Dlaczego mamy znowu z własnej kieszeni łoży ć na "poszkodowanych"?

Data: 2012-07-06 17:55:12
Autor: WW
Dlaczego mamy znowu z własnej kieszeni łoży ć na "poszkodowanych"?
Witam

Historia lubi się powtarzać, ale jako farsa.
Jeszcze nie wszyscy zapomnieli pana paprykarza i jego "jak ĹĽyć" a potem jego chaĹ‚upÄ™ i wĂłzek  nader godne, a juĹĽ nowe gradobicie.

Oczywiście "wszystko stracone" i oczywiście "nie ma ubezpieczenia".

Dlaczego?
Zapłakana kobita mówi o stracie a na dachu antena satelitarna a w domu, przez okno widoczna wielka plazma.
I ona twierdzi, że ja nie stać na ubezpieczenie i dlatego my mamy jej wyrównać straty.

Czy tylko ja dostrzegam, ĹĽe coĹ› tu nie tak.

TV kilka cali mniejsze i było by na ratę.

"Fawor uczyniony temu, kto na niego nie zasłużył, to cios nożem w plecy tego, kto zasłużył".
Jak teraz poczują się ci, co kosztem wielkości swojego TV jednak ubezpieczenie wykupili?

ZnĂłw wyjdÄ… na frajerĂłw?

Pozdrawiam
WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
  Polska bÄ™dzie wiochÄ… a Polak burakiem”.

Data: 2012-07-06 18:03:28
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:jt71pa$euk$1node2.news.atman.pl...
[...]

Pieprzysz jak Piekarski na mękach.
Plazma to około 2 tysiące złotych.
Odbiornik satelitarny to kilkaset złotych, a abonament w Cyfrze+ tańszy niż opłata za telefon.

To nie PRL, gdzie 17 calowy telewizor kosztował 3-4 miesięczne wypłaty.
Teraz to juĹĽ nie jest zbytek, a normalka.
Tak jak samochĂłd. Przechodzony teĹĽ tanio kupisz.

Data: 2012-07-06 16:10:20
Autor: Observator
Dlaczego mamy znowu z własnej kieszeni łożyć na
ale WW ma racje i to nie chodzi o to, ze ktos ma plazme i antene. Powinien sie
ubezpieczyc jesli ma dom. W panstwach demokracji zachodniej, takie
ubezpieczenia domow sa obowiazkowe.
Placa wszyscy wiec polisy sa tansze.
W Polsce wlasciciele domow unikaja ubezpieczen, wiec nic dziwnego, ze polisy
sa drogie.

Z jakiej racji cale spoleczenstow ma placic komus, kto nie ma po prostu
elementarnej wyobrazni??

Data: 2012-07-06 19:25:02
Autor: Ajgor
Dlaczego mamy znowu z własnej kieszeni łożyć na

Użytkownik " Observator" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jt72lc$b42$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na jakim wy swiecie zyjecie? Na prawde myslicie, ze wystarczy sie ubezpieczyc,
i juz jestesmy w raju? To Wam napisze, jak to wyglada w praktyce. Bo najwyrazniej nie znacie prawdy. Nawet w teorii. Ja ja znam z wlasnej praktyki.
24 lipca 2009 roku w Legnicy, gdzie mieszkam, przeszla traba powietrzna. Trwala 8 minut. W tym czasie polamala okolo 3200 drzew
(wiele z nich wyrwala z korzeniami). Pozrywala dachy z wielu domow, zniszczyla MASE samochodow. Moj na szczescie cudem ocalal.
Drzewo, ktore spadlo na moje auto upadlo jakos tak szczesliwie, ze samochod znalazl sie miedzy dwoma konarami,
i mialem jedynie lakier porysowany galeziami. Ale jednemu mojemu kumplowi dachowki wypieprzyly dziury w masce i dachu, i potlukly szyby,
drugiemu bilboard spadl na samochod i go zmiazdzyl (na strzezonym parkingu), kolejnemu drzewo przesunelo samochod tak,
ze go zawinelo na latarni itd itd itd...
My mielismy w kamienicy zerwane gasiory i czesc dachowek, kumpel mial zerwane dachowki.Drugi stracil praktycznie caly dach.
Mielismy ubezpieczenia domow i samochodow. I co? I gowno. Kumpel, ktoremu dachowki wywalily dziury w samochodzie, uslyszal, ze nie dostanie odszkodowania,  bo mogl samochod na czas traby powietrznej schowac w mieszkaniu na trzecim pietrze. Drugi, ze nie dostanie, bo nikt mu nie kazal stawiac samochodu na tym strzezonym parkingu. Doslownie KPINY i JAJA sobie robili z ubezpieczonych. Nasz wniosek o odszkodowanie za dach... do dzis nie ma odpowiedzi (minely trzy lata). Kumpel poszedl do firmy, ktora specjalizuje sie w uzyskiwaniu odszkodowan od ubezpieczycieli. Wiecie, co uslyszal? Mniej wiecej cos takiego:

