Dlaczego musiał zginąć ksiądz Jerzy?

Data: 2012-01-16 23:21:20
Autor: jr
Dlaczego musiał zginąć ksiądz Jerzy?

Temat: Re: Dlaczego musiał  zginąć ksiądz Jerzy?
Data: 17 stycznia 2012 04:51

| Wojsko wkroczyło do gmachu MSW na Rakowieckiej, aresztowano
bezpośrednich
| sprawców zbrodni - Piotrowskiego i innych oraz ich bezpośredniego
| przełożonego - pułkownika Pietruszkę.

Sądzi pan, że Popiełuszkę zabiło SB? Warto najpierw zastanowić się nad
tym, dlaczego w ogóle dokonano tego mordu. Osobiście nie wierzę w to,
że księdza Popiełuszkę zabito z pobudek emocjonalnych (służby nigdy
nie działają pod wpływem takich, czy innych emocji). Uważam, że
zabójstwa polskich duchownych w latach 80. wpisywały się w szersze
plany działań peerelowskich służb. Jakie one były?
Po wprowadzeniu w życie planu 'Synchronizacja' (co miało miejsce 13
grudnia 1981 roku) MSW rozpoczęło przygotowania do kolejnej operacji
pod kryptonimem 'Renesans'. Celem tej akcji była restauracja związku
zawodowego o nazwie 'Solidarnośc' tym razem już na innych zasadach.
Nowa Solidarność miała być wmontowana w istniejący system władzy, a
także autoryzować niektóre niepopularne posunięcia tej władzy. Do tego
potrzebne były znane twarze związku, który powstał w 1980 roku, lecz
tym razem całkowicie dyspozycyjne wobec systemu.
Z zachowanych dokumentów wynika, że akcję 'Renesans zawieszono jeszcze
w 1982 roku po tym, gdy internowany Wałęsa odmówił wzięcia w niej
udziału. Jednak peerelowskie służby nigdy nie zrezygnowały z prób
przechwycenia kontroli nad Solidarnością (i moim skromnym zdaniem
Nobel dla Wałęsy mógł im w tym tylko pomóc). A jesli tak, problem nie
sprowadzał się do wyłuskania współpracowników wśród działaczy związku
i jego intelektualnego zaplecza. Należało również uciszyć duchownych,
których społeczna wrażliwość kazała im stawać po stronie autentycznej
wolności i ludzi za tą wolność represjonowanych.
Ksiądz Popiełuszko nie był jedyną ofiarą działań służb specjalnych u
schyłku PRL, chociaż jego śmierć odbiła się najgłośniejszym echem.
Wyglądała jak swoisty wypadek przy pracy esbeków z powodu ucieczki
kierowcy Chrostowskiego. Jednak fakt tej ucieczki jest owiany mgiełką
tajemnicy z uwagi na pewne niekonsekwencje zdarzeń (dlaczego nikt go
nie ścigał?). W związku z tym istnieje hipoteza, że Popiełuszko nie
zginął w dniu, w którym został porwany przez SB i w ogóle nie zginął z
rąk SB. Według tej hipotezy 'porwanie' przez esbeków miało być
pozorowane. Za samochodem ludzi pułkownika Pietruszki miał podążać
słuzbowy samochód służb informacyjnych LWP. 'Wojsko' miało
interweniować tuż przed zrzuceniem księdza do wody i w ten sposób
'uratować mu życie'.
Idąc dalej tym śladem, Popiełuszko miał byc przewieziony do dobrze
strzeżonego lokalu służbowego, tam opatrzony, nakarmiony itd, poczym
rozpoczęły sie nocne rozmowy z księdzem na temat jego przyszłości..
Albo podpisze hańbiący go dokument, poczym wyjedzie np. do Rzymu
rozpocząc duchowną karierę, albo... Albo wróci skrępowany w rejon
zapory na Wiśle, gdzie znajdą go utopionego w zalewie 'przez
funkcjonariuszy SB'. Trzeba tutaj zaznaczyć, że komunistyczne służby
wojskowe stały znacznie wyżej w hierarchi od esbecji. Ci drudzy byli
od mokrej roboty, ci pierwsi zajmowali się najczęściej cichym biznesem
i monitorowaniem polityki na szczytach władz (niejednokrotnie ludzie
współpracujący z SB byli przejmowani przez 'wojsko' do ambitniejszych
celów).

jb

Data: 2012-01-17 16:15:02
Autor: mkarwan
Dlaczego musiał zginąć ksiądz Jerzy?

opowiada Pan bajki nie poparte jakimikolwiek dowodami.

Data: 2012-01-17 13:47:07
Autor: jr
On 17 Sty, 16:15, "mkarwan" <mkar...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "jr" <jacekbia...@tlen.pl> napisał w wiadomościnews:16d39870-3921-4f5c-9335-1ee7283118aco14g2000vbo.googlegroups.com...

opowiada Pan bajki nie poparte jakimikolwiek dowodami.

