Dlaczego niektóre smartfony i tabliczki są tanie?

Data: 2012-12-27 10:28:52
Autor: Pszemol
Dlaczego niektóre smartfony i tabliczki są tanie?
Przyglądając się tutejszej dyskusji na temat wyboru tabliczki
z Androidem nie mogę oprzeć się wnioskom, że tanie smartfony
i tabliczki producent sprzedaje tanio, bo... nie może sprzedać drogo!

Tak po prostu! Nie może sprzedać drogo, bo nie ma chętnych
którzy zapłaciliby tyle co płacą za te drogie...

A płacą dużo za te drogie bo chcą je mieć - czasem tylko z powodu
mody, bo dużo użytkowników nie wykorzystuje więcej niż 10%
potencjału urządzenia ale czasem dlatego bo te drogie są po prostu
lepsze...

I niestety mam takie osobiste doświadczenie z tabletem Nexus 7.
W porównaniu z iPhone4 jednak ten UI Nexusa nie jest w pełni
dopracowany, touchreen nie działa tak dobrze jak w iPhone, nie
jest tak czuły ani precyzyjny jak ten w iPhone, łapię się na tym że
ekran nie reaguje na dotyk, trzeba go parę razy dotykać aby dostać
efekt - zaznaczanie tekstu przy edycji jest również dużo gorsze niż
w iPhone 4 i po prostu praca z tym urządzeniem jest frustrująca
w porównaniu z przyjemnością używania iPhone 4.

To są rzeczy których nie wyczyta się w specyfikacjach, których
nie wyczyta sie w manualach, to jest nawet coś, czego nie wymaca
się dobrze w sklepie bo za krótko się w sklepie tego użyje...

A już takie kwiatki jak te androidowe komunikaty o błędach które
pojawiają się ni stąd ni z owąd i same znikają bez względu czy ktoś
patrzy na ekran i czytał to co się pojawiło czy nie już nie mogę
zrozumieć... W czasie krótkiego używania przeglądarka wywaliła
się parę już razy, pojawił się błąd że com.cośtam.cośtam zrobiło
coś tam coś tam i nie zdążyłem przeczytać a błąd zniknął z ekranu...
Czy można jakoś dostać się do listy ostatnio wyświetlonych błędów?

Data: 2012-12-27 12:26:50
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-12-27 10:28, Użytkownik Pszemol napisał:
[...]

Prawda jest taka że większość tabletów to gadżety do poprawienia
samopoczucia posiadaczowi. Gry i inne czynności to tylko próba
wykorzystania tego gadżetu do czegoś przyjemnego lub pożytecznego.
Widać to już po pytaniach zadawanych przez kandydatów na posiadaczy.
Oni wiedza że chcieli by mieć ale jeszcze nie wiedzą do czego.
Jak już kupią to zawsze do czego go użyją.

Mam tani chiński tablet 10 calowy, kupiłem go jako czytnik PDFów.
Konkretnie gazet które to są dostępne jako skany czyli obrazki,
do tego potrzeba minimum 1024x600, oczywiście lepsza była by
większa rozdzielczość tyle ze to oznacza dwa lub więcej tysięcy
zamiast pięciuset złotych. A tyle za czytnik PDFów nie wydam.

Pozdrawiam

Data: 2012-12-27 12:40:45
Autor: J.F.
Dnia Thu, 27 Dec 2012 10:28:52 +0100, Pszemol napisał(a):
[...]

Jesli mowa o swietej wojnie Apple kontra reszta swiata ... to chyba jednak
kwestia mody. Malo kto mial szanse porownac oba urzadzenia.

A wszystko to w wiekszosci jednak "zabawki". Do uzytecznej pracy sie nie
nadaja :-)
Drogie, wiec sie niektorzy sie dwa razy zastanowia zanim kupia, inni sie
nie zastanowia ... "bo to przeciez tylko 100$", czy u nas 1 zl.

[...]

Hm, i grubym paluchem w iphonie daje sie przecyzyjnie zaznaczyc fragment
tekstu ? Mnie sie spodobal duzy tablet samsunga, nawet nie znam modelu.
ekran wykrywa polozenie piorka pare cm od ekranu, nie wiem jak to zrobili,
bo piorko krzywo, a kursor jakby dokladnie pod koncowka.
W dodatku piorko chyba bez zasilania.
Do tego normalna klawiatura i daje sie uzywac. Prawie jak laptop :-)

To są rzeczy których nie wyczyta się w specyfikacjach, których
nie wyczyta sie w manualach, to jest nawet coś, czego nie wymaca
się dobrze w sklepie bo za krótko się w sklepie tego użyje...