"Gosciu. Zapomnij. Jest tyle zniszczen, ze odszkodowania by szly w miliony. Wszystkie firmy maja odgorne polecenia, zeby nikomu nie wyplacac odszkodowan, bo to by pociagnelo za duze straty. Nie jedna firma jak by wyplacila wszystkim kase, to by zbankrutowala. Dlatego wymyslaja byle jakie preteksty, byle nie dac kasy. I nie ma szansy nawet w s±dzie, zeby je dostac".
My nasz dach zabezpieczylismy uzywanymi gasiorami i folia. Jest tak do dzis. Remont bedzie kosztowal okolo 100tys zl (mamy kilka kosztorysow. Mowie o tym najtanszym). Z ubezpieczenia nie mamy co liczyc na cokolwiek, mimo, ze dom byl ubezpieczony. Musimy brac kredyt. A pozniej go splacic. W budynku mieszkaja rodziny, ktore na prawde nie maja z czego zyc. Na przyklad rodzina 3-pokoleniowa. 6 osob, a jedna z nich pracuje. Ja nawet nie wiem, za co oni jedzenie kupuja.

Wiec przestanie pieprzyc o odszkodowaniach, jak nie znacie sytuacji.
A dlaczego mamy sie skladac? Z prostego powodu. Bo jestemy ludzmi, i chcemy im pomoc. A jak ktos ma kapitaliastyczne podejscie
(czytaj: predzej biednemu ostatnie majtki z tylka zerwie, niz mu da kromke chleba), to niech sie wynosi do Watykanu. Tam jest najwieksze na swiecie skupisko wlasnie takich ludzi z takim podejsciem.

Data: 2012-07-06 17:48:15
Autor: Observatore
Ajgor <niepod@m.pl> napisał(a):
[...]

na normalnym swiecie zyja niektorzy:)Praktyka tez jest rozna. Moja jest inna
niz wasza.

[...]

nie wiadomo na co mieliscie ubezpieczenie. Umowe z fima ubezpieczeniowa trzeba
dokladnie przemyslec.

Rozne sa firmy ubezpieczeniowe, wiec przed podjeciem decyzji o ubezpieczeniu
trzeba zebrac opinie o firmie.

Wiec przestanie pieprzyc o odszkodowaniach, jak nie znacie sytuacji.
A dlaczego mamy sie skladac? Z prostego powodu. Bo jestemy ludzmi, i chcemy im pomoc. A jak ktos ma kapitaliastyczne podejscie

ja akurat nie pisze o teorii, bo sam mam ubezpieczenie i nie mialem do tej
pory problemow z moja fima ubezpieczeniowa.

Mozna i trzeba pomagac ludziom kiedy przydarzy im sie tragedia, ale nie powinno sie pomagac glupcom i cwaniaczkom.

(czytaj: predzej biednemu ostatnie majtki z tylka zerwie, niz mu da kromke chleba), to niech sie wynosi do Watykanu. Tam jest najwieksze na swiecie skupisko wlasnie takich ludzi z takim podejsciem.

pierdzielicie czlowieku farmazony.

