Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD

Data: 2017-02-23 01:57:18
Autor: Akarm
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 2017-02-03 o 01:10, wO.ôhoo! pisze:
Pomijamy kwestię "wygody" platform, bo gdy potrzebujemy jechać w innych
butach, to wymiana pedałów zajmuje ile - 2 minuty?

Ludzie nie jeżdżą w SPD zapewne dlatego, że myślą i wiedzą, że do niczego im się one nie przydadzą.
Nie wszyscy muszą mieć stopę przymocowaną do pedałów z dokładnością do milimetra. A praktycznie SPD tylko do tego służą.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-02-23 02:31:59
Autor: wO.Ă´hoo!
W dniu 23.02.2017 o 01:57, Akarm pisze:
Nie wszyscy muszą mieć stopę przymocowaną do pedałów z dokładnością do
milimetra. A praktycznie SPD tylko do tego służą.

Czyli nawet nie próbowałeś? Bocznego luzu roboczego jest w nich dużo, bodajże 5°, więc nie chodzi o dokładność do milimetra, jakiej bez aparatu RTG nie da się uzyskać.
Po pierwszej krótkiej jeździe na mrozie pisałem, że zysk nie jest taki, jakiego się spodziewałem, ale już druga jazda (61 km) totalnie mnie do nich przekonała i jak wielu innych: "nie wyobrażam sobie powrotu do platform". Gdybym musiał np. zrezygnować albo z amortyzatora, albo z zatrzasków, poświęciłbym to pierwsze.

Data: 2017-02-23 09:03:15
Autor: kawoN
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 23.02.2017 o 01:57, Akarm pisze:

Nie wszyscy muszą mieć stopę przymocowaną do pedałów z dokładnością do
milimetra. A praktycznie SPD tylko do tego służą.

No nie do tego tylko.
Ja nie potrafię jeździć bez SPD'ów - nogi mi do góry
uciekają :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2017-02-23 13:57:11
Autor: Akarm
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 2017-02-23 o 09:03, kawoN pisze:

No nie do tego tylko.

A do czego jeszcze?

Ja nie potrafię jeździć bez SPD'ów - nogi mi do góry
uciekają :-)

Jak sam piszesz, służą do trzymania stopy.
Większość ludzi nie potrzebuje trzymania stóp na pedałach w określonej pozycji. Dają radę utrzymywać bez zatrzasków.
Ci rowerzyści, którzy muszą śrubować wynik podczas wyścigu, jeżdżą w SPD gdyż każde omsknięcie stopy wpływa na wynik.
Ci rowerzyści, którzy jeżdżą bez ciśnienia na osiągnięcie wyniku, wolą swobodę w doborze obuwia.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-02-23 06:57:53
Autor: Rowerex
W dniu czwartek, 23 lutego 2017 13:57:20 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

Ci rowerzyści, którzy jeżdżą bez ciśnienia

Ja rozumiem, że bez SPD można, ale zalecałbym jednak opony pompować ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2017-02-23 07:50:27
Autor: Olivander
W dniu czwartek, 23 lutego 2017 15:57:55 UTC+1 użytkownik Rowerex napisał:
rowerzyści, którzy jeżdżą bez ciśnienia
Ja rozumiem, że bez SPD można, ale zalecałbym jednak opony pompować ;-)
rotfl

z najciekawszych zastosowań
-koleżanka z Sopotu czasem na spędy przyjeżdża w CZERRRWONYCH szpileczkach długich jak cholera i z zaczepami SPD
-kolega jeździ bez spd, ale z noskami porządnie ciasno mocowanymi i w kaloszach
-kiedyś miałem pedały SPD w moim podrasowanym składaku Pelikan, też gł. dla jaj
-na statek woziłem buty i pedały SPD by mi żaden Filipek nie podbierał "mojego" roweru, o który dbałem, i by nikt nie zmieniał mu ustawień (zabrać do nory, albo przypiąć nie było wolno)

a teraz?... nawet licznika w żadnym rowerze nie mam (a mam ich kilka) :-) chiba dorosłem

Data: 2017-02-23 17:07:41
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 23 Feb 2017 07:50:27 -0800, Olivander napisał(a):

a teraz?... nawet licznika w żadnym rowerze nie mam (a mam ich kilka)
:-)
chiba dorosłem
Tu nie chodzi dorosłość tylko kto co potrzebuje. Ty nie potrzebujesz licznika a inni nie potrafią się bez niego obejść. I tak samo z spd i innymi rzeczami.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-02-23 19:37:32
Autor: Prot Ogenes
On 2017-02-23 18:07, Piotr aka dracorp wrote:
[...]

Uuuuu, ja myślę, że zbytnio uprościłeś. Spłyciłeś głeboki temat do zaledwie potrzeb użytkowników, a to przeciż do kurwy nędzy jest sparawa ideologiczna!
Mało tego ONI więdzą lepiej, czego potrzebujesz Ty, Jan i moja skromna osoba. Że tez kurwa mać  rząd nie ma takich doradców, bo podpowiedzielby w mig "jak rządzić".

Idźcie ludziz na rowery, czy to w SPD czy bez. Spuśście trochę ciśnienia.
I nie miałem na myśli opon.

pozdr
Prot

Data: 2017-02-24 09:38:49
Autor: borsuk
W dniu 2017-02-23 o 18:07, Piotr aka dracorp pisze:

Tu nie chodzi dorosłość tylko kto co potrzebuje. Ty nie potrzebujesz
licznika a inni nie potrafią się bez niego obejść. I tak samo z spd i
innymi rzeczami.

Ale ciekawe skąd te potrzeby się biorą, i o tym jest dyskusja, a jej rzeczywisty temat to "dlaczego ludzie jeżdżą w SPD".
To, że ludzie nie jeżdżą jest oczywiste, ponieważ 99% (a może więcej) nowych rowerów nie ma SPD.

Data: 2017-02-24 06:37:05
Autor: rmikke

Miałem przez jakiś czas Waganta z ubijakami https://is.gd/mo9196 :D

Data: 2017-02-23 14:43:24
Autor: cytawa
Akarm pisze:

[...]

Widocznie nigdy ci noga nie spadla z mokrego pedalu. Ja mam SPDy ustawione prawie na minimum i to mi wystarczy by miec pelny komfort jazdy. I nie dorabiam zadnej ideologii srubowania wynikow.

Oczywiscie na codzien w mieszczuchu mam jak najbardziej normalne buty i pedaly.

Jan Cytawa

Data: 2017-02-23 15:12:28
Autor: borsuk
W dniu 2017-02-23 o 14:43, cytawa pisze:

Widocznie nigdy ci noga nie spadla z mokrego pedalu. Ja mam SPDy
ustawione prawie na minimum i to mi wystarczy by miec pelny komfort
jazdy. I nie dorabiam zadnej ideologii srubowania wynikow.

Ale dorabiasz inną ideologię: podnoszenie komfortu jazdy :)

Data: 2017-02-23 18:50:28
Autor: Akarm
[...]

No przecież właśnie o tym pisałem - zatrzaski służą do utrzymania nóg na pedałach.
Dlatego większości rowerzystów nie są potrzebne.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-02-24 02:41:13
Autor: mmateusz
W dniu czwartek, 23 lutego 2017 14:43:33 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
Akarm pisze:
> Ci rowerzyści, którzy jeżdżą bez ciśnienia na osiągnięcie wyniku, wolą
> swobodę w doborze obuwia.
Widocznie nigdy ci noga nie spadla z mokrego pedalu.

Dokladnie. np.: przejazd przez przecinkę w lesie z mokrą trawą, a zaraz po tym stromy ogródek skalny - bez spd to strata zębów.

Akarm: popsuję Ci twoje szufladki:
- jak jeżdżę po górach, to nie mam napinki na wynik, tylko na fun i nie wyobrażam sobie jazdy bez spd,
- do dojazdów do pracy tym bardziej nie mam napinki i zmienilem spd na platformy, bo nie chce mi sie cudować, poza tym moj pracodawca wymaga ode mnie co najmniej smart-casual.
--
mk

Data: 2017-02-23 15:48:35
Autor: Albert Stonoga
W dniu 23.02.2017 o 13:57, Akarm pisze:
[...]

Fajny dwupudełkowy podział świata stworzyłeś. Niesamowite, że wiesz co wolę i co muszę.

Na podstawie systemu mocowania butów rowerowych stworzyć profil psychologiczny człowieka. Szacun!

--
Albert Stonoga

Data: 2017-02-24 09:49:29
Autor: kawoN
Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD
W dniu 23.02.2017 o 13:57, Akarm pisze:
W dniu 2017-02-23 o 09:03, kawoN pisze:

No nie do tego tylko.

A do czego jeszcze?

Trzymanie co do milimetra - jak napisałeś - to dla mnie
utrzymywanie idealnej pozycji stopy w poziomie.
Możliwość ciągnięcia korby w górę to po prostu trzymanie.

Ci rowerzyści, którzy jeżdżą bez ciśnienia na osiągnięcie wyniku, wolą
swobodę w doborze obuwia.

Ja bym też wolał, ale mam już nawyk że jedna noga
naciska pedał a druga ciągnie w górę. I jak próbuję
jechać bez przypięcia to ta druga mi ucieka w górę :-)

Pewnie bym się przyzwyczaił szybko żeby nie ciągnąć,
ale na razie nie widzę potrzeby.

pozdr.
kawoN

Dlaczego ludzie nie jeżdżą w SPD