Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD

Data: 2017-02-03 09:03:02
Autor: Piotr Majka
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 03.02.2017 o 01:10, wO.ôhoo! pisze:
Pomijamy kwestię "wygody" platform, bo gdy potrzebujemy jechać w innych
butach, to wymiana pedałów zajmuje ile - 2 minuty?

A dlaczego mają jeździć? Gusta, czasami koszta, konieczność zmiany butów. Przesiadka na pedały zatrzaskowe to świadoma decyzja większości ludzi którzy w nich jeżdżą i zwykle potrafią wymienić powody używania ich w swoim przypadku

(retoryczne pytanie, jeżdżę w )

Data: 2017-02-03 09:20:35
Autor: biker
W dniu 03.02.2017 o 09:03, Piotr Majka pisze:
[...]

Gdy brałem udział w maratonach MTB to zawsze w Time, natomiast w dnie powszednie, gdy nie trenowałem to platformy były w użyciu.
pozdr

Data: 2017-02-03 09:33:28
Autor: wO.Ă´hoo!
[...]

Pytając "dlaczego nie jeżdżą" miałem na myśli to, dlaczego jeździ tak niewielu.
Wiadomo, że tym, którzy tylko w weekend i od święta przy ładnej pogodzie wychodzą na kilka km, SPD zwyczajnie się nie kalkulują, ale wniosek jest raczej smutny - ludzie nie jeżdżą.

A ja myślę, że wciąż pokutuje myśl, że to się wiąże z upadkami i jest dla zawodowców, i w ogóle "do dupy się jeździ w tych koszykach[!]".

Ja sam dopiero zacznę jeździć, buty kupiłem w listopadzie, pedały w grudniu, ale już na sucho "czuję" o co tu chodzi, dlaczego ludzie płacą jakieś kosmiczne kwoty za lekkie a sztywne korby.

Data: 2017-02-03 12:35:18
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 03.02.2017 o 12:13, Prot Ogenes pisze:
Czyli jeszcze nie jeżdziłeś, ale już wiesz

No nie napiszę, że jeździłem, bo to by było nadużyciem, ale jak dom długi mogłem 'wypróbować' i wiem, że do platform nie wrócę.

Data: 2017-02-03 13:58:01
Autor: Krystek
On 03.02.2017 12:35, wO.ôhoo! wrote:

No nie napiszę, że jeździłem, bo to by było nadużyciem, ale jak dom
długi mogłem 'wypróbować' i wiem, że do platform nie wrócę.

Pewnie po górach też nie chodziłeś, ale jak dom długi wszedłeś parę razy na krzesło i wiesz jak to jest...

Data: 2017-02-03 05:45:05
Autor: mmateusz
W dniu piątek, 3 lutego 2017 13:58:04 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:
> [...]

Pewnie po górach też nie chodziłeś, ale jak dom długi wszedłeś parę razy na krzesło i wiesz jak to jest...

hehehe, w samiusieńki punkt :)

tak apropo robienia czegoś w domu vs bolesna rzeczywistość:
Na szkoleniu, w Murowańcu, wyuczyliśmy się kilku procedur (typu wyciaganie ze szczeliny lodowej, etc.) tak, że "w nocy o północy z jednym palcem w ..." damy rade.
W terenie, przy zmęczeniu, zmrożonej linie, przy -10st. C i realnym ciężarem drugiej osoby na linie - było już troche gorzej...;)
Na szczęście trenowaliśmy na skarpie, więc wszystkie wtopy kończyły się tylko urażoną dumą, i siniakami. Ale był szok: przecież tyle razy to robiłem i było ok.