Data: 2012-07-06 19:57:42
Autor: Ajgor
Dlaczego mamy znowu z własnej kieszeni łożyć na

Użytkownik " Observatore" <fajny.d.arzbor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jt78cv$eeu$1inews.gazeta.pl...
Ajgor <niepod@m.pl> napisał(a):

[...]

Ty chyba nie bardzo wiesz, na jakim ¶wiecie zyjesz, co? Miasto ponad 100tys ludnosci.
Mnostwo domow i samochodow zniszczone, i nikt nie dostal odszkodowania.
Uwazasz, ze to jest miasto idiotow, w ktorym nikt nie wie, jak umowe podpisac?
Po za tym cytuje jeszcze raz:

[...]

Wiesz co to znaczy? Przeczytaj to UWAZNE. To znaczy, ze bez wzgledu na umowe,
po prostu nikomu nie byly wyplacane, bo za duzo kasy by poszlo.

[...]

Na prawde nie wiesz, na jakim swiecie zyjesz. No coz...

Data: 2012-07-06 18:19:36
Autor: Obsrvatore
Ajgor <niepod@m.pl> napisał(a):
[...]

wiecie co.... to tylko wy zyjecie w jakims nienormalnym swiecie i wydaje wam
sie, ze wszedzie tak jest jak w tym waszym miescie - czyli beznadziejnie. Tylko narzekac i plakac umiecie. Wezcie sie w garsc i sprobujcie cos zmienic
jesli jest zle. Nik za was tego nie zrobi !!

Popatrzcie jak jest w normalnych panstwach w ktorych zyja inni ludzie i nie
kwekola oraz nie narzekaja ciagle, bo im peerel nr 1 zabrano.

Wiesz co to znaczy? Przeczytaj to UWAZNE. To znaczy, ze bez wzgledu na umowe,
po prostu nikomu nie byly wyplacane, bo za duzo kasy by poszlo.

to wy piszecie w sieci. Ja moge, ale nie musze wam wierzyc. Znam tylko wasze
teksty i zdazylem zauwazyc, ze lubicie sciemniac (vide wasz blog).

> pierdzielicie czlowieku farmazony.

Na prawde nie wiesz, na jakim swiecie zyjesz. No coz...

nie , to wy nie wiecie na jakim swiecie zyjecie i swoimi problemami jak male
dziecko, chcecie zarazac innych. To sa wasze problemy, a nie innych.

Osobiscie uwazam, ze panstwo powinno wlaczac sie w pomoc dla spoleczenstwa w
sytuacjach katastrof, typu ostatnia *powodz stulecia*, bo ewidentnie winne
byly kolejne rzady. Ale jednoczesnie powinno sie wyciagnac surowe konsekwencje w stosunku do
urzednikow panstwowych winnych zaniedban, ktorzy do tej katastrofalnej powodzi
przez bezmyslnosc doprowadzili.

http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-powodziach.html

Ciekawe czy tak zrobiono, jak zalecal NIK. Mysle, ze nie, bo Polska jest nadal
spadkobierca i kontynuatorem tamtego syfiastego systemu, bo tacy jak wy nadal
za nim tesknia i robia wszystko aby powrocil.
Ponadto jak ktos chce cos zrobic, to jeszcze go krytykujecie i popieracie
takich jak wy nieudacznikow.

Data: 2012-07-06 21:33:54
Autor: Ajgor
Dlaczego mamy znowu z własnej kieszeni łożyć na

Użytkownik " Obsrvatore" <fajny.d.arzbor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jt7a7o$kqd$1inews.gazeta.pl...

wiecie co.... to tylko wy zyjecie w jakims nienormalnym swiecie i wydaje wam
sie, ze wszedzie tak jest jak w tym waszym miescie - czyli beznadziejnie.

Twierdzisz ze u ciebie jest inaczej? To chyba ze nie mieszkasz w Polsce.

Tylko narzekac i plakac umiecie. Wezcie sie w garsc i sprobujcie cos zmienic
jesli jest zle. Nik za was tego nie zrobi !!