Do tego sluza recenzje. Tylko ze ... czasopisma zyja z reklam, nie moga
zlych recenzji pisac.
Pozostaje postawic kamere, nagrac swoja recenzje, zamiescic na youtubie ...
jak myslicie - utrzyma sie negatywna recenzja Nexusa ? :-)

[...]

Hi hi, odpalilem stary telefon, spogladam po tygodniu ... zanim przejrzalem
te wszystkie zalegle alarmy to troche minelo :-)
W dodatku jak tych powiadomien jest wiecej to cos UI strasznie wolno dziala
w tym modelu (SE K550).

J.

Data: 2012-12-29 12:21:06
Autor: John Kołalsky
Dlaczego niektóre smartfony i tabliczki są tanie?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Opisujesz funkcjonalność "Lenovo X61 Tablet", którego już dawno zaprzestali produkować

Data: 2012-12-27 13:16:56
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 27 Dec 2012 10:28:52 +0100, Pszemol wrote:
[...]

Dlaczego wiec, pomimo napisania tutaj setek postow jakie to i-costam są
wspaniale a android kijowy nie kupiles ktoregokolwiek iPada?
(wtedy np brak flasha bylby zaleta, a nie problemem, prawda? :-))

[...]

Well, ktos to 4.2 musi dotestowac :-) Moja tacka z 4.0 tak nie sypie bledami. A moze to PEBKAC?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-12-27 21:53:11
Autor: Pszemol
Użytkownik "Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> napisał w wiadomości news:slrnkdoii8.hrp.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
Dlaczego wiec, pomimo napisania tutaj setek postow jakie to i-costam
są wspaniale a android kijowy nie kupiles ktoregokolwiek iPada?
(wtedy np brak flasha bylby zaleta, a nie problemem, prawda? :-))

Bo uważam że taka tabliczka to zabawka i nie mam ochoty wydać tyle
kasy co kosztuje iPad. Poza tym - chciałem się zawsze tym Androidem
dłużej pobawić...

[...]

PEBKAC?
Mi nie o to chodzi, że są błędy - nie zrozumiałeś przekazu...
Chodzi mi o to że z jakiegoś powodu te błędy pojawiają się na ekranie
na 3 sekundy i same znikają bez potwierdzenia przez użytkownika...
Nie wiem zatem komu oni te komunikaty wyświetlają jak mają w nosie
czy user przeczyta czy nie przeczyta...

Data: 2012-12-27 13:52:00
Autor: Michal
[...]

Tutaj masz całkowitą rację. "User experience" nie da się zmierzyć megahercami, megabajtami, rdzeniami ani innym "wygodnym" wskaźnikiem. Pozostają opinie użytkowników (tych zachwyconych i tych sfrustrowanych) oraz własne doświadczenie (niestety doświadczenie to jest coś co nabywamy kiedy jest już "zbyt późno").
Ale czy czasami "za kałużą" nie ma możliwości zwrotu zakupionego towaru bo... "bo coś"?

M.

Data: 2012-12-27 21:49:27
Autor: Pszemol
Użytkownik "Michal" <fred4u@wywal.wp.pl> napisał w wiadomości news:kbhg9h$2vqq$1news2.ipartners.pl...
[...]

Jest możliwość, ale żeby zwrócić to musisz być już bardzo niezadowolony.
Pewne rzeczy możesz ścierpieć, bo np. produkt jest 2x tańszy niż ten lepszy.
Co nie zmienia faktu, że ten lepszy jest naprawdę lepszy i daje się to wyczuć
na codzień, tak jak jest to u mnie w przypadku touchscreena w iPhone4
który jest bezdyskusyjnie lepszy od touchscreena w Nexusie 7...

Data: 2012-12-27 14:04:55
Autor: Marx
Dlaczego niektóre smartfony i tabliczki są tanie?
Tabliczki? dostałeś czekoladę na święta?
Marx

Data: 2012-12-27 14:11:11
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
W dniu 27.12.2012 o 14:04 Marx <acc.for.news@gmail.com> pisze:

Tabliczki? dostałeś czekoladę na święta?

http://translate.google.pl/#en|pl|tablet

Marx

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!

