Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.

Data: 2009-11-14 15:39:41
Autor: Technolog
Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
Źródło:
http://www.wykop.pl/ramka/259739/dlaczego-nie-warto-zakladac-konta-w-bos-banku-zadnego-nie-tylko-wyjatkowego

Powodem umieszczenia niniejszego wykopu jest chęć ostrzeżenia Państwa przed
założeniem konta w Banku Ochrony Środowiska, ponieważ jego funkcjonowanie
woła o pomstę do nieba.

Tak się nieszczęśliwie złożyło, że założyłem sobie jakiś czas temu konto w
BOŚ banku zachęcony darmowymi wypłatami praktycznie ze wszystkich
bankomatów. Używałem sobie tego konta w całkiem przystępny sposób, chociaż
do działania bankowości elektronicznej tego banku mam ogromne zastrzeżenia,
aż do wczoraj.

W dniu wczorajszym (Piątek, 13.11.2009 - trzynastego :) może coś w tym
jest) około godziny 22:00 spróbowałem się zalogować na swoje konto. Po
pierwszej próbie wyskoczył mi komunikat:

"NIEPRAWIDŁOWY IDENTYFIKATOR LUB HASŁO."

Spróbowałem jeszcze drugi raz i trzeci i czwarty i za każdym razem
otrzymywałem dokładnie taki sam komunikat.

Otworzyłem stronę główną BOŚ banku -- > BOŚ BANK w celu zatelefonowania na
infolinię w powyższej sprawie. Jako, że nie posiadam telefonu
stacjonarnego, zadzwoniłem pod nr telefonu dla komórek. Zgłosił się
automat, po wybraniu chęci rozmowy z konsultantem otrzymałem następującą
informację przekazaną mi przez ten automat:

"Informujemy, że infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w
godzinach 7:45-21:00, oraz w soboty w godzinach 10:00-18:00"

Jest to więc chyba jedyny znany mi bank (mam także konto w 2 innych
bankach) w którym infolinia nie pracuje całą dobę. Położyłem się więc spać
niespokojny, by dziś o godzinie 10:00 zatelefonować czym prędzej na tą
infolinię. I tu muszę podzielić temat na dwie części:

1) Dodzwonienie się.

Każda próba połączenia z infolinią wygląda w następujący sposób:

NAGRANIE AUTOMATU INFOLINII

Oznacza to dokładnie, że za każdym razem po niespełna 1 minucie i 14
sekundach musimy zadzwonić ponownie, kolejny raz wysłuchać automatu, a
także reklamy, której pominąć się nie da, by móc znów zaczekać 39 sekund na
zgłoszenie się operatora, po czym zostajemy automatycznie rozłączeni z
infolinią i sytuacja się powtarza, aż wygramy w infoliniowego totolotka.
Nie muszę przypominać, że wszystkie te rozmowy są rzecz jasna płatne.

Po kilku próbach udało się.

2) Rozmowa z Panią W.

Na wstępie poinformowałem ów Panią, że podobnie jak ja zostałem
poinformowany o fakcie nagrywania mojej rozmowy, tak i ja informuję, że
będę tę rozmowę nagrywał po swojej stronie. Pani W. dwukrotnie nie wyraziła
zgody na nagrywanie jej przeze mnie, mimo, że ja już takiego wyboru po
stronie Banku nie miałem. Nie ma nawet podczas całego procesu łączenia się
z konsultantem zapytania, o zgodę z mojej strony. No nic, nie będę się
sprzeczał, bo miałem interes. Rozmowę i tak nagrałem (nie umieszczę jej
jednak dopóki nie skonsultuję się z prawnikiem, czy po usunięciu wszelkich
informacji takich jak imię i nazwisko tej Pani i innych danych których
publikować nie wolno mogę umieścić tę rozmowę w sieci), nikt mi jednak nie
może zabronić przytoczenia niniejszej rozmowy z pamięci, a przynajmniej jej
fragmentów wyglądała ona następująco (jest ona skrócona i przytoczone są
najważniejsze fragmenty):

Ja: Proszę mi powiedzieć, w jakich godzinach czynna jest infolinia?

BOŚ: infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach
7:45-21:00, oraz w soboty w godzinach 10:00-18:00

Ja: Zatem jeśli w piątek o 22:00 ukradną mi kartę bankomatową, to muszę
czekać aż otworzycie infolinię w dniu następnym?

BOŚ: Nie proszę Pana, dostępny jest numer całodobowy, pod którym można
zgłosić kradzież karty.

Ja: Czy ten numer można znaleźć na Waszej stronie, ponieważ wczoraj usilnie
się starałem ale się nie udało?

BOŚ: Nie wiem, musiałabym skonsultować się z informatykami.

Ja: Czy to 24 godzinne biuro pomoże mi także w przypadku zablokowania
możliwości logowania na konto z powodu trzech błędnych prób?

BOŚ: Nie proszę Pana, w tej sprawie musi się Pan skontaktować z oddziałem
banku, lub naszą infolinią.

Ja: Czyli w przypadku gdy ktoś zablokuje mi możliwość logowania się na
swoje konto dajmy na to w sobotę o 18:00 jestem pozbawiony bankowości
elektronicznej w najlepszym przypadku do poniedziałku, do godziny 7:45.

BOŚ: Taka jest procedura zgodna z regulaminem naszej bankowości.

.. . .

.. . .

Ja: Proszę Pani przechodzimy do sedna, nie mogę się zalogować na swoje
konto, a po każdej próbie logowania wyświetla mi się komunikat
"Nieprawidłowy identyfikator lub hasło."

BOŚ: Proszę o podanie mi identyfikatora..

Ja: :) XXXXXXXX

BOŚ: Dziękuję, rzeczywiście logowanie na konto elektroniczne zostało
zablokowane z powodu 3 nieprawidłowych prób logowania.

Ja: Dlaczego zatem nie wyświetla się komunikat o tym, że logowanie zostało
zablokowane, tylko wprowadzacie klienta w błąd informując go, że wprowadza
nieprawidłowy identyfikator lub hasło?

BOŚ: Jest to związane z naszą polityką bezpieczeństwa

Ja: Chciałbym zatem odblokować tę funkcję by móc się zalogować na swoje
konto...

BOŚ: Musi się Pan udać w poniedziałek do Pańskiego oddziału i złożyć
pisemną dyspozycję odblokowania

Ja: Czyli rozumiem, że mam jechać 100km do Szczecina ponieważ jestem
mieszkańcem XXXX a jest to najbliższy mi oddział, tylko po to by odblokować
logowanie się na konto internetowe?

BOŚ: Taka jest procedura zgodnie z regulaminem naszej bankowości.

Rozmowa trwała jeszcze dłuższą chwilę, zawrę tylko poniżej najważniejsze
wnioski i fakty dotyczące całej sytuacji:

1) Do zablokowania logowania na konto wystarczy znać sam
identyfikator/nik/login klienta i można uprzykrzać mu życie w
nieskończoność blokując mu konto nawet codziennie (jak łatwo go zdobyć nie
muszę informować, tym bardziej, że identyfikator NIE JEST MASKOWANY jak
hasło.

2) Jeśli ktoś się uprze i metodą Brute-Force ustawi loginy od 1111111 do
9999999 z listy i podstawianie tylko 4 jakichkolwiek hasel z listy,
zablokuje możliwość korzystania z kont internetowych wszystkim klientom
tego banku, Ci następnie będą musieli OSOBIŚCIE udać się do placówki.

3) Jest to chyba jedyny bank w Polsce, który jest czynny tylko od
Poniedziałku do Piątku, a jego infolinia nie jest czynna całą dobę.

4) W celu odblokowania logowania, należy udać się osobiście i złożyć
pisemną dyspozycję w tej sprawie w oddziale banku

5) Każdy klient aby móc rozmawiać z infolinią, nie jest pytany o wyrażenie
zgody na nagrywanie rozmowy, a tylko o tym fakcie informowany. Pani z
infolinii poinformowana przeze mnie nagrywaniu niniejszej rozmowy,
odpowiedziała że ma prawo nie zgodzić się na nagrywanie tej rozmowy przeze
mnie i z tego prawa korzysta, nie zgadzając się.

