Dlaczego nie ma multilogowania w sieciach GSM

Data: 2014-04-18 17:33:57
Autor: Atlantis
Dlaczego nie ma multilogowania w sieciach GSM
Ta kwestia zastanawiała mnie już kilka lat temu, jeszcze przed eksplozją
zainteresowania smartfonami i tabletami. Wtedy pomyślałem sobie, że
fajnie byłoby móc korzystać z jednego pakietu internetowego na laptopie
i telefonie, bez parowania urządzeń albo przekładania karty.

Co by nie mówić, w ciągu ostatnich lat mnóstwo rzeczy się zmieniło w
świecie elektroniki. Coraz więcej urządzeń wymaga do wygodnej pracy
ciągłego połączenia z Internetem. Bardzo często jest to połączenie
realizowane przez sieć GSM/3G/LTE. Spora część tabletów standardowo
posiada odpowiedni moduł, do tego należałoby doliczyć laptopy, nawigacje
samochodowe czy coraz popularniejsze systemy automatyki.

Jeśli wykupuję sobie standardowy telefon wraz z dostępem do Internetu
(przez kabel) nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podzielić "sygnał"
pomiędzy większą ilość urządzeń. Mogę postawić PBX-a dla telefonu i
router dla Internetu. Z punktu widzenia operatora i tak wszystko siÄ™
zgadza, bo limit na minuty/transfer/szybkość transmisji jest taki sam.
Czy wykorzystam go na jednym stanowisku, czy na dziesięciu ma niewielkie
znaczenie.

I teraz niech mi ktoś powie, dlaczego tego samego nie mogę mieć u
operatora komórkowego? Dlaczego nie mogę zamówić pięciu kart SIM,
powkładać je do wszystkich urządzeń i korzystać z jednego limitu?
Ktoś powie, że pewnie operatorowi opłaca się, gdy ludzie zamawiają
osobne abonamenty albo pre-paidy. Tyle tylko, że niejednokrotnie pewnie
delikwent prędzej będzie się bawił w parowanie urządzeń albo w ogóle
zrezygnuje zupełnie z pewnych funkcji, niż będzie wydawał całkiem
konkretnÄ… sumkÄ™ na utrzymanie Å‚Ä…cza w nawigacji. A tak przynajmniej
skutkiem byłoby zapotrzebowanie na większe pakiety wśród abonentów. ;)

Nie łudźmy się - i tak będą musieli pomyśleć. Internet rzeczy zbliża się
wielkimi krokami, a nie zawsze można urządzenie podpiąć do najbliższego
WiFi lub Ethernetu. Często sieć GSM jest najwygodniejszym rozwiązaniem
bezprzewodowej łączności. :)

Data: 2014-04-18 11:24:21
Autor: Pszemol
"Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote in message news:lirgle$g94$1portraits.wsisiz.edu.pl...
I teraz niech mi ktoś powie, dlaczego tego samego nie mogę mieć u
operatora komórkowego? Dlaczego nie mogę zamówić pięciu kart SIM,
powkładać je do wszystkich urządzeń i korzystać z jednego limitu?

Jak to nie możesz jak możesz?
Ja mieszkam w USA, mam trzy komórki w AT&T i wszyscy
korzystają z abonamentu dzieląc się pulą 10Gb danych miesięcznie.
I z tego co widzę w Polsce też to jest:
http://www.orange.pl/kid,4002535747,id,4003674166,article.html
Podejrzewam że też oferują plany "rodzinne" gdzie dzielisz się
z domownikami pulą rozmów, smsów czy gigabajtów danych.

Data: 2014-04-18 11:40:38
Autor: krzysztofsf
Dlaczego nie ma multilogowania w sieciach GSM
W dniu pi±tek, 18 kwietnia 2014 18:24:21 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
"Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote in message news:lirgle$g94$1portraits.wsisiz.edu.pl...

> I teraz niech mi kto¶ powie, dlaczego tego samego nie mogê mieæ u

> operatora komórkowego? Dlaczego nie mogê zamówiæ piêciu kart SIM,

> powk³adaæ je do wszystkich urz±dzeñ i korzystaæ z jednego limitu?

Jak to nie mo¿esz jak mo¿esz?

Ja mieszkam w USA, mam trzy komórki w AT&T i wszyscy

korzystaj± z abonamentu dziel±c siê pul± 10Gb danych miesiêcznie.

