Dlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:)

Data: 2016-11-14 09:12:18
Autor: Jacek Maciejewski
Dlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:)
Dnia Sun, 13 Nov 2016 15:39:45 -0800 (PST), Swift napisał(a):

Po naciśnięciu przycisku wysuwania, silnik napędu tacki nie obraca się

Nie spotkałem się z takim uszkodzeniem. IMO przyczyny są gównie dwie:
1. napęd przestaje czytać najpierw niektóre, potem coraz więcej płyt.
2. Nie wysuwa się tacka choć silnik pracuje.
Co do p. 2 to są też dwie podprzyczyny - rozciągnięty/wyślizgany pasek
oraz HGW co, bo tacka nawet po wymianie paska się nie wysuwa. Odnosi się
wrażenie jakby centralny magnes "przysysający" ją do obudowy był za
mocny i silnik nie był w stanie go oderwać. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-11-14 08:21:18
Autor: Swift
W dniu poniedziałek, 14 listopada 2016 09:12:20 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

oraz HGW co, bo tacka nawet po wymianie paska się nie wysuwa. Odnosi się
wrażenie jakby centralny magnes "przysysający" ją do obudowy był za
mocny i silnik nie był w stanie go oderwać.

Jeżeli o tym samym ( zamkniętym wewnątrz okrągłego, ruchomego gniazda z tworzywa  przymocowanego do górnej części obudowy) magnesie mówimy, to kiedyś osłabiłem jego działanie poprzez podkładkę z tworzywa, tak aby trzymające płytę wrzeciono było -  w górnym położeniu -  słabiej przyciąganie. Efektem było wysuwanie się tacki, lecz siła z jaką wówczas wrzeciono było dociskane (przez płytę) do gniazda, była za mała do utrzymania wirującej płyty.

Data: 2016-11-14 10:42:42
Autor: marrgol
On 2016-11-14 at 09:12, Jacek Maciejewski wrote:
oraz HGW co, bo tacka nawet po wymianie paska się nie wysuwa. Odnosi się
wrażenie jakby centralny magnes "przysysający" ją do obudowy był za
mocny i silnik nie był w stanie go oderwać.

Też tak myślałem, ale po rozebraniu tacka wyjeżdżała.  Złożyłem
- nie wyjeżdżała.  Powtórzyłem - to samo.  Za trzecim razem
zaskoczyłem, że działa bez panela, więc przyjrzałem się mu bliżej.
Winna okazała się uszczelka na panelu tacki - zrobiona z jakiejś
gumopianki zaczęła się, pewnie ze starości, lepić tak, że tacka
przyklejała się do panela napędu i silnik nie mógł jej oderwać.
Wywaliłem tę uszczelkę i po problemie.

--
mrg

Data: 2016-11-14 12:01:54
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 14 Nov 2016 10:42:42 +0100, marrgol napisał(a):

[...]

Całkiem możliwe, jak mi wpadnie w rękę jakiś napęd z tą przypadłością to
się przyjrzę tym plastykom.
--
Jacek
I hate haters.

Dlaczego napędy DVD psują się zawsze w ten sam sposób ?:)