6) Na stronie banku obok numerów infolinii, nie jest podana godzina pracy
niniejszej infolinii (byłem przekonany, że jest całodobowa)

7) Aby połączyć się z konsultantem, wysłuchujemy automatu, następnie
reklamy, wciskamy odpowiednie cyfry tonowo, by mieć szansę poczekać całe 39
sekund na zgłoszenie się konsultanta (cała rozmowa trwa 1 min 14 sek) po
czym zostaniemy poinformowaniu o zakończeniu tej rozmowy i proces musimy
zacząć od nowa.

Na zakończenie powiem tylko, że KONTO WYJĄTKOWE oferowane przez BOŚ BANK to
chyba konto dla baranów... takich jak ja :) Na szczęście BOŚ bank nie jest
monopolistą.

Wszystkim, którzy wytrwali do końca niniejszej lektury dziękuję. Być może
kogoś uda mi się ostrzec przed zacnymi praktykami owego banku i uchronić
przed takimi perypetiami jakich ja doświadczyłem.

Data: 2009-11-14 08:19:46
Autor: Jarek Andrzejewski
On 14 Lis, 15:39, Technolog <technokra...@gmail.kropka.com> wrote:

[...]

Tak się zastanawiam: skoro podczas rozmowy już padła zapowiedź, że
rozmowa jest nagrywana, to Ty już chyba nie musisz osobno tego
zaznaczać? Innymi słowy: zgoda banku na nagrywanie nie jest potrzebna,
bo przecież doskonale wie, że rozmowa jest nagrywana (sam to
oświadczył).

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-11-14 19:10:11
Autor: MarekZ
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@googlemail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:131500b6-104c-4bf8-951b-

[...]

No właśnie ja miałem dokładnie takie samo wrażenie. To jest po prostu kuriozalne aby bank mógł nagrywać a jednocześnie mógł skutecznie zabronić klientowi nagrywania tej samej rozmowy (nie mamy tu do czynienia z jakimś szczególnym przypadkiem typu przesłuchanie itp.). Tak sobie myślę, że nawet w polskim państwie nie wyprodukowali aż tak absurdalnych przepisów.

Data: 2009-11-14 14:03:08
Autor: szczurwa
On 14 Lis, 19:10, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

[...]

Niestety, może. Podobnie jak Ty. Ale wtedy dzwoń "na Berdyczów", albo
zasuwaj do oddziału...;-)

Data: 2009-11-14 23:10:40
Autor: MarekZ
Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3240e526-07ae-4fa4-a83a-b908355d4518@f16g2000yqm.googlegroups.com...

Niestety, może. Podobnie jak Ty. Ale wtedy dzwoń "na Berdyczów", albo
zasuwaj do oddziału...;-)

Czyli tak: bank chce odbyć rozmowę, którą chce rejestrować, klient zgadza się odbyć rozmowę, zgadza się aby bank ją zarejestrował, informuje bank, że on także będzie ją rejestrował i wtedy bank mówi, że on w takim razie nie chce odbyć tej rozmowy? I taka sytuacja ma jakieś unormowanie w przepisach prawa? Bo ja już się czuję jak w Zamku wiadomego Franza. :) No bo tu nie ma sytuacji, że bank nie zgadza się na rejestrowanie w ogólności, tylko nie zgadza się na rejestrowanie przez stronę tej rozmowy.

Oczywiście wiadomo, że dyskutujemy teoretycznie, bo klient jak chce to i tak zarejestruje, ale wygląda to dość humorystycznie.

Data: 2009-11-14 23:50:42
Autor: witrak()
On 2009-11-14 23:10, MarekZ wrote:
[...]

Niedawno jacyś goście jednego z programów na tok.fm wywiedli taką regułę, że ogólnie nie można rejestrować po kryjomu, ale jeśli to miałby być dowód w sprawie (mówili o karnej) to już na pewno można. Inaczej rzeczywiście byłoby jak u Franza. :-)

Nie bardzo to było dla mnie przekonujące jako całość (vide "Dzwonię do Pani/Pana w bardzo nietypowej sprawie"), ale na pewno idzie wyłącznie o poinformowanie drugiej strony.

Więc nie musimy w rozważanej sytuacji pytać o zgodę, tylko poinformować, zaś pan/i z infolinii na ogół nie ma prawa rozłączyć się z własnej woli (co najwyżej zasymulować złe działanie centralki telefonicznej... ;-))

witrak()
PS. Ja do tej pory zaczynałem od pytania, czy bank udostępni swoje nagranie w celach dowodowych na moje życzenie, otrzymywałem uprzejme objaśnienie, że nie, i wtedy informowałem, że w takim razie dla równowagi ja sobie zarejestruję sam.

Data: 2009-11-16 17:23:26
Autor: mvoicem
(14.11.2009 23:10), MarekZ wrote:
[...]

Zacznijmy od tego że ani bank nie musi informować klienta o tym że
nagrywa rozmowę, ani klient banku.

i wtedy bank mówi, że
on w takim razie nie chce odbyć tej rozmowy? I taka sytuacja ma jakieś
unormowanie w przepisach prawa?

Wtedy wg. mnie bank łamie umowę zawartą z klientem, w które
prawdopodobnie zobowiązał się do obsługi przez infolinię w takich a
takich godzinach.

p. m.

Data: 2009-11-14 19:06:32
Autor: Samotnik
Dnia 14.11.2009 MarekZ <brak@adresu.w.pl> napisał/a:
[...]

Ależ nie wyprodukowali. Nie ma przepisu zabraniającego nagrywać i
publikować własne rozmowy. Jedyne co, to można mieć uwagi co do danych
osobowych. Nie wiem, czy imię i nazwisko jako takie jest już daną osobową.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-11-14 14:04:16
Autor: szczurwa
On 14 Lis, 20:06, Samotnik <samot...@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote:

Ależ nie wyprodukowali. Nie ma przepisu zabraniającego nagrywać i
publikować własne rozmowy. Jedyne co, to można mieć uwagi co do danych
osobowych. Nie wiem, czy imię i nazwisko jako takie jest już daną osobową.

Przepisów jest mnóstwo. Imię i nazwisko to nie tylko dane osobowe ale
i dobra osobiste.

Data: 2009-11-15 11:01:28
Autor: ztomasz
Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

Nagrywanie jest prowadzone w celu szkolen lub rozpatrywania reklamacji itp. Nagrywanie ze strony klienta nie jest mozliwe jesli konsultant sie nie zgodzi. Zreszta klient tez moze sie nie zgodzic na nagrywanie i rozlaczyc sie. Az dziwie sie czasami jakie to kretyny dzwonia na infolinie. Ja pracuje na takowej i czasami takie jelopy dzwonia dla testu i pozniej komunikat na jakims ogolnym forum ze konsultant o czyms nie wiedzial (bo tez zadane pytanie z kosmosu). Poza tym jak ktos jest dziwny i nie potrafi wprowadzic hasla to jego wina. W tym przypadku klient co chcial zrobic poprzez konto online? Natychmiastowy przelew dokonac czy co? w godzinach nocnych? Czy sprawdzic czy na panienke staczy? Jesli zostalby okradziony i chcialby zastrzec karte to jak ta Pani mu przekazala jest drugi numer, a odblokowanie logowania jest mozliwe zgodnie z podpisanym przez niego regulaminem tylko w oddziale i gdzie problem? Jesli z jakis przyczyn nie ma dostepu do infolinii w godzinach nocnych to zawsze mozna zlozyc reklamacje jesli w tym czasie zginie jakas kwota pieniazkow.
Jakby co nie pracuje w zadnym bankow itp. i moja wypowiedz spowodowana jest poirytowaniem tym jak klient moze byc glupi.
--

Tomasz

Zarejestruj się i odbierz 2 zł na doładowanie oraz 3% zwrotu za każdą transakcję:-) https://www.blue.pl/?idAgent=MzI3NDc=&idBanner=LTE=

Data: 2009-11-15 14:29:02
Autor: wspolna-flaszka.pl
[...]

bzdura

--
REWELACJA! Rozbudowany system sprzedaży z księgowością i magazynem za - 29,99 zł. !

Data: 2009-11-15 15:14:54
Autor: wiatrak

Użytkownik "ztomasz" <ztomasz@onet.eu> napisał w wiadomości news:hdojhp$msi$1news.onet.pl...
[...]

Wodę z mózgu ci zrobili na tych szkoleniach.

[...]

Dzwoniący może nie wiedzieć. Po to tam jesteś, żeby mu wyjaśnić. Za to ci płacą.

Poza tym jak ktos jest dziwny i nie potrafi wprowadzic hasla to jego wina.

Oczywiście, ze jego wina. A bank powinien mu pomóc i konto odblokować.

W tym przypadku klient co chcial zrobic poprzez konto online? Natychmiastowy przelew dokonac czy co? w godzinach nocnych? Czy sprawdzic czy na panienke staczy?

Gówno cię to obchodzi.

a odblokowanie logowania jest mozliwe zgodnie z podpisanym przez niego regulaminem tylko w oddziale i gdzie problem?

To  jest własnie problem. O dupę rozbić takie podejscie do klienta.

[...]

Zapamiętaj. "Klient - nasz pan."  Takie hasło powinno obowiązywac w każdym banku.

wiatrak

Data: 2009-11-16 03:40:49
Autor: Jarek Andrzejewski
On 15 Lis, 11:01, ztomasz <ztom...@onet.eu> wrote:
Jarek Andrzejewski pisze:

> [...]

Nagrywanie jest prowadzone w celu szkolen lub rozpatrywania reklamacji
itp. Nagrywanie ze strony klienta nie jest mozliwe jesli konsultant sie

ale przecież ja też z tych samych powodów nagrywałbym (skąd wiesz, że
nie mam ochoty się szkolić), a na pewno rozpatrywanie reklamacji
dotyczy tak samo bank jak i klienta.

Jakby co nie pracuje w zadnym bankow itp. i moja wypowiedz spowodowana
jest poirytowaniem tym jak klient moze byc glupi.

no fajnie, rozumiem Twój ból. Ale jaki to ma związek z tym czy klient
może nagrywać rozmowę czy nie?
BTW: zapytałem o to adwokata i stwierdził, że nie ma przeciwwskazań co
do samego nagrywania, ale mogą być co do rozpowszechniania nagrania.
Jeśli więc klient nagrywa i ma zamiar użyć nagrania np. w sprawie
sądowej, to nie ma przeszkód.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-11-16 03:56:56
Autor: krzysztofsf
On 16 Lis, 12:40, Jarek Andrzejewski <ptja...@googlemail.com> wrote:
[...]

Sadze, ze w przypadku protestow ze strony banku klient (czy jego
adwokat) ma prawo zarzadac przekazania przez bank w to miejsce
nagrania dokonanego przez ich system.
Jesli w banku nagrania brak, lub jest niewyrazne lub niekompletne - to
wtedy gorzej , ale chyba sedzia powiniemn dopuscic nagranie jako dowod?

Data: 2009-11-16 04:21:34
Autor: Jarek Andrzejewski
On 16 Lis, 12:56, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:
> [...]

Jesli w banku nagrania brak, lub jest niewyrazne lub niekompletne - to
wtedy gorzej , ale chyba sedzia powiniemn dopuscic nagranie jako dowod?

Oczywiście, że nagranie może być dowodem. I na pewno nie tylko
nagranie będące w posiadaniu banku (bo niby dlaczego miałoby być
"lepsze" od nagrania klienta?).
W tym wątku ktoś już napisał, że zapytał czy bank udostępni mu
nagranie na jego żądanie i konsultant odpowiedział odmownie. W tej
sytuacji nagrywanie rozmów z bankiem przez klienta wydaje się całkiem
uzasadnione.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-11-16 04:28:18
Autor: krzysztofsf
On 16 Lis, 13:21, Jarek Andrzejewski <ptja...@googlemail.com> wrote:
> [...]

nagranie na jego żądanie i konsultant odpowiedział odmownie. W tej
sytuacji nagrywanie rozmów z bankiem przez klienta wydaje się całkiem

Odnosnie nagran dzwiekowych (ogolnie jako dowodu), to kiedys byly
watpliwosci na temat udowodnienia oryginalnosci, potwierdzenia, ze te
wlasnie osoby ze soba rozmawialy, oraz "nagralismy po prostu taka
scenke dla zabawy, szkoda, ze nie ma obrazu jak sie dobrze bawilismy
nagrywajac".
Moze podejscie sie zmienilo, gdy sie upowszechnil ten rodzaj dowodu?

Data: 2009-11-16 07:30:52
Autor: Jarek Andrzejewski
On 16 Lis, 13:28, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

> [...]

nagrywajac".
Moze podejscie sie zmienilo, gdy sie upowszechnil ten rodzaj dowodu?

Sąd ma prawo do swobodnej oceny dowodów. Jeśli bank zechce
zakwestionować go - może przecież przedstawić swoje nagranie.
Ja myślę jednak, że sam fakt, że klient ma nagranie rozmowy ułatwi mu
dochodzenie racji w banku (oczywiście jeśli ową rację ma).

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-11-16 17:24:36
Autor: mvoicem
(15.11.2009 11:01), ztomasz wrote:
Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

Tzn co, konsultant przelezie przez kabel i wyłączy dyktafon? Jak niby ma
konsultant uniemożliwić nagranie rozmowy?

p. m.

Data: 2009-11-14 09:50:26
Autor: witek
Technolog wrote:
[...]

Idź do psychologa, może ci ulży.

Data: 2009-11-14 13:58:00
Autor: szczurwa
On 14 Lis, 16:50, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

Idź do psychologa, może ci ulży.

Witia, o co Ci chodzi ?

Data: 2009-11-14 17:00:56
Autor: kuba
witek pisze:

[...]

Prosciej bedzie jak zmieni klawiature ze swiecacym CapsLockiem ;)

Data: 2009-11-14 17:13:05
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
> ostrzeżenia Państwa przed założeniem konta w Banku Ochrony Środowiska,

Idź do psychologa, może ci ulży.

a ja tam nie podzielam opinii żadnego z przedmówców.
przesadą jest oczekiwanie wszystkiego na telefon i przesadą jest odsyłanie "do psychologa"
pretensje klienta są uzasadnione w dużej części

a praktycznie: czy warto zakładać rachunek 100 km od domu?

Data: 2009-11-14 13:59:45
Autor: szczurwa
On 14 Lis, 17:13, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

a praktycznie: czy warto zakładać rachunek 100 km od domu?

Mam rachunek 140 km od domu. W mBanku. Do tej pory nie było
specjalnych problemów.

Data: 2009-11-14 16:21:27
Autor: witek
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl wrote:
[...]

akurat ty tez powinienes sie leczyć, wiec twoja opinia jest mało istotna.

Data: 2009-11-14 22:49:55
Autor: witrak()
On 2009-11-14 17:13, zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl wrote:
ostrzeżenia Państwa przed założeniem konta w Banku Ochrony Środowiska,

Idź do psychologa, może ci ulży.

a ja tam nie podzielam opinii żadnego z przedmówców.

Bo jesteś zwyklymklientemwieluzwyklychbankow, a przedpiścy to guru bankowi, którzy wiedzą wszystko ;-)

Ja też nie jestem guru :-) i miałem/mam konta w wielu bankach, więc też nie podzielam ich opinii.

przesadą jest oczekiwanie wszystkiego na telefon

Tu się zgadzam tylko częściowo. A dlatego, że sam jak tylko parę lat temu założyłem konto w VWbanku, natrafiłem na podobną sytuację, a tak się składa, że w VWbanku id klienta (to od logowania) jest częścią numeru konta. Więc każdy, komu zapłaciłbym mniej niż on by sobie życzył ;-), mógł blokować selektywnie tylko mnie i to małym kosztem...

Na całe szczęście, tam odblokowanie przez telefon jest możliwe, niemniej jednak tylko w godzinach działania infolinii (8-20).

Natomiast w opisywanym przypadku jest tragedia... Toż to prawie BGŻ (tfu, zgiń, przepadnij maro nieczysta!)...

i przesadą jest odsyłanie "do psychologa"
pretensje klienta są uzasadnione w dużej części

a praktycznie: czy warto zakładać rachunek 100 km od domu?

Faktycznie, powinien o tym pomyśleć wcześniej, ale mogą być okoliczności łagodzące: powiedzmy jest to jego pierwszy bank, albo przeprowadził się po założeniu konta, albo ma rachunek w biurze maklerskim (chyba najlepsze w kraju) i nie chce, żeby mu wolne środki rdzewiały na nieoprocentowanym koncie technicznym...

W takim przypadku prawie wszystkie pretensje są uzasadnione...

witrak()

Data: 2009-11-14 23:14:32
Autor: MarekZ
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1e8e.000002a0.4afed711@newsgate.onet.pl...

a praktycznie: czy warto zakładać rachunek 100 km od domu?

No bez jaj, to ma być jakieś ograniczenie?

Data: 2009-11-14 15:43:45
Autor: Technolog
Dnia Sat, 14 Nov 2009 15:39:41 +0100, Technolog napisał(a):

[...]

Ze swojej strony dodam, iż mając kontakt z kontami w mBank i Inteligo, w
takiej sytuacji wszystko (oczywiście) można załatwić zdalnie (w końcu to
banki internetowe). Natomiast stosują one dodatkowe zabezpieczenia (hasła
jednorazowe), których zapewne BOŚ nie stosuje.

Mając konto OKO w ING rzeczywiście do zresetowania hasła musiałem udać się
do placówki. Były tam dawane mi jednorazowe kody do wprowadzenia, które
były tak nieczytelne (q wyglądało prawie identycznie jak g), że czasem
musiałem próbować 3 razy. Był obowiązek, abym to ja wprowadził kod w
placówce banku.

Data: 2009-11-14 17:36:11
Autor: MattS
Technolog wrote:
[...]

W ING to jest tak fajnie, że gdy imienny, indywidualny login jednego członka zarządu zostanie zablokowany, to nie wystarczy wizyta tej osoby w oddziale. Do odblokowania loginu jednej osoby konieczna jest jednoczesna wizyta w oddziale reprezentacji zarządu.

Matt

Data: 2009-11-15 21:35:44
Autor: MarcinF
Technolog wrote:

Ze swojej strony dodam, iż mając kontakt z kontami w mBank i Inteligo, w
takiej sytuacji wszystko (oczywiście) można załatwić zdalnie (w końcu to
banki internetowe).

to zalatw sobie zdalnie odblokowanie kanalu internetowego w mbanku
w sytuacji kiedy nie masz aktywnego teleserwisu, a numer telefonu
ktory podawales przy zawieraniu umowy jest nieaktualny

Data: 2009-11-14 19:07:44
Autor: Bolo Łącznik
Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątk owego.
Dzięki za wpis. To co napisałeś faktycznie powinno być przestrogą przed zdecydowaniem się na konto w BOŚ.

Sam miałem różne konta i różne przejścia z bankami jednak podobnie jak większość wypowiadających się mam bardzo dobre mniemanie o jakości usług MBank i zarówno systemu internetowego, infolinii kart debetowych i kredytowych jak i samych bankomatów. Nie spotkałem lepszej usługi na rynku niż ta świadczona przez nich i piszę to bo o dobre wzorce należy chwalić.

Data: 2009-11-14 19:10:22
Autor: cef
Bolo Łącznik wrote:

[...]

To jakaś odmiana coliny mbankowej?

Data: 2009-11-14 19:13:23
Autor: Bolo Łącznik
Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątk owego.

To jakaś odmiana coliny mbankowej?

Ta oczywiście jestem prezesem MBanku i leję wazelinę bo mi premia przez to skoczy.

Data: 2009-11-14 21:39:30
Autor: Valdi
Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
"Bolo Łącznik" news:hdmskh$lqb$3nemesis.news.neostrada.pl

> To jakaś odmiana coliny mbankowej?

Ta oczywiście jestem prezesem MBanku i leję wazelinę bo mi premia przez
to skoczy.

:) Nie ma się co oburzać. Akurat na temat mBanku napisałeś samą prawdę, bez
żadnego wazeliniarstwa. Oczywiście jest tam kilka niedoróbek ot choć by
jajeczka z PIN LOCKed co jest bardzo upierdliwe szczególnie w czasie
zagranicznych podróży, mLinia w bardziej ekstremalnych sytuacjach mogła by
nie lecieć w jajo ale ogólnie jest OK. :) Ja tam jestem zadowolony, a że nie
można mieć wszystkiego to z racji że oferta depozytowa jest lekko ujmując
kulawa to grubsze pieniądze leżą u konkurencji i z tego co mi wiadomo póki
co jest im tam dobrze :)

Data: 2009-11-14 23:17:42
Autor: Bolo Łącznik
Valdi pisze:

[...]