Data: 2017-02-03 14:47:36
Autor: wO.Ă´hoo!
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 03.02.2017 o 14:45, mmateusz pisze:
hehehe, w samiusieńki punkt :)

http://imageshack.com/a/img924/9969/Ltb4bq.jpg

Data: 2017-02-03 07:17:35
Autor: mmateusz
W dniu piątek, 3 lutego 2017 14:47:47 UTC+1 użytkownik wO.ôhoo! napisał:
W dniu 03.02.2017 o 14:45, mmateusz pisze:
> hehehe, w samiusieńki punkt :)

http://imageshack.com/a/img924/9969/Ltb4bq.jpg

widzisz, ale my nie pijemy do tego, ze nie jeździsz odpowiednio dużo, tylko że wyciagasz wnioski na temat spd'ow na podstawie przejazdzki dookoła stołu w salonie :)

nie wiem co chciales osiagnac tymi linkami z wycieczek, ale jeżeli pod względem kondycyjnym duży respekt dla ciebie za dlugosc wycieczek, to pod wzgledem trudnosci technicznych wyjdzie pewnie zero, wg skali:
http://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/trening_kolarza/12121/skala_trudnosci_zjazdow

ale jak pisalem kazdemu wedlug potrzeb, ja zdemontowalem spd z mieszczucha

Data: 2017-02-03 17:00:26
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 03.02.2017 o 16:17, mmateusz pisze:
pod wzgledem trudnosci technicznych wyjdzie pewnie zero, wg skali

Przynajmniej 2. Dałbym sobie 2,5. A gdybyś mi pożyczył na lato właściwe rowery, to bym wbił co najmniej 3. :)
Jak się urodzisz w górach i uprawiasz różne sporty, to po latach krótka wprawka i nieważne czy masz na nogach łyżwy, deskę czy siedzisz na rowerze. Prawdopodobnie nie będziesz sprinterem, ale na podjazdach i zjazdach będziesz sobie radzić. :)

Data: 2017-02-03 14:25:15
Autor: wO.Ă´hoo!

http://imageshack.com/a/img923/8360/sW4U97.jpg

Data: 2017-02-05 01:40:08
Autor: AL
On 2017-02-03 12:35, wO.ôhoo! wrote:
W dniu 03.02.2017 o 12:13, Prot Ogenes pisze:
Czyli jeszcze nie jeżdziłeś, ale już wiesz

No nie napiszę, że jeździłem, bo to by było nadużyciem, ale jak dom
długi mogłem 'wypróbować' i wiem, że do platform nie wrócę.

źle myślisz.
Platformy też są dobre - ale platformy z pinami (wkręcanymi).
Niektóre dyscypliny rowerowe preferują właśnie takie platformy.

Benny hopa ucz się na platformach a nie SPD'ach

No chyba,że mówiąc platformy - miałeś na myśli zwykłe (cywilne) pedały jakie możesz kupić w tańszych rowerach.

Data: 2017-02-05 02:00:14
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 05.02.2017 o 01:40, AL pisze:
Niektóre dyscypliny rowerowe preferują właśnie takie platformy.

Grawitacyjne, ale podobno coraz więcej zawodników używa zatrzasków, choć ich podstawa/obudowa pozostaje dużo szersza.

Data: 2017-02-05 10:25:36
Autor: ąćęłńóśźż
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
Jedyna zaleta taka, że piny stalowe.

-- -- -
Platformy też są dobre - ale platformy z pinami.

Data: 2017-02-05 01:36:52
Autor: AL
On 2017-02-03 09:33, wO.ôhoo! wrote:
[...]

jeżdżą i to wiele - wystarczy pojechac gdzieś gdzie jeżdżą na rowerach - czyli rejony np. górskie i 90% ludzi jeździ na SPD.
Pomijam kwestie maratonów czy wyścigów XC/MTB/Enduro - bo tam to normalność.

W zeszłym roku na testach Speca w Srebrnej Górze większość ludzi przyjeżdżała ze swoimi pedałami (zwykle SPD).

Na mieście - przy jeździe cywilnej, zwyczajnie SPD nie są wygodne, gdyż wówczas zazwyczaj masz i buty cywilne (i nie chcesz zawsze trzaskać zatrzaskami po asfalce/parkiecie,...)

Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD