

W przypadku CB też? ;-)

Prot Ogenes napisał:

[...]

OK, CB było ju tu używane i w kontekście tego wątku o SPD CB=Crank Brothers czyli np model np: Egg Beater. Nie wyborażam sobie jeżdzenia w butach nawet o agresywnym protektorze na tym typie pedałów zatrzaskowych.

pozdr
Prot

Data: 2017-02-09 11:11:00
Autor: Marek
Prot Ogenes napisał:

> Jeśli "CB" to rower miejski

OK, CB było ju tu używane i w kontekście tego wątku o SPD CB=Crank Brothers czyli np model np: Egg Beater.

Czyli "CB" nie dotyczy roweru miejskiego.
Dobrze, że nie spytałem o pasmo radiowe, ale starałem się trzymać
kontekstu :). A kontekst jest dość wąski i wynika z tytułu wątku, w którym mowa
o Shimano Pedaling Dynamics. Chyba, że SPD rozumeć jak "dżip" - o niemal
każdym aucie terenowym czy "adidas" - o bucie typu sportowego.
Nie jeździłem dotąd na pedałach w systemie Crank Brothers. Obadam - będę
wiedział :). --
Marek

Data: 2017-02-09 20:39:50
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-09 20:11, Marek wrote:
Prot Ogenes napisał:

Jeśli "CB" to rower miejski

[...]

Nie rób tego jeśli nie musisz :-) Serio, miałem klasyczne Shimanowskie SPD. Skusiłem się na Egg Beatery i jak już tu pisałem jak padną, to bez żalu wrócę do Shimano.

Wiem, strace 2 pkt do lansu na kwadracie, ale jakoś to zniese. :-D

pozdr
Prot

Data: 2017-02-03 01:04:41
Autor: Rowerex
[...]

Najpierw oceń sytuację u statystycznego użytkownika roweru uwzględniając:

- gdzie stoi rower
- gdzie trzyma klucz do odkręcania
- ile zajmie znalezienie klucza
- gdzie leżą pedały, które będzie przykręcał
- ile zajmie odkręcenie pedałów (imbus czy nasadowy?)
- gdzie położy klucz po odkręceniu
- gdzie położy się pedały, które odkręci
- czy wybrudzi się błotem z pedałów lub smarem przy odkręcaniu
- czy będzie musiał się umyć, wyczyścić przypadkowo zabrudzone ubranie lub nawet się przebrać

Potem przestań bredzić o 2 minutach.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-02-03 10:12:16
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 03.02.2017 o 10:04, Rowerex pisze:
[...]

- czy badziewny klucz mu się nie ślizgnie i będzie trzeba jechać szyć ranę zrobioną na zębatce.

Ty może ten rower sprzedaj i kup sobie miesięczny.

Data: 2017-02-03 12:15:44
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-03 10:04, Rowerex wrote:
[...]

Dokładnie. Dodałbym tylko, że korby są nie tylko ze stali.
Wnioski wyciągnij sam.

pozdr
Prot

Data: 2017-02-03 12:49:25
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 03.02.2017 o 12:15, Prot Ogenes pisze:
Dodałbym tylko, że korby są nie tylko ze stali.

Odkrycie wieku. Ale i tak wolę amelinium od węgla.

Data: 2017-02-03 20:38:14
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-03 12:49, wO.ôhoo! wrote:
W dniu 03.02.2017 o 12:15, Prot Ogenes pisze:
Dodałbym tylko, że korby są nie tylko ze stali.

Odkrycie wieku. Ale i tak wolę amelinium od węgla.

O tym właśnie mowię. Szczerze, to może będziesz pierwszym, który opublikuje ile wkęceń/wykręceń przeżyła aluminiowa korba.

pozdr
Prot

Data: 2017-02-03 09:03:02
Autor: Piotr Majka
W dniu 03.02.2017 o 01:10, wO.ôhoo! pisze:
Pomijamy kwestię "wygody" platform, bo gdy potrzebujemy jechać w innych
butach, to wymiana pedałów zajmuje ile - 2 minuty?

A dlaczego mają jeździć? Gusta, czasami koszta, konieczność zmiany butów. Przesiadka na pedały zatrzaskowe to świadoma decyzja większości ludzi którzy w nich jeżdżą i zwykle potrafią wymienić powody używania ich w swoim przypadku

(retoryczne pytanie, jeżdżę w )

Data: 2017-02-03 09:20:35
Autor: biker
W dniu 03.02.2017 o 09:03, Piotr Majka pisze:
[...]

Gdy brałem udział w maratonach MTB to zawsze w Time, natomiast w dnie powszednie, gdy nie trenowałem to platformy były w użyciu.
pozdr

Data: 2017-02-03 09:33:28
Autor: wO.Ă´hoo!
[...]

Pytając "dlaczego nie jeżdżą" miałem na myśli to, dlaczego jeździ tak niewielu.
Wiadomo, że tym, którzy tylko w weekend i od święta przy ładnej pogodzie wychodzą na kilka km, SPD zwyczajnie się nie kalkulują, ale wniosek jest raczej smutny - ludzie nie jeżdżą.

A ja myślę, że wciąż pokutuje myśl, że to się wiąże z upadkami i jest dla zawodowców, i w ogóle "do dupy się jeździ w tych koszykach[!]".

Ja sam dopiero zacznę jeździć, buty kupiłem w listopadzie, pedały w grudniu, ale już na sucho "czuję" o co tu chodzi, dlaczego ludzie płacą jakieś kosmiczne kwoty za lekkie a sztywne korby.

Data: 2017-02-03 12:35:18
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 03.02.2017 o 12:13, Prot Ogenes pisze:
Czyli jeszcze nie jeżdziłeś, ale już wiesz

No nie napiszę, że jeździłem, bo to by było nadużyciem, ale jak dom długi mogłem 'wypróbować' i wiem, że do platform nie wrócę.

Data: 2017-02-03 13:58:01
Autor: Krystek
On 03.02.2017 12:35, wO.ôhoo! wrote:

No nie napiszę, że jeździłem, bo to by było nadużyciem, ale jak dom
długi mogłem 'wypróbować' i wiem, że do platform nie wrócę.

Pewnie po górach też nie chodziłeś, ale jak dom długi wszedłeś parę razy na krzesło i wiesz jak to jest...

Data: 2017-02-03 05:45:05
Autor: mmateusz
W dniu piątek, 3 lutego 2017 13:58:04 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:
> [...]

Pewnie po górach też nie chodziłeś, ale jak dom długi wszedłeś parę razy na krzesło i wiesz jak to jest...

hehehe, w samiusieńki punkt :)

tak apropo robienia czegoś w domu vs bolesna rzeczywistość:
Na szkoleniu, w Murowańcu, wyuczyliśmy się kilku procedur (typu wyciaganie ze szczeliny lodowej, etc.) tak, że "w nocy o północy z jednym palcem w ..." damy rade.
W terenie, przy zmęczeniu, zmrożonej linie, przy -10st. C i realnym ciężarem drugiej osoby na linie - było już troche gorzej...;)
Na szczęście trenowaliśmy na skarpie, więc wszystkie wtopy kończyły się tylko urażoną dumą, i siniakami. Ale był szok: przecież tyle razy to robiłem i było ok.

Data: 2017-02-03 14:47:36
Autor: wO.Ă´hoo!
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 03.02.2017 o 14:45, mmateusz pisze:
hehehe, w samiusieńki punkt :)

http://imageshack.com/a/img924/9969/Ltb4bq.jpg

Data: 2017-02-03 07:17:35
Autor: mmateusz
W dniu piątek, 3 lutego 2017 14:47:47 UTC+1 użytkownik wO.ôhoo! napisał:
W dniu 03.02.2017 o 14:45, mmateusz pisze:
> hehehe, w samiusieńki punkt :)

http://imageshack.com/a/img924/9969/Ltb4bq.jpg

widzisz, ale my nie pijemy do tego, ze nie jeździsz odpowiednio dużo, tylko że wyciagasz wnioski na temat spd'ow na podstawie przejazdzki dookoła stołu w salonie :)

nie wiem co chciales osiagnac tymi linkami z wycieczek, ale jeżeli pod względem kondycyjnym duży respekt dla ciebie za dlugosc wycieczek, to pod wzgledem trudnosci technicznych wyjdzie pewnie zero, wg skali:
http://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/trening_kolarza/12121/skala_trudnosci_zjazdow

ale jak pisalem kazdemu wedlug potrzeb, ja zdemontowalem spd z mieszczucha

Data: 2017-02-03 17:00:26
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 03.02.2017 o 16:17, mmateusz pisze:
pod wzgledem trudnosci technicznych wyjdzie pewnie zero, wg skali

Przynajmniej 2. Dałbym sobie 2,5. A gdybyś mi pożyczył na lato właściwe rowery, to bym wbił co najmniej 3. :)
Jak się urodzisz w górach i uprawiasz różne sporty, to po latach krótka wprawka i nieważne czy masz na nogach łyżwy, deskę czy siedzisz na rowerze. Prawdopodobnie nie będziesz sprinterem, ale na podjazdach i zjazdach będziesz sobie radzić. :)

Data: 2017-02-03 14:25:15
Autor: wO.Ă´hoo!

http://imageshack.com/a/img923/8360/sW4U97.jpg

Data: 2017-02-05 01:40:08
Autor: AL
On 2017-02-03 12:35, wO.ôhoo! wrote:
W dniu 03.02.2017 o 12:13, Prot Ogenes pisze:
Czyli jeszcze nie jeżdziłeś, ale już wiesz

No nie napiszę, że jeździłem, bo to by było nadużyciem, ale jak dom
długi mogłem 'wypróbować' i wiem, że do platform nie wrócę.

źle myślisz.
Platformy też są dobre - ale platformy z pinami (wkręcanymi).
Niektóre dyscypliny rowerowe preferują właśnie takie platformy.

Benny hopa ucz się na platformach a nie SPD'ach

No chyba,że mówiąc platformy - miałeś na myśli zwykłe (cywilne) pedały jakie możesz kupić w tańszych rowerach.

Data: 2017-02-05 02:00:14
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 05.02.2017 o 01:40, AL pisze:
Niektóre dyscypliny rowerowe preferują właśnie takie platformy.

Grawitacyjne, ale podobno coraz więcej zawodników używa zatrzasków, choć ich podstawa/obudowa pozostaje dużo szersza.

Data: 2017-02-05 10:25:36
Autor: ąćęłńóśźż
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
Jedyna zaleta taka, że piny stalowe.

-- -- -
Platformy też są dobre - ale platformy z pinami.

Data: 2017-02-05 01:36:52
Autor: AL
On 2017-02-03 09:33, wO.ôhoo! wrote:
[...]

jeżdżą i to wiele - wystarczy pojechac gdzieś gdzie jeżdżą na rowerach - czyli rejony np. górskie i 90% ludzi jeździ na SPD.
Pomijam kwestie maratonów czy wyścigów XC/MTB/Enduro - bo tam to normalność.

W zeszłym roku na testach Speca w Srebrnej Górze większość ludzi przyjeżdżała ze swoimi pedałami (zwykle SPD).

Na mieście - przy jeździe cywilnej, zwyczajnie SPD nie są wygodne, gdyż wówczas zazwyczaj masz i buty cywilne (i nie chcesz zawsze trzaskać zatrzaskami po asfalce/parkiecie,...)

Data: 2017-02-03 11:02:43
Autor: ąćęłńóśźż
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
A po co mi jakieś ch...owe brzydkie buty tylko dlatego, że mają spd?

Natomiast ostatnio pojechałem eksperymentalnie w gajerku i pantoflach na prawdziwej skórze + platformy Wellgo 101 magnezium z 'nitami' ('bitami', czy jak się te ostre śrubki nazywa) - porażka, but się strasznie ślizgał po pedale, w końcu i tak pedał lądował pod środkiem buta, zatrzymując się przed obcasem :-0
Czy potrzebuję opcji podmiany pedałów alu/magnezowych (z 'nitami') na gumowe (typowo mieszczuchowe)?

Data: 2017-02-03 11:25:52
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 03.02.2017 o 11:02,  ąćęłńóśźż pisze:
czy jak się te ostre śrubki nazywa

Piny. Ja raz wyjechałem w Badurach i to był dramat jak się ślizgały.

> Czy potrzebuję opcji podmiany pedałów alu/magnezowych (z 'nitami') na gumowe (typowo mieszczuchowe)?

Wystarczy zmienić prace i wziąć kredyt. Dwie pary zwykłych butów, dwie zimowych, ze trzy różne ochraniacze, a jak trzeba, to do garniturowych pantofli dobry szewc bloki wstawi. ;)

Data: 2017-02-03 11:29:32
Autor: wO.Ă´hoo!
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 03.02.2017 o 11:25, wO.ôhoo! pisze:
Dwie pary zwykłych butów

*zwykłych w sensie "letnich".

Data: 2017-02-03 15:14:33
Autor: 2late
On 03/02/2017 12:10, wO.ôhoo! wrote:
Pomijamy kwestię "wygody" platform, bo gdy potrzebujemy jechać w innych
butach, to wymiana pedałów zajmuje ile - 2 minuty?

Jak mialem do pracy 35 minut (w duzym ruchu miejskim) to jezdzilem w SPD ale teraz mam 12min to sie nie oplaca. A ze mam pedaly jednostronne, dobrze wywazone, to da sie w zwyklych butach jezdzic bez problemu.

Data: 2017-02-03 17:01:45
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 03.02.2017 o 16:14, 2late pisze:
[...]

Co Wy wszyscy o tej pracy i pracy, jakby rower był środkiem transportu z punktu A do B i z powrotem? ;)

Data: 2017-02-03 18:18:57
Autor: PeJot
W dniu 2017-02-03 o 17:01, wO.ôhoo! pisze:

Co Wy wszyscy o tej pracy i pracy, jakby rower był środkiem transportu z
punktu A do B i z powrotem? ;)

Bo jest.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-02-03 22:27:06
Autor: 2late
On 03/02/2017 04:01, wO.ôhoo! wrote:
[...]

Dojazd do pracy to cos co robie systematycznie i da sie to zmierzyc.
Jazda dla sportu i przyjemnosci to tylko SPD.

Data: 2017-02-03 16:11:54
Autor: PeJot
W dniu 2017-02-03 o 01:10, wO.ôhoo! pisze:
Pomijamy kwestię "wygody" platform, bo gdy potrzebujemy jechać w innych
butach, to wymiana pedałów zajmuje ile - 2 minuty?

1. Wymiana pedałów totalnie bez sensu, już lepiej 2 rowery. Gwint w aluminiowej korbie nie został zaprojektowany do wkręcania pedałów w te i nazad.

2. Na pytanie z topika można odpowiedzieć pytaniem: a dlaczego ludzie nie jeżdżą na MTB tylko niektórzy na szosówkach ? Ostatecznie jest wybór. Sam jeżdżę od ponad 20 lat w SPDach i coraz częściej widzę ich wady.

2.1. Buty są średnio wygodne do chodzenia i używanie tego w rowerze np. miejskim to zwykły masochizm. Gdy mam w perspektywie godzinę dymania z buta pod górę i pchania roweru w błocie, zdecydowanie wolę porządne buty *turystyczne*.

2.2. Jeśli ktoś ma nietypową budowę stopy ( tęga, płaskostopie itp. ), dobór wygodnego buta SPD jest czasem wręcz niemożliwy.

2.3. Na temat właściwego ustawienia bloków można by napisać pracę doktorską, co oznacza mniej więcej tyle że łatwo tu coś samemu spartolić
i latami nie zdawać sobie sprawy że robi się sobie krzywdę.

2.4. Zysk energetyczny na ciągnięciu stopy do góry jest, to nie ma wątpliwości, ale nie zawsze jest on najważniejszy. U mnie często wygrywa wygoda, szczególnie na wyjazdach wielodniowych połączonych np. z łażeniem po górach z buta.

Reasumując: coraz częściej sięgam po PDM323 i tak szczerze mówiąc gdyby nie ich koszmarna waga założyłbym je na stałe do mojego MTB. Ale, chodzi mi po głowie żeby zaprojektować coś na wzór plastikowych nakładek do pedałów SPD, tyle że trwałego i z noskami.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-02-03 20:44:10
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-03 16:11, PeJot wrote:
[...]

Dokładnie, to miałem na myśli.

[...]

Na pewno super twarde SIDI do chodzenia się kompletnie nie nadają, ale jest sporo modeli (nawet sandałów!) z miejscami na bloki i da się w tym przejść nawet spory kawałek bez uciążliwości.

[...]

Ja w ten zysk od początku używania SPD nie wierzyłem i nadal mam bardzo sceptyczne podejście. W moim przypadku jeśli jest, to minimalny, bo zauważyłem po tymczasowej przesiadce na zwykłe platformy, że noga mi sama uciekała z pedała do góry czyli coś tam jednak ciągnąłem.

pozdr
Prot

Data: 2017-02-03 20:16:29
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Fri, 03 Feb 2017 20:44:10 +0100, Prot Ogenes napisał(a):

Na pewno super twarde SIDI do chodzenia się kompletnie nie nadają, ale
jest sporo modeli (nawet sandałów!) z miejscami na bloki i da się w tym
przejść nawet spory kawałek bez uciążliwości.
Kiedyś byłem w Karkonoszach z rowerem. Pomimo tego, że miałem buty spd turystyczne to kiepsko się chodziło po szlakach.

Data: 2017-02-03 20:52:03
Autor: PeJot
W dniu 2017-02-03 o 20:44, Prot Ogenes pisze:

[...]

I kosztują tyle co przeciętne buty turystyczne choćby w Decathlonie ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-02-03 23:14:59
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-03 20:52, PeJot wrote:
[...]

Tu jeszcze wtrącę 3 grosze. Gdybym miał w perspektywie "godzinę dymania z buta", to nie wiem czy nazwał bym to wycieczką rowerową :-)

[...]

Ile to jest "przeciętne", to każdy musi sam ocenić na miarę swojego portfela.

pozdr
Prot

Data: 2017-02-11 12:08:54
Autor: PeJot
W dniu 2017-02-03 o 23:14, Prot Ogenes pisze:

Tu jeszcze wtrącę 3 grosze. Gdybym miał w perspektywie "godzinę dymania
z buta", to nie wiem czy nazwał bym to wycieczką rowerową :-)

I bardzo dobrze, przynajmniej na szlakach wymagających wspomagania na bucie nie ma tłoku "bikersów"  w neonowych lajkrach :|

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-02-05 02:08:56
Autor: AL
On 2017-02-03 16:11, PeJot wrote:
[...]

IMHO ciągnięcie pedału (w SPD) jest nieefektywne
https://youtu.be/QuVQ7JMQJw0?t=384

Data: 2017-02-05 14:03:56
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sun, 05 Feb 2017 02:08:56 +0100, AL napisał(a):

IMHO ciągnięcie pedału (w SPD) jest nieefektywne
https://youtu.be/QuVQ7JMQJw0?t=384
Po słowach wierzcie mi przestałem to oglądać.

Data: 2017-02-03 17:14:20
Autor: Szuwarek
wO.ôhoo! pisze:
Pomijamy kwestię "wygody" platform, bo gdy potrzebujemy jechać w innych butach, to wymiana pedałów zajmuje ile - 2 minuty?
Czytałem, że zysk energetyczny SPD to jakieś 4%.
Jak się nie jeździ wyczynowo, to małe znaczenie.
Osobiście jeżdżę w noskach - głównym powodem jest jazda na wertepach - przy dużej szybkości nie spadają nogi z pedałów.
Zimą do tych samych nosków można używać cięższych butów (trekingowych).
Przy SPD trzeba kupować podwójne komplety butów.
Z tych przyczyn nie zdecydowałem się na SPD, chociaż co przechodzę obok sklepie rowerowym, to zerkam na CB - bo te akurat leżą na wystawie.
Nigdy nie mów nigdy.
Pozdrawiam

Data: 2017-02-03 17:31:55
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Fri, 03 Feb 2017 17:14:20 +0100, Szuwarek napisał(a):

wO.ôhoo! pisze:
[...]
Gdyby nie miało znaczenia to by nie jeździli.

Osobiście jeżdżę w noskach - głównym powodem jest jazda na wertepach -
przy dużej szybkości nie spadają nogi z pedałów.
Noski super. Jak jest z wypinaniem?

Zimą do tych samych nosków można używać cięższych butów (trekingowych).
Przy SPD trzeba kupować podwójne komplety butów.
Można albo używasz podwójnych.

