Dlaczego nie superb?

Data: 2016-08-14 01:22:46
Autor: Scobowski
Dlaczego nie superb?
Słyszał ktoś (choćby gdześ, od kogoś ;-) ) negatywne opinie o superbie II ?
Założenia: duży, rodzinny, wolnossący, benzynowy ;-) Van juz niepotrzebny, bo dzieciary same gramolą się na fotele, suvy mi się znudziły a na A8 mnie nie stać.

Data: 2016-08-13 23:56:33
Autor: slavo65
Dlaczego nie superb?
W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 01:22:53 UTC+2 użytkownik Scobowski napisał:
[...]

W 2014 roku odnawiałem przy pomocy leasingu tzw. rodzinne auto i w finale walczyli ze sobą dealerzy Skody z Superbem i Toyoty z benzynowym Avensisem automat. Nie pamiętam szczegółów ofert, ale na końcu szli z ceną łeb w łeb i względy pozamerytoryczne (standardowo rządzący członek rodziny) zdecydowały o wzięciu Toyoty.

Data: 2016-08-14 00:10:52
Autor: Przemyslaw P.
Dlaczego nie superb?
Poza tym, że nudny i bez wyrazu, na wóz rodzinny nadaje się idealnie. Jeździłem testowym 1.8T i całkiem nieźle zestopniowana skrzynia(manual), zawieszenie dupy nie urywa, ale jest OK. Za to ilość miejsca na tylnej kanapie robi wrażenie :)

Data: 2016-08-14 12:35:38
Autor: Mateusz Bogusz
Dlaczego nie superb?
zawieszenie dupy nie urywa, ale jest OK

A czym się przejechać, żeby poczuć to mityczne "zawieszenie dupy nie urywa" i wiedzieć o co chodzi?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-08-14 14:38:46
Autor: Przemyslaw P.
Dlaczego nie superb?
E klasa Mercedesa? Spodziewałem się więcej nowym, salonowym aucie, a tak to po prostu przyzwoita średnia. Nie żeby było źle, ktoś, kto przesiądzie się z Fabii poczuje różnicę. Tak, jak napisałem, przyjemne auto dla rodziny, ale przesiadłem się do niej z Omegi i komfort porównywalny, a auta dzieli ponad 10 lat. Oczekiwałem więcej :)

Data: 2016-08-15 00:49:49
Autor: Scobowski
Dlaczego nie superb?
W dniu 14.08.2016 o 23:38, Przemyslaw P. pisze:
[...]

Nie. Do merca dorosnę za jakieś 20-30 lat.

Data: 2016-08-15 19:45:04
Autor: Mateusz Bogusz
Dlaczego nie superb?
E klasa Mercedesa?

A da się uprościć i napisać pneumatyczne > wielowahaczowe > mcperson, czy nie będzie to prawda?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-08-15 15:24:43
Autor: Przemyslaw P.
Dlaczego nie superb?
W dniu poniedziałek, 15 sierpnia 2016 19:45:06 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> E klasa Mercedesa?

A da się uprościć i napisać pneumatyczne > wielowahaczowe > mcperson, czy nie będzie to prawda?

da się :). Ale, jeżeli przyjeżdżam 15 letnią Omegą(co prawda w nienagannym stanie technicznym), to oczekuję czegoś więcej od auta z segmentu E. Skoda miała pecha, bo tego samego dnia jechałem właśnie na pneumatycznym zawieszeniu i tam mi kopara opadła :). A wcześniej min. E klasa.
Ale skoro 15 letnia Omega nie odstaje komfortem zawieszenia(bo ogólny komfort to już inna półka - lepsze plastiki, więcej miejsca z tyłu, chociaż przednie fotele gorsze w Skodzie), to coś chyba z tą Skodą nie teges? Auto ogólnie przyjemne, ale po przejażdżce skreśliłem z listy następnego auta. Jak fundusze pozwolą, to E klasa, jak braknie, to może 300C? Ale tym muszę się przejechać, bo wnętrze wygląda okrutnie na zdjęciach...

Data: 2016-08-16 17:56:09
Autor: Cavallino
Dlaczego nie superb?
W dniu 16.08.2016 o 00:24, Przemyslaw P. pisze:
[...]

To po co pojechałeś do Skody?
Przecież oni nic w tej klasie nie mają.

Superb to auto klasy D, podobnie jak Octavia klasy C.
Duży i długi bagażnik nie winduje auta do klasy wyżej, nawet jeśli marketing producenta chciałby inaczej.
Liczy się wnętrze i nic ponad to.

Data: 2016-08-16 21:00:07
Autor: jerzu.xyz
Dlaczego nie superb?
On Tue, 16 Aug 2016 17:56:09 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Liczy się wnętrze i nic ponad to.

No to w Superbie tego wnętrza jest dużo, nawet bardzo dużo.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-08-16 22:30:37
Autor: Cavallino
Dlaczego nie superb?
W dniu 16.08.2016 o 21:00, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Tue, 16 Aug 2016 17:56:09 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Liczy się wnętrze i nic ponad to.

No to w Superbie tego wnętrza jest dużo, nawet bardzo dużo.

Z rozstawem osi 2761 to jest nieco więcej niż w klasie C.
Na D to już tak sobie, o E to w ogóle szkoda gadać.

Data: 2016-08-16 22:46:29
Autor: Cavallino
Dlaczego nie superb?

Liczy się wnętrze i nic ponad to.

No to w Superbie tego wnętrza jest dużo, nawet bardzo dużo.

>Z rozstawem osi 2761 to jest nieco więcej niż w klasie C.
>Na D to już tak sobie, o E to w ogóle szkoda gadać.

Korekta - w III gen jest to już 2803, niektóre źródła podają nawet 2840.
Czyli już przyzwoicie jak na klasę D, bo Mercedes C ma mniej więcej podobnie, ale np. Mondeo już więcej.

Oczywiście auta klasy E mają DUŻO więcej cm - ot tak 10, 15 cm więcej.....

Data: 2016-08-18 00:23:13
Autor: Scobowski
Dlaczego nie superb?
W dniu 16.08.2016 o 22:46, Cavallino pisze:

Oczywiście auta klasy E mają DUŻO więcej cm - ot tak 10, 15 cm więcej.....

Nie pierdziulcie obywatelu, tylko sie wypowiedzcie w temacie ;-)
Czy superb II generacji to godne zaufania, dośc duże auto ?
Nie pytałem o mercedesa ani o mondeo ;-)
Jakbym chciał samochód z pneumatyką, szukałbym w220/221 albo c5.

Data: 2016-08-18 16:16:51
Autor: Cavallino
Dlaczego nie superb?
W dniu 18.08.2016 o 00:23, Scobowski pisze:
[...]

Jeśli ma 10,15 cm mniej niż inne auta w klasie (E), więc jest sporo mniejsze, a kosztuje niewiele mniej - no to już chyba wiesz dlaczego nie.

Z kolei od bezpośredniej konkurencji, czyli klasy D, jest już droższe - więc też nie.

Chyba że chcesz być walony w rogi przez marketing i dać sobie sprzedać auto z niższej klasy w cenie auta z klasy wyższej, wmawiając sobie że kupiłeś taniej auto z tejże wyższej klasy....

Data: 2016-09-01 01:39:51
Autor: Scobowski
Dlaczego nie superb?

A zaproponujesz coś z wolnossącą V-ką?

Data: 2016-08-16 21:47:59
Autor: Mateusz Bogusz
Dlaczego nie superb?
tego samego dnia jechałem właśnie na pneumatycznym zawieszeniu i tam mi kopara opadła :)

A kto robi seryjne pneumatyczne zawieszenie? Bo ja tylko francuzy kojarzę, ale w C5 zdaje się z tego wycofali.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-08-16 12:59:23
Autor: Przemyslaw P.
Dlaczego nie superb?
W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 21:48:01 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> tego samego dnia jechałem właśnie na pneumatycznym zawieszeniu i tam mi kopara opadła :)

A kto robi seryjne pneumatyczne zawieszenie? Bo ja tylko francuzy kojarzę, ale w C5 zdaje się z tego wycofali.

Jeep Grand Cherokee :). Ale to poza konkursem było, tak dla zaspokojenia ciekawości.

Data: 2016-08-17 15:11:06
Autor: abn140
Dlaczego nie superb?

Jeep Grand Cherokee :). Ale to poza konkursem było, tak dla zaspokojenia ciekawości.
to on jest taki komfortowy? na pneumatyce?
z jakiego roku?

Data: 2016-08-17 09:10:27
Autor: Przemyslaw P.
Dlaczego nie superb?
Komfortem bije Skodę na głowę. No, ale to inne zawieszenie, do tego wielkie opony, jak to w terenowym czy Suvie. Auto było nowe, 2015 rocznik, z pneumatyką zawieszenia, 8 biegów w automacie i 250KM Dieslem. Jechało super, skrzynia pracowała tak, ze musiałem patrzeć na wyświetlacz, żeby wiedzieć na jakim biegu jadę. Niestety kosztuje tyle co 3 Skody, więc wróciłem do rzeczywistości z Matrixa :)

Data: 2016-08-16 22:01:50
Autor: Czarek
Dlaczego nie superb?

W dniu 16.08.2016 o 21:47, Mateusz Bogusz pisze:
tego samego dnia jechałem właśnie na pneumatycznym zawieszeniu i tam
mi kopara opadła :)

A kto robi seryjne pneumatyczne zawieszenie? Bo ja tylko francuzy
kojarzę, ale w C5 zdaje się z tego wycofali.

Citroen miał/ma hydropneumatyczne, pneumatyczne ma np. Range Rover.

--
Czarek

Data: 2016-08-17 18:32:10
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dlaczego nie superb?
W dniu .08.2016 o 22:01 Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> pisze:

Citroen miał/ma hydropneumatyczne, pneumatyczne ma np. Range Rover.

Ma/miał też pneumatyczny tył w C4GP.
Mam to wiem :-)

TG

Data: 2016-08-18 23:14:05
Autor: Mateusz Bogusz
Dlaczego nie superb?
Ma/miał też pneumatyczny tył w C4GP.
Mam to wiem :-)

A wady pneumatyka? Jak z trwałością / ewentualne koszty?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-08-24 12:19:15
Autor: Kamil 'Model'
Dlaczego nie superb?
W dniu 2016-08-18 o 23:14, Mateusz Bogusz pisze:
Ma/miał też pneumatyczny tył w C4GP.
Mam to wiem :-)

A wady pneumatyka? Jak z trwałością / ewentualne koszty?

Hydro w Cytrynie jest bardzo ale to bardzo trwałe. Mam C5 2005r. z HA3 i mimo 250kkm na blacie ma seryjne sfery. A komfortem wygrywa z nie jednym nowym autem wyższej klasy które jest kilka razy droższe...

Data: 2016-08-24 19:16:55
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dlaczego nie superb?
W dniu .08.2016 o 12:19 Kamil 'Model'  <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> pisze:

[...]

W C4GP co około 120kkm poduchy do wymiany (800PLN komplet) - guma parcieje  i przepuszcza.

TG

Data: 2016-08-24 20:36:10
Autor: Ghost
Dlaczego nie superb?

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.ympmah1hg01fvf@l-089.harvard.local...

W C4GP co około 120kkm poduchy do wymiany (800PLN komplet) - guma parcieje i przepuszcza.

Guma parcieje w tempie poruszania się samochodu?

Data: 2016-08-24 20:50:38
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dlaczego nie superb?
W dniu .08.2016 o 20:36 Ghost <na@drzewo.pl> pisze:

[...]

???

TG

Data: 2016-08-24 20:00:33
Autor: Budzik
Dlaczego nie superb?
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

W C4GP co około 120kkm poduchy do wymiany (800PLN komplet) - guma  parcieje i przepuszcza.

Guma parcieje w tempie poruszania się samochodu?

???

Zapewne to była sugestia ze guma parcieje w funkcji czasu a nie w funkcji kilometrów.

Data: 2016-08-25 06:27:12
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dlaczego nie superb?
W dniu .08.2016 o 22:00 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

[...]

Raczej to nie to - guma pracuje i w niektórych miejscach się przeciera.

TG

Data: 2016-08-25 18:22:12
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dlaczego nie superb?
W dniu .08.2016 o 08:20 Ghost <na@drzewo.pl> pisze:

Raczej to nie to - guma pracuje i w niektórych miejscach się przeciera.

Czyli nie parcieje.

Na forum cytryny ludzie piszą, że wytrzymuje 3 lata lub 120kkm..
U mnie akurat tak się składa, że robię te 120kkm w 3 lata i nie mogę tego  zweryfikować.
Ale znam dwie inne cytryny, które mają już ponad 6 lat, przebiegi w  okolicach 40-80kkm i gumy oryginalne.
Tak czy siak to element eksploatacyjny, który podlega zużyciu i należy się  liczyć z kosztami jego wymiany.

TG

Data: 2016-08-14 14:33:27
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Dlaczego nie superb?
Powitanko,

zawieszenie dupy nie urywa

To chyba dobrze;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2016-08-15 00:57:41
Autor: Scobowski
Dlaczego nie superb?
W dniu 14.08.2016 o 14:33, Pawel "O'Pajak" pisze:
Powitanko,

zawieszenie dupy nie urywa

To chyba dobrze;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Zależy, czy gadamy o samochodach czy kebabie u Mehmeta ;-)

Data: 2016-08-15 00:57:02
Autor: Scobowski
Dlaczego nie superb?
W dniu 14.08.2016 o 09:10, Przemyslaw P. pisze:
[...]

No włąśnie siedziałęm z moim, prywatnym, sporym zadkiem w superbie, również z tylu - i robi to wrażenie.
A6/A8 wypadają w porównaniu bledziutko (choć w Audi jest znacznie szerzej).
Do tego myślę raczej o wolnossącym silniku.

A że nudne? Motoryzacyjne porywy serca mam już dawno za sobą (tz. zrozumiałem, że na etacie, to mnie nie będzie stać na motoryzacyjną zajebistość) .

Data: 2016-08-15 15:02:52
Autor: J.F.
Dlaczego nie superb?
Dnia Sun, 14 Aug 2016 01:22:46 +0200, Scobowski napisał(a):
Słyszał ktoś (choćby gdześ, od kogoś ;-) ) negatywne opinie o superbie II ?
Założenia: duży, rodzinny, wolnossący, benzynowy ;-)

Podjedz do serwisu i pogadaj z klientami.
Znajomy ma sluzbowe, i mowi ze roznie bywa - jedne skody w miare
dobre, inne stale w serwisie ...

J.

Data: 2016-08-16 21:15:56
Autor: uciu
Dlaczego nie superb?
W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 01:22:53 UTC+2 użytkownik Scobowski napisał:

Założenia: duży, rodzinny, wolnossący, benzynowy ;-) Van juz

a jaaki był silnik wolnossący? Pytam bo widze same turbiny na allegro

uciu

Data: 2016-08-17 08:50:39
Autor: kosmos
Dlaczego nie superb?
W dniu 2016-08-17 o 06:15, uciu pisze:
[...]

W Superb II to chyba tylko 3.6 V6.

Data: 2016-08-18 00:10:23
Autor: Scobowski
Dlaczego nie superb?
napisał:

Założenia: duży, rodzinny, wolnossący, benzynowy ;-) Van juz

a jaaki był silnik wolnossący? Pytam bo widze same turbiny na allegro

uciu

W Superb II to chyba tylko 3.6 V6.
i szkoda, że w poprzek - ale to imo rozsądny wybór ;-)

Dlaczego nie superb?