Przedstawiłem hipotezę, do której warto odnieść się merytorycznie. Pan
jednak reaguje alergicznie na wszystko to, co może odsłaniać
mechanizmy totalitarnego państwa. Z drugiej strony wypisuje pan od lat
mnóstwo bajeczek na temat twardogłowych w partii, wczesniej jeszcze o
roli żydostwa w historii PRL (ostatnio jakos cicho z tym tematem -
czyzby dyrektywy się zmieniły?).
Wracajac do naszych twardogłowych, powinien pan wiedzieć o tym, że
totalitarnym PRL nie żądziły żadne partyjne frakcje, lecz słuzby
specjalne bliżej zakorzenione przy kremlowskij centrali. Rząd
administrował, partia kierowała, lecz kluczowe decyzje podejmowały
słuzby wojskowe. Kiedy krew lała sie na ulicach, wymieniali
'twardogłowych' na 'reformatorów', gdyż 'ludowe wojsko' nie może
wiecznie sterczeć na ulicach. Gdy jednak ktoś na dole z kims sie tam
dogadał, wtedy trzeba ze wszystkim zrobić porządek, najlepiej przy
pomocy 'bratniej pomocy'. Na to jednak należy przygotować rodzimy
ogródek. Wie pan już dlaczego Kania 'wygryzł' Gierka, a Jaruzelski
Kanię?

jb

Data: 2012-01-18 12:06:44
Autor: mkarwan
Użytkownik "jr" <jacekbialy0@tlen.pl> napisał w wiadomości news:79fb6d1d-2cb4-440b-8c6b-8c260e340cdbo12g2000vbd.googlegroups.com...
opowiada Pan bajki nie poparte jakimikolwiek dowodami.

Przedstawiłem hipotezę,

Proszę o linki do informacji potwierdzających Pańska hipotezę.

Data: 2012-01-18 12:53:57
Autor: Obserwator
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

>Przedstawiłem hipotezę,

Proszę o linki do informacji potwierdzających Pańska hipotezę.

czy mozna cie prosic o uzupelnienie tekstu ktory wkleiles o dowody w postaci
odnosnikow literaturowych? Teraz kiedy jeszcze raz przeczytalem tekst - zauwazylem, ze autor ktorego
wkleiles nie podal zadnych dowodow - to sa tylko jakies jego hipotezy i
spekulacje?

I mozna prosic o podanie zyciorysu autora tekstu? To bardzo wazne czy np. nie
byl sam pracownikiem komuszych sluzb, ktore de facto byly sluzbami sowieckiemi.

Data: 2012-01-18 14:49:33
Autor: mkarwan

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf6fd5$7cr$1inews.gazeta.pl...
> [...]
byl sam pracownikiem komuszych sluzb, ktore de facto byly sluzbami sowieckiemi.

Zwróć się w tej sprawie do autora tekstu.

Data: 2012-01-18 13:59:59
Autor: Obserwator
Dlaczego musiał zginąć ksiądz Jerzy?
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):
Zwróć się w tej sprawie do autora tekstu.

tzn. ze ten tekst wkleiony przez ciebie, mimo ze jest hipoteza i nie zawiera zadnych odnosnikow do udokumentowanych zrodel historycznych jest Oki, bo broni sowieckiego komunistycznego patrioty?;)))

Tak tez mozna:)

Data: 2012-01-18 17:10:43
Autor: mkarwan
Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jf6j8v$j82$1inews.gazeta.pl...
[...]

To jest jeden z poglądów w tej sprawie.
Demokracja polega na możliwości przedstawienia różnych podglądów.
Możesz się nimi nie zgadzać i mieć swoje poglądy, ale pozwól je wygłaszać i nie obrzucaj inwektywami,  tych którzy maja poglądy odmienne od twoich

Data: 2012-01-18 16:28:14
Autor: Obserwator
[...]

a przeczytales ze zrozumieniem caly watek? Co napisalem zaraz pod twoim
pierwszym postem?

Nastepnie poprosilem podobnie jak ty o pewne uzupelniajace informacje i to ty
zaczales pierwszy rzucac inwektywami pod tekstami o sowieckim kolaborancie
-Jaruzelskim.

Tak, demokracja polega na wyrazaniu roznych pogladow i ja je wlasnie wyrazam
na temat patrioty sowieckiego i komucha, karierowicza, tchorza i zdrajcy  -
Jaruzelskiego.

Data: 2012-01-18 22:06:31
Autor: towarzysz general
Dlaczego musiał zginąć ksiądz Jerzy?
Użytkownik " Obserwator" :
Tak, demokracja polega na wyrazaniu roznych pogladow i ja je
wlasnie wyrazam na temat patrioty sowieckiego i komucha,
karierowicza, tchorza i zdrajcy  - Jaruzelskiego.

a dlaczego on broni tego starego ruskiego żyda?

Dlaczego musiał zginąć ksiądz Jerzy?