Data: 2012-12-27 21:50:52
Autor: Pszemol
Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@spam.op.pl> napisał w wiadomości news:op.wpy78xvs35fkj7notebook.walbrzych.vectranet.pl...
Tabliczki? dostałeś czekoladę na święta?

Dawno temu, Majowie zdaje się, pisali pismem klinowym
na glinianych tabliczkach - dziś Polacy piszą na silikonowych
tabliczkach ale nie widzę powodu aby używać kalek angielskich
skoro jest na to urządzenie bardzo dobre polskie słowo: tabliczka.

Data: 2012-12-27 23:06:37
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-12-27 21:50, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Jesteś z tych co do garnituru zakładają zwis męski elegancki
zamiast krawata a operując myszką mlaskają ?

Pozdrawiam

Data: 2012-12-28 06:39:40
Autor: Pszemol
On Thu, 27 Dec 2012 23:06:37 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
> [...]

Jesteś z tych co do garnituru zakładają zwis męski elegancki
zamiast krawata a operując myszką mlaskają ?

Bynajmniej, nie zastepuje bowiem jednego trafnego słowa
trzema, opisowo. Tabliczka jest moim zdaniem trafnym
tłumaczeniem o podobnym znaczeniu. Nawet mój 7-calowy
Nexus jest niewiele większy od tabliczki czekolady, wiec wszystko się zgadza :-)

Data: 2012-12-28 12:45:06
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-12-28 06:39, Użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

tłumaczeniem o podobnym znaczeniu. Nawet mój 7-calowy
Nexus jest niewiele większy od tabliczki czekolady, wiec wszystko się zgadza :-)

Zwis męski elegancki to nie trzy słowa ? nie są opisowe ?
Rozumiem dbanie o polszczyznę ale przypisywanie na siłę nazw
nie jest zbyt inteligentnym zachowaniem. A jak poznasz kiedyś
angielski to zauważysz tam tradycję to upraszczania i przypisywania
jednej nazwy wielu przedmiotom i/lub czynnościom. W naszym języku
staramy się tego unikać więc nie dopisujemy kolejnego znaczenia
do przymiotnika tabliczka tylko stosujemy zapożyczone określenie.

Pozdrawiam

Data: 2012-12-28 18:01:59
Autor: J.F.
Dnia Fri, 28 Dec 2012 12:45:06 +0100, RadoslawF napisał(a):
[...]

No coz, nie maja innego wyjscia - wymysla cos nowego i musza to jakos
nazwac. Przeciez nie napisza "manipulator stolokulotoczny" :-P

staramy się tego unikać więc nie dopisujemy kolejnego znaczenia

Raczej po prostu zapoznieni jestesmy, wyobrazni nie mamy, a ci co maja to
nie maja sily przebicia. I przychodzi nam poslugiwac sie angielszczyzna,
no bo jak nazwac joystick ..

Akurat jak spojrzych na jezyk, to zazwyczaj jest takze odwrotnie - jedno
znaczenie ma wiele slow. W angielskim tez.
do przymiotnika tabliczka tylko stosujemy zapożyczone określenie.

ta, przerabiamy na swojskie "dżojstik". O co w zasadzie nie ma sie co obrazac, bo przez wieki ciagnelismy z laciny,
greki, niemieckiego, rosyjskiego, wloskiego, francuskiego i angielskiego.

Tabliczka ... to chyba z laciny :-)

Ale co - proponujesz nie mieszac pojec i zaczac pisac maus i skrin ? :-)

J.

Data: 2012-12-28 18:19:44
Autor: JoteR
"J.F." napisał:

[...]

Orczyk, manetka, manipulator drążkowy.
Propozycje AFAIR z tego samego artykułu, co manipulator i międzymordzie.

JoteR

Data: 2012-12-28 18:45:15
Autor: J.F.
Dnia Fri, 28 Dec 2012 18:19:44 +0100, JoteR napisał(a):
"J.F." napisał:
[...]

Orczyk to taki kijek, do ktorego sie konia zaprzega :-P
A w samolocie pedaly sa do niego zamocowane i sterem kierunku kreci :-)
Manetka dziala tylko w jednym kierunku, dlatego nadaje sie do silnikow.

A w dwoch kierunach dziala wolant, albo ... drazek (sterowy).

I mam wrazenie ze wszystkie tez zapozyczne z obcej mowy :-)

J.

Data: 2012-12-29 10:57:57
Autor: Pszemol
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:kbk0o3$bbk$1node2.news.atman.pl...
> [...]

wszystko się zgadza :-)

Zwis męski elegancki to nie trzy słowa ? nie są opisowe ?

No właśnie są. A tabliczka nie. Nie przeczytałeś uważnie co napisałem.

Rozumiem dbanie o polszczyznę ale przypisywanie na siłę nazw
nie jest zbyt inteligentnym zachowaniem.

Dlaczego na siłę? Mi nazywanie tego urządzenia tabliczką
przychodzi z bardzo dużą łatwością. Czy Ty masz jakieś
trudności ze zrozumieniem o czym był ten wątek? No właśnie.

A jak poznasz kiedyś angielski [...]

Dworujesz sobie waćpan...

[...]

Ty jak poznasz kiedyś język polski to być może zauważysz, że tu
nie ma tak, że jedno słowo opisuje dwie różne rzeczy czy czynności...
Dlatego słowo zamek (jako zamknięcie komórki lub jako budynek
dla króla) nie występuje w j. polskim. Nie występuje w nim też słowo
takie jak kurka (grzyb, ptak), jedzenie paluszków zapewne kojarzy
Ci się kanibalizmem a nie z jedzeniem słonych i chrupiących przekąsek,
tonącemu rzucasz na ratunek koło rowerowe, w zimie lepisz bałwany
morskie. Na wiosnę na drzewach rosną pączki z dżemem, dzieci
wkładają do buzi małe Smoki Wawelskie, a piłką do koszykówki
- rozumiem - tniesz deski.
I wiele innych, których znaczenie rozszyfrowujemy w zależności
od kontekstu w zdaniu czy całej wypowiedzi...

Na dodatek nawet w języku angielskim słowo "tablet" nie jest
słowem wymyślonym specjalnie dla urządzeń z iOS czy Android
na pokładzie a jest słowem bardzo starym w tym języku i oznaczało
wcześniej właśnie tabliczkę informacyjną (np. na budynku, grobie)
czy też tabliczkę woskową czy glinianą do pisania (w starożytności
przed wynalezieniem papirusa/papieru). I w takim dokładnie znaczeniu
proponuję przenieść do "tabletów" polskie słowo "tabliczka" używane
w następujących kontekstach:
http://www.wsp.krakow.pl/whk/gre_tabl.html
http://www.portalopiorach.net/index.php/historia/2-tabliczki-lupkowe-historia-nauki-pisania
http://www.muzeumzabawek.eu/mziz/index.php?option=com_content&task=view&id=663&Itemid=95
http://www.strefywiary.pl/pogadanki/index.php?zm=2

Dlaczego zdrobnienie? Bo słowo "tablica" kojarzy się - o dziwo - też
z przyborem do pisania !!! tylko pisania kredą w szkole i jest znacznie
większa od typowych tabliczek z Androidem czy iOS na pokładzie.

Nie zarzucaj mi więc że coś wymyślam czy na siłę dopasowuję
bo słowo to było już od starożytności używane w języku polskim
właśnie w kontekście przyboru do pisania - nic tu nowego ani
niezwykłego. A że Ciebie razi bo przyzwyczajony jesteś do
angielskiej kalki językowej? To już Twój problem... Pewnie
też nie razi Cię użycie słów typu "dezajnerskie spodnie" albo
inne "coolastyczne" i nowomodne acz niepolskie słowa które
szybko wkraczają do słowników Polaków snobujących się
na międzynarodowych obywateli XXI wieku :-)

Data: 2012-12-29 16:49:49
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-12-29 10:57, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]

szybko wkraczają do słowników Polaków snobujących się
na międzynarodowych obywateli XXI wieku :-)

Nie pisałem że u nas niema dwu znaczeń jednego słowa tylko
że jest ich mniej. W kwestii zwrotów technicznych często
łatwiej i wygodniej jest przyjąć wyrażenie obcojęzyczne
niż tworzyć własne czego dowodem jest mlaskanie manipulatorem
stołokulotocznym. A do angielskiej kalki językowej przyzwyczajeni
jesteśmy wszyscy, jeśli ty nie jesteś to napisz jak nazywasz radio,
telewizor, komputer, laptop, netbook, nettop ?
A określenia "coolastyczne" czy "dezajnerskie spodnie" kojarzę
z podwórkowym bełkotem małolatów a nie z normalnie używanym
nazewnictwem.

Pozdrawiam

Data: 2012-12-29 19:32:14
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 29 Dec 2012 16:49:49 +0100, RadoslawF wrote:
 A określenia "coolastyczne" czy "dezajnerskie spodnie" kojarzę
 z podwórkowym bełkotem małolatów a nie z normalnie używanym
 nazewnictwem.

Niestety, ,,dizajn'' i okolice zaczynam coraz częściej widywać w prasie
czy gdzieś na mieście, na piśmie. A drazni mnie to jak malo co. :(

Data: 2012-12-29 21:17:24
Autor: Michal
Dlaczego niektóre smartfony i tabliczki są tanie?

niezwykłego. A że Ciebie razi bo przyzwyczajony jesteś do
angielskiej kalki językowej? To już Twój problem... Pewnie

Ale to właśnie "tabliczka" jest kalką.
Sprawdź sobie co to jest kalka językowa :)

M.

Data: 2012-12-30 19:39:09
Autor: Ghost

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:50debeb1$0$26700$65785112news.neostrada.pl...

A jak poznasz kiedyś angielski [...]

Dworujesz sobie waćpan...

To co na jackowie w mowie, to nie angielski.

Data: 2013-01-02 09:28:08
Autor: Pszemol
Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:50e08a4f$0$1224$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Znowu jakaś trauma z Ciebie wychodzi w związku z Jackowem... ? :-)
Czemu sobie tą złą pamięć odświeżasz tutaj, na grupie telefonicznej?
Zapomnij już o tym co Cię tam spotkało - to przeszłość, będzie lepiej :-)

Data: 2013-01-03 09:28:57
Autor: Dominik & Co
Dnia 27.12.2012 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał/a:

[...]

Z instrukcji obsługi jakiegoś starego Maca zapamiętałem taki
zwrot "Aby uzyskać pseudonim należy puknąć z podnośnikiem" :-)

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-01-03 23:58:44
Autor: Titus Atomicus
Dlaczego niektóre smartfony i tabliczk i są tanie?
In article <kc3j0p$upj$1@node2.news.atman.pl>,
 Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:

> [...]

Z instrukcji obsługi jakiegoś starego Maca zapamiętałem taki
zwrot "Aby uzyskać pseudonim należy puknąć z podnośnikiem" :-)

A, to fakt. Autorstwo Kuby Tatarkiewicza. Ktory byl chyba tworca pierwszego spolszczonego systemu operacyjnego.
Ale cos pomyliles.
Aliasy tworzylo sie przeciagniecie 'znaczka' (sic!) z wcisnietym jablkiem i polwanna.
Inny wynalazek Tatarkiwicza ktory sie nie przyjal to 'droznik' na router. I kilka innych...
--
TA

Data: 2013-01-04 00:40:50
Autor: Titus Atomicus
Dlaczego niektóre smartfony i tablic zki są tanie?
In article <Titus_Atomicus-1186D8.23584303012013@news.atman.pl>,

Inny wynalazek Tatarkiwicza ktory sie nie przyjal to 'droznik' na router. I kilka innych...
Przypomnialem sobie jeszcze 'podawacza plikow' na router. I 'wozak czcionek' na program do instalacji fontow (w oryginale bylo po prostu Font Mover).
--
TA

Data: 2013-01-04 06:48:21
Autor: Dominik & Co
Dnia 03.01.2013 Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał/a:

Przypomnialem sobie jeszcze 'podawacza plikow' na router. I 'wozak

Podawacz plików to był (zresztą logicznie) serwer. A to zdanie mogłem pokręcić, pseudonimy pewnie się tworzyło inaczej ;-)
Chodziło o ten przepiękny język :-)

czcionek' na program do instalacji fontow (w oryginale bylo po prostu Font Mover).

TeĹź boskie.

Data: 2013-01-05 03:45:06
Autor: Titus Atomicus
Dlaczego niektóre smartfony i tabliczk i są tanie?
In article <kc5tvl$60q$1@node1.news.atman.pl>,
> [...]

> Przypomnialem sobie jeszcze 'podawacza plikow' na router. I 'wozak Podawacz plików to był (zresztą logicznie) serwer.

A tak, przejezyczylem sie (patrzac na poprzedni ustep o drozniku.

A to zdanie mogłem pokręcić, pseudonimy pewnie się tworzyło inaczej ;-)

No, mowie - z jablkiem i polwanna (półwanną).
--
TA

Data: 2013-01-04 08:47:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Dlaczego niektóre smartfony i tabliczki są tanie?
Dnia 2013-01-04, o godz. 00:40:50
> [...]

Przypomnialem sobie jeszcze 'podawacza plikow' na router. I 'wozak czcionek' na program do instalacji fontow (w oryginale bylo po prostu Font Mover).

Był jeszcze 'sprzęg' na 'interfejs'. 'Miedzymordzie" występowało tylko
w dowcipach. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-01-05 03:46:17
Autor: Titus Atomicus
Dlaczego niektóre smartfony i tablic zki są tanie?

Dnia 2013-01-04, o godz. 00:40:50

Ale to juz chyba nie Tatarkiewicz.
--
TA

Data: 2013-01-05 11:50:18
Autor: J.F.
Dlaczego niektóre smartfony i tablic zki są tanie?
Dnia Sat, 05 Jan 2013 03:46:17 +0100, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
Był jeszcze 'sprzęg' na 'interfejs'.
Ale to juz chyba nie Tatarkiewicz.

To inni ... chyba, purysci.

Proponowali wlasciwie dobrze, ale sie nie przyjelo.

J.

Data: 2013-01-05 03:42:59
Autor: krzysztofsf
On 5 Sty, 11:50, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sat, 05 Jan 2013 03:46:17 +0100, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world

> Ale to juz chyba nie Tatarkiewicz.

To inni ... chyba, purysci.

Proponowali wlasciwie dobrze, ale sie nie przyjelo.

Pamietam zajadle promowanie w publikatorach ;)  "floumaster" zamiast
przyjmujacego sie wlasnie nowego slowa "pisak".

Data: 2013-01-05 10:44:09
Autor: Michal Tyrala
On Fri, 4 Jan 2013 08:47:57 +0100, Maciek Babcia Dobosz wrote:
 Był jeszcze 'sprzęg' na 'interfejs'.

Co dla interfejsow fizycznych bylo IMO calkiem zgrabne.

Data: 2012-12-28 14:31:44
Autor: Marx
On 27.12.2012 21:50, Pszemol wrote:
[...]

to jest tragiczne słowo na oznaczenie tabletu. Masz tabliczkę czekolady, mnożenia, informacyjną na drzwiach. Mówiąc tablet każdy od razu wie o co chodzi.
Marx
Ps. a dzwonisz z telefoniczku?

Data: 2013-01-04 00:01:57
Autor: Titus Atomicus
Dlaczego niektóre smartfony i tablic zki są tanie?
In article <0jj0r9-35v.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl>,
 Marx <acc.for.news@gmail.com> wrote:

> [...]

to jest tragiczne słowo na oznaczenie tabletu. Masz tabliczkę czekolady, mnożenia, informacyjną na drzwiach. Mówiąc tablet każdy od razu wie o co chodzi.

No, tez nie kazdy. Bo nie wiadomo czy nie chodzi o tablet Wacoma. Ale generalnie zgoda.
--
TA

Data: 2012-12-27 17:36:51
Autor: ToMasz
W dniu 27.12.2012 10:28, Pszemol pisze:
Przyglądając się tutejszej dyskusji na temat wyboru tabliczki
z Androidem nie mogę oprzeć się wnioskom, że tanie smartfony
i tabliczki producent sprzedaje tanio, bo... nie może sprzedać drogo!
nie.

Android jest modny. Właściwie modne jest popisywanie sie adroidem, wielodotykiem i śmiganiem po ekranie. Ci którzy nie potrzebowali nigdy smartfona, decydują się na androida, głosując swoim portfelem za najtańszymi modelami! za najtańszymi, więc mało pamięci, wolny procesor, mało punktów na ekranie.... Kiedyś 2.8 cala było standardem do obsługi precyzyjnym patyczkiem, teraz są ekrany mniejsze niż 3.7 cala do obsługi palcem ?! Tak, bo to tylko telefon z aparatem, a android jest tam przypadkiem! TAni system operacyjny.

Z tabletami - jak czytałeś w innych wątkach, jest inaczej. Ci którzy chcą coś zrobić na tablecie, którzy robili coś na windows mobile - są zadowoleni, bo tablet powoli, ale skutecznie,  robi swoje. Ci którzy chcą mieć PeCeta wbudowanego w tableta - mówią ze to tanie gówno. JA podobnie jak piszący tutaj kolego mam tablet 10 cali z ponad 1000 punktów za 3 stówy z hakiem. JEst to odtwarzacz filmów w samochodzie i łóżku (dzieci), przeglądacz internetu, słownik, mapa, urządzenie do rozmów przez skype i przenośna gra. Ile zapłacisz za cokolwiek przenośnego co wykona te zadania? Wczoraj byłem zaskoczony jak zobaczyłem ofertę na traka7 cali z GPS i DVB-T za 199zł!!! Kup teraz nawigacje 7 cali w tej cenie. Bo jeśli chodzi o tuner DVB-t to się w cenie zmieścisz, ale bez ekranu....

Sądzę że niska cena wynika z masowości produkcji. Wiele urządzeń sprzedawanych w polsce, ma kilka swoich bliźniaczych wersji i różnią się tylko naklejkami. Kolejny czynnik obniżający cene to... Ebay! Na Ebayu nie kupisz komputera/laptopa wyraźnie taniej niż w naszych sklepach, choćby dlatego że takie sprzęty robią firmy z większą renomą. NAtomiast tablety często w mowie potocznej nie mają nazwy niż tablet z biedronki, albo tablet z carrefoura. TAk więc W naszej świadomości jest im bliżej do tego co jest na ebayu, więc sieci marketów też muszą z cenami zejść co minimalnego poziomu.

Porównania sprzętów za 300zł i 1300zł niema co robić. każdy kto ma rozum jest w stanie wydedukować sam że na tym droższym pracuje się bardziej komfortowo, rozdzielczość i kąty widać gołym okiem. NAtomiast to o czym wspominasz, jakieś błędy, brak reakcji na dotyk - to się nadaje do zwrotu w ramach gwarancji! Niema takiej możliwości aby mój tablet się zawiesił, wypluł jakieś błędy bez przyczyny.

ToMasz

Data: 2012-12-27 18:57:14
Autor: J.F.
Dnia Thu, 27 Dec 2012 17:36:51 +0100, ToMasz napisał(a):
Android jest modny. Właściwie modne jest popisywanie sie adroidem, wielodotykiem i śmiganiem po ekranie. Ci którzy nie potrzebowali nigdy smartfona, decydują się na androida, głosując swoim portfelem za

A gdyby portfel byl grubszy ... to co wybrac ?
najtańszymi modelami! za najtańszymi, więc mało pamięci, wolny procesor,

No, w Polsce owszem, na swiecie portfele troche grubsze. Pod Polakow sie nie robi telefonow, ale moze w Azji jest zbyt na 2 mld
tanich smartfonow.

[...]

No ale co, proponujesz 10" wyswietlacz do telefonu ? Owszem - jak ktos potrzebuje smartfonu ... to w zaleznosci do czego
potrzebuje, powinien sie zastanowic nad systemem i parametrami. Ale jesli te potrzeby sa mniej precyzyjne i nie wymagaja jedynego slusznego
systemu ? Otwarty system, o duzych mozliwosciach, gdzie mam dokumentacje, gdzie mozna
latwo pisac aplikacje, gdzie istnieje szansa zmiany pewnych wbudowanych
zachowan i skompilowania wlasnej wersji... ja to popieram. Szkoda ze Android takim nie jest :-)

[...]

Ja tam uzywam nawigacji z biedronki :-)
Patrzac na te akcje ... to mniejsze supermarkety chyba specjalnie sciagaja
niewielkie partie sprzetu i sprzedaja po kosztach, byle tylko sciagnac
klienta ...

J.

Data: 2012-12-27 19:18:12
Autor: ToMasz
[...]

to "se" odpal Ubuntu na urządzeniu które z fabryki wyszło z androidem. Podobno nawet win95 się da.
ToMasz

PS chyba że umiesz skonfigurować Debiana, to zapomnij o Ubuntu :)

Dlaczego niektóre smartfony i tabliczki są tanie?