I z tego co widzê w Polsce te¿ to jest:

http://www.orange.pl/kid,4002535747,id,4003674166,article.html

Podejrzewam ¿e te¿ oferuj± plany "rodzinne" gdzie dzielisz siê

z domownikami pul± rozmów, smsów czy gigabajtów danych.

Play byl pierwszy - dodatkowe karty do pakietu internetowego (rok-poltora temu).
Niedawno Orange uruchomil dodatkowe karty.

Teraz na dniach play uruchomil (wedlug mnie kiepskie) pakiety rodzinne.

Data: 2014-04-18 17:42:47
Autor: funn
W dniu 18-04-2014 17:33, Atlantis pisze:
[...]
(ciach...)

A czy nie mylisz troche i nie mieszasz dwoch roznych sytuacji?
Jeden kabelek w scianie, za nim ruter i sygnal sie dzieli na iles urzadzen, no tak - logiczne, sam tak mam. Ale to nie znaczy przeciez, ze mam w domu podpiety modem kabelkiem, w pracy inny modem innym kabelkiem, a i jeszcze u mamuski w domu kolejny modem kolejnym kabelkiem i korzystam wciaz z mojego jednego lacza, tak? Tez nikt nie zabrania kupic Ci modemu 3G z ruterem wifi i podzielic sygnalu, ale to nie oznacza, ze masz od razu dostac 5 roznych kart na jeden i ten sam numer, czyli rachunek...
Tak ja to widze przynajmniej

Data: 2014-04-18 18:04:26
Autor: mr misio
Użytkownik Wiwo napisał:

[...]

Jak sie to w playu nazywa?

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-04-18 18:13:13
Autor: Jingiel
Dlaczego nie ma multilogowania w sieciach GSM

Jak sie to w playu nazywa?

Nie wiem jak się nazywa w playu i czy ten operator umożliwia takie rozwiązania, ale w t-mobile jest to tandem.

Data: 2014-04-18 18:20:03
Autor: Atlantis
W dniu 2014-04-18 18:13, Jingiel pisze:

Nie wiem jak się nazywa w playu i czy ten operator umożliwia takie
rozwiÄ…zania, ale w t-mobile jest to tandem.

Mylisz się. Tandem pozwala tylko na zamówienie duplikatu karty SIM, bez
dezaktywacji obecnej. Jednak ciągle w jednym momencie w sieci może być
zalogowana tylko jedna karta na raz.
No chyba, że coś się zmieniło odkąd od czasu, kiedy ostatnio sprawdzałem.

Data: 2014-04-18 19:31:31
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-04-18 18:20, *Atlantis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
zalogowana tylko jedna karta na raz.
No chyba, że coś się zmieniło odkąd od czasu, kiedy ostatnio sprawdzałem.

Mam Tandem i zalogowane są oba telefony - połączenia przychodzące są do ostatnio aktywnego urządzenia. Nie sprawdziłem jeszcze, czy można prowadzić dwie rozmowy wychodzące na raz - kiedyś sprawdzę :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2014-04-19 04:51:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dlaczego nie ma multilogowania w sieciach GSM

"Mirek Ptak" 5351617a$0$2358$65785112@news.neostrada.pl

Mam Tandem i zalogowane s± oba telefony - po³±czenia przychodz±ce s± do ostatnio aktywnego urz±dzenia. Nie sprawdzi³em jeszcze, czy mo¿na prowadziæ dwie rozmowy wychodz±ce na raz - kiedy¶ sprawdzê :)

Ja bym chcia³ co¶ takiego, ¿eby rozmowy przychodzi³y na kilka kart naraz.
W VoIPach mogê mieæ kilka aktywnych urz±dzeñ z tym samym numerem i w razie
czego -- ka¿de dzwoni. Jedn± kartê mia³bym w smartfonie, drug± w tablecie
a trzecia w malutkim telefonie z minionej epoki. Odebra³bym z tego, które
by by³o najbli¿ej.

Data: 2014-05-13 23:17:54
Autor: Smok Eustachy
W dniu 18.04.2014 19:31, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2014-04-18 18:20, *Atlantis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
/../
Mam Tandem i zalogowane są oba telefony - połączenia przychodzące są do
ostatnio aktywnego urządzenia. Nie sprawdziłem jeszcze, czy można
prowadzić dwie rozmowy wychodzące na raz - kiedyś sprawdzę :)

Ile to kosztuje i jak sie zamawia?

Data: 2014-04-18 18:51:03
Autor: Wiwo
Dlaczego nie ma multilogowania w sieciach GSM

Użytkownik "mr misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Jak sie to w playu nazywa?

Wspólny internet. Naprawdę nie jesteście w stanie w wyszukiwarce wpisać prostego zapytania?

Wiwo

Data: 2014-04-18 22:21:20
Autor: J.F.
Dlaczego nie ma multilogowania w sieciach GSM
Dnia Fri, 18 Apr 2014 17:33:57 +0200, Atlantis napisa³(a):
Ta kwestia zastanawia³a mnie ju¿ kilka lat temu, jeszcze przed eksplozj±
zainteresowania smartfonami i tabletami. Wtedy pomy¶la³em sobie, ¿e
fajnie by³oby móc korzystaæ z jednego pakietu internetowego na laptopie
i telefonie, bez parowania urz±dzeñ albo przek³adania karty.

Znaczy sie chcialbys zaplacic mniej ? I dziwisz sie ze nie ma ?
Co by nie mówiæ, w ci±gu ostatnich lat mnóstwo rzeczy siê zmieni³o w
¶wiecie elektroniki.

A na to, zeby sie dalo przekierowac SMS na inny numer to nikt nie
wpadl.
Podobnie np zdalne przekierowanie rozmow - np dwoch serwisantow, jeden
konczy dyzur, drugi zaczyna ... i musza sie spotkac, zeby telefon
sobie przekazac ?
Je¶li wykupujê sobie standardowy telefon wraz z dostêpem do Internetu
(przez kabel) nic nie stoi na przeszkodzie, ¿eby podzieliæ "sygna³"
pomiêdzy wiêksz± ilo¶æ urz±dzeñ. Mogê postawiæ PBX-a dla telefonu i
router dla Internetu. Z punktu widzenia operatora i tak wszystko siê
zgadza, bo limit na minuty/transfer/szybko¶æ transmisji jest taki sam.
Czy wykorzystam go na jednym stanowisku, czy na dziesiêciu ma niewielkie
znaczenie.

Ale na jednym nie wykorzystasz. A placisz za caly pakiet.
No i dwa pakiety drozsze niz jeden :-)

J.

Data: 2014-04-18 18:54:53
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:dvk2806b7268.1wjkn13vxyg8n$.dlg40tude.net...
A na to, zeby sie dalo przekierowac SMS na inny numer to nikt nie
wpadl.

Próbowa³e¶ *21*number*16# ?
http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?t=214399

A wracaj±c do przekierowywania rozmów...
To ciekawe czy da³oby siê tak ustawiæ dwie karty SIM
¿e jak jedna jest w modemie USB to rozmowy przychodz±
na drug± i odwrotnie, jak ta druga jest w modemie USB to
rozmowy przychodz± na t± pierwsz±...

Data: 2014-04-19 09:55:42
Autor: J.F.
Dlaczego nie ma multilogowania w sieciach GSM
Dnia Fri, 18 Apr 2014 18:54:53 -0500, Pszemol napisa³(a):
[...]

Zadanie odrzucone. a na drugim ciekawy komunikat:
Przekazywanie polaczen
Problem z polaczeniem lub
nieprawidlowy kod MMI.
bezwarunko. dla uslug SMS

Android okazal sie bardzo informacyjny, ale kiepsko przetlumaczony ? Call forwarding
Connection problem or invalid MMI code
unconditionally for SMS services

A przeciez to nie tylko z telefonu powinno byc mozliwe,
zapomnialem/zgubilem gada, i chcialbym sobie przekierowac na inny ...

[...]

trzeba sprawdzic. karta w modemie ... moze i dla systemu jakas
"nieosiagalna" jesli chodzi o rozmowy.
Ale przekierowania bywaja platne.

J.

Data: 2014-04-21 05:34:15
Autor: spaceman
On 2014-04-18, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:
I teraz niech mi ktoś powie, dlaczego tego samego nie mogę mieć u
operatora komórkowego? Dlaczego nie mogę zamówić pięciu kart SIM,

W Dubaju (operator Du) mozesz. Placisz 15PLN za druga karte z tym
samym numerem i mozesz dzielic jeden pakiet internetowy na wiele
urzadzen. (Max mozna kupic 5 kart chyba)

http://www.du.ae/en/mobile/plans/Multi-SIM

Pozdrawiam

Dlaczego nie ma multilogowania w sieciach GSM