Dlaczego nie mogłoby być prościej?

Data: 2009-12-31 07:22:25
Autor: bzdreg
Dlaczego nie mogłoby być prościej?
Tak mnie naszło:
Gdyby się banki dogadały co do umieszczenia dodatkowego pola na formularzu przelewu w serwisach internetowych na "rekord przelewu", którego format byłby jawny, zawierał sumy kontrolne itd.
Potem ktoś (tzn soft) tworzący elektroniczny obraz faktury dopisywałby ten rekord jako ciąg znaków o długości w granicach 255 B
Skopiowanie tego ciągu do pola "rekord przelewu" powodowałoby, że wszystkie wymagane informacje (nrb, tytuł, odbiorca) wypełniłyby się same i bezbłędnie.
Tytuł wypełniłby się DOKŁADNIE zgodnie z życzeniem odbiorcy, co kolosalnie uprościłoby dalszą elektroniczną obróbkę.

Dlaczego tak nie jest?

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Data: 2009-12-31 10:05:15
Autor: P.H.

Użytkownik "bzdreg" <bzdreg_at_@op.pl> napisał w wiadomości news:hhhfv1$jvp$1news.onet.pl...
[...]

bo jest jeszcze lepiej :)
1. najpierw ktoś wpadł na to żeby w polu tytułem umieszczać unikalne znaczniki - wpisz w google KIR MPS
2. potem ktoś zauważył że ludzie niechętnie wypełniają pole "tytułem" zgodnie z wzorem i wymyślił rachunki wirtualne - czyli każdy ma niby swój rachunek i obojętnie co wpiszesz w polu tytułem i tak przelew będzie identyfikowany jako Twój
3. no i dla mnie hicior 2009 roku. dostajesz na swoją bankowość elektroniczną e-fakturę. klikasz "zapłać" i nie interesuje Cię co jest w polu rachunek, tytuł itd. (google: EBPP KIR)

pzdr
Piotr

Dlaczego nie mogłoby być prościej?