MBank pogorszył sobie PR kredytami hipotecznymi. Ja rozgoryczenia klientów nie rozumiem. W tym samym czasie porównywałem oferty i kredyt w MBanku, gdzie wysokość odsetek zależy od widzimisię omijałem z daleka.

Co do większych pieniędzy to generalnie też trzymam u konkurencji, choć 2 miesiące temu mieli lokaty na 6,05% i konto Emax Plus z oprocentowaniem > 4,10% też wygląda dobrze.
Dodam też, że przy ostatnie emisji PGE nie byli tak zachłanni jak BOSSA.

Data: 2009-11-14 21:36:15
Autor: Valdi
Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
"cef" news:hdmsei$lsf$1nemesis.news.neostrada.pl

> [...]
> debetowych i kredytowych jak i samych bankomatów. Nie spotkałem
> lepszej usługi na rynku niż ta świadczona przez nich i piszę to bo o

colina (spamer) jest raczej z pod szyldu VW banku.

Data: 2009-11-14 23:33:09
Autor: witrak()
On 2009-11-14 21:36, Valdi wrote:
[...]

Dodam jeszcze, że kolina jest niepowtarzalna, w swoim rodzaju wyjątkowa... ;-)

witrak
PS. I jeszcze: nigdy nie karmić tego trolla :)))

Data: 2009-11-14 22:08:30
Autor: Grzexs
Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątk owego.
3) Jest to chyba jedyny bank w Polsce, który jest czynny tylko od
Poniedziałku do Piątku, a jego infolinia nie jest czynna całą dobę.

Nie jest to jedyny bank, który tak ma. Do tego niechlubnego grona zalicza się też popularny ostatnio na grupie Volkswagen Bank Polska.

--
Grzexs

Data: 2009-11-14 22:12:43
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
> [...]

Nie jest to jedyny bank, który tak ma. Do tego niechlubnego grona zalicza się też popularny ostatnio na grupie Volkswagen Bank Polska.

ING także czy lista weekendowych nierobów będzie krótsza niż 10 pozycji?

Data: 2009-11-14 23:15:30
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl pisze:
[...]

Jak ostatnio sprawdzałem, to GE Money też.

--
MiCHA

Data: 2009-11-14 22:12:44
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2

Data: 2009-11-14 23:32:00
Autor: Mithos
Grzexs pisze:
Nie jest to jedyny bank, który tak ma. Do tego niechlubnego grona zalicza się też popularny ostatnio na grupie Volkswagen Bank Polska.

W innych bankach nawet jak partyline pracuje to i tak nic nie załatwisz.

Ja kiedyś (już nie pamiętam czy Citi czy Multi) usłyszałem dzwoniąc w weekend (chyba sobota wieczór) : "Pan zadzwoni w dni robocze, bo ja niestety takich rzeczy nie potrafię zrobić ani na pana pytania odpowiedzieć też nie umiem" - cytat oczywiście nie jest dosłowny ale taki był sens.

Z drugiej strony gdy dzwoniłem do Alior w sobotę o 19 to uzyskałem normalną pomoc i informację (tak jak w standardowy dzień).

--
Mithos

Data: 2009-11-15 09:43:23
Autor: Pete
W dniu 14.11.09 23:32, Mithos pisze:
Grzexs pisze:
[...]

AFAIR Multi/mBank tak mają, jeśli chodzi o załatwienie czegoś bardziej skomplikowanego np. związanego z KK.

--
Pete

Data: 2009-11-15 13:22:31
Autor: van

Użytkownik "Technolog" <technokraton@gmail.kropka.com> napisał w wiadomości news:zfoxgvd2xtao$.ap28to19phtb.dlg40tude.net...
[...]

W raifajsenie (nie che mi sie nawet wiedziec jak sie to poprawnie pisze) infolinia do 18ej, bank czynny od poniedziałku do piątku...
miałem podobną historię - też się nie mogłrm zalogować, nie mogłem się dodzwonić przez bardzo dłuższa chwilę i jak już mi sie udalo to okazało sie ze mój problem wymaga wizyty w oddziale. jak bedę miał wolne w pracy na pewno skorzystam, tymczasem będę korzystał z usług innych bankow.

pozdrawiam

Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.