Z tych przyczyn nie zdecydowałem się na SPD, chociaż co przechodzę obok
sklepie rowerowym, to zerkam na CB - bo te akurat leżą na wystawie.
Nigdy nie mów nigdy.
Ja bym proponował spróbować, zobaczysz że dużo lepiej.

Data: 2017-02-05 15:40:52
Autor: Szuwarek

wO.ôhoo! pisze:
[...]
U mnie nie ma znaczenia. Większe pewnie miałoby schudnięcie 10 kg (ale to tylko takie marzenie.

Osobiście jeżdżę w noskach - głównym powodem jest jazda na wertepach -
przy dużej szybkości nie spadają nogi z pedałów.
Noski super. Jak jest z wypinaniem?
Na wertepy wystarczają noski, bez dociągania paska.
Kupuję noski takie szersze z przodu, to but się dobrze trzyma bez ściągania.
Miałem różne upadki, ale noski do tej pory nie były przyczyną problemów.
Zimą do tych samych nosków można używać cięższych butów (trekingowych).
Przy SPD trzeba kupować podwójne komplety butów.
Można albo używasz podwójnych.
Co to są "podwójne"?
Buty pełniące dwie funkcje?
A jak jest wtedy z chodzeniem i blokami?

Data: 2017-02-03 20:48:48
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-03 17:14, Szuwarek wrote:
wO.ôhoo! pisze:
[...]

No to chyba o to samo chodzi w przypadku SPD. Kiedy pierwszy raz kilka lat temu wskoczyłem w pożyczone jeszcze wtedy SPD, to czułem się jak przyklejony. Za noskami nie przepadam. SPD wypina się w ułamku sekundy, z noskami obawiam się, że miałbym problem.

Z tych przyczyn nie zdecydowałem się na SPD, chociaż co przechodzę obok
sklepie rowerowym, to zerkam na CB - bo te akurat leżą na wystawie.
Nigdy nie mów nigdy.

Powiem ci tak, mam CB I. To najtańszy model a i tak 3x droższy od Shimano. Nadal w nich jeżdzę, choć mimo uplywu czasu nie mogę się do końca przyzwyczaić. Jak się zjebią bez żalu wróce do Shimano.

Cena absurdalna, a jakoś specjalnych zalet nie widzę.

pozdr
Prot

Data: 2017-02-20 01:57:36
Autor: __Maciek
Fri, 3 Feb 2017 01:10:45 +0100 wO.ôhoo! <woohoo@gmail.com> napisał:

Pomijamy kwestię "wygody" platform, bo gdy potrzebujemy jechać w innych butach, to wymiana pedałów zajmuje ile ? 2 minuty?

Wystarczy że "dla roweru" zakładam kask i rękawiczki. Nie wyobrażam
sobie bym miał zmieniać jeszcze buty, czy inne części odzieży, albo
załatwiać sprawy łażąc w SPD.
Poza tym jazda bez przyczepienia do pedałów wydaje się być jednak
bezpieczniejsza.

Data: 2017-02-20 02:57:06
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 20.02.2017 o 01:57, __Maciek pisze:
Poza tym jazda bez przyczepienia do pedałów wydaje się być jednak
bezpieczniejsza.

No to tu byś się na pewno zdziwił. W czwartek pojeździłem już dość konkretnie i np. w błocie jest dużo lepiej w zatrzaskach. Czyli w sumie wszędzie. Słabo się w tym chodzi, tzn. w butach z właściwą, sztywną podeszwą, na łażenie po galerii handlowej się nie nadaje, ale ja nie pamiętam już kiedy ostatnio chodziłem za czymś po sklepach. Praktycznie wszystko kupuję online. A jakiś spożywczak z wózkiem da się przelecieć. Z pewnością zalety przeważają wady, póki nie jest się listonoszem.

Data: 2017-02-20 09:31:14
Autor: Piotr Majka
[...]

Niestety, nie poradzimy nic na Twoją wyobraźnie. Albo się ją ma, albo nie. :->

Umówmy się, w spd nie jeżdżą ludzie, którzy rowerem wyskakują po bułki do sklepu, czy jeżdżą po 5km dziennie.

P.S. P,PPNMSP

Data: 2017-02-20 09:51:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-02-20 o 09:31, Piotr Majka pisze:
[...]

Ale to jest odpowiedź na pytanie z wątku. Albo "specjaliści" posłuchają "plebsu" - i będą wiedzieć, albo "specjaliści" będą tylko zadawać retoryczne pytania i paplać się w swojej niewiedzy, ignorancji i poczuciu wyższości.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-20 12:15:53
Autor: cytawa
  __Maciek pisze:

[...]

Nie widze problemu. W SPD chodzi sie dokladnie tak samo jak w innych butach. Ja kupuje buty o wygladzie dosyc cywilnym, nie sportowym choc i takie mam. Mam tez sandaly, ktore sa rewelacyjne, bo pozwalaja mi nie brac na wyprawy  normalnego obuwia. Szczerze mowiac mam butow SPD chyba z 5 par.

Poza tym jazda bez przyczepienia do pedałów wydaje się być jednak
bezpieczniejsza.

Masz racje. Wydaje ci sie.

Jan Cytawa

Data: 2017-02-20 07:08:37
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 12:16:37 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
__Maciek pisze:

> [...]
> załatwiać sprawy łażąc w SPD.

Nie widze problemu. W SPD chodzi sie dokladnie tak samo jak w innych butach.

Niekoniecznie. Ja mam całkiem  cywilne buty, a i tak bloki się czuje
i słyszy, na schodach trzeba uważać. A z bardziej sportowych butów bloki wystają, jak jakieś pieprzone obcasy.

Data: 2017-02-20 12:53:12
Autor: borsuk
W dniu 2017-02-20 o 12:15, cytawa pisze:

[...]
Kapcie też masz z SPD? :)

Odpowiadam na pytanie: Ludzie jeżdżą, a dokładnie dwie grupy - zawodnicy (nie mylić z zawodowcami) oraz ci, którzy lubią ich udawać.

Data: 2017-02-20 07:09:55
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 12:53:11 UTC+1 użytkownik borsuk napisał:
> [...]

Odpowiadam na pytanie: Ludzie jeżdżą, a dokładnie dwie grupy - zawodnicy (nie mylić z zawodowcami) oraz ci, którzy lubią ich udawać.

Uwaga na nisko przelatujące kwantyfikatory.

Nie należę do żadnej z tych grup i jeżdżę w zatrzaskach.

Data: 2017-02-20 13:05:22
Autor: cytawa
W dniu 2017-02-20 o 12:53, borsuk pisze:
[...]

Kapci (u nas ciapow) nie uzywam, chodze boso po domu.

Odpowiadam na pytanie: Ludzie jeżdżą, a dokładnie dwie grupy - zawodnicy
(nie mylić z zawodowcami) oraz ci, którzy lubią ich udawać.

Skoro tak uwazasz, a masz prawo, to cie nie przekonam. Na co dzien do pracy oczywiscie jezdze w normalnych sandalach czy butach ale w kazdym innym rowerze mam SPD i uwazam ze jest lepiej i bezpieczniej. Nawet SPD kupilem swojej zonie, ale tylko do tandemu. I jest duzo lepiej bo jej nogi nie spadaja z pedalow, co przedtem bylo dosyc czeste.

I zeby byla jasnosc, jestem goracym zwolennikiem pedalow jednostronnych do celow turystycznych i rekreacyjnych.

Jan Cytawa

Data: 2017-02-21 00:02:28
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-20 12:53, borsuk wrote:
[...]

Tak jak ludzi są dwie grupy. Ci co się mylą i ci co się nie mylą ;-)

pozdr
Prot

Data: 2017-02-20 13:17:47
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 20.02.2017 o 12:15, cytawa pisze:
W SPD chodzi sie dokladnie tak samo jak w innych butach.

No chyba nie. Tu masz podeszwę moich, zwykłych MTB:
https://ebike.hu/kepek/uNB/northwave-lizzard-pro-sbs-11-mtb-shoes.jpg
To szare jest na maksa sztywne. Przemieszczać się da, ale do chodzenia w zwykłych adidasach nie ma co porównywać.

Data: 2017-02-21 00:07:12
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-20 13:17, wO.ôhoo! wrote:
[...]

Z całym szacunkiem, widok podeszwy gówno mówi. Isotne jest gdzie i jak się zgina. Póki nie założę tego na nogę i nie postawię paru kroków nie jestem w stanie nic o tym powiedzieć patrząc tylko na zdjęcie.

Pewnie, do zwykłych adidasów nie ma co porównywać, ale są buty, które nie są super sztywnymi SIDI. Da sie w nich przejść po mieście (asflat/kostka) 3km bez problemu. Choćby Accent Trash.

Ale... tak jak niżej rmikke pisze, niezaleznie czy bloki wystają bardziej czy mniej, na schodach trzeba uważać.

pozdr
Prot

Data: 2017-02-20 17:27:37
Autor: Marek
Prot Ogenes napisał:

[...]

Trash zgrabnie łączy nazwy Traffic i Rush - dwóch modeli azjatyckich
produktów polskiej marki. W praktyce - jeden kit, więc i nazwa może
być jedna :).
Ten patent ma twardszą i bardziej kruchą podeszwę niż turystyczne Sidi
(bo Włosi także robią buty dla cykloturystów). Traffic poległ na mych
girach po niecałym sezonie, Sidiki - po trzech. I tylko te drugie
wspominam z sentymentem, bo były najwygodniejsze w turystyce rowerowej
i najciszej stukały progami podczas chodzenia. Choć kto wie, jak jest
teraz w firmie ze stosunkiem do idei "daj zarobić - zużyj szybko i wróć
po nowe" :). Ja tam wielkim praktykiem nie jestem (jeśli nie brać pod uwagę łamania
płyt), ale mam wrażenie, że nie ma dobrych butów, które uczyniłyby SPD
i podobne systemy atrakcyjnymi dla codziennych użytkownków rowerów,
którzy w tych samych butach więcej chodzą niż jeżdżą. "Cywilne" laczki
z progami wciąż nie dorównują miękkim butom miejskim, czy nawet nieco
sztywniejszym trekkingowym/podejściowym.
W warunkach dojazdów do pracy (wyłączając tych, co muszą szybko cisnąć
kilkanaście km w jedną stronę) czy na rekreacyjnych przejażdżkach nie
są w stanie zaoferować dostatecznej wygody. Choć oczywiście wiele można
ugrać na skutecznym marketingu, snobowaniu się na "bikera" i podobnych
ściemach.
Moim zdaniem sens espedziakowania "al dente" pojawia się dopiero wtedy,
gdy w ramach jednej wycieczki trzeba i chodzić i jeździć, nie warto brać
dwóch par butów, a kontrola w czasie jazdy jest ważniejsza niż komfort
krótkiego chodzenia po muzeum, po sklepie w którym kupujemy banany
i izotonik czy na niezbyt długich odcinkach peszych.
Jeżdżę w stałym tandemie o różnym podejściu do laczka. Ja mam pedały
SPD, Aśka - platformy. Ja na dłuższe wycieczki zabieram twarde (choć
jeszcze nie sportowe) espedziaki do jazdy i niskie podejściówki na dłuższe
odcinki piesze, a Aśka do jednego i drugiego ma niskie podejściówki, a na
dodatek sandały - też używane w obu przypadkach. Moje zjazdy są szybsze,
ale jej podjazdy dłuższe i oboje jesteśmy zadowoleni z wybranych opcji.
Z dwojga złego, wolę zwolnić na zjeździe, by nie utracić kontroli podczas
jazdy w butach nie wpiętych w pedały, niż na odcinkach pieszych
w espedziakach spinać się na skale (zwłaszcza na skraju urwiska), by nie
wywinąć orła na tych gównianych kawałkach stali, co utrudniają podeszwie
kontakt z podłożem. A w górę i tak korb ne ciągnę.
Wygląda więc na to, że w lajtowej turystyce rowerowo-pieszej opcja Asi
jest górą i gra w SPD jest warta świeczki dopiero wtedy, kiedy wyraźnie
postawi się akcent na jeździe.
I jeszcze ta upierdliwa logistyka na cztery buty - ale gdzie jej tam do
postulatu przekręcania co chwilę (choć tylko w dwie minuty) pedałów
z platform na SPD i odwrotnie :) https://youtu.be/TsF4gepV-9U?t=7m46s .

--
Marek

Data: 2017-02-21 03:18:10
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-21 02:27, Marek wrote:
Prot Ogenes napisał:

[...]

Moje (T)Rush'e ;-) jakimś cudem przetrwały znacznie dłużej. W sumie powoli rozglądam sie za czymś nowym, bo się już zdziebko zdefasonowały ;-)

[...]

Ale chyba nie chodzi o to aby uczynić systemy zatrzaskowe powszechnymi. Ja uważam to za wygodne dla moich celów więc jeżdżę. Doskonale też rozumiem tych, którzy nie chcą ich w mieście lub nawet z nich zrezygnowali. Pisałem już gdzieś tutaj, że nawet mnie czasem męczy wypinanie/wpinanie kiedy na trasie mam kilkanaście lub kilkadziesiąt skrzyżowań, a oprzeć się nie ma o co i co chwila trzeba się wypinac i wpinać.

[...]

Dokładnie, w mieście nie ma się co katować ani przekonywać ludzi o niepodważalnej wyższości świąt jednych nad drugimi.

[...]
[...]
Wygląda więc na to, że w lajtowej turystyce rowerowo-pieszej opcja Asi
jest górą i gra w SPD jest warta świeczki dopiero wtedy, kiedy wyraźnie
postawi się akcent na jeździe.

