Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski

Data: 2010-10-21 00:49:12
Autor: Tomasz Pyra
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
Dla ustalenia uwagi, w przyk艂adach opisuj臋 sytuacj臋 kiedy na dwupasowej jezdni jednokierunkowej ko艅czy si臋 lewy pas.

Tak ostatnio pos艂ucha艂em sobie dysput kierowc贸w na temat jazdy na zamek, nawet przejrza艂em pobie偶nie w膮tki na pms i wsz臋dzie 艣wi臋ta wojna mi臋dzy "ormowcami blokuj膮cymi pas", a "pchaj膮cymi si臋 do ko艅ca lewym pasem".

A tymczasem prawdziwe buraki - sprawcy problem贸w na zw臋偶eniach, s膮 w tych dyskusjach zupe艂nie pomini臋ci. A tymi burakami s膮 ci, kt贸rzy daleko przed zw臋偶eniem zmieniaj膮 pas z lewego na prawy.

Przez nich jazda nie jest p艂ynna, bo kolejno艣膰 nie jest ustalona, a nieustannie wywalczana przez ca艂y dojazd do zw臋偶enia.
To dzi臋ki nim prawy pas zamula, a na lewym pojawiaj膮 si臋 dziury denerwuj膮ce "ormowc贸w".

Dodatkowo u tych burak贸w jest silny instynkt stadny, polegaj膮cy na tym 偶e widz膮c innego warzywniaka, kt贸ry w艂a艣nie wepchn膮艂 si臋 kilometr przed zw臋偶eniem na prawy pas, doganiaj膮 go i wpychaj膮 si臋 przed niego. Bo on ma wobec buraczanej braci d艂ug wdzi臋czno艣ci kt贸ry sp艂aci wpuszczaj膮c przed siebie kolejnego.
Bo buractwem tu jest nie tylko wepchni臋cie si臋 na prawy pas, wsp贸艂winnym procederu jest tu te偶 wpuszczaj膮cy.

I gdyby nie to buractwo, to nagle pogodzili by si臋 ormowcy z wpychaj膮cymi, bo wszyscy grzecznie i r贸wno dojechaliby do zw臋偶enia gdzie mogliby si臋 zaz臋bia膰 na zamek.

I tak na koniec - prawid艂owy algorytm post臋powania na zw臋偶eniu:

1. doje偶d偶aj膮c do korka, wybierz ten pas na kt贸rym korek jest kr贸tszy - dzi臋ki temu r贸wno i optymalnie wykorzystane b臋d膮 oba pasy

2. jed藕 przed siebie nie zmieniaj膮c ju偶 pasa, ani nie u艂atwiaj tego innym

3a. je偶eli jedziesz pasem kt贸ry si臋 ko艅czy - b臋d膮c 3-4 samochody przed zw臋偶eniem w艂膮cz kierunkowskaz, jak jad膮cy przed Tob膮 zacznie wje偶d偶a膰 mi臋dzy samochody na prawym pasie, Ty zacznij wje偶d偶a膰 za pojazdem kt贸ry go wpu艣ci艂.

3b. je偶eli jedziesz pasem kt贸ry si臋 nie ko艅czy - je偶eli poprzednik wpuszcza przed siebie samoch贸d, Ty wpu艣膰 jeden nast臋pny. Je偶eli poprzednik nie wpu艣ci艂 nikogo - wpu艣膰 przed siebie pierwszego czekaj膮cego przed zw臋偶eniem.

4. przyspiesz w miar臋 mo偶liwo艣ci

Data: 2010-10-21 01:47:29
Autor: to
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
begin Tomasz Pyra
(...)
A tymczasem prawdziwe buraki - sprawcy problem贸w na zw臋偶eniach, s膮 w
tych dyskusjach zupe艂nie pomini臋ci. A tymi burakami s膮 ci, kt贸rzy daleko
przed zw臋偶eniem zmieniaj膮 pas z lewego na prawy.

To s膮 przecie偶 w du偶ej mierze ci ormowcy. Najpierw zmieniaj膮 pas za wcze艣nie, bo si臋 boj膮, 偶e pod koniec ich nie wpuszcz膮, a potem blokuj膮 innych, bo skoro oni stoj膮 bez sensu, to niech inni te偶 stoj膮.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-21 18:02:01
Autor: Filip KK
W dniu 2010-10-21 03:47, to pisze:

To s膮 przecie偶 w du偶ej mierze ci ormowcy. Najpierw zmieniaj膮 pas za
wcze艣nie, bo si臋 boj膮, 偶e pod koniec ich nie wpuszcz膮, a potem blokuj膮
innych, bo skoro oni stoj膮 bez sensu, to niech inni te偶 stoj膮.

Problem tkwi w tym, 偶e ludzie na ko艅cu wpuszczaj膮 tych jad膮cych drugim pasem i przez to jest zablokowany ca艂y czas pas w艂a艣ciwy. Dlatego znajduj膮 si臋 ormowcy, kt贸rzy (偶eby m贸c kiedy艣 jecha膰) uniemo偶liwiaj膮 wyprzedzanie drugim pasem. I s艂usznie, te偶 w takich sytuacjach jestem ormowcem, bo stoj臋 ca艂y czas w tym samym miejscu, a wyprzedza mnie 5 aut, kt贸re jaki艣 idiota wszystkie wpuszcza przed siebie.. I Polacy nigdy nie naucz膮 si臋 je藕dzi膰 na zamek, dop贸ki nie zaczn膮 tego uczy膰 na kursie prawa jazdy i dop贸ki nie b臋dzie z tego pyta艅 na egzaminie. Nie wspominaj膮c, 偶e przepisy powinny regulowa膰 to.. 呕e je偶eli np. sytuacja wygl膮da nast臋puj膮co:

auto |

auto |

auto |
      \
auto |\
        \
auto |  \
          \
auto |    \
       auto \
auto |      |
        auto |
auto |      |

auto |      |

      |      |

pas1 | pas2 |

.... To nast臋pne doje偶d偶aj膮ce auto powinno ustawi膰 si臋 na prawym pasie, a nie na lewym. Je偶eli kto艣 w tym przypadku ustawi艂by si臋 na lewym, to powinien dosta膰 mandat i pkt karne. Wtedy s艂ynny ZAMEK by zawsze dzia艂a艂!
Tylko przyjmuj膮c takie oblicze jak wymy艣li艂em powy偶ej mamy inny problem, na kt贸ry 偶aden Polak si臋 nie zgodzi. Dlaczego ten stoj膮cy na 1 pasie jako ostatni, ma ust膮pi膰 komu艣 kto 2 minuty po nim dojecha艂 i stan膮艂 na pasie 2? Id膮c dalej w trop idealnego schematu przedstawionego na moim rysunku auto stoj膮ce jako ostatni na pasie 1 powinno ustawi膰 si臋 na prawym pasie i wtedy b臋dzie mia艂o pierwsze艅stwo przed wjazdem z powrotem na lewy pas przed autem, kt贸re dopiero dojedzie za par臋 minut.. Czy to nie jest zakr臋cone? Niepotrzebne zmienianie pasa "na chwil臋"?

A mo偶e by tak wymy艣li膰, 偶e ten kto chce jecha膰 wolniej, niech sobie jedzie na prawym pasie, a ten kto szybciej, na lewym? I np. pierwsze艅stwo b臋dzie mia艂 ten na lewym pasie.

Albo jeszcze inaczej... Zastosowa膰 lini臋 warunkowego zatrzymania i tablica kieruj膮ca samochodami! :D

Na kt贸rej by si臋 wy艣wietla艂o:
Pojazd z prawej ZIELONE 艢WIAT艁O.
Pojazd z lewej CZERWONE 艢WIAT艁O.

Data: 2010-10-21 19:37:51
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
U偶ytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i9po9s$ls3$1news.task.gda.pl...
[...]

Tylko zauwaz ze to nie dlatego ze ich wpuszczaja na koncu [czyli na poczatku:-)], ale dlatego ze ich wpuszczaja w srodku.

Jakby kazdy z lewego pasa musial dojechac do konca i tam bylaby stostowana zasada zamka -  po jednym, to prawy by jechal.
Wolno, ale jechal. A lewy - moze by sie w koncu tez zakorkowal, a moze by zostal wolny dla Cavallino.

Problem w tym ze ci na lewym wciskaja sie i sa wpuszczani wszedzie i - czesc na koncu, czesc w srodku, a jak jego wpuszcza to i on wpusci. No i stoisz na prawym i widzisz jak cie ominelo 5 aut a sam sie nie posunales. I znow 5 a ty stoisz. Bo gdzies tam na koncu sa swiatla ktore akurat 5 pojazdow na cykl wypuszczaja.

I Polacy nigdy nie naucz膮 si臋 je藕dzi膰 na zamek, dop贸ki nie zaczn膮 tego uczy膰 na kursie prawa jazdy i dop贸ki nie b臋dzie z tego pyta艅 na egzaminie.

Zeby bylo na egzaminie, to musi byc w przepisach.
A na razie to na egzaminie moze byc odpowiednia sutuacja i jedyna prawidlowa odpowiedz brzmi - kierowca z konczacego sie pasa ustepuje pierwszenstwa :-)

Albo jeszcze inaczej... Zastosowa膰 lini臋 warunkowego zatrzymania i tablica kieruj膮ca samochodami! :D
Na kt贸rej by si臋 wy艣wietla艂o:
Pojazd z prawej ZIELONE 艢WIAT艁O.
Pojazd z lewej CZERWONE 艢WIAT艁O.

Jak pisalem - normalne dwa sygnalizatory. Sprawdzaly sie we wroclawiu, choc byc moze wcale nie bylyby potrzebne, bo moze jednak kierowcy sie zamka potrafia nauczyc .. w sprzyjajacych warunkach :-)

J.

Data: 2010-10-21 21:24:46
Autor: to
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
begin Filip KK
Problem tkwi w tym, 偶e ludzie na ko艅cu wpuszczaj膮 tych jad膮cych drugim
pasem i przez to jest zablokowany ca艂y czas pas w艂a艣ciwy.

Chodzi o to, 偶eby ka偶dy wpu艣ci艂 jednego. Wtedy nic nie jest zablokowane. I nie ma 偶adnego pasa "w艂a艣ciwego", oba s膮 w艂a艣ciwe.

Reszty g艂upstw nie mam si艂y komentowa膰...

Data: 2010-10-21 03:05:25
Autor: .Peeter
"Tomasz Pyra" wrote:
I tak na koniec - prawid艂owy algorytm post臋powania na zw臋偶eniu:

Oczywi艣cie, 偶e algorytm jest prawid艂owy, jednak problem nie tkwi tylko
w braku umiej臋tno艣ci zastosowania tych kilku bardzo prostych zasad
i niestety w my艣leniu kierowc贸w. W opinii wi臋kszo艣ci je艣li Ty czy ja
jedziemy sobie lewym pasem do ko艅ca, bo od tego on jest, jeste艣my
cwaniakami, chamami, przedstawicielami handlowymi itp.

艢wietnym przyk艂adem jest korek na Armii Krajowej w Gda艅sku.
Lewy pas stoi pusty, prawy zatkany. Nieliczni pr贸buj膮cy jecha膰
prawid艂owo i skr贸ci膰 korek blokowani s膮 przez tira lub autobus
jad膮cy sobie lewym pasem r贸wno z korkiem na prawym w imi臋
zasady "偶eby si臋 te kutasy nie pcha艂y". Jest wiele miejsc, gdzie
s膮 takie zw臋偶enia, a korek na jedynym s艂usznym pasie powoduje
zatkanie jakiego艣 skrzy偶owania i w efekcie kolejne zatory...

Przecie偶 to jest jasne. Je艣li korek na 1 pasie ma d艂ugo艣膰 1 kilometra,
oczywistym jest, 偶e jad膮c na zamek skracamy go do 500 metr贸w,
co w efekcie mo偶e odblokowa膰 jakie艣 skrzy偶owanie i og贸lnie
up艂ynni膰 ruch. No ale wyja艣nij ludziom jak odr贸偶ni膰 jazd臋 na
zamek od chamskiego wpychania si臋 z pasa do skr臋tu...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-10-21 06:20:53
Autor: Myjk
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioskaQ=
2010-10-21 00:49:12 Tomasz Pyra

[...]

W Wawie co pi膮tek na CB jest dysputa. Oczywi艣cie nie艣miertelne "nie wpuszczajcie tych ce ha u jot -贸w z lewego pasa...

A tymczasem prawdziwe buraki - sprawcy problem贸w na zw臋偶eniach,
s膮 w tych dyskusjach zupe艂nie pomini臋ci. A tymi burakami s膮 ci,
kt贸rzy daleko przed zw臋偶eniem zmieniaj膮 pas z lewego na prawy.

True. Tak膮 sytuacj臋 mam na P艂owieckiej [DC] w stron臋 Czecha:
http://kut.as/zamek_ostr_czecha a troch臋 wcze艣niej te偶 jak
si臋 jedzie z Ostrobramskiej -> Czecha. Ale bardziej chodzi
o P艂owieck膮, bo tam jest bardzo d艂ugi pas rozbiegowy dla jad膮cych od Grochowskiej. Najcz臋艣ciej wypadaj膮 stamt膮d auta
i zaraz jak si臋 ko艅czy ci膮g艂a linia, zmieniaj膮 pas na lewy.
Mnie szlag trafia, bo potem stoj臋 3x d艂u偶ej, co oczywi艣cie
czasem rodzi reakcj臋 zmiany pasa na prawy rozbiegowy i uzupe艂nienia dziury.
I tak na koniec - prawid艂owy algorytm post臋powania na zw臋偶eniu:

To jest tak oczywiste, 偶e a偶 dziwne.

PS mo偶e by tak za艂o偶y膰 http://www.jazdanazamek.pl
i zacz膮膰 u艣wiadamia膰 ludzi? :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-21 15:49:59
Autor: MZ
W dniu 2010-10-21 08:20, Myjk pisze:

[...]

Podobna sytuacja jest na skrzy偶owaniu 呕wirki i Wigury z
Sasanki/Marynarsk膮, pod wiaduktem. Skr臋caj膮c w kierunku Galerii Mokot贸w
na tym skrzy偶owaniu s膮 3 pasy, kt贸re po chwili si臋 schodz膮 do 1,
艣rodkowego. Niestety standardem s膮 dwie rzeczy:
1. ludzie jad膮cy "偶wirkami" skr臋caj膮c w lewo uparcie pr贸buj膮 od razu si臋
ustawi膰 na 艣rodkowym pasie. Przez to skrzy偶owanie si臋 regularnie
blokuje, bo dwa pasy stoj膮 wolne, a na 艣rodkowym kolejka. Odwa偶niejsi
przeskakuj膮 na chwil臋 na pas do jazdy na wprost (w kierunku lotniska) i
potem zje偶d偶aj膮 w lewo na ten wolny pas. Ewentualnie pr贸buj膮 si臋
przeciska膰 po kraw臋偶niku od wewn臋trznej. Niestety kilka razy widzia艂em
tam st艂uczk臋 w艂a艣nie przez tak膮 akcj臋.

2. Jak ju偶 si臋 dostan膮 na jeden z pas贸w do jazdy na wprost Sasanki, to
oczywi艣cie trzeba si臋 kurczowo od razu pcha膰 na 艣rodkowy pas za
skrzy偶owaniem. Dzi臋ki temu skrzy偶owanie pozostaje zapchane, bo 5m za nim
ju偶 stoi taka 艂amaga i miga, blokuj膮c tych co mogliby podjecha膰 te
prawie 200m ko艅cz膮cymi si臋 pasami i roz艂adowa膰 przez to skrzy偶owanie.

Kolejna akcja, cz臋sto g臋sto punktowana przez policj臋, to je艣li kto艣
jednak dojedzie do ko艅ca lewego ko艅cz膮cego si臋 pasa i pr贸buje si臋 dosta膰
na ten 艣rodkowy, 偶eby potem legalnie w艂膮czy膰 si臋 z niego w Marynarsk膮 to
go "cwaniaczka" blokuj膮. Bardziej nerwowi daj膮 w gaz i po "kreskach"
pchaj膮c si臋 bezpo艣rednio na jeden z pas贸w Marynarskiej prowadz膮cych z
g贸ry wiaduktem. Cz臋sto zreszt膮 ci co stoj膮 na tym 艣rodkowym pasie
w艂膮czaj膮cym si臋 potem jako prawy pas w Sasanki/Marynarsk膮 (ma te偶 ze
200m) od razu pr贸buj膮 wcisn膮膰 si臋 na jeden z dw贸ch lewych pas贸w w korek
przed wiaduktem nad torami i ..zn贸w wszystko stoi. A przed nimi spory
kawa艂ek wolnego pasa, kt贸ry dodatkowo powinien roz艂adowywa膰 to
skrzy偶owanie.

My艣lenie niestety nie jest zbyt popularne w narodzie. Kultura r贸wnie偶. A
szkoda.

--
MZ

Data: 2010-10-21 06:30:32
Autor: Jacek Osiecki
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
Dnia Thu, 21 Oct 2010 00:49:12 +0200, Tomasz Pyra napisa(a):
Dla ustalenia uwagi, w przyk砤dach opisuj sytuacj kiedy na dwupasowej jezdni jednokierunkowej ko馽zy si lewy pas.

[...]

A tymczasem prawdziwe buraki - sprawcy problem體 na zw昕eniach, s w tych dyskusjach zupe硁ie pomini阠i. A tymi burakami s ci, kt髍zy daleko przed zw昕eniem zmieniaj pas z lewego na prawy.

.... a tymczasem rozwiazanie jest proste jak budowa cepa. Na x metrow przed
zwezeniem (x najlepiej rzedu kilkuset metrow, lub na przelotowych drogach
nawet rzedu 1-2km) pasy na stale rozdzielone pacholkami. Niestety, nigdzie
u nas nie stosowane :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-10-21 10:47:09
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
U縴tkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisa w
[...]

No bo:
-po co jakies pacholki, skoro powinno dzialac bez nich,
- jak trafisz na traktor to bedziesz klal,
-pacholki wytrzymaja jeden dzien :-)

Do tego doszlo ze we wrocku postawili swiatla - raz jeden pas, raz drugi byl wpuszczany.
Znajomy niemiec ktoremu wytlumaczylem - usmial sie. Ale wkrotce zaczal korzystac :-)

J.

Data: 2010-10-21 08:20:27
Autor: mz
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
BO jak przepu禼isz jednego to za nim pcha sie masa innych

Data: 2010-10-21 21:25:18
Autor: to
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
begin mz
BO jak przepu露cisz jednego to za nim pcha sie masa innych

Nie umiesz wpu艣ci膰 tylko jednego? Mo偶e pora od艂o偶y膰 kluczyki do szuflady?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-21 08:23:37
Autor: ToMasz
Tomasz Pyra pisze:

Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski?
Dlatego ze przy zw臋偶eniu w 艣r贸d kilku(-nastu) znak贸w zabrak艂o jednego: z
 ryskunkiem jak 贸w zamek robi膰 i kiedy go rozpocz膮膰. By膰 niedouczonym to
jedno, a burakiem to drugie
ToMasz

Data: 2010-10-21 06:42:46
Autor: Myjk
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wniosraQ=
2010-10-21 08:23:37 ToMasz

Dlatego ze przy zw臋偶eniu w 艣r贸d kilku(-nastu) znak贸w zabrak艂o
jednego: z  ryskunkiem jak 贸w zamek robi膰 i kiedy go rozpocz膮膰.
By膰 niedouczonym to jedno, a burakiem to drugie

OMG Czy na wszystko musz膮 by膰 przepisy i rysunki pilota偶owe?

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-21 10:37:33
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioNraQ=
U偶ytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i9ond6$2gi$2news.onet.pl...
2010-10-21 08:23:37 ToMasz
[...]

Praktyka dowodzi ze trzeba nauczyc, zeby cos dobrze dzialalo.

Tylko nie jakies znaki, ktorych w przepisach nie ma, tajemnicze tablice pomyslu dyrektora krakowskiego wordu, tylko prosty tekts "prosimy ustawiac sie w kolejce na obu pasach".
A najlpiej zmiana przepisow na niemiecki wzor.

J.

Data: 2010-10-21 11:27:45
Autor: Myjk
Dlaczego nie dziala jazda na zamek
2010-10-21 10:37:33 J.F.

> OMG
> Czy na wszystko musz膮 by膰 przepisy i rysunki pilota偶owe?
Praktyka dowodzi ze trzeba nauczyc, zeby cos dobrze dzialalo.

No tak, w ko艅cu m贸zg s艂u偶y tylko do wklepania danych pod egzamin -- to dlatego parkowa膰 uczyli na ilo艣膰 obrot贸w kierownicy i ustawienie pacho艂ka w oknie. Ludzie podejmuj膮cy dyskusj臋 np. na CB si艂膮 rzeczy musz膮 si臋 zastanawia膰 czy i jak to dzia艂a, tylko nie potrafi膮 logicznie pomy艣le膰 -- to jest problem.

Tylko nie jakies znaki, ktorych w przepisach nie ma, tajemnicze
tablice pomyslu dyrektora krakowskiego wordu, tylko prosty tekts
"prosimy ustawiac sie w kolejce na obu pasach".  A najlpiej zmiana

Co komu po znakach, przepisach, skoro ka偶dy sobie interpretuje jaki lubi? Patrz np. niedawny w膮tek
o motycyklistach i "linia ci膮g艂a to nie 艣ciana",
"mo偶na je藕dzi膰 pomi臋dzy samochodami, bo przepisy tego _wprost_ nie zabraniaj膮".

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-21 19:01:00
Autor: BrunoJ
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa(a):
A najlpiej zmiana przepisow na niemiecki wzor.
Byloby najprosciej i najskuteczniej. Chociaz warto zauwazyc pewna zaleznosc, ktora tam dziala. Owszem zamek i
wpuszczaja sie naprawde plynnie (oczywiscie zawsze sa jakies wyjatki, pewnie
to nasi ;-), ale i tak zawsze na tym "wlasciwym" pasie jest dluzsza kolejka,
jak ktos chce jechac szybciej to w zasadzie zawsze lepiej jechac tym pasem
ktory sie konczy. Tak wiec nie jest problemem to ze wszyscy wczesniej
ustawiaja sie na jednym pasie, problemem jest to ze nie wpuszczaja tych z
drugiego pasa. W Bydg tez jest pare takich fajnych miejsc, w szczegolnosci przejazd
Planu6letniego-Leczycka, 2 paski ze zwezeniem do jednego zeby przejechac przez
most. Z obu stron mostu moze 150m od skrzyzowania ze swiatlami. I regularnie
barany wylapuja 'dziure' i zmieniaja pas, czesto nawet na srodku skrzyzowania,
zostawiajac te 150m puste przed soba, a blokujac innych, nierzadko do
nastepnej zmiany swiatel. Przy czym ja upatruje problemu nie tylko w bezmozgowosci tych zmieniajacych
pas. Problemem samym w sobie jest u nas ruszanie ze swiatel, "poszukiwacze
pierwszego biegu". Naprawde nie sztuka jest patzec na swiatla i zachowanie kilku samochodow z
przodu, i _jednoczesne_ ruszanie spod swiatel. A u nas kazde auto pare sekund
sie namysla, i w ten sposob przejezdza 5 sztuk zamiast 15. jesli do tego trafi
sie jeszcze zmieniacz pasa, bo na tym obok ktos zaspal, to w ogole zamet sie
robi, i o plynnosci ruchu mozna zapomniec. Zreszta, duskutujemy tutaj o tym od bardzo dawna, a ludki wyraznie
niereformowalne sa...

pozdrawiam
Bruno, Bydg, Citroeny.

Data: 2010-10-22 11:41:27
Autor: Bydl
   BrunoJ wrote:
> [...]
> nastepnej zmiany swiate(...)
> Zreszta, duskutujemy tutaj o tym od bardzo dawna, a ludki wyraznie

Wystarczy砨y patrol drog體ki i po 500 z od ka縟ego debila, kt髍y pr骲uje bawi si w ormowca.
A nawet - gdyby pyskowa - odebranie prawa jazdy i skierowanie na egzamin ze znajomo禼i pord.

Nie trzeba zmienia prawa - trzeba zmusi policjant體 do uczciwej pracy...

--
Bydl

Data: 2010-10-22 15:52:58
Autor: J.F.
je wnioski
U縴tkownik "Bydl" <bydle@bydle.com> napisa w
Wystarczy砨y patrol drog體ki i po 500 z od ka縟ego debila, kt髍y pr骲uje bawi si w ormowca.

Jest co najmniej kilka metod zeby sie od tego wylgac/zabezpieczyc.

A nawet - gdyby pyskowa - odebranie prawa jazdy i skierowanie na egzamin ze znajomo禼i pord.
Nie trzeba zmienia prawa - trzeba zmusi policjant體 do uczciwej pracy...

Ale nie mozna za to zabrac PJ. Za to mozna wyleciec ze sluzby.

A w ogole - myslisz ze od tego polepszy ? Bedzie piekny zamek, gdzie wszyscy beda sie kulturalnie wpuszczali ?
Nie bedzie, niby czemu nie ma juz dzisiaj  :-)

J.

Data: 2010-10-21 22:40:20
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-21 10:37, J.F. pisze:

A najlpiej zmiana przepisow na niemiecki wzor.

Tylko jak podejrzewam niemieckie przepisy te偶 nie zakazuj膮 zmiany pasa z lewego na prawy w du偶ej odleg艂o艣ci od zw臋偶enia.

Wi臋c to raczej nie prawa tu brakuje, a po prostu kultury. Konkretnie odczucia tego 偶e zmiana pasa w takiej sytuacji w艂a艣nie jest przejawem braku kultury.
Bo wielu kierowc贸w uwa偶a dok艂adnie odwrotnie - 偶e oni b臋d膮 najbardziej w porz膮dku je偶eli zmieni膮 pas szybciej.

A potem si臋 okazuje 偶e poniewa偶 tak zrobi艂a 1/3 kierowc贸w w korku, to lewym mo偶na lecie膰, a prawym jedynie sta膰.

Data: 2010-10-22 00:14:17
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioNraQ=
U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w
W dniu 2010-10-21 10:37, J.F. pisze:
A najlpiej zmiana przepisow na niemiecki wzor.
Tylko jak podejrzewam niemieckie przepisy te偶 nie zakazuj膮 zmiany pasa z lewego na prawy w du偶ej odleg艂o艣ci od zw臋偶enia.

Wydaje mi sie ze kiedys cos takiego bylo zapisane.

Niestety - moja kiepska znajomosc niemieckiego nie pozwala mi nawet w pelni zrozumiec aktualnego zapisu

4) Ist auf Stra脽en mit mehreren Fahrstreifen f眉r eine Richtung das durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht m枚glich oder endet ein Fahrstreifen, so ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen der 脺bergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu erm枚glichen, da脽 sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen k枚nnen (Rei脽verschlu脽verfahren).

Ale cos tam pisza ze bezposrednio przez zwezeniem.

Oczywiscie kierowca ma prawo zmienic pas zawsze i co mu zrobisz :-)

[...]

No wiesz - jedziesz sobie nieznana droga, na prawym pasie tlok, lewy pusty, przyciskasz gaz .. i zauwazasz ze tam gdzies przeszkoda, wszyscy grzecznie czekaja w kolejce, a Ty sie wpychasz.

Po prostu Niemcy czasem mysla systemowo i odpowiednio zmieniaja swoj kodeks drogowy. Zamek, ronda.
Przeanalizowali, rozwiazali, zapisali - i teraz kazdy wie jak powinien jechac.
A u nas nie ma takiego zwyczaju i ciagle sa "wazniejsze rzeczy" do uchwalenia.

J.

Data: 2010-10-21 22:24:50
Autor: masti
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
Dnia pi臋knego Fri, 22 Oct 2010 00:14:17 +0200 osobnik zwany J.F. wystuka艂:

[...]

Je艣li na drodze o wielu pasach ruchu w jednym kierunku nie jest mo偶liwy
przejazd na wprost jednym z pas贸w lub ko艅czy si臋 on nale偶y umo偶liwi膰
pojazdom, kt贸re nie maj膮 mo偶liwo艣ci dalszej jazdy, zmian臋 pasa ruchu tak
aby mog艂y wjecha膰 tu偶 przed zw臋偶eniem, na zmian臋, za pojazdem znajduj膮cym si臋 na pasie ruchu posiadaj膮cym przejazd (zasada suwaka)

PS: jak ja nie cierpi臋 t艂umaczyc prawniczego :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-10-22 00:57:00
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-22 00:24, masti pisze:
[...]

No czyli tam w zasadzie nakaz dotyczy tylko jad膮cych prawym pasem i m贸wi 偶e maj膮 wpu艣ci膰 pojazdy z lewej przed zw臋偶eniem.
Ani nie jest tam napisane ani 偶e 1:1, ani innych szczeg贸艂贸w.

Reszta to ju偶 jedynie kultura i dobre zwyczaje.

Data: 2010-10-22 00:03:46
Autor: PJ
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
// No czyli tam w zasadzie nakaz dotyczy tylko jad眂ych prawym pasem i
m體i 縠 maj wpu禼i pojazdy z lewej przed zw昕eniem.Ani nie jest tam
napisane ani 縠 1:1, ani innych szczeg蟪體 Reszta to ju jedynie
kultura i dobre zwyczaje.

nie przesadzajmy, przepis jest do舵 precyzyjny:

"na zmian, za pojazdem znajduj眂ym si na pasie ruchu posiadaj眂ym
przejazd (zasada suwaka)"

poza tym zamek b硑skawiczny zazwyczaj oznacza 1:1 (wyj眛ek: zamek z
sygnalizacja 秝ietln)

a reszta to skuteczna praca Polizei wal眂ej mandaty zar體no gamoniom,
kt髍zy nie stosuj si do znak體 jak i ormowcom, kt髍zy bior si za
kierowanie ruchem

P.

Data: 2010-10-22 11:03:15
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
U縴tkownik "PJ" <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisa w
[...]

Oraz "bezposrednio przed zwezeniem".

[...]

Ale po co tam maja jacys "ormowcy" stac ? Zlikwidowali przyczyny, znikneli ormowcy.

Predzej sie wychowali wzajemnie wypadkami - tam chyba jak u nas z autobusami - trzeba umozliwic, ale nie ma obowiazku ustapienia pierwszenstwa. Pare nieporozumien, pare obcietych odszkodowan i wszyscy sa nauczeni.

Za to guglajac wczoraj nad przepisem trafilem na ciekawostke - dopiero sad najwyzszy musial wyklarowac ze przepis nie dotyczy wjezdzania na autostrady. A przeciez wszystko pasuje - sa dwa pasy ruchu, jeden zanika itp :-)

J.

Data: 2010-10-22 15:36:50
Autor: Micha艂G
W dniu 2010-10-22 11:03, J.F. pisze:
U偶ytkownik "PJ" <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisa艂 w
[...]

nie przesadzajmy, przepis jest do艣膰 precyzyjny:
"na zmian臋, za pojazdem znajduj膮cym si臋 na pasie ruchu posiadaj膮cym
przejazd (zasada suwaka)"

Oraz "bezposrednio przed zwezeniem".

poza tym zamek b艂yskawiczny zazwyczaj oznacza 1:1 (wyj膮tek: zamek z
sygnalizacja 艣wietln膮)
a reszta to skuteczna praca Polizei wal膮cej mandaty zar贸wno gamoniom,
kt贸rzy nie stosuj膮 si臋 do znak贸w jak i ormowcom, kt贸rzy bior膮 si臋 za
[...]

Tym niemniej dzia艂 r贸wniez w takiej sytuacji. Tylko na So艣nicy musia艂em hamowac na koncu pasa... ;)

micha艂

Data: 2010-10-22 06:01:58
Autor: masti
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
Dnia pi臋knego Fri, 22 Oct 2010 00:57:00 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystuka艂:

[...]

1:1 i 偶e tu偶 przed to jest. Ale masz racj臋, 偶e do tego nie trzeba przepis贸w tylko kultury

Data: 2010-10-26 23:12:38
Autor: Rafal Ciesielski
je wnioski
On 21 Pa, 18:14, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
U縴tkownik "Tomasz Pyra" <hellf...@spam.spam.spam> napisa w

> [...]

Wydaje mi sie ze kiedys cos takiego bylo zapisane.

Niestety - moja kiepska znajomosc niemieckiego nie pozwala mi nawet

4) Ist auf Stra遝n mit mehreren Fahrstreifen f黵 eine Richtung das
durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht m鰃lich oder endet
ein Fahrstreifen, so ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen
der 躡ergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu
erm鰃lichen, da sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der
Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden
Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen k鰊nen
(Rei遶erschlu遶erfahren).

> [...]

powinien jechac.
A u nas nie ma takiego zwyczaju i ciagle sa "wazniejsze rzeczy" do

W Niemczech przed zw昕eniem zawsze jest linia ci眊砤 (zaznaczona te
na znaku) co uniemo縧iwia zmian pas體. Dzi阫i temu nie ma sytuacji 縠
jeden pas jest zat硂czony a jeden pusty. Korek rozk砤da si
r體nomiernie na oba pasy. To naprawd dzia砤. Nie zgadzam si tylko z
tym, 縠 sama zmiana przepis體 co zmieni. W Polsce brakuje edukacji
kierowc體. Ka縟y kto ma prawo jazdy d硊縠j ni 6 miesi阠y uwa縜 si za
geniusza.

Data: 2010-10-21 11:27:12
Autor: kamil
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioNraQ=

"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:i9ond6$2gi$2news.onet.pl...
2010-10-21 08:23:37 ToMasz

[...]

Na pewno nie, w koncu polacy to inteligentny narod, nie to co glupi amerykanie jezdzacy na zamek bez problemow.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-21 22:34:50
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioNraQ=
U偶ytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisa艂 w
Na pewno nie, w koncu polacy to inteligentny narod, nie to co glupi amerykanie jezdzacy na zamek bez problemow.

Bo tam jak zdenerwujesz innego kierowce, to mozesz otrzymac kulke :-)

J.

Data: 2010-10-22 16:50:28
Autor: BrunoJ
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
kamil <kamil@spam.com> napisa(a):

> [...]

Na pewno nie, w koncu polacy to inteligentny narod, nie to co glupi amerykanie jezdzacy na zamek bez problemow.
wiesz, amerykanie to nawet skrzyzowania maja na zamek, a u nas sprobuj
posmigac lokalnymi nieoznakowanymi uliczkami, patrzac tylko w prawo (bo wg
przepisow wystarczy). Wbrew pozorom nie o kulke chodzi, tylko - podobnie jak u Niemcow - o mandaty.
Przeskrobiesz pare razy i nie masz prawka, a tam bez prawka to jak bez prawej
reki. Jasne przepisy, czytelne oznakowanie i nieuchronnosc kary. Wystarczy. --
pozdrawiam
Bruno, Bydg, Citroen

Data: 2010-10-21 08:26:44
Autor: kakmar
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
Dnia 20.10.2010 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂/a:
[...]

Oczywi艣cie masz racj臋 tyle 偶e pomin膮艂e艣 drobny szczeg贸艂, cz臋stym problemem jest og贸lny brak umiej臋tno艣ci zmiany pasa. Sprowadza si臋 to do tego 偶e cz臋艣膰 kierowc贸w do zmiany pasa potrzebuje nie tyle wolnego miejsca na pasie obok, co zatrzymanego ruchu i du偶o miejsca. No i jeszcze przywi膮zanie do miejsca w kolejce kt贸re che si臋 zaj膮膰, ja tu sta艂em i musz臋 wjecha膰 za tym i nigdzie indziej.

Problem takich je艂op贸w z ko艅cem pasa jest prosty, jak ju偶 tam dojad膮 to stoj膮 nie potrafi膮c zmieni膰 pasa, st膮d musz膮 zmieni膰 wcze艣niej, a 偶eby zmieni膰 musz膮 zatrzyma膰 ruch lub musi kto艣 (inna je艂op) im to zapewni膰, zatrzyma膰 si臋 i da膰 zna膰 偶e maj膮 wjecha膰.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-10-21 08:44:35
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
W dniu 2010-10-21 00:49, Tomasz Pyra pisze:

[...]

A ja pami臋tam 偶e na pms ju偶 dawno temu by艂 w膮tek na ten temat i by艂a du偶a zgodno艣膰 dyskutant贸w z tym co w艂a艣nie odkry艂e艣 ;)

Mi si臋 kiedy艣 zdarzy艂o przyblokowa膰 go艣cia, ale tam sytuacja nieco inna by艂a - korek, po lewej stacja benzynowa, przed stacj膮 pojawia si臋 pas dla skr臋caj膮cych w lewo na stacj臋, potem namalowana wysepka i kontynuacja tego pasa, ale tylko dla tych co wyje偶d偶aj膮 ze stacji. Tymczasem notorycznie kierowcy (g艂贸wnie zauwa偶y艂em to u kierowc贸w pewnego przewo藕nika pks) wje偶d偶ali na ten pas z nakazem skr臋tu w lewo, przeje偶d偶ali prosto przez wysepk臋 i po wyprzedzeniu kulkunastu aut stoj膮cych w korku wciskali na ko艅cu pasa. Niestety kierowcy w my艣l "zamka" wpuszczali ich, bo nie patrzyli w lusterka i nie wiedzieli sk膮d taki 膰wok na tym pasie si臋 znalaz艂. Ale to by艂o kiedy艣, ju偶 chyba wyros艂em z ambicji naprawy 艣wiata :)

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja艂y[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --

Data: 2010-10-21 09:16:35
Autor: LEPEK
[...]

Heh, spr贸buj te cztery proste zdania powiedzie膰 na CB w okolicach takiego korka... Od razu si臋 dowiesz, kim jeste艣, 偶e szk贸艂 nie sko艅czy艂e艣, kim s膮 twoi rodzice, 偶e mo偶esz sobie po te wszystkie towary w takim razie na piechot臋 chodzi膰 do fabryk, 偶e ty nie jeste艣 w pracy itp. :/

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-10-21 08:13:41
Autor: Samotnik
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
Dnia 21.10.2010 LEPEK <nobody@nowhere.net> napisa/a:
4. przyspiesz w miar mo縧iwo禼i

Heh, spr骲uj te cztery proste zdania powiedzie na CB w okolicach takiego korka... Od razu si dowiesz, kim jeste, 縠 szk蟪 nie sko馽zy砮, kim s twoi rodzice, 縠 mo縠sz sobie po te wszystkie towary w takim razie na piechot chodzi do fabryk, 縠 ty nie jeste w pracy itp. :/

Moim zdaniem nie ma innej mo縧iwo禼i, jak robi swoje. Je糳zi zgodnie z
powy縮zymi zasadami i znosi ormowc體. Ludzie w ko馽u skumaj.
--
Samotnik Bi縰teria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-10-21 11:19:23
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
U縴tkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisa
[...]

Latwiej skumaja jak przestaniesz ich namawiac wbrew ich naturze, a zaczniesz zgodnie. A cele sa akurat zbiezne, z wyjatkiem celow Cavallino, z czego chyba nie do konca zdaje sobie sprawe :-)

Najpierw namow paru kierowcow zeby nie ustawiali sie na prawym tylko skracali korek i wiec niech zajmuja miejsca takze na lewym i jada do konca, potem namow jakiegos tirmana do roli ormowca, potem go pochwal za obywatelska postawe ale wytlumacz ze nie ma stac i blokowac, tylko jechac tak ja ci z prawego [aczkolwiek do tego oni chyba juz sami doszli].
Potem wytlumacz komus w polowie kolejki zeby nie wpuszczal teraz, tylko pociagnal chama do konca.
Albo drugiej stronie wytlumacz ze lepiej jak zjedzie na koncu a nie w polowie - to w zaleznosci od tego kto ma CB :-)

J.

Data: 2010-10-21 11:29:14
Autor: kamil
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:i9p0ih$ur3$1news.onet.pl...

[...]

S砳ta秐e, jak przedstawienie w szkole. Uczy, bawi i wychowuje! :)

Umowic sie na te szopki mamy przez internet, czy na hot-dogu na stacji przed zwezeniem?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-21 12:56:37
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
U縴tkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisa w wiadomo禼i news:i9p4lr$36e$1inews.gazeta.pl...
[...]

No przeciez widzisz ze przez internet radio i telewizje nie dziala, i czytasz ze za dlugie wyklady mozna w dziob zarobic :-)

To trzeba na biezaco, dostosowujac do sytuacji :-)
 Oczywiscie przez CB, chyba ze dysponujesz innym kanalem komunikacji.

J.

Data: 2010-10-21 13:47:08
Autor: kamil

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:i9p68u$gjk$1news.onet.pl...
[...]

Zagadka dla ciekawskich - co uslyszysz

1) a odpierdziel sie pan
2) nie mam czasu na pierdoly
3) z wujem zes sie pozamienial?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-21 22:41:16
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
U縴tkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisa w wiadomo禼i news:i9pcod$11g$1inews.gazeta.pl...
[...]

No przeciez pisalem wyraznie - nic wbrew naturze, tylko ja wykorzystac :-)

Widzisz np ze ktos z lewego pasa w polowie korka chce zjechac przed auto z dluga antena, wiec za gruche i
"kolego, nie wpuszczaj chama teraz,  bo za nim nastepne chamy beda sie wciskac. Na samym koncu go wpuscimy, tacy kulturalni bedziemy, a teraz niech sobie jedzie obok".

J.

Data: 2010-10-22 15:40:19
Autor: Micha艂G
W dniu 2010-10-21 22:41, J.F. pisze:
U偶ytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisa艂 w wiadomo艣ci

[...]

no i juz masz ormowca bez proszenia.... ;) ;)

pozdr
Mic

Data: 2010-10-21 10:06:17
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-10-21 09:16, LEPEK pisze:
[...]

Nie przesadzajmy, ja my艣l臋, 偶e jest coraz lepiej. 艁atwo to zauwa偶y膰 wje偶d偶aj膮c do Warszawy od strony Janek. Tam w pewnym momencie 3 pasy zamieniaj膮 si臋 w 2. Kiedy艣 z tego najbardziej prawego wszyscy wpychali si臋 na 艣rodkowy na kilkaset metr贸w przed ko艅cem. Teraz mo偶na z zaobserwowa膰, 偶e prawie z ka偶dym miesi膮cem jest lepiej. A i buraki zaczynaj膮 si臋 uczy膰 widz膮c, 偶e mo偶na inaczej.

Pozdrawiam,
A.

Data: 2010-10-21 13:06:24
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
U偶ytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisa艂 w
[...]

I prawy tam zanika ?

Jak rozumiem to jest na gierkowce ?
Miejsce o tyle specyficzne ze spory ruch "obcy", i kierowcy czesto nie wiedza ktory pas tam zanika, wiec sie nie moga ustawic "na wlasciwym" z wyprzedzeniem. No i odpada powod nr 1.

A i buraki zaczynaj膮 si臋 uczy膰 widz膮c, 偶e mo偶na inaczej.

Aj, zaraz tam epitetami rzucac. Kulturalni ludzie - widza ze kolejka czeka na 3 pasach, to sie ustawiaja na 3 pasach.

J.

Data: 2010-10-21 14:29:15
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-10-21 13:06, J.F. pisze:
[...]

Tak

Jak rozumiem to jest na gierkowce ?
Miejsce o tyle specyficzne ze spory ruch "obcy", i kierowcy czesto nie
wiedza ktory pas tam zanika, wiec sie nie moga ustawic "na wlasciwym" z
wyprzedzeniem. No i odpada powod nr 1.

Wcze艣niej by艂o tak, 偶e ka偶dy kto zobaczy艂 znak od razu wpycha艂 si臋 na 艣rodkowy. Teraz coraz wi臋cej ludzi jedzie jednak do ko艅ca prawego.

Jest to o tyle zauwa偶alne dla mnie, 偶e ja zwykle je偶d偶臋 prawym, bowiem w warszawie prawy jest zwykle najszybszym pasem:) Ludzie jako艣 strasznie lubi膮 je藕dzi膰 艣rodkowym.

A i buraki zaczynaj膮 si臋 uczy膰 widz膮c, 偶e mo偶na inaczej.

Aj, zaraz tam epitetami rzucac. Kulturalni ludzie - widza ze kolejka
czeka na 3 pasach, to sie ustawiaja na 3 pasach.

No dobra, fakt, za mocne s艂owo:)

A.

Data: 2010-10-21 10:30:12
Autor: Gabriel 'wilk'
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - mo je wnioski
U偶ytkownik LEPEK napisa艂:
[...]

Niestety cala prawda o polskich kierowcach zwlaszcza TIRmanach i PH.
Zwroc im uwage podczas wyprzedzania sie na dwupasmowce lub autostradzie przez 5km - dostaniesz opier..l i pouczenie (to co napisales wyzej) plus to, ze on tez ma prawo wyprzedzic kolege i g...o cie to obchodzi ile to trwa :-)

M贸wi膰 prawd臋 i umie膰 prawd膮 偶y膰 - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-10-21 10:35:00
Autor: Cavallino
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
U偶ytkownik "Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

Niestety cala prawda o polskich kierowcach zwlaszcza TIRmanach i PH.
Zwroc im uwage podczas wyprzedzania sie na dwupasmowce lub autostradzie przez 5km - dostaniesz opier..l

Ja ostatnio zaliczy艂em takowy, nawet gdy grzecznie poprosi艂em o zaprzestanie u偶ywania wyraz贸w na antenie i to w normalnej rozmowie a nie pysk贸wce.
Dowiedzia艂em si臋 偶e mog臋 radio wy艂膮czy膰.

Data: 2010-10-21 11:57:13
Autor: Axel
Dlaczego nie dziala jazda na zamek? - moje wnioski
"Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote in message
[...]
ile to trwa :-) pozdrawiam

Ale jak przejada zachodnia granice, to jakos potrafia grzecznie jechac prawym pasem. Nawet, jak jest korek na prawym, a lewy wolny  (zwezenie i oznakowane, ze ciezarowki prawym) to rzadko kiedy tna lewym.

--
Axel

Data: 2010-10-21 12:04:49
Autor: Gabriel 'wilk'
Dlaczego nie dziala jazda na zamek? - moje wnioski
U縴tkownik Axel napisa:
[...]

Bo tam policja nie stoi w krzakach tylko dziala.
Juz kilka razy pisalem (poszukaj w archiwum PMS), ze zgloszenie na 112 blokowania lewego czy srodkowego pasa ruchu (korek, b. dlugie wyprzedzanie),nic nie daje albo efekt jest krotkotrwaly. Zazwyczaj konczy sie na kilku mandatach o ile na hulajnogach chlopaki zdaza dojechac na miejsce, na A4 jest z tym problem.

M體i prawd i umie prawd 縴 - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-10-22 13:22:18
Autor: Axel

[...]

Wiesz, bylem swiadkiem takiej sceny w Hiszpanii: korek przed wjazdem na Gibraltar, prawy pas do wjazdu, lewy - do miejscowosci La Linea, w pewnym momencie zamiast linii zaczyna sie rozdzielenie wysepka. Wszyscy grzecznie stoja w kolejce, a tu nagle tuz przed wysepka wciska sie w kolejke dwoch cwaniakow. Natychmiast w ruch poszlo kilka telefonow komorkowych, po 10 minutach przyjechalo dwoch policjantow na motocyklach, ci blizej stojacy wskazali, ktore auta sie wcisnely, policjanci poprosili o zrobienie miejsca, zeby cwaniaki mogly wyjechac z kolejki i... wskazali im koniec kolejki (ktora oczywiscie przez ten czas urosla). Moge sie zalozyc, ze drugi raz nie beda cwaniakowac...
Ale do tego, poza przyzwoleniem spolecznym na "donoszenie" trzeba miec sprawnie dzialajaca policje....

--
Axel

Data: 2010-10-22 16:29:21
Autor: J.F.
Dlaczego nie dziala jazda na zamek? - moje wnioski
U縴tkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisa
[...]

Zdarzalo sie i niemiecko-polskiej granicy gdy niemiecki celnik, a moze pogranicznik odsylal cwaniaka z powrotem.
I to nawet sam zauwazal,  :-)

J.

Data: 2010-10-21 10:13:09
Autor: J.F.
[...]

Dokladnie. Polaczenie cwaniactwa ("tam lewy zanika, to ja zajme teraz dobry pas"), kultury ("wszyscy stoja to ja nie bede sie wciskal po chamsku"), bojazni ("oni mnie pozniej nie wpuszcza") z brakiem innego zwyczaju, przepisami i szkoleniem kierowcow.

Przez nich jazda nie jest p艂ynna, bo kolejno艣膰 nie jest ustalona, a

O przepraszam - na ich pasie kolejnosc jest swietne ustalona. A przepisy ustalaja tez kolejnosc na drugim pasie - najpierw przejezdzaja wszystkie pojazdy z pasa ktory sie nie konczy :-)

A w zaleznosci od warunkow - nieplynna jazde powodowac moze tez jazda na zamek. Czyli ci kierowcy, ktorzy jada tym pustym pasem zamiast sie grzecznie ustawic w jednej kolejce !

[...]

A to owszem tez - jak sie juz pojechalo lewym, to trzeba do konca, najgorzej zjechac w polowie.

I tak na koniec - prawid艂owy algorytm post臋powania na zw臋偶eniu:
1. doje偶d偶aj膮c do korka, wybierz ten pas na kt贸rym korek jest kr贸tszy - dzi臋ki temu r贸wno i optymalnie wykorzystane b臋d膮 oba pasy

Przy dzialajacym zamku to wcale nie jest takie proste - prawy jedzie szybciej !

2. jed藕 przed siebie nie zmieniaj膮c ju偶 pasa, ani nie u艂atwiaj tego innym

Jak juz jest korek na kilku pasach to zadanie jest latwe, gorzej jak musisz przemoc wrodzona kulture ..

[...]

Za pozno, ewentualnie tyczy sie tylko korkow ktore wiecej stoja niz jada.

Wystarczy jeden tir zebys  sie nagle zorientowal ze te 3-4 samochody sie nie zmieszcza.
I musisz nagle ostro hamowac, ci na prawym tez musza hamowac zeby cie wpuscic, i przepustowosc zwezenia spada.
Lepiej by bylo gdyby byla jedna kolejka :-P
No chyba ze jest inny czynnik ograniczajacy przepustowosc bardziej -  wtedy to nie ma znaczenia.

IMO - juz odleglosci ~100m trzeba sie juz zaczac ustawiac przy swojej szczelinie, zeby przy ~20-50 bezproblemowo zjechac.
Przy czym zasadniczo ma niewielkie znaczenie jak wczesnie zjedziesz - byleby tylko za toba nie stal burak ktory postanowi pojechac
"wolnym do konca".
Jakby nie byl burakiem, to powinien sie zachowac jak rasowy regulator - przypasowac sie za auto przed ktore wjechales, pojechac jeszcze chwile swoim pasem, wlaczyc kierunek ..

[...]

Ale to dopiero  jak wpuscisz przed siebie tego jednego. Przed "obszarem zjezdzania" trzeba jechac wolno, za nim - szybko.

J.

Data: 2010-10-21 08:34:44
Autor: Samotnik
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
Dnia 21.10.2010 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa/a:
[...]

Nie! Bo wtedy tworzy si puste miejsce na zanikaj眂ym pasie. A ca砤 ta
historia jest o tym, 縠by w砤秐ie tego unikn辨. Saturacja obydwu pas體 ma
by 100%, czyli zje縟縜 nale縴 tu przed zw昕eniem.

Poprawnie dzia砤j眂y zamek nie powoduje, 縠 jeden pas jedzie szybciej. Jad
w przybli縠niu tak samo. Ja nie mam z tym problem體, jad眂 pasem, kt髍y ma
kontynuacj, tak dostosowuj pod koniec pr阣ko舵, 縠by zrobi miejsce
jednemu samochodowi z pasa zanikaj眂ego. A potem siadam mu na ogonie i
poganiam, 縠by przyspieszy w zw昕eniu. Niestety niekt髍zy my秎, 縠 skoro
ja si tak wlok (a wlok砮m si tylko na chwil w celu wpuszczenia go przed
siebie), to on te si spieszy teraz nie musi. :)
--
Samotnik Bi縰teria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-10-21 11:03:22
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
U縴tkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisa w wiadomo禼i
[...]

Za chwile zniknie, a za to nie bedzie zlosci, nienawisci, zajezdzania drogi..

historia jest o tym, 縠by w砤秐ie tego unikn辨. Saturacja obydwu pas體 ma
by 100%, czyli zje縟縜 nale縴 tu przed zw昕eniem.

Powtorze sie - jesli to jest zwezenie o ruchu ciaglym - "tuz" jest za pozno.
Trzeba kawalek wczesniej sie wpasowywac. I niech sobie bedzie tych kilkanascie-kilkadziesiat m
wolnej drogi - za to przepustowosc nie ucierpi.
..
[...]

Niestety, ale zawsze bedzie tendencja ze na prawym pasie jest wiecej ciezarowek.
A one sa dluzsze. Wiec jak auta pojada 1:1, to prawy pas bedzie jechal szybciej.
Musialby madry tirman wpuscic 2-3 osobowe przed siebie .. albo znow pomysl rasowych  regulatorow - jechac tak szybko jak auto na pasie obok i nie liczyc ilu sie wpuszcza :-)

J.

Data: 2010-10-21 11:54:06
Autor: Sebastian Kaliszewski
J.F. wrote:
Przy dzialajacym zamku to wcale nie jest takie proste - prawy jedzie szybciej !

Jakim cudem?

\SK

Data: 2010-10-21 12:40:07
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
U偶ytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl>
J.F. wrote:
Przy dzialajacym zamku to wcale nie jest takie proste - prawy jedzie szybciej !
Jakim cudem?

Jak juz wyjasnialem - prawym jada dluzsze auta.

J.

Data: 2010-10-21 10:20:31
Autor: Cavallino
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4cbf71e5$0$21001$65785112news.neostrada.pl...
Dla ustalenia uwagi, w przyk艂adach opisuj臋 sytuacj臋 kiedy na dwupasowej jezdni jednokierunkowej ko艅czy si臋 lewy pas.

Po co ten trolling?
Znowu jakie艣 dziwad艂a rodem z ormo w rodzaju J.F. mog艂y swoje kretynizmy wyplu膰?
Ma艂o Ci by艂o ostatnie 100 razy?

Data: 2010-10-21 11:04:39
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
U偶ytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl>
Po co ten trolling?
Znowu jakie艣 dziwad艂a rodem z ormo w rodzaju J.F. mog艂y swoje kretynizmy wyplu膰?  Ma艂o Ci by艂o ostatnie 100 razy?

J.

Data: 2010-10-21 11:19:19
Autor: Cavallino
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
U偶ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i9ovmu$ru5$1news.onet.pl...
[...]

Twoich bredni na ten temat przesta艂em czyta膰 przed ostatnim 98 razami w kt贸rych je wypluwa艂e艣.

Data: 2010-10-21 11:41:01
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
U偶ytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisa艂
[...]

Czytac nie musisz, prosilem zebys przemyslal :-)

J.

Data: 2010-10-21 19:37:36
Autor: Cavallino
[...]

Przemy艣la艂em to 100 razy temu, stwierdzi艂em 偶e gadasz bzdury, wi臋c ich nie czytam.

Data: 2010-10-21 10:29:46
Autor: SW3
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
Dnia 21-10-2010 o 00:49:12 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>  napisa(a):

Tak ostatnio pos硊cha砮m sobie dysput kierowc體 na temat jazdy na zamek,  nawet przejrza砮m pobie縩ie w眛ki na pms i wsz阣zie 秝i阾a wojna mi阣zy  "ormowcami blokuj眂ymi pas", a "pchaj眂ymi si do ko馽a lewym pasem".

I ma硂 kto zauwa縜, 縠 obie wymienione grupy d笨 do tego samego - jazdy  na zamek. Tyle, 縠 jedni zaczynaj budowa zamek od ko馽a a drudzy od  pocz眛ku.

   I tak na koniec - prawid硂wy algorytm post阷owania na zw昕eniu:

Jeszcze bym doda 2a: Zbli縜j眂 si do "punktu zaz阞iania" zwi阫sz  odleg硂舵 od poprzedzaj眂ego samochodu przygotowuj眂 miejsce na tego  wpuszczanego/dopasowuj眂 si do miejsca gdzie b阣ziesz wpuszczany (ale  jed jeszcze swoim pasem) aby wszystko odby硂 si p硑nnie.

--
SW3
-- --

Data: 2010-10-21 21:51:52
Autor: to
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
begin SW3
I ma艂o kto zauwa偶a, 偶e obie wymienione grupy d膮偶膮 do tego samego - jazdy
na zamek. Tyle, 偶e jedni zaczynaj膮 budowa膰 zamek od ko艅ca a drudzy od
pocz膮tku.

Pisa艂e艣 to na trze藕wo? ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-22 11:11:32
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
U偶ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa艂 w
[...]

Zapewne na trzezwo. Jesli ormowiec-regulator _jedzie_ (chocby skokami)  rowno z pojazdem na sasiednim pasie - to przeciez nie przeszkadza wypelnieniu obu pasow za nim i zbudowaniu zamka. Gorzej jak sie zagalapuje w zapedach i bedzie stal i blokowal.

Wystarczy sie za takim regulatorem ustawic i jechac bez naciskania klaksonu. Dajac dobry przyklad i zachecajac innych do zajmowania obu pasow. Za tych kilka..nascie minut dojedziecie do zwezenia i tam was kulturalnie wpuszcza, no chyba ze kompletne buraki :-)

No chyba ze podzielasz poglad Cavallino - zamek polega na tym ze on pedzi lewym pasem, a reszta holoty kapelusznikow grzecznie stoi na prawym, a  na koncu jest zobowiazana  nowe auto wpuscic bez protestow :-)

J.

Data: 2010-10-22 11:29:38
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-22, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

I o to chodzi :)

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2010-10-22 14:58:29
Autor: shaman
W dniu 2010-10-22 11:11, J.F. pisze:

[...]

Niestety to nie dzia艂a..  je艣li korek jest odpowiednio d艂ugi to co jaki艣 czas im膰 "Regulateur" blokuje zanikaj膮cy pas tworz膮c swoisty grzebie艅.

Niekt贸rzy ludzie maja po prostu mieszank臋 gen贸w wi臋ziennej stra偶niczki i samobiczuj膮cego p膮tnika. Z jednej strony nikogo nie puszcz膮 a i sami wol膮 si臋 kara膰 stoj膮c w d艂u偶szym ogonku ni偶 trzeba.

Nie s膮dz臋 aby w Polsce problem da艂 si臋 rozwi膮za膰. My Polacy tacy po prostu jeste艣my. Co dziwne zmieniamy si臋 nie do poznania mijaj膮c s艂upki graniczne.

PZDR
Shaman

Data: 2010-10-22 16:44:48
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
U偶ytkownik "shaman" <shaman@poczta.wytnij.onet.pl> napisa艂 w
[...]

No i dobrze, nie przejmowac sie tym, popierac i ustawiac sie za nim.

Niekt贸rzy ludzie maja po prostu mieszank臋 gen贸w wi臋ziennej stra偶niczki i samobiczuj膮cego p膮tnika. Z jednej strony nikogo nie puszcz膮

To akurat zrozumiale :-)

a i sami  wol膮 si臋 kara膰 stoj膮c w d艂u偶szym ogonku ni偶 trzeba.

Wcale nie jest dluzszy. Zasadniczo czeka sie dokladnie tyle samo.
Pod warunkiem ze sie nikogo nie przepusci :-)

Nie s膮dz臋 aby w Polsce problem da艂 si臋 rozwi膮za膰. My Polacy tacy po prostu jeste艣my.

IMO - da sie, tylko Tomasz dobrze rozeznal przyczyny i trzeba od nich zaczac.

1) szeroka akcja edukacyjna,
2) najlepiej - adekwatna zmiana przepisow, bo to dziala lepiej niz jakies medzenie w TV :-)
3) nie walczyc z ormowcami, tylko ich popierac.

Co dziwne zmieniamy si臋 nie do poznania mijaj膮c s艂upki graniczne.

Watpie. Po prostu trafiamy na sprzyjajacy grunt - nie wiemy gdzie sa zwezenia, a jak na nie trafiamy, to oba pasy zajete.

Zreszta nie trzeba nic mijac - widzialem swego czasu swietnie dzialajacy zamek na gierkowce.
Powody IMO te same - duzy tranzyt, brak miejscowych ktorzy wiedza ze "tu trzeba prawym pasem", duzy odsetek tych co caly czas jada lewym, a potem za pozno hamowac :-)
No i jeszcze troche nieglupich tirmanow - bo niestety - w tych warunkach zamek generuje nieplynny ruch :-)

J.

Data: 2010-10-25 12:36:09
Autor: shaman
W dniu 2010-10-22 16:44, J.F. pisze:
[...]

4) nie walczy膰 z cwaniakami tylko pozwala膰 im doje偶d偶a膰 do ko艅ca pasa - nic tak szybko nie utworzy zamka

[...]

zamek zaczyna dzia艂a膰 po wype艂nieniu pas贸w przy zw臋偶ce - przyczyny tego wype艂nienia sa mniej wa偶ne - nawet je艣li by to byli cwaniacy. G艂贸wn膮 spraw膮 jest edukacja. Niestety tylko cz臋艣膰 ludzi w korku zdaje sobie spraw臋 z tego o czym tu dyskutujemy. I to w艂a艣nie oni generuj膮 nerwowe ruchy kierownic膮 i psuj膮 wszystko.

No i jeszcze troche nieglupich tirmanow - bo niestety - w tych warunkach
zamek generuje nieplynny ruch :-)
Czasem nieg艂upich czasem g艂upich. G艂upot膮 jest blokowanie na lewym pasie ruchu przez tira. Zanim taki grubas si臋 ruszy to mog艂o by przejecha膰 kilka osob贸wek wi臋cej. Oczywi艣cie takim samym buractwem jest wpychanie si臋 przed TIRa gdy ten zostawi sobie "dojazd贸wk臋".

PZDR
Shaman

Data: 2010-10-25 13:32:08
Autor: J.F.
On Mon, 25 Oct 2010 12:36:09 +0200,  shaman wrote:
W dniu 2010-10-22 16:44, J.F. pisze:
IMO - da sie, tylko Tomasz dobrze rozeznal przyczyny i trzeba od nich
zaczac.
3) nie walczyc z ormowcami, tylko ich popierac.
4) nie walczy z cwaniakami tylko pozwala im doje縟縜 do ko馽a pasa - nic tak szybko nie utworzy zamka

Pozwalac dojechac do konca i nie wpuszczac ? Bo inaczej sie mylisz - praktyka dowodzi ze za malo tych cwaniakow, albo zjezdzaja w polowie - bo inaczej mielibysmy dawno piekne zamki, a
nie mamy :-)

Co dziwne zmieniamy si nie do poznania mijaj眂 s硊pki graniczne.
[...]
zamek zaczyna dzia砤 po wype硁ieniu pas體 przy zw昕ce - przyczyny tego wype硁ienia sa mniej wa縩e - nawet je秎i by to byli cwaniacy.

I znow sie mylisz - zamek dziala wtedy jak na obu pasach jest rowna
kolejka. Bo inaczej kazdy, nie tylko tirman, sobie mysli "ten ch* mnie
ominal, to ja go teraz nie wpuszcze".

No chyba zeby tak drogowcy z zaskoczenia nagle zrobili tak ze to nie
lewy pas zanika, ale prawy. I jeszcze zmieniali codziennie :-)
Tylko pytanie czy taki Cavallino pozwolil by zmienic pas tirowi.
Wiem - dolozyc jeszcze ograniczenie do 40 i fotoradar :-)

No i jeszcze troche nieglupich tirmanow - bo niestety - w tych warunkach
zamek generuje nieplynny ruch :-)
Czasem nieg硊pich czasem g硊pich. G硊pot jest blokowanie na lewym pasie ruchu przez tira. Zanim taki grubas si ruszy to mog硂 by przejecha kilka osob體ek wi阠ej.

Ale ja akurat o korku w wiekszosci z osobowek pisze. W pewnych
warunkach jazda na zamek nie moze byc plynna. A wtedy - albo zuzywasz
sprzeglo przez caly korek podjezdzajac po metrze, albo dwoch madrych
kierowcow zablokuje oba pasy i poczeka az sie zrobi choc 50m wolnego.

I nie ma znaczenia ze "zanim sie grubas ruszy". Dogonia korek bez
trudu.

J.

Data: 2010-10-26 11:23:40
Autor: shaman
W dniu 2010-10-25 13:32, J.F. pisze:
[...]

Oczywi禼ie pozwala doje縟縜 do ko馽a i wpuszcza. Powiem wi阠ej - samemu nauczy si je糳zi korzystaj眂 z obydwu pas體 i samemu doje縟縜 do ko馽a zanikaj眂ym pasem i pozwala si wpuszcza. Ja tak robi i z do秝iadczenia wiem, 縠 nie ma problem體 z w潮czeniem si do ruchu.

[...]

Nie masz racji. Nie jest konieczne r體ne wype硁ienie pas體 do samego ko馽a. Wystarczy, 縠 zanikaj眂y pas b阣zie si wype硁ia w tempie podtrzymuj眂ym ruch "na zamek". To chyba logiczne. Jedynymi psuj眂ymi w takim wypadku s ormowcy - oni w砤秐ie potrafi wygasi zamek w imi sobie tylko znanych idea丑w (czyt: "nie pozwol ch..owi 縠by mnie wyprzedzi").

Mylisz si r體nie twierdz眂, 縠 "kazdy, nie tylko tirman, sobie mysli -ten ch* mnie ominal, to ja go teraz nie wpuszcze-". Takie my秎enie jest przejawem miernoty intelektualnej i w og髄e cz硂wieczej. Na szcz甓cie wielu kierowc體 tak nie my秎i - bo inaczej mia砨ym problemy z w潮czeniem si do ruchu - a jak ju pisa砮m nie mam takich problem體. By mo縠 w niespiesznym sposobie jakim mijam samochody na drugim pasie jest co takiego, 縠 nie podnosz innym ci秐ienia (cho nie wszystkim). By mo縠 za na G髍nym 眘ku wi阠ej jest ludzi rozs眃nych, my秎眂ych pozytywnie a mniej jest ludzi zawistnych i g硊pich (g硊pich dlatego, bo przecie im samym nikt nie ka縠 czeka w d硊縮zym ogonku, te mog sobie pojecha drugim pasem skoro jest wolny). Tego nie wiem.

[...]

To czy pasy zape硁iaj si w wyniku zaskoczenia czy z innej przyczyny jest zupe硁ie wt髍n spraw i nie ma 縜dnego znaczenia dla zadzia砤nia zamka. Zaskoczenie jest jedynie czynnikiem eliminuj眂ym ludzkie przywary (zazdro舵, zawi舵, bezinteresown z硂秎iwo舵 itd) i to by mog硂 wskazywa, 縠 opr骳z brak體 w edukacji w砤snie te ludzkie u硂mno禼i utrudniaj tworzenie zamka i awansuj ludzi na ormowc體. Zreszt to co napisa砮 jest najlepszym dowodem na fakt, 縠 ormowcy niczego nie poprawiaj a jedynie psuj - skoro w wyniku oboj阾nie czego zamek dzia砤 bez nich.

[...]

Najlepiej jest nosi samoch骴 na grzbiecie - wtedy nie zu縴wa si ani sprz阦砤 ani ogumienia ani nawet paliwa. Nie wyobra縜m sobie jazdy w aglomeracji z pozostawianiem kilkudziesi阠iometrowych luk. Co innego poza miastem - wtedy sam stosuj zasad, 縠 doje縟縜m na drugim biegu bez gazu - je秎i 秝iat砤 lub zw昕ka jest dostatecznie daleko.

PZDR
Shaman

Data: 2010-10-22 19:19:49
Autor: Mario
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski

Nie s眃z aby w Polsce problem da si rozwi眤a.

Kto ju na grupie wspomina, 縠 da硂by si rozwi眤a gdyby przew昕enia oznacza tak 縠 OBA pasy si ko馽z, s strza砶i poziome i 縜den pas nie jest w ten spos骲 "uprzywilejowany". Te uwa縜m 縠 to skuteczne rozwi眤anie, bardziej trafiaj眂e do wyobra糿i no ale... kasa, kasa Panie. :-/

pozdrawiam
mario

Data: 2010-10-21 10:41:18
Autor: Mario
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
W dniu 2010-10-21 00:49, Tomasz Pyra pisze:
Dla ustalenia uwagi, w przyk砤dach opisuj sytuacj kiedy na dwupasowej
jezdni jednokierunkowej ko馽zy si lewy pas.
-- cut--

A mnie dziwi jeszcze jedno w秗骴 buraczanych tirman體, mianowicie to 縠 maj眂 CB jeszcze 砤twiej jest jecha "na zamek". Nie rozumiem czemu t阷e 鎤oki stoj na pasie kt髍y jest kontynuowany, ba, nawet si o to wcze秐iej pytaj.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-10-21 11:22:47
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
U縴tkownik "Mario" <camaro94@op.pl> napisa
[...]

Tego tez nie rozumiem. Az tak sie boja ze ich potem nikt nie wpusci ?
Majac tylu kolegow w korku i jeszcze CB ?

A moze oni madrzy sa i pytaja tylko po to zeby stanac na tym drugim pasie ? :-)
Albo nam sie wydaje ze "koledzy tirmani", a naprawde jeden drugiego by najchetniej z drogi zepchnal :-)

J.

Data: 2010-10-21 12:55:56
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-20, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

I tak na koniec - prawid硂wy algorytm post阷owania na zw昕eniu:

1. doje縟縜j眂 do korka, wybierz ten pas na kt髍ym korek jest kr髏szy - dzi阫i temu r體no i optymalnie wykorzystane b阣 oba pasy

2. jed przed siebie nie zmieniaj眂 ju pasa, ani nie u砤twiaj tego innym

3a. je縠li jedziesz pasem kt髍y si ko馽zy - b阣眂 3-4 samochody przed zw昕eniem w潮cz kierunkowskaz, jak jad眂y przed Tob zacznie wje縟縜 mi阣zy samochody na prawym pasie, Ty zacznij wje縟縜 za pojazdem kt髍y go wpu禼i.

3b. je縠li jedziesz pasem kt髍y si nie ko馽zy - je縠li poprzednik wpuszcza przed siebie samoch骴, Ty wpu舵 jeden nast阷ny. Je縠li poprzednik nie wpu禼i nikogo - wpu舵 przed siebie pierwszego czekaj眂ego przed zw昕eniem.

4. przyspiesz w miar mo縧iwo禼i

Zapomnia砮 o bardzo kluczowym: nie wyprzedzaj. Zamek b阣zie dzia砤
tylko wtedy kiedy oba pasy b阣 si porusza硑 z t sam pr阣ko禼i.

Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2010-10-21 11:36:39
Autor: kakmar
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski
Dnia 21.10.2010 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisa艂/a:

Zapomnia艂e艣 o bardzo kluczowym: nie wyprzedzaj. Zamek b臋dzie dzia艂a艂
tylko wtedy kiedy oba pasy b臋d膮 si臋 porusza艂y z t膮 sam膮 pr臋dko艣ci膮.

Czyli jak kto艣 na pasie obok zatrzyma si臋 bo przy艣nie, to mam czeka膰 a偶 si臋 obudzi? Czy to jest grupa o tramwajach czy o autach? A mo偶e o je藕dzie synchronicznej.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-10-21 13:40:18
Autor: Gabriel 'wilk'
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - mo je wnioski
U偶ytkownik kakmar napisa艂:

[...]

Nie, lepiej zacznijmy jedzic jak w MadMax'ie, niektorum juz niewiele brakuje do takiej jazdy :-)

Data: 2010-10-21 11:39:12
Autor: masti
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
Dnia pi臋knego Thu, 21 Oct 2010 13:40:18 +0200 osobnik zwany Gabriel 'wilk'
wystuka艂:

Nie, lepiej zacznijmy jedzic jak w MadMax'ie, niektorum juz niewiele
brakuje do takiej jazdy :-) pozdrawiam

je艣li samochody te偶 b臋d膮 takie to ja wchodz臋 :)

Data: 2010-10-21 15:08:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-21, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

Zapomnia砮 o bardzo kluczowym: nie wyprzedzaj. Zamek b阣zie dzia砤
tylko wtedy kiedy oba pasy b阣 si porusza硑 z t sam pr阣ko禼i.

Czyli jak kto na pasie obok zatrzyma si bo przy秐ie, to mam czeka a si obudzi? Czy to jest grupa o tramwajach czy o autach? A mo縠 o je糳zie synchronicznej.

Zamek w砤秐ie polega na je糳zie synchronicznej.

Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2010-10-21 21:53:03
Autor: to
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
begin kakmar
Czyli jak kto艣 na pasie obok zatrzyma si臋 bo przy艣nie, to mam czeka膰 a偶
si臋 obudzi? Czy to jest grupa o tramwajach czy o autach? A mo偶e o
je藕dzie synchronicznej.

To jest grupa opanowana przez kapeluszy. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-21 21:54:41
Autor: to
Dlaczego nie dzia砤 jazda na zamek? - moje wnioski
begin Krzysiek Kielczewski
Zapomnia艂e艣 o bardzo kluczowym: nie wyprzedzaj. Zamek b臋dzie dzia艂a艂
tylko wtedy kiedy oba pasy b臋d膮 si臋 porusza艂y z t膮 sam膮 pr臋dko艣ci膮.

Bzdura, zamek polega na tym, 偶e przed zw臋偶eniem ka偶dy z pasa, kt贸ry si臋 nie ko艅czy wpuszcza jedno auto z pasa, kt贸ry si臋 ko艅czy. To co jest wcze艣niej jest bez znaczenia. Je艣li kto艣 ma fantazj臋 sta膰 na prawym pasie, chocia偶 po lewym m贸g艂by jecha膰 to zasadniczo jest to jego problem (dop贸ki nie zaczyna blokowa膰 skrzy偶owa艅, zjazd贸w itp.).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-22 08:59:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-21, to <to@abc.xyz> wrote:
begin Krzysiek Kielczewski

Zapomnia砮 o bardzo kluczowym: nie wyprzedzaj. Zamek b阣zie dzia砤
tylko wtedy kiedy oba pasy b阣 si porusza硑 z t sam pr阣ko禼i.

Bzdura, zamek polega na tym, 縠 przed zw昕eniem ka縟y z pasa, kt髍y si nie ko馽zy wpuszcza jedno auto z pasa, kt髍y si ko馽zy.

Tak to nigdy nie b阣zie dzia砤硂.

Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2010-10-22 09:42:09
Autor: J.F.
On Fri, 22 Oct 2010 08:59:20 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2010-10-21, to <to@abc.xyz> wrote:
[...]

Ale tak dziala. W Niemczech. Taka zasade latwo wpoic kierowcom.

A efekt uboczny - w razie korka patrzymy gdzie wiecej ciezarowek i
ustawiamy sie za nimi :-)

J.

Data: 2010-10-22 10:29:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dlaczego nie dzia鲁a jazda na zamek? - moje wnioski
On 2010-10-22, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Tak, 縠 przed zw昕eniem co trzeci kierowca usi硊je wyprzedzi kogo si
da i na koniec ryje si zaje縟縜j眂 drog i psuj眂 p硑nno舵 ruchu?

Dop髃i sk砤danie si na jeden pas nie b阣zie przebiega硂 p硑nnie dop髏y
nie b阣zie sprawnie dzia砤j眂ego zamka. A p硑nnie da si tylko wtedy,
kiedy oba pasy w tym miejscu jad z t sam pr阣ko禼i.

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2010-10-22 11:16:43
Autor: J.F.
Dlaczego nie dzia3a jazda na zamek? - moje wnioski
U縴tkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com>
[...]

Alez skad - obie strony doskonale wiedza jak to powinno wygladac i faktycznie jada "na zamek".

Dop髃i sk砤danie si na jeden pas nie b阣zie przebiega硂 p硑nnie dop髏y
nie b阣zie sprawnie dzia砤j眂ego zamka. A p硑nnie da si tylko wtedy,
kiedy oba pasy w tym miejscu jad z t sam pr阣ko禼i.

No i spojrz co wielokrotnie wczesniej pisalem:
-czesto waskie gardlo lezy za zwezeniem i wtedy plynnosc i tak jest bez znaczenia.
-jesli jednak mamy tylko zwezenie - trzeba sie przymierzac wczesniej a nie "tuz".

Tak czy inaczej - predkosc sie dostosowuje na ostatnim kawalku bez wiekszych problemow.

J.

Data: 2010-10-22 11:28:47
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-22, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

I to jest ta "subtelna" r罂nica.

[...]

Tak jak napisa砮 w poprzednim zdaniu: wcze秐iej.

Pzdr,
Krzysiek Kie砪zewski

Data: 2010-10-21 15:43:16
Autor: krzysiek82
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - mo je wnioski
W dniu 2010-10-21 00:49, Tomasz Pyra pisze:
Dla ustalenia uwagi, w przyk艂adach opisuj臋 sytuacj臋 kiedy na dwupasowej
jezdni jednokierunkowej ko艅czy si臋 lewy pas.

a co powiesz na tych co z lewego ko艅cz膮cego si臋 pasa (w moim wypadku akurat robi si臋 z niego pas do skr臋tu w lewo) chc膮 lecie膰 na wprost?

i teraz kolejna kwestia jak masz g贸wno i to g贸wno podzielisz na 10 cz臋艣ci i u艂o偶ysz w dw贸ch rz膮dkach obok siebie, to co? Masz nada g贸wno.
Czas na wepchniecie tego g贸wna przez ma艂膮 szczelin臋 na drug膮 stron臋 jest dok艂adnie taki sam.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-21 17:33:24
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-10-21 15:43, krzysiek82 pisze:
[...]

To jest prawda, ale g贸wno w dw贸ch rz臋dach jest kr贸tsze wi臋c mo偶e by膰 tak, 偶e jakie艣 skrzy偶owanie wcze艣niej b臋dzie mniej zasrane. Dzi臋ki czemu tam nie b臋dzie g贸wna. Czyli sumaryczna ilo艣膰 g贸wna znacznie mniejsza.

A.

Data: 2010-10-21 20:06:15
Autor: notveryoldman
Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - mo je wnioski
W dniu 2010-10-21 00:49, Tomasz Pyra pisze:

A tymi burakami s膮 ci, kt贸rzy daleko przed zw臋偶eniem zmieniaj膮 pas z lewego na prawy.

Jest to mo偶liwe, 偶e takie zachowanie to buractwo. Ludzie buraki, nie chc膮c by膰 brani za ludzi cwaniak贸w, wol膮 wjecha膰 w rz膮d oczekuj膮cych nie na pocz膮tku, nie na ko艅cu, ale gdzie艣 tak w 艣rodeczku, 偶eby nie wysz艂o, 偶e bezczelnie si臋 cwaniak wpycha na pocz膮tek, ale i nie tak, 偶e niedo艂臋ga woli cichutko stan膮膰 na ko艅cu kolejki.

Cwaniaki? Ano tak. Cz臋sto mam okazj臋 obserwowa膰, jak cwaniaki, przekraczaj膮c podw贸jn膮 ci膮g艂膮, p臋dz膮 pasem przeznaczonym do jazdy z przeciwka, wiedz膮c, 偶e za p贸艂 kilometra wjad膮 (zn贸w przez podw贸jn膮) na pas przeznaczony do skr臋tu w lewo, i tam, na jego ko艅cu, wymusz膮 wjazd na prawy pas, tym samym zaoszcz臋dzaj膮c gdzie艣 tak dobry kwadrans 偶ycia. Czyli w opinii zwyk艂ych u偶ytkownik贸w dr贸g domniemuje si臋, 偶e kierowca p臋dz膮cy lewym pasem do ko艅ca, 偶eby tam wjecha膰 na pas prawy, jest cwaniakiem, cz臋sto przekraczaj膮cym przepisy, 偶eby tylko nie sta膰 - jak wi臋kszo艣膰 - w kolejce.

A wi臋c po co jecha膰 tak, jak cwaniak? Wjad臋 sobie w 艣rodeczek, jaki艣 dobry cz艂owiek mnie wpu艣ci. Tak to jest.

--
notveryoldman

Data: 2010-10-21 22:43:28
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-21 20:06, notveryoldman pisze:

A wi臋c po co jecha膰 tak, jak cwaniak? Wjad臋 sobie w 艣rodeczek, jaki艣
dobry cz艂owiek mnie wpu艣ci. Tak to jest.

No i dlatego trzeba w ramach pracy u podstaw, przy okazji dyskusji na ten temat, uzmys艂awia膰 wszystkim 偶e nie s膮 wtedy w porz膮dku, a s膮 burakami reprezentuj膮cymi brak kultury na drodze.

Dlaczego nie dzia艂a jazda na zamek? - moje wnioski