Alez ja caly czas o tym mowie. Rzecz w tym, ze jedyny sposob to jest opcja Egipska.
Pourzynac glowy WSZYSTKIM, ktorzy mieli do czynienia z wladza, i budowac wszystko od nowa. Innej mozliwosci nie ma

Popatrzcie jak jest w normalnych panstwach w ktorych zyja inni ludzie i nie
kwekola oraz nie narzekaja ciagle, bo im peerel nr 1 zabrano.

Bo w tych innych panstwach nie rzadza Polacy.

[...]

Na prawde masz ograniczone pojecie o polskim charakterku. Zlodziejskim, oszukanczym itd.
Rozejrzyj sie po swiecie. Wszedzie, gdzie sa Polacy, tam jest zlodziejstwo, oszustwa itd. Polak Polaka jak by mogl,
to by w lyzce wody utopil. Podobnie jest w kraju. Firmy i urzedy sa z gory nastawione na oszukanie i okradzenie kazdego, kto ma tyle odwagi, zeby sie z nimi zadawac. Taka jest Polska Norma.

> [...]

nie , to wy nie wiecie na jakim swiecie zyjecie i swoimi problemami jak male
dziecko, chcecie zarazac innych. To sa wasze problemy, a nie innych.

Taaa. I pewnie dlatego w calej Polsce slychac narzekania.

[...]

Alez ja sie z tym wszystkim zgadzam. Co do slowa. Rzecz w tym, ze SAM piszesz co akapit: "powinno", "powinno", "powinno".
Rzecz w tym, ze POWINNO, ale tak nie robi. Bo panstwo to TEZ sa Polacy. Oszusci i zlodzieje.

Ciekawe czy tak zrobiono, jak zalecal NIK. Mysle, ze nie, bo Polska jest nadal
spadkobierca i kontynuatorem tamtego syfiastego systemu, bo tacy jak wy nadal
za nim tesknia i robia wszystko aby powrocil.

Akurat jest dokladnie odwrotnie. Wspolczesni rzadcy co do jednego tak sie zachlysneli kapitalizmem,
ze poza kasa nic nie widza. Ze dla kasy gotowi sa wymordowac caly narod. Na przyklad ustanawiajac ceny lekow ratujacych zycie poza zasiegiem
tych, ktorzy ich najbardziej potzreboja. Albo organizujac sluzbe zdrowia tqak, ze czlowiek, ktoremu zostaly dwa miesiace zycia musi stac pol roku w kolejce do lekarza, a na prywatna wizyte go nie stac.
To wlasnie kapitalizm tak dziala.
Zdziwil bys sie, ile w tamtym systemie bylo PRAWDZIWEJ pomocy panstwa dla obywatela.

Ponadto jak ktos chce cos zrobic, to jeszcze go krytykujecie i popieracie
takich jak wy nieudacznikow.

Niby co zrobic? Pobudowac nowe mieszkania dla powodzian, a pozniej je im sprzedac po 10 tys za metr.
Oczywiscie w formie kredytu nisko oprocentowanego 30% rocznie. To wlasnie jest kapitalizm po polsku,
ciagle nazywany komun±. Chlopie. Oprzytomniej wreszcie. Ten polski kapitalizm jest sto razy bardziej zbrodniczy, niz byla komuna.
Takie sa fakty. Dobrze pamietam, jak wygladalo moje zycie za komuny, i wiem, jak wyglada teraz. Wtedy na prawde jedynym zmartwieniem bylo, ze trzeba rano wstac do sklepu, zeby cos kupic. Nie bylo zmartwien typu brak kasy na oplaty, czy na splate kolejnej raty pozyczki (a tez sie bralo pozyczki i kupowalo na raty), czy ze ci gaz odlacza albo prad, bo prezes gazowni i energetymi maja znaczki dolara zmiast oczu.
Nie bylo problemu, ze stracisz prace, i nie bedziesz mial co do gara wlozyc. Nie bylo problemu z dostaniem sie do dowolnego lekarza specjalisty. Po prostu nie trzeba bylo najpierw isc do ogolnego. Szlo sie do kogo sie chcialo, i tego samego dnia sie bylo. Nie bylo problemu, ze lekarz powie, ze juz wyczerpal limit na pacjentow. Nie bylo problemu, ze wyjdziesz wieczorem do miasta i dostaniesz bejsbolem w ryj, bo jakis gowniarz potrzebuje kasy na dragi. Jak by ktorys tak zrobil, zaraz by dostal wpierdol od policji. Na prawde bac sie mogli tylko przestepcy. I to wlasnie oni dzis placza, ze byli przesladowani przez komune. Byli przesladowani, bo byli przestepcami. A pozniej zrobili z siebie ofiary. Ze niby walczyli z komun±. To chyba najwieksza sciema w historii Polski. Cwaniaczki. I teraz sie dziela medalami w palacach na Wiejskiej itd...

Data: 2012-07-06 23:42:37
Autor: Trybun
W dniu 2012-07-06 17:55, WW pisze:
[...]

W świecie cywilizowanym (i nie tylko) jest przyjęte że w razie klęski żywiołowej, czy innego wypadku losowego następuje pomoc solidarnościowa do poszkodowanych. Jednak to co się dzieje w tym kraju przechodzi wszelakie wyobrażenie. - Ludzie na terenach zalewowych przestają się ubezpieczać bo "dobry wujek" Tusk wypłaca z państwowej kasy więcej niż ubezpieczalnie..

Data: 2012-07-06 23:52:39
Autor: Ajgor
Dlaczego mamy znowu z własnej kieszeni łożyć na "poszkodowanych"?

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomo¶ci news:jt7m5m$jsi$1node1.news.atman.pl...

W ¶wiecie cywilizowanym (i nie tylko) jest przyjęte że w razie klęski żywiołowej, czy innego wypadku losowego następuje pomoc solidarno¶ciowa do poszkodowanych. Jednak to co się dzieje w tym kraju przechodzi wszelakie wyobrażenie. - Ludzie na terenach zalewowych przestaj± się ubezpieczać bo "dobry wujek" Tusk wypłaca z państwowej kasy więcej niż ubezpieczalnie..

Raczzej dlatego, ze dobrze wiedza, ze jak przyjdzie co do czego, to i tak nie dostana odszkodowania. Pisalem juz na ten temat w tym watku.
Bierzesz STANDARDOWA umowe o ubezpieczenie, zakreslasz WSZYSTKIE mozliwe opcje, czyli TEORETYCZNIE powinienes byc ubezpieczony na wszelkie mozliwe kleski, a jak cos sie stanie, to i tak uslyszysz, ze Twoja polisa akurat TEJ KONKRETNEJ kleski nie obejmuje.
Albo nie nalezy sie odszkodowanie, bo nie schowales samochodu w mieszkaniu na trzecim pietrze (autentyczna odpowiedz), albo "nie trzeba bylo zostawiac samochodu na tym strzezonym parkingu" (tez autentyczna odpowiedz). Ludzie po prostu wiedza, ze firmy ubezpieczeniowe sa zainteresowane ich pieniedzmi, a odszkodowania placa tylko wtedy, kiedy sa male, i to nie zawsze. Jak trzeba dac wiecej, to wymyslaja najbardziej kretynskie wykrety. A sady - nawet jak przychyla sie do Twoich racji, to po kilkuletnich procesach, jak koszt prawnikow przekroczy dawno wartosc odszkodowania.
Przeczytaj ksiazke "Zaklinacz deszczu" Grishama. Tam jest taki mechanizm opisany ze szczegolami.

Data: 2012-07-07 00:18:36
Autor: Trybun
W dniu 2012-07-06 23:52, Ajgor pisze:
[...]

Była kiedy¶ w programie TV (o ile dobrze pamiętam - p. Jaworowicz) poruszona sprawa tych ubezpieczeń i darowizn wypłacanych przez Tuska. Wyszło na to że tylko frajer by się ubezpieczał.. Samo odszkodowanie jest większe, a i obywa się bez żadnych uwag i zastrzeżeń ze strony firm ubezpieczeniowych.

Dlaczego mamy znowu z własnej kieszeni łoży ć na "poszkodowanych"?