Nie upierałbym się, że tylko na zjeździe się przydają. Generalnie kiedy teren jest trudniejszy, to pewność tego że noga się nie ześlizgnie daje mi osobiście większe poczucie komfortu.

I jeszcze ta upierdliwa logistyka na cztery buty - ale gdzie jej tam do
postulatu przekręcania co chwilę (choć tylko w dwie minuty) pedałów
z platform na SPD i odwrotnie :) https://youtu.be/TsF4gepV-9U?t=7m46s .

Pacjent już wyjaśniał, że to nie codziennie tylko przy okazji wycieczek ;-)

pozdr
Prot

Data: 2017-02-21 09:12:59
Autor: cytawa
  wO.ôhoo! pisze:

[...]

tak to mozesz wszystko udowodnic. Odpowiedz twoja jest taka jak bym napisal, ze np. na nartach bardzo latwo biegac a ty bys dal zdjecie nart do skakania czy nart zjazdowych i powiedzial, " A nie prawda, bo na takich sie nie biegac".

Mam 4 pary butow SPD, w ktorych sie doskonale chodzi, dokladnie tak jak w zwyklych adidasach, a jedna pare sportowa, w ktorej sie tylko doskonale jezdzi, za to chodzic nie za bardzo.
Jak sobie takie kupiles to sie nie 'wymandrzaj'

Jan Cytawa

Data: 2017-02-21 15:29:19
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 21.02.2017 o 09:12, cytawa pisze:
[...]

Ale te moje buty są typowymi butami MTB do zatrzasków. Żaden kosmos, zero karbonu (jakiś sproszkowany będący tylko 'chłytem matetindowym').

Wiem, że Shimano produkuje nawet sandały SPD, tylko po co? Do sklepu? Do sklepu to nawet boso bym dojechał, a wolałbym założyć właściwe buty, chwilę się pomęczyć łażąc jak pingwin, zakupy wciepać w lodówkę i iść jeździć dalej. A może na dojazd nad wodę? Znów bym wolał jechać w swoich do jazdy, a nad wodą je ściągnąć i albo chodzić boso, albo wyciągnąć z plecaka piankowe japonki. Do pracy? Może jakiejś krótkiej, bo na 7-8 h wolałbym buty przebrać. Naprawdę się staram, a nie potrafię wymyślić zastosowania dla kapci SPD. Na pewno mogłyby się sprawdzić w większej turystyce rowerowej, ale nie takie całkiem miękkie wafle, więc wciąż by się w nich nie chodziło tak samo jak w zwykłych adidasach. Pomijając już fakt, że blok z mocowaniem to jednak kawałek żelastwa jest, który swoje waży. Lekkich adidasów do jazdy nie miałem, więc gdy zważyłem SPD po zakupie, to byłem trochę zdziwiony różnicą 111 g na jednym bucie.

Dodam, że ja nawet nie luzowałem pasków, gdy musiałem kawałek przejść. Zluzowanie górnych pewnie by coś poprawiło, ale ja nawet po schodach wolę zjeżdżać niż schodzić. ;)

Data: 2017-02-22 08:46:27
Autor: cytawa
wO.ôhoo! pisze:

Ale te moje buty są typowymi butami MTB do zatrzasków. Żaden kosmos,
zero karbonu (jakiś sproszkowany będący tylko 'chłytem matetindowym').

Co to znaczy typowy but. Sa przerozne buty. Twarde, miekkie, lekkie, cięzkie, prawie kapcie, sportowe, turystyczne, do zawodow MTB, do szosy itd. Masz jedne i muslisz, ze wszystkie takie same.

Wiem, że Shimano produkuje nawet sandały SPD, tylko po co?

Co w tym dziwnego? Mam tez i takie.  Tych glownie uzywam w lecie na wycieczki. Dla mnie rewelacja. Sa bardzo wygodne, stopa odddycha, wystarczajaco swietnie sie w nich jezdzi i mozna w nich chodzic normalnie a nie jak pingwin.

[...]

Odnosze wrazenie, ze nie wiesz co opisujesz.

Jan Cytawa

Data: 2017-02-22 09:57:57
Autor: borsuk
W dniu 2017-02-22 o 08:46, cytawa pisze:

Co to znaczy typowy but. Sa przerozne buty. Twarde, miekkie, lekkie,
cięzkie, prawie kapcie, sportowe, turystyczne, do zawodow MTB, do szosy
itd. Masz jedne i muslisz, ze wszystkie takie same.

Na pewno są różne rodzaje, ale podejrzewam, że większość rowerzystów (tak jak ja) miała do czynienia z jednym rodzajem butów SPD  i na tej podstawie wyciąga wnioski. Raczej wątpię, że ktoś stwierdziwszy, że to SPD raczej mu niewiele pomaga, a chodzi się niezbyt wygodnie, będzie leciał do sklepu i kupował jeszcze kilka innych par butów.
Jeżeli dla kogoś strata kilkudziesięciu sekund, czy nawet kilku minut, podczas np. jakiegoś podjazdu jest istotna, to będzie dobierał odpowiednie buty (i brnął w koszty :) ).

Data: 2017-02-22 11:42:55
Autor: kawoN
W dniu 22.02.2017 o 09:57, borsuk pisze:

Jeżeli dla kogoś strata kilkudziesięciu sekund, czy nawet kilku minut,
podczas np. jakiegoś podjazdu jest istotna, to będzie dobierał
odpowiednie buty (i brnął w koszty :) ).

Hehe ludzie walczą o części sekundy a co dopiero minuty :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2017-02-22 14:06:07
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 22.02.2017 o 11:42, kawoN pisze:
Hehe ludzie walczą o części sekundy a co dopiero minuty :-)

U mnie idzie właśnie o minuty. Taka wycieczka 150 km. Jestem przekonany, że dzięki SPD trochę tych minut uciułam. :)

A już samo rozwinięcie nazwy SPD: ...pedaling dynamics raczej wyklucza sandały. Buty powinny być sztywne choćby dla łatwego wypinania (czyli bezpieczeństwa), bo w sztywnych reakcja buta na ruch nogi jest dużo szybsza. Być może właśnie dzięki temu, że mam odpowiednie buty, uniknąłem upadków początkujących. (Wątpię, ale jeśli miałbym 'zapomnieć', że jadę w SPD, to prędzej w jakichś gumiakach, pod którymi nie czuć bloku, a noga bardziej pracuje).

Data: 2017-02-22 15:17:50
Autor: cytawa
wO.ôhoo! pisze:

[...]

O czym ty piszesz? Sandaly maja jak najbardziej sztywna podeszwe. Nie miales to nie wiesz. Tu mnostwo osob w takich jezdzi. W RFN widzialem trenujacych kolarzy w sandalach. Nie ma zadnej roznicy w wypinaniu a wygoda szalona.
Owszem scigac sie tym bym nie radzil ale po co sie katowac ciasnymi butami na wycieczkach czy lekich treningach?

