Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?

Data: 2020-05-16 20:50:19
Autor: Jacek Maciejewski
Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?
Dnia Sat, 16 May 2020 08:37:39 +0200, User napisał(a):

Chodzi mi o najczęściej noszone maseczki 3-warstowowe

Bo one mają zawór zwrotny. Wdychasz niefiltrowane, wydychasz filtrowane.
Przecież przeznaczeniem takich masek to nie zakazić otwartej rany u
operowanego.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-05-16 21:00:55
Autor: User
[...]

Zatem jeśli ktoś nie kaszle i nie kicha i wobec tego zależy mu na chronieniu przede wszystkim siebie,
maseczkę powinien nosić "kolorem" do twarzy, czyli odwrotnie niż jest zalecane?

Data: 2020-05-16 21:25:45
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 16 May 2020 21:00:55 +0200, User napisał(a):

maseczkę powinien nosić "kolorem" do twarzy, czyli odwrotnie niż jest zalecane?

Nie wiem co to "kolor". Jeśli maseczka bez zaworu, jest wszystko jedno
którą stroną się założy.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-05-16 23:09:23
Autor: User
W dniu 16.05.2020 o 22:19, User pisze:
[...]

Wydawało mi się, że piszę JASNO i WYRAŹNIE, że chodzi mi o zwykłe 3-warstowe maseczki zwane chirurgicznymi.
Mają one po jednej stronie wyraźny kolor, niebieski lub zielony, a po drugiej biały lub odpowiednio blado
niebieski lub blado zielony. Różnica jest wyraźna. Nie mają żadnego zaworu ani filtru.
W TV pokazywano, że należy je nosić kolorem na zewnątrz, w celu ochronienia innych przed noszącym.
Jeśli tak, to znaczyłoby, że hamującym wydostawanie się wydzieliny jest bardziej strona biała, a nie kolorowa.
Skoro więc porównujesz do sytuacji z sali operacyjnej, mam pytanie, czy miałoby sens noszenie maseczki
odwrotnie w celu zabezpieczenia się od innych, jeśli ja nie kaszlę i nie kicham.
Pokazywano także próbę z przedostawaniem się aerozolu i takie maseczki były skuteczne. Pokazywano
spryskiwanie od strony białej do kolorowej.

Data: 2020-05-16 23:37:22
Autor: Zbynek Ltd.
User napisał(a) :
Skoro więc porównujesz do sytuacji z sali operacyjnej, mam pytanie, czy miałoby sens noszenie maseczki
odwrotnie w celu zabezpieczenia się od innych, jeśli ja nie kaszlę i nie kicham.

Nie istotne, że nie kaszlesz i nie kichasz. I tak możesz być nosicielem. Bezobjawowym. I zarażać innych dzięki swojej niefrasobliwości (czytaj: egoizmowi).

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-05-16 23:45:47
Autor: User
W dniu 16.05.2020 o 23:37, Zbynek Ltd. pisze:
User napisał(a) :
[...]

Czyli zdecydowanie lepiej gdy ja się zarażę od kogoś kto w ogóle maski nie nosi. Dziękuje, nie skorzystam.

Data: 2020-05-17 00:03:45
Autor: Zbynek Ltd.
User napisał(a) :
[...]

Ale jak nie skorzystasz? Też nie będziesz zakładał maski? Tak to wygląda.

Nawet ileśtam marnych procent zatrzymywania na Twojej masce czyichś wydzielin może być tymi procentami, które przesądzą o tym, czy zarazisz się lub nie.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-05-17 00:18:30
Autor: User
User napisał(a) :
[...]

No właśnie o to chodzi, żeby nosić maskę tak by maksymalnie się zabezpieczyć. To nie moja wina, że maski działają dobrze tylko
w jedna stronę.
Już nie pamiętacie gdy na początku pandemii w Polsce "wspaniały" pan minister wyśmiewał się z masek? A dlaczego?
Bo ich brakowało i byłaby wsypa polityczna.

Data: 2020-05-17 16:00:11
Autor: Budzik
Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?
Użytkownik Zbynek Ltd. sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl ...

Czyli zdecydowanie lepiej gdy ja się zarażę od kogoś kto w ogóle
maski nie nosi. Dziękuje, nie skorzystam.

Ale jak nie skorzystasz? Też nie będziesz zakładał maski? Tak to wygląda.

w sumie tak nalezałoby robić - jeżeli ktos w kontakcie z nami nie nosi maseczki to nalezałoby swoja ostentacyjnie sciagnac i delikatnie zakaszlec. :)

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2020-05-17 05:48:21
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 16 maja 2020 23:46:07 UTC+2 użytkownik User napisał:

> [...]
Czyli zdecydowanie lepiej gdy ja się zarażę od kogoś kto w ogóle maski nie nosi. Dziękuje, nie skorzystam.

No to dwie - jedna "kolorem" do japy, druga "kolorem" na zewnątrz.
Zaspokojony egoizm oraz altruizm.

Data: 2020-05-17 08:16:21
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 16 May 2020 23:09:23 +0200, User napisał(a):

[...]

Nie widzę fizycznego mechanizmu który wpływałby na kierunkowość kilku
szeregowo połączonych warstw. Zatem, jeśli nawet jakaś kierunkowość
wystepuje to znikoma. Niech ci co twierdzą że kierunkowość jest, opiszą
jej fizyczny mechanizm.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-05-17 09:54:43
Autor: Shrek
[...]

NIe twierdzę, że jest, ale jestem w stanie sobie ją wyobrazić. Pierwsza warstwa jest powiedzmy zgrubna, żeby zatrzymać grube zanieczyszczenia następna już działa na zasadzie elektrostatyki i jak nie odfiltrujesz wcześniej gubych kropel śliny to po prostu przestanie działać.

Jeszcze raz - nie twierdzę, że tak jest, ale mechanizm można bez problemu wymyślić;)

--
Shrek

Data: 2020-05-17 16:00:11
Autor: Budzik
Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Moze maseczki z gore-texu dałyby rade? ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Henry Louis Mencken

Data: 2020-05-17 19:03:55
Autor: Uncle Pete
Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?
Moze maseczki z gore-texu dałyby rade? ;-D

Windstoppera.

Data: 2020-05-17 16:00:11
Autor: Budzik
Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

[...]

Jest podobny jak w kierunkowych kablach głosnikowych :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2020-05-17 16:00:11
Autor: Budzik
Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?
Użytkownik User no@spam.com ...

[...]

Sa maseczki z filtrem w czyms na kształt zaworu.
Zeby było smieszniej, sa tez takie, opisywane jako antysmogowe, które filtruja do srodka, lae przy wychaniu leci wszstko bez filtracji na zewnatrz.

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Dlaczego maseczka nie chroni noszącego ?