Dlaczego nie ma multilogingu?

Data: 2011-10-09 10:39:32
Autor: Atlantis
Dlaczego nie ma multilogingu?
Zastanawiam się ostatnio dlaczego w dzisiejszych czasach nasi operatorzy
GSM/3G nie zrealizowali jeszcze czegoś takiego, jak multilogowanie do
sieci. W VoIP mam coś takiego od dawna - w domu mam sprzętowy telefon
SIP, na smartfonie dodatkowo odpalony SIPdroid i wcale się nie gryzą.
Gdy ktoś do mnie dzwoni - dzwonią obydwie "słuchawki" i mogę odebrać tą,
która akurat jest pod ręką.
To samo dotyczy Skype'a - nie ważne na ilu komputerach się zaloguję,
program działa na każdym z nich. O systemach IM nawet nie wspomnę.

O ile łatwiejsze życie byłoby, gdyby dało się zrobić coś takiego:
Normalnie, na co dzień używam swojego smartfona. Wychodząc na rower
wyciągam starą Nokię, tudzież Samsunga Solida albo jeszcze coś innego o
bardziej "topornej", wytrzymalszej konstrukcji. Włączam urządzenie,
które równolegle loguje się w sieci i od tego czasu mogę obsługiwać swój
numer na obydwu. DO tego karta SIM z tym samym numerem siedzi w jakimś
netbooku/tablecie i korzysta sobie, który korzysta sobie z tego samego
pakietu Internetowego co telefony, a w przypadku otrzymania SMS-a
również mi go wyświetli.

Albo chociaż zejdźmy trochę niżej z wymaganiami. Niechby operator
pozwalał jedynie na wyrobienie sobie drugiej karty SIM i używanie jej w
innym urządzeniu, przy czym jego włączenie powoduje automatyczne
wylogowanie tego poprzedniego.

Czy faktycznie kwestie techniczne nie pozwalają na coś takiego? Jak
długo użytkownik będzie zmuszony otwierać telefon i żonglować kartami SIM???

Data: 2011-10-09 11:20:07
Autor: SDD

Użytkownik "Atlantis" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4e915d44$0$2487$65785112news.neostrada.pl...

numer na obydwu. DO tego karta SIM z tym samym numerem siedzi w jakimś
netbooku/tablecie i korzysta sobie, który korzysta sobie z tego samego
pakietu Internetowego co telefony

A takie cudo to juz dziala od dawna - w T-Mobile.
Jedna karta tandem si emoze laczyc z netem a na drugiej mozesz gadac.

, a w przypadku otrzymania SMS-a
również mi go wyświetli.

No akurat SMSa to wyswietli tylko na urzadzeniu z karta w danym momencie aktywna do rozmow *czyli ta w telefonie)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-10-09 10:39:52
Autor: Jakub Danecki
SDD wrote:
A takie cudo to juz dziala od dawna - w T-Mobile.
Jedna karta tandem si emoze laczyc z netem a na drugiej mozesz gadac.

No nie jest aż tak różowo.

, a w przypadku otrzymania SMS-a
> również mi go wyświetli.
No akurat SMSa to wyswietli tylko na urzadzeniu z karta w danym
momencie aktywna do rozmow *czyli ta w telefonie)

Raczej bym powiedział, że aktywna (na nią przychodzą SMSy i połączenia
głosowe) ta karta SIM, która ostatnio coś robiła w sieci. Jeżeli na
jednej karcie jesteś w sieci i przsyłasz dane, to na nią przychodzą
wszystkie połączenia i SMSy mimo, że z drugiej sobie dzwonisz. Ale jak
zwykle nic nie jest pewnego i jak masz modem, który powiadomi sieć, że
nie potrafi "głosować", to na niego połączenia nie powinny przychodzić.
W każdym razie nie nadaje się to jednoczesnego korzystania z dwóch kart
na raz (do rozmów i danych), a tylko na przemian.

Jakub

Data: 2011-10-09 16:21:11
Autor: adresss
Dlaczego nie ma multilogingu?
a ja bym chcial MSN (dodatkowe numery jak w ISDN), aby moc sobie
wybrac z jakiego numeru dzwonie....

Nie wiem, moze ktorych z opow to ma, ale w jakiejs super tajnej
ofercie dla super firm. No chyba, ze wiecie.

--
ThinkXtra

Data: 2011-10-09 17:02:34
Autor: SDD
Dlaczego nie ma multilogingu?

Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:dbb3971ul3edlk9bc5duj4o6a46j3u258t4ax.com...
a ja bym chcial MSN (dodatkowe numery jak w ISDN), aby moc sobie
wybrac z jakiego numeru dzwonie....

Sa protezy MSNow... (numery extra w Orange i Play).
Typowym odpowiednikiem MSNow sa takze numery dla uslug "faks" i "dane" - no alenei wiedziec czemu nie mozna miec dwoch numerow do tej samej teleuslugi - przydaloby sie,aby bylo tak prosto, jak w ISDN...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-10-12 22:33:20
Autor: Marek Dyjor
Dlaczego nie ma multilogingu?
Atlantis wrote:
..

Czy faktycznie kwestie techniczne nie pozwalają na coś takiego? Jak
długo użytkownik będzie zmuszony otwierać telefon i żonglować kartami
SIM???

możliwe że w założeniach systemu kiedyś przyjęto że dany numer może być tylko w jednym miejscu. Całkiem możliwe że trzeba by solidnie pozmieniać oprogramowanie systemowe w bardzo wielu miejscach aby system potrafił obsłużyć kilka kart o tym samym numerze w różnych lokacjach. Trzeba by aby wypowiedział sie ktoś kto wie jak działa telefonia gsm na niskim poziomie.

Data: 2011-10-13 16:48:38
Autor: Wojtek
Dlaczego nie ma multilogingu?
Atlantis wystukał, co następuje:

Zastanawiam się ostatnio dlaczego w dzisiejszych czasach nasi
operatorzy GSM/3G nie zrealizowali jeszcze czegoś takiego, jak
multilogowanie do sieci.  [...]

tam oj tam oj - bo pewnie implementacja takowego jest zagadnieniem nietrywialnym.
Niemniej: pewnie stosunkowo niedługo dojdziemy do etapu, gdzie przerzucimy sie zupelnie na pakiety dancyh, Ty bedziesz mial tylko jakis (J)ID i niezaleznie od tego z jakiej karty sie zalogujesz bedziesz mogl sie komunikowac (priorytety i zasoby w xmpp). A rozliczanie danych z przypisanych do konta kart o danym ID bedzie juz raczej proste ;)

Dlaczego nie ma multilogingu?