Jan Cytawa

Data: 2017-02-22 16:02:44
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 22.02.2017 o 15:17, cytawa pisze:
O czym ty piszesz? Sandaly maja jak najbardziej sztywna podeszwe.

Piszę o sztywności buta. But to coś więcej niż podeszwa. Nie wiem jakim cudem chciałbyś mieć sztywny sandał. Będzie sztywniejszy od sandałów z Biedronki, ale z typowym butem - niech już będzie - do ścigania, nie ma co porównywać.
O sztywności butów uczyłem się 15 lat temu, jak zaczynałem swoją przygodę ze snowboardem. Tam masz zapięcia twarde i miękkie, buty tak samo, a producenci stosują dodatkową skalę (1-5, 1-10) dla sztywności całego buta. FS - miękkie, FR - twardsze, itd.
I niepotrzebnie się spinasz. Nikomu w sandałach jeździć nie bronię, tylko piszę, że wg mnie nie ma to najmniejszego sensu. Może gdybym był bardzo bogaty i mógł sobie pozwolić na pięćdziesiąt różnych par butów z pięćdziesięcioma kompletami bloków, to i sandały by się wśród nich znalazły, a i tak prawdopodobnie założyłbym je tylko raz.

Data: 2017-02-22 22:26:48
Autor: solar
W dniu 22.02.2017 o 16:02, wO.ôhoo! pisze:

[...]

W butach rowerowych też określa się twardość w 12-stopniowej skali.
A do wycieczek bardziej trekingowych wystarczy kupić buty właśnie bardziej trekingowe niż sportowe, np. SH-XM7 (3/12) albo SH-XM9. Chodzi się w nich bardzo dobrze, Vibram bardzo dobrze trzyma, a i wchodząc do sklepu po piwo, idzie się normalnie, nie ma w ogóle porównania do chodzenia w bardziej sportowych butach na twardej, plastikowej czy karbonowej podeszwie.
http://bikepacker.com/shimano-xm7-long-term-review/
http://johnnyisaak.com/review-shimano-xm7-cross-mountain-adventure-shoe/

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Nie potrzeba świątyń, nie potrzeba skomplikowanych filozofii. Mój mózg i moje serce są świątyniami, a moją filozofią jest życzliwość."

Data: 2017-02-22 23:45:09
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-22 22:26, solar wrote:

[...]

Ekhmm.... tutaj ludzie kombinują jak nie wymieniać koronek po 20 zł za sztukę i manipulują na potęgę budując własne kasety, a ty im proponujesz buty za prawie 700 stów?! :-)

pozdr
Prot

Data: 2017-02-23 01:10:54
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 22.02.2017 o 22:26, solar pisze:
[...]

Ale musi być coś za coś. O ile nie jestem aptekarzem, żeby ważyć każdą śrubkę w rowerze i wymieniać na tytanową gdy jest za cieżka, czy też wybierać między modelami butów po ich wadze, tak nie kupię butów z elastyczną podeszwą do pedałów zatrzaskowych. Chyba że na starość. Chyba że na zimę, gdy wszystko (poza jednym) od mrozu samo twardnieje. :)

Data: 2017-02-23 07:30:32
Autor: solar
W dniu 23.02.2017 o 01:10, wO.ôhoo! pisze:

wybierać między modelami butów po ich wadze, tak nie kupię butów z
elastyczną podeszwą do pedałów zatrzaskowych. Chyba że na starość. Chyba
że na zimę, gdy wszystko (poza jednym) od mrozu samo twardnieje. :)

Czyli w ręku ich nie miałeś, ale znów piszesz, co ci się wydaje... :)

Data: 2017-02-23 13:05:48
Autor: wO.Ă´hoo!

Takie czasy, że nie wszystko trzeba osobiście zmacać, by móc sobie wyrobić opinię: https://www.youtube.com/watch?v=gpWV6I0RSwo (pierwsze z brzegu, jest więcej).

Data: 2017-02-23 19:02:58
Autor: solar
W dniu 23.02.2017 o 13:05, wO.ôhoo! pisze:

Takie czasy, że nie wszystko trzeba osobiście zmacać, by móc sobie
wyrobić opinię: https://www.youtube.com/watch?v=gpWV6I0RSwo (pierwsze z
brzegu, jest więcej).

Ja akurat nie pisałem o sandałach.
Nie wiem dokładnie, jak jeździsz, gdzieś mi chyba wpadło w oczy, że zdarza ci się i wypych po górach. wtedy moim zdaniem buty, które kupiłeś, z bardzo sztywną, plastikową podeszwą do takiej jazdy nie są najlepsze - wiem to ze własnego doświadczenia.

Data: 2017-02-23 01:57:18
Autor: Akarm
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 2017-02-03 o 01:10, wO.ôhoo! pisze:
Pomijamy kwestię "wygody" platform, bo gdy potrzebujemy jechać w innych
butach, to wymiana pedałów zajmuje ile - 2 minuty?

Ludzie nie jeżdżą w SPD zapewne dlatego, że myślą i wiedzą, że do niczego im się one nie przydadzą.
Nie wszyscy muszą mieć stopę przymocowaną do pedałów z dokładnością do milimetra. A praktycznie SPD tylko do tego służą.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-02-23 02:31:59
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 23.02.2017 o 01:57, Akarm pisze:
Nie wszyscy muszą mieć stopę przymocowaną do pedałów z dokładnością do
milimetra. A praktycznie SPD tylko do tego służą.

Czyli nawet nie próbowałeś? Bocznego luzu roboczego jest w nich dużo, bodajże 5°, więc nie chodzi o dokładność do milimetra, jakiej bez aparatu RTG nie da się uzyskać.
Po pierwszej krótkiej jeździe na mrozie pisałem, że zysk nie jest taki, jakiego się spodziewałem, ale już druga jazda (61 km) totalnie mnie do nich przekonała i jak wielu innych: "nie wyobrażam sobie powrotu do platform". Gdybym musiał np. zrezygnować albo z amortyzatora, albo z zatrzasków, poświęciłbym to pierwsze.

Data: 2017-02-23 09:03:15
Autor: kawoN
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 23.02.2017 o 01:57, Akarm pisze:

Nie wszyscy muszą mieć stopę przymocowaną do pedałów z dokładnością do
milimetra. A praktycznie SPD tylko do tego służą.

No nie do tego tylko.
Ja nie potrafię jeździć bez SPD'ów - nogi mi do góry
uciekają :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2017-02-23 13:57:11
Autor: Akarm
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 2017-02-23 o 09:03, kawoN pisze:

No nie do tego tylko.

A do czego jeszcze?

Ja nie potrafię jeździć bez SPD'ów - nogi mi do góry
uciekają :-)

Jak sam piszesz, służą do trzymania stopy.
Większość ludzi nie potrzebuje trzymania stóp na pedałach w określonej pozycji. Dają radę utrzymywać bez zatrzasków.
Ci rowerzyści, którzy muszą śrubować wynik podczas wyścigu, jeżdżą w SPD gdyż każde omsknięcie stopy wpływa na wynik.
Ci rowerzyści, którzy jeżdżą bez ciśnienia na osiągnięcie wyniku, wolą swobodę w doborze obuwia.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-02-23 06:57:53
Autor: Rowerex
W dniu czwartek, 23 lutego 2017 13:57:20 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

Ci rowerzyści, którzy jeżdżą bez ciśnienia

Ja rozumiem, że bez SPD można, ale zalecałbym jednak opony pompować ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-02-23 07:50:27
Autor: Olivander
W dniu czwartek, 23 lutego 2017 15:57:55 UTC+1 użytkownik Rowerex napisał:
rowerzyści, którzy jeżdżą bez ciśnienia
Ja rozumiem, że bez SPD można, ale zalecałbym jednak opony pompować ;-)
rotfl

z najciekawszych zastosowań
-koleżanka z Sopotu czasem na spędy przyjeżdża w CZERRRWONYCH szpileczkach długich jak cholera i z zaczepami SPD
-kolega jeździ bez spd, ale z noskami porządnie ciasno mocowanymi i w kaloszach
-kiedyś miałem pedały SPD w moim podrasowanym składaku Pelikan, też gł. dla jaj
-na statek woziłem buty i pedały SPD by mi żaden Filipek nie podbierał "mojego" roweru, o który dbałem, i by nikt nie zmieniał mu ustawień (zabrać do nory, albo przypiąć nie było wolno)

a teraz?... nawet licznika w żadnym rowerze nie mam (a mam ich kilka) :-) chiba dorosłem

Data: 2017-02-23 17:07:41
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 23 Feb 2017 07:50:27 -0800, Olivander napisał(a):

a teraz?... nawet licznika w żadnym rowerze nie mam (a mam ich kilka)
:-)
chiba dorosłem
Tu nie chodzi dorosłość tylko kto co potrzebuje. Ty nie potrzebujesz licznika a inni nie potrafią się bez niego obejść. I tak samo z spd i innymi rzeczami.

Data: 2017-02-23 19:37:32
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-23 18:07, Piotr aka dracorp wrote:
[...]

Uuuuu, ja myślę, że zbytnio uprościłeś. Spłyciłeś głeboki temat do zaledwie potrzeb użytkowników, a to przeciż do kurwy nędzy jest sparawa ideologiczna!
Mało tego ONI więdzą lepiej, czego potrzebujesz Ty, Jan i moja skromna osoba. Że tez kurwa mać  rząd nie ma takich doradców, bo podpowiedzielby w mig "jak rządzić".

Idźcie ludziz na rowery, czy to w SPD czy bez. Spuśście trochę ciśnienia.
I nie miałem na myśli opon.

pozdr
Prot

Data: 2017-02-24 09:38:49
Autor: borsuk
W dniu 2017-02-23 o 18:07, Piotr aka dracorp pisze:

Tu nie chodzi dorosłość tylko kto co potrzebuje. Ty nie potrzebujesz
licznika a inni nie potrafią się bez niego obejść. I tak samo z spd i
innymi rzeczami.

Ale ciekawe skąd te potrzeby się biorą, i o tym jest dyskusja, a jej rzeczywisty temat to "dlaczego ludzie jeżdżą w SPD".
To, że ludzie nie jeżdżą jest oczywiste, ponieważ 99% (a może więcej) nowych rowerów nie ma SPD.

Data: 2017-02-24 06:37:05
Autor: rmikke

Miałem przez jakiś czas Waganta z ubijakami https://is.gd/mo9196 :D

Data: 2017-02-23 14:43:24
Autor: cytawa
Akarm pisze:

[...]

Widocznie nigdy ci noga nie spadla z mokrego pedalu. Ja mam SPDy ustawione prawie na minimum i to mi wystarczy by miec pelny komfort jazdy. I nie dorabiam zadnej ideologii srubowania wynikow.

Oczywiscie na codzien w mieszczuchu mam jak najbardziej normalne buty i pedaly.

Jan Cytawa

Data: 2017-02-23 15:12:28
Autor: borsuk
W dniu 2017-02-23 o 14:43, cytawa pisze:

Widocznie nigdy ci noga nie spadla z mokrego pedalu. Ja mam SPDy
ustawione prawie na minimum i to mi wystarczy by miec pelny komfort
jazdy. I nie dorabiam zadnej ideologii srubowania wynikow.

Ale dorabiasz inną ideologię: podnoszenie komfortu jazdy :)

Data: 2017-02-23 18:50:28
Autor: Akarm
[...]

No przecież właśnie o tym pisałem - zatrzaski służą do utrzymania nóg na pedałach.
Dlatego większości rowerzystów nie są potrzebne.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-02-24 02:41:13
Autor: mmateusz
W dniu czwartek, 23 lutego 2017 14:43:33 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
Akarm pisze:
> Ci rowerzyści, którzy jeżdżą bez ciśnienia na osiągnięcie wyniku, wolą
> swobodę w doborze obuwia.
Widocznie nigdy ci noga nie spadla z mokrego pedalu.

Dokladnie. np.: przejazd przez przecinkę w lesie z mokrą trawą, a zaraz po tym stromy ogródek skalny - bez spd to strata zębów.

Akarm: popsuję Ci twoje szufladki:
- jak jeżdżę po górach, to nie mam napinki na wynik, tylko na fun i nie wyobrażam sobie jazdy bez spd,
- do dojazdów do pracy tym bardziej nie mam napinki i zmienilem spd na platformy, bo nie chce mi sie cudować, poza tym moj pracodawca wymaga ode mnie co najmniej smart-casual.
--
mk

Data: 2017-02-23 15:48:35
Autor: Albert Stonoga
W dniu 23.02.2017 o 13:57, Akarm pisze:
[...]

Fajny dwupudełkowy podział świata stworzyłeś. Niesamowite, że wiesz co wolę i co muszę.

Na podstawie systemu mocowania butów rowerowych stworzyć profil psychologiczny człowieka. Szacun!

--
Albert Stonoga

Data: 2017-02-24 09:49:29
Autor: kawoN
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 23.02.2017 o 13:57, Akarm pisze:
W dniu 2017-02-23 o 09:03, kawoN pisze:

No nie do tego tylko.

A do czego jeszcze?

Trzymanie co do milimetra - jak napisałeś - to dla mnie
utrzymywanie idealnej pozycji stopy w poziomie.
Możliwość ciągnięcia korby w górę to po prostu trzymanie.

Ci rowerzyści, którzy jeżdżą bez ciśnienia na osiągnięcie wyniku, wolą
swobodę w doborze obuwia.

Ja bym też wolał, ale mam już nawyk że jedna noga
naciska pedał a druga ciągnie w górę. I jak próbuję
jechać bez przypięcia to ta druga mi ucieka w górę :-)

Pewnie bym się przyzwyczaił szybko żeby nie ciągnąć,
ale na razie nie widzę potrzeby.

pozdr.